Sunday, October 21, 2012

KALAU BUKAN PENIPU, ITU BUKAN PAKATAN NAMANYA.


Kalau tidak menipu, bukan Pakatan Rakyatlah namanya.  Hidup mati PR sememangnya bergantung kepada sehebat mana mereka menipu rakyat dengan menjual fitnah dan janji-janji kosong.   Setakat ini, beberapa rangkaian PR telah beberapa kali kantoi menipu antaranya SUARAM dan BERSIH.

Penipuan SUARAM telah memaksa Cynthia Gabriel menelan kembali kahak hijau pekatnya dan menafikan adanya perbicaraan kes pembelian scorpene dan mengakui bahawa kisah sapina yang digembar-gemburkannya hanyalah pembohongan.

BERSIH pula telah membodohkan diri sendiri apabila si paria Ambiga Sreenavesan begitu teruja ingin mengampu Mat Salleh, mengkhianati negara sendiri dan menjual maruah diri dengan menyembah Australia memohon agar negara itu ‘menjajah’ Malaysia secara tak langsung, melalui campurtangan dalam proses PRU.   Australia bagaimanapun menolak permintaan Ambiga atas alasan permohonan tersebut dibuat berdasarkan dakwaan yang tidak berasas setelah dibandingkan dengan fakta dan angka PRU yang lalu.

Namun, apakah PR serik setelah beberapa kali tertelan ludah dan ditampar dari berbagai sudut kerana penipuan terdedah?  Tidak, sama sekali kerana tanpa menipu, apa lagi yang tinggal untuk parti itu?

Usaha untuk menjatuhkan kerajaan melalui jalan belakang perlu diteruskan bagi memastikan PR berkuasa.  Memandangkan demonstrasi-demonstrasi yang dirancang menjadi pemangkin untuk mencetuskan pemberontakan ala Dataran Tahrir tidak berjaya, maka satu-satunya cara yang tinggal ialah dengan terus menerus menafikan bahawa pilihanraya adalah bersih dan adil dan seterusnya alasan untuk memberontak dan menggulingkan kerajaan melalui jalan belakang sekiranya keputusan PRU tidak menyebelahi mereka.

Untuk itu, Naib Presiden PKR Fuziah Salleh diberi peranan penting untuk meneruskan penipuan konon terdapat kelemahan dan ketidaktelusan yang serius dalam proses pendaftaran undi.  SPR dijadikan ‘punching bag’ dan dibelasah tanpa henti bagi memastikan penipuan terus hidup dan ‘berkembang biak’.

Maka kisah seperti Hasmidah Surahbil bernombor kad pengenalan 820315-12-6446 yang kononnya pemegang IC sementara tetapi telah disenaraikan sebagai pengundi oleh SPR pun dicanang di dalam media-media PR.  Untuk pengetahuan, Hasmidah bukan orang pertama yang namanya dipolitikkan oleh PR.  Sebelum ini, beberapa orang lain telah turut dipergunakan sebagai alat untuk memburukkan SPR dan kerajaan.

Namun, SPR hari ini membuat penjelasan bahawa Hasmidah telah memohon kewarganegaraan pada tahun 2002.  Permohonan tersebut telah diluluskan pada tahun 2007 dan beliau telah pun menerima Mykad yang sah.

Apa yang mengejutkan atau mungkin sebenarnya tidak mengejutkan dari kes Hasmidah ini ialah, berdasarkan borang pendaftaran pemilih Hasmidah, terbukti bahawa pendaftarannya dibuat oleh Penolong Pendaftar Pemilih, wakil politik dari parti Pakatan Rakyat.

Jelas, Fuziah telah keterlaluan sehingga sanggup menggunakan strategi paling licik dan tersangat jahat hanya untuk memastikan partinya berkuasa.

PR tidak serik melakukan penipuan sebegini kerana mereka bergantung sepenuhnya kepada sikap penyokong-penyokong mereka yang taksub dan tidak lagi menerima apa-apa penjelasan dan fakta yang dibentangkan oleh SPR atau kerajaan.  Oleh itu, kita tidak hairan walaupun beberapa kali terkantoi, mereka akan tetap tega menipu dan terus menipu.

Antara penipuan lain ialah kononnya terdapat 63 kes MyKad dengan kod luar negara di DUN Gombak Setia dan kemudiannya setelah disemak, didapati lebih separuh daripada yang terlibat adalah juga didaftar oleh Penolong Pendaftar Pemilih, wakil politik dari parti Pakatan Rakyat.

Justeru, apakah ertinya dakwaan dan tindakan PR membangkitkan keraguan terhadap pemilih yang mereka sendiri daftarkan?

Sistem pilihanraya di Malaysia menyaratkan agar SPR menyemak semua nama pemohon dengan JPN dan disahkan sebagai warganegara sebelum didaftarkan sebagai pemilih.  Sekiranya ada kemusykilan atau kesalahan, maka aduan serta bantahan perlu dibuat agar pembetulan dapat dilakukan.

Benar, sistem ini tidak mampu memastikan 100% kesempurnaan dalam proses pendaftaran undi.  Kerana itulah setiap wakil parti politik perlu berada di tempat pengundian untuk memantau proses pengundian sehingga selesai.   Jika terdapat keraguan, maka bantahan atau tindakan boleh dilakukan secara langsung, pada dan ketika yang sama.

Justeru, adalah tidak wajar bagi PR untuk terus merancang bantahan terhadap keputusan pilihanraya sekiranya ia tidak menyebelahi mereka kerana mereka punya banyak masa untuk membantu SPR memastikan pengundian dijalankan dengan bersih dan adil.

Dengan maklumat ini, rakyat tidak harus terpedaya dengan penipuan PR terutamanya sekiranya parti tersebut tetap menyalahkan SPR apabila keputusan PRU tidak menyebelahi mereka.  Percayalah, ini adalah perancangan yang telah disusun sejak awal untuk membolehkan mereka mengambil alih kuasa walaupun kalah dalam pilihanraya.

48 comments:

Anonymous said...

.

Kena banyak minum air suam setiap hari untuk menjaga kesihatan .

.

Anonymous said...

Trend terkini: cara meciaveli apa2 je boleh supaya berjaya. Jadi salah spin jadi benar dan sebaliknya, agama tak tepi.

Anonymous said...

Itupun masih ade pencacai yang percaya pada fitnah pemimpin mereka. Nak buat macam mana, kalau dah BODOH, memang senang kene kencing selalu....

Anonymous said...

Mari kita belajar bahasa....

PAS itu adalah ANJING - Serbian / Crotian
PAS itu adalah KARAT - Azerbaijaini / Turki
PAS itu adalah TIDAK - Perancis

Anonymous said...

Tambah FITNAH satu cawan lagi...

Bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan menafikan dakwaan bahawa beliau akan mengadakan sidang akhbar di Bangkok pada hari Isnin, seperti yang dimuatkan di laman Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT).

Menurut FCCT, Musa kononnnya akan mendedahkan butiran baru mengenai kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu.

Sebelum ini telah dilaporkan mengenai satu notis yang dimuatkan oleh FCCT kepada anggotanya, bahawa sidang media Musa akan diadakan di ibu pejabat kelab tersebut.

Notis itu menyebut, sidang media berkenaan akan diadakan pada tengahari waktu Malaysia pada 22 Oktober.

Jemputan itu bertajuk "Pendedahan baru dalam kes pembunuhan Altantuya" dan mengandungi notis bahawa acara berkenaan tidak ditaja oleh FCCT.

Akibat dah terdesak nak fitnah PM Najib, Anwar sanggup guna apa saja taktik untuk mengeliru dan membohongi rakyat.

Anonymous said...

pakatan rakyat dan suku sakat mereka nak pimpin negara?

blum masanya lagi ataupun memang tak berpeluang langsung kot.

majoriti senyap bukannya baghal macam pencacai mereka.

mohd. natar said...

... Jadi jika sudah terbukti akan pembohongan Fauziah Salleh, mengapa tiada tindakan yang diambil keatasnya???. Dan kerajaan atau SPR khususnya akan terus diserang. Adakah kita akan terus hidup didalam dunia yang penuh penipuan dan pembohongan?. Sampai bilakah episod ini akan berakhir?. Adakah sampai sehingga Fauziah Salleh mampus?...

Anonymous said...

hihihihihihiiiii, aku suka tengok gambar tu....

Tukang Komen said...

Anwar spring dah hilang anjalnya. Kalau harap nak menang PRU dgn guna fitnah lupakanlah. Bila pembankang banyak guna isu berbau fitnah itu tanda dah kehabisan modal. BN will maintain Putrajaya. Liars,political beggars,immoral leaders not fit to rule.

wak labu said...

Pencacai2 UMNO ni serupe juge macam pemimpin2 nye - dungu!

Mereka2 ni ingat genarasi hari ni masih lagi same macam 3, 4 puluh tahun yang lampau.

Hari ni kite semua nye sudah berpelajaran dan bijak memerhati, berfikir dan menilai tentang sikap dan perangai UMNO.

UMNO memang dah busuk dan kotor!

Anonymous said...

Berdasarkan laporan akhbar Kosmo, lihat pautan ini: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1021&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm, Menteri Nazri Aziz satu grup dengan Hisham yang menjadi menteri perosak dalam negara ini mencadangkan perkara yang bukan-bukan lagi, kali ini pesalah dadah hanya hendak dipenjarakan saja, tak dihukum mati dah. Apa semua ini? Pesalah pengedar dadah adalah golongan yang sangat kejam dan tidak berhati perut, kerana keuntungan duniawi mereka sanggup merosakkan masyarakat terutama anak muda, sudah beratus ribu penagih dadah di negara ini disebabkan oleh pengedar dadah jahanam tahap celaka ini, apa lagi hendak dibela kepada pengedar dadah haram jadah ini lagi? Lihatlah jenayah-jenayah akibat dadah ini seperti ragut, curi, rompak, pukul ibu bapa, datuk nenek, ugut, mencuri kabel elektrik, kabel telefon, penutup longkang, malahan di Kemaman sebelum ini ada laporan kecurian di Kg. Geliga hinggakan pengusung keranda dicuri oleh penagih dadah untuk membeli dadah dari pengedar dadah jahanam celaka haram jadah ini, saya menyokong jika penagih dadah ini diselamatkan dan kaedah pemulihan mereka dinaiktaraf untuk menyelamatkan penagih dadah ini dari terjebak dalam kancah kehancuran diri sendiri, tetapi kalau pengedar dadah, boleh pergi jahanam sama mereka itu, merekalah punca jenayah seperti yang saya senaeraikan di atas di negara ini. Patutnya pengedar dadah itu dihukum dengan lebih keras, tak payah hukum gantung, tapi dilempar ke dalam kandang singa untuk dikeroyok oleh singa itu sampai mampus pengedar dadah jahanam itu.

Saya sangat menentang keras usaha untuk meringankan hukuman berkaitan pengedaran dadah, mereka adalah pesalah yang sangat keji dan sangat tidak berguna, buat apa lindungi mereka ini? Mereka perlu dihukum dengan keras sebagai pengajaran kepada orang lain supaya tidak mengikuti jejak langkah syaitan sebegitu.

Berdasarkan laporan itu juga, dilaporkan bahawa kerajaan berusaha untuk menyelamatkan pesalah dadah dari negara ini yang berhadapan dengan hukuman mati di luar negara, tidak guna itu semua, biarkan saja pesalah dadah itu dihukum mati, mereka sudah tahu melakukan pengedaran dadah adalah salah, tapi kerana ketamakan duniawi sanggup melakukan perkara keji itu, biarkan mereka dihukum oleh kerajaan negara luar itu, kerana kesalahan adalah tetap kesalahan, tiada guna melindungi pesalah yang keji sedemikian rupa, kerana apa guna ada undang-undang kalau pesalah pun dilindungi dan diberikan macam-macam keistimewaan hingga boleh melepaskan diri dari tindakan undang-undang? Lebih baik semua undang-undang itu dimansuhkan dihumban ke loji kumbahan najis sajalah.

Kepada Perdana Menteri dan pihak kerajaan, sila berhati-hati dalam tindakan untuk meringankan hukuman kesalahan pesalah dadah ini kerana tindakan ini boleh mengundang rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat ramai, malahan keluarga yang anak mereka menjadi mangsa penagihan dadah, pastinya akan berasa sangat marah dengan tindakan ini, kerana pengedar dadah yang jahanam tahap celaka haram jadah itu diringankan hukumannya sedangkan penagih dadah yang lain terus menjadi mangsa.

Terus terang saya katakan bahawa saya memang menyokong kerajaan, tetapi jika kerajaan meringankan hukuman berkaitan kesalahan dadah melibatkan pengedar dadah ini, maka saya akan tanpa ragu-ragu akan mengundi parti pembangkang pada pilihanraya akan datang, dan saya sanggup berkempen bagi pihak pembangkang walaupun pada ketika ini saya berhempas pulas menyokong dan berkempen bagi pihak kerajaan. Tidak guna saya sokong kerajaan yang sukakan populis hingga sanggup mengetepikan kepentingan nasional negara ini.

Kepada Nazri Aziz dan Hishammuddin serta Khairy, kamu bertiga adalah anai-anai dalam Barisan Nasional dan negara ini, lebih baik letak jawatan dan jangan bertanding lagi dalam PRU 13 akan datang kerana kamu bertiga memang tidak berguna, perosak masyarakat, perosak negara dan peruntuh kepentingan nasional negara ini.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Menteri Undang-Undang dan Menteri Dalam Negeri adalah menteri penting adalah menteri yang penting dalam keselamatan negara ini, tetapi kerana disandang oleh golongan bangang dan bodo piang macam Nazri Aziz dan Hishammuddin, maka keamanan negara jadi tunggang langgang, hak asasi untuk penjenayah, hak asasi untuk golongan pengacau, hak asasi untuk bertindak liar, sedangkan orang yang sukakan keamanan dan rakyat yang menurut undang-undang menjadi mangsa apabila hak asasi mereka dicabuli oleh golongan penjenayah, pengacau dan pelaku tindakan liar yang dibiarkan oleh Menteri Undang-Undang dan Menteri Dalam Negeri atas alasan hak asasi manusia, kepala butoh korang dua ekor sajalah, lebih baik letak beruk dan siamang jadi Menteri Undang-Undang dan Menteri Dalam Negeri berbanding letak Nazri Aziz dan Hishammuddin di jawatan itu. Perdana Menteri perlu lihat perkara ini, ramai silent majority yang sebenarnya menyokong kerajaan, tetapi kerana adanya menteri malaun dua ekor itu, telah menyebabkan ramai yang curiga dengan kemampuan kerajaan melindungi keselamatan rakyat di negara ini. Semoga Perdana Menteri mengambil iktibar atas pendedahan ini untuk kelangsungan Barisan Nasional dalam PRU 13. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Saya mencadangkan supaya jika Perdana Menteri hendak kekalkan juga malaun dua ekor seperti Nazri Aziz dan Hishammuddin ini, silalah buat kementerian baru untuk malaun dua ekor ini iaitu Kementerian Hal Ehwal Penjenayah dan Kementerian Hal Ehwal Pendemontrasi Liar, lantik malaun dua ekor itu jadi menteri di kementerian-kementerian baru tersebut. Bagi Menteri Undang-Undang, patutnya lantik Tan Sri Rahim Noor sebagai menterinya, tegas dalam penguatkuasaan undang-undang demi kepentingan nasional. Manakala Menteri Dalam Negeri pula sila lantik Tan Sri Musa Hassan yang tegas dalam memerangi jenayah, barulah betul.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

aq mungkin kot generasi baru..cerdik tengok menteri umno..yg buka peluang makan free sampai mati . mana tahu di ampun oleh pr kalu dia orang perintah.dia orang ada otak auta lebih.dah terbukti. tak macam menteri ini yg brfikir tunjuk baik tak kena tempat.

Anonymous said...

wak labu... terjun dngn labu-la Anonymous said...
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin
bunya

Anonymous said...

kalau tak menipu rakyat , bukan UmNOngok namanya..kalau betul dah kuat sgt UmNGOK nie, jujur & ikhlas pd rakyat, suruhlah SPR buang no. siri pd setiap kertas undi....takyah takut laaaa..

untuk apa no. siri ditepek kat kertas undi...nak tgk nama org yg tak sokong UmNGOK kaaa....bodoh punye UmnGOK......

Anonymous said...

Dalam berpolitik, bukannya isu kepartian yang menjadi pokok utamanya, paling utama adalah isu kepentingan nasional, Pakatan Rakyat memangnya tak boleh diharap, malahan saya pun kalau sudah tidak suka sama UMNO, saya hanya akan pilih PAS saja walaupun saya tidak berminat nak sokong PAS sebenarnya kerana mereka kurang berkualiti, PKR dan DAP sudah awal-awal sudah bungkus buang dalam tong sampah sebab jenis perosak.

Berbalik kepada isu Nazri Aziz yang nak ringankan hukuman pesalah pengedaran dadah, itu adalah tindakan bodoh yang sangat tidak berguna, buat apa hendak bela lagi golongan perosak dan keji yang telah merosakkan ratusan ribu golongan muda di negara ini dengan penagihan dadah? Malahan tindakan hendak menyelamatkan pesalah pengedaran dadah yang berhadapan dengan hukuman mati di luar negara adalah tindakan sia-sia dan membazir, buat apa nak lindungi pesalah, walaupun dia rakyat Malaysia, dia buat jenayah, dia memalukan negara ini, dia memalukan kerajaan Malaysia, buat apa nak tolong golongan perosak sedemikian? Adalah lebih baik kos untuk menyelamatkan pengedar dadah jahanam itu digunakan untuk membangunkan infrastruktur di luar bandar, itu jauh lebih baik.

Berhubung hendak meringankan hukuman pengedar dadah dengan hukuman penjara maksimum antara 30 hingga 35 tahun, merugikan negara saja. Kerana pengedar dadah itu menyebabkan ratusan ribu tenaga kerja produktif di negara ini tidak dapat berfungsi dengan baik akibat masalah penagihan dadah, malahan kerajan terpaksa belanja jutaan ringgit untuk biaya pusat pemulihan dadah, begitu juga dengan para ibu dan anak-anak yang dijangkiti HIV dan AIDS yang menjadi mangsa kezaliman pengedar dadah itu. Saya tidak menyalahkan penagih dadah sangat, walaupun penagih dadah itu salah kerana menagih dadah, tetapi mereka adalah mangsa, mereka adalah mangsa kepada pengedar dadah jahanam haram jadah yang merosakkan masyarakat itu. Kalau dipenjarakan pengedar dadah itu selama 30 hingga 35 tahun, kos pengurusannya sangat tinggi, buat apa bazirkan duit untuk biaya orang jahat yang tak berhati perut seperti pengedar dadah ini, lebih baik buat pembangunan di luar bandar, itu lebih baik. Lihat kos makan minum pesalah pengedaran dadah itu, kalau kos makan minum sehari katakan RM 10.00, setahun ada 365 hari sudah jadi RM 3,650.00, kalau 30 tahun sudah jadi RM 109,500.00, kalau 35 tahun RM 127750.00, itu untuk seorang pesalah pengedaran dadah sahaja, kalau 100 orang sudah jadi RM 10,950,000.000 untuk 30 tahun RM 12,775,000.00 untuk 35 tahun. Malahan menurut laporan akhbar juga seramai 900 orang yang terlibat kalau jumlah itu, untuk 30 tahun kerajaan belanja RM 98,550,000.00, kalau 35 tahun melibatkan RM 114,975,000.00 untuk biaya pesalah ini pula sedangkan dengan jumlah tersebut sudah berapa banyak sekolah boleh dibina, berapa panjang jalanraya boleh dibina, klinik-klinik kesihatan yang dapat dibina dengan kos itu saja sudah berapa banyak yang boleh dibina? Buat apa membazirkan duit untuk biaya orang jahat yagn menjadi perosak negara ini, kerana jenayah dadah ini sangat keji, sebab melibatkan jenayah lain, malahan hingga sanggup menderhaka kepada ibu bapa dan sanggup memukul datuk nenek sendiri akibat ketagihan dadah, puncanya adalah pengedar dadah jahanam inilah. Maka kerajaan memang tidak wajar pertimbangkan pun nak ringankan hukuman mereka ini, malahan adalah lebih baik diberatkan lagi hukuman pesalah pengedaran dadah ini, merekalah adalah virus, mereka ibarat virus HIV dan AIDS yang boleh menghancurkan negara ini, kerana jenayah mereka itu akan menyebabkan merebak menjadi jenaayah-jenayah lain. Oleh itu hukuman yang sangat tegas dan keras sangat perlu untuk mengajar pengedar dadah jahanam haram jadah ini apa itu keadilan dan apa itu bersikap baik. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Saya memang penyokong kerajaan, saya berharap kerajaan mendengar keluhan rakyat yang tidak mahu pengedar dadah diringankan hukumannya, kalau nak diberatkan lagi tak apa, itu kami suka. Kerana isu ini melibatkan kepentingan nasional, jangan nak berpolitik macam pembangkang yang sanggup ketepikan kepentingan nasional, tetapi jika kerajaan masih hendak mengikut rentak pembangkang, maka saya akan undi protes dalam PRU 13 akan datang kerana sama sajalah undi pembangkang dan kerajaan kerana dua-dua suka politik populis dan tidak peduli kepentingan nasional, oleh itu pihak kerajaan, silalah utamakan kepentingan nasional, sila lihat menteri-menteri seperti Nazri Aziz dan Hishamuddin ini, mereka ini adalah anai-anai, api dalam sekam, gunting dalam lipatan, duri dalam daging yang boleh menghancurkan parti dan kerajaan Barisan Nasional dengan polisi-polisi bodoh yang populis untuk diri mereka sedangkan menjadi racun yang sangat berbisa yang boleh membunuh parti dan kerajaan serta menghancurkan negara ini. Oleh itu, sila ambil perhatian akan perkara ini supaya keyakinan rakyat terhadap parti dan kerajaan tidak luntur akibat polisi bangang dan bodoh seperti yang dibuat oleh Nazri Aziz dan Hihammuddin ini. Bertindaklah segera demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Subhanallah..Masyallah..mengucap panjang ..nak tahu???

baru baca di blog ..malaysia in crisis..

tepuk dada tanya iman..Allah beri kita akal untuk menilai yang mana betul dan yang mana palsu..yang mana permata dan yang mana kaca..

Pejuang Sejati said...

KALAU TAK MENIPU BUKAN PKR NAMA DIA...

MATLAMAT PKR utk MELUMPUHKAN JENTERA BN SECARA PSIKOLOGI

MARI GAP DAN PEJUANG2 Sekelian..

ingat kata2 madey...ATACCK IS THE BEST DEFENCE


1. PARTI PKR PALING HIPOKRIT ...NAMA ANWAR TAKDA DLM AHLI PKR...BELIAU BERTANDING ATAS PARTI APA AEBENARNYA..

2. JAWATAN BELIAU DLM PKR TIDAK SAH DISISI UNDANG2 NEGARA..

3.BELIAU TIDAK BERHAK MENGGUNAKAN APA2 instrument duit parti... HATTA BAS PUN

4. MANA BELIAU DAPATKAN WANG BEGITU BYK TERBANG DAN HOTEL KESINI SANA

5. MEMBENARKAN SEDARA MARA DLM PARTI KRONISME ..TIDAK SEPERTI BELIAU PEJUANGKAN MASA TENTANG MADEY DULU..KRONI NEPO TISME..BAILOUT...

Anonymous said...

Sabar 3:30...sabar,

Kalu PRU13 parti ko tertonggeng...jgn susah hati...teruskan usaha2 menipu, reka2 cerita memfitnah utk PRU14 pulak. Kalu PRU14 parti ko masih lagi lingkup...jgn putus asa...usaha kan lagi...pelbagaikan taktik bohong tu, kelepet besar2an utk PRU15 pulak. Jgn give up ok.

Pekong Pondan said...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.
(Song: The three little pigs)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

aku sokong kata2 En. Nasionalis Melayu...w/pon hakikat sebenar , aku selalu menghentam statement GaGAP & kuncu2nya...

pd si mangkuk atas nie..satu aje aku nak cakap pd kau, jika UmNGOK melalui menterinya yg Pondan tuh betul2 ada telur (berani), sila luluskan permohonan Pakatan Rakyat untuk mendaftar sebagai parti yg sah.....jgn mempermain-mainkan permohonan Pakatan Rakyat untuk mendaftarkan parti( PAS, DAP & PKR) dibawah satu lambang....jika tidak, UmNGOK & menterinya sama seperti ape yg En. Nasionalis melayu katakan....

Anonymous said...

Jika ada permohonan daripada PAS, PKR dan DAP untuk menubuhkan gabungan di bawah satu pendaftaran iaitu Pakatan Rakyat, pihak Kementerian Dalam Negeri perlu memberikan kelulusan, jangan risau sebab rakyat juga hendak tahu bagaimanakah Pakatan Rakyat berfungsi, siapakah Pengerusi Pakatan Rakyat, siapakah Timbalan Pengerusi Pakatan Rakyat, siapakah Setiausaha Agung Pakatan Rakyat, biarkan, rakyat akan menilai. Sikap Hishamuddin yang suka menyekat itu dan ini atas kepentingan politiknya sendiri boleh merosakkan UMNO dan pihak pembangkang akan gunakan isu ini untuk memburukkan kerajaan.

Saya berharap Hadi Awang, Lim Guan Eng dan Anwar akan membawa kertas cadangan penubuhan Pakatan Rakyat dalam tempoh yang terdekat ini untuk membuktikan keikhlasan mereka berada di bawah satu gabungan, jangan hanya sibuk menuduh pendaftaran dihalang sedangkan tidak pernah buat permohonan mendaftar pun. Kepada semua media Utusan Malaysia, Harakah, Roket, Suara Keadilan, Berita Harian, The Sun, The Star, The News Straits Times, TV3, RTM, Astro, Al-Jazeera, CNN, ABC, BBC, Antara, Kompas, Jakarta Post, dan macam-macam akhbar lain perlu ada untuk buat liputan permohonan pendaftaran oleh PAS, PKR dan DAP ini, sila lakukan dalam tempoh yang terdekat ini, kata dah buat permohonan, mestilah dah ada kertas kerja, sila buat permohonan selepas cuti hari raya aidiladha nanti, rakyat menantikan apa yang selama ini dicanangkan oleh PAS, DAP dan PKR ini.

Berbalik kepada isu Nazri Aziz dan Hishammuddin, sila letak jawatan sajalah, kamu berdua adalah beban, biawak hidup yang pemalas nak berjalan yang bergantung harap kepada Perdana Menteri untuk menggerakankan kamu, sudah-sudahlah jadi perosak, negara ini akan lebih aman serta UMNO dan Barisan Nasional akan lebih tenteram dan sentosa kalau kamu berdua blah dari arus politik negara ini. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu.

Anonymous said...

Aisey man 4:20,
Elok ko email...tweet ker...sms ker.. cadangkan kat parti ko..perbanyak kan SPIN MENYEPIN...mcm ayat ko "..sila luluskan permohonan Pakatan Rakyat untuk mendaftar sebagai parti yg sah.....jgn mempermain-mainkan permohonan Pakatan Rakyat untuk mendaftarkan parti( PAS, DAP & PKR) dibawah satu lambang".
SPIN tu penting tau. Jgn give up ok.

Anonymous said...

Kepada Nazri Aziz, sila ajar anak anda hisap dadah untuk mengkayakan lagi para pengedar dadah, kemudian ajar cucuk anda sekali jika ada cucu walaupun masih kecil untuk hisap dadah sekali kerana anda adalah penyokong pengedaran dadah hingga sanggup meringankan hukuman untuk pengedar dadah, sekarang meringankan, lepas ini mungkin akan dimansuhkan terus, dasar perosak negara dan peruntuh kepentingan nasional seperti anda ini memang tidak bergun, dasar jahanam, andalah perosak kepentingan agama, bangsa dan tanah air, anda pengkhianat parti, anda pengkhianat negara, anda boleh pergi jahanam!

Kepada Hishammuddin, sila sertai sekali segala demontrasi liar yang ada di negara ini, malahan di luar negara pun silalah sertai sekali, bawa sekali sekutu anda seperti Saifuddin Abdullah untuk berdemontrasi ke hulu ke hilir kononnya hak asasi manusia sedangkan hak asasi manusia lain yang hendak hidup aman damai terjejas, Akta Perhimpunan Aman konon, itu adalah Akta Perangai Anjing sajalah, berkelakuan liar berdemontrasi di sana sini, entah apa jenis manusia seperti ini. Sepertimana Nazri Aziz juga, anda adalah perosak kepentingan nasional negara ini, anda adalah pemusnah kepentingan agama, bangsa dan tanah air, anda adalah pengkhianat parti dan pengkhianat negara.

Anda berdua dan kuncu-kuncu anda seperti Saifuddin Abdullah dan Khairy Jamaluddin perlu berambus dari Barisan Nasional dan UMNO, kamu semua adalah perosak yang menjadi beban dan perosak kepada nama baik parti dan gabungan Barisan Nasional, kerana anda semualah penyokong setia kerajaan seperti saya ini berasa marah dan tak puas hati dengan kerajaan, ini semua berpunca dari anda semua, anda semua memang jahanam! Perdana Menteri perlu ambil tindakan segera untuk membetulkan masalah yang berlaku dalam kerajaan sekarang ini, kerana disebabkan dua tiga ekor malaun pengkhianat negara dan pengkhianat parti yang gilakan populariti hingga sanggup membuat polisi-polisi bangang yang telah menyebabkan rakyat berasa jengkel dan marah dengan kerajaan termasuklah para penyokong setia kerajaan selama ini. Bertindaklah segera untuk menyelamatkan sokongan penyokong setia kerajaan yang sekarang ini sudah berbelah bahagi antara kesetiaan kepada parti demi agamba, bangsa dan tanah air dengan perasaan marah terhadap beberapa keputusan kerajaan yang menyebabkan rasa tidak puas hati di peringkat akar umbi seperti isu PPSMI, isu ISA, dan terbaru isu nak ringankan hukuman pesalah dadah dan nak selamatkan pesalah dadah yang nak dihukum oleh kerajaan negara asing sedangkan isu pembangunan negara, isu kepentingan masyarakat terabai kerana terpengaruh dengan gaya politik pembangkang, kembalilah ke landasan asal yang telah dibentuk oleh pimpinan terdahulu, kerajaan akan mendapat sokongan rakyat dengan sokongan padu dan jitu jika bersikap tegas dalam membangunkan negara ini sebagaimana di era Tun Dr. Mahathir, kembalilah ke pangkal jalan sebelum terlambat, hargailah sokongan penyokong setia kerajaan selama ini. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

UMNO perlukan pemutihan parti, singkirkan pemimpin pengkhianat yang menjadi barah kepada parti dan Barisan Nasional. Kehendak rakyat sekarang ini adalah keselamatan negara, ekonomi yang stabil untuk mencari rezeki, serta pembangunan infrastruktur di luar bandar jika di kawasan pedalaman kalau boleh hendak ambulans air untuk menyelamatkan nyawa penduduk di luar bandar yang dalam keadaan kritikal sebelum sampai ke hospital.

Pihak kerajaan perlu ke landasan asal Barisan Nasioal, jangan terpengaruh dan terikut-ikut dengan gerakan parti pembangkang, maka akan menyebabkan rakyat makin meluat dengan kerajaan.

Dalam isu keselamatan, pemansuhan ISA telah menjejaskan keselamatan negara ini, demontrasi liar di sana sini, hasutan, penipuan untuk memecah belahkan masyarakat makin berleluasa, Menteri Dalam Negeri pula lembab tak buat kerja, rakyat gelisah dengan semua ini kerana dikhuatiri akan menjerumuskan negara ini ke kancah kekacauan jika tidak dibendugn dari awal, malahan pemansuhan ISA adalah suatu yang sangat buruk dan kesilapan yang sangat besar, seeloknya kembalikan undang-undang seperti ISA.

Isu ekonomi, lambakan pendatang asing yang bekerja di negara ini telah menyekat peluang kerja anak muda tempatan, pihak kerajaan perlu serius dalam perkara ini, ini menyebabkan ramai anak mudah marah dengan kerajaan yang membiarkan pendatang asing bermaharajalela di negara ini. Lihat juga apa dah berlaku di Jabatan Imigresen hingga mudah sangat pendatang asing masuk ke negara ini, apa dah jadi?

Isu pembangunan infrastruktur di luar bandar, di bandar besar macam-macam ada sedangkan mereka penyokong pembangkang terutamanya DAP, sedangkand kawasan pedalaman yang menjadi penyokong setia kerajaan dibiarkan terkontang kanting, apahal kerajaan memberi KFC dan Mc Donald kepada penentang kerajaan sedangkan kerajaan tak peduli kepada penduduk pedalaman yang menjadi penyokong kuat kerajaan? Kami perlukan jalan raya, kami perlukan kemudahan pendidikan, kemudahan kelinik, kalau di kawasan yang terlalu pedalaman, samada klinik bot atau ambulans air untuk menyelamatkan nyawa penduduk pedalaman yang sakit kritikal. Kami penduduk luar bandar tidak perlukan pusat membeli belah yang mewah atau pusat hiburan yang besar, kami perlukan infrastruktur asas untuk kehidupan kami dan kemudahan anak-anak kami untuk berusaha. Pihak pembangkang sentiasa memujuk orang luar bandar menyokong mereka, tapi kami masih setia dengan kerajaan, kerajaan perlu hargai sokongan kami ini, jangan sampai kami sudah tidak percaya sama kerajaan lain dan kami menyokong pembangkang pula. Sila ambil perhatian kepada keluhan rakyat yang perlukan negara yang stabil dan keselamatan yang dilindungi untuk hidup aman damai dan mencari rezeki dengan mudah. Ambillah iktibar dari pendedahan ini. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Hidup UMNO !!!

Yang tersilap di perbaiki,

Yang betul diteruskan.

sotong sempoi said...

Pakatan mmg penipu pun dr dulu aku tau yg pakatan ni penipu mcm keling

Anonymous said...

sokong ape yg diperkatakan oleh En Mohamad tuh......banyak kesilapan & hal terlepas pandang terhadap akar umbi oleh pemerintah..

kami bukan mahu bangunan yg tinggi mencakar langit...tetapi hanya meminta barangan keperluan harian kami jgn diniagakan/ atau diambil kesempatan oleh pemerintah menaikkan harga....itu ajee...tak boleh nampak kee kamu wahai para pemimpin???

Anonymous said...

TENGAH SEMBAHYANG MAGHRIB TADI AKU HAMPIR TERGELAK INGAT GAMBAR MR BEAN ANWAR DIATAS,GAP KAO KENA TANGGUNG DOSA AKU KALAU SEMBAHYANG AKU TADI TAK SAH

Servant of God said...

Anonymous said...

kalau tak menipu rakyat , bukan UmNOngok namanya..kalau betul dah kuat sgt UmNGOK nie, jujur & ikhlas pd rakyat, suruhlah SPR buang no. siri pd setiap kertas undi....takyah takut laaaa..

untuk apa no. siri ditepek kat kertas undi...nak tgk nama org yg tak sokong UmNGOK kaaa....bodoh punye UmnGOK......

October 21, 2012 3:30 PM

----------------------------

Kita nak panggil orang macam ni bodoh apa yer?

Dia buat2 lupa yang pihak dia sendiri nak menipu, buat pilihanraya parti pun menipu, ada hati nak cakap pasal kertas undi?

Bodoh sial laa...

Anonymous said...

Anonymous said...
sokong ape yg diperkatakan oleh En Mohamad tuh......banyak kesilapan & hal terlepas pandang terhadap akar umbi oleh pemerintah..

kami bukan mahu bangunan yg tinggi mencakar langit...tetapi hanya meminta barangan keperluan harian kami jgn diniagakan/ atau diambil kesempatan oleh pemerintah menaikkan harga....itu ajee...tak boleh nampak kee kamu wahai para pemimpin???

October 21, 2012 5:49 PM

---------------------------------------------

Terima kasih atas sokongan saudara terhadap komen saya, tetapi saya ingin membetulkan komen saudara yang kurang tepat berkenaan kenaikan harga barangan, masalah kenaikan harga barangan adalah disebabkan oleh penawaran harga di pasaran. Saya melihat kerajaan telah banyak membantu bagi meringankan beban kos sara hidup rakyat, tetapi para pekedai yang tamak yang suka menaikan harga barangan itu yang menjadi masalahnya.

Secara keseluruhannya pihak kerajaan adalah bertanggungjawab, yang menjadi masalah dan beban ketika ini adalah menteri yang gilakan publisiti dan tamak hingga sanggup mengetepikan kepentingan nasional kerana mementingkan kepentingan populariti murahan mereka itu. Itu yang menjadi masalah sekarang ini. Menteri seperti Hishammuddin dan Nazri Aziz adalah masalah kepada kerajaan dan negara serta rakyat, polisi-polisi gila mereka banyak merugikan negara dan rakyat, pemansuhan ISA, hak asasi yang keterlaluan dan macam-macam lagi yang boleh menjahanamkan negara ini, itu semua perlu pembetulan serius yang sangat segera kerana negara ini boleh hancur kalau polisi gila sedemikian makin bertambah disebabkan mangkuk hayun dua ekor itu.

Selain itu, isu pembangunan infrastruktur di luar bandar, isu ekonomi dan masalah pendatang asing serta isu keselamatan negara perlu dititik beratkan oleh kerajaan. Ini adalah persoalan pokok utama yang dikehendaki oleh rakyat. Kerajaan jangan terikut-ikut dengan rentak pembangkang yang sukakan polisi populis tanpa mempedulikan kesan kepada negara dalam tempoh jangka masa panjang, jangan terikut-ikut dengan rentak politik gila sedemikian. Kerajaan perlu kembali ke landasan sebenar Barisan Nasional yang tegas dalam mentadbir negara demi melindungi keselamatan rakyat, membangunkan infrastruktur negara serta memperkuatkan ekonomi negara sebagaimana di era Tun Dr. Mahathir dahulu. Kerajaan perlu sedar bagaimana Tun Dr. Mahathir begitu ampuh dan berupaya menjadikan Barisan Nasional sebagai parti yang begitu kuat dalam menghadapi apa saja serangan daripada pihak pembangkang adalah kerana ketegasan dan polisi yang dibuat adalah untuk kepentingan nasional di samping penerangan yang jelas dan berterusan oleh pihak kerajaan kepada rakyat berdasarkan apa saja tindakan kerajaan dalam penguatkuasaan undang-undang atau pembangunan negara yang berlandaskan kepentingan nasional itu.

Perdana Menteri perlu mengambil iktibar dari perkara ini kerana pihak kerajaan sekarang ini berhempas pulas untuk memenangi hati rakyat, sedangkan cara kerajaan tidak berapa betul, kalau caranya dibuat dengan betul untuk menangani provokasi dan propaganda pembangkang, pihak kerajaan tidak perlu bersusah payah sebegini rupa, betindaklah segera sebelum terlambat demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

ada juga langau -langau hijau kat sini ...
perangai langau ni suka benda -benda yang busuk .. samalah macamlah pemimpin -peminpin dia orang...

Anonymous said...

langau langau hijau suka benda busuk yg tak bernyawa seperti taik dan bangkai busuk.

Anonymous said...

Salam.. Aku byk bersetuju ngan komen En. Mohamed, Nasionalis Melayu. Penuh fakta, rasional n kdg2 diselit dgn skit perisa emosi yg secukup rasa. En. Mohamed, u ada blog sendiri ke? Klau ada tlg maklumkan di sini. Tq.

Servant of God said...

Encik Mohamad,

Sekarang si Nazri dah kata nak mansuhkan hukuman gantung sampai mati mandatori untuk pengedar dadah.

Apa pendapat saudara?

aloya said...

SOG,

Tak jadi hukum gantung dah la ni, hukuman baru skang campak dalam kandang buaya...

Anonymous said...


ADAlah amat ditakuti apabila fitnah ini dipercayai atau diyakini oleh pengundi atas pagar.. Maka terjerumuslah kita dalam krisis keyakinan kepada kepimpinan yang amat tinggi yang mampu menjahanamkan institusi negara..
Menjadi tugas kita untuk membetulkan keadaan ini.. walaupun amat sukar..kerana perbuatan memfinah ini di bantu syaitan yang nyata dan tak nyata..



Anonymous said...


bro.. KLU DAH BOHONG, BUAT LAPORAN POLIS LAH..CUKUP BUKTI APA LAAGI..

LAPORAN BERBOHONG DAN ADA UNSUR FITNAH TERHADAP KERAJAAN..JANGAN BIAR DIA BERLAKU BEGITU SAHAJA...

Anonymous said...

Setuju dengan En Mohamad ...

Anonymous said...


pAK mAD DAH BERSUARA PANJANG lebar... aku dah lama cakap pasal kebebalan hishamuddin ni.. sentiasa sahaja absent di parlimen.. si nazri memang lagi lama aku anti.. sejak dia tak bersetuju ngan ketegasan Tun M..
NAMPAKNYA MEREKA SUKAKAN POPULARITI TANPA MENGAMBIL KIRA PANDANGAN AKAR UMBI DALAM MEMANSUHKAN ISA DAN sekarang cuba memansuhkan hukuman mati utk pengedar dadah PULAK.. daripada mana datangNYA idea tak bertanggungjawab ini datang.. INI SEMUA DATANGNYA DPD puak2 PR/pembangkang.. senang JE.. ADAKAH PANDANGAN PUAK2 SIAL PR INI MEWAKILI MAJORITI RAKYAT MALAYSIA YANG MEMILIH KERAJAAN SELAMA INI..

ADAKAH PANDANGAN MINORTIT PEMBANGKANG HENDAK DIAMBIL KIRA BERBANDING GOLONGAN MAJORITI YANG MEMBERI MANDAT KEPADA KERAJAAN..????

APA2 PUN SUDAH SAMPAI MASANYA 2 EKOR MAKHLUK PEROSAK YANG SUKAKAN POPULARITI INI PERLU DINYAHKAN DPD MEMEGANG TAMPUK KEPIMPINAN KERAJAAN.. KALU tidak dinyahkan mereka.. rakyat akan nyahkan kerajaan sedia ada dlm PRU 13 nanti..

.Orang Endau Johor (OEJ).




gerakan anti pkr said...

En Mohamad terbaik

Anonymous said...

Servant of God said...

Encik Mohamad,

Sekarang si Nazri dah kata nak mansuhkan hukuman gantung sampai mati mandatori untuk pengedar dadah.

Apa pendapat saudara?
October 22, 2012 8:48 AM

-------------------------------------------------------------

Pada pendapat saya itu adalah cadangan orang bodoh yang tak peduli kepentingan nasional, gilakan populariti kononnya nak nampak baik di depan para pengedar dadah sedangkan orang ramai meluat dan benci dengan sikap sedemikian. Kepada pengundi di Padang Rengas, jangan mengundi pengkhianat bangsa dan pengkhianat negara seperti Nazri Aziz ini, kepada Perdana Menteri, tak payahlah calonkan pengkhianat seperti Nazri Aziz ini, sekarang ini hukuman pengedar dadah nak dikurangkan, lepas ni mungkin arak dan judi boleh dibeli oleh orang Islam pula, hak asasi manusia konon, haram jadahlah hak asasi celaka lahanat sedemikian.

Kerajaan perlu singkirkan menteri tolol perosak kepentingan nasional negara ini dari jemaah menteri, lebih baik letak beruk dan siamang jadi menteri daripada Nazri Aziz dan Hishammuddin @ Hishampondan yang tak guna ini, sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Kita perlu teruskan usaha untuk menggagalan agen Yahudi perosak seperti Nazri Aziz ini, malahan sekutunya si Hishampondan itu juga perlu kita halang mereka dari merosakkan negara ini.

Selain Pakatan Rakyat yang sudah memang menjadi talibarut Yahudi, si Nazri Aziz dan Hishampondan ini adalah sekutu puak Yahudi juga, banyak melingkupkan kepentingan nasional di negara ini untuk kepentingan Yahudi, pengedaran dadah dikuasai oleh puak Yahudi, geng-geng hak asasi manusia yang terlampau pun didokong oleh puak Yahudi, memang dasar talibarut Yahudi.

Marilah kita semua menentang segala usaha untuk menjahanamkan kepentingan nasional negara ini, keselamatan Malaysia dan kepentingan nasional Malaysia adalah tidak boleh dikompromi sama sekali, kerana keselamatan Malaysia dan kepentingan nasional Malaysia adalah untuk kepentingan rakyat negara dan dan demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad
Nasionalis Melayu

Servant of God said...

Encik Mohamad,

Terima kasih kerana memberi pandangan saudara. Semoga selepas ini Encik Mohamad akan terus memberikan pendapat di GAP ini.

Saya cukup bersetuju. Cukuplah ISA itu dimansuhkan. Kita kehilangan satu senjata yang cukup ampuh dek kerana nak mengambil hati orang dengan cara tak kena tempat.

Bagaimana boleh kita menentang cadangan si Nazri ini?

Anonymous said...


.
Kena berak tiap-tiap hari, kalau tak kentut bau busuk sangat.

.

Anonymous said...


Cadangan yg terbaik dpd penjilat taik PAS...