IKLAN BERBAYAR

Tuesday, October 30, 2012

REKAAN SIDANG MEDIA MUSA HASAN.



Ramai rakyat Malaysia sebenarnya sudah maklum, hakikatnya Kelab Koresponden Asing Thailand (FCCT) yang dikaitkan dengan sidang akhbar oleh bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan sebenarnya pernah dijadikan lokasi oleh SUARAM semasa mereka mengadakan sidang akhbar berkenaan isu kapal selam scorpene.

Jadi, tidaklah menghairankan apabila tiba-tiba sahaja FCCT sekali lagi dimanipulasi oleh SUARAM dan pakatan pembangkang untuk mencemar nama bekas KPN itu dalam usaha mereka meneruskan kisah propaganda berkaitan Altantuya.

Di FCCT, siapa sahaja boleh menempah ruang bagi mengadakan sidang akhbar berkenaan pelbagai isu, dan bagi SUARAM selaku NGO pro PR yang sudah biasa memanfaatkannya untuk mencapai agenda pembangkang, perkara sebegini tidaklah sukar untuk dilakukan.

Seboleh mungkin pakatan pembangkang dan NGOnya mahu kisah-kisah berkaitan Altantuya terus berkumandang setidak-tidaknya sehingga PRU 13 berakhir, dengan itu watak baru diperlukan untuk terus mensensasikan kisah rekaan tersebut.

Sehari dua sebelum itu, Musa telah menarik samannya terhadap Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim berhubung isu tuduhan kononnya beliau terlibat dalam konpsirasi mereka-reka bukti terhadap Anwar.

Walhal tiada pun sebarang bukti yang sengaja direka malah saman tersebut ditarik balik oleh bekas KPN itu hanya selepas Anwar menghantar wakilnya menyarankan supaya kes tersebut diselesaikan di luar mahkamah.

"Saya difahamkan ada salah faham pada peranan saya dalam kes ini, oleh pihak defenden, dan saya terima untuk menyelesaikan kes ini di luar mahkamah seperti yang dicadangkan defendan," demikian kata Musa ketika ditanya oleh wartawan sebab kenapa saman tersebut ditarik semula.

Anwar pantas mengambil kesempatan dari penarikan semula saman tersebutg dengan menggambarkan dirinya berada di pihak yang betul walau hakikatnya cadangan penyelesaian luar mahkamah datang dari pihaknya.

Selepas itu tiba-tiba sahaja laman web FCCT memaparkan jemputan ke sidang media oleh bekas KPN itu konon adanya 'Pendedahan Baru Dalam Kes pembunuhan Altantuya'. 

Portal pro pembangkang menjadi pihak pertama yang menyiarkan berita mengenainya (selepas geng sendiri membuat jemputan terbuka), kemudian bila Musa menyedari namanya disalah guna dan segera menafikannya, media itu jugalah yang menyiarkan berita FCCT dibatalkan.

Bagi kita yang celik akal, sidang media rekaan Pakatan Rakyat itu sebenarnya agak melucukan. Tapi bagi penyokong totok pembangkang mereka melihatnya satu kemenangan moral tanpa sedikit pun menyedari bahawa mereka sedang dipermainkan oleh pemimpin sendiri.

Jelas sekali pembangkang bijak mengambil peluang untuk memanipulasi nama Musa demi kepentingan politik jijik gaya baru mereka. Makin dekat musim pilihanraya kelak, tentu akan lebih banyak kisah karut marut akan keluar.

Itu sahaja yang termampu mereka lakukan, nak mengharapkan kerja buat dan jasa bakti untuk rakyat, tak tercapai dek akal dan kemampuan mereka disebabkan perjuangan para pemimpin PR fokusnya hanya untuk kepentingan sendiri sahaja.

Pun demikian, PR dan jentera propagandanya memang diakui hebat dalam bab mengadu domba, namun kehebatan itu tidaklah mampu menutup kebenaran hakiki untuk selamanya. Mereka boleh menipu segelintir orang namun tidak akan mampu menipu semua orang.

16 comments:

Anonymous said...

SUARAM (Suara Anak Haram) dan PR (Penipu Rakyat) kan ke adik beradik sama bapak lain-lain mak. Bapak mereka iblis laknatullah... mak SUARAM si Tian Chua, manakala mak si PR ialah peliwat Al-Juburi. Matlamat mereka hanyalah satu, nak hancurkan BN walau bagaimana cara sekalipun, kalau boleh cipta fitnah berterusan lagi mereka suka..... ikut perangai bapak semulajadi mereka...

Anonymous said...

Rakyat Malaysia yang sayangkan dan cintakan negara wajib menjauhkan diri dari parti Perosak Rakyat (PR) ini. Hendak meruntuhkan amat senang, buatlah fitnah banyak-banyak tetapi hendak membinanya teramatlah susah. Sedarlah dan bermuhasabahlah sebelum semuanya terlambat. Jangan bandingkan demokrasi negara dengan negara luar sebab mereka hanya ada satu bangsa sahaja tetapi Malaysia mempunyai berbagai bangsa.

Anonymous said...

wooiii... sepina dari Perancis tu bila nak sampai wahai penganut Pengencing Rakyat????

Servant of God said...

Pakatan Rakyat memang hanya tahu bermain persepsi. Kalau pasal nak cipta persepsi, dorang memang hebat.

Tapi sayang, itu je laa yang dorang reti. Nak cipta pencapaian yang konkrit, memang ilek. Jadi sekarang orang2 biasa tengok dorang pun boleh tahu yang apa yang PR boleh beri hanyalah air kencing semata-mata.

Anonymous said...

Cerita dongeng scorpene-tuya ni nampaknya dah makin merepek. Skrip fitnah sebegini dah ditukar berulang-ulang kali sehinggakan jalan ceritanya menjadi carca-marba.

Anonymous said...

PR = Pembohong Rakyat....

Kalo xbohong n fitnah bukanla nama Pakatan Rakyat...

Wak Canang said...

Tuan,

Minta di-link-kan blog saya di blog tuan. Blog tuan sudah di-link-kan.

http://www.inigoblogpolitik.com/

Anonymous said...

Penganut PR takkan berani nak komen kat artikel ni punye....

Anonymous said...

BUKANKAH SUDAH BANYAK ORANG KATA BAHAWA ANWAR IBRAHIM TU ADALAH BASTARD.

SUARAM @ SUARA AMERIKA @ SUARA ANAK HARAM BUKANLAH MEMPERJUANGKAN HAK ASASI MANUSIA SEBAB PEMIMPIN2 MEREKA SEBENARNYA ADALAH BINATANG BERTOPENGKAN MANUSIA.

Anonymous said...

tik.. tok.. tik.. tok... mane suara anak haram aka penganut PR ni?? Dah bisu ke??? Meh la komen pasal scorpene sekali...

Anonymous said...

PR adalah pembangkang paling memalukan dlm sejarah .... klu saya jadi ahlinya tak tau nak letak muka kat mana lagi

Anonymous said...

Banyak dah terima dan banyak dah labur...

Anonymous said...

Bukan sama bapak lain emak tapi sama emak lain bapak.
Sebab emak dorang pelacur.

Anonymous said...

Bukan sama bapak lain emak tapi sama emak lain bapak.
Sebab emak dorang pelacur.

Pekong Pondan said...

Anwar deserved a black eye because he tried to fight and hurt the police men.

But homosexuals are just as weak as women.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.
(Song: The three little pigs)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Nik "deviant" Azis

Anonymous said...

kalau aku jadi Tan Sri Musa, aku akan saman balik....kali ini biar kerandut telor nuar & PR tumbuh kat dahi mereka....