Wednesday, January 16, 2013

SHARIFAH ZOHRA DAN SHASHA MENDOZA : IKON ANAK MUDA YANG RASIONAL ! ABG GAP NAK JUMPA ANDA BERDUA.



KISAH IKON 1

SUMBER HARAPAN ESOK

Pendidikan percuma, itulah topik asas yang dibangkitkan oleh Bawani ketika perbuatan bertanyakan soalan yang bagi saya bersifat agak provokasi kerana tiada adab di dalamnya. Ingat, kelembutan dalam suara, kesopanan dan nada yang bersahaja adalah salah satu adab dalam berhujah. Kalau sudah terjerit sana dan sini, itu bukan di namakan adab.

Tetapi, kami difahamkan bahawa sebenarnya Sharifah itu hanyalah moderator dan program yang ada di UUM bukanlah panelis yang dilantik. Pada saat ikrar dibacakan, itu sudah penghujung majlis dan majlis berkenaan tidak ada menyentuh langsung soal politik.

Sharifah juga harus dipersalahkan. Saya tak tahu kenapa dia bercakap mengenai soal binatang dalam penghujahan. Tapi itu bukan persoalan kami. Andaikan kami pada admin SSTDMM, berdiri di hadapan situ. Mungkin ini hujah kami untuk menjawab soalan Bawani. Bawani membawakan negara-negara seperti Cuba, Argentina, dan Brazil, negara dunia ketiga yang sedang membangun yang menjalankan pendidikan percuma, dan kenapa Malaysia tidak mampu untuk melaksanakan pendidikan percuma? Namun, belum sempat Bawani menghabiskan hujahnya, terus Sharifah memotong. Ini juga merupakan salah Sharifah pada hemat saya.

Tetapi saya juga difahamkan yang Sharifah terpaksa memotong kerana kesuntukan masa program. Bawani pula bertanyakan selepas waktu program. Ini yang dianggap sebagai sejenis provokasi kerana sepatutnya soalan itu ditanyakan kepada panelis, bukannya moderator.

Berbalik kembali kepada topic perbincangan kita, apa yang perlu dijawab oleh Sharifah? Pertama, Sharifah harus menggunakan ayat ini, “Tiada apa yang percuma di dunia.” Memang pendidikan percuma, tetapi ada bayarannya untuk dapatkan sesuatu yang percuma. Analogi yang sesuai umpama beli sesuatu produk, kita dapat free gift melalui pembelian kita. Sama juga dengan isu ini, pendidikan percuma, tetapi rakyat harus membayarnya melalui mekansime yang lain.

Sebagai contoh, CUKAI. Untuk pengetahuan, Cuba dan Argentina merupakan negara yang lebih miskin daripada kita. Tanyakan kepada mereka sama ada bagaimana dengan pembangunan di negara-negara berkenaan? Bagaimana dengan keadaan di negara berkenaan.

Saya ambil contoh, Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelahar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarny telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam university. 1 daripada 9 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan miskin manakala yang kayanya mendominasi di sana. 

Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:
"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes."
Kenyataan di atas ialah datang daripada orang Brazil sendiri. (sumber:http://thebrazilbusiness.com/article/the-16-most-common-brazilian-taxes)

Mari-mari menjelajah negara nombor satu dalam sukan bola sepak ini. Lagi artikel yang merungut mengenai hidup di Brazil yang sangat tinggi dengan cukai. Mereka memberi tajuk kepada artikel ini dengan ayat ini:
" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Nampak kana da benda yang perlu dibayar?

Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya.

Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi? Ini hanya pandangan peribadi saya. Kalau ada apa yang salah, atau anda ada cadangan yang lain, sama-samalah kita kongsikan. Assalamualaikum. -HE


KISAH IKON 2

PETALING JAYA: Seorang ‘bintang Twitter’ dilahirkan selepas penganjuran Himpunan Kebangkitan Rakyat (KL112) anjuran pembangkang berlangsung pada Sabtu lalu.

Model sambilan, Shasha Mendoza secara tiba-tiba menjadi sensasi di alam siber selepas menghantar tweet menyokong kerajaan.

Dia menerima kritikan daripada penyokong pembangkang.

Tweet-nya berbunyi: “Kepada penyokong #KL112, jika anda tidak suka Malaysia, anda boleh keluar daripada Malaysia. Sekurang-kurangnya hargailah apa yang dilakukan oleh kerajaan.

“Anwar berjanji untuk memberikan pendidikan percuma untuk rakyat. Itu semua adalah pembohongan. Mana Anwar nak dapatkan berjuta-juta ringgit untuk bayar hutang rakyat? Fikir.”

Pandangannya itu kemudianya menerima kritikan apabila dia ‘diserang’ penyokong pembangkang di laman sosial berkenaan.

Seorang pengguna Twitter menghantar tweet kepada Shasha: “Saya pasti anda bodoh kerana anda hanya menonton berita TV3.”

Bagaimanapun pelajar universiti berusia 19 tahun berkata, kritikan ganas yang diterimanya itu tidak akan menjejaskan atau mengubah pendiriannya kepada Barisan Nasional (BN).

SS
“Saya tidak takut diserang oleh penyokong pro-pembangkang. Saya akan berdiri teguh dan masih akan menyokong kerajaan.

“Kerajaan kita sudah menyediakan pelbagai bantuan yang diperlukan rakyat termasuk pendidikan yang baik, akses yang mudah kepada kemudahan kesihatan dan elaun khas bagi golongan yang memerlukan.

“Namun ada sesetengah orang tidak menyedari perkara ini,” katanya kepada The Star pada Ahad.

Menurut Shasha dia tidak ditekan untuk memadam mana tweetnya dan menambah: “Kita hidup dalam sebuah negara yang aman dan harmoni dengan ekonomi yang stabil kerana dasar-dasar kerajaan.

“Sudah tentu beberapa dasar yang dibuat tidak berlaku dengan sempurna tetapi saya percaya kita hidup dalam sebuah negara yang begitu diberkati.”

Ditanya jika dia merancang untuk menyertai politik, dia menyatakan minat tetapi hanya akan melakukannya selepas mencecah usia 21 tahun dan menamatkan pengajiannya.

217 comments:

1 – 200 of 217   Newer›   Newest»
hangkedee said...

Semua nak FREE.pergi la cepat cepat ke negara tersebut apa tunggu lagi.Terutama mereka yang datuk nenek mereka datang ke Malaya di bawa masuk oleh British.ITU India mali @ Tongsan mali ma

Anonymous said...

Kalau sebut Brazil tentunya tentang bolasepak dan bukan bercakap tentang pendidikan. Kenapa nak di buat perbandingan.

Anonymous said...

Mmg betina puak sana tuh suke cakap mnjerit2 mcm anjing melolong ye....dulu yg trKOYAk pon trjerit2 melolong gak...

Kalo ada lagi 100 jenis betina begitu , maunya Malaysia di cop sbg ngr TAK ADA ADAB dan SOPAN, BIADAP dan LOW CLASS....

Semoga inila spesis yg terakhir lahir dari puak sana...

Anonymous said...

Aku tgk org yg sokong PR ni semua jenis pemalas. .tk berjaya dlm hidup nk salah kan kerajaan.....PR mengajar rakyat dia memberontak.......Inilah hasil didik PR......confirm aku undi bn

Anonymous said...

Sharifah and Shasha - the silent majority is proud of both you. At least masih ada insan yang berani 'melawan' balik. Dont be discouraged. Kita kena kurang ajar sikit untuk mengajar. YOU ARE NOT ALONE.

Anonymous said...

Saudara GAP. Engkau pergi jauh sangat. Perkara asas - apa jadi dengan tanah tanah di Kelantan yang dibalun oleh PAS dan di bagi kat Cina.

TELANJANGKAN MERAKA SAMPAI TERLONDEH.

Anonymous said...

Pada shasha keluar lah dari bumi allah ini kalau engkau tak dpt terima hukum allah (bertudung)setiap inci bumi ini hak allah

Anonymous said...

Harap perbandingan apel dan durian perlu disebar di luar sana. Ramai orang tak baca GAP seperti mereka tak tengok TV dan baca utusan. Budak2 mahasiswa tolol lebih mudah ambil maklumat dari Anwar yang bangang itu. Ada yang mengaji sampai luar negeri juga bodoh.

Anonymous said...

Anon 8:54. jgn cuba nak alih issue. parti pujaan engkau tu dah nak jual agama..tengok situ baik2...rata2 aku tengok kat malaysian insider kafir2 harbi ni dok maki2 PAS sebab buat U-turn pasal kalimah Allah. Depa dok cakap kalimah Allah hak mereka dulu sebelum kita..kita ambik kemudian pastu pakai, lepas tu tak kasi depa pakai...kepala hotak depa! Kalau PR dpt perintah M'sia, agaknya sembahyang kita pun dia control...ni lah PAS...berkawan lah kau ngan kafir Harbi DAP tu..yg terang2 nak menghapuskan Islam...lagi satu, PAS lepas keluar kenyataan pasal peraturan CNY di kedah, terus senyap lepas dikutuk dek kafir harbi..nak tubuh negara islam camni? tak payah lah...segala kene gertak ngan DAP terkencing2!!cakap aje berdegar2...tapi takde teloq!! dah lah bodoh..sombong pulak tu..

Anonymous said...

biasa la bomo cibai...tak penah idop susah kot...kat orang yang judge siapa ikut tak ikut hukum Allah kat bumi..cermin2 kan la diri sendiri berapa banyak hukum Allah yang dipatuhi..dan berapa banyak yang dilanggar...

Anonymous said...


Walaupun x bertudung sekurang2nya dia mengucap 2 kalimah syahadah...insyaallah dgn hidayah Allah sampai lah masanya utk pakai. Tapi yg sorang lg tu...lu pikir la sendiri!

Anonymous said...

Lari tajuk sekejap.....

Baru tengok berita di TV kisah penyokong bolasepak Kelantan yng di tangkap kerana teramat kurang ajar baling kepala Tengku Mahkota Kelantan dgn botol air mineral!

Dah Kelantan di pimpin MB bengong rakyatnya pun sama jadi bengong!

Servant of God said...

Anonymous said...

Pada shasha keluar lah dari bumi allah ini kalau engkau tak dpt terima hukum allah (bertudung)setiap inci bumi ini hak allah

January 16, 2013 at 8:54 PM

-------------------------------

Sudah laa kamu... nak kena cerca dengan berjuta manusia baru nak ubah fikiran dan tak benarkan orang kafir guna kalimah Allah.

Ke, kamu masih di pihak yang masih nak jual nama Pencipta kamu untuk kehidupan dunia yang sekejap nih?

Sedar diri, tutup mulut tuh. Tak payah nak pura2 kau lebih mulia.

Jijan Mali said...

'There is nothing free in this world except the air you breath and the rain that pour down from the haven'

translation : Tidak ada yang percuma didunia ini kecuali udara yang kita hirup dan air hujan yang mencurah dari langit.

Setiap yang baik itu ada buruknya dan setiap yang buruk itu ada baiknya. Bershukurlah kita sekarang hidup di dalam satu negara yang masih lagi selamat dan membolehkan kita mencari rezeki harian untuk diri sendiri dan keluarga.

Bagi mereka yang melihat rumput dipadang sebelah adalah lebih hijau, maka tiada apa yang menghalang anda untuk pergi ke padang tersebut tetapi saya pasti kamu masih lagi tidak merasa puas hati sebab disebelah padang yang hijau rumputnya ada lagi padang yang lebih hijau dan lebat rumputnya dan seterusnya.

Anonymous said...

shasha terbaekk.. matang

Jijan Mali said...

To Sharifah & Shasha...bravo. It is good to see our youngster with such matured standing.

Susah nak tengok anak muda sekarang yang boleh mempertahankan pendapat mereka dan tidak dengan senang bow to the pressure.

Kalau apa yang kamu pertahankan itu betul then by all means defend that stand to the very last. Always keep sight of your goal and always move forward towards it.

Anonymous said...

Bawani adalah seorang pelajar yang biadap angkuh dan sombong. Kata2 syarifah adalah tepat dan saya sangat setuju apa yang dikatakan syarifah zohra pada orang yang biadap seperti bawani.

Anonymous said...

Anon 8.54 PM... Org yg bertudung tak semestinya baik...tengok aje penyokong2 muslimah PAS yg bertudung labuh malah siap tutup mulut, tapi perangai dan tutur kata alahai... HANCUSSS...

Anonymous said...

Dlm isu ini..pencacai pr dok melalak spjg masa..semua nak tunjuk jaguh..kononnya pembela mahasiswa..termasuklah sorg bekas mufti..

Dlm isu patrick teoh..pencacai pr tiba2 terkincit..jd bisu... telor mengecut..

Anonymous said...

Kepada saudaraku Hangkedee sebangsa dan seagama, Kalau nak menulis dalam blog GAP ni sila berlapikla sikit. Tambahan blog ni popular dengan isu-isu semasa dan dilayari oleh para peminat yang terdiri latar belakang pendidikan, bangsa, budaya dan jantina serta fahaman politik kepartian. Jangan anda menulis mengikut emosi semata-mata tanpa ilmu pengetahuan berkenaan yang anda tulis. Bersikap profesional lah sikit pada masa dunia pendidikan Malaysia yang sudah berkembang maju yang telah melahirkan ramai golongan cerdik pandai yang matang menilai hasil tulisan kita. Janga letakkan blog ini tidak ada integriti kerana seorang penulis yang kurang faham realiti sebenar apa yang ditulis. Untuk pengetahuan saudara/i Hengkedee dan peminat blog hebat ini, telah termaktub dalam Perlembagaan Malaysia yang digubal pada tahun 1948 dan diperbaharui pada tahun 1956 sebelum merdeka, jelas menunjukkan bahawa biasiswa wajib ditanggung oleh kerajaan dari peringkat rendah hingga ke universiti. Itu tanggungjawab moral kerajaan dan ianya sah di sisi perundangan dan telah menjadi hak rakyat untuk mendapatkan pendidikan percuma terutama kaum Melayu dan Bumiputera. Kalau kita seorang profesional yang tulen serta sayang akan negara ini, tak perlulah kita bercakap adanya unsur rasisme. Jangan kita menghina kaum lain samada Cina,India dan sebagainya. Mereka mempunyai hak mereka secara sah dalam Perelembagaan Malaysia. Lagipun Islam tidak pernah mengajar umat Islam membenci dan memusuhi kaum lain. Adakah kita ingin membelakangkan agama kita dan Rasul kita. Kalau anda menunujkkan sikap benci kepada kaum Cina dan India, adakah anda sendiri yakin anda ini Melayu yang darahnya original Melayu. Entah-entah moyang and dulupun daripada kaum Cina dan India. Jadi secara tidak langsung kita menghina keturunan kita sendiri. Mulianya manusia bukan pada bangsa dan kedudukan. Mulianya kita di sisi Alla SWT adalah kerana amal dan takwa kita padaNya. Kepada pengkomen yang menyatakan puak betina sana tu...saya dah boleh anggap anda ni seorang penyokong tegar dari parti yang melawan PAS. Bagi contoh pada saya beserta gambar daripada mana-mana media, sila siarkan gambar muslimat PAS, PKR dan DAP yang menonggeng bontot mereka semasa hari penamaan calon. Mereka ini ada Islam, Budhha dan Hindu malah Kristianpun ada. Tapi apa yang saya lihat di Internet, dan akhbar pembangkang yang menonggeng bontot samada lelaki atau perempuan ini terdiri daripada Puteri/Wanita/Pemuda UMNO yang tidak ada adab sopan di khalayak ramai. Perasaan malu mereka ni hilang kerana hanya dibayar RM50.00 semasa hari penamaan calon dan pengundian samada plihan raya kecil/umum. Yang pernah buat senaman bontot itu hari siapa di depan rumah Dato' Ambiga Srevanesan. Saya yakin itu puak-puak UMNO. Berakhlak kah kelakuan seperti itu, malah lebih teruk lagi daripada Mat Rempit dan penagih dadah tegar. Malulah sikit, sesetengah tu dah ada anak cucu dan dunia kata pergi kubur kata mari. Kesian kamu ya kerana menyokong kumpulan yang tidak ada akhlak. Siapa yang lebih sopan, siapa yang biadap dan paling Loe Class dari segi moral? Sila anda jawab dengan profesional dan jangan mencarut. Kalau mencarut itu tandanya anda sepupu iblis. Kesian kamu. Kamu dipergunakan oleh orang yang berkepentingan. Sedangkan kamu tidak tau apa-apa.

Anonymous said...

8;54PM


Walaupun dia bersalah tidak memakai tudung ttp dia tidak memutuskn persaudaraan islam dan menghina kalimah Allah mcm PASPISPUS. Malah bersyukur dng nikmat yng Allah berikan.

Sekurangnya di hatinya di isi kebaikan dan ko tahu ker Allah tidak akn memberi hidayah dan rahmatnya kepada gadis ini?

Tu Patric 'babi' Teo penyokong PR marah kepada PAS Kedah kemudian menghina islam.Apa punya bongok PAS pergi tarbiah kepada sekutu mereka bahawa islam itu PAS.
Bila Patric Teo malu nak menghina PAS secara direct dia membuat keputusan menghina agama islam kononya dia ingat agama islam itu PAS!

PAS pukimak!

Anonymous said...

Pada shasha keluar lah dari bumi allah ini kalau engkau tak dpt terima hukum allah (bertudung)setiap inci bumi ini hak allah
...........................................................

Sy malu bila ada saudara seislam yg tidak menutup aurat. Tetapi sy lebih malu bila melihat perempuan bertudung labuh menyanyi lagu 'putrajaya, putrajaya, putrajaya' ditepi jalan.

Anonymous said...

Pendidikan di Malaysia sememangnya percuma. Tetapi percuma kpd yg berusaha mendapatkannya.

Anonymous said...

"Barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang kafir." Suratul al-Maidah ayat 44.
Rujuklah Kitab Suci al-Quran untuk kejelasan. Moga kita menjadi orang yang berfikir dengan sedalam-dalamnya. Hidup ini ada kematian, di akhirat kelak ada syurga dan neraka. Fikirkanlah....

-DM- said...

Anonymous said...
Pada shasha keluar lah dari bumi allah ini kalau engkau tak dpt terima hukum allah (bertudung)setiap inci bumi ini hak allah

January 16, 2013 at 8:54 PM
-----------------------------------
itu ke cara ko 'berdakwah'?Kalau setiap inci bumi ni hak Allah,ape hak kau nak suruh makhluk Allah yg lain utk keluar?

Anonymous said...

Nak komen dalam blog ni janganlah pula ada yang sentuh tentang negeri pulak. Orang Kelantanpun Islam macam kamu juga.

Dari Mat Selangorean.

Anonymous said...

BAWANI BODOH MANA ADA FREE BELAJAR. DI-SINGAPORE YURAN SEKOLAH LEBEH TINGGI DARI MALAYSIA. RAKYAT NYA TAK KOMEN PON. KO NAK FREE DUDUK HUTAN LAH.

Anonymous said...

Jaga sikit mulut kamu tu. Di akhirat kelak kamu akan dipertanggungjawb kelak.

Anonymous said...

aku memang setuju Syarifah balun budak india tak sedar diri anak didik Peliwat Minda Rakyat (PMR). Otak pun dah jadi macam budak2 nak amek PMR.

semua nak complaint! Berak sembelit pun salah UMNO!

bila B.A.B.I sebarkan Dajjalisma, YANG BODOH NAK TUNJUK BIJAK, YANG BIJAK DAH JADI BODOH..!!

Anonymous said...

Kalau tak putuskan saudara Islampun , tapi tak pakai tudung tu lebih teru lagi kerana melanggar perintah Allah. Lagi teruk. Kalau telanjangpun kalau hati baik...itu tanda baik ke?

Anonymous said...

Congrats to both of them. They have proven that they have the gut to argue and 'retaliate' against the pakatan's morons..
The silent majority believe that this two girls are far better than the government's MPs..shame on them!

Anonymous said...

Pesan memesan itu adalah tanda orang Muslim. Jaga mulut sikit. Nanti aku sumbat dengan belacan karang.

Anonymous said...

Puak2 pas pun dah ramai yg kufur secara tak sedar.bkn aku kata..harong ding kata..dah bertobat ke blm?

Anonymous said...

OFF TOPIC tapi relevant...

Aku dapat berita tadi dari saudara perempuan ni sendiri. Saudara dia seorang yang berjawatan tinggi di SIRIM sanggup pergi HKR 121 sedangkan bapak dia ICU.

Syukur bapak dia sihat. Kalau Allah nak bagi dia ilmu, bapak dia meninggal masa dia baru je sampai Stadium Merdeka, amacam? Nak lawan arah, orang nak pegi, dia nak balik. Dgn jem lagi...confirm tak sempat. Pasal PR, bapak mati pun mati la....

Celaka betul PR...

Anonymous said...

Orang tak bertudung lagilah tak baik cik adik oii. Apa nak baiknya..terang-terang melanggar huklum Allah dan pesanan Nabi Muhammad. Tiada beza kamu dengan anak bini Chua Soi Lek.

Anonymous said...

Bukan nak tunjuk jaguh dan pembela mahasiswa... tapi adakah kita nak bayar semuanya sedangkan itu hak kita. Awak makan kalau boleh nak dapat free kan?

Anonymous said...

Pencacai pembankang semua nak free!!!

Kalau nak video lucah free boleh suroh pemimpin lucah ko yg bernama Anwr Aljubs buat video lanjutan memantat Chinapros!!

Ko ajak si jijah isteri setia Aljubs dan si nurul anak puaka Aljubs nonton bersama.

Anonymous said...

Anonymous said...
Kalau tak putuskan saudara Islampun , tapi tak pakai tudung tu lebih teru lagi kerana melanggar perintah Allah. Lagi teruk. Kalau telanjangpun kalau hati baik...itu tanda baik ke?

January 16, 2013 at 10:04 PM
--------------------------------------------------------------------------
rasenye dulu ada satu kisah tentang seorang pelacur dan seorang warak.cuba ko ingat camne end cerita ni ada ape pengajaran daripada cerita ni?

Anonymous said...

"Barangsiapa yang tidak berhukum dengan apa yang diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang kafir." Suratul al-Maidah ayat 44.

Anonymous said...

Apa pukimak? Pukimak mu la tolol. Mulut busuk lebih hina daripada mulut anjing kurap.Mengucaplah...Tenangkan minda anda yang dah celaru tu.

Anonymous said...

Anonymous said...
OFF TOPIC tapi relevant...

Aku dapat berita tadi dari saudara perempuan ni sendiri. Saudara dia seorang yang berjawatan tinggi di SIRIM sanggup pergi HKR 121 sedangkan bapak dia ICU.

Syukur bapak dia sihat. Kalau Allah nak bagi dia ilmu, bapak dia meninggal masa dia baru je sampai Stadium Merdeka, amacam? Nak lawan arah, orang nak pegi, dia nak balik. Dgn jem lagi...confirm tak sempat. Pasal PR, bapak mati pun mati la....

Celaka betul PR...

January 16, 2013 at 10:08 PM
----------------------------------------------------------------------

komen mcm ko ni bg aku xperlu.ntah betul ntah tidak.sbb mengundang org BN yg lain utk stat guna kata2 kesat mcm ko.

Anonymous said...

Orang bertudung tak semesti baik, pandai, berwawasan, cekap mengurus. Jangan adili org dgn tudung atau tak tudung kerana ramai wanita tak bertudung hebat dalam pelbagai bidang mampu memimpin dapat membantu orang lain. Tak bertudung antara dia dgn ALLAH, baik dari menjilat DAP yang sentiasa menghina islam.

Anonymous said...

Mana rakyat Singapore nak komen walau kena bayar kerana dalam perlembagaan mereka tiada jaminan kerajaan menyediakan biasiswa. Jangan nak banding pula epal dengan rambutan. Sampai kiamat tidak akan selesai. Lagipun singapore rakyatnya berpendapatan tinggi serta indeks rasuahnya sangat rendah.

Anonymous said...

Jadi? Islam itu hak siapa? Knp isu listen bgt ghairah nak condemn pihak kerajaan? Tapi patrick yg terang2 hina Islam korang buat dono je? Sebab patrick sbnrnya tgh meroyan terhadap pas kedah kan? Jd terbukti lg politik lebih utama drpd agama...
Inilah akibatnya sebab pas selalu salahguna agama. Pas itu hanya parti politik. Sedikit pun tidak mewakili unat Islam negara ini. Bola kafir dah keliru..hbs dihinanya Islam..sedangkan yg buat taik adalah pas..
Nmpk tak betapa bodohnya pas?

Anonymous said...

Kamu tengok ke dia buat dalam bilik tu.Fitnah namanya tu, bukan soal aku orang PR atau BN.Ingat apa yang kita perkatakan itu akan dijawab di hadapan Allah di khirat kelak.

Anonymous said...

Gostan tetap gostan moto Nik Aziz & Anwar dan Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

Sya amat yakin...insya Allah Shasha akan menutup auratnya satu hari nanti

Anonymous said...

MCA tak pernah hina Islam ke sebelum ini? Kamu ni penjilat jubur MCA.

Anonymous said...

Kalau di pihak DAP semuanya PAS akan bela, lihat ini:

http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/01/hina-islam-bob-lokman-pertahan-patrick.html

Lihat pula isunya berpunca di sini:

http://isupolitiksemasa.files.wordpress.com/2013/01/patrick-teoh-hina-islam-ac-mizal.png

Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian, PAS memang anjing suruhan DAP, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

InsyaAllah Shasa akan bertudung juga suatu hari nanti. Sama-samalah kita berdoa beliau akan berubah akhirnya.

Anonymous said...

Klu mca hina islam..otomatik org umno sndr yg kasi balun..mcm br2 ni..ufb sndt dah tegur dan btlkan..inilah hebatnya jika dominan..

Pas? Mcm anjing je. Majlis syura pun senang2 je pkr kata tak relevan. Itu pkr. Dap pulak..cukup sekadar sorang oku berdehem..hbs terkincit pejuang2 pas..konon iman tebal? Adoyai..

Nmpk tak betapa bodohnya pas?

Anonymous said...

Anonymous said...

MCA tak pernah hina Islam ke sebelum ini? Kamu ni penjilat jubur MCA.

January 16, 2013 at 10:28 PM

----------------------------------------------------------


Kalau di pihak DAP semuanya PAS akan bela, lihat ini:

http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/01/hina-islam-bob-lokman-pertahan-patrick.html

Lihat pula isunya berpunca di sini:

http://isupolitiksemasa.files.wordpress.com/2013/01/patrick-teoh-hina-islam-ac-mizal.png

Kepada anon di atas, adakah mana-mana pimpinan MCA pernah bercakap seperti yang Paktaik Teoh buat itu? Sedarlah diri.

Sedarlah wahai rakyat Malaysia sekalian, PAS memang anjing suruhan DAP, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

PAS MEMANG TERBUKTI PENJILAT JUBOR DAP. TIDAK SYAK LAGI. KAH KAH KAH

Anonymous said...

Yang tutup aurat sekarang ni ramai yang mempunyai sejarah yang buruk. Menutup aurat itu hak dia. Satu masa esok tentu dia akn tutup aurat seperti Abby Ababi. Baik sangat ke perangai dia pakai ketat tonjol sana sini. Peluk jantan bukan muhrim. lagi dahsyat.

Anonymous said...

Kepada Encik Mohamad Nasionali Melayu:
Nabi SAW tidak pernah menyuruh kita membela bangsa dan bangga dengan bangs. Apa yang Nbi SAW suruh ialah membela, menegak syiar Islam di atas muka bumi ini. Sesipa yang hina Islam dan hukum Allah yang diturunkan melalui al-Quran...jawapannya tunggulah penyiksaan Allah yang amat pedih. Nabi SAW tak pernah bangga dengan bangsanya, baginda bangga dengan agamanya.

Jijan Mali said...

Aku setuju dgn En. Mohamad 10.35pm.

PAS le ni memang anjing suruhan DAPpigs. Malah bukan anjing suruhan saja tetapi keldaian bagi DAPpigs dan P'Gay'R. Mereka kebanyakkannya telah mengkepala lututkan otak mereka. Hanya seciput saja yang masih meletakkan otak di batu jemala mereka.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

Siapa yang hina Islam. Bukan Nik Ajis, Hadi, Mat Sabu dan Anwar. Anon di atas beranikah kau kata pada depa tu.

Anonymous said...

Jadi kongsi kalimah Allah tu membela syiar Islam? Berdiam diri terhadap patrick perlu dibanggakan jugak ke?

Anonymous said...

Bila kamu nak minta maaf dengan Kak Aby. Ingatlah di kala kita mempunyai nafas di hujung nyawa dan ketika sakaratul maut..sempatkah kita memohon maaf kepadanya. Dan di kala itu tubuh badan kita telah longlai dan lemah. Berdosa kepada manusia, kita terikat. Berdosa dengan Allah boleh kita bertaubat nasuha. Jangan pandai-pandai nak tukar nama orang dengan gelaran yang tidak elok. Ini melambangkan akhlak kita yang buruk lagi hina. Bersyukurlah kita sekurang-kurangnya ada lagi manusia pada akhir zaman ini berhijrah ke arah jalan yang lebih baik serta mendapat keredhaan Allah.

Anonymous said...

Aby pengamal ajaran songsang tu ke??? Siap tulis "Allah SAW"... dah pandai sangat la tu...

Jijan Mali said...

Anon 10.39pm

Tolong beritahu pada Ulamak "Ular Dalam Semak' Hadi dan Nik Ajis kenapa mereka sanggup menggadaikan nama Allah SWT dengan menghalalkan pengunaannya pada kaum kafir harbi.

Lepas dah kena balun kau-kau dari umat islam Malaysia dan Majlis Syura PAS-pis-pus baru mengkuk berayun 2 ekoq tu dan sekutu-sekutu depa buat U-turn. Itupun sebab depa takut hilang undi nak pi Putrajaya. Bukan takut kat ALLah SWT...sebab tu lah Allah SWT bayaq cash dan-dan ni jugak.

Bila buat u-turn, nampak dengan jelas apa yang Hadi dengan bangganya habak sebelum ni pasal penggunaan perkataan ALLAH swt adalah SALAH. TAn nak mintak maaf pulak tu spesis-spesis taghut ni.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

PETANG TADI AKU BERKESEMPATAN BERBORAK BORAK DENGAN WARGA EMAS, UMUR 68 TAHUN, BILA AKU MENGAJUKAN SOALAN KEPADANYA " SAYA IKLAS NAK TANYA PAK CIK KENAPA AGAK RAMAI RAKYAT MALAYSIA KHASNYA DARI PARTI PEBANGKANG YANG TAKSUB TIDAK PERNAH BERTERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN SERTA BERSYUKUR KEPADA ALLAH DIATAS SEGALA PEMBERIAN IKLAS KERAJAAN SERTA KEADAAN HIDUP AMAN MAKMUR ". JAWAB PAK CIK TADI MEMANG LAH ORANG ZAMAN SEKARANG NI TAK PERNAH HIDUP SUSAH SEMUA KEMUDAHAN SEDIA ADA BERBANDING ZAMAN DULU SEMUA KEADAAN SUSAH TAPI ORANG DULU DULU SENTIASA INGAT SEGALA PEMBERIAN OLEH KERAJAAN MALAH ORG ORG DULU JUGA SENTIASA BERSYUKUR KPD ALLAH, ORANG ORANG SEKARANG KATANYA IBARAT " BUAH DIPETIK DIMAKAN SEBALIKNYA PERDU POKOK ITU DITENDANG TENDANG... SAYA TERKEJUT DENGAN AYAT PAK CIK YANG AKHIR " ANJING PUN KENAL ORG SELALU BAGI MAKAN PADANYA "

Anonymous said...

Nabi SAW tidak pernah menyuruh kita membela bangsa dan bangga dengan bangs. Apa yang Nbi SAW suruh ialah membela, menegak syiar Islam di atas muka bumi ini.
...........................................................

Tuan, tolonglah fikir dgn jelas. Jika kita org melayu tidak bersama membela bangsa kita, apakah tuan fikir org cina dan india akan membela agama islam? Kitalah, org melayu yg menjadi pembela agama kita. Dan bagaimana caranya kita mahu membela agama kita jika bangsa kita lemah? Bangsa kita berpecah? Bangsa kita ketinggalan? Bangsa kita mundur? Bagaimana? Adakah islam itu akan tertegak tanpa penganut? Adakah syiar islam akan tersebar jika penganutnya tidak menguasai ekonomi? Tidak menguasai pendidikan? Tidak menguasai politik? Dan siapa penganut agama islam yg bertanggungjawab menyebarkan syiar islam jika bukan org melayu?

Anonymous said...

Dulu opemimpin kamu kata Nabi tak cukur janggut sebab tak ada gilette tu ape hal pulak. Sedapnya kamu nak mengata orang. Cermin dirilah sikit. Jangan kita nak bersekongkol dengan orang yang jahil..lambat laun kamu akan terlebih jahil daripada orang yang sudah sedia jahilun.

Anonymous said...

Bila pl korang bak mintak ampun kat tun m..najib etc yg bkn sj korang cerca dgn pelbagai gelaran..malah difitnah pl dgn pelbagai cara..

Anonymous said...

Dulu opemimpin kamu kata Nabi tak cukur janggut sebab tak ada gilette tu ape hal pulak. Sedapnya kamu nak mengata orang. Cermin dirilah sikit
..............................................................

Benar tuan, cermin diri dahulu krn pemimipin tuan juga pernah berkata yg Nabi Muhammad S.A.W sama shj dgn mamat-mamat di kampung. Maka hujah tuan berbalik kpd tuan semula. Cermin diri dahulu.

Anonymous said...

Orang jahilun jg kata Nabi hanya budak kampung biasa...blablabla..?

Org jahilun jg kata sanggup minta bantuan syaitan..?

Org jahilun jg kata solat itu demo...?

Org jahilun jg kata Allah mencarut..?

Ye tak?

Anonymous said...

Memang kena berterima kasih kepada kerajaan. Tetapi tidak semestinya berterima kasih kepada UMNO dan undi dia pada PRU nanti. Kerajaan tu ada Yang Di-Pertuan Agong, Perdana Menteri, Menteri Kabinet, Sultan, Mufti dan rakyat. Habis yang duduk bawah kerajaan PAS/PKR/DAP tu kena sokong mereka juga kah? Undi di tangan anda dan hak mutlak anda. Memang mana-mana kerajaan kena laksamnakan tanggungjawab mereka kerana mereka kerajaan. Parti hanya medium untuk menyertai pilihanraya, bila menang menang dengan majoriti/lebihan kerusi...bnolehlah tubuh kerajaan. Parti lain.....kerajaan lain. Kerajaan wajib ditaati oleh rakyat.

Anonymous said...

10:43 Tahu terasa hati pulak yang dia hari2 dok mengata orang, awak pergi lah nasihat dia. Sudah tutup aurat mulut tu jaga sikit. Dia juga perlu minta ampun sebelum mati.

Anonymous said...

Anonymous said...

Kepada Encik Mohamad Nasionali Melayu:
Nabi SAW tidak pernah menyuruh kita membela bangsa dan bangga dengan bangs. Apa yang Nbi SAW suruh ialah membela, menegak syiar Islam di atas muka bumi ini. Sesipa yang hina Islam dan hukum Allah yang diturunkan melalui al-Quran...jawapannya tunggulah penyiksaan Allah yang amat pedih. Nabi SAW tak pernah bangga dengan bangsanya, baginda bangga dengan agamanya.

January 16, 2013 at 10:39 PM

--------------------------------------------------

Apa salahnya bangga dengan bangsa, bukannya menindas orang lain pun, kalau kita tidak bangga dengan bangsa kita sendiri, siapa lagi?

Sedangkan PAS berbangga dengan parti mereka itu macam mana pula? Taksub membuta tuli hingga apa saja yang tok guru kamu semua cakap semunya betul, yang dia pembohong dan putar belit pun betul juga, apa cerita?

UMNO tidak pernah bersikap asobiyah kerana walaupun UMNO berjuang untuk kepentingan bumiputera dan Islam, tetapi UMNO tidak pernah menindas kaum dan orang agama lain.

PAS yang suka mempergunakan agama apa cerita? Agama dipolitikkan hingga caca marba dan tunggang langgang, ini apa pula?

Malahan PAS yang sibuk pertahankan puak mereka dan sekutu mereka yang buat maksiat, buat perkara tak senonoh, buat zalim seperti khalwat dalam bilik hotel, meliwat, berzina, menyeleweng duit derma balu dan anak yatim korban Memali, menghasut orang ramai, membohong di sana sini, mengadakan demontrasi liar hingga merosakkan keamanan, itu baik sangatkah?

Jangan nak putar belit lagilah, PAS memang anjing DAP, PAS sanggup peralatkan agama untuk kepentingan politik kedengkian mereka terhadap UMNO, apa saja PAS sanggup buat untuk mengganggu UMNO hatta pembohongan sekalipun. Lihat sendirilah isu kalimah Allah sudahlah, macam-macam pendirian PAS, apa cerita itu semua?

Sila buat ulasan pasal pendirian rasmi PAS oleh Hadi Awang yang menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam sebagaimana yang dilaporkan oleh Harakah sendiri dengan tiba-tiba pula Majlis Syura buat mesyuarat, malahan Hadi Awang pun tak menandatangani kenyataan terbaru oleh Majlis Syura itu, apakah itu menjadi pendirian rasmi PAS sedangkan Hadi Awang tak tandatangan kenyataan terbaru tersebut? Bersikap jujurlah.

Sila berikan penjelasan. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

orang tak bertudung adala lah diantara dia dgn Allah, tetapi ketetapan Amanat dan Kalimah Allah adalah di antara lah diantara orang yang buat ketetapan, pengikutdan Allah. Tambahan nawaitu kerana Putrajaya.

Anonymous said...

Yang balun bini org mcmana?
Yang balun cinadol mcamana?
Yang jual agama mcamana ?
Yang tutuh duit tabung memali mcmana?
Yang bagi balak pd Cina DAP mcmana?

Anonymous said...

Dawani bukannya budak lagi, umurnya dah hampir 30tahun tapi mempunyai atitute yang begitu rendah dan tidak beradab. Kata kata syarifah zohra sangat tepat bagi menjawab persoalan yang diberikan. Dawani tidak menunjukkan dia adalah seorang mahasiswi yang terpelajar dan sangat biadab. Buat syarifah zohra jangan disesalkan ramai yang setuju dengan jawapan anda. Terrrrrbaik buat syarifah zohra.

Anonymous said...

Baca buku sejarah secara mendalam..jangan nak main tuduh PAS/PKR pemecah belah orang Melayu. Yang jadi pemecah orang Melayu adalah UMNO...kalau tidak kerana ketamakkan kuasa pemimpin UMNO, tidak akan wujud PAS, Parti Negara, Parti Kemerdekaan, Semangat 46, PKR, Hamim dan BERJASA. Sila kaji secara ilmiah dan mendalam dan jangan main hentam keromo je.

Anonymous said...

Anonymous said...
Dulu opemimpin kamu kata Nabi tak cukur janggut sebab tak ada gilette tu ape hal pulak. Sedapnya kamu nak mengata orang. Cermin dirilah sikit. Jangan kita nak bersekongkol dengan orang yang jahil..lambat laun kamu akan terlebih jahil daripada orang yang sudah sedia jahilun.

January 16, 2013 at 10:49 PM

------------------------------------

Ko ade sedutan video/ rakaman suara pemimpin tu cakap begitu ke??

Kalau takde, maknanya kamu fitnah la kan....

Anonymous said...

Nak hukum gena, cctv pun mu kato besi tak leh caya......

Anonymous said...

Pada 19 Jun 2005. seorang pemimpin mengatakan
"Dalam keadaan biasa, memang melacur itu haram, TETAPI jika terdesak dan dharurat ia dimaafkan.

Ini pula untuk politik dan sanggup jual agama.
Ruju Harian Metro. Pandainya dia nak ubah hukum Allah.

Anonymous said...

Kerajaan tu ada Yang Di-Pertuan Agong, Perdana Menteri, Menteri Kabinet, Sultan, Mufti dan rakyat

-----------------------------------

Agung - Ketua Negara
Sultan - Ketua Negeri
PM- Ketua kerajaan
Menteri kabinet - pembantu2 ketua kerajaan
Mufti - Penasihat agama bagi sultan (ketua negeri)

Itupun tak tau ke??

Aduhaii..... jadi nak berterima kasih pada kerajaan tu bukan maknanya berterima kasih pada UMNO/ BN ke BAHALOL?????

Anonymous said...

pemecah orang Melayu adalah UMNO...kalau tidak kerana ketamakkan kuasa pemimpin UMNO, tidak akan wujud PAS,
............................................................

PAS mungkin terlupa sejarahnya sendiri. Siapa yang luluskan pendaftaran PAS? PAS nama asalnya Pan Malayan Islamic Party ditubuhkan pada 23 Ogos 1951. Diizinkan penubuhannya oleh British dan tidak diharamkan penubuhannya seperti Hizbul Muslimin Gunung Semanggol.

Orang yang meluluskan PAS adalah seorang pegawai British berbangsa India bernama Nadarajan. Kalau ikut logik Mat Sabu, bolehlah dikatakan juga bahawa lawan PAS juga macam lawan British? PAS diasakan oleh Tuan Haji Ahmad Fuad yang merupakan Pengerusi Biro Agama UMNO. Setelah kalah bertanding Presiden UMNO, Ahmad Fuad mengasaskan PAS.

Namun ianya tidak kekal lama, Ahmad Fuad bersama beberapa orang ulama yang pada awalnya menubuhkan PAS kemudian masuk semula ke dalam UMNO.

Anonymous said...

Anonymous said...
Pada 19 Jun 2005. seorang pemimpin mengatakan
"Dalam keadaan biasa, memang melacur itu haram, TETAPI jika terdesak dan dharurat ia dimaafkan.

Ini pula untuk politik dan sanggup jual agama.
Ruju Harian Metro. Pandainya dia nak ubah hukum Allah.

January 16, 2013 at 11:06 PM

----------------------------------

Itu isu lapok. Macam Amanat Sesat Hadi jugak.... kalau ko nak kata tu masih relevan, maknanya amanat Sesat Hadi pun kira relevan jugak sebab dari amanat dia sendiri tu telah mengesahkan bahawa PAS juga dikira KAFIR... amacam...???

Salleh said...

Dei tambi, itu kata ustazah ita, jgn igt itu suara rasmi parti. Dia ckp sbg seorg ustazah, cuma kebetulan die org UMNO, tu yg masalahnya. Jgn igt kami penyokong UMNO setuju dgn kata dia tu? Tidak sekali2. Ada ka pemimpin UMNO yang backing si ustazah ita tu. Aku x pnh dgr plak pemimpin tertinggi backing ustazah. Kami penyokong pn x mau backing dia, mcm presiden dan timbalan presiden PAS backing sama2, termasuk mursyidul pastu U-turn. Kami pn ade pelajaran dan pakai otak. Xde ikut saje mcm kena cucuk hidung.

Anonymous said...

Berok kat hutan pon tak mau terima budak bangang mcam ni kot..

Anonymous said...

Bukan fitnah...akhbar kesayangan kamu jugalah yang siarkan. Yang korang tuduh anwar liwat saiful tu kamu lihat dengan mata kepala kamu sendiri ke...itu terlebih fitnah. Fitnah lebih teruk daripada membunuh.

Anonymous said...

Apa??? PAS pun mulanya pakai nama Inggeris??? Sekular la tu eh...

Kah kah kah kah kah kah... akhirnya jadi Parti Islam se-Malaysia atau PIS...seakan-akan bunyik PISS... PISS tu kencing... patut la kuat kencing dari pemimpinnya sampai la ke pencacainya...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

YANG BODOH TU PAS.
YANG CERDIK TO DAP.
YANG KULI TU PAS.
YANG TOKEY BESAR TU DAP.
TAK ALU KAH ?

Anonymous said...

Satu persoalan kemanah perginya kebanyakan parti yang saudara sebutkan tadi.. Saya rasa awak tidak mengkaji secara ilmiah dan mendalam. Jangan hanya pandai bercakap. Jangan jadi tin kosong.. Hhhhhhhhrrrrrkkkkkktuih.....

Anonymous said...

Anonymous said...
Bukan fitnah...akhbar kesayangan kamu jugalah yang siarkan. Yang korang tuduh anwar liwat saiful tu kamu lihat dengan mata kepala kamu sendiri ke...itu terlebih fitnah. Fitnah lebih teruk daripada membunuh.

January 16, 2013 at 11:15 PM

------------------------------

Apa benda yang fitnah??? Anwar liwat Saiful, ko ke yang terasa sakitnya pulak??? Orang yang kene liwat buat tuduhan ko pulak kata fitnah, kat mana ko belajar dulu eh BAHALOL???

Anonymous said...

Anonymous said...
Satu persoalan kemanah perginya kebanyakan parti yang saudara sebutkan tadi.. Saya rasa awak tidak mengkaji secara ilmiah dan mendalam. Jangan hanya pandai bercakap. Jangan jadi tin kosong.. Hhhhhhhhrrrrrkkkkkktuih.....

January 16, 2013 at 11:16 PM

----------------------------------

Ape dia??? Parti Islam se-Malaysia tu adalah PIS... kuat kencing??? Memang pun, takkan tak mau mengaku pulak??? Bukan setakat kencing, harta anak yatim pun mereka sanggup songlap....

Anonymous said...

Harap 10.39pm rujuk dulu pada ilmuan sebelum keluarkan keyataan.
Kenyataan mesti ada sandaran dan sandaran mesti datang dari hadith yang soheh. Supaya dapat orang lain tumpang belajar.

Anonymous said...

UNDI UMNO-BN anda akan:

Hilang Kuasa Raja-Raja Melayu

Penyelewengan akan berleluasa

Islam hilang martabatnya

Melayu-Bumiputera makin tersisih

Tulisan Jawi yang merupakan tulisan jati diri Melayu akan hilang

Syiar Islam akan semakin tertutup

Ulamak hanya untuk baca doa majlis resmi sahaja.

Melayu nak belajar universiti kena bayar PTPTN

Genting Highland dan Singapore/ Pulau Batu Puteh tergadai pada bangsa asing.

Judi dan arak akan berleluasa

Racisme akan menular.

Anonymous said...

SEDAP DENGAR.......
ANJING PUN KENAL TUAN YANG BAGI DIA MAKAN.
SIAPA YANG JADI ANJING SURUHAN NI YEK... ?
TAPI ANJING NI TAK KENAL.............
PAS....PARTVANJING SURUHAN

Anonymous said...

Anonymous said...
UNDI UMNO-BN anda akan:

Hilang Kuasa Raja-Raja Melayu

Penyelewengan akan berleluasa

Islam hilang martabatnya

Melayu-Bumiputera makin tersisih

Tulisan Jawi yang merupakan tulisan jati diri Melayu akan hilang

Syiar Islam akan semakin tertutup

Ulamak hanya untuk baca doa majlis resmi sahaja.

Melayu nak belajar universiti kena bayar PTPTN

Genting Highland dan Singapore/ Pulau Batu Puteh tergadai pada bangsa asing.

Judi dan arak akan berleluasa

Racisme akan menular.

January 16, 2013 at 11:19 PM


--------------------------------

Udah, buat perangai taik dia dah, CnP dari blog haprak mane pulak ni??? Nampak sangat pandai provok je BAHALOL ni.... isi apepun tarak...

Makan harta anak yatim tak mau masukkan sekali ke???

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

23 Ogos 1951 memang diizinkan oleh British kerana Malaya pada masa tu diperintah oleh British. Malaya hanya berkerajaan sendiri pada 31 Ogos 1957. Tak timbul diizinkan oleh British atau tidak kerana pada masa tu British yang menjadi kerajaan pada masa tu oooooiiiiiiiiiii.

Anonymous said...

Yang korang tuduh anwar liwat saiful tu kamu lihat dengan mata kepala kamu sendiri ke...itu terlebih fitnah. Fitnah lebih teruk daripada membunuh
...........................................................

DS Najib dan DS Rosmah dituduh dlm skandal Altantuya. Kamu lihat dgn mata kepala kamu sendiri ke? Itu terlebih fitnah. Fitnah lebih teruk daripada membunuh.

Salleh said...

Aku dh google pasal tax serata dunia. Kedudukan tertinggi adalah seperti berikut:-
1) France
2) Italy
3) Japan
4) Brazil
5) Australia

dan seterusnya hingga ke negara kenakan cukai paling rendah sekali. Boss aku dulu, die menetap kt malaysia, isteri dan anak2 die menetap kt australia. Mmg die ckp cukai kt sane mmg tinggi gile2 kalau nk dibandingkn dgn Malaysia.

Mmg betul apa dickpkn td, xde mende free. Boleh buat pendidikan percuma, tp cukai2 perlu dinaikkn utk tampung kos pendidikan percuma. So burden kembali kpd pembayar cukai. Mau tak cukai dinaikkn? Tentu x tak mau. Sape suke. Minta turun lagi ade. Kalau kerjaan naikkn cukai bising plak. Nak cukai rendah, pastu nk semua percuma. Mane nk korek duit? Kalau ikut percaturan pembangkang, semua duit, korek dari petronas. Bijak2. Tu psl aku x yakin dgn janji pembangkang, sbb x masuk akal. Kalau nk huraikn panjang2, xmuat kt sini, tolong rujuk kpd ahli ekonomi yg tidak berkepentingan politik. Apa kata dieorg. Jgn rujuk kpd pakar ekonomi PAS sudah, En.Mahfuz Omar. Sekolah x tinggi mana, nk buat percaturan ekonomi plak.

Anonymous said...

Anon 10:39. Kita memerangi cina / india bukan kerana bangsanya- kita perangi mereka kerana agama. Ingat betul2. Jika semuanya bangsa di malaysia ni beragama Islam ini takkan berlaku. takde perebutan mengguna kalimah Allah, pesong-memesong.Kita tak boleh membezakan bangsa kalau agamanya sama, iaitu Islam. Tapi mereka kafir!!Itu bezanya.Kalau mereka dah mula menghina agama , cuba memesongkan akidah, secara sikit demi sedikit kita adakah perlu kita diam? Ada kah itu yg Nabi mahu umatnya lakukan? seperti mana yg PAS lakukan - ikutkan kehendak DAP, lebih takut DAP dari takut kpd Allah.

Anonymous said...

23 Ogos 1951 memang diizinkan oleh British kerana Malaya pada masa tu diperintah oleh British. Malaya hanya berkerajaan sendiri pada 31 Ogos 1957. Tak timbul diizinkan oleh British atau tidak kerana pada masa tu British yang menjadi kerajaan pada masa tu oooooiiiiiiiiiii.

Anonymous said...

Anonymous said...
23 Ogos 1951 memang diizinkan oleh British kerana Malaya pada masa tu diperintah oleh British. Malaya hanya berkerajaan sendiri pada 31 Ogos 1957. Tak timbul diizinkan oleh British atau tidak kerana pada masa tu British yang menjadi kerajaan pada masa tu oooooii

----------------------------------

UMNO tamak kuasa maka timbul la PAS... betul ke statement tu??? UMNO tamak kuasa siapa kalau British yang jadi 'kerajaan' sebelum 31 Ogos 1957??? PAS wujud kerana UMNO tamak kuasa, tapi UMNO tak perintah masa PAS ditubuhkan pun.... aduh, BAHALOL ni makin lama makin buat orang penin pulak...

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

23 Ogos 1951 memang diizinkan oleh British kerana Malaya pada masa tu diperintah oleh British. Malaya hanya berkerajaan sendiri pada 31 Ogos 1957. Tak timbul diizinkan oleh British atau tidak kerana pada masa...
..............................................................

Sejarah itu sy tuliskan krn tuan awalnya menuduh UMNO menjadi punca perpecahan org melayu. Sedangkan pengasas PAS itu asalnya adalah dr UMNO sendiri, yg mana hasilnya PAS membawa pengikutnya sendiri utk tidak lagi bersama-sama dgn UMNO. Lalu UMNO juga disalahkan bila perpecahan ini berlaku.

Anonymous said...

Satu persoalan kemanah perginya kebanyakan parti yang saudara sebutkan tadi.. Saya rasa awak tidak mengkaji secara ilmiah dan mendalam. Jangan hanya pandai bercakap. Jangan jadi tin kosong.. Hhhhhhhhrrrrrkkkkkktuih.....

UMNO sendiri pun terkubur pada tahun 1988 dengan semangat dan kekeramatnnya membela Melayu dan Islam. UMNO(Baru) yang ada hari ini UMNO_Mahathirisme dan Najibisme...Ingat yang kekal sampai hari ini adalah PAS parti paling lama dan mendapat tempat di hati rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan dapat memerintah bersama kalangan PR di lima buah negeri pasca PRU 2008. Bila nak PRU13 ni tak sabaq oi.

Anonymous said...

PAS wujud dari Biro Agama dan Pelajaran UMNO kerana kedegilan pemimpin UMNO nak laksana Loteri Kebajikan Masyarakat. Kaji sejarahla bang oiiiii.

Salleh said...

Anon 11.19, knp bengap sgt. Same je mcm pemimpin2 PAS. Ckp rektorik. Ckp best je dgr. Realiti lain. Apa dia? Kalau undi UMNO syiar islam makin tertutup? Such a stupid statement. DAP tarik telinga PAS ke sana kemari kau kata akan tertegak lagi syiar Islam kalau PR menang? Mane citer HUDUD? Dah lenyap ke negara BERKEBAJIKAN. Dr Hassan Ali yg cuba nk menegakkn syiar islam di selangor, di pecat. Isu kalimah , awal2 lagi dh mengalah dgn DAP? Pastu U-Turn. Mane kredibiliti sbg parti yg perjuangkn syiar islam. Skit2 makin terhakis dek kerana ikut telunjuk DAP. Akan lenyap lagi syiar islam kalau PR memerintah, kalau kita tengok tindak tanduk PAS sejak akhir2 ni. Jgn sekadar sedap ckp utk sedapkn halwa telinga tapi tindak tanduk x selari.

Anonymous said...

Ingat yang kekal sampai hari ini adalah PAS parti paling lama dan mendapat tempat di hati rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan dapat memerintah bersama
...........................................................

PAS juga ada lama dan baharu. PAS yg lama tidak mengizinkan bekerjasama dgn org kafir. PAS yg baharu sudah ada tahaluf siyasi.

PAS yg lama memperjuangkan negara islam. PAS yg baharu pula mendakwa negara islam tiada dlm Al-Quran. Negara Kebajikan yg ada.

PAS yg lama tidak berkompromi dlm soal hukum hudud sbg hukum yg wajib dilaksanakan. PAS yg baharu pula kata hudud hanya 0.0001% dlm islam.

Jika UMNO dikatakan ada UMNO baharu dan UMNO lama maka hujah sy juga kukuh utk mengatakan ada PAS baharu dan PAS lama.

Anonymous said...

Anonymous said...
Satu persoalan kemanah perginya kebanyakan parti yang saudara sebutkan tadi.. Saya rasa awak tidak mengkaji secara ilmiah dan mendalam. Jangan hanya pandai bercakap. Jangan jadi tin kosong.. Hhhhhhhhrrrrrkkkkkktuih.....

UMNO sendiri pun terkubur pada tahun 1988 dengan semangat dan kekeramatnnya membela Melayu dan Islam. UMNO(Baru) yang ada hari ini UMNO_Mahathirisme dan Najibisme...Ingat yang kekal sampai hari ini adalah PAS parti paling lama dan mendapat tempat di hati rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan dapat memerintah bersama kalangan PR di lima buah negeri pasca PRU 2008. Bila nak PRU13 ni tak sabaq oi.

January 16, 2013 at 11:34 PM

-----------------------------------

Kah kah kah kah kah kah kah.... apa beza UMNO lama dan UMNO Baru??? PAS yang lama berjuang untuk NEGARA ISLAM dan HUDUD, tapi PAS yang baru pulak, berjuang untuk NEGARA BERKEBAJIKAN dan MEMPERTAHANKAN PERLEMBAGAAN YANG ADA. Bukan aku cakap, tu Hadi yang kata baru jumpa dalam Al-Quran.... aiseyman, takkan tak percaya pulak kot....

Kah kah kah kah kah kah.... macam jugak Mat sabu, dulu kata anwar Al-Juburi, sekarang anwar Al-WANGi. Ade beza ke Mat sabu dulu dengan sekarang????

Anonymous said...

Bukan UMNO tamakkan kuasa dari British, tetapi pemimpin nak pegang jawatan Yang DiPertua Agong UMNO selama-lamanya..itu yang jadi sehingga Tun Musa, Anwar, Tun Ghafar terpecat. Dato' Onn pula diketepikan begitu sahaja kerana pandangan jauhnya untuk membuka peluang kepada bukan Melayu supaya jd ahli UMNO. Nasionalis UMNO menentang...jelaslah UMNO parti rasis dan tidak selaras denmgan slogan 1 Malaysia.

Anonymous said...

Anonymous said...
PAS wujud dari Biro Agama dan Pelajaran UMNO kerana kedegilan pemimpin UMNO nak laksana Loteri Kebajikan Masyarakat. Kaji sejarahla bang oiiiii.

January 16, 2013 at 11:36 PM

---------------------------------

Ye ke, sumber mana ko ambik eh??? Nak tengok sat, kasi link la.....

Anonymous said...

PAS wujud dari Biro Agama dan Pelajaran UMNO kerana kedegilan pemimpin UMNO nak laksana Loteri Kebajikan Masyarakat. Kaji sejarahla bang oiiiii
...........................................................

Dan sejarah juga mencatatkan pengasas PAS itu masuk semula ke dlm UMNO yg nak laksana Loteri Kebajikan Masyarakat. Harap kaji juga sejarah bang oiiii

Anonymous said...

Mmg sapa pon tak tgk tapi untuk kepastian benar atau tidak tuduhan atas nya kenapa takut bersumpah. Sebut sja - WALLAHHI SAYA TAK BUAT- susah ke? Ini berbelit buat alasan bodoh..Awak tu orang penting nak jadi pemimpin negara. Cuba kalau org tudoh kau main bon***, agak2nya apa kau punya reaksi? Mesti melenting sbb memang sah kau tak buat tapi aku tgk dia ni relax je,boleh lawak2 plak, perut I tak boncit..Kalau di pikirkan ni soal MARUAH DIRI, ISTERI DAN KELUARGA dgn tudohan yg melampau. Tak tau kalau memang dah dasar dah takda MARUAH dan HARGA DIRI

Anonymous said...

Anon 11:34, PAS mendapat tempat semua bangsa? haha...tengoklah malaysiakini hari ni...rata2 kafir2 harbi yg selama ni menyokong PAS dah tarik balik sokongan semenjak PAS buat u-turn pasal kalimah Allah.PAS boleh dpt sokongan kafir kalau ikut cakap diaorang je, jual nama Allah pun takpe asal dpt support cina/india kafir ni...bukak mata sikit ..Allah dah tunjukkan tembelang kafir harbi satu persatu semakin dekat pilihanraya....renungkanlah...

Anonymous said...

UMNO dengan UMNO(Baru) ada beza...perlembagaannya diubah. logo UMNO diubah. Mana-mana ahli UMNO nak bertanding jawatan tertingghi UMNO perlu ada kuota...apa ni demokrasi ke ni. Sedangkan dalam perlembagaan UMNO menyebut setiap ahli yang bayar RM1.00 yuran keahlian layak bertanding apa-apa jawatan. Apa pulak ada kuota-kuota ni. Sebab tu pemimpin UMNO yang ada ni yang kaya-kaya sahaja kerana depa bolah beli undi hasil daripada projek and cronisme. Kalau umno dulu didokong oleh cerdik pandai seperti guru dan mempunyai idealisme yang mantap serta ikhlas. UMNO(Baru) dipenuhi jerung-jerung buncit yang menunggu projek untuk menmgenyangkan perut yang sudah sedioa buncit.

Anonymous said...

jelaslah UMNO parti rasis dan tidak selaras denmgan slogan 1 Malaysia.
............................................................

Adakah org cina dan india yg masuk PAS? Bukankah rasis juga PAS? DAP dgn isu pemilihan CECnya... PKR dgn kekecohan semasa pemilihannya.

Salleh said...

Weiiihh....knp yg bodo sgt ni. Lupakn hal lama dulu2. UMNO pn ade silap nye, PAS pun ade silapnye, jgn bajet bagus x pnh wat silap. Skrg ni, kita lihat ke hadapan. Parti yg majoriti melayu/islam adalah UMNO dan PAS. Kalau kita berpecah, islam pn punah, bumiputra pn punah, sama mcm singapore. Pnh dgr ayat ni... divide and conquer". Fikir2 lah balik. Jgn bermusuhan lagi. Saranan Ustaz Nasharuddin tu, berfikiran jauh.

Anonymous said...

Anonymous said...
Bukan UMNO tamakkan kuasa dari British, tetapi pemimpin nak pegang jawatan Yang DiPertua Agong UMNO selama-lamanya..itu yang jadi sehingga Tun Musa, Anwar, Tun Ghafar terpecat. Dato' Onn pula diketepikan begitu sahaja kerana pandangan jauhnya untuk membuka peluang kepada bukan Melayu supaya jd ahli UMNO. Nasionalis UMNO menentang...jelaslah UMNO parti rasis dan tidak selaras denmgan slogan 1 Malaysia.

January 16, 2013 at 11:41 PM

-----------------------------------

Tun M jadi Yang DiPertua Agong UMNO masa PAS ditubuhkan??? Kah kah kah kah kah... itu ke maksudnya UMNO tamakkan kuasa hingga wujudnya PAS????

Tun Ghafar terpecat kerana Tun M??? Kah kah kah kah kah... buku sejarah mana ko refer ni eh???

UMNO untuk Melayu, Datok Onn nak bukak keahlian kene la bukak parti yang takde nama Melayu... takkan tu pun salah UMNO jugak. Dah suara majoriti tak setuju, minoriti kene ikut la. Itu baru betul demokrasi. Takde sape pun yang pecat Dato Onn la BAHALOL, dia nak keluar sendiri. Takde sapa yang salah dalam hal ni pun... macam juga PAS, kalau Nik aziz kata bukan Islam boleh jadi ahli PAS tanpa bukak sayap baru, agak-agak ahliPAS yang lain nak bagi tak????

UMNO memang parti untuk kaum Melayu, BN dah ada MCA untuk Cina, MIC untuk India, kaum lain pun ada parti mereka sendiri, takkan tu dikatakan UMNO rasis pulak kot. DAPig yang CECnya semua Cina tak rasis pulak ke???

1 malaysia bukan untuk UMNO sahaja, tu untuk keseluruhan masyarakat berbilang kaum dan agama di malaysia. Semangat perpaduan berbilang bangsa dan agama. Bukan untuk UMNO je, jadi tak canggah pun dengan 1 Malaysia.

Kah kah kah kah kah... apsal la soklan ko ni senang sangat nak dijawab eh...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

UMNO dengan UMNO(Baru) ada beza...perlembagaannya diubah. logo UMNO diubah. Mana-mana ahli UMNO nak bertanding jawatan tertingghi UMNO perlu ada kuota...apa ni demokrasi ke ni
..........................................................

Jawatan Penasihat PKR itu dilantik atau dipilih? apa ni demokrasi ke ni

Ubah logo dan perlembagaan mmg tidak menjadi masalah. Tetapi PAS ubah pendirian yg berkaitan akidah. Dulu kata kafir bila amal politik suku agama suku dgn mengekalkan perlembagaan penjajah. Skrng perlembagaan penjajah itu pula yg dipersetujui dgn rakan sepakatan utk dipertahankan. Kes ini boleh dikategorikan amal politik suku agama suku juga tak?

Anonymous said...

Negara Islam. Negara Berkebajikan itu sma lah sebab Islam ajar kita berlaku adil dan menjaga kebajikan dan hak rakyat kena pada tempatnya. Negara berkezaliman pula menaiikan cukai pelbagai jenis cukai, harga barang melambung, royalti kepada negeri diperintah PR dinafikan sedangkan ianya jelas dalam isi perjanjian. Malah Tengku Razaleigh(UMNO) sendiri yang sign perjanjian tu dan beliau masih hidup serta memperakui Terengganu dan Kelantan berhak ke atas royalti petroleum. Apa lagi korang nak beralasan. Baru nak tenggelam baru nak bagi BR1M. KR1m, dan macam2 1M. Tau pulak nak ingat pada rakyat. Kalau PAS tak boleh memerintah dengan baik, masakan tahun 1959-1978 dan 1990-2012 dapat perintah dan diberi mandat lama kepada PAS. Selangor-PKR perintah...PRU13 akan kekal lagi. Penan(DAP)-PRU13 akan kekal lagi..InsyaAllah.Perak akan diambil semula bukan melalui mahkamah, tetapi melalui undi rakyat secara demokrasi.

Anonymous said...

Oii jangan guna bahasa BAHALOL...kini PAS dah tubuhkan Dewan Penyokong PAS, apa la nak cakap ploitik tapi tak tau perkembangan politik.....KIIIIIKiiiiiihhhh.

Anonymous said...

Anonymous said...
UMNO dengan UMNO(Baru) ada beza...perlembagaannya diubah. logo UMNO diubah. Mana-mana ahli UMNO nak bertanding jawatan tertingghi UMNO perlu ada kuota...apa ni demokrasi ke ni. Sedangkan dalam perlembagaan UMNO menyebut setiap ahli yang bayar RM1.00 yuran keahlian layak bertanding apa-apa jawatan. Apa pulak ada kuota-kuota ni. Sebab tu pemimpin UMNO yang ada ni yang kaya-kaya sahaja kerana depa bolah beli undi hasil daripada projek and cronisme. Kalau umno dulu didokong oleh cerdik pandai seperti guru dan mempunyai idealisme yang mantap serta ikhlas. UMNO(Baru) dipenuhi jerung-jerung buncit yang menunggu projek untuk menmgenyangkan perut yang sudah sedioa buncit.

January 16, 2013 at 11:46 PM

-----------------------------------

Anwar Al-Juburi dulu pun antara ahli UMNO Baru yang macam ko cakapkan tu. Dia juga menyokong sistem kuota dalam UMNO semasa dia nak merampas takhta dari Tun Ghafar, dan dialah orang pertama yang bermain politik wang hanya kerana nak bergelar orang no. 2 dalam UMNO. Tapi bila dah kene tendang dari UMNO, dia pulak yang bising pasal sistem dia sendiri sokong dan guna suatu ketika dulu.


Jadi ko tak mau ulas ke pasal Al-Juburi ni??? Iye la, sekarang ko la penjilat terbaik Al-Juburi, nak dia jadi PM, tapi dalam parti dia sendiri tak pernah bertanding, apatah lagi melantik diri sendiri sebagai de facto, kuasa mengatasi presiden. Lagi tarak demokrasi... amacam ulas la sikit???

aku tau, perangai totok macam ko ni suka pusing-pusing, kene sikit batang hidung konar kot isu lain pulak....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Anonymous said...
Oii jangan guna bahasa BAHALOL...kini PAS dah tubuhkan Dewan Penyokong PAS, apa la nak cakap ploitik tapi tak tau perkembangan politik.....KIIIIIKiiiiiihhhh.

January 16, 2013 at 11:58 PM

------------------------------

Dewan Himpunan Penyokong PAs tu hanya la sayap. Tarak kuasa ape-ape pun dalam hamPAS, hanya boleh sokong, tak boleh membantah. Nak jadi Presiden pun tak boleh ooo... pasal ape eh???

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Ya wa setuku dengan pandangan Salleh Said.

Anonymous said...

Negara Islam. Negara Berkebajikan itu sma lah sebab Islam ajar kita berlaku adil dan menjaga kebajikan dan hak rakyat kena pada tempatnya. Negara berkezaliman pula menaiikan cukai pelbagai jenis cukai, harga barang melambung, royalti kepada negeri diperintah PR dinafikan sedangkan ianya jelas dalam isi perjanjian.
.............................................................

Jadi maksudnya Mesir, Jordan, Palestin, Indonesia dan banyak lagi itu juga bukan negara islam tetapi negara berkebajikan. Betul tak?

Baru-baru ini heboh cukai di Selangor pun dinaikkan. Zalim jugalah tu. Harga barang melambung tetapi setakat ini belum ada laporan rakyat Malaysia mati krn tidak mampu membeli beras. Rasanya harga beras di negara jiran ada yg lebih tinggi. Royalti... fahami faktanya dahulu.

Anonymous said...

UMPORNO

Anonymous said...

Anonymous said...
UMPORNO

January 17, 2013 at 12:01 AM

---------------------------------

Perangai pencacai haprak fuckatan yang biasa bila dah tak reti berhujah.... hehe

Anonymous said...

aku ada terbaca dlm internet- mungkin petikan dari twitter- PAS dgn megahnya mengatakan tidak ada kuasa di dunia ini yg boleh diatasi oleh sebarang pemimpin dunia kerana kekuatannya iaitu kuasa rakyat. Namun dijawap balik -- kuasa itu adalah kuasa Allah, bukan kuasa rakyat!! Sebiji kene ke batang hidung PAS!!Jgn dok lupa Allah itu lebih berkuasa...konon pandai agama...jgn takbur sangat!

Anonymous said...

Anonymous said...
aku ada terbaca dlm internet- mungkin petikan dari twitter- PAS dgn megahnya mengatakan tidak ada kuasa di dunia ini yg boleh diatasi oleh sebarang pemimpin dunia kerana kekuatannya iaitu kuasa rakyat. Namun dijawap balik -- kuasa itu adalah kuasa Allah, bukan kuasa rakyat!! Sebiji kene ke batang hidung PAS!!Jgn dok lupa Allah itu lebih berkuasa...konon pandai agama...jgn takbur sangat!

January 17, 2013 at 12:03 AM

---------------------------------

Bila menang kata la kuasa Allah. Bila dah kalah guna la kuasa rakyat pulak (People's Power).... fuckatan... macam biasa la...

Salleh said...

Aku rasa, korang geng2 PAS, mmg terrer bab mengata org. Tp sblm nk ngata org, cermin2 balik diri sendiri. Nik Aziz tu, jawatan seumur hidup ke? Mahathir dh berhenti, die bile lagi, x nk lepaskn jawatan mursyidul tu. Dulu kata perlembagaan kafir, skrg nk pertahankn plak. Ape kes. Kes kalimah, U-Turn lagi. Tu psl gagal majukn negeri, sbb bnyk keputusan2 kurang bijak. Owwhh..cukaiii.... kerajaan selangor naikkn cukai pintu baru2 ni xpe lak. Boleh. Siap ade yg komen plak, kerajaan selangor berhak naik cukai pintu sbb nilai hartanah selangor meningkat. OK. Cukai minta diturunkn. Pendidikan nk percuma plak. Igt duit boleh cop mcm cop kertas? Korang punya argument nmpk2 mcm bijak, tp half cook je. Aku nk tanye.....knp kerajaan selangor naikkn cukai pintu xpe? Jwb. Jgn wat jawapan lawak bodo ok. Sblm nk ngata, cermin balik kerajaan PR yg sedia ada.

Anonymous said...

anon 11;54.

1.Dulu Negara Islam ada Hudud,sekarang negara berkebajikan tak ada Hudud,mana sama mat.

2.Mengapa Anwar tak bayar royalti minyak pada Kelantan masa dia jadi Menteri Kewangan dulu?.Kuli pun pernah jadi MenteriBN,apa dia buat masa tu berkaitan dgn royalti.

3.BRIM tu bukan kebajikan ke?.lebih baik lambat daripada tak dapat langsung seperti apa yg di janjikan oleh kerajaan Selangor-Manfesto bukan janji.

4.Kalau gitu Umno/BN lagi baik dah lebih 50 tahu perentah Malaysia,kalau tak baik tak akan macam tu kan?.

5.Pinang kekal pada DAP,tapi dia perentah sendiran,sebab PKR hanyut semua.Wakil PKR di Pineng di benci ole semua orang,termasukalah org DAp sendiri.Selangor pun kalau kekal bawah PR,DAP juga yg akan perentah.Kerusi PKR dan Pas banyak yg hanyut.Kesimpulanya DAP mungkin menang lebih besar ,tapi Pas mengecil termasuklah di Kelantan,PKR pula tinggal nyawa ikan.

Anonymous said...

selangor naikkan cukai supaya boleh tambah pendapatan, disamping tu boleh mendabik dada kononnya mereka pandai cari duit. Jumlah kewangan negeri pun banyak Rm2.5 billion, tapi nak bayar bonus untuk kakaitangan awam negeri takde bajet pulak.... berkebajikan sungguh la tu...

kah kah kah kah kah kah... masa kempen PRU-13 nanti, pemimpin PGayR akan gunakan pasal jumlah kewangan mereka bertambah berbanding semasa BN memerintah dulu.

Mana tak nye, ada bangunan dijual, ada pasir korek sampai berlubang sana sini, rumah urut kasi tambah banyak2, arak boleh jual secara berleluasa, kelab malam boleh bukak kat mane2 je... semua tu punca duit la. Cuma sumber berlendir atau tidak je....

Anonymous said...

Ohh lupe pulak, macam mane tak boleh nak bayar bonus kat kakitangan kerajaan awam Selangor... sebab nak support duit untuk bas mewah punaisihat ekonomi dia juga. Duit gaji bodyguard dan drebar bas mewah kerajaan Selangor kene tanggung jugak, mane nak cekau duit banyak2. Jadi kalau nak jimat, kene potong bajet untuk bonus kakitangan awam.... baru la dinamakan KERAJAAN BERKEBAJIKAN ala Khalid Gagap.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Mana dia BAHALOL fuckatan yang berlagak sangat tadi tu??? dah melingkup pergi tidur ke?? Atau tengah dapatkan khidmat nasihat dari tuan punaisihat ekonomi RM1???

Kah kah kah kah kah kah

Salleh said...

Kpd org PR,
1) jgn ckp psl BERSIH ok. DAP masa pemilihan CEC baru2 ni, bersih ka? buat org SPR gelak je.
2) PAS nk tegakkn negara islam, hudud. Mane hilangnya semua tu? Hudud x de dlm buku jingga, ok.
3) Cukai dinaikkn? Knp selangor boleh naikkn cukai, org PR x nk bantah plak.
4) Rumah urut makin bercambah kt selangor, kedai arak makin bercambah, itu ka hasil tarbiah PAS kt kerajaan PR baru?

Banyak lagi. Tolong ye org2 PR, especially yg Islam, look at the big picture. Nasib islam dan melayu bile PR perintah, kalau senario mcm skrg ni dlm PR masih berkekalan.

Anonymous said...

Sokong Shasha!!!!!!!

Pak Dee said...

Bekas pegawai Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) Sabah memberi keterangan bahawa dia dan yang lain-lainnya menginap di rumah Tan Sri Abdul Aziz Shamsuddin, yang ketika itu merupakan setiausaha politik kepada Dr Mahathir, untuk mengeluarkan kad pengenalan biru kepada pendatang asing.
===================================

INI LAH BARU PENGKHIANAT NEGARA...

Anonymous said...

Ppada 1956 berapa buah universiti kita ada? Kalau masih terus ada hanya sebuah universiti saja, bolehlah berikan pendidikan percuma. Pendapat kamu itu habya mendedshkan kebodohan kamu dan kamu habya memetik secebis daru keseluruhan semangat perlembagaan negara. Adakah perlembagaan negara membenarkan seorang peliwat dan penzina jadi perdana menteri?

Anonymous said...

eh, hidup lagi pork dee.... cerita fitnah mana pulak ko bawak ni eh??? Open minded la sikit...

kah kah kah kah kah

Pak Dee said...

Bawani & Shasha sah hero...berani memberi pandangan...

Sharipah tu mungkin tgh period kot hari tu...

Pak Dee said...

12:25

fitnah amende nye..ini statement yg diberi kpd RCI yg sdg berlangsung di Sabah la..kamu ingat kat depan s/jaya di raja boleh manin2 ke..kat TV3 berita ni takde kot..

Anonymous said...

Dia selamat sebab tak kena liwat berbanding betina pkr dan muslimah pas yg telah di liwat. Liwat tetap Liwat

Anonymous said...

yg menulis ni anak beranok iblis..

Anonymous said...

neraka utk tempat org main lubang taik..bkn putera jaya..ada faham

Anonymous said...

Pak Dee said...
12:25

fitnah amende nye..ini statement yg diberi kpd RCI yg sdg berlangsung di Sabah la..kamu ingat kat depan s/jaya di raja boleh manin2 ke..kat TV3 berita ni takde kot..

January 17, 2013 at 12:29 AM

---------------------------------

Eh eh, sejak bila ko percaya kat RCI ni eh??? Dulu ade RCI Teoh Beng Hock bunuh diri, bukan dibunuh oleh sesiapa, ko percaya ke tak?? Keluarga Beng Hock tak percaya pun dengan RCI tu....

Lagi pun berita ni kelaur dari soroskini, nak percaya 100% belum boleh lagi. Setelah banyak penipuan dari akhbar soroskini, ko nak suruh kami percaya ke??? Tunggu la sampai RCI habis, kalau keluar nama Anwar antara dalang nanti pun belum tentu ko nak percaya kan???

Kah kah kah kah kah kah.... macam biasa la, pencacai macam ko, tak soroskini, haprakdaily atau suara keldaian pasti menjadi sumber maklumat utama. Betul ke tidak, belakang kira, buat persepsi dulu. Kalau kantoi, konar kot lain lak.... iye tak??

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Pak Dee said...
Bawani & Shasha sah hero...berani memberi pandangan...

Sharipah tu mungkin tgh period kot hari tu...

January 17, 2013 at 12:26 AM

--------------------------------

Bawani hero??? kah kah kah kah... provocator ade la. Time Q&A tak mau keluar bagi pendapat pulak, bila majlis nak habis baru keluar tunjuk 'hero' walau takde telor.....

Kah kah kah kah kah

Salleh said...

Pak Dee, aku x taw le berita tu btol2 ke x? Sape bleh sahkn. Even kalau btol pn, Aziz shamsudin tu pn dh kena kapak. ok. Skrg ni, cuba lihat sendiri bile mana kite bagi muka sgt kt DAP, apa dh jadi? Cuba lihat komen isu komen Patrick Teoh terhdp islam? Kau x rasa ape2 ke? Quran dihina mcm tu. Baru2 ni isu kalimah, skrg patrick teoh plak hina quran. Aku harap ustaz2 PAS dpt bgi komen. Kalau komen2 tu juga menyebelahi patrick teoh, aku antara org paling sedih sekali dgn sedara seagama dan sebangsa. Masih x nk faham2 lagi. Just forget psl isu2 lepas ok. Lihat isu semasa ni? Org islam perlu bersatu, bkn bergaduh lagi. Knp dulu masa PAS blm bergbung dn DAP/PKR, segala isu2 melibatkn sensitiviti umat islam, PAS boleh bersatu ngan UMNO. Tp skrg ni.....tolonglah...please....OK.

Pak Dee said...

12:37

takpe lah...esok pagi ko baca lah utusan k..

samada kau boleh atau tidak kenyataan terpulang..yg pasti perubahan sdg berlaku...

Anonymous said...

* silap bukan provocator tapi provoker...

Anonymous said...

Pak Dee said...
12:37

takpe lah...esok pagi ko baca lah utusan k..

samada kau boleh atau tidak kenyataan terpulang..yg pasti perubahan sdg berlaku...

January 17, 2013 at 12:40 AM

--------------------------------

Ye la, akan datang pun ko tengok la soroskini tu, kalau terkeluar nama Al-Juburi, tak payah nak konar-konar la. Tahun 1994 dia TPM, mustahil dia tak tahu ape yang berlaku. Gerak hati aku, nama Al-Juburi akan naik jugak, cuma pencacai dia nak percaya atau tak je.

Pak Dee said...

Salleh

alamak time ni ko nk lupakan isu2 lepas..yg hari dok gendang isu amanat 30 tahun lampau apahal?

kenyataan patrick teoh adalah peribadi..apasal nk masuk parti plak..lg pun dia dh minta maaf & aku dh maafkan dia..

pasal bersatu tu..tak kan masa terdesak baru pikir nak bersatu kot..

Pak Dee said...

12:47

tak kisah nama sapa yg akan keluar..janji kita kena dedahkan sapa yg pengkhianat ni...so far kita dh tau Mahadey & 2 org kuat dia ada kaitan..

maka mmg benar lah apa yg BERSIH kata..hehehe

Anonymous said...

kenyataan patrick teoh adalah peribadi..apasal nk masuk parti plak..lg pun dia dh minta maaf & aku dh maafkan dia..

pasal bersatu tu..tak kan masa terdesak baru pikir nak bersatu kot.
........................................................

Semua kenyataan yg tidak menguntungkan dianggap peribadi. Maka mudahlah buka jalan utk org menghina sesuka hati atas alasan pandangan peribadi. Saranan bersatu ni dah berpuluh tahun diutarakan. Setiap kali solat jumaat khatib akan suruh kita bersatu. Lagu UMNO pun ada lirik bersatu. Jata negara kita pun ada selitkan roh bersatu. Nak atau tidak shj...

Anonymous said...

This one u must "LISTEN" Bawani

and Listen carefully

kah kah kah

Anonymous said...

tak kisah nama sapa yg akan keluar..janji kita kena dedahkan sapa yg pengkhianat ni...so far kita dh tau Mahadey & 2 org kuat dia ada kaitan.
..........................................................

Jika ada kenyataan maka perlu ada siasatan. Jika ada siasatan maka tunggu keputusan. Kalau tidak mahu menunggu siasatan dan keputusan itu tidak lebih hanya lemparan persepsi.

Anonymous said...

Pak Dee said...
12:47

tak kisah nama sapa yg akan keluar..janji kita kena dedahkan sapa yg pengkhianat ni...so far kita dh tau Mahadey & 2 org kuat dia ada kaitan..

maka mmg benar lah apa yg BERSIH kata..hehehe

January 17, 2013 at 12:55 AM

----------------------------------

Ape yang benarnya??? Selama ini pun "pembongkaran" dari blog-blog pencacai haprak tentang penipuan SPR dalam pilihanraya takde yang tepat langsung. Semuanya dijawab dengan tenang oleh SPR. Inikan pulak pasal isu 'projek IC' yang ntah betul ke tidak. Masih dalam peringkat siasatan, belum ada kata putus dari RCI. Jadi tak payah nak memandai-mandai sendiri la..... kenapa, dah terpikir ni peluru hidup untuk fuckatan ke???

Kah kah kah kah kah... satu ayat je aku boleh cakap... BELUM TENTU LAGI LA BAHALOL!!!!.....

Kah kah kah kah kah

Pak Dee said...

Selama ini pun "pembongkaran" dari blog-blog pencacai haprak tentang penipuan SPR dalam pilihanraya takde yang tepat langsung. Semuanya dijawab dengan tenang oleh SPR.
=====================================

kau agak2 pencuri nak ngaku dia mencuri ke?

Anonymous said...

namun seperti biasa, jika Anwar didapati terlibat dengan skandal projek IC ini, beliau akan nafikan sekeras2nya dan tidak mustahil jika sekali lagi beliau arahkan penyokong2 beliau untuk melakukan demonstrasi untuk mempertahankan beliau.. sebab itu dia tidak risau..

mungkin sekarang ini Anwar sedang dalam dilema.. jika beliau bersetuju dengan RCI, kemungkinan besar tembelang beliau akan terbongkar.. jika beliau membantah, dikhuatiri sokongan terhadap beliau akan turun mendadak..

Anonymous said...

Pak Dee said...

kau agak2 pencuri nak ngaku dia mencuri ke?

January 17, 2013 at 1:05 AM

-----------------------------------

Dan ko agak2 jugak, peliwat nak ngaku dia meliwat orang tak???

Anonymous said...

Ape yang benarnya??? Selama ini pun "pembongkaran" dari blog-blog pencacai haprak tentang penipuan SPR dalam pilihanraya takde yang tepat langsung. Semuanya dijawab dengan tenang oleh SPR.
................................................................

Betul tuan, kena tunggu hasil siasatan. Sebelum ini pun YB Nizar sibuk dgn isu 207 bilion. Kesannya persepsi tersebar. Tetapi bila kedutaan Jepun sendiri sudah menafikan, isu itu sepatutnya mati, namun dek krn persepsi awal yg didoktrinkan isu itu tetap didebatkan oleh si penyokong.

Anonymous said...

kah kah kah kah kah... terdiam ko pork dee.... lain kali jangan bagi soklan BODOH... dengan tenang juga aku akan perBODOHkan kan ko tau...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...


wa...ramai cai PAS nak menegak benang basah ari ni.. spin balik isu lama yg dah di patah2 kan sblm ni.. tapi isu ini cai pas harap boleh bincang...

1. mana pergi duit tabung memali?

2. mana pergi wang kohilal?

3. bila amanaat hj hadi nak dibatalkan. (tv 1 ngan tv 3 tu besi aje mana boleh pakai )

4. kenapa dulu haram pilih wanita jd pemimpin..sekarang dah boleh pulak.. dulu pakai kitab mana sekarang pakai kitab mana?

5. pasal apa sekarang dah diam pasal hudud tapi setuju pulak nak tegakkan perlembagaan negara warisan penjajah?

6. dulu kerjasama dengan kapir haram sekarang dah jadi halal pulak?

7. sekarang pas dah pakai kitab rujukan apa pulak?

jawab dulu cai PAS.. jangan tunjukkan ko macam parti HARAMJADAH.. tunjuk kan lah ko parti Islam yg tulen..

Anonymous said...

Anonymous said...

Betul tuan, kena tunggu hasil siasatan. Sebelum ini pun YB Nizar sibuk dgn isu 207 bilion. Kesannya persepsi tersebar. Tetapi bila kedutaan Jepun sendiri sudah menafikan, isu itu sepatutnya mati, namun dek krn persepsi awal yg didoktrinkan isu itu tetap didebatkan oleh si penyokong.

January 17, 2013 at 1:12 AM

--------------------------------

Ya, saya pun setuju. Bukan setakat fitnah Nizar tu sahaja, fitnah scorpene, fitnah cincin Rosmah, fitnah rasuah Musa, fitnah rogol amah. Semuanya terbukti adalah fitnah semata-mata, tapi bila BN dilanda persepsi yang tak sepatutnya, payah kita nak perbetulkan balik. Hanya berdoa semoga mereka yang tak mengerti dan faham tentang permainan politik ini dibukakan pintu hati supaya cepat2 sedar dari terus ditipu dan menanggung dosa memfitnah orang....

Anonymous said...


Syabas Puan/Cik Sharifah Zohra dan Shasha Mendoza... anda amat berani dalam menegakkan kebenaran.. kami jutaan majoriti senyap tetap menyokong anda serikandi yang sejati..

Kami pun akan menyatakan sebagaimana yg telah anda nyatakan dengan cara kami.. Kebenaran akan mengatasi kebathilan..

Pak Dee said...

1:13

isu peliwat mahkamah dh sahkan takde kes...sapa yg bodoh skrang?

Anonymous said...

Pak Dee said...
1:13

isu peliwat mahkamah dh sahkan takde kes...sapa yg bodoh skrang?

January 17, 2013 at 1:21 AM

-----------------------------------

Betul ke??? Baca la statement bertulis dari tiga hakim mahkamah rayuan tahun 2004 yang menyebabkan Al-Juburi bebas dari tuduhan liwat tu. Mereka percaya kejadian liwat berlaku, cuma kenyataan dari azizan bercanggah mengenai tarikh (kesalahan teknikal), menyebabkan al-Juburi dibebaskan.

Begitu juga kes liwat dia dengan Saiful, hakim TAK KATA TAKDE KES, malah suruh Al-Juburi membela diri, tapi hakim tak berani nak buat keputusan hanya bersandarkan kata-kata dari Saiful (hakim kata kredibel) dan takut bukti sampel takut sudah tercemar sebelum dianalisis. Itu sahaja...

Dalam rayuan nanti, pihak peguam Saiful kene buktikan bahawa sampel DNA tidak tercemar dan dengan keputusan DNA tu, mahkamah boleh terima tanpa was-was. Masa tu, Al-Juburi sudah pasti akan menginap ke penjara Sungai Buloh.

Jadi bila masa pulak, hakim kata TAKDE KES??? Hakim juga tak kata KES LIWAT TU TAK BERLAKU, kerana keterangan dari Saiful cukup jelas dengan tarikh, masa, tempat, keadaan semasa tu, saksi yang ada. Semua cukup....

Hakim hanya tak berani beri keputusan atas keputusan DNA Al-Juburi je.... aku rasa ko sendiri tak faham tentang perjalanan kes liwat ni la...!!!!!

Anonymous said...


isu fitnah berlambak fail penyelewengan kerajaan BN dalam pegangan mana dia? nak tunggu pru ke berapa nak buka? siapa yg bodoh?

Anonymous said...


isu 16 sep kerajaan PR akan ke Putrajaya apa cerita? takde siapa nak jawab ke?

Anonymous said...

SIAL LAA..MEMANG SIAL PR @! PELIWAT RAKYAT NI..

Kekantoian mereka dlm byk isu memang amat memalukan..tp yg sedihnya, penTOTOK penCACAI mereka tetap MENEGAKKAN BENANG YG BASAH..

Tunggulh saatnya..lambat dgn cepat jer..x usah menongkat langit!!

Anonymous said...

adoi .. tngok la cai cai kat sini semua sama cam spesis bawani

isunya lain soalnya lain

cai cai.. ciannya ...


kah kah kah

Anonymous said...


beri tanah kerajaan kelantan 6400 ekar kepada ngah dan ngeh siapa nak jawab.. tak berjawab lagi ni.. rakyat nak tau...

Anonymous said...

Pork dee, aku rasa sebelum ko nak bukak mulut lebih baik ko pergi selidik dengan lebih terperinci. Jangan mengharapkan sumber maklumat dari soroskini, haprakdaily dan suara keldaian je. Perbanyakkan bacaan dan kajian, kalau ikut satu pihak je, pikiran ko takkan berkembang. Kata open minded, tapi aku tengok slow minded la ko ni.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...


woi.. puak PR

ko orang tau politik aje ..yg aku ni dah berminggu takde air di Ampang ni camana ko nak selesaikan.. nak mandi wajib pun susah..

kata nak tegakkan negeri kebajikan..kepala hanggok ko org lah..


Anonymous said...

Rata2 komen penCACAI penTOTOK PR @ Peliwat Rakyat sumanya disedok bulat2 dr HARAMkah, SOROSkini dan yg terutamanya dr CERAMAH2 FITNAH / PERSEPSI dr pemimpin mereka..

Dh bergelen2 air kencing pemimpin mereka ditogok sepuas hati..tp masih lena, x sedarkan diri..

Hehehe..cakap2 yg kuar dari mulut Nuor Brahim dgn Mat Sabu Komunis dll yg diorg pakai..pastu jadi penyambung lidah utk menyesatkan umat manusia kt dlm negara ni..

Adoi la...........

Sekali ditipu - mgkin terkena
2 kali ditipu - mgkin trsilap
3 kali ditipu - sah, confirm mike BANGANG YEOP.!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

isu fitnah berlambak fail penyelewengan kerajaan BN dalam pegangan mana dia? nak tunggu pru ke berapa nak buka? siapa yg bodoh?

January 17, 2013 at 1:39 AM

------------------------------------

Mereka telah spin bahawa fail penyelewengan tu ada dengan Ezam, tak pun isu fail yang berkotak-kotak tu dakwaan Ezam semata-mata. Tapi yang menghairankan, kalau betul fail tu ada, takkan la Ezam sorang je yang pernah tengok langsung dia tak beri pada Al-Juburi atau rakan-rakan lain dalam PGayR dan mereka takkan tak ingat langsung salah satu penyelewengan pun seperti yang didakwa????

Nampak tak, mereka punye gaya spin. Kata fail wujud, tapi tak pernah tengok. Tak ke BODOH siapa yang percaya kata-kata pencacai fuckatan haprak tu.....!!!!!!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

Adoi la...........

Sekali ditipu - mgkin terkena
2 kali ditipu - mgkin trsilap
3 kali ditipu - sah, confirm mike BANGANG YEOP.!!!

January 17, 2013 at 1:53 AM


----------------------------------

4 kali ditipu - dapat la manusia macam pork dee dan langsiNGOK. Syyyhhh... langsiNGOK tengah buat ASSignment tu....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...


memang sah aku dah bertaubat nasuha tak nak undi PKR lagi.. parti munafik yg di pimpin penzina dan peliwat yang tak boleh dipercayai lagi.. parti yg di bagi amanah tapi tak laksanakan amanah itu...parti PKR parti terkutuk..

Anonymous said...


woi kerajaan PKR selangor... mana bantuan persekolahan untuk anak2 aku yg ko janjikan.. aku tak nak terima bantuan kerajaan BN sebab aku malu.. dah bercupak aku mencerca dia org macam mana aku nak letak muka dan terima bantuan dia org pulak..


Anonymous said...


Woi kerajaan PKR Selangor mana bahagian aku sebagai rakyat biasa yg ko dah janjikan.. ko org dah mengayakan diri ko org aje.. kereta ko org dah semakin besar dan banyak.. rumah ko org dah semakin besar.. bas ko org nak berkempen dah besar yg amat.. tp utk aku apa yg ko bagi.. bantuan sekolah anak tkde, bantuan anak masuk u takde, air free sampai sudah aku tak dapat.. ko janji apa ni..

Anonymous said...

Allah tak cakap pun pakai tudung, yg di sebut dalam quran tu menutup Aurat.
Tapi yg dosa besar orang buat selamba saja. Ini lah dosa yg paling besar untuk perhatian iaitu Fitnah, Memutus kan tali persaudaraan sesama Islam, Memecahbelah umat dan Mengkafirkan sesama Islam. Ini lah yg kita wajip jahui ini tak habis habis tak pakai tudung la.. Awat dah tak tahan tengok rambut perempuan ke? Janganlah didik diri ko jadi orang zaman jahiliah bro. Latih lah diri ko tu daripada menengok yg haram. Jangan lah tengok pompuan tu dgn nafsu sex ko tu.
Lebih baik lah ko tu pi belajak ilmu ugama dari pada ko nak mengira dosa pahala orang. Sedangkan negara kita tengah aman ni lah elok ko pi cari ilmu. Esok dah mampus tak guna seduit pun dok asyik dok kira dosa orang tak habis habis. Amalan kat dunia tu ko asyik leka konon nya ko tu dah buat amal ibadat dan mengira pahala. Tetapi ko tak tahu yg ko buat tu ko pun tak tahu. Kesian aku tengok orang yg riak ni. Seperti puak puak PAS.

Anonymous said...

Apa kata dosa mengkafirkan sesama Islam dosa tu kecik ke?
Yg dok sebok pasal tudung tu apa hal. Yg di sebut dlm quran tu menutup aurat bukan nya bertudung.
Kuat lah sikit iman tu. Janganlah jadi orang zaman jahiliah. Jadilah orang zaman sekarang orang yg beraklak.

Anonymous said...

Aik..takkan pertahankan hak melayu pon kata rasis jugak..kalau macam tuh DAP, MCA, MIC, IPF , Posuk Momogun etc semua rasis jugak bang oi...semua dok pertahan hak masing2..kita dok sini kat malaysia kena ada toleransi bro...semua bole bawak bincang...tapi kalau ikut kepala sendiri..bole huru-hara

Anonymous said...

si anak haram jadah yg bertanya tu, kalau kau nak yg free, kau balik negeri asal kau dan kalau kau tak ada negeri gilah ke cuba ke atau argentina yg kau boleh belajar free...semua nak free..mana ada yg free..cuma oksejen yg free di beri allah..tau

Anonymous said...

Cuba korang bayangkan kalau semua pendidikan percuma... Bayangkan mentaliti anak muda kita nanti macam mana? "Buat apa nak study? Buat nak ke kelas? Tuition fees free ma? Semua free ma? Apa mau kalut studi?" Apa akan jadi pada produktiviti dan daya saing? Apa akan jadi pada tahap pemikiran generasi akan datang secara keseluruhan? Minta disuap sahaja ke? For me, PTPTN is a good motivatinal tool for study. You get the good result, you will be waived from paying back!

Lepas bagi pendidikan percuma, pasti nanti diminta pekerjaan percuma pula. The story will never ending..

Puak2 PR x pernah fikir semua ni...

Anonymous said...

bro GAP...
kalau 2 org wirawati ni jumpa say di mana2...bila2 masa saja..

saya sanggup belanja dia org makan...bila2...di mana2...

saya bangga dengan anda berdua...

ini janji yg ditepati...
bukan janji autaaaaa seperti janji PgayAr

aku amir

JANJI KAMPUNG BUAH PALA said...

Pendidikan percuma, satu lagi janji 'Kampung Buah Pala' PR. Kalau betul nak bagi mulakan di negri2 yang ditadbir PR terutama sekali Selangor. UNISEL di bawah PR Selangor kenapa tak bagi pendidikan percuma disitu. Pelajar di situ cuma kalau tak silap dalam lingkungan 2 ribu sahaja.

Kalau 2 ribu pun dah lintang pukang bagaimana pula nak bagi pendidikan percuma di seluruh negara. Nak bagi elaun percuma pada pelajar TADIKA sebanyak rm50 seperti yang dijanjikan dalam PRU12 pun tak mampu, inikan pula nak bagi pendidikan percuma di seluruh Negara.

Anwar gila babi nak jadi PM sebab itu berjanji apa saja. Tapi pembangkang awal awal lagi dah bagi tahu bahawa janji atau manifesto itu tidak semestinya ditunaikan. Jadi amat jelas janji nak bagi pendidikan percuma hanya janji pilihanraya yang tidak semestinya ditunaikan. Belum PRU PR dah menipu...muahaaaaaaa janagn lupa JANJI BUAH PALA PR....

Anonymous said...

bila RCI nanti tersembul nama nuar..

for sure depa kata RCI dah dibayar oleh umno..

hehehe

Anonymous said...

Pak Dee dah dtg balik..

dah taubat ke belum?

kah kah kah

Anonymous said...

Ayo...yo..kadal..wulek...!

Minachi...itu lembu kampong buah pala Anwar sudah kasi tipu you jngn jerit2 macam itu..ayo..yo...

Anonymous said...

Pendidikan percuma? Ini bunyik dari Anwar ni, itulah hasil didikan Anwar terhadap pelajar2 yg berjaya ditipunya.
Bukan nak dorong pelajar berdikari tapi nak merosakkan minda pelajar dgn dakyah2 bebal dia, sekelumitpun takde rasa respect aku kat ko Anwar.
Penyokong2 Pakatan tak nampak lagi ke kesan ajaran pemimpin korang?
Bukannya nak menambah baik makin nak dijahanamkan lagi negara sendiri. Insaflah korang sebelum terlambat.

U TURN said...

BERITA TERKINI YANG TIDAK DILAPORKAN OLEH MANA-MANA MEDIA TEMPATAN (SAMA ADA MEDIA KERAJAAN APATAH LAGI YG PRO PEMBANGKANG: SEMUA JALAN DI KELANTAN DIKENALI SEBAGAI JALAN U-TURN, PARTI PAS TELAH DITUKAR NAMA DAN AKAN DIDAFTARKAN SEBAGAI "PARTI U-TURN" MANA-MANA RAKYAT MALAYSIA YG MENGUNDI PAS/PKR/DAP AKAN MEMILIH KERAJAAN NEGARA "U-TURN" DI MANA SEGALA-GALA YG ADA DIMALAYSIA AKAN NAMAKAN DENGAN "U-TURN". AKHIR SEKALI NEGARA YG AKAN DIPERINTAH OLEH PR AKAN DIKENALI SEBAGAI NEGARA "GO HEAD GO STAND" BAK KATA SIDIK SIGARAGA DALAM FILEM TIGA ABDUL DAH...

Anonymous said...


ahh blah la kau GAP! dan2 abg GAP...tapi kalau nak jumpa ajak aku skali. kepada sharifah zohra dan shasha mendoza, teruskan perjuangan anda. anda lebih mulia daripada muslimat PAS!!!




Anonymous said...


taktiK PAK DEE HAPRAK..
KENA SERANG BERTALU-TALU TERUS ANGKAT KAKI..

Langsi terus hilang tanpa dapat di kesan.. itulah semangat juang cai2 PR...

syabas utk srikandi yg 2 org tu..perjuangan tetap kita teruskan..

Servant of God said...

Penjilat2 Pas bila hilang modal, mula laa start balik kata

- "jaga lidah kamu"
- "jangan fitnah orang"
- "saya ni hanya mengingatkan"
- "di mana bukti"
- "kenapa angkat bangsa mengatasi agama?"
- "belajar sejarah dan beri fakta"
- dan macam2 lagilah

Macam baik gila lah dorang nih. Ptuih!

Korang Pas dan PR tak ingat korang cakap sesuka hati? Korang buat2 lupa korang tabur fitnah apa?

Kamu tengok sendiri ke, DS Rosmah dan DS Najib bunuh Altantuya?

Kamu tengok sendiri ke, DS Rosmah bayar duit berjuta ringgit untuk cincin?

Korang memang bangsat laa. Aku tak nak kata korang munafik. Biar Allah SWT yang sebut kat padang mahsyar nanti.

Kalau korang tak buat salah, apa korang nak takut kan?

Masalahnya, korang sokong pemimpin yang bukan saja menolak firman Allah, tapi menyokong bapak penyekutu Allah SWT di Malaysia nih.

Best yer, korang nih?

Anonymous said...

Betullah kata Tun M. Hanye org bodoh sahaja yang tinggal dlm umngok!

Anonymous said...

Aku stuju ckp shasha mendoza. Kalau pecacai2 umngok yang dok komplen kat penang, selangor, kedah n kelantan, boleh keluar dari negeri tu n duduk kat negeri yang umngok perintah.

Anonymous said...



anon 8,54
apa ko susah2...pakai tudung k,tk pakai k...ko tengok yg pakai tudung yg byk buat dosa..mcm isteri ustz badrul yg bru (dh d kalhwatkn)...smpai jm 2-3 pg pakai tudung d hotel...cth lg...msa KL112pakai tudung/jubah msuk gereja.. makan/brsembang dgn bukn muhrim dlm gereja,berehat/tidur buka tudung d sana...mungkin dh kebiasaan umat PAS d sana...
apa ko baik sangat....?
apa umat PAS bait sangat...?

TAKBIRRRR...

Anonymous said...

Betullah kata Tun M. Hanye org bodoh sahaja yang tinggal dlm umngok!

January 17, 2013 at 10:46 AM
------------------------------
YAAAA...HNY YG SMMGNYA BIJAK , CEREDEK TAHAP GABAN YG AKAN JOIN PAKATAN SBB TGKLA PEMIMPIN MRK YG TRDIRI DARI BIJAK PANDAI MCM TIMB PRESIDEN PAS PROF MAD SABUR*T bau MAH...PROF DR MAMPOZ OMAR...DR ANUwar IBRAHIM BEKAS TPM dan BEKAS MNTERI KEWANGAN YG MENYONDOL DASAR IMF WLPON MALAYSIA XPINJAM WET IMF....

muahahahahhahahahahhahahahhahah

Anonymous said...



balun je brbudak yg kurang ajar....klau tk nnti puak anuwar,ambiga,hadi,lge n ajis. ajar mreka...dh brapa rmai org dh kurang ajar d malaysia ni...asil dri krja mreka2 ni lh...umat PAS dh mcm tkda agama,puak PKR dgn LGBT nya,DAP dgn resis....balun je...
sokong sharifah n shasha...gud job..


takbirrrr...

Anonymous said...

Idea rafizi nk turunkan harga keta ...berapa byk dia nk turunkan klu setakat harga keta baru myvi turun setakat 1000 suruh dia jentik telur Anwar...hehe....klu dia turunkan 20k....mmg cantik murah mmg rakyat ramai yg akan beli.......sbb harga keta trlampau murah.....tapi loan bank tk boleh buat 9thn paling lama 2thn....hehe sakit juga tu campur bunga. .....rasa2 apa akan jadi Kedai keta terpakai.......dah tentu akan bungkus gulung tikar sbb keta terpakai dh tak laku. ...sbb rakyat Malaysia pakat tukar keta baru.....ini semua akan beri impak pd ekonomi Negara.....tambah2 pulak dgn pendidikan percuma pakatan......hehehe bodoh betul pemimpin pakatan......tony pua DAP kata klu PR berkuasa akan buang kakitangan kerajaan.....fuhh. .giler punya idea. ...PR = penipu rakyat

Anonymous said...



balun je brbudak yg kurang ajar....klau tk nnti puak anuwar,ambiga,hadi,lge n ajis. ajar mreka...dh brapa rmai org dh kurang ajar d malaysia ni...asil dri krja mreka2 ni lh...umat PAS dh mcm tkda agama,puak PKR dgn LGBT nya,DAP dgn resis....balun je...
sokong sharifah n shasha...gud job..


takbirrrr...

Anonymous said...

Pecacai2 umngok yang dok komplen2 kat penang, selangor, kedah n kelantan, boleh keluar dari negeri2 tersebut. Pegi pindah kat negeri yang geng umngok perintah. Kehkehkehkeh

Servant of God said...

Anonymous said...

Aku stuju ckp shasha mendoza. Kalau pecacai2 umngok yang dok komplen kat penang, selangor, kedah n kelantan, boleh keluar dari negeri tu n duduk kat negeri yang umngok perintah.

January 17, 2013 at 10:48 AM

--------------------------------

Hoi bahalul.

PR dulu yang mai ka, penduduk negeri yang mai dulu?

Ko sedar tak yang ko tuh menutur benda2 yang tak bijak nih?

Bavani boleh berambus dari Malaysia, sebab walaupun dia dapat peluang untuk melanjutkan pelajaran dan tidak hidup merempat, dia masih nak kutuk negara kerajaan.

Sapa dia sokong? Sosialis? Sistem sosialis kalau tak mampus lagi, dah nyawa2 ikan. Mana negara sosialis kat dunia? Bangladesh? India? Guyana? Mana lagi? Kaya raya semua tuh yek?

Sapa lagi dia sokong? PR? Ptuih! Baru pegang empat negeri pun dah porak peranda? Mana telusnya? Mana accountable nyer?

Poodah!

Anonymous said...

Servant of god.

Kalau anda dok di negeri yang PR perintah. Anda boleh berambus knegeri umngok.

Sekian terima kasih

Anonymous said...

ANON 12:05PM, AKU TOLONG JAWAB BAGI PIHAK SOG OK..

KALAU ANDA KEJE GOMEN, BAIK BERAMBUS. RAMAI LAGI ORANG BOELH GANTI TEMPAT HANG!

KALAU ANDA DUDUK NEGERI BN PERINTAH, BAIK HANG BERAMBUS PEGI NEGERI PR PERINTAH..

DAN...
KALAU HANG MASIH DUDUK MALAYSIA, BAIK HANG BERAMBUS PEGI BRAZIL SEBAB KERAJAAN MALAYSIA SEKARANG ADALAH BAWAH BN!!!

ADA FAHAM? SO BERAMBUS LAH WOIIII...

MMMUAHAHAHAHAHAHAHA

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 217   Newer› Newest»