IKLAN BERBAYAR

Thursday, February 14, 2013

PAKATAN NAK MAMPOS, MAKA STRAIT TIMES SINGAPURA TERUS SERANG NAJIB !


Singapore Straits Times delivers uncertainty forecast of BN’s 2/3 victory.


Carolyn Hong extends her way of examining why the risks are bound to be higher than usual for all parties. This is the first part of three series.



  1. She speculated that

  • PM DS Najib will apply for dissolution as early as the first half of March.
  • PM Mr Najib has lost the momentum with too little time left before the elections.
  • Singapore-based Institute for Southeast Asian Studies, Dr Johan Saravanamuttu, another supporter for PR that Anwar had been striving very hard for more than a year. The opposition would gain victory very significantly.
  • Many political observers predicted that the two political rivals would gain winning margins which will result each its own setbacks.
  • Opposition could topple BN in its stronghold of Johor, Sabah and Sarawak.
  • Political analyst, Wan Saiful Wan Jan, forecast that BN will gain fewer seats than in 2008 despite its winning, though all will depend on winning votes in Sabah and Sarawak. This lunatic analyst speculated that BN’s eight component parties would defect to PR should BN lost many seats in Sabah and Sarawak in the next polls.



2.  She brainwashed SST readers further, from analysts’ biased point of view,

  • that PR could make slight gains if their strife in Johor materialised.
  • If BN fails to lead with more than 140 seats and redeem one of the present PR states,

(i)        PM DS Najib will certainly jeopardise his job.

(ii)       Umno will not hesitate to betray PM Najib, and Mr Muhyiddin Yassin would take over, according to former PM Mahathir’s personal opinion.



3.  She harped on the matter that PM DS Najib and wife still hold their disreputation over their personal flaws.



No matter how numerous tactics she used to frighten BN supporters and humiliate BN leadership, she can drown herself with PR political analysts voluntarily when BN wins overwhelmingly.

H.S.

17 comments:

Anonymous said...

aku kekadang meluat dgn singapore ni. aku jugak heran mcmana diorg bnyk tau pasal kita? maksud aku mesti ada org dlm yg bgtau. dah bnyk artikel aku baca pasal nst singapore ni.

mungkin ada si kitol kot??

Anonymous said...

Reporter Sial Anak Haram!!

Sepatutnya Si Sial2 tu semua ambil berat mengenai Suasan Politik di Negara Sendiri.

Ramai rakyat Kota Singa dah Bosan dgn Kerajaan yg memerintah. Isu2 saperti Menambah bangsa Cina dgn memberi kerakyatan sekaligus menjauhkan jurang nisbah kaum melayu yang semakin menguncup, Melayu tidak di beri peluang menyertai pasukan2 berunifom dan kaitangan Kerajaan berpangkat tinggi. Duit CPF yg semakin sukar untuk di keluarkan oleh pencarum, Kakitangan kerajaan yang meleyapkan wang berjuta2 dan byk lagi isu yg mebabitkan kerajaan.

Tiga kawasan undi telah di rampas oleh WP dan rakyat semakin percaya kapada parti WP.

Kerajaan kota Singa semakin hancur.

Anonymous said...

Anjing gonggong, orang ngomong

itulah SST

Anonymous said...

KENAPA PERLU BUAT KAJIAN TENTANG POLITIK NEGARA ORANG..
KENAPA TIDAK KAJI TENTANG NEGARA SENDIRI..
SAMAKAH SUASANA POLITIK PADA SETIAP NEGARA..
SAMAKAH ARAH PEMIKIRAN RAKYAT PADA SETIAP NEGARA..

Anonymous said...

mind your own business singaporeans

Anonymous said...

Carolyn Hong can i f**k ur cibai bin ....

Anonymous said...

Semakin dekat nak PRU ni semakin bertali arus S'pura menyerang kjaan BN melalui ST mereka. Begitu nyata dan terang sekali tanpa segan silu sebagai jiran Spura mengeritik Msia secar terbuka. Insyallah BN akan menang 2/3 majoriti, lepas tu nanti teruskan jambatan bengkok di Johor.Kita tengok apa reaksi PAP nanti.

Anonymous said...

no wonder PAP lost in the by election. with editors like these, who have no brain at all, making assumptions based on their wallet.

I hope singaporeans read their article and see how moronid their editors can be.May you be the editors for life. Looks like singaporeans deserve them.

usin said...

straits times s'pore saja buat cerita lawak yg tak kelakarpun. ala bodoh2 alang gitu. namun yg paling malang ceritanya sgt tidak berkredibeliti. sakit kepala aku nk pecah bg percaya, tp aku tak percaya jugak. bodohkan akhbar s'pore tu!!!!

Tun Teja said...

Wartawan yang berat sebelah.
1. Buta fikiran kerana mencari idea dari penganalisa politik pembangkang sahaja. Kegemaran Carolyn Hong selalu menceduk idea dari Oh Ei Sun, Ooi Kee Beng, Johan Saravanamuttu, Wan Saiful Wan Jan, Ibrahim Suffian; mereka ini semua adalah penyokong DAPigs.
2. Wartawan anak gampang. Wartawan yang tidak ada kehormatan diri sendiri kerana terlalu taksub menyumbatkan fikirannya dengan pelbagai pembohongan, fitnah kepada BN dan Umno, mempropagandakan parti pembangkang dengan menipu dan mengelirukan pembaca supaya membencikan kepemimpinan PM DS Najib.
3. Watak wartawan ini tiada kejernihan hati dan fikiran. Wartawan yang menulis artikel mengikut matlumat membuta tuli. Tidak tepat, tidak ikhlas, tidak benar, semata-mata menipu dan meracuni pembaca.
4. Tujuan penulisannya untuk mempropagandakan ‘persepsi’ buruk Umno sepanjang masa sehingga hari PRU ke 13.
5. Wartawan yang suka menyerang peribadi pemimpin Umno, inilah yang dikatakan wartawan pelacur politik pembangkang. Melacurkan fikiran dan pendapat nya berdasarkan ‘dendam’ terhadap kepemimpinan PM DS Najib dan keluarga. Kenapa karya pelacuran politik betina ini selalu mempaparkan DS Rosmah dan D Shahrizat ? Kedua wanitia Umno ini bekerja bertungkus lumus, meneruskan pelancaran objektif BN kepada rakyat. DS Rosmah tiada kena mengena dengan pembaziran, tetapi wartawan pelacur politik ini selalu melepaskan dendam dalam penulisannya. Kerana hendak memberi ‘persepsi’ kepada penyokong Pakatan Racun terhadap DS Rosmah dan D Shahrizat.
6. Mengapa pelacur politik ini tidak mempaparkan keburukan ahli pemimpin pembangkang seperti Elizabeth Wong, Khalid Ibrahim, Azmin Ali, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Anwar Aljuburi, Mat Sabu dan ramai lagi ? Dari situ kita sudah ketahui hakikat dan tujuan khianat penulisan Carolyn Hong dan penghuni akhbar Straits Times Singapura.

Anonymous said...

These writings are all from mental masturbators in Singapore, clearly their speculations are based on pure sentiments to inculcate hate and rubbish into the minds of the people.
Behold you perpetrators of heinous crimes against all humanity for you are the soldiers of the antichrist, you will be held accountable and be judged for your endeavours. There is no way that your lies to be taken lightly by the people, until you repent the door of justice will always open and for that BN will get my vote in this coming Malaysian 13th general election. Prepare to meet the onslaught of the brave and the righteous ones. Pakatan Rip-off will be doomed!!!.

Anonymous said...

Singapork pap adalah sifu kepada dap dan bila anak murid dah tinggal syawa ikan maka sifupork cuba hantar bantuan. Gua percaya bila parlimen bubar saja manyak wang masuk kasi tolong dap sama pkr. Pru13 nanti akan jadi pru paling mahal dalam sejarah dengan wang luar akan masuk dengan amat banyak. Pecacai pr tengah tunggu durian runtuh ni...........

Amsa Mohd said...

Masalahnya ianya dalah surat khabar Main Stream mereka, apakah Editor paper tu merestui segala apa yang ditulis? Kerajaan Singapore tu buta ke atau tuli dengan buat tak tahu saja. Perkara ini dah merendah-rendah kepimpinan Kerajaan Malaysia. Segala kelemahan dalam negeri ni mereka boleh tahu. Nampak Kerajaan kita ni terlampau lenient sangat dengan negara jiran tu. Dan rakyat malaysia dan juga NGO-NGO yang ada tu tak ada masa nak protes di Embassy Singapore untuk menyuarakan berita yang berat sebelah. Kenapa cerita-cerita Pembangkang tu yang lebih sensasi disenyapkan? Adakah agen-agen Singapore yang menyamar sebagai rakyat Malaysia bersepah di negara ini. Pihak berkuasa kita ni menunjukkan kelemahan mereka pada umum tidak membuat sesuatu. Katakan kalau ada rakyat Malaysia yang buat onar kat Singapore habis sampai lubang cacing pun mereka nak siasat dan ambil tindakan. Last-last akan tuduh ada kaitan dengan Penganas yang berkaitan. Apakah ini yang dikehendaki oleh rakyat Malaysia. kerajaan sekarang bermati-matian untuk menyatu padu kesemua kaum supa tidak ada yang tertinggal atas dasar tolenransi dan kesepakatan kaum. Inilah yang dicemburui oleh Singapore. Pada mereka inilah kekurangan yang ada pada mereka. Mereka akan memasti tidak ada bangsa selain CINA yang akan menguasai Singapore. Ini rakyat sekarang amat bermurah hati terutamanya PAS dan PKR nak berkongsi kuasa dengan DAP adik sepupu PAP. Fikir-fikir....

Amsa Mohd said...

Masalahnya ianya dalah surat khabar Main Stream mereka, apakah Editor paper tu merestui segala apa yang ditulis? Kerajaan Singapore tu buta ke atau tuli dengan buat tak tahu saja. Perkara ini dah merendah-rendah kepimpinan Kerajaan Malaysia. Segala kelemahan dalam negeri ni mereka boleh tahu. Nampak Kerajaan kita ni terlampau lenient sangat dengan negara jiran tu. Dan rakyat malaysia dan juga NGO-NGO yang ada tu tak ada masa nak protes di Embassy Singapore untuk menyuarakan berita yang berat sebelah. Kenapa cerita-cerita Pembangkang tu yang lebih sensasi disenyapkan? Adakah agen-agen Singapore yang menyamar sebagai rakyat Malaysia bersepah di negara ini. Pihak berkuasa kita ni menunjukkan kelemahan mereka pada umum tidak membuat sesuatu. Katakan kalau ada rakyat Malaysia yang buat onar kat Singapore habis sampai lubang cacing pun mereka nak siasat dan ambil tindakan. Last-last akan tuduh ada kaitan dengan Penganas yang berkaitan. Apakah ini yang dikehendaki oleh rakyat Malaysia. kerajaan sekarang bermati-matian untuk menyatu padu kesemua kaum supa tidak ada yang tertinggal atas dasar tolenransi dan kesepakatan kaum. Inilah yang dicemburui oleh Singapore. Pada mereka inilah kekurangan yang ada pada mereka. Mereka akan memasti tidak ada bangsa selain CINA yang akan menguasai Singapore. Ini rakyat sekarang amat bermurah hati terutamanya PAS dan PKR nak berkongsi kuasa dengan DAP adik sepupu PAP. Fikir-fikir....

Anonymous said...

kerajaan singapore dh nk telungkup... sedara aku kt sana ckp dh makin byk kerusi dorg ilang.... org dh x suka kjaan yg ada..... kalau berterusan,dlm 10 thn lg kompom tukr kjaan.... dorg menang pon pasal main tipu.... org melayu mmg dh tolak kjaan dia...
tu la... sibuk2 lg negara org... dh nk telungkup pon x sedar2 lg..

Pekong Pondan said...

Carolyn Hong is just another concubine. PAP cannot control their MPs. They screw anywhere and everywhere. Michael Palmer on the Grassroot level and Mr Gay on the brothel level.

Anwar do it in the shitta...

the rest you know.

Anonymous said...

Tak yah la sbok 2 nst spore