Wednesday, April 17, 2013

PARLIMEN RAUB P80 : INI DIA MELAYU HAPRAK PENCACAI ANGKAT TAIK DAP !


Parlimen Raub yang mempunyai 49.12% pengundi Melayu,43.51% pengundi Cina,India 6.48% dan lain-lain 0.90% telah dimenangi BN pada PRU12 2008 dengan majoriti 2,752 undi melalui calonnya,Dr. Ng Yen Yen menewaskan Abu Bakar Lebai Sudin dari DAP.

Kawasan itu umumnya dianggap oleh DAP sebagai satu kerusi yang berpotensi dimenanginya dalam PRU 13,justeru itu untuk merealisasikannya DAP menaruh besar kepada calon kitar semula Ariff Sabri Abdul Aziz bagi merampas Parlimen Raub dari genggaman BN.

Ia mungkin satu kebanggaan bagi Ariff Sabri kerana tindakannya keluar dari UMNO pada Januari 2012 semata-mata untuk mengintai peluang menjadi calon DAP akhirnya berbaloi dengan pengesahannya sebagai pembawa panji DAP bagi Parlimen Raub.

Namun harapannya untuk menang hakikatnya terlalu menggunung tinggi dan langsung tak terdaya dipikul oleh Ariff Sabri,apatah lagi bekas ADUN Pulau Manis (2004-2008) itu bukanlah seorang yang berpengaruh malah hubungannya dengan rakyat Pahang juga terlalu besar jurangnya. 

Sewaktu Ariff Sabri menjadi Wakil Rakyat selama sepenggal pun jasa baktinya tak terasa dek rakyat setempat dalam DUN Pulau Manis,inikan pula mahu menyumbang bakti untuk penduduk yang jauh lebih besar dalam Parlimen Raub.

Lawannya di Parlimen Raub iaitu EXCO Kerajaan Negeri,Datuk Hoh Khai Mun bukannya kecil anak,sebaliknya merupakan pemimpin MCA yang cukup berkaliber dan cukup dihormati ramai kerana kerja buatnya yang bermanfaat untuk rakyat tanpa mengira kaum.Hoh Khai Mun yang juga merupakan bekas ADUN Bilut dan kini adalah Ketua MCA Bahagian Bentong dijangkakan tidak berhadapan laluan sukar untuk mengekalkan Parlimen Raub dengan majoriti yang lebih besar pada PRU kali ini.

.Berdasarkan trend sokongan semasa,BN berpeluang mengekalkan penguasaannya di dua daripada tiga DUN dalam Parlimen Raub dengan undi yang lebih selesa selain memberi tentangan sengit kepada DAP di kerusi DUN N7 Tras serta berpeluang mengurangkan majoriti kemenangan DAP di situ.

Dengan rekod perkhidmatan Hoh Khai Mun,trend sokongan umum yang semakin memihak kepada BN di seluruh negara termasuk di Parlimen Raub,tidak syak lagi ia merupakan mimpi ngeri untuk DAP dan Ariff Sabri pastinya akan terkubur di Raub sekaligus menjadi noktah akhir hayat politiknya.

16 comments:

Anonymous said...

Melayu yg lupa jatidiri

Anonymous said...

Bole tolong beri penjelasan kenapa Dun P88, Temerloh kenapa Ds Najib masih mengekalkan dgn Pudin "Politik Baru". Apakah mangkok ini winnable candidate? Tidak ada kah mangkok lain.

Anonymous said...

Melayu yg mudah lupa

Anonymous said...

Semongkol ta dapat makan dalam UMNO
Dengan DAP cari peluang
Bior dia kalah sokmooooooooo
Memang hati jahat patut ditendang!!

Tahniag UMNO bijak menilik perangai ARIF ni.
mari kita doakan kekalahan DAP di Raub dan seluruh Malaysia,terutama melayu laporrrrrrr

Unknown said...

http://politicianissuck.blogspot.com/2013/01/revolusi-mesir-tun-mahathir-milik-orang.html

(wajib tahu wahai para pejuang)

Anonymous said...

UMNO x nak DAP ingin,ini masa dlm UMNO dulu apa buat,le ni x lepas dibibir konon nak berjuang untuk raayat...............kepitung-pitung,perangai hantu raya,x cukup makan,makan tuan,umno dh salah pilih masa dia mohon jadi ahli dulu.

Anonymous said...

KEBANYAKAN MELAYU YANG NON PERFORM DALAM UMNO DAN TAKDAPAT TEMPAT AKAN KELUAR UMNO DAN MASUK PAKATAN.
PANDAI PANDAILAH KITA MENILAI MEREKA.
MEREKE HENTAM UMNO SEOLAH MEREKA HEBAT, TAPI MASUK PAKATAN ,PARTI YANG SEBENARNYA BERGELUMANG DENGAN NAJIS YANG TERLALU BANYAK.
CAT TINGGAL NAMASAHAJA.
OOOOOH MY MELAYU.....YOU OUGHT TO LEARN FROM TUNKU AZIZ.........

Anonymous said...

setuju...bn menang

Anonymous said...

MARUAH DAN HARGA DIRI ITU PENTING.

Anonymous said...

Aku kalau penderhaka ini bertanding atas tiket PAS atau PKR aku tak kisah sangat.

Tapi aku cukup pantang kalau Melayu menyertai DAP untuk menumbangkan bangsa sendiri. DAP yang kita semua tahu sangat membenci Melayu dan Islam.

Manusia macam ni lebih hina dari ahli PAS yang telah mengkafirkan diri sendiri.

Anonymous said...

Ni spesis melayu yang mati nanti kelubung ngan kulit b@b! je...baru dia tau....ppuuiiiikkkk....

Anonymous said...

mangkok ni mati nanti dap usung pergi kubur kot

jijan mali said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

stupid malays are those who support PRacist, PRaria, PRascals, PRiot, PASiot, hudud DAPigs,yg megah dengan motto NEGARA keBAJINGAN.....UNTIL THE END STUPIDITY STAYS...ETERNALLY, FOREVER AND EVER....INFINITY STUPID LEVEL .....CHECK MATE..TAHAP ANJIN GILA KORANG

Anonymous said...

jangan kata jadi calon, kalau aku tengok ada melayu dok naikkan bendera dap pun aku dah menyampah.
Bagi aku melayu patut ada dua parti saja pas atau umno. Aku penah keja dengan cina dap(bukan parti) jadi aku tahu hati perut dia orang. Kalau kita boleh minum arak dan makan babi maka kita akan cepat naik pangkat dan gaji. Tapi kalau kita dok pergi solat, dia orang akan guna cara halus tok gugat akidah kita.

Anonymous said...

Bukankah kata pas, DAP lebih kenal islam dari UMNO? cer jawab?(kah kah kah)