Friday, April 12, 2013

TUN M BALUN KIT SIANG LAGI..MATI JUGAK KANG APEK TUA NIH !



1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.
2. Why Gelang Patah?
3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.
4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.
5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.
6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.
7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay “ kongsi” of the Tunku in the Alliance Party.
9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.
10. The PAP rejected this “kongsi” principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.
11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.
12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.
13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.
14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will “kongsi” remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

5 comments:

Anonymous said...

Saya benar benar berharap Pendaftar Pertubuhan akan mengharamkan atau setidak tidaknya menggantung DAP dari beroperasi atas kesalahan tidak membuat pemilihan pucuk pimnpinan dengan betol seperti yang dipertikaikan oleh ahli mereka sendiri.

Keputusan itu hendaklah dibuat pada hari yang sama hari penamaan calon. Saya nak tengok macam mana parti anak beranak Lim Kiat Sial dan Lim Guan Eng mencacah mencari tempat tedoh.

Seperkara lagi. Seperti kata Razali Abdul Rahman aktivis DAP yang telah membuat pendedahan penyelewengan DAP di Pilihanraya DUN Sarawak tahun lepas, bahawa DAP menggunakan duit untuk rasuah. $RM5000 yang diambil pagi mesti dihabiakan sebelum tengah malam hari hari sepanjang berkempen.

Maka tidak mustahil mereka akan menggunakan tektik yang sama. Pihak SPRM tolong pantau secara terperinci. Lim Kit Sial tidak boleh dipercayai lagi. Dia yang meniup dan memainkan api kebencian pada trajedi 13 Mei 1969. This racist bastard cannot be trusted anymore as a Malaysian Citizen. In fact most of the Pakatan Rakyat leader are traitor to the Nation. They should be banish from this country.

Baru kata demokrasi.

cozzibay dickson said...

Kaum China johor mesti menolak politik perkauman yg dibawa oleh dap. Jika tidak mereka sendiri yg rugi. Usah yg do kejar tak dapat, yg do kendong berciciran

Anonymous said...

Cina Kominis Pukimak!!

xMalayu bangun lah Oiiii!!!!!

Tun Teja said...

1. Lim Kit Sial perkara buruk beliau dan DAP tentang pengundian umum (DAP GE) yang menipu kerana tiada calun Melayu terpilih dan sebab-sebab Lim Gugut Engkau melantik Khairil Khir Johari tanpa pengundian tidak pernah dilapurkan di akhbar Singapura Straits Times. SST tutup taik DAP di Singapura.

2. Perkara jenayah penipuan parti sendiri DAP adalah satu kesalahan dan ROS Malaysia mahu menjalankan penyiasatan tetapi aku harap biarlah dengan cepat, jangan masih tidur lagi. Aku harap Karpal Singh tidak menipu lagi dimahkamah untuk membela partinya sendiri dan mahkamah tidak menyebelah DAP kerana w…. r…….

3. Tentang Lim Kit Sial nak bertanding di Johor Gelang Patah, memang sikap busuk hati situa kutuk ni kerana hendak menaikkan undi cina DAP, pengundi dibandar dan pengundi baru.

4. Semua sudah tahu Lim Kit Sial pengajur peristiwa 13 May 1969 rusuhan. Dia sudah tentu mahu berceramah untuk menaikkan semangat berbau anti-Melayu dan perkauman.

5. Aku harap PDRM ada jabatan tertentu yang dapat merekodkan semua perkataan yang di ucapkan dalam rally DAP Lim Kit Sial, walaupun dalam bahasa cina atau Mandarin atau bahasa Inggeris, kerana dari spot inilah kita boleh bawa situa kutok ini kemahkamah dan hukum LKSial jikalau ceramahnya berbau perkauman dan menghina parti Umno.

6. Lim Kit Sial kita sudah tahu dia ini pembenci Umno semasa dia dari muda dahulu, sampai dia mati pun dia tetap berjuang menghasut generasi cina baru dan lama.

7. Cuma pemimpin dan penyokong Parti Kencingkan Rakyat dan Parti Ajaran Sesat sahaja yang bodoh, bangang dan tolol. Apalagi penyokong Melayu (DAP) Dasar Anggota Pengkhianat, sungguh akal tumpul nak mampos.

Anonymous said...

If the Chinese in Johore breaks d tradition of "kongsi" then its d end of d trust n friendship built by out forefathers among d Chinese n Malays in this country....it would be a sad n tragic day for Malaysia n Malaysians as well as d world looking at us as a unique multiracial country. Vote PR out!!!!! They r out to divide d country.