Wednesday, May 8, 2013

POLIS, YANG INI BUKAN RASIS DAN HINA AGONG KE ???


36 comments:

Anonymous said...

Kalau dunia dikejar, maruah dan harga diri sesuatu bangsa akan jatuh dibawah tapak kaki. Biar kita miskin namun untuk mengadai maruah bangsa dan agama jangan sesekali. Jadilah macam orang vietnam yang sanggup berperang dengan amerika sehingga berjuta mati tapi untuk menyerah tidak sekali......

Anonymous said...

Dari lakaran yng di buat dapatlah di tafsirkn orang melayu peminta sedekah!

Sialan!

Anonymous said...

ha depa pun ttau anua nak jd piemm. sbb nak kumpul duit la jugak kot..

psss said...

bukan maksdnya

raja means.kuasa

cina ada kuasa ekonomi

melayu ada kuasa politik

oleh krn melyu bergaduh...mrk hilang kuasa politik..

lalu mintak sedekah utk dptkan kuasa..

cina tak heran...depa ada kuasa ekonomi..buleh bla la melayu

Anonymous said...

Totok Pas akan pertahan punya la kartun ni. Silap gaya GAP lak diaorg nak saman ;)

Anonymous said...

Tindakan puak2 cina yg melampau ini, memaksa aku menjadi RACIST!!

Anonymous said...

mmg itu yg terjadi hakikatnya....sblm pru13 pemimpin BN, PAS n PKR gitu kemarok nak sokongan cina ...mcm2 di janjikan...dan mrk pon dgn bongkak menuntut pelbagai sbb mrk tau semua org menagih undi puak mrk..

jadi hikmah slps pru 13 ini, sila bukak matela semua org yg pemakan babi ini masih lagi terbuai2 yg semua org masih nak kejar sokongan mrk...

Kempen BCL ini jgn hangat2 taik ayam dah lah...pemimpin2 BN jgn trlalu lagi nak kejar atau tunduk pada karenah mrk..dan lama mana lagi PAS akan bertahan dgn kebongkakan pemakan babi neh...

Lagipon tanpa sokongan pemakan babi pon BN ttp menang pru...cume mulai skrg, didikla org2 melayu spy bersatu , krn kalo kite bersatu,,,kepala besar pemakan babi pon akan retak...

MELAYUJATI said...

Maksudnya macam ni, bila melayu sama melayu berpecah untuk membentuk kerajaan salah satu perlu minta pengundi cina mengundi mereka. Jadi cina boleh demand le kalau mau aku bagi apa aku minta ok....nasib le kita berbangsa melayu yang bagi aku kadang kadang pelik dengan bangsa aku ni, yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. Kera dihutan disusukan anak dirumah mati kebuluran, biar papa kedana maruah dihina asalkan dapat dunia dan bergaya, sifat toleransi melampau lampau sehingga dipijak kepala, malu kerana benar takut kerana betul.

Anonymous said...

Maksudnya...ahli politik melayu sembah kt cina demi dptkan undi cina..

Anonymous said...

Serious ak ckp , tade papagomo mcm prjuangan ni sdh pun terbantut sdikit ! Tp ak still brbngga kerana masih ada lag bloggers yg brjuang demi ngara , bngsa dan agama ! Kita perlu mmbntu MCA krna merekala yg bersama dgn UMNO & MIC ktika mnuntut kmederkaan dan bknnnya DAP , PAS & PKR ! Ak tknk tnh air ak ni djajah ataupun brade dbwah kuasa takhluk komunis ini !

Anonymous said...

Seorang blogger pro kerajaan kena tangkap kerana hasut (papagomo) = melayu.

Seorang blogger pro pembangkang kena tangkap kerana hasut (mohd jason king) = melayu

Akhbar popular dituduh rasis dan bakal dihadap ke mahkamah kerana tulis apa lagi cina mahu (utusan) = melayu.

Pdrm dah mulakan siasatan keatas mrk2.

Bila nak mula siasat dan tahan rasis cina dlm blog2, twitter dan facebook. Dah jelas lagi terang tapi cina2 tu semua bebas lagi. Ada yg boleh tunjuk muka lagi dalam video kutuk najib pemimpin utama org melayu.

Double standard atau melayu memang bodoh?

Anonymous said...

Jiwa seorang MELAYU memang lembut.

Hati seorang MELAYU memang kental bila berhadapan sesama MELAYU

Namun apabila berdepan bangsa lain, MELAYU jadi takut...MELAYU rasa kecut...MELAYU jadi kalut.

MELAYU semakin terpinggir dek kerana perjuangkan nasib MELAYU di BUMI MELAYU itu sendiri.

Akhirnya suara MELAYU itu sepi dan dituduh RACIST bila cuba pertahankan hak bangsanya sendiri.

Aku MELAYU..Aku MALU

Anonymous said...

Salam, td sy ke kedai, dgr Cina DAP harbi bgtau dlm bentuk ugutan, NAJIB akn naikkn harga brg?? Bukn NAJIB! tp mksud nya CINA sudah sepakat gelombng kedua utk tekan najib BN dgn main harga brg sehingga rakyat benci NAJIB dn BN. Bngsa CINA HARBI ni tkkn senang dgn kita... Awaslah.. Racist mereka berterusan dn kental!

Anonymous said...

sekarang baru kita nampak kenapa dulu indon pernah bakar kedai2 cina dijakarta.... ini lah kerja depa, depa (dewan/persatuan perniagaan cina) naikan harga barang.. kerajaan yang dapat nama busuk, depa yang kaup untung berkali ganda, lagi tinggi depa naikkan lagi busuk nama kerajaan lagi banyak depa sakau

lawak said...


anwar tak jadi bersara

kah kah kah

wahai palawok2 pakatai

common tulonglah gelak skali

http://www.youtube.com/watch?v=TiUMEbVdc6Y

Anonymous said...

http://www.topix.com/forum/world/malaysia/TFMUFV3QE6UKBAVJ3

Masyarakat Anti Cina Seluruh Indonesia yang saat ini sudah merasa warga cina sudah sangat keterlaluan dan mengarah kepada tindakan penjajahan yang membahayakan kesatuan NKRI, mereka yang mengaku juga sebagai Warga Negara Indonesia ternyata tidak lebih hanya memperkaya diri atau kelompok cina semata,. Saat ini warga china sudah mengusai Indonesia dari Sabang sampai Marauke, mereka menjadi pengusaha yang selalu banyak mendapat kemudahan dari perbankan dan akhirnya memeras rakyak dengan cara menaikan keuntungan sehingga memberatkan masyarakat. Kerusakan mental dan sosialpun selalu di mulai oleh orang orang cina seperti misalnya kebiasaan menyuap pejabat pemerintah, minum minuman kerasm narkoba, sex bebas, pola hidup mereka ini selalu diikuti oleh warga masyarakat lainnya. Saat ini sudah banyak warga cina yang menjadi pegawai negeri, dalam pekerjaannya mereka selalu melakukan kecurangan dan mementingkan kelompoknya, biasanya mereka menjadi pegawai negeri karena memiliki keahlian tertentu misalnya dokter, tenaga teknis , dan lainnya. Setelah seluruh lini terkuasai strategi berikutnya diperkirakan mereka akan melakukan percepatan masuk ke dunia politik dimulai dengan melakukan dukungan materi kepada para kandidiat legislative, menjadi cukong pejabat yang masih aktif ataupun mencoba menjadi Kepala Daerah. Contoh fenomenal didalam dunia politik adalah AHOK yang menngunakan nama Indonesia Basuki Tjahaya Purnama, lulusan jurusan Geologi universitas Trisakti (Universitas yg sempat di dominasi warga cina), kemudian menjadi anggota legislatif dan bupati di daerah mayoritas cina (Bangka Belitung). Saat ini kekuatan cina dunia mendorong agar tokoh mereka (AHOK) menjadi calonn gubernir DKI Jakarta dengan menggandekan dengan Joko Widodo (Walikota Solo) yang biasa diperintah dan diatur oleh wakilnya. Strategi politik jangka panjang berikutnya adalah bila AHOK dapat menjadi wakil gubernur di tahun 2012 maka dengan mudah Joko widodo disingkirkan di tahun 2014 dengan menjadikannya sebagai wakil Presiden bersama dengan Prabowo Subianto yang saat ini menjadi pedukung dan mendanai AHOK dalam pemilihan gubernur di DKI . Dengan kata lain pada tahun 2014 AHOK sudah menjadi Gubernir warga cina yang menguasai Ibu kota Negara Indonesia,

--- malaysia sudah block url tu, sila gunakan proxy untuk baca keseluruhan isi forum

Anonymous said...

ALLAHU AKBAR.!!
MOGA ALLAH SWT PELIHARA TANAH MELAYU BUMI BERDAULAT INI DR KEROSAKAN DAN KEJAHATAN MUSUH! DGN KUASA ALLAH SEMOGA PERANCANGAN CINA HRBI LAKNATULLAH INI GAGAL UNTUK MENAKLUKI MALAYSIA..AMINN

Anonymous said...

Kerajaan yg ada skang adalah kerajaan melayu bumiputera. Ajar semua cina dgn ubah dasar pbahagian kek ekonomi.laraskan semua kontrak krjaan adalah 80% utk kontraktor melayu bumioutera india.cina bg 20% shj.time tu br mrk tahu sapa sembah siapa. Kembalikan akta ISA krn itulah Taming Sari utk umat melayu zaman moden.

Anonymous said...

Kerajaan yg ada skang adalah kerajaan melayu bumiputera. Ajar semua cina dgn ubah dasar pbahagian kek ekonomi.laraskan semua kontrak krjaan adalah 80% utk kontraktor melayu bumioutera india.cina bg 20% shj.time tu br mrk tahu sapa sembah siapa. Kembalikan akta ISA krn itulah Taming Sari utk umat melayu zaman moden.

Anonymous said...

malaysia ada 13 mei, indon pun 13 mei tapi tahun 1998

http://id.wikipedia.org/wiki/Kerusuhan_Mei_1998

sekarang sudah menghampiri 13 mei

Anonymous said...

Bro GAP

Tolongla buang gambar CKMM tuh...naik meluat aq tengok....

Anonymous said...

kwn aku ada mntion singpore dipenuhi oleh kaum indon keturunan cina..

mereka ni xreti ckp.cina.. tp ckp indon je..nama pun indon..

Anonymous said...

aku paham dah gambr katon tu...

disaat KUASA dan WANG berada ditgn mereka..apa jenis melayu pun akan melutut pd mereka

Anonymous said...

Letih la aku dengar polis kata bagi amaran sana sini. Last2 org melayu aje yang kena tangkap. Cina bebas buat hasutan.

Kit siang yg rasis dan terbukti menghasut ramai cina utk benci melayu melalui umno bebas bermaharajalela. Hairan...

Amaran2 aje konon jgn hadir perhimpun malam ini. Tgk apa dah jadi ? Ldp jadi mcm jalan bapak diorang. Jem dan kesusahan kpd org lain tak penting. Yg penting ialah utk beri raja liwat utk melalak release tension tak dapat jadi pm.

Takkan nak suruh rakyat merusuh aje baru nak ambil tindakan. Itu pun klau berani nak ambil tindakan.

Kalau pembangkang diberi muka selalu nanti susah nak kawal. Esok nanti yg moderate pun akan merusuh dan berlaku perang saudara seperti di syria.

Anonymous said...

Inilah rahmat Allah. Sekarang kita tahu apa ada dlm hati mereka sebenarnya.
Lepas ni apa mereka minta, kita buat pekak sebab kita dah tahu walau mereka "full swing" pun, kita tak akan tumbang melainkan dgn pertolongan Melayu juga.

Anonymous said...

tolong forward kartun ni ke fb najib. bior dia sedar sikit.

jijan mali said...

Ribut berlalu, kiambang bertaut. Kuatkan semula ekonomi MELAYU dan BUMIPUTRA. Put MALAY and BUMIPUTRA product FIRST. Kita dah tahu siapa gunting dalam lipatan kita sekarang ini. Sedar lah bangsa MELAYU DAN BUMIPUTRA semua. AYOH KITA BERSATU DAN MENJADI TERAS UNTUK MALAYSIA TERCINTA!!!!!!

Anonymous said...

Anon 8.18. Kalau forward kat FB Najib, tak ada apa yang akan berlaku. Kena buat kes, report polis, baru tindakan akan diambil. Macam yang orang lain buat la pasal papagomo dan utusan.

Anonymous said...

Untuk permulaannya, tengok sekeliling kita apa yang boleh dibuat dengan segera dan berkesan setiap bulan. Phone: Ubah ke Celcom. Internet: Ubah ke Unifi. Perbankan / Insurans: Ubah ke Maybank, Takaful Ikhlas. Kenderaan: Ubah ke Proton, Naza, DRB Hicom, Modenas. Macam-macam lagi la.

Anonymous said...

bangsat nie dh melampau KDN tunggu apa lagi.. melayu boleh hidup tanpa orang CINA

Anonymous said...

Dari kartun ni nampak sangat yg sebenarnya cina lebih berkuasa dgn memegang tampuk ekonomi, walau pun mereka berjumlah sedikit...sbb tu cina DAP beria2 nak ambik m'sia.......dan melayu2 baik dari BN or PR ini " is at their mercy" aje.....silap melayu jugak, kita tidak naikkan ekonomi kita seperti mana mereka....orang melayu sendiri lebih cenderung mengkayakan cina.....kalau ada melayu yg senang sikit, pakat habis dengki (PHD) , dan cuba jatuh menjatuhkan....cina tolong menolong untuk menaikkan bangsa dia...kakak saya yg buat bisness advertising/event management yg kontrak dgn sebuah kementerian di putrajaya telah berapa kali berubat, sbb di "bomoh" kan oleh 2 or 3 competitornya (semua melayu belaka) ....hantar macam macam, nak bagi sakit ada , nak buat bisness lingkup pun ada....business bukan besar mana, takde juta2 pun....kalau juta2 tak tahu lah macamana ....

Anonymous said...

CINA BENCI BN KERANA UJUDNYA BANYAK PRODUK 1 MALAYSIA...MEREKA SAKIT HATI BILA PRODUK ITU BANYAK DINIKMATI ORANG MELAYU.

ADA SATU PRODUK SATU MALAYSIA YG.MEREKA CUKUP SAKIT HATI..KEDAI RAKYAT SATU MALAYSIA..JIKA MEREKA UGUT NAIK HARGA BARANG, KITA PAKAT PERGI KEDAI RAKYAT...BIAR MEREKA MATI SENDIRI..LAGIPUN GIANT,CAREFOUR,ECONSAVE TAK AKAN NAIK HARGA!!! HARGA BARANG SEKARANG MEREKA TAK BOLEH KONTROL...

SEMUA CAWANGAN DAN BAHAGIAN UMNO/BN SELURUH NEGARA WAJIB ADAKAN AKTIVITI PENDAFTARAN PENGUNDI BARU DENGAN AKTIF SELAMA 5 TAHUN NI..

DAN PASTIKAN PENGUNDI BARU INI DIAJAR BAHAWA UNDI MEREKA AMAT PENTING UNTUK MENJAHANAMKAN AGENDA KOMUNIS SEPET MENGUASAI NEGARA MELALUI AGENDA PERKAUMAN DAN RUSUHAN JALANAN !!!

gen2felda

Tok moh said...

Ada satu cara terbaik nak tunjukkan cina2ni.........tiupkan je jadi tongonglah dia org ni....hihihihi

Anonymous said...

mulai sekarang kedai cina adalah pilihan terakhir..

Anonymous said...

Let we call this "The Malay Wave"

Anonymous said...

Hari isnin aku akan mulakan langkah :-)
>> tukar maxis ke celcom suami/isteri
>> berbelanja di mydin
Mari kita lawan permainan jijik mereka