Wednesday, June 12, 2013

MALAYSIA DULU, CINABENG KEMUDIAN.


KLIK SINI

8 comments:

Anonymous said...

MAKIN GANAS betul SAMSENG-SAMSENG yang macam KONGSI GELAP, DAPigs/PKRats - majoriti rakyat BUMIPUTERA MELAYU/ISLAM makin sengsara! Semua ini dibuat untuk menghina Islam sambil menjatuhkan Islam dan sebarang warisan Melayu, termasuk dalam bidang seni dan perniagaan!

Saya baru terbaca tentang kejatuhan PASAR SENI pada golongan disyaki SAMSENG-SAMSENG DAPigssebab sengaja bubuh dua lambang amat besar yang nampak macam tokong Cina depan Pasar Seni itu dan makin dimonopoli produk dari CINA. Sedangkan pasar Seni dulu adalah memperjuangkan seni dan budaya Melayu dan Bumiputera lain, rakyat Malaysia. Sudahlah itu, sewa dikenakan sampai hampir $2, 000 sebulan untuk kiosk yang amat kecil, maka usahawan Melayu/Bumiputera pun terus TERHALAU macam selalu! Lagi pula diJAJAH oleh pendatang asing - awat ini! Hai, bala betul kepada bumi kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Sila lihat di http://medantempurkedah.blogspot.com/2013/06/panass-tengkuadnanreal-apa-dah-jadi.html, PASAR SENI ?? MENJUAL SENI ORANG MALAYSIA ATAU SENI NEGARA ASING ?? , Tuesday, 11 June 2013:

Kenapa Pasar Seni dah jadi macam Petaling Street?? Barang Made in China bersepah, hampir semua kedai di CM jual produk Made in China.. Mana pergi barang barang Made in Malaysia ?? Dengan peniaga asing belambak, lebih lebih lagi pak arab......

Paling tak puas hati bila kedai kedai di bawah belah hadapan dimonopoli kaum tertentu.. Kedai orang Melayu dibiarnya di hujung hujung dan tingkat atas..

Kalau tak salah aku, Pasar Seni ni milik Uda Holding kan ?? Tetapi kenapa peniaga bumiputera dipinggirkan??

Lepas tu baru dia cerita nasib peniaga peniaga bumiputera di Pasar Seni yang ditindas.. Dari A sampai Z dia cerita pasal peniaga Pasar Seni dengan management baru yang menguruskan Pasar Seni.. Dah la sewa makin mahal, setiap kali kadar sewa dinaikkan, peniaga kena topup deposit + security.. Aku pun tanya dia, sewa kiosk kecik besar 3x5 kaki tu berapa sebulan.
Sahabat aku cakap, sebulan RM 1800 !! HOIHHH !! Mahal gila !! Itu nak bunuh peniaga ka nak tolong peniaga ??....

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAPigs/PKRats durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Kilang2 cina mana yg reject makanan semua dicampur balik dgn yg baru pya produk.taknak rugi.
Produk melayu kalau dah reject dari kilang terus buang.barulah dinamakan halal toiyiba.
Produk cina asal boleh je.halal ke x halal ke..belasah je.

Anonymous said...

Kita jgn slow down isu BOIKOT CINABENG kafir nih.
Jihad Ekonomi akan jd tuntutan apabila masuk gerbang Ramadhan-Syawal.
Peperangan BADAR berlaku dlm bulan Ramadhan yg menyaksikan pergorbanan 313 para tentera MUKMIN pimpinan Rasulullah Solallahu Alaihi wasallam mengalahkan beribu tentera Musyrikin.

Ambil lah ruh perjuangan ini utk kita memerangi musuh2 ini. Kita sudah senang, cuma pemikiran dan sedikit usaha berterusan utk melawan puak2 Kafir dlm negara kita yg mencengkam kita dgn ugutan ekonomi.

DAP semakin rasis hari demi hari, kita pula semakin lemah dgn Melayu2 mcm Azran dan Nazir Razak.

Najib Razak jugak sudah tiada taring wibawa kepimpinan.

Moga Allah datangkan bantuan-NYA, pemimpin yg hebat dan berwibawa besar utk menyelamatkan kiat dr serangan 'Yakjud Makjud' awal.

Aminn

Anonymous said...

peringatan sempena bulan puasa dan musim raya utk kaum ibu khasnya...

Anonymous said...

gap, kau dan tfk adalah blogger paling rasis! hehe good job bro...

Anonymous said...

Pemimpin di atas yg pro cina juga akan jatuh.. Pemimpin sentiasa bertukar ganti.. Tapi berjuang beli dan guna produk muslim akan TERUS...TERUSSSSSSSS TAK KAN BERHENTI

Anonymous said...

Keluarga najib dan hishamudin mempunyai pegangan saham didalam kok brothers ,masakan najib nak sokong melauy......jangan harap la,,,,tengok kentataan nazir apa cita

Anonymous said...

Ada sesiapa boleh bawa fakta atau buat artikel supaya GAP boleh naikkan isu camna cinabeng taikun yang dianggap sebagai orang terkaya di Malaysia sebenarnya bermula dengan tongkat yang diberi oleh kerajaan yang diterajui oleh Melayu.

Dah kaya dengan tongkat dan bermacam segala subsidi ditarah, boleh pulak mengaku kekayaannya adalah di atas hasil usaha sendiri.

Ada pulak dah mewah kaya-raya disedut dari bumi Malaysia lepas tu tinggal di negara lain tapi kerakyatan Malaysia tau pulak tak nak serah balik.