Friday, June 14, 2013

OPS CUCI : SPRM WAJIB SIASAT PENGURUSAN UDA HOLDINGS YANG PAJAK CENTRAL MARKET PADA CINABENG !



Perbadanan Kemajuan Bandar atau UDA ditubuhkan pada tahun 1971 dengan matlamat utamanya adalah untuk membantu membangunkan kawasan bandar yang berkaitan dengan perniagaan, industri dan perumahan.

UDA sebenarnya diwujudkan untuk menangani masalah peneroka-peneroka setinggan bagi tujuan penempatan semula walaupun ‘berselindung’ di sebalik pelbagai objektif agar tidak menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan masyarakat bukan Melayu-Bumiputera.

Pengkorporatan UDA dengan nama baru, UDA Holdings Berhad, akhirnya menyaksikan agensi kerajaan tersebut bertukar menjadi kapitalis yang telah menolak semua kepentingan Melayu-Bumiputera setelah hampir kesemua kawasan setinggan yang ditempati oleh masyarakat Melayu-Bumiputera diambilalih dan dimajukan, sekaligus mewujudkan komposisi kaum yang lebih seimbang bahkan adakalanya memberi lebih kelebihan kepada bukan Melayu sepertimana yang berlaku di Bukit Lanjan dan Lembah Pantai.

Masih ada kuasa UMNO dan Kerajaan Persekutuan di dalam UDA Holdings Berhad, sekalipun badan berkenaan telah dikorporatkan dan saham-sahamnya tersenarai di Papan Bursa. Bagaimanapun, penilaian kepada hasil kerja UDA Holdings memperlihatkan kepincangan yang amat keterlaluan, khususnya yang membabitkan kepentingan Melayu-Bumiputera.

Hampir dua tahun lepas, kontroversi berhubung pembangunan di tapak Penjara Pudu telah ditimbulkan. UDA Holdings menerusi Pengerusinya, Nur Jazlan Mohamad yang juga merupakan Ahli Parlimen Pulai telah mengeluarkan kenyataan yang cukup menghiris hati berhubung ketidaksediaan UDA Holdings memberikan kepercayaan menguruskan pembinaan kepada syarikat-syarikat milik Bumiputera.

Alasan-alasan yang diberikan ternyata menunjukkan bahawa UDA Holdings sebenarnya sudah tidak berminat dengan perjuangan memartabatkan Melayu-Bumiputera bagi mendapatkan hak 30% kek ekonomi di negara ini.

Sebaliknya UDA Holdings berpendapat, dengan kepercayaan dan amanah yang diberikan kepada mereka, UDA Holdings perlu membuktikan bahawa keuntungan adalah segala-galanya.

Anehnya, UDA Holdings Berhad tertubuh hasil daripada kepercayaan Melayu-Bumiputera kepada Barisan Nasional. Apabila kepercayaan tersebut dicabul, memang jelas, ada sesuatu yang tidak kena sedang berlaku di dalam UDA Holdings yang memerlukan pembedahan luar biasa, termasuklah menyingkirkan kesemua penguasa-penguasa yang berfikiran mereka bukannya mewakili Barisan Nasional dan UMNO khususnya, tetapi mewakili rakyat Malaysia tanpa mengira pegangan politik....!

UDA Holdings memiliki banyak premis perniagaan di seluruh Bandaraya Kuala Lumpur. Namun persoalan utama, daripada jumlah premis perniagaan tersebut, berapa peratus pula peluang diberikan kepada para peniaga Melayu-Bumiputera untuk bertapak di premis yang dimiliki oleh badan yang diwujudkan atas bantuan undi Melayu-Bumiputera tersebut?

Ambil sahaja contoh terbaik PASAR SENI atau CENTRAL MARKET....!


Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana Malaysia (IKHLAS) telah mendedahkan, UDA Holdings telah memberikan pajakan selama 75 tahun kepada syarikat bukan Bumiputera iaitu Central Market Management Sdn. Bhd.

Central Market Management Sdn. Bhd. pula merupakan anak syarikat KHA SENG GROUP.
Pendedahan juga turut dibuat apabila syarikat pengurusan berkenaan telah memajak atau menggadai tanah dan premis berkenaan kepada sebuah syarikat tempatan untuk membuat pinjaman berjumlah RM70 juta.

Jumlah wang berkenaan, bukan bertujuan untuk memajukan Central Market atau memberikan ruang yang lebih besar kepada pengusaha Melayu-Bumiputera, sebaliknya untuk premis perniagaan lain milik KHA SENG GROUP iaitu KENANGA dan VIVA MALL.

Penyingkiran peniaga-peniaga Melayu-Bumiputera dari Pasar Seni sudah lama berlaku terutama sekali menerusi kenaikan caj dan sewa premis. Tiada mana-mana pihak yang prihatin dan cuba membantu mereka.

Kalau dahulu, kita boleh menyaksikan para peniaga khususnya penggiat seni dari kalangan Melayu-Bumiputera bertapak di Pasar Seni, terutama sekali para pelukis, kini mereka hanya diberikan tempat di bangunan tambahan Pasar Seni yang merupakan bekas kilang minyak kelapa bersebelahan dengan bangunan Pasar Seni itu.

Produk yang dijual di Pasar Seni, langsung tidak mencerminkan produk tempatan, sebaliknya lebih berunsurkan KECINAAN dan kebanyakannya pula diimport dari negara Cina dan diperniagakan pula oleh Cina.

Tindak-tanduk UDA Holdings jarang diberikan perhatian walaupun sebenarnya ia merupakan salah satu daripada faktor mengapa Barisan Nasional, khususnya UMNO dilihat gagal membawa Melayu-Bumiputera mengecapi nikmat keberangsangan ekonomi negara.

Kalau setakat memberikan keistimewaan kepada sebuah syarikat bukan Melayu-Bumiputera dan kemudian dengan pajakan tersebut, diguna pula untuk mendapatkan pinjaman daripada bank dengan nilai ratusan juta ringgit, seperti yang berlaku dalam projek pembangunan semula tapak Penjara Pudu, rasa-rasanya beratus malah beribu syarikat milik Melayu-Bumiputera cukup layak untuk tujuan berkenaan.

Justeru, apa hak UDA Holdings mencampakkan kepentingan Melayu-Bumiputera yang sepatutnya menjadi jalur dan teras kewujudan mereka di negara ini...?

Barangkali sesuatu perlu dilakukan untuk menyedarkan seluruh Melayu-Bumiputera bahawa individu-individu Melayu yang diberikan kuasa dan kedudukan hasil daripada sokongan yang diberikan, sebenarnya tidak membawa agenda memajukan Melayu-Bumiputera sungguhpun itulah yang mereka perkatakan apabila ditanya.

Masih belum terlambat sebenarnya untuk membetulkan masalah ini…..

Adakah Kerajaan Persekutuan yang sekarang ini menerima mandat sepenuhnya daripada Melayu-Bumiputera mahu membetulkan semula keadaan dan menyingkirkan kesemua individu di dalam UDA Holdings yang tidak lagi membawa aspirasi sokongan Melayu-Bumiputera kepada kerajaan yang menyokong kewujudan mereka...?

MYKMU

41 comments:

Unknown said...

jazlan ini liabliti.ada darah cinabeng.

Anonymous said...

Apalah nak jadi anak Melayu PAS/PKR yang MASIH sanggup gadai bangsa, agama dan negara, kerana MENJILAT kaki kudis-bernanah PENJAJAH Kristian Zionis DAPigs/PKRats dan sekutu kuat mereka, penjajah Barat-Zionis yang diketuai CIA-Mossad-MI5/NATO.Apalah nak jadi bumi kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, termasuk hulubalang-hulubalang gemilang Melayu? Memang Tanah Melayu ini - makin hancur; oleh si Melayu dan Bumiputera lain yang BONGKAK ini, yang hanya pandang ke gunung, lumpur di sawah tentu begitu jijik bagi mereka! Baliklah ke pangkal jalan - Allah swt kan Maha Pengampun!

Saya ada jumpa anak-anak muda BUMIPUTERA Melayu Singapura yang lansung dah tak peduli sejarah Melayu dulu, mahupun hak mereka sebagai Bumiputera. Lepas itu, ramai pula penyokong si Anwar - sedangkan tak tau apa-apa! Itulah yang akan jadi pada lebih ramai anak Melayu muda di Malaysia sekiranya DAPigs/PKR MENJAJAH seluruh Malaysia ini di masa akan datng!

Maka kita perlukan NGO-NGO NASIONALIS dan ISLAM yang lebih banyak! Juga perlu rekrut lebih ramai peguam NASIONALIS MELAYU-ISLAM untuk mempertahankan Islam, Raja-raja Melayu dan hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, terutamanya yang Islam, apalagi apabila hakim-hakim dan peguam-peguam SONSANG DAPigs/PKRats makin menguasai sistem Kehakiman dan Perundangan, dan JPA. Kerana kita makin dianiaya di bumi Bumiputera/Islam kita ini oleh DAPigs/PKR dan sekutu penjajah Barat-Zionis mereka!

PENYAMAR ULAR/BIAWAK DAPigs/PKRats dalam UMNO/BN, terutamanya sebagai penasihat (consultant), jugalah yang menyebabkan tanah/negeri, Petronas, UDA, MATRADE dan FELDA pun makin tergadai kepada geng-geng samseng DAPigs/PKRrats termasuk pertubuhan pengganas Kristian Zionis diketuai CIA-MI5-Mossad-NATO, yang menyamar sebagai NGO-NGO alam sekitar, dan nak jaga orang miskin konon; dan juga sebagai syarikat-syarikat korporat, trmasuk yang DAPigs/PKRats punya! Maka PENYAMAR-PENYAMAR ini mesti dinyahkan dari Malaysia dan juga dari BN/UMNO, termasuklah Gerakan, Omar Ong dan Pengarah PEMANDU! KDN mesti ada Intelligence yang lebih cekap dan tangkas!

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

NAK UNTUNG CEPAT..

JUAL GADAI SEMUA HAK MELAYU..

JUAL TANAH MELAYU NI PUN TAK APA..

BOLOH PUNYA OLANG.


ABC+BCL

Anonymous said...

Org umno pun buat hal gak

Anonymous said...

Yang Melayu rampas dan pijak hak bumiputera dayak,kadazan,penan,kelabit,orang asli itu tak apa? Biasalah whats goes around comes around. Dog eat Dog.


Anonymous said...

coment cha, tgk apa dia 'pikir' ttg melayu & tanah melayu

I am a Chinese. I believe you have not been outside Malaysia to broaden you perspective in live. Blame UMNO for keeping you pauper in a land of plenty and cannot afford air ticket outside Malaysia. Your thinking is like what the Chinese say: A frog in a well. UMNO has done all the uncivilised behaviour found in a civilised world. Institutionalised discrimination. Divide and rule by fanning racial and religious issues. Bully! And the list can go on.

Worst still is UMNO has cultivated people like you in our failed educational system. I have heard of science teachers that cannot teach science subjects. I have heard that maths teacher cannot solve maths questions. Passing marks of certain subjects have been lowered just to fulfil certain quotas. So how can our education system excel? So who should feel ashame in Malaysia? This is not your father's country so why should we migrate? Constitutionally we have the right to be here whetehr you like it or not. Nothing to be ashame of !

kepala hotak dong f zong said...

Anon 6.41, fanning racial n religious issues are done by ur lot, dap n pakatan. Under has always been moderate n under umno rule all the chinese businessman has gotten fat rich with contracts as can be evidenced by the list of msian richest man by forbes. Look aroung u, chinese has been milking the honey of this land.

Chinese has long discriminated the malays in the private sector n in the monopoly of business. N umno has given u all 70% quota of the richness of this land, so wtf r u complaining?? We only get 30% n still u guys complian of f discrimination.

Who has been fanning religious issues? We never touch anything of ur religion. It was u guys who want to take our god's name so is it wrong 4 us to defend ourselves?

Bully?? U guys drive the latest beamers n live in posh condos n gated property n u dare f ing say we bully u ???

Failed edu system?? From this failed edu system i managed to get an llb in law from uk. This failed edu system also saw a lot of the secondary students won gold medals when they compete in science competitions abroad, go n check it out.

THIS IS OUR FATHER'S & FOREFATHER'S COUNTRY & YOU PENDATANG SHOULD MIGRATE CUZ U R UNGRATEFUL, INSOLENT, GREEDY. We established our kesultanan n civilisation here so please go back to china or wherever it is that u came from.


Anonymous said...

June 14, 2013 at 6:41 AM.....anon... YES damn bloody right you are constitutionally right but THAT'S the only thing you Cinabengs agree upon. You never want to recognize Bahasa Melayu as the national language and promote you vernacular school. YOU never respected the Agong. I bet my bottom dollar that IF you were in UK, Australia or US, you would want to bend over backwards to integrate and be a Mat Salleh celup, what is know as Banana.

Truth is the Cinabengs are an economic animal withoput an ounce of loyalty to their country of birth. All you life from womb to tomb in about money, nothing else. And in pursuit of money yopu make use of so callled culture and education...you Cinabengs have been bullshitting from days of yore even before indpendence. You grovel for citzenship and in our MALAY STUPIDY granted the million over Chinese citizenship.

For me, the Chinese have turn most MAlays into racists and for that I thank you. For me, now it will always be Chinese last and never if can avoid. It is good that you Cinabengs are dwindling in numbers and soon, this Tanah Mel;ayu will be back into the hands of the MELAYUS...so do you get that???? Pork-eating and arse licking Cinabengs...have a lousy day to you and all the useless Chinese of Malaysian citizenship

Anonymous said...

The chinese people want everthing for themselves. They want the whole cake n all the crumbs too. N they look down on the malays. They think they are superior. They think they deserve everything under the sun. They spit on malay rulers. They spit on our religion. They spit on our intelligence n ability. N when retaliate, the say we are racist!! They want us to be under their shoes to be crushed on. I'm referring to these ungrateful biadap chinese like anon above.

Dissing our education system too. Helloo, i got 8as for my spm. I went to uk for my degree. I didnt get a scholarship n i'm a malay. I'm paying rm400 every month now for my edu loan. N i never complain. N i can compete with all the brits in uni. So what nonsense r u talking about.

Anonymous said...

.. INI MAKLUMAT YANG SALAH .. Central Market telah di serah oleh UDA (Perbadanan Pembangunan Bandar) pada masa itu kepada Hartabumi anak Syarikat Antah tahun 1986 .. .

Anonymous said...

Well done! Very good points of view...the chinese in Mlaysia should be thankful to bumiputera to accept and allow you to be citizens of Tanah Melayu! So behave . And for Malays please remembers where the root you come from

Anonymous said...

Kepala hotak, your comments are very generalising that every chinese are well off and they drive posh cars.With just one stroke, you have streotyped the chinese.It just goes to show that getting an LLb has not really enhanced your intectual ability or thought process. Were you sleeping in your class when lectures on discrimination and human right were taught?

As for this land belonging to your fore fathers,it is just a matter of perception hinging on how far back are you willing to go into the past.Everyone were immigrants at one point or the other that includes Malay immigrants. Ignorance is a bliss,isn't?

Anonymous said...

Anon859am.

What's the difference between these two statements?

1. I have heard of science teachers that cannot teach science subjects. I have heard that maths teacher cannot solve maths questions. Passing marks of certain subjects have been lowered just to fulfil certain quotas. So how can our education system excel? So who should feel ashame in Malaysia?

2. Kepala hotak, your comments are very generalising that every chinese are well off and they drive posh cars.With just one stroke, you have streotyped the chinese.

Both sentences came from you.

Anonymous said...

Anon 6.41 This is my grand father's country and your grand father migtated to my grand father's country. You know where's your fathers country of origin. By all means leave this well.

Anonymous said...

INI TANAH MELAYU DAN INI ADALAH FAKTA. MELAYU AKAN PASTIKAN KETUANAN MELAYU TIDAK DIGUGAT.

Anonymous said...

If the non-malays ever think that the leadership in umno rules the country, they must be a frog living in a well (katak dalam perigi, atau katak bawah tempurung).

The muslim-malays are the masters of this country. Umno is a tool and vehicle to implement the wants and needs of the muslim-malays. If the driver (najib and co.) is defective, we will trash him out.

With the aftermath of PRU13, we the muslim-malays have acknowledged that the non-malays especially the chinese community are not interested in racial harmony since they had pushed for changes from a multiracial ruling system to a racial chinese dap under the pretense of malaysian malaysia or middle malaysia, but in fact, the zionist christian chinese lead by dap leadership only wants to crush the malays out of power as has been done in 1969 evidence in the MAGERAN Report.

History has repeat itself. But we are more prepared now. Beware.

Anonymous said...

Ye Ketuanan Melayu seperti dipelopori oleh Ridzuan Tee and Mahathir a/l Iskandar Kutty.Hidup Melayu........Melayu kena kencing sampai basah kuyup ditipu melayu melayu celup ni.Padan muka. Ketuanan Melayu dan konsep Zionis tak ada bezanya. Kedua dua facist.

Anonymous said...

apa nak jadik dengan orang melayu UMNO nih...takde kene mengena ngan dap dan pas pun.....


umno tido...

Anonymous said...

Umno bawah najib memang sedang lena tido pun. Itu sebab kami akan kejutkan dia. Kalau tak bangun cepat nanti kena terajanglah buatnya.

Anonymous said...

Melayu ni memang Jaguh Kampung setakat nak gertak cina aje berani. Kalau betul betul berani hantar askar melayu serang bapak kau Israel.....itu baru berani...itu baru jantan.Tengok apa jadi nanti.

Anonymous said...

Kalau org2 pas atau pkr ada berangan org2 melayu akan angkat pemimpin2 mereka yang korup dan bermaksiat, untuk jadi pm, jangan haraplah kami akan pandang. Jauh panggang dari api.

Kami hanya mahu umno sahaja. Pemimpin yang tolol akan disingkirkan juga.

Anonymous said...

Anon 10.15am

Sekurang2nya umno hantar juga najib pergi palestin sebagai tanda sokongan dan lantang bersuara menentang israel. Ada tak pejuang2 pas pergi berkorban lawan yahudi israel. Yang aku nampak cuma berdemo 'bersih' kat masjidil haram buat malu melayu-islam aje.

Dah tu quota orang2 melayu nak pergi haji pun tergugat kerana perangai bodoh pas dan pkr. Nasib baik aku dapat kerjakan haji tahun lepas, kalau tidak memang aku nak saman pas.

Kalau betullah pas tu berani sangat, aku pohon ko orang pergi lah ke israel dan berdakwah kepada mereka. Itu lebih baik dari meludah ke muka org2 yang ingin berdamai.

Anonymous said...

Apakah Melayu terangsang dengan ketuanan cina ? Ini antara hidup dan matinya Melayu. Satu perjalanan yang memerlukan semangat juang tahap tinggi, jangan asyik tengok belakang, nanti yang didepan terabai, pasti membahayakan.

Anonymous said...

Najib kena bangun dan bertindak dengan pantas. Masa sudah tidak mengizinkan lagi. Dari gaya suasana yang berlaku sekarang, nauzubillah akan meletup lagi seperti 1969.

Tapi biasalah, yang kena tangkap esok orang2 melayu aje yang ramai. Cina yang rasis akan lepas macam ketua dap sekarang.

Anonymous said...

Cinabeng detected

Anonymous said...

Buat kecoh sikit la Melayu. Desak kerajaan kuat2 sikit. Jangan malu nak desak itu ini. Apa ko nak, mintak laaaa. Jangan nak merajuk belakang2. Mengada2 buat undi rosak masa pilihanraya la, apa laa. Aku yakin Najib ni suka jadi popular. Apa ko nak, mintak la banyak2. TEMPIK KUAT2. Merajuk2 ni cara kuno. kutuk2 belakang cara kuno. Desak PM itu ini. Demi undi, dia mesti bagi.

Apa ko nak? Ko nak kaya? Usaha la Melayu. Jangan lembik sangat putus asa. Berdoa banyak2. Doa pada Allah dengan lafaz yang jelas. Cakap Melayu je dalam doa lepas solat. Ya Allah, izinkan aku jadi manusia yang ada kekayaan di atas dunia dengan rezeki yang berkat dan jadikanlah aku manusia yang kaya di akhirat.

Ko solat tak Melayu?? Gi solat Jumaat tengahari ni. Jangan malas2 dah. USAHA!! Berani la sikit berniaga Melayu. 90% punca rezeki. Aku tak pandai mana, sekadar ulang apa yang ko dan aku dah tau. Aku tak berniaga hebat pun. Car wash je. Bukan nak berlagak, tapi income bisnes aku at least RM14k sebulan. Servis kena baik la kawan2. Wifi free aku bagi, tv letak 32 inci, bole makan minum (kena bayar la bai takkan free)

Ok kawan2 aku Melayu. JOM BERNIAGA!!

** tak caya ko punya pasal (^_^)v

Anonymous said...

Kenapa melayu masih mundur tanya sama UMNO...kenapa melayu dipijak kerajaan biarkan melayu dipijak .....kenapa melayu lemah kerana melayu berpecah kenapa melayu tak kuasai ekonomi kerana kerajaan tak ikhlas nak tengok melayu jadi kaya....kenapa melayu diperlaku sebegini dan dibiarkan sahaja...kerana orang melayu sekarang masih dibuai mimpi indah......

Anonymous said...

Tanah Melayu = Melayu
Malaysia = Malay
China = Chinese or Cina

Such an easy and simple way to understand. Why want to deny the fact?

Anonymous said...

TUKAR JE DARIPADA UDA HOLDING KEPADA CHINA HOLDING...SENANG KITA PAKAT RAMAI2 KUBURKAN UMNO....BANGSAT SUNGGUH MEREKA INI...MACAM SIAL

Anonymous said...

Ultra kiasu chinese are so kiasu they'll eat any living things which the back are facing the sky with the exception of monkies and apes (not that they wont eat but the back of these animals is not facing the sky).

Anonymous said...

Aku pohon satu je iaitu PAS keluarlah dari Pakatan Rakyat agar majoriti Melayu akan menyokong PAS. Baru padan muka Najib and the gang

Anonymous said...



African Americans are the descendants of captive Africans were held and migrated to America from 1619 to 1865. But they never twist and deny the fact that their origin country is Africa. The whole world knows the truth. Tt's noted and written in the world history. We can obviously see from their features look - nose, lips, hair, skin etc, they have the exact features look with the African people of Africa. They know their roots, they accept it and they don't deny it. Can they change the fact by telling the world that their origin country is America? The answer is NO because the DNA will prove it. Denying the fact is a useless thing to do. If we go up and down, south to north, east to west, a fact is still a fact. It will stay as a fact forever.

Thank you.

Anonymous said...



Tell me where the Malays origin is from? From which country? Do Malays come from the Republic of China or Taiwan? Do Malays come from Korea, Japan? Do Malays come from Arab countries, Eastern Mediterranean? Or do Malays come from the United Kingdom, America? Malays are originated from Tanah Melayu, Temasek, Indonesia, Brunei, South Thailand and South Burma. The history says so.

Anonymous said...

Alaihai anon 1121am, baru berniaga servis kreta dapat rm14k sebulan dah riak sombong. Klau diberi peluang jadi m.d cimb bank atau airasia sudah tentu lebih bongkak dari nazir dan azran. Nilah contoh melayu busuk.

Kita kat sini berbincang pasal masa depan melayu yang sangat terancam oleh sikap cina2 rasis yang tidak ada rasa tanggungjawab dan berperangai kurang ajar. Malah ugama islam pun diperlekeh tanpa rasa malu atau takut.

Keadaan melayu bertambah parah bila ada orang2 macam anon 1121am dan 251pm yang entah kenapa merasa benci pada melayu. Aku sangsi dia ni orang melayu islam. Mungkin dah jadi si tanggang macam azmin ali.

Kalau pun betul dia nak bagitau kita supaya berdikari dgn berniaga sendiri apakah perlu menghina sdr sendiri?

Tidak ada sesiapa yang merajuk disini. Kecewa dgn sikap tidak perihatin seseorang atau sekumpulan orang2 memang benar kerana amanah dan harapan yang diberi tidak ditunaikan oleh mereka.

Kita disini bukan sahaja berjuang tentang diri sendiri atau periok nasi keluarga sahaja tetapi bagi keseluruhan melayu2 yang bersama atau tidak bersama kita.

Kalau kita sendiri tak kisah pasal cina2 rasis dan pemimpin2 lemah, maka tolonglah fikirkan apa akan terjadi kepada anak2 cucu kita jika perkara ini dibiar berlanjutan. Kita mungkin kaya raya dapat rm14k sebulan tapi adakah anak2 kita dan cucu2 kita akan berjaya seperti kita?


Anonymous said...

Sape kena kencing..dap kena kencing dgn nuor..pas kena kencing dgn nuor
Semua kena kencing dgn nuor hah hah hah

Cina jahanam ngapa lu sebut ridhuan tee.. Lu marah ridhuan sokong Melayu. Mahathir.. Dah sah lu cina takut Mahathir.
Ooiii.babi sape basah kuyup..lu basah kuyup pelacur cina..sama nuor lu basah kuyup pelacur. Sape zionist..sape sebut zionist asia CINA ZIONIST ASIA

Pi mamposssss lu lancau lu..itu dulu sekarang Melayu dah kuat..lu kurang ajar Melayu lagi biadap sama lu cina. Lu cina takut Melayu tau..itu pasat lu marah. Padan muka lu tak boleh makan belakang lagi. Pegi jahanam lu. Bawak babi lu naik tongkang. Penang dah ribut besar nanti tsunami terjang muka lu mati katak lu.
Hidup Melayu Mati katak cina beri babi mkn.

zin zorro said...

cina cibai dapat kerakyatan pun sebab british ugut tengku abd rahman . bg kerakyatan pada cinabai atau tanah melayu tak akan merdeka.
CINABAI RAJA DIA PUN DIA GULINGKAN
ALL CINABAI KOMUNIS
BAPAK KOMUNIS DI TANAH BESAR CINA

Anonymous said...

aku rasa dia nak bagi semangat pada melayu suruh meniaga. aku rasa terpanggil la nak dekati peniaga2 melayu ni. dah lama aku minat meniaga ni. tapi taktau nak meniaga apa.... jiwa orang bisnes memang ganas agaknya ek? semangat tinggi baru bole bersaing. post ni tentang UDA, betapa kita perlukan tongkat untuk berjaya. pun tak berjaya jugak. apa kata kita jangan harap langsung tongkat, usaha rajin2 macam anon tu. aku baca komen dia pun ok je. suruh berdoa pada Allah, solat etc. mungkin ko salah faham kot.

Anonymous said...

uda holdings bukan takat pajak central market, projek pudu jail pun dia pajak..wat mcm harta mak bapak sendiri..

Anonymous said...

Dr Ridhuan Tee berbangsa cina tp beragama Islam..dia sedar asal usul bangsa dia jd apa yg diperkatakan mengenai bangsa dia adalah ikhlas dan jujur supaya bangsa dia sedar dan tahu berterima kasih seperti datuk nenek mereka dulu..dia juga nk bangsa melayu ni sedar dan jgn leka sehingga hak dan ekonomi kita dijajah oleh bangsa cina..

Anonymous said...

pr perintah... alamatnya semakin banyak kena gadai lah harta bumiputra

dulu umno haram/kafir sbb banyak pusat maksiat dan ada buat kilang arak besar...

sekarang pr perintah, pas kata dia parti dominan dan paling islamik jika perintah akan tonjolkan pemerintahan islamik, apa saja yg umno buat semuanya haram dan pas kata nak perbetulkan dan basmikan segala kemungkaran yg umno buat...


apa dah jadi dgn tempat2 maksiat di selangor dan P.P..?? semakin berkembang biak dan kilang arak semakin tersergam indah malah hendak dibesarkan lagi..

mana pemerintahan islamik yg dilaung2kan oleh pas selama ini

diselangor dan P.P, pas jadi tukang sambut tetamu ditempat2 maksiat dan jadi tukang sapu sampah dikilang arak...

slogan pas sepatutnya ditukar kepada membangun bersama maksiat

Anonymous said...

da rata rata meka d sana sokong pakatan so apa masalahnya..lantaklah meka yg pilih. tanggung lah.