Thursday, July 11, 2013

SIAPA NAK SUMBANG NASKAH AL QURAN KE PALESTIN ?


jom buat amal. kita bantu saudara kita di palestin dengan cara ini.
nak tau detail
KLIK SINI

6 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

Syukur Alhamdulillah atas usaha murni ini untuk bantu SAUDARA Islam kita, BUMIPUTERA Palestin, yang terus diJAJAH dan diBUNUH PENGGANAS YAHUDI /Israel! Tak lama lagi bakallah BUMIPUTERA Melayu/Islam di bumi pusaka Tanah Melayu ini mengalami nasib yang sama, tetapi dari PENGGANAS Kristian Zionis yang disyaki menguasai DAP/PKR, yang ditaja Barat-Israel(fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-MI6-Mossad-NATO - untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, termasuk Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130710/po_02/Kor-Ming-persoal-mengapa-tanah-rizab-Melayu-tidak-diliberalisasikan, Kor Ming persoal mengapa tanah rizab Melayu tidak diliberalisasikan, ARKIB : 10/07/2013:

KUALA LUMPUR 9 Julai - Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming melontarkan persoalan mengapa kerajaan tidak melaksanakan liberalisasi ke atas tanah rizab Melayu walaupun dibenarkan Majlis Tanah Tenaga bagi tujuan pembangunan….

Dan di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130711/po_04/Ismail-Sabri-kecewa-sikap-Guan-Eng, Ismail Sabri kecewa sikap Guan Eng, Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA

KUALA LUMPUR 10 Julai - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mendesak Kerajaan DAP Pulau Pinang agar lebih sensitif dan menangani segera isu pengaliran najis babi ke kawasan tanaman padi di Kampung Selamat, Tasek Gelugor.

……Baru-baru ini, Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) melahirkan kekesalan dengan kegagalan kerajaan DAP Pulau Pinang menyelesaikan kes pencemaran najis babi di Kampung Selamat sehingga menyebabkan 500 pesawah terpaksa menanggung kerugian.

Selain Kampung Selamat, Kampung Pantai Acheh di Balik Pulau juga menerima nasib sama apabila najis babi mencemarkan laut di kawasan berdekatan sehingga memberikan kesan kepada ekosistem hidupan di kawasan berkenaan dan hal serupa menimpa Kampung Jawi…..

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Bah. Kedua:

Ini semua adalah strategi DAJAL CINARASIS DAP untuk terus HALAU BUMIPUTERA Melayu, dan MERAMPAS kampung/tanah sawah dan kampung-kampung nelayan pusaka dari P. Pinang, di bumi tercinta kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Mana NGO-NGO Melayu/Islam - cepatlah buat laporan polis pasal DAP yang menindas orang Islam ini! Kenapalah penghinaan berterusan dari geng-geng SAMSENG/PENGGANAS macam geng kongsi gelap DAPigs/PKR kepada Islam dan umatnya di Malaysia, NEGARA ISLAM ini dibiarkan! Dan Kem. Pertanian dan Jabatanm Perikanan mesti memberikan BANTUAN segera kepada kampung-kampung PUSAKA ini supaya pesawah dan nelayan Melayu/Islam tidak ada yang bungkus tilam dan menjual tanah kepada bukan Bumiputera - kerana ini yang si Bukan Bumiputera DAP/PKR mahu!

CinaRASIS DAP dah lama buat strategi ini - seorang Melayu/Islam jual tanah dah cukup, contohnya; lepas itu si CINADAJAL bina kilang di tengah sawah atau lepas sisa kilang ke sungai/laut, maka tanah sawah/kampung nelayan lain tercemar, dan makin ramailah orang kampung Melayu pun turut jual tanah sawah/tanah kampung nelayan - inilah yang berlaku di JURU, di Bukit Mertajam, sebuah kampung PUSAKA turun temurun, campuran sawah/nelayan Melayu/Islam yang dulu amat besar, sekarang dah HANCUR dan TERGADAI! Dan terus berlaku kepada kampung Melayu/Islam PUSAKA lain di P. Pinang, Selangor, Langkawi dan banyak lagi!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

move cina terlalu merbahaya...pas dan pkr peluk tubuh...apa jadi kita salahkan umno nanti..

gerakan boikot perlu digiatkan lagi...move tak cukup kuat tapi sedang berjalan...bagi yg mendapat mesej, tindakan adalah A1..

Anonymous said...

Sedekah alquran memanglah baik tapi lagi baik kalau kita ekspot ilmu dan teknologi kita kepada mereka.

Ramai arab yang baca alquran tapi tak ambil berat mesej dan nasihat yang Allah wahyukan. Tengok tv dan surat khabar aje sudah jemu kita bercerita yang sama.

Untuk membantu palestin langkah pertama ialah memberi mereka ilmu dengan membuka kerjasama pusat pengajian disana dan memberi mereka peluang belajar di negara ini dari sekolah menegah lagi. Kemudian buka kerjasama ekonomi dan jalinkan syarikat2 kerjasama dengan palestin.

Kita mempunyai pengalaman melalui perbankan islam, koridor ekonomi dan perbadanan korporat seperti putrajaya dan iskandar dimana kita boleh bangunkan palestin seperti kita bangunkan malaysia. Kita boleh jadikan palestin sebagai kembar kita dan juga tapak untuk memasuki pasaran di timur tengah sambil berjihad ekonomi dan membebaskan palestin dari cengkaman zionist yahudi.

Melayu juga tak perlu kepada campurtangan dari cina2 hipokrit dalam usahasama antara saudara islam ini.

Pada pandangan aku inilah peluang yang baik bagi pemimpin2 umno untuk memenangi hati ramai melayu islam yang kecewa dengan hala tuju yang telah ditunjukkan oleh najib dan kabinetnya.

Anonymous said...

berita bantuan makanan dan kewangan kepalestin dah terlalu kerap dihebuhkan oleh negara-negara islam,tetapi yg belum saya dengar negara-negara islam bersatu untuk mengirim bala tentera bagi memerangi musuh palestin.

Anonymous said...

Bang diorang tu dah hafal quran dan fasih berbahasa Arab. Kat msia ni ramai lagi anak miskin takda naskah quran malah tidak didedah kepada pengajian dan pemahaman Alquran, bukan sekadar menghafal...

Tumpu pada anak-anak kita pon boleh dapat publisiti dan boleh dicalon tahon depan jugak