Monday, July 1, 2013

UCAPAN TAHNIAH PERIBADI GAP KEPADA ANIFAH AMAN.


2 hari lepas sewaktu pertemuan menteri luar ASEAN di brunei, anifah aman antara menteri luar ASEAN paling lantang mendesak myanmar untuk segera menghentikan penghapusan etnik di rakhine..

atas desakan yang dilakukan myanmar mula ikut desakan negara ASEAN.

30 comments:

Anonymous said...

Bagus terbaik dr ladang,di mana saja umat Islam ditindas di merata negara pastinya suara dan bantuan kemanusiaan Malaysia tidak pernah sepi.Apa pun jgn lupa terus boikot Cina yg turut menindas umat Islam di negara kita

Nok said...

dia memang layak jadi menteri luar ...cara dia bercakap berdailog memang berwibawa di korum antarabangsa....pilihan tepat..tapi tak setepat pemilihan menteri pertahanan kah kah kah apa le PM sentiasa buat lawak...tak ada ke calun lain yg layak untuk jawatan tersebut??melainkan kedi tu juga yg di pilih....ada org kata kerismuddin ni dengar mercun meletup lari masuk kain bini dia...menteri pertahanan ke dia...kalau perang ????berani ke bagi arahan....tunggu aje lah kejatuhan PM dgn mamat ni sekali....bagi menyelamatkan umno.

Anonymous said...

AGAMA ITU UNTUK KEBAIKAN:

1. YANG buas itu bukan agama tetapi manusia bertopengkannya.

2. Agama untuk lembut tetapi manusia bertopengkan agama yang menggunakan kebuasan untuk kelangsungan diri.

3. Agama itu benar tetapi para agamawan yang secra sedar atau tidak memesongkan agama dari landasan yang asal.
July 1, 2013 at 5:36 PM

Anonymous said...

keras tak ada lembutnya jadilah macam Hitler

keras kena pada tempatnya dan lembut pada tempatnya itulah pemimpin agung

keras apabila menggertak tetapi tak juga bertindak tindak ... entahlah ... org kata Kerissmudin.

Anonymous said...

Jangn terlalu mengharap pada Ban Ki Bulan (ketua Pbb) kerana dia juga mungkin tidak neutral dalam soal pertembungan antara agama.

Anonymous said...

Alhamdulillah...kesian mereka disembelih oleh Monk2key Buddists.
Cukuplah penderitaan mereka. DULU mereka ada Sultan2 macam negera kita. Bila British kuasai mereka, Sultan dihapuskan...apa lagi beginilah jadinya...

Anonymous said...

Ang Sang Su Ki tidak lain dari seorang perempuan tolol yg menjadi boneka USA. Dia tiada keupayaaan memimpin Myanmar daripada junta tentera.

Anonymous said...

1 juta bangsa PENDATANG Bukan Bumiputera diberi kerakyatan dengan amat mudah akibat kita dipaksa Britsih laknat, sewaktu Kemerdekaan Tanah Melayu, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain; dan kemudiannya bangsa pendatang mendapat pula Singapura, juga dengan mudah! Tetapi kebanyakan mereka TIDAK juga berterimakasih kepada Raja-raja Melayu, Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya kepada yang Islam!

Jadi baik kita beri KERAKYATAN segera pada pelarian ISLAM Rohingya dan juga dari selatan Thailand contohnya! Di Barat, pun mereka mengutamakan pelarian Kristian, termasuk dari Syria sekarang. Yang Islam habis dibunuh oleh penjajah Barat-Israel, yang diketuai CIA-MI6-Mossad, kononnya nak menolong puak Sunni bunuh puak Shia - begitu jahat mereka melagakan dan memecahbelahkan orang Islam! Dan di Israel, hanya pelarian Yahudi diambil sedangkan Bumiputera Palestin terus dijajah, dibunuh, dipenjara dan dirampas tanah pusaka mereka. Jadi janganlah UMNO takut nak memperjuangkan hak orang Islam di bumi ini – pedulikan kutukan Barat-Zionis sebab mereka itu memang hipokrit; negara dan umat Islam asyik nak dikerah dan dihancurkan macam hamba abdi dia!

Satu lagi kenapa kita perlu ambil pelarian Islam SEGERA, ialah kerana puak Evangelis Kristian Zionis yang diketuai dalang DAPigs/bukan Islam PKR dan ditaja penjajah Barat-Israel, makin mahu MENGKRISTIANKAN negara Islam kita ini! Mereka mensasarkan Bumiputera di pendalaman Sarawak/Sabah, di perkampungan Orang Asli dan orang India miskin di perkampungan estet, serta flat-flat orang miskin di bandar, untuk mempastikan lebih ramai Bumiputera/Bukan Bumiputera yang dikristiankan akan mengundi DAP/PKR di pilihanraya akan datang! Pertubuhan Kristian Zionis, juga sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong hak asasi orang miskin/teraniaya, syarikat korporat termasuk syarikat perumahan, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar.

Kerana, bila umat Islam berpecah dan berbunuh sesama sendiri, yang ketawa macam SYAITAN durjana ialah penjajah laknat Barat-Zionis dan sekutu kuat mereka!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Aku dah tak tahan nak lihat najib berambus dari umno atau letak jawatan sahaja. Dayus yang amat sangat. Bini dikutuk pun tak mampu nak pertahankan. Inikan umno dan pengikut2nya. Dalam islam pun diwajibkan untuk mempertahankan maruah jika diserang.

Aku doakan supaya ada ramai lagi insan seperti anifah aman dalam umno supaya suara bermaruah dan tegas dapat kedengaran dan dipraktikan. Teringat juga aku kepada ketegasan anifah di london semasa dia balun pendemo jalanan 'bersih'.

Aku bangga ada melayu seperti anifah bukan seperti najib, nazri, azran dan nazir. Muga2 anifah dapat dicalonkan sebagai perdana menteri baru malaysia. Kita bagi peluang kepada sabah pula kali ini untuk menerajui negara tercinta ini.

Anonymous said...

org tgh serius baca..hang buat lawak pulak ban ki bulan.. nak raya ni teringat pulak kuih bangkit bulan.....hehehe

Anonymous said...

Desak dan terus desak!
Bgitu juga jihad kita di tanah air sndiri!

Anonymous said...

fanatisme ada dalam semua agama. lagi tua usia sesebuah agama, maka lagi ramailah puak fanatisme di dalamnya.

kalau Budha masih hidup tentunya beliau tidak akan bersetuju dengan 'pembersihan' etnik yg jelas bertentangan mesej yg dia bawa.

Anonymous said...

terbaik...

Anonymous said...

mengharapkan agama lain berbaik sangka dengan agama sendiri adalah ibarat bermandikan hujan emas di negeri orang versus hujan batu di negeri sendiri...lebih baik bermandikan hujan batu!

kepada parti Islam dan parti Melayu...ambillah iktibar.

Anonymous said...

Makcik Tempurung, ikhlas; saya kagum dengan penulisan Puan.

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan produk dan perniagaan anda di

www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Ban (Bermaksud Tayar dlm bahasa Indonesia)
Ki (Suku kata akhir drpd kata PU-KI)
Moon (Bulan).

= Tayar Puki Bulan

Anonymous said...

Selama ini Melayu banyak sabar dan mengalah, Negara Melayu dan pemimpin pun Melayu tapi cina desak sana sini minta yg bukan-bukan pemimpin Melayu akur walau terpaksa jejas dan mencabul kepentingan Melayu/Bumiputera...seolah-olah pemimpin Malaysia ini dari kalangan parti bangsa cina sahaja....keadaan ini perlu diperbetulkan......kita tak mahu pemimpin Melayu seperti ini......mulai sekarang Melayu mesti tegas dalam memilih pemimpin maksudnya sesiapa sahaja yg bakal jadi PM mesti akur dgn kehendak Melayu/Bumiputera, kalau tidak kita gantikan sahaja dgn PM yg pro Melayu...aku nak sangat kalau Tun M jadi PM semula, atau sekurang-kurangnya ada sesiapa yg setegas dan sebijak Tun M untuk menjadi PM.

Anonymous said...

Anon 10:32, Makcik ucapkan t'kasih kerana sudi membaca tulisan Makcik. Yang pentingnya, kita kena bangunkan balik semangat jenerasi muda Bumiputera Melayu/Islam terutamanya, untuk mempertahankan kedaulatan Islam dan bumi pusaka kita, serta hak Bumiputera kita ini dari dalang-dalang DAPigs/PKR dan sekutu penjajah Barat-Zionis mereka!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

jangan ambil pekerja dari myammar yang beragama bukan islam lagi. aku dah nak muntah tengok rupa paras penduduk malaysia yang beranika.aku juga geli bila diberitahu sekarang penduduk malaysia makan kucing...

Anonymous said...

kerajaan yang sering dituduh jahat nilah yg ke depan memperjuangkan islam. anwar dan PAS buat apa. tahu nak kutuk je... cakap pandai laaa..

Anonymous said...

AS kebiasaannya akan tetapkan apa yang boleh dan apa yang tak boleh dunia lakukan.

Soalnya siapa yang akan tentukan apa yang boleh dan tidak boleh AS lakukan?

Anonymous said...

Anifah Aman for VP UMNO

Anonymous said...

Komen Macik tempurong kelapa ? , tak bule pakai langsung !... pelarian Rohingya yang kebanyakan nya buta hurup . nak jadikan rakyat Malaysia
, DSN setuju ke ?....memandai je !.......Umno ? , berani pada bangsa sendiri aja !.. rakyat Malaysia yang pro. , jurutera , doctor pakar bedah , saintis sume diambil negara barat termasuk Zionis , jadikan warganegara . takakan nak ambil ce'gu , pensyarah , kerani , kot !.....
tak betul tu ! , amat mudah british
menberi kerayatan pendatang bukan bumiputra ,sewaktu kemerdekaan tanah melayu ....belum ada lagi kerayatan , maseh rakyat british .
yang sebetul nya , Umno , diterajui
Anak darah keturunan raja yang menderhaka kepada sultan sultan Tanah melayu ketika itu , british mengeluarkan sysrat utama untuk kermedekaan tanah melayu . Umno harus menerima satus kerayatan ratyat nya yang diambil dari , negeri cina dan india . sultan sultan akan kehilangan negeri , sekiranya tak turunkan tanda tangan
. anak raja keturunan sultan kedah meterajui umno yang menipu. waktu itu tak ada parti pembangkang , hanya individu peraorangan bertanding pada peliharaya pertama.
umno parti melayu , india parti mic
, cina parti mca , bergabung menjadi parti perikatan , dan menang pilihanraya . cina india nak kan kerayatan kat sini malaya ketika itu , senang cari makan ,bab
negeri mereka maseh huru hara. baru british memberi kemerdekaan .
31 ogas 1957.
nanti ada waktu terluang akan gua terangkan , kenapa dan mengapa singapura diambil oleh cina .

Anonymous said...

steady......smangat serta tulisan brani begini harus disebar dan diamalkan oleh pucuk pimpinan jgn ada lagi iklan ajib- gor.......

Anonymous said...

Sebelum mencapai kemerdekaan pada tahu 1957 , memang ujut parti politik Mic , Mca , Umno , hanya tertumpu dalam masyarakat mereka sendiri , tidak ujut pertembungan adat resam , cara hidup serta budaya antara pemdatang dengan orang melayu . Umno dilahirkan atas kesedaran penulis penulis nasinallisma , ahkbar Utusan ( Jawi ) Melayu yang di tubuhkan disingapura . Umno lahir pada 1946 atas penat lelah serta keringat kesedaran air mata orang melayu , tampa mengharapkan balasan.....Allahyarham Dato' Onn , Pak Sako dan ramai lagi.......
penuh setia tampa berbelah bagi , merangkak , bertatih , berjalan , berlari , waktu itu lah, Anak Muda darah diraja penderhaka ( tidak dilantik menjadi Sultan Kedah ) memasuki Umno bersama dendam kesumat terhadap DYM Raja raja Melayu . dengan kekayaan wang ringgit kerturunan diraja ini lah , menbuat onah serta penipuan , menuduh Dato' Onn , serta Ahli tertingi yang lain , membenarkan parti Umno menerima bangsa cina , india dan lain bangsa menjadi ahli , Dato' Onn (Peresiden Umno) , berkecil hati membawa diri bersama sama nasinallisma pengasas Umno , menubuhkan Parti Negara dan tewas , tidak diterima oleh orang melayu
....anak darah diraja melantik diri sendiri menjadi peresidan Umno
. sesiapa yang nenentang akan disingkir....lahirlah parti Pas , dari kaum ulamak Umno ...........
waktu itu singpura maseh dibawah naungan Comenwell Britis . pada 1963 Malaysia ditubuhkan , singapura memang mahukan segera merdeka .....memasuki malaysia penuh tipu muslihat yang tersimpan
kukuh dibenak otak peminpin Pap yang ditubuhkan selepas merdeka bersama malaysia . Lee kwan yuu bersama Lim kit siang , waktu itu setiausha kepada ketua menteri lee kwan yuu , meluluskan ajenda mempecah belahkan melayu Umno . pelihanraya berikut , Pap menang besar disingpura . (serupa suasana di P.Pinang hari ini) anak raja peresiden Umno telalu lembut , terlalu beralah mengikut kehendak bangsa cina , tampa memikir musibah kemudian hari .... tak pa ! tak pa ! tak pa !.. diatas pendirian inilah , Lee kwan yuu mengambil kesempatan mengeluarkan singapura dari malaysia . orang malayu membantah keras , serta mendesak peresiden Umno ,jangan dilayan kehendak bangsa cina , kesalahan besar anak raja penderhaka selaku peresiden Umno , tampa persetujuan majlis tertinggi
sendiri termasuk Tun Razak , Tun Mahadir , bab ini jugalah Tun Mahadir ditendang keluar dari Umno ........dizaman tersebutlah bermula pepecahan Umno.......peristiwa pelihanraya 1969 , Umno tumbang ,nasib baik ada
melayu sabah , serawak yang kuat bersama Umno , Pbds , pbb,snap ...
selepas pilihanraya 1969 , apabila
banyak kerusi perikatan (umno.mic.mca) tumbang , cina berarak dijalanraya , melayu mati! mati !.....melayu bangkit mempertahan hak .....melayu pantang dicabar .....melutuslah peristiwa hitam 13 . May . 1969 ...
pereseden Umno anak darah diraja ,mati akal takut teramat sangat .
mengigil tek keruan bagaikan hilang akal ......Allahyarham Tun Abdul Razak mengambil aleh pemerentahan Negara , Mageran ditubuhkan , beberapa program diatur , Rukun Negara , Minggu perpaduan , rukun tetangga , pasukan rela , Dasar Ekonomi Baru diujutkan , dimana orang orang Melayu diberi peluang memasuki dunia perniagaan ....Ajenda ini berjalan begitu baik dan berkesan dizaman Allahyarham Tun Razak , Allahyarham Tun Hussein Onn dan disambut pula Tun Mahadir .....
Ps : Peristiwa dahulu ada persamaan
dihari ini ?.........fikirkan lah

Anonymous said...

Ni gua nak tambah sikit ,
Tun Mahadir dibawa masuk semula kedalam Umno , ada lah dasar pandangan Allahyarham Tun Abdul Razak
begitu tajam menilai yang mana kaca yan mana intan yang mana berlian ...
sayang seribu kali sayang ......Allahyarham Tun Abdul Razak ,
tiada sempat melihat pemuda bernama mahadir menjadi perdana menteri.....
semuga 'ALLAH' menempatkan Rohnya ditempat orang orang yang Sha'leh
A'l Fatea'ah , AminyarrabbalAllahmin

Anonymous said...

Jgn jadi macam ARAB.....

Pemalas, penakut, babi, kaki betina, ada duit tapi jadi bangsat Yahudi, kes Palestin xde seekor pun ARAB berani bukak mulut.

Aku rasa ARAB lagi ramai support MCD dari Yahudi dan kapir tu sendiri. Babi punya ARAB!!!

Anonymous said...

Tanam pinang rapat rapat
biar la senang puyuh berlari
hendak ku pinang pinang tak dapat mak hoi
ku pujuk pujuk ku bawak lari


ha hai ha hai ketawa la lagi
ha hai ha hai ho ho ketawa tak jadi


rumah tepi sawah pakai pulak lansir
biru
marah jangan marah kalau tak dapat jadi menantu
ala emak khawin kan aku
ala emak khawin kan aku

ha hai ha hai ketawa lagi
ha ha ha hihi o ho ho o hooo
ketawa tak jadi

Anonymous said...

Segera jadi kan warga Islam Thailand
rakyat Malaysia ?..........iminasi mimpi siang hari , tak relerven , logik hanya dalam kepala otak kau , boleh le !.......warga Islam Malaysia
berhemah lagi berkarissma serta bijak menilaikan apa itu batu , apaitu intan , apa itu berlian .....jangan merendahkan martabat bangsa sendiri , melayu makan belacan , berulamkan petai , jering
serta segala pucuk pakis dalam hutan , yang kian gondol dimamah orang orang yang gelojoh , tamak dengki
kesumat dari zaman Allahyarham Dato' onn hinggalah sampai waktu ini ......maseh ada kerturunan mala'un parasit bangsa ........
beringat ?.....Bangsa Arab , bangsa yahudi , adalah keturunan Nabi Nabi yang kemuliaan nya diakui "ALLAH" SWT......
saki baki kaum yahudi pun maseh banyak kat Malaysia ? ...tidak dicaci nista , malah aman sejahtra , hinggakan tak mahu balak ka Israel .......................
jangan ingat menyorok belakang lalang sehelai , gua tak tau , lu siapa ?........
air kelapa muda memang sedap , mehilangkan dahaga hanya tempurumg nya tak guna , buang buat bara api masak kueh bahlu ......ada juguk pahala nya ...