Thursday, August 29, 2013

RUPANYA DAP CINABENG TAKDE RANCIAU ! KAH KAH KAH


sebuah parti cinabeng , takut pada penyiaran sebuah filem bernama tanda putera ia sebenarnya memberikan kita signal yang penting.

KAH KAH KAH
cinabeng sebenarnya takde ranciau.
dap takde ranciau !

RANCIAU BO LIAU !
muahahaha...

RANCIAU LAH !
INI RANCIAU LAH !

bodohnya cinabeng ni sejak berzaman. dulu melayu suka momokkan bangsa ini takut nak bersunat.

sebenarnya mereka para cinabeng ni bukan takut bersunat.

tapi pada hakikatnya mereka nak sembunyikan rahsia yang mereka ni sebenarnya takde ranciau !

hari ini dap kata tanda putera tak boleh tayang kat penang. pembuktian sepanjang zaman yang mereka ni sebenarnya takde ranciau.

kalau ikutkan kata orang jantan, ini orang dalam kategori takde ranciau !

muahahahaha...


97 comments:

Anonymous said...

KIta kaum Islam/Melayu asyik diSERANG, DISERANG, di SERANG kaum PENDATANG asal dibawa PENJAJAH British-Zionis LAKNAT! Patutnya kita kena buat NGO Islam/Melayu yg. BERATUS dan paling BERANI mcm. PENDEKAR SEJATI Islam/Melayu kat P. Pinang itu, lawan Cina DAPBANGKAI/PKR habis-habisan!

Dan KDN kena ambil alih kESELAMATAN kpg-kpg Islam/Melayu kerana kpg-kpg. ini TERANCAM dgn geng kongsi gelap Cina (geng India sebenarnya KULI geng Cina - termasuk geng Cina ini mengkristiankan anak-anak Hindu miskin), yg. nak MENGHALAU umat Islam/Melayu dari P. Pinang. Tolong buat KEM TENTERA terbesar kat Seberang Perai, yg. dulunya penuh kpg-kpg PUSAKA sawah padi dan nelayan Islam/Melayu, dan mana-mana kwsn. di JAJAH CINA DAPBANGKAI/PKR, sebab mereka ini PENGKHIANAT negara amat merbahaya. Ini ialah kerana Cina DAPBANGKAI/PKR disyaki DALANG belakang geng kongsi gelap Cina/India (dgn. sekutu PAP-Barat-Israelnya)!

PENYERANGAN terhadap ISLAM/UMATNYA, HARI KEMERDEKAAN dan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita makin rakus dari PENDATANG CINA RASIS-BANGKAI, kat P. Pinang! Dahlah TANDA PUTERA nak diharamkan, BENDERA tercinta kita pula diTERBALIKKAN di Dewan Undangan Negeri, lepas itu gambar Masjid/Hari Raya diguna promosi arak, di P. Pinang juga! Dan malaysiakini HARAM JADAH pula hina LOGO KEMERDEKAAN.

Si CINA DAPBANGKAI-BANGSAT-BOLEH MAMPOS ingat P. Pinang dah jadi NEGARA mereka (bersama sekutu kuat mereka, PAP-Barat-Israel; tak payah tunggu TPPA lagi), mcm. S'pura! Dahlah kpg-kpg PUSAKA nelayan dan sawah padi umat Islam/Melayu kat. P. Pinang, makin nak diJAHANAMkan dgn. sisa babi dan mungkin penternakan udang besaran spt. dilapurkan Pers. Pengguna Islam P. Pinang, kini, PEJUANG KEMERDEKAAN Islam/Melayu tercinta kita pun mahu diPIJAK si CINA guan eng-CELAKA mcm. bapak lim kit-SIALnya! Awat TAK MAMPOS juga si CINA CELAKA dua ekoq beranak ni!

Inilah akibat ada pemimpin Islam/Melayu asyik TUNDUK kpd. bangsa PENDATANG Cina DAPBINATANG-BUAS ini! BUMIPUTERA Islam/Melayu perlukan perlindungan PAHLAWAN ISLAM/MELAYU pusaka sejati! Ambil balik P. Pinang PUSAKA Islam/Melayu dari PENGKHIANAT CINA-CINA BANGSAT ini dan tayangkan TANDA PUTERA besaran di seluruh negara, termasuk P. Pinang!

Sila lihat juga di:
1. http://novandri.blogspot.com/2013/08/kurang-ajar-promosi-arak-gunakan-gambar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+novandri+%28MINDA+INTELEK+MELAYU%29, KURANG AJAR ! PROMOSI ARAK GUNAKAN GAMBAR MASJID !!, August 28, 2013:

Nampaknya Islam terus-terusan di hina oleh mereka-mereka yang sebenarnya buta hati dan langsung tidak pernah mahu mengambil tahu tentang adab , budaya dan agama orang lain.......Gambar tersebut di ambil di kawasan Penang Road Pulau Pinang dan ia merupakan "banner" mempromosikan minuman beer di premis terbabit…..

2. http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/panas-jalur-gemilang-dipasang-terbalik.html, Panas!!! Jalur Gemilang Dipasang Terbalik Di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang @cmlimguaneng, August 28, 2013:

Rakyat Malaysia akan menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia dengan semangat mengibarkan bendera kebangsaan, Jalur Gemilang. Lain pula apa yang berlaku di 'Republik' Pulau Pinang, negeri di bawah pemerintahan Tokong Joseph Lim Guan Eng, yang secara diktator hari ini mengarahkan kesemua pawagam di Republik Pulau Pinang agar tidak menayangkan filem Tanda Putra,yang bermula tayangannya esok.

Suasana merdeka di Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang amat mengecewakan. Jalur Gemilang dipasang secara ala kadar, dua Jalur Gemilang dipasang secara terbalik manakala yang lain digantung secara selekeh. Ini caranya Ketua Menteri menghormati bendera kebangsaan. Ini caranya Ketua Menteri dan EXCO menunjukkan kecintaan kepada negara. Amat kurang ajar!!!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Kita dah salah orang/tempat. Sebenarnya gambar kartun-kartun yang pakai baju kuning pegang belon tu kat HongKong. Tak caya? Cuba tengok iras muka mereka dan tulisan banner yang tertera. Soheh kan?

Anonymous said...

anon 7.33 AM . Alah, tu bkn isu utamalah GAP nk up kat sini. isu utamanya , bangsa cinabeng mmg xde lancau ! lancau bo liao !punai xdak , depa tau konar2 ja dgn cerita bohong depa .

Anonymous said...

apa lagi...
kasi boikot la....
new village.....
jangan kasi tayang satu malaysia....

Anonymous said...

Tanda putera dilarang tayang di Pulau Pinang. Bagus!! ini sebenarnya promosi kepada filem tersebut kerana orang ramai nak tahu apakah cerita di dalamnya sehingga DAP mengharamkannya. Pasti orang ramai akan bepusu pusu pergi menonton kerana nak tahu apa cerita dalam filem itu yang menyebabkan DAP ketakutan....

hangkedee said...

Hai Hin & Hai San Bumiputera ke Dapig ? MORON.Belajar sejarah mana lu orang Tongsan mali maa Itu mat saleh bawa mali sini maa.Cina komunis bukan tahu malu Haramjadah.

Anonymous said...

JOM PERGI RAMAI-RAMAI PENUHKAN PANGGUNG....

JANGAN LUPA KEMPEN PAKAI SONGKOK

Fikir Tajam said...

Lim GuAn Jeng dah lama hilang LANCAU sebab telah di Bah Kut Teh kan oleh Alvin Chow Chee Bye dan Vivian Lee Lan Chow.

Kesian...Lim GuAn Jeng.....sama filem pun mahu takut...

Apa itu SJKC tak ajar itu Kuntao/KungFu ka?

CIBAI punya Wee Ka Siong!

Anonymous said...

Terpulang pada pemilik pawagam di PP nak tayang atau tidak sebab ini bukan arahan tapi permintaan. Tapi yang pasti ni satu lagi promosi untuk filem TP dan satu galakan pada produser-produser lain bikin filem khusus peristiwa 13 Mei 1969.

Anonymous said...

konon pengamal demokrasi...kena batang hidung sndri terus keluarkan arahan larangan....
Demokrasi DAP satu bentuk pendustaan yg terhebat dlm sejarah demokrasi....

Anonymous said...

Bkn permintaan...? Mmg arahan...malahan DAP menyatakan dgn jelas akan menarik lesen mana2 pawagam yg bertindak menayangkan TP..

Anonymous said...

TP tidak diharamkan oleh Kerajaan maka Majlis Tempatan PP tidak berkuasa mengarahkan filem itu tidak ditayangkan di mana-mana pawagam di PP atau menarik balik lesen mereka. Perlu diingat bahawa kebanyakkan pawagam-pawagan di Malaysia adalah berbentuk rantaian yang dimilik oleh sebuah syarikat induk. Jika MBPP menarik balik lesen pawagam milik syarikat ini kerana tetap menayangi TP, MBPP akan terdedah kepada tindakan mahkamah (disaman).

Anonymous said...

CINA CELAKA DAP TAK ADA HORMAT LANGSUNG PADA ORANG MELAYU DAN INSTITUSI MELAYU.
APATAH LAGI INSTITUSI ISLAM.
ITULAH PAS YANG BANGGA DAN MEGAH BERKAHWIN DENGAN DAP.
PAS + DAP =. ANAK HARAM

Anonymous said...

Syarikat panggong wayang itu kena mintalah wang pampasan dari kerajaan Pulau Pinang. Panggong tu hak milik persendirian, kenapa kerajaan negeri nak sekat. Haram jadah punya DAP.

Anonymous said...

DAPIG memang bangsa pengecut lagi penjahanam serta pemakan bangkai jijik lagi menjijikan........13may 1969 titik nohtak mainan politik mereka DAP/GERAKAN/MCA melampaui batas, kodok naik kemata, jarum mencucuk pedih amat menyakitkan naluri bangsa MELAYU telalu alpa , terlalu menjakan demi keharmonian rukun polotik yang mana tiada dalam kamus pemikiran bangsa haramkejadah lagi na'if yang hanya perlu dikuburkan segera... jangan diberi walau secebis pun apa erti kaseh sayang penuh kerharmonian sesama manusia...... semuanya umpama mencurah garam kelaut........
selagi ada hayat pengasas nya..... selagi itulah bangsa haramkejadah ini tak kan puas selagi jawatan tertinggi NEGARA bukan dakapan mereka...............
TANDA PUTRA.......tanda kepincangan politik bangsa tamak halabo dengki kianat, pembangkai pelahap babitoyok.....sial lekas pigi mampus lu cinabeng.....

CIUU LIAMAK PAHAAI

Anonymous said...

Parti PAS tak payah sebutlah. Ini parti DAYUS. Mereka hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik.

Anonymous said...

isu ini adalah ujian kepada tauke wayang sama ada tunduk pada Maharajah 513 atau patuh pada peraturan universal.

Anonymous said...

syabas Dap atas pertunjukan kemampuan apa yang depa mampu lakukan sesudah menduduki kerusi "kahlifah Umar".

praha2 said...

Bukan tak bolih. Bolih tapi apo bilo NGO Melayu bersuaro PM pulo mintak jangan gadoh gadoh. Ini lah masaalahnyo, tapi bilo NGO bukan Melayu bersuaro PM setuju manjang. Dimano lotaknyo kedaulatan Melayu yang dihebah kan. Tak percayo tunggu diperhipunan UMNO nanti. Berbuih mulut PM dengan nado tinggi mempertabatkan Melayu. Tapi bilo oran Melayu bersuaro dia akan kato kito kono timbang raso hidup dinegaro berbilang kaum-tapi cinabeng perlekeh Melayu dan Islam dio diam jo. Tengoklah Tanda Petera pun tak bolih ditayang di PP. Apo oran Melayu PP nak cakap? Eden kato oran Melayu PP tak do tolor.

Anonymous said...

Nak ikut kata kalopeh umar al kulob al lim guan eng ke nak hilang koleksyen tiket up to you tokey panggung wayang....

Siak Kechik said...

Lihatlah. Nilaikanlah sendiri bagaimana cina mendapat kuasa. Mereka akan sedaya upaya menggunakan kuasa yg ada utk menghina, memperlekeh & menekan apa sahaja yg 'kemelayuan & Islamaik' tanpa memperdulikan bumi mana yg mereka pijak. Cukup2lah melayu memanjakan 'kera' ini, mereka tak akan mengenang budimu.

Anonymous said...

Demokrezi alar Dap:

1. senaraihitamkan peper tak sehaluan, beri laluan pada peper yang menyebarkan dakyah dan doktrin condong ke kiri.

2. tak perlu ban Psy meskipun Psy peminat 1 Mesia sementelahan wajah Psy menostalgiakan wajah LKS sewaktu muda belia.

3. ban dokumentari sejarah kalau sejarah yang dipaparkan mendedahkan pekung di dada.

4. filem hantu 1 Mesia, toyol dan zombie boleh lepas tetapi Filem Hantu 513 perlu menjalani tapisan semula oleh lembaga penapisan peingkat CEC.

malayoo mudah lupa said...

Memang stupid pig la depa ni...kalo dia Ban filen tanda putera ni ini menunjuk kan depa la yg pencerus 13Mei...itu je jawapan nya...Lu Bolo la

yeopkgb said...

Orang melayu penang mane jalan2 bawa tolo...depa buat scramble eggs kasi tikuih2 longkang line klear mkn....

Anonymous said...

DAP dan BAN-BAN ini bukan baru. Yang barunya ialah, kali inilah ianya dilakukan secara terbuka menggunakan kekuatan otot yakni tidak seperti dulu - tunjuk pungkok aje.

Justeru, kalau Dap mengeBAN sesuatu produk ia tidak menukar tahap kelarisan kerana selama inipun ianya berjalan dalam diam-diam iaitu sewaktu otot belum cukup bertenaga.

Anonymous said...

BILA PAS, PARTI ANJING SURUHAN DAP NAK MENYALAK KAT SINI .?

Anonymous said...

inilah jawapan Dap terhadap ABCD?

Anonymous said...

DAP sudah pun tunjukkan jenis pemerintahan yang akan dilakukan sekiranya mereka dapat rampas kuasa dari kerajaan yang ada...PEMERINTAHAN KUKU BESI!!

Anonymous said...

Sudah sampai masanya umat Islam semua tolak PAS kerana sekarang aje, mereka tak boleh bersuara, mulut2 mereka semua dah kena kunci walaupun dalam isu2 yang melibatkan umat Islam dan yang melibatkan kesucian nama ALLAH yang nak di'triniti'kan oleh DAP dan Kristian. Kalau sekarang aje, mulut mereka dah terkunci, tak berani angkat muka dengan DAP apalagi kalau DAP yang memerintah negara...

Anonymous said...

Kalau x tayang di PP.. apakata kita boikot pawagam2 di PP selama setahun... Amacam tuan tanah??

Anonymous said...

Anon 12.02,

Kenapa nak boikot setahun....boikot je terus selama-lamanya...baru padan muka...

Anonymous said...

Setuju anon 12.35,
boikot buat selamanya...

Anonymous said...

Pas xpayah sebut lh..
Buat rosak nama agama je..
Bnci aku,pi tukar la nama parti isle tu,jd parti kbjikan ke hape..jgn guna nama islam!
Mengelirukn org islam je..

Org2 pas lebih percaya keluarga lim dari keluarga ali..

Anonymous said...

Apa nak heran parti Pas, jadi balaci Dap dan nak perjuangkan halal sental punggung bini saja.

Anonymous said...

kepada pencacai hamPAS ni lah rupa pejuang demokrasi yang dia org sanjung sangat....

Anonymous said...

woi mana PAS ni...hahaha..simpan la telor tu dalam jubah sampai hapak..

Anonymous said...

pak lebai pas tengah massage kat selangor...hehehe

Anonymous said...

kalau dah spesis pemakan babi..faham2 jelah mcm mana perangainya..itupun ada jugak yg mengangkat spesis ni sbg
spesis yg memajukan malaysia..pelik kan..padahal berselindung di sebalik kegiatan haram judi, pelacuran, kongsi gelap taik anjing (pistol, parang beranilah).. depan2 tgk mcm mana ada berani ke..kecoh je lebih sbb melayu bangsa yg bersopan santun dan berhemah..bukan mcm bangsa pendatang yg dalam bas pun bila bercakap mcm bercakap depan seribu org..bila bercakap tangan naik turun mcm berpidato..padahal otak kosong pun sebenarnya pendatang ni..nk cakap pasal demokrasi..lucu beruk betul LGE ni..itupun beruk2 masih memilih beruk sepet ni sbg KM..sedih tul mentaliti puak2 pembangkang ni

Anonymous said...

walau macam mana tembelang busuk sebusuk bangkai babi DAPig ini pecah sekali pun, org CINA tetap memberi sokongan padu kepada parti ini......mereka tetap bersatu luar & dlm kerajaan demi survival mereka....ini lah CINA...

Anonymous said...

Yg sain surat arahan jangan tayang tu melayu nama azman bin bihun... Tapi tak boleh salahkan dia. Dia cuma terima arahan dari cina dap

Anonymous said...

HARAM JADAH SUNGGUH CINA BABI Malaysia nih! DAP haram jadah!!!

Filem sejarah mereka takut dgn bayang2 jahat mereka-CINA BABI!!

NameeWee buat filem SIAL apakah DAP bantah??

Ayuh kit asokong filem Tanda Putra!! Aku akan join esok.

Anonymous said...

Nik najis dan Hadi bangok tgh sibuk cari ayat2 Agama utk support BABI CINA.. tggu lah sejam dua lg keluar dlm HARAMKAH lidah setan tuh!!!

PAS pelacor Bangsa dan Agama akan terus jilat dan jilat dan jilat CINA sepuas2nya!!!

Jgn lupa HAdi BONGOK pernah peluk Kit Sial dlm satu majlis besar.. beebrapa tahun lepas!!

Anonymous said...

Itulah DAP yang sebenarnya belum memerintah negara dah tunjuk kuku besi. Kalau dah memerintah negara pasti bukan sahaja kuku besi tapi gigi besi, kepala besi segala galanya besi...

Anonymous said...

jom mari kita belanja kaum keluarga dan kawan2 tgk cerita ini di pawagam... habis sikit duit takpa kerana inilah PERJUANGAN!!

Anonymous said...

jom mari kita BELANJA KAUM KELUARGA DAN KAWAN2 tgk cerita ini di pawagam... habis sikit duit takpa kerana inilah PERJUANGAN!!

Anonymous said...

lama tak masuk panggung wayang....kali inilah aku masuk tanda semangat cintakan Tanah Melayu milik Melayu selamanya....

Moh ramai2 penuhkan panggung....

ZanSala said...

Tp puak anjing DAP-Cina Kafir mcm melayu PAS dan PKR akan lihat semua ini politik UMNO BN.

Bg mereka klu masjid kena kencing dgn Cina semasa zaman skrg (zaman PAS jd pencacai DAP) pun itu akan dituduh sbg kerja poltik UMNO.. jd pencacai PAS yg dikategorikan sbg TAKSUB TOTOK ini tkkn follow melainkan apa yg lidah iblis (HARAKAH) dan pemimpin Munafik mereka canangkan..

jd skrg kita sentiasa kena pesong dan tipu dgn pemimpin PAS.. wpun terang2 perkara tu bertentang dgn Islam spt Kalimah Tauhid Allah SWT dan keperluan peribumi/bangsa melayu.

So bila berlaku hal2 begini, suara kita berpecah.

Sudah pasti pengikut PAS tkkn sokong, krn anggap ini politik rekaan UMNO.

P.Ramlee sudah buat byk filem meramalkan keadaan kita.. COBAAN- INI BETUL2.. ini dilema kita disbbkan PAS lahanat telah rosakkan pemikiran ahli2nya.. dr soal HUDUD sampailah soal bangsa..

Komunis yg terang2 zalim dan anti Agama tiba2 dipuja julang oleh Mat Sabu, konon UMNO yg putar belit fakta sejarah.. UMNO pulak LEMBIK dr segi perang saraf..

biarkan keadaan berlalu.. akhirnya inilah jdnya.. masyarakat yg pecah belah.. kita xboleh bersatu pd hal yg betul!

ZanSala said...

Bila terjadi isu2 berkait dgn hal kita orag Islam dan Melayu, suara kita jd spt serak-suam2 kuku, xsepanas BERSHIT 3 atau BLACKOU 505, dek krn pemikiran doktrin SONGSANG yg ditanam oleh PAS dan PKR pd Melayu2 ini.

Tapi, bangsa CINA, sama ada dr parti MCA GERAKAn dan sudah pasti DAP, sekata dan tidak berbelah bagi menyokong isu2 kaum mereka. Sikit atau banyak.. logik atau bohong.. semua mereka SEPAKAT.

Suara mereka KUAT sehingga kdua2 parti besar Melayu termasuk UMNO dn pencacai2 PAS PKR berlumba2 memenangi hati mereka.

Sehingga baru2 ini ada satu FORUM KHAS anjuran PAS Pusat mengutip duit lagi (RM100-200/kepala) utk bincang 'TOLERANSI AGAMA'??

ZanSala said...

Bila terjadi isu2 berkait dgn hal kita orag Islam dan Melayu, suara kita jd spt serak-suam2 kuku, xsepanas BERSHIT 3 atau BLACKOU 505, dek krn pemikiran doktrin SONGSANG yg ditanam oleh PAS dan PKR pd Melayu2 ini.

Tapi, bangsa CINA, sama ada dr parti MCA GERAKAn dan sudah pasti DAP, sekata dan tidak berbelah bagi menyokong isu2 kaum mereka. Sikit atau banyak.. logik atau bohong.. semua mereka SEPAKAT.

Suara mereka KUAT sehingga kdua2 parti besar Melayu termasuk UMNO dn pencacai2 PAS PKR berlumba2 memenangi hati mereka.

Sehingga baru2 ini ada satu FORUM KHAS anjuran PAS Pusat mengutip duit lagi (RM100-200/kepala) utk bincang 'TOLERANSI AGAMA'??

ZanSala said...

Bila terjadi isu2 berkait dgn hal kita orag Islam dan Melayu, suara kita jd spt serak-suam2 kuku, xsepanas BERSHIT 3 atau BLACKOU 505, dek krn pemikiran doktrin SONGSANG yg ditanam oleh PAS dan PKR pd Melayu2 ini.

Tapi, bangsa CINA, sama ada dr parti MCA GERAKAn dan sudah pasti DAP, sekata dan tidak berbelah bagi menyokong isu2 kaum mereka. Sikit atau banyak.. logik atau bohong.. semua mereka SEPAKAT.

Suara mereka KUAT sehingga kdua2 parti besar Melayu termasuk UMNO dn pencacai2 PAS PKR berlumba2 memenangi hati mereka.

Sehingga baru2 ini ada satu FORUM KHAS anjuran PAS Pusat mengutip duit lagi (RM100-200/kepala) utk bincang 'TOLERANSI AGAMA'??

Anonymous said...

Sejak bila pulak PAS dan makhluk2 berkopiah jubah dlm PAS yang KERAS lagi GANAS tu kenal TOLERANSI pulak?

berpuluh tahun pertetak perang dgn UMNO krn hal yg tk jelas, dihukum UMNO kafir.. itu Toleransi kepala hotak PAS? sesama Islam bukan main KERAS, GANAS.. tiba2 sejak berdamping mesra dgn DAP KAfir ( jijiknya), mereka nk bertoleransi?

Mana dia KEKERASAN Amanat 1979 dlu?? mana dia doa pecah perut setiap tahun di Kelantan dulu pd org UMNO??

ini tiba2 bila Islam dan hak asas Melayu di hina oleh Cina Kafir, mereka PAS bercakap soal TOLERANSI pulak??

Akhirnya suara dan ketegasan kita jd lemah, sbb ada Melayu yg akan lawan UMNO dn Krjn semula bila cuba tegas dan keras.

Sampai bila perpecahan org Melayu disbbkn pemikiran taksub parti PAS ini akan berlaku?

Apakah mahu sehingga Tuhan berikan suatu bala besar (mohon dijauhi Allah), berperang dan tumpah darah barulah Nik Najis dan Hadi Bwang akan beri sedar dan beri arahan pd pencacai mereka bhw kena berdamai dan bersaudara dgn org Melayu lain/UMNO?

Anonymous said...

Aku heran kalau tak ada papa-apa kenapa pulak ada golongan yg beria-ia menentang filem Tanda Putera ni?? Kenapa menjadi begitu takut pada SEBUAH FILEM? Takut pada watak filem atau jalan cerita?

Kalau dikatakan filem Tanda Putera boleh mencetus kpd perkauman......apa kurangnya dgn kejadian 13 MEI 1969 dulu? Bukankah 13 Mei itu telah pun mencetuskan rusuhan perkauman??

Dan satu hal lagi.....ISU KALIMAH ALLAH siapakah yg mula-mula membangkitkan isu ini?? Tidakkah isu spt ini juga boleh mencetuskan perkauman dan konflik agama??? Aku rasa semua org tahu betapa SENSITIFNYA isu KALIMAH ALLAH ini kalau dibandingkan dgn TANDA PUTERA......ia bukan saja melibatkan kaum tapi melibatkan agama juga.....2 DALAM 1. Tapi semasa isu kalimah Allah dibangkitkan, tak ada pun pihak berkenaan rasa sensitif atau rasa begitu PRIHATIN nak menjaga KEHARMONIAN KAUM di negara ni macam yg terjadi dgn hal penayangan Tanda Putera ni.

Cuba kita CELIKKAN MATA kita.....lihat dan renungkanlah kenyataan yg sedang berlaku........

Nampaknya dalam nak menegakkan BENANG YG BASAH apa saja kenyataan sanggup dinafikan dan dipadamkan dari sejarah. Janji benang yg basah dapat ditegakkan. Mengata dulang paku serpih......SIAPA MAKAN CILI TENTU AKAN TERASA PEDASNYA.

Anonymous said...

KONGSI GELAP CINA-DAP

dipetik dr akhbar online :

Lebih 40 ribu ahli anggota kongsi gelap..

Katanya, bagi kebanyakan kaum India pula menganggotai Geng 04, Geng 21, Geng 24, Geng 08, Geng 18, Geng 35, Geng 36, Geng 303 dan Geng Satu Hari.

"Kaum Cina di Semenanjung ramai menganggotai Geng 24, Geng 18, Geng 36, Geng 21, Ang Soon Thong, Wah Kee, Sio Sam Ong, Hong Hong San, Pneh, Hai San, Sin Ang Bin, New Cell 20, Jit It Hai, Sio Koon Tong, Gee Lam Kor, Gee Ah Heng, Loh Kuan, Tiang Yee Tong dan Geng Leng Hor.



dlm banyak2 kongsi gelap.. Cina Babi paling banyak dan ramai!!

Tk mustahilkah PRU13 yg lepas ada pengaruh kongsi gelap dlm mengugut dan mengatur undi bangsa Cina??

Anonymous said...

Yesss...malam kang aku tengok kat TGV. Dah beli tiket.

HIDUP MELAYU...!!! HIDUP MELAYU...!!!

Anonymous said...

Bgus Dato Shabery Chik, mula bertindka tegas.. beliau akan rujuk kdp Peguam negara (malang pula Gani Pataik ni talibarut PR) utk ambil tindakan undang2 pd DAP Penang.

Aku minta Menteri Penerangan beli filem tu dan tayangkan dalam semua TV Awam. Padan muka biar semua org Penang tgk... biar melompat2 Cina Babi DAP!

Kenapa mereka takut dgn filem tu jika mereka tk buat apa2 kesalahan?

Anonymous said...

Kafir harbi tetap kafir harbi dan tabiat pun kafir juga.....tapi yang hairannya ada juga Melayu Islam yang percaya malah menjadi penjilat tegar si kafir harbi limguAn jeng ni.

Anonymous said...

Tiada parti lain dalam Malaysia ini selain PAS yang paling bodoh dan memberikan imej buruk kepada Islam dan Melayu.

Anonymous said...

Mulai hari ini TANDAPUTRA mengupas intipati sejarah bangsa tak mengenang
budi serta berniat jahat penuh daya toleransi mencapai kuasa mutlak menjadikan kita hamba abdi dibumi sendiri............
Melayu hari ini diheret kirikanan dilempar nista keji yang mana hanya binatang layak menerima nya...
bukan itu saja matlamat bangsa haramkejadah ni?...selagi belum menerajui kedaulatan NEGARA......
selagi itulah bibit kebencian terhadap kita dimanupulasikan walau dengan apa cara sekali pun demi ajenda besar tersirat sejak dizaman se- belum MERDEKA.....MERDEKA.....MELAYU BERKUASA PERTAHANKAN DENGAN DARAH SEKALI PUN.... SUMPAH SETIA KITA TAK KAN MELAYU HILANG DIDUNIA INI.....

Anonymous said...

disyorkan juga polis atau tentera menjaga keselamatan penonton semasa tayangan nanti sebab .....

Anonymous said...

Setuju pihak berkuasa perlu ambil perhatian terhadap "keselamatan penonton" semasa penayangan Tanda Putera kerana ditakuti jika ada berlakunya "provokasi", oleh kerana lama sebelum ditayangkan lagi filem ini sudah menjadi kontroversi yang kurang disenangi oleh sesetengah pihak.

Anonymous said...

Filem blockbuster UMNO ke?

Boleh menang anugerah imaginasi Kartun ler

Sia-sia duit Rakyat je.

Lain Kali pi guna duit poket sendiri ler.

Ngapa tak tayang kat RTM Dan TV3?

Anonymous said...

TANDA PUTERA adalah satu elemen kesedaran utk memantapkan lagi ekonomi umat melayu islam!

mengingati sejarah 13 mei adalah penting buat umat melayu islam! kita kena buat pengajaran yg kestabilan dalam ekonomi adalah penting utk mengelakkannya dari berlaku!

sekarang jurang pendapatan kaum melayu dgn kaum cina dan india semakin melebar. kita semakin ketinggalan! kita kekal dibawah!!

pengagihan kekayaan ekonomi negara amat kecil yg dimiliki oleh kaum melayu sedangkan kitalah majoriti di tanahair kita! ini sesuatu yg amat pahit utk ditelan oleh kita semua!!

butang panik wajib ditekan sekarang!!! kita wajib bersatu walau apa cara sekalipun utk memartabatkan kembali maruah kita yg hilang di dalam ekonomi!

mari kita sedarkan kembali umat melayu islam yg masih leka dgn hakikat sebenar yg menimpa dan bakal menimpa kita kerana kita lemah dalam ekonomi!

perjuangkan segala usaha kita utk merapatkan kembali jurang ekonomi yg semakin melebar ini! sebarkan flyer BBCD dan segala elemen kesedaran ditempat kita! itu adalah satu usaha kecil tetapi amat besar peranannya utk kesedaran!!!

kita tidak punya pilihan..kesedaran ini wajib dipergiatkan lagi.. sejarah dahulu sejak 1969 telah ada kesedaran begini tapi sejuk dan akhir lesu..melayu baru tidak mudah lupa...melayu baru sentiasa bergetar dgn semangat baru serta sentiasa berada dalam mode perjuangan!!!

inikalilah segala usaha padu dan jitu wajib dimantapkan utk pertama kalinya dalam sejarah peradaban umat melayu islam di malaysia!! ekonomi kita wajib diperteguhkan!!!

tiada jalan mudah!! kita semua adalah pejuang!! 100% sokongan kepada produk dan premis umat melayu islam!!!!!! tiada kompromi dan tiada belas ihsan!!

Mesej melalui TANDA PUTERA ialah..kita punah bila politik kita rebah..

inikalilah kita ubah!!!

Anonymous said...

Tak jugak,ni utk org2 melayu..
Jenis xpenah dgr crita org2 tua yg susah dulu mse 13mei..
Nk keluar kt wayang pn susah,nak kua kt tv?
Mana akai hang pn aku xtaw..

Anonymous said...

sokong sangat agar DI BINA KEM TENTERA DARAT UDARA LAUT kem terbesar DI PULAU PINANG .....letakkan ramai tentera dan polis di PULAU PINANG DAN SEBERANG PERAI ...bila mengundi semua undi di PULAU PINANG ...dgn cara itu kita boleh pegang Kuasa kembali di PINANG ...PULAU PINANG adalah bawah kerajaan Kedah melayu ....MELAYU WAJIB MEMERINTAH KEMBALI DI PINANG ...jgn lambat nanti jd singapore kedua pulok nanti

Anonymous said...

parti PAS takde jasa apapun kpd bangsa Melayu ...

jasa PAS adalah mengkafirkan org Melayu lain je...dia je yg ISLAM ...

PAS ni kira macam SYIAH lah ....parti yang menyusahkan rakyat dan menjadi lembu kpd DAP shj ...

PAS adalah parti yg ditubuhkan utk memberi elaun DUN dan PARLIMEN kpd ahli shj ....TIDAK ADA JASA langsung PAS kpd org Melayu ....

Anonymous said...

sultan kedah tuntut lah balik penang tu....chinabeng semua sudah tak ada ranchiau...ranchiau bo liow maa...sudah kasi hanjeng makan maa

Anonymous said...

GAP...TOLONG PROMOTE ABIS2 TANDA PUTERA..Tolong...

Anonymous said...

INGAT DENGAN SAH HALALNYA FILEM INI UNTUK TAYANGAN DISELURUH NEGARA MAKA TANGGUNG JAWAP KITA LAH UNTUK MEMBUAT KEMPIN SEBANYAK MUNGKIN AGAR ORANG MELAYU DAN ANAK MUDA MELAYU RAMAI RAMAI MEMENUHI PAWAGAM.. BARULAH MEREKA ADA KESEDARAN, BARULAH SEMANGAT JUANG YG KENTAL DAPAT DISUNTIK SEHINGGA PRU 14..

Anonymous said...

Ds Najib tau ke bapa dia hero dalam filem tanda putra? Senyap aje... telor kontol kena gengam oleh dapig, mca dan gerakan? Kesian... cubaaann... emmrgh...

Anonymous said...

MELAYU P.PINANG X DAK TELOQ..TAKUT KAT CINA ,,, BUKAN SUSAH NAK AJAQ PUAK CINA NI,,TAPI KENA TAWAKAL CEKAL DAN BERANI..TAKKAN PEKARA KECIK MACAMANA NAK AJAQ CINA PENANG PUN TAK TAU,,,,ADUUIIII...BANGUN LA MELAYU PENANG.. CINA NI DEPA TAKUT EKONOMI DEPA LUMPUH JE..

Anonymous said...

Aku dah lebih 20 tahun menetap kat ttdi kl. Dulu aku ingat tun dr ismail ni doktor yg merawat pesakit atau terkenal sbb kerjayanya. Ada juga dengar cite yang tak sedap pasal keje tun dr ismail sebagai pembantu tun razak yang keras dan tak bertolak ansur. Sudah pasti aku nak tonton filem ini tengok versi mana yang betul dan lojik.

Anonymous said...

Apapun filem ini sedang ditayangkan dan untuk beberapa bulan lagi akan sampai ke skrin kecil dan seterusnya percuma di saluran-saluran utama untuk selama-lamanya. Tiada apa yang mampu dibuat oleh anak beranak Lim dan partinya untuk menghalangnya.

Peristiwa 13 Mei 1969 kini wajib dipelajari oleh semua siswazah di IPTA demi mengingatkan generasi muda kejahatan kaum cina chauvinis dan bagamana mereka tidak boleh mengulanginya semula kalau masih mahu wujud sebagai bangsa yang senang hidup di Malaysia.

Anonymous said...

Cina pun ikut Melayu boikot Barangan ABC? Karang pakai pulak ABM.

Tanda Putera tu filem Melayu UMNO kan?

Padan muka ler.

GAP Dan pangampu boleh lah pi tengok sendiri.

Tak payah paksa orang lain pi.

Anonymous said...

Blogger Dinturtle dah seru "Dap Pulau Pinang Haramkan Tanda Putera. Apakata Kita Ajar Dap ..... BOIKOT Pawagam Yang Bersekongkol !"

Setakat ni panggung GSC dah bersekongkol. Apalagi?

Anonymous said...

Selepas kita dah tonton tanda putra kat semua pawagam barulah kita boikot gsc.

Sokong filem melayu tapi boikot pawagam cina.

Anonymous said...

anon 6.38..
kau ni mmg sah dh anjing DAP, tp kau mewakili parti sial yg mana satu punye minded? Parti PASetan atau PKRgay?

Filem tu sarat dgn nilai sejarah, fakta sejarah, aphal ko sakit hati? ko dh makan babi ke tiba2 terase sgt mcm puak CInaDAPig?

Utk pengetahuan kau ini filem komersial, apa kena mengena dgn duit 'rakyat'?? dlm dunia Islam xde istilah duit rakyat.. duit negara adalah, duit negara ialah hasil pegurusan negara,


tp Anjing pencacai mcm ko mmglah mana boleh pikir.. sikit2 UMNO.. esok ko mati ko mengucap keluar UMNO.. UMNO.. biar padan muka!!

Anonymous said...

SYABAS MB MUKHRIZ- KEDAH JADI NEGERI PERTAMA LULUS AKTA MEMBANTERAS SYIAH DI MALAYSIA!


Mcm mana kita nk ckp PAS tu INSAF dan parti yg baik..???

Hari ini Krjn Kedah meluluskan Akta Membanteras SYIAH.. slepas di bentangkan di DUN. 21 ADUN BN termasuk 2 MCA menyokong... dan 9 EKOR SETAN ADUN PAS membantah!! 4 ADUN PKR berkecuali dan 2 Adun DAP xmengundi!

So cuba kita faham dan lihat mcm mana JAHAT nya PAS. Mereka tipu kita pasal AGAMA!!

Ini bab Aqidah, mereka boleh BANTAH. So jelaslah mereka support SYIAH.. kenapa benda baik dan bantu kuatkan Aqidah Sunnah 9 EKOR ADUN SETAN PAS tu BANTAH???

So klu bab itu pn mreka jelas KHIANAT.. apakah bab2 mcm Filem Tanda Putra ini PAS nk bersatu lwn propaganda DAP??

SORRYYLAH.. aku nk ckp.. bangsa PAS ni sama je perangai YAHUDI.. mereka xpernah berubah, kalah pun mereka SOMBONG, jika MENANG mereka akan ZALIM!!

Anonymous said...

anon 11.24pm..kepala hotak hang! sapa nak paksa org pi!!!!!!!!!!!

akai hang mcm budak2..cinabeng tak payah slogan ABM..depa dah boikot melayu sejak mula merdeka lagi!!!

kenapa hang kalut pasal tanda putra??? hang tak mau pi tengok sudah la.. kenapa filem david teoh hang tak bising??? sebab dia cina??? hang memang rasis..tapi aku tak tau hang bangsa apa?????

Anonymous said...

bila hentam cinabeng pasti akan ada anjeng PAS yg tukang bela... dasar anjeng betul.. cinabebg pun makin naik minyak babinya lah...

Anonymous said...

anon 11.24 pm..
lebih baik lu mampos le dr idop jd pencacai hanjeng kapir. Lu tau tak Cina sudah boikot Melayu sejak 13 Mei lagi.. lu je bodoh mcm Hadi Bongok dan Nik Najis yg tgh semput tuh.. Cina kapir tnjuk baik sket dh sepak terajang UMNO mcm musuh dunia akhirat.

Skrg lu mau ckp UMNO apa?? Lu ckp pasal PAS lah bodoh!! xnk tgk sudah le.. tp lu mau ingt PAS xboleh buat apa2 lh sbb sudah melacor sama DAP Babi.. sekali sudah kangkang..lu xboleh tolak lg sama Cina Babi punya godaan.. bodoh pencacai hanjeng PAS!!

Anonymous said...

Terdapat sejenis bangsa yang tak sedar akal dah kena kontrol oleh pemimpin2 Pakatan Rumah urut dlm blog ni. Corak komen cukup tak berguna. Aku sarankan lebih baik taubat awal sblm menyesal di kemudian hari.

Anonymous said...

PAS sama mcm yahudi.
kita kasi hantam Cina Kapir, hanjeng2 PAS yg air liur meleleh2 ni akan awal2 lg berkobar2 tolong bela!! hantam sama kita!!

Cina xperlu naik minyak babi pon sbb PS sudah jdi BABI HUTAN tukang sondol Melayu UMNO bg pehak DAPig!! apa susah.. see la BLACKOU 505.. PAS Kedah kasi MARKAZ PAS lohh.. kasi CinaBabi pakai.. hantam sama UMNO!

talak susah maa...kasi sikit senyum sama Nik Najis..puji bohong2 maaa... seluruh pencacai PAS akan jilat sama DAP smpai mati maaa!!

tlak susah punya... PAS mmg bodoh sampai mampos!

Anonymous said...

PAS mana...? Kan ke PAS ni jurucakap DAP...bagi PAS buat press conf.

Bagi mic to kat Mahpuz Bean..bagi dia "launch"..filem nih..

Anonymous said...

Macam inilah pemimpin
UMNO berjiwa Melayu yg
kita mahu …
KJ memiliki minda kelas pertama,
mentaliti yang perlu ada untuk
menjadi pemimpin dan memacu
belia serta generasi masa hadapan
kearah yang lebih cerdik, matang,
dinamik dan berfikiran terbuka.
Manakala orang2 yang berotakan
minda kelas ketiga dan keempat
akan resah ketakutan melihat
tindakan2 Khairy kadangkala pelik
dan lain dari yg lain. Akibatnya
penerimaan KJ di kalangan
sesetengah pembesar UMNO adalah
ibarat cerita singapura
dilanggar todak. Apabila
Hang Nadim menunjukkan
kebolehannya dan berjasa kepada
sultan, pembesar2 istana jadi
tercabar kedudukan mereka suatu
masa nanti, lalu membuat fitnah dan
menghasut sultan. Maka Hang Nadim
yg masih muda dan mungkin boleh
menyumbang lebih banyak bakti dan
jasa kepada bangsanya dihukum
bunuh. Begitulah cerita melayu dari
dulu hingga sekarang.. siapa yg
nampak lebih menonjol dan
bijaksana spt KJ, akan dijatuhkan.. ..
saja nak mengingatkan cerita ni
pasal melayu mudah lupa ...
Hati2 KJ ...

Anonymous said...

Memang dasar tak mengenang budi.... mudah dirasuk mudah mengalah mudah dibeli dengan nilai RM100.00 untuk jati diri melayu serta sebotol samsu jati diri keling yang mana orang PP
hari ini umpama lembu tercucuk hidung boleh ditarek kehulu kehilir tampa rasa malu serta terkilan dipermainkan diperbodohkan dengan tiori domino komunisma yang sejak dulu lagi adalah musuh NEGARA yang halal dibunuhnya..........adakah TANDAPUTRA filem UMNO ?........celaka la lu!! cuba putar belitkan inpilikasi sebenar.....yang nyata ada lah wang sendiri terbitan SUHAIMI BABA tak ada kena mengena pun dengan UMNO......memang jahat hati kominis kau ni!......bagaikan BABITONYOK pemakan bangkai bergelumang tahi sendiri mengalahkan buaya pemakan bangkai manusia.

Melayu Perak said...

bukan aku kata....

anon-anon diatas semuanya menyokong UMNO.....

itu menunjukkan majoriti yang komen dalam blog nih sokong UMNO.....

Anonymous said...

Salam,

Kawan2, kt mana nk tgk filem Tanda Putra ini di luar Pulau Pinang?

Sampai bila tarikh penayangan filem ini di Cinema??

Siapa2 yg tau boleh tak senaraikan kt mana Cinema sekitar Kedah yang tayangkan filem ini? Jadual tayangan nak dapat di mana?

Insya Allah saya nk tonton filem ini.

Sekian, Terima kasih.

AkuBenciKakiJilat said...

Ya majoriti dlm blog ni menyokong tulisan GAP krn menyokong perjuangan UMNO yg BETUL dan BENAR.

Tapi kami tk menyokong ko Melayu Perak yg jd TUKANG AMPU NAJIB dan SAMSENG KAKI MENCARUT dlm blog.

Kami juga tak sokong Najib dan Khairi yg sekarang mula rosakkan UMNO dan orang Melayu.

Sekian, jangan perasan Melayu Perak Ngok Kaki Pengampu/ Si Kitol. Terima kasih semua.

Anonymous said...

Melayu perak aku tau kau syiah. Boddow!!

Anonymous said...

Bagi yg tak tahu tentang kejadian 13 Mei boleh rujuk dan tanya orang-orang tua (yg masih ada), ketua-ketua kampung yang lama, datuk-nenek kita yang dah melalui dan terlibat dgn peristiwa tu. Sila dengar cerita mereka betul-betul.

Kemudian boleh buat rujukan sendiri pada gambar-gambar, keratan-keratan akhbar lama, artikel-artikel, laporan-laporan lama dan Laporan Mageran yang diterbitkan tentang 13 Mei dari internet, Arkib Negara atau perpustakaan awam negeri.

Kemudian lihat ada tak persamaan dgn filem Tanda Putera tu. Dari situ kita boleh tahu kebenarannya tentang 13 Mei dulu.

Anonymous said...

Yang sah, cinabeng ni memang busuk; Metaphorically and Pjysically. Why? Diorang berak dan kencing tak cebok... Sikap kiasu...

Anonymous said...

Ni lg sekor dapig

Anonymous said...

Ni aku nak cakap aku ada post komen August 30, 2013 at 3:38 AM............pada orang yg "buta" tak tau apa maksud aku, ni aku nak terangkan.......aku tengok filem Tanda Putera ni macam-mcam dikata org. Belum lagi ditayangkan dah bertubi-tubi dikata-kata itu-ini. Bagi mereka yg kata begitu-begini, apa kata buat kajian dan rujukan sendiri dulu, lepas tu tonton filem tu dan kemudian baru buat kesimpulan.

Ni tak tahu lagi ujung-pangkalnya dah melenting-lenting, cakap macam-macam. Belum lagi tengok filem tu tapi dah buat kesimpulan. Tengok dulu dari awal sampai akhir barulah buat penelitian.

Aku sendiri dah buat kajian, rujukan tentang 13 Mei dan aku akan tonton filem ni utk kepastian. Atok aku sendiri pun dah cerita pengalaman dia pada aku.......Kita ada mata, akal yg boleh tengok dan fikir. Ada antara slot-slot adegan filem tu (yg ditunjuk dlm TV sekejap) aku tengok senarionya sama macam gambar-gambar 13 Mei yg diterbitkan dlm akhbar-akhbar dulu-dulu. Jadi eloklah kita tonton dari mula sampai akhir dan ditelitikan dulu sebelum buat sebarang kesimpulan.

Rasanya tentu pihak produksi dan pengarah filem tu pun dah buat kajian dan rujukan sebelum menerbitkannya sebab mereka pastinya tahu filem itu berisiko tinggi. Jadi dari bising-bising......kan ke lebih baik kita kaji dan buat rujukan dulu, kemudian tonton sendiri dan lepas tu baru buat kesimpulannya.

Jadi bagi org yg gemar buruk sangka pada pendapat org sila pahamkan maksud aku ni. Maksud aku tak sama macam yg ko pikirkan. Kalau buruk sangka dan pendek akal......ko tanggung jelah dosa ko tu.

Anonymous said...

CINA DAP KAN NINNA BU CHEE BAI!!!

Anonymous said...

PAS BUKAN PARTI DAYUS PARTI ANAK HARAM!!

Anonymous said...

blog ni meme la penyokong UMNO ...DAN penentang DAP KOMUNIS ...

RED BEAN ARMY PKR DAN PAS boleh belah dari blog ini ...

tapi semakin kita suruh mereka BELAH semakin juga tiap hari mereka dtg blog GAP ....Itulah TANDA BANGANGNYA DAN BENGONG nya DAP PKR PAS LEMBU DAP RED BEAM ARMY ....


puak FUCKATAN lawat lah web harakahdaily POKNIK tu dan web DAP ... WEB pembangkang semua menipu sebab tu org UMNO tak lawat blog pembangkang tapi puok pembangkang dok lawat blog GAP .....BENGONG betul pembangkang tuuuu

WOI PEMBANGKANG BOLEH BELAH ...ORG nak sambut MERDEKA ni ....negara ini dimerdekakan oleh UMNO yng banyak berjasa .....PARTI PAS takde apa jasa kpd org MELAYU ...buat menyemak di TANAH MELAYU je lepas tu jadi LEMBU DAP je...puok PAS ni adalah paling bangang lebih bangang dari MAT REMPIT wwwwwoooooooooooo weeeekkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

blog ni meme la penyokong UMNO ...DAN penentang DAP KOMUNIS ...

RED BEAN ARMY PKR DAN PAS boleh belah dari blog ini ...

tapi semakin kita suruh mereka BELAH semakin juga tiap hari mereka dtg blog GAP ....Itulah TANDA BANGANGNYA DAN BENGONG nya DAP PKR PAS LEMBU DAP RED BEAM ARMY ....


puak FUCKATAN lawat lah web harakahdaily POKNIK tu dan web DAP ... WEB pembangkang semua menipu sebab tu org UMNO tak lawat blog pembangkang tapi puok pembangkang dok lawat blog GAP .....BENGONG betul pembangkang tuuuu

WOI PEMBANGKANG BOLEH BELAH ...ORG nak sambut MERDEKA ni ....negara ini dimerdekakan oleh UMNO yng banyak berjasa .....PARTI PAS takde apa jasa kpd org MELAYU ...buat menyemak di TANAH MELAYU je lepas tu jadi LEMBU DAP je...puok PAS ni adalah paling bangang lebih bangang dari MAT REMPIT wwwwwoooooooooooo weeeekkkkkkkkkkkkk