Wednesday, November 6, 2013

POLIS... CINA NI NAK CETUS KETEGANGAN ANTARA KAUM !


36 comments:

Anonymous said...

ni cina kah ? apa masalah dia ? kasitau sikit.

Hamdan Rukun said...

MANA MENTERI ? MANA MENTERI UMNO?

LEPAS PEMILIHAN KENA LAGI LAJU...

Anonymous said...

Harapnya KDN ambil alih penyiasatan - jgn. hanya serah pd. polis negeri, yg. mana kdg-kdg. di bawah kuasa Bukan Islam! Kdg-kdg amat meragukan bila mangsa adalah umat Islam/Melayu, tapi tiada tindakan, walaupun repot polis berbakul [cthnya penyelia muda Felda yg. dibunuh dgn. kejam di Lahad Datu, dan dua keluarga anak beranak termasuk dgn. bayi kecil mereka, penunggang motosikal, juga peneroka Felda di Lahad Datu, dilanggar ngeri oleh kereta 4WD (disyaki geng kongsi gelap Cina SAMSENG yg. sama!), apa hasil siasatan?!]

Si Cina-Cina PENDATANG disyaki-PELAHAP-BUAS-KANGKANG-BABI ini, yg. sampai begitu keji mencarut pd. ALLAH SWT kita, saya syaki dr. geng kongsi gelap Cina! Islam/umatnya, mereka ni berani hina; cuba mereka hina Hindu/kaumnya, mungkin kena SEMBELIH-KEPALA-DAJAL mereka atau diCINCANG mereka ni!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

org kristian kat sabah dan sarawak patut ambik tindakan jugak. kan allah sinonim dgn kristian disana?

Anak Bukit Jelutong said...

Dalam masa PM dan pemimpin-pemimpin Melayu terus berlembut dan cuba mengambil hati, bangsa ni dok fikiaq Melayu lemah, hina dan bodoh.

Susu yang dihuluq, tuba terus ditabuq.

Awat hangpa nak apa lagi?

Anonymous said...

Terlalu jelas menghina Agama dan bangsa.... Aku sebagai Umat Islam dan melayu tidak akan memaafkan Kafir ini.... KDN jangan mewakili orang lain untuk memaafkan Syaitan laknat ini ... Undang2 dah ade sila gunakan jangan sampai rakyat terpaksa guna undang2 sendiri ... FAHAAAM

Anonymous said...

Anak didik DAP memang kurang ajar, tindakan tegas wajib diambil supaya tiada lagi suara kurang ajar seperti ini diMalaysia.

Anonymous said...

Sedihlah krn PAS lah umat Islam jd lemah dn xkuat lg utk lawan dkyah mcm ni.. nnt semua akan diutudh UMNO zalim pd Cina.. sdngkan Cina dh sgt melampau.. hina apa pun skg mereka di bela oleh lawyer2 PR.. PAS jd talibarut kafir!

Anonymous said...

Bila tk tegas mcm ni lah jdnya.. SKMM skrg dikuasi pro PR, pro Anwar.. apa boleh buat agensi pnting Kjrn tp kepala2 besar ialah org2 PR...

Anonymous said...

Inilah bila kerajaan lembab KDN salahkan SKMM dan SKMM salahkan KDN. Kalau orang Islam bertegas tak jadi Cina ni semua nak angkat muka. Aku dulu Pro BN tapi kalau dah lembab macam ni naik fed-up. Kata orang 'If you can't beat your enemy, just joint them'. Sekarang Hisham Pondan pegang Kementerian Pertahanan. Mana kertas putih Lahad Datu? Penceroboh dah pun ditangkap malah ada dah dijatuhkan hukuman tapi Hisham tetap diam.

anti-sotong-kominis-pengkhianat said...

KDN, MCMC/SKMM, PDRM....tunggu apa lagi??? Si Mamat ni dah gian nak masuk kedalam tu....tunggu apa lagi bro????

Anonymous said...

WHAT HAPPEN TO HIM IF IN SINGAPORE.
IN MALAYSIA, SAY SORRY AND YOU'LL BE FREE.
WHAT A BEAUTY. THAT'S WHY SO MANY KURANG AJARS IN MALAYSIA.
GOMEN SEEM TO ENCOURAGE THIS AS NO SERIOUS ACTION BEING TAKEN.
GOMEN WILL ONLTY TAKE ACTION AFTER INCIDENT LIKE MAKE 13.
THAN IT'S TOO LATE, TOO MUCH DAMAGE DONE.
TOO MANY SUCH CASES HAPPENED NOW AND YET GOMEN STILL TOO LENIENT.
OH MY KERETAPI TANAH MELAYU.

Anonymous said...

This is certainly a frontal assault inflicted to the Authority/PDRM. Concerned citizens who value a fair-play are watching the steps being taken by the Authority/Police.

If no action is taken (immediately), then it is considered a green-light for free-for-all with regards to counter-assaults.

We are watching...

Anonymous said...

Najib kate ...sokongan cina pada BN dah kembali....

mua ha ha ha ha ha hah....

Anonymous said...

jagan sampai aku jumpe cina nie k..

Anda Tahu X !!! said...

sialannn

Anonymous said...

Jangan Biarkan kedaan Islam dihina. Ingat Islam akan di pertahankan ke akhir hayat.

Anonymous said...

BENARKAH UMNO ADIL KEPADA ORANG MELAYU ?

PRK Sungai Limau mendedahkan sikap sebenar Umno terhadap orang melayu. Orang melayu mendapat layanan seolah-olah “ anak tiri “ daripada Umno. Sedangkan orang cina mendapat layan seolah-olah “ anak emas “. Begitu sekali Umno memperlakukan orang melayu kerana hendak mengejar undi orang cina yang tak seberapa pun. Betapa hinanya, murahnya, tidak bernilai undi orang melayu kepada Umno.

Ramai orang melayu tak sedar tentang hal ini. Mungkin pada mereka tak ada apa-apa. Pada hakikatnya Umno sebuah parti melayu telah menghina bangsa yang berjasa kepadanya semasa Umno “ nyawa-nyawa ikan “ di arena PRU13 baru-baru ini.

Cuba anda lihat agihan bantuan kepada sekolah-sekolah oleh Umno semasa PRK Sungai Limau. Berapa yang sekolah melayu dapat dan berapa pula yang sekolah cina dapat ? Saya terasa sangat seolah-olah murid sekolah melayu tak ubah macam sampah yang tidak ada nilai langsung jika hendak dibandingkan dengan murid sekolah cina. Tiga sekolah cina mendapat 2.5 juta sedangkan 12 sekolah melayu hanya mendapat 1.2 juta. Maknanya market price sekolah cina adalah lebih tinggi daripada sekolah melayu pada kadar RM0.80 juta bagi satu sekolah cina dibandingkan dengan RM0.10 juta bagi satu sekolah melayu. HINA NYA SEKOLAH MELAYU DI MATA UMNO, MURAHNYA HARGA SEKOLAH MELAYU DIMATA UMNO.

Mengejutkan, saya terjumpa dalam blog SRJK Aik Min di Sungai Limau hanya ada 15 orang murid tetapi mendapat bantuan sebanyak 1 juta. Saya tidak ada maklumat berapa murid di SK Bukit Besar dalam DUN Sungai Limau, tetapi saya percaya murid sekolah itu ramai dan mungkin 500 atau lebih. Berapa SK Bukit Besar dapat, Cuma RM0.1O juta sahaja.

Bersetujukah anda dengan saya bahawa di mata Umno nilai atau harga satu orang murid cina dengan nilai atau harga satu orang murid melayu seumpama “ langit dengan bumi “. Di SRJK Aik Min harga atau nilai satu orang muridnya adalah RM66,666.00 (mengambil kira jumlah murid 15 orang). Berapa pula harga atau nilai satu orang murid di SK Bukit Besar ? Memeranjatkan, menyedihkan, rasa terhina bila satu orang murid di SK Bukit Besar cuma berharga atau bernilai RM200.00 sahaja (mengambil kira jumlah murid 500 orang).

Saya tidak tahu adakah para guru di sekolah melayu ada membuat kiraan secara metamatikal seperti yang saya buat. Saya yakin mereka tidak buat kerana guru sekolah melayu ini tidak berapa cekap metamatik sangat jika hendak dibandingkan dengan guru sekolah cina. Kalau guru sekolah melayu betul-betul cekap metamatik awal-awal lagi mereka ada membuat kiraan metamatik, dan saya percaya mereka akan memprotes secara diam kepada Pak Menteri mereka iaitu Muhyidin Yassin, dan akibatnya Umno akan kalah lebih teruk lagi di PRK Sungai Limau, dan Pas akan mendapat majority yang lebih besar daripada yang Pas dapat masa calonya adalah arwah Ustaz Azizan.

Saya simpulkan bahawa apa yang berlaku pada PRK Sungai Limau ini adalah UMNO MENGHINA ORANG MELAYU, UMNO MENGHINA SEKOLAH MELAYU, UMNO MENGHINA GURU-GURU MELAYU DAN UMNO MENGHINA MURID-MURID MELAYU. Dan atas sebab itu lah walaupun saya ini seorang yang Pro Umno tetapi bersyukur bila Umno kalah di PRK Sungai Limau sebab saya tidak mahu orang melayu yang berfikiran seperti saya bertindak menolak Umno lagi pada PRK yang akan datang, dan yang paling saya tidak mahu adalah orang melayu menolak Umno pada PRU14 yang akan datang.

WAHAI PEMIMPIN UMNO, JANGAN LAH KAU ULANGI PENGHINAAN KE ATAS BANGSA MU SENDIRI SEPERTI MANA YANG KAU LAKUKAN DI DALAM PRK SUNGAI LIMAU PADA 4 NOV 2013 DI MASA AKAN DATANG. CUKUP CUKUP LAH ……..

Saudara BLOGGER, saya mohon tuan siarkan posting saya ini. Saya tidak halangan jika tuan ingin menjadikan isu yang saya bangkitkan sebagai bahan untuk artikel anda. SESUNGGUHNYA SAYA MAHU SELAMATKAN UMNO DARIPADA DIHUKUM OLEH ORANG MELAYU SENDIRI. SAYA MASIH MAHUKAN UMNO UNTUK JAGA MELAYU DAN ISLAM.

Ana Muslimah

Anonymous said...

SENANG SAJA ANAK ANAK CHINA HINA ISLAM.
INILAH HASIL DASAR PELAJARAN SEK VERNACULAR.
PATI BABI ALEX TAN TAKPANDAI BAHASA MELAYU.
CELAKO PUNYA CINO.
PEMUDA UMNOPUN KECUTTELOR.
TAK ERANI BETSUARA.

Anonymous said...

Anyone know the detail of this man? Please leave the information here.

We are looking for him.

Anonymous said...

PEMUDA PAS TAKUT KECUT TELOQ IKUT TELUNJUK CINA DAP....

anti kominis dan DAPpigs said...

Anon 5:09pm....

JAngan lah tibai pemuda UMNO saja...Pemuda PAS-pis-pus, P'Gay'R tu tak turut kena tibai sekali ke???....depa nya teloq lagi kecut tau....hari2 kena sedut kat Bang Non dan DAPpigs....kharrk ptuihhhh..

Anonymous said...

mengikut islam, adakah darah kafir ini sudah halal ditumpahkan??? kalau kita terkorban adakah kita mati shayid????

Anonymous said...

Amat biadap. Allah bila bila masa pun boleh turunkan bala keatas beliau.

Anonymous said...

Cina lagi.? Apa masalah mereka ni?

Anonymous said...

Ana Muslim ambil ksempatan nk burukkn umno. Sedangkn PAS pn btanding. PAS blh cuci tangan stelah mebang wo nti tk bawa spa2 pbangunan & tk perlu tunaikn janji. Bhati2 dgn puak2 yg slu nk burukkn umno dlm semua hal

Aku amir

Dyll said...

Setuju dgn Anon anti kominis dan DAPpigs.... Bila terjadi kes2 menghina agama Islam nie, sepatutnya parti yg mengaku TERLEBIH ISLAMIK ini yg didepan mengutuk / menentang bangsat2 yg menghina agama Islam. Org2 PAS nie harap TELOR aje BESAR tapi sebenarnya PENGECUT bila berdepan dgn Cinabeng laknat. Senang cerita, tuduh UMNO/BN. Wahai ahli2 PAS (yg bakal menghuni shurga PAS) tunjukkanlah KEJANTANAN anda semua. Jgn asyik nak bermusuh dgn sesama Melayu Islam (UMNO) saja yg berani.....

Anonymous said...

BUAT APA KITA NAK BERTEMPIK, TERLOLONG???? SEDANGKAN PIHAK YANG SEPATUTNYA MENGAMBIL TINDAKAN DIAM TERLENA, DAN TIDAK BERKATA APA-APA DAN TIDAK MENGAMBIL TINDAKAN APA2, TIDAKKAH INI MEMBUANG MASA? TREND PENGHINAAN KEPADA ISLAM DAN KETUHANAN ALLAH TELAH MENJADI BIASA DI BUMI BERTUAH INI, SAYANGNYA MELAYU TIDAK BERTUAH KERANA TIDAK MEMPUNYAI PEMIMPIN YANG BENAR-BENAR MENJIWAI KEISLAMAN DAN MEREKA MENGANDAIKAN BAHAWA IANYA HANYALAH GURAUAN INDAH SAHAJA, JADI TIDAK PERLU DILAYAN, WALAUPUN ULAT2 TERSEBUT TELAH MENJALAR SEHINGGA KE MATA. SEMUGA MEREKA YANG SEPATUTNYA BERTINDAK TETAPI TIDAK BERTINDAK MENDAPAT KUTUKAN ALLAH.

Anonymous said...

Aku Amir (Nov 6, 2013 at 9:16 PM),

Saya nampak Ana Muslimah bukan mengutuk UMNO tapi dia menegur cara UMNO yang dirasakan kurang betul. Yang Ana Muslimah pertikaikan ialah bantuan RM berjuta-juta kepada sekolah cina yang umpama menuang air ke daun keladi. Pada pendapat saya, teguran Ana Muslimah memang pedas tapi niatnya adalah demi menjaga kepentingan Melayu.

Janganlah kita menjadi puak yang tak boleh ditegur, ditakuti kelak kita akan sentiasa duduk dalam kesilapan kerana semua orang takut nak menegur kita, dan kita akan berterusan melakukan kesilapan demi kesilapan kerana menganggap diri kita saja yang betul.

Anonymous said...

Budak bangang ni ke yg kena tangkap kat PJ tu?

Anonymous said...

Ma chibai punya cina.

Anonymous said...

Ma chibai punya cina.

Anonymous said...

Pemimpin melayu sekarang dah kehilangan maruah, sanggup tengok bangsa dan agama tergadai demi mengejar harta duniawi. Si bangang Tunku yang bawa masuk puak cina haramjadah ni, sekarang pemimpin UMNO meneruskan legasi tersebut dengan memberi muka serta ruang yang secukupnya kepada bangsa pemakan babi ini. Semoga diturunkan bala kepada pemimpin-pemimpin yang bertanggung jawab menggadaikan maruah dan kesucian agama.

Anonymous said...

Pemimpin melayu sekarang dah kehilangan maruah, sanggup tengok bangsa dan agama tergadai demi mengejar harta duniawi. Si bangang Tunku yang bawa masuk puak cina haramjadah ni, sekarang pemimpin UMNO meneruskan legasi tersebut dengan memberi muka serta ruang yang secukupnya kepada bangsa pemakan babi ini. Semoga diturunkan bala kepada pemimpin-pemimpin yang bertanggung jawab menggadaikan maruah dan kesucian agama.

Anonymous said...

MENTERI MENTERI MELAYU NI MEMANG LEMAU LAH!!!

NAK TERUS UNDI UMNO KA MCM NI!!!

Anonymous said...

ini masalah penganut penganut PKR, PAS bersengkokol dgn DAPiggssssss...sebab itu mereka da berani...jgn nak salahkan kerajaan la..KDN la..dulu tak mcm ni..sebab yang berserban mcm PAS malaun ni lah yang bertopengkan Islam yg bawa mereka ke dalam masjid dan berceramah..dan wajah ni lah yang akan menjahanamkan Islam sebenarnya di negara ni...