Sunday, February 9, 2014

PEHIN SERI TAIB MAHMUD : JANGAN DIUBAH BIJAKSANANYA MENGAWAL SARAWAK !


selama pehin seri memegang jawatan KM, selama itulah terserlah kehebatannya mengawal sarawak.

mengawal dalam ertikata minoriti mengawal majoriti.

aku berharap penggantinya tak gelojoh melakukan perubahan yang tidak menguntungkan islam dan bumiputra di sarawak.

fahamkan maksud ini. 

8 comments:

Anonymous said...

ANwar akan jadi calon ADUN Sarawak untuk jadi Ketua Menteri, Dia juga Menteri Besar Selangor.....Nanti boleh masuk World Guness Rekod..

Unknown said...

Terdapat keparat bast*** yang bercakap dengan Yong Yen Nie (Yong Tonggek) dari Straits Times Singapura memuja anB abi homo kroni parti kencingkan rakyat pada Rabu lepas tanpa menghormati kepenatan upaya BN dan PM membantu dan mendengar keluhan nadi rakyat tanah air malaysia.

1. Keparat Rafizi pondan kedi gila kuasa bantuhomo
2. Keparat cinabeng perompak otak rakyat gila Malaysia prof James Chin Monash Unvsty
3. Keparat Doktor jiwa orang gila Arnold Puyok Unvsty UTM Sabah.
4. Dan tak lupa keparat wartawan STS Yong Tonggek sendiri.

1. Keparat Rafizi pondan kedi kata anB abi homo kroni masuk campur politik di Selangor kerana mahu mempertahankan dari rampasan kuasa PM Najib yang
mengetuai Umno yang memberi kuasa kepada BN.
Keparat Rafizi pondan kedi juga menaikkan semangat kebencian rakyat terhadap Umno kerana Umno menghasut ketegangan ugama dan perkauman dengan mengistiharkan “State of Emergency” atau zaman dharurat, oleh itu BN boleh ambil aleh Selangor.
Rakyat Selangor memerlukan politik maestro atau politik agong seperti anB abi kroni homo menangani masa’alah politik dalam negeri.
2. Perompak otak rakyat gila Malaysia James Chinoi kata DAP bertunggak
dengan anB abi kroni homo sudah tentu menaikkan pengundi cina dan pengundi Melayu hanya 30 persen sahaja.
3. Keparat doktor sakit jiwa gila Arnold Puyok kata tiada satu orang pun yang
terlalu cekap dalam politik kecuali bapak homo kroni.
4. Yong Tonggek kata Selangor adalah Negara mahkota Malaysia kerana terkaya
sekali. Dan anB abi kroni homo akan menyenangkan hati rakyat. Yong Tonggek kata lagi ketua bahagian Umno menjadikan balai pilihan raya sarkis meletakkan Lee Chong Wei jadi pencalun.



Memang padanlah pemimpin pondan kedi, doktor sakit jiwa orang gila dan pensyarah perompak jiwa orang gila memuja bapak homo sakit mental berpolitik dan memilh nya makhlok syaitan berkepala manusia jadi menteri besar mereka nanti. Yang menulis berita STS ini pun anak mamasan betina tonggek makan daging babi.

1. Rafibastard kenapa kau memilih Umno sebagai musuh ketat engkau ?
2. Kenapa engkau bermusuh dengan sesama Ummah sendiri ?
3. Kenapa dengan kafir makan babi minum arak panggil tuhan Allah mereka engkau dan bapak angkat engkau kroni homo bersebahat memecahkan umat Islam dalam Negara engkau sendiri ?
Memang sesuai aku tuduh engkau bangsat makhlok homo laknatullah dalam bumi bertuah kepunyaan Allah.




Anonymous said...

SATAY KAJANG NAIK!!!! KANKUNG TURUN!! KAH! KAH! KAH>>>> ANWAR ALJUBR PEMIMPIN SATAYYYYY...DI KAJANG.

Anonymous said...

SATAY KAJANG NAIK!!!! KANKUNG TURUN!! KAH! KAH! KAH>>>> ANWAR ALJUBR PEMIMPIN SATAYYYYY...DI KAJANG.

Anonymous said...

Salam bro GAP mana dia campaign BCL yg Nampak dah lama senyap je. Jangan begitu, kena asak terus terusan kpd Melayu belacan...nanti kita lupa maklumlah Melayu mudah lupa.

Anonymous said...

Aku risau dengan org2 muda skrg yg akan sesuka hati buat perubahan politk demi menyedapkan 'demokrasi' iblis spt yg digerakkan oleh peliwat negara aka calon PRK Kajang-bekas banduan SUngai Buloh-rejected by Japan..

Sarawak negeri terbesar dlm Malaysia..malah lebih besar dr himpunan negeri di semenanjung.. menjadikan DAP dan musuh2 terliur dgn kekayaan hasil bumi dn kepelbagaian kekayana yg ada..

Pehin Seri Taib Mahmud difitnah hebat oleh anjing2 PR semasa PRU 13.. tp jelas sekali tidak tergugat pun.. rakyat sarawak syg pd beliau.. kebijaksanaan memerintah negeri yg banyak suku kaum minoriti bersama majoriti tidak mudah sperti di semenanjung.

Yg pasti di Sarawak CinaBabi dan DAP masih berlakon baik.. krn merea masih belum ckup power utk melawan spt di Semenanjung.

Seharusnya pemimpin bakal penggangi KM Sarawak mesti belajar dr kesilapan org2 Melayu UMNO di Semenanjung.. bodoh sgt sehingga rosak kacau bilau skrg.. dek keran beri muka pd CinaBabi..

Oleh itu semoga Sarawak berjaya di pelihara dr anasir2 jahat PR.. KM yg baru brwibawa dn jgn gopoh.. mintak nasihat org2 terdahulu..

Insya Allah moga selamat Sarawak dr kejahatan dajjal PR..

Anonymous said...

Betul tu...Jangan jadi mcm Pak Lah...habis diubah semua struktur yang Tun Mahaithir buat...sama juga dengan Najib....mcm mana nak menuju 2020 ni...kalau struktur landasan yang dah dibuat tak mau ikut ?....

nasirwise said...

Suka atau tidak suka, Sarawak akan dapat seorang Ketua Menteri yang baru. Pertamanya Tan Sri Taib sudah berusia dan mungkin mengundang masalah kesihatan yang teruk jika beliau kurang berehat. Seterusnya beliau sudah berjanji semasa PRU yang terdahulu yang beliau akan memberi peluang kepada muka baru apabila sampai waktunya. Beliau telah menjadi KM Sarawak melebihi 30 tahun (mungkin yang terlalu di Malaysia) dan faktor ini di `capitalise’ oleh pembangkang. Sarawak akan menghadapi PRU peringkat DUN tidak lama lagi. Mungkin Tan Sri Taib Mahmud fikir, inilah masa yang sesuai Sarawak diterajui oleh seorang Ketua Menteri yang baru. Siapa kah pengganti Tan Sri Taib?

Dari segi `seniority’ parti, Timbalan Presiden Parti Pesaka Bumiputera bersatu (PBB) yang beragama Islam (Tan Sri Alfed Jabu adalah Timbalan Presiden PBB bukan Islam) yang sedia ada akan diangkat menjadi Presiden PBB. Presiden PBB pula akan dilantik sebagai Ketua Menteri. Seperti UMNO, Timbalan Presiden UMNO secara otomatik dilantik Timbalan Perdana Menteri. Jesteru itu, dari segi politik, YB Datuk Amar Abang Abdul Rahman Zohari Tun Openg akan menjadi Ketua Menteri. Andaikata, Abang Johari tidak mahu dilantik atau Tan Sri Taib merasa Abang Johari tidak sesuai untuk jawatan KM, maka calonnya boleh dipilih dari kalangan barisan Naib Presiden PBB.

Sebelum ini, Tan Sri Taib gembira dengan Datuk Seri Effendi Norwawi tetapi oleh kerana mungkin cabarannya menggunung, Datuk Seri Effendi bersara politik. Orang Sarawak bikin cerita isteri Datuk Seri Affendi (sudah berpisah), Datin Faridah, menggalakkan suaminya berpolitik tinggi tetapi isteri keduanya, Datin Tiara kurang selesa dunia kepolitikan tetapi mengemari kesenian dan muzik. Kemudian, Tan Sri membentuk anak beliau, Datuk Seri Rahman Taib tetapi atas faktor kesihatan, membantutkan aspirasi Tan Sri Taib. Tan Sri Taib tidak jadi bersara awal.

Penulis ada pernah menulis mengenai pentingnya Tan Sri Taib menjadi KM dan sebab utamanya ialah beliau boleh menyatupadukan dan men`setia’kan ahli perniagaan Cina yang kayaraya di Sarawak. Tan Sri boleh mengawal ahli bisnes kerana Tan Sri pun kayaraya dan satu level. Jika Datuk Seri Rahman menjadi KM, ahli bisnes Cina masih merasa malu untuk melakukan sesuatu yang merugikan Kerajaan Sarawak dan politik BN.

Pecaturan sekarang ialah untuk Tan Sri Taib Mahmud di angkat menjadi Tuan Yang Terutama Sarawak untuk meneruskan `kawalan politik’ secara tidak langsung terhadap ahli bisnes Cina dan rakyat Sarawak, sementara Ketua Menteri yang baru, akan membentuk kepercayaan dan penghormatan ahli bisnes dan rakyat Cina. Penulis suka Tan Sri Taib Mahmud di angkat ke jawatan Tuan Yang Terutama Sarawak kerana ia ada `immuniti perundangan’. Pembangkang mahu melihat beliau di penjarakan kerana kononnya perlakuan rasuah.

Semoga ia memberi kebaikan kepada BN, PBB dan Melayu/Bumiputera khasnya.


Senang senang bacalah `argument’ penulis mengenai KM Sarawak ini

http://nasirwise.blogspot.com/2013/06/salam-tan-sri-taib-mahmud-mulakan.html