Thursday, April 17, 2014

PERKARA BESAR SELEPAS KARPAL : BERANIKAH HJ HADI MEMPERMAINKAN ALLAH SWT ?


karpal dah pergi.

ini petunjuk ALLAH kepada manusia bahawasaNya ALLAH SWT menghidup dan mematikan manusia.

namun dalam keadaan kematian karpal pagi tadi, ADA BENDA YANG ALLAH NAK TUNJUK PADA KITA..

pagi tadi karpal maut.

SEMALAM HJ HADI DECLARE PAS TETAP AKAN BUAT HUDUD WALAUPUN DIBANTAH OLEH DAP DAN PKR...

sekarang ALLAH SWT dan umat islam dalam malaysia, nak tengok BERANIKAH HJ HADI KOTAKAN JANJINYA SEHARI SEBELUM KARPAL MAUT ?

beranikah hj hadi menipu tuhan  ??

39 comments:

Anonymous said...

beranikah AGUNG dan SULTAN2 Melayu juga dikenakan Hudud? takkan la diorang terkecuali kot? langkah mayat aku kalau agung dan sultan terkecuali dari hudud!

Anonymous said...

Ada yg lbh berani, memfitnahkan mengatakan Tuhan samseng dan mencarut, na'uzubillah !
Astaghfirullah, astaghfirullah, astaghfirullahal'azim !

Anonymous said...

INILAH SEORANG PAK AJI YANG SUKA BERMAIN-MAIN....SEKEJAP NEGARA ISLAM....SEKEJAP NEGARA KEBAJIKAN....DALAM QURAN CUMA 0.01% JER PASAL HUDUD.
ALAHAI PAK AJI OII....LEPAS NI APA PULAK ALASAN DIA. JANGAN BUAT FITNAH LAGI SUDAHLAH. SAMAN DULU PUN BELUM BAYAR......

Anonymous said...

Matinya disebabkan 'UMNO', sebab 'UMNO'lah yg membina jalanraya yg boleh lori guna..

Anonymous said...

AMANAT HADI APA DAH Jadi. ?

Tok Penghulu said...

Saya dapat merasakan bahawa PAS sekarang mahu berpisah dengan DAP dan PKR tetapi mereka tidak tahu macam mana nak buat alasan . Maka ditimbulkan alasan mahu buat hudud di Kelantan . Sebenarnya PAS tak ada niat langsung nak buat hudud di Kelantan . Kalau mereka benar benar berniat nak buat hudud , dah lama dah mereka buat hudud di Kelantan . Ini semua wayang .

Anonymous said...

tak yah guna nama sultan/agung... guna nama pemimpin pas yang banyak main dgn bini orang... beranikan mereka?

Anonymous said...

tak yah guna nama sultan/agung... guna nama pemimpin pas yang banyak main dgn bini orang... beranikan mereka?

Anonymous said...

Haji adi patut cakap sama anw bin lgn,ober my det bedy kalau mahu halang hudud D kelanten. Kalau setakat tampal stekker muka nike belakang kete nenek GAP pon bole. Gatal betol nenek ko gab macam takda jante lain.

Anonymous said...

tak yah guna nama agung/sultan... guna nama pemimpin pas yg banyak berjubor dgn pelacur... beranikah mereka?...

Anonymous said...

Adaaaaa...
tapi dah dapat kifarah dah....
baru tersedar...selama ni kepala batu tak blh kena tegur...

Anonymous said...

Anony yang nak kaitkan Agong dan Sultan apa hal pulak. Kan mereka ni beragama Islam. Dah mulalah nak Pusing-pusing tentang perlaksanaan hukum Allah. Delay tactic namanya tu. Penduduk Kelantan hampir 99 % Islam (macac Brunei). Apa nak tunggu lagi. PAS dan perintah Kelantan berapa tahun? Yang penting laksanakan undang-undang itu ke atas seluruh rakyat Kelantan (tanpa mengira kaum dan agama)Contohi Brunei /Pakistan.

Anonymous said...

Anony yang nak kaitkan Agong dan Sultan apa hal pulak. Kan mereka ni beragama Islam. Dah mulalah nak Pusing-pusing tentang perlaksanaan hukum Allah. Delay tactic namanya tu. Penduduk Kelantan hampir 99 % Islam (macac Brunei). Apa nak tunggu lagi. PAS dan perintah Kelantan berapa tahun? Yang penting laksanakan undang-undang itu ke atas seluruh rakyat Kelantan (tanpa mengira kaum dan agama)Contohi Brunei /Pakistan.

Anonymous said...

Secara simboliknya, Umat Islam dah "LANGKAH MAYAT" Karpal Sing. Nak tunggu apa lagi ha?

Anonymous said...

apo nih?

Anonymous said...

Anon 8:22pm

Jgn jadi mcm mendiang...NANTI kalo lulus hudud dan Agung juga Sultan tak terkecuali....sanggup ke mayat kodi hina spt mendiang? Ckp biar berlapik....

Anonymous said...

Penganut pr dh mereng woi. . .
Penghulunya dah kojol. Huhuhu. ..

Anonymous said...

Tak payah tunggu mati. Ramai yg nak langkah ko hidup 2. Bangang tahap gaban. Ptuihh. ..

Anonymous said...

Yg kata tuhan samseng tu patut kene sulaa...

Anonymous said...

8.22 lu bahalol ka apa.....

Ato bru lahir....

Di msia tiada siapa yg dpt atasi undang...

Immuniti soltan dah ditarik.....

X mcm soltan brunai... buat hudud hanya utk rakyat

Anonymous said...

Karpal dah meninggal..jadi boleh lah langkah untuk laksanakan hudud tu...harap2 hukum tuhan tidak dijadikan hukum pas pakatan nanti..buatlah yg mengikut hukum alquran..pasti semua akan sokong...

Anonymous said...

AGUNG dan SULTAN salah apa sampai ko suruh di jatuhkan hukum hudud. Nicky Aziz dan si Hardy tu perlu di bicarakan bawah hudud kerana mengkafirkan org Islam lain.

Anonymous said...

Allah hu Akbar, sekarang Allah nak menguji kesungguhan mereka yang nak menegakkan hudud sebab janji Allah adalah benar maka bersiaplah mereka yang mempermainkan hokum Allah. Insyallah, kita akan saksikan kebesaran Allah!

Anonymous said...

Allah hu Akbar, sekarang Allah nak menguji kesungguhan mereka yang nak menegakkan hudud sebab janji Allah adalah benar maka bersiaplah mereka yang mempermainkan hokum Allah. Insyallah, kita akan saksikan kebesaran Allah!

Anonymous said...

kita akan saksikan nanti sama ada hj hadi aka presiden pas benar2 ingin melaksanakan hukum hudud atau semata2 retorik politik. kita juga akan melihat sama ada jalan yang dibuka oleh Allah SWT (dgn kematian karpal) ini akan digunakan oleh tuan presiden untuk perlaksanaan hudud atau melakukan rekayasa lain bagi mengelak kebertanggungjawabannya.

Anonymous said...

kalau tegak hudud di kelantan..nick aziz patut dibicarakan dulu..wayang hudud pas akan ditayangkan sampai pru14 nanti.. sebut pas seduit pun tak boleh pakai..temberang no wahid.

Anonymous said...

Bukankah PAS mendapat kuasa di Klate selePAS mencanangkan AKAN melaksanakan pemerintahan Isle?

Dah lebih 20 tahun, PAS lacurkan Isle pada pengundi Klate.
PAS "kemaluan" pada Brunei kot?

Pahamkan kenyataan Aji Adi,
PAS "AKAN" melaksanakan..... bila?
sebelum ayam berkokok subuh? esok? lusa? 20 tahun lagi?

tobeng said...

Beranike hadi?Karut aje hadi dgn pas ni.Hudud tu umpan politik diorang aje.Kalau terlaksana habislah umpan tu,takde modallah lagi nak berpolitk nanti.

Aku harap takde mana2 pihak dari umat Islam yg nak persoalkan itu ini pasal hudud.Hudud paslah,hudud Islamlah.Beri ruang seluas2nya pada pas untuk buat.Tengok macamana diorang nak pusing lagi nanti.

Anonymous said...

Ada lagi yang lebih berani mengeluarkan AMANAT SYAITAN hingga merosakan perpaduan ummah masyarakat Islam di Malaysia dan pemerintahan zalim semasa mereka berkuasa diTganu.

Anonymous said...

siapakah yg dimaksudkan 'berani' dalam komen anon paling atas ni? jika sudah menjadi undang-undang, tidak timbul soal berani @ penakut. jika proses pewartaan hudud sebagai hukum dapat diselesaikan, soal berani @ takut tidak timbul. laksanakan proses tersebut, itu yang peling utama.

Johan said...

Sultan Brunai ke?

Johan said...

Boleh dakwa ke? Soalan bodoh kepada pernyataan anon 9.07pm

Anonymous said...

sekiranya hukum hudud terlaksana org yang pertama kena hukum adalah....
lu pikirlah sendiri.

megat komeng said...

Pas x berani..hudud hanya mainan utk meraih undi..rakyat Malaysia tolong buka mata hati. Pas da x relevan

Anonymous said...

Mummy..Mummy.. why I see big dog cross the road?
You not see dog my dear, its we call pig.
Hah pig? Its pig mean babi?
Yes my dear.
Babi means BARUA ANWAR BIN IBRAHIM right Mummy?
You absolutely correct my son!
Hmmm.. now I see babi everywhere lah Mummy.. scary!!
ssshh.. don't speak louder because the RBA=RAKAN BABI ASSOCIATION will bite you!!

Anonymous said...

Hj. Hadi jawab, langkah mayat sy klu sy x berani nk hukum hudud kat geng2 cam stopa ali, n swakyu dgnnya

Anonymous said...

6.49. Ada sorang lagi. Mat boy friend Cik Mah tu pun patut kena juga.

budkmnyusu said...

Fhm kn lg bos apa yg tgna kiaskn ttg isu tu bos........

budkmnyusu said...

Opppp....bosss.....fhmkn dlu apa yg tgna kiaskn ttg isu tu bosss.......