Tuesday, May 13, 2014

PERMOHONAN GAP KEPADA MAT SAID. KEMBALILAH KEPADA UMNO .. ANDA BANYAK JASA !


aku berharap mat said tenang menghadapi dugaan ini.
aku cukup yakin mat said berjiwa besar.
mat said banyak jasanya kepada rakyat trengganu.

pada hakikatnya, seluruh orang melayu bersama dengan mat said.
mohon mat said berjiwa besar, kembalilah kepada umno..

jika ini berlaku, mat said akan dilihatkan punyai jiwa pemaaf yang tinggi tarafnya..maafkan mereka.

abe mat, kembali kepada umno ganu okay !

35 comments:

Anonymous said...

Smoga dato ahmad said diberikn kekuatan dan ksbran dlm mnempuhi ujian ini..biar sejrah menilai jasa dan bakti dato trhdp negeri dan parti..

Peringatn buat pucuk pimpinn trmasuk najid dan ku nan..rkyat tahu menilai apa yg berlaku..klu krna prestasi bn di tganu teruk pda pru hgga mat said dsalhkn,najib trlbh dulu prlu berundur krna prestasi bn dan polisi yg x mnguntungkn org melayu spat pmansuhan isa..jga najib perlu meminta hisyamuddin berundur berikutan kggalnnya dlm kmnterian dlm negeri dan teebaru kmnterian prtahnn dan pngangkutan dlm kes mh370 yg trlalu bnyk percanggahn fakta..cntohilh prdana mnteri korea yg ltk jwatn atas tragedi feri karam..

Klu btol ahmad said mnta tgguh ltk jwatn krana knduri anaknya,dan najib mnolk alasn peribadi,trnyata najib trlalu angkuh..x kn x bleh nak tgguh hgga akhir blan ini krna pasti prsiapn majlis tlh disiapkn mmndgkn statusnya sbg mb.

Kpd ahmad said,smoga sntiasa tawadduk dlm perjuangan..kmi ttap hormati kptusan anda dan jasa dato ttap dkenang..

Anonymous said...

Sangat2 simpati dgn mat said. Maruahnya tercalar. Apa sebenarnya yg dikatakan kemelut di trg... Krisis apa... Rakyat ingin tahu secara sahih.

Anonymous said...

Aku Lebih Sayangkan UMNO dari pemimpinnya Aku tak percaya lagi pada presiden.bodoh piang

Anonymous said...

Mat said kena ikut contoh idris jusoh
walaupun idris jusoh tak dpt jadi mb lepas pru12 dia tak kencingkan umno

mat said ... gentleman sikit ...ikutilah jejak pemimpin2 umno yg berjiwa besar
ingatlah ...awak dpt jadi mb terengganu kerana umno
jangan kencing parti yg selama ini menyara awak sekeluarga

Anonymous said...

Apa masalah di Trengganu ....tolong terangkan dengan jelas.Mat Said keluar parti pun tak patut....

Anonymous said...

dalam blog perak today ada cerita 'Hangus Lepas Bakar Sampah'. najib pulak boleh diibaratkan sebagai 'Hangus Lepas Bakar Sampah'.

Anonymous said...

Ahmad Said dan rakan2nya mesti telah dibayar oleh UMNO utk terus menyokong BN di T'ganu.
Bijak sungguh mainan mereka ..........

Anonymous said...

Apa masalah sekali pun takkan sampai keluar UMNO.
Ni dah kira sabotaj lah ni. Kepentingan diri melebihi rakyat. Telah tiba masanye pun Trengganu di pimpin menteri besar yang baru yang lebih fresh.Takde faedah pun yang dibawa oleh Mat Said ni kepada negeri Trengganu. Tu pun dah kira bagus di suruh berundur dengan cara terhormat.

Anonymous said...

Saya secara peribadi suka ngan stail dato mat said ni..simple dan mudah didekati...why dato najib?

Anonymous said...

Aik? Mana perjuangan mu untuk Agama, Bangsa Dan Negara?

Wakakakakkakakakaka

Anonymous said...

Ku nan rupanya salah sekor lembu penasihat PM ?
Patut la. Kt Pjaya pun dia kurang ajar. Haramjadah.

Najib angkuh
Sepupunya celaka

Satu hr nanti, hampa akan di bwh. Anak cucu akan ludah hampa. Bangsat

Anonymous said...

awat GAP....beso sangat ke jasa MB ni, dari 2/3 kerusi DUN la ni cuma ckup2 mkan je. Sudah2 la, pada aku...MB ni hanya pentingkan diri sendiri. Kut ya pun takkanlah sampai nak kluar UMNO. Bley blahhhh....

Anonymous said...

wakakakakka.........kembalilaaahhhhhhhh....wakakakkaa....amek ko......kena sebiji ko....wakakakaka......xda hati perut pok jib yerrr(pinjam kata-kata ahmad said)....wakakakaka.......umporno boleh mampus cpt lepas nih....wakakakakakakakakkaakkakakakakakakaka

Hamdan Rukun said...

Aku sokong. Kembalilah. Demi UMNO. Pucuk pimpinan, aku rasa ada sesuatu yang perlu diperbaiki.

Anonymous said...

Org jiwa besar takkan keluar parti.... Sudahlah mat said. Sbb kau hampir bn hilang tganu..... Good riddance!

Anonymous said...

Kelantan dan trangganu ni berpuak puak nya sangat kuat.......Merika tak boleh ngam dengan orang lain .....sikap busuk hatinya amat ketara .....dalam baik dia kenakan kita .....Aku ada pengalaman dengan orang dari kedua dua negeri ini dari dulu sampai sekarang ini.Kalau boleh aku tak mahu atau mengelak dari berbesan dengan orang dari negeri tersebut .

wan jamak said...

mat said memang org kampung, bukan golongan high class mcm najib, ku nan, hisham. tak pandai bergaul dlm kelas2 atasan. english pun tak seberapa, tapi dia kuat bekerja, suka tolong rakyat.

tragedi ini mengajar kita satu perkara PENTING. kalau kita kurangkan sikap sombong tu dan tambah sikit sikap hormat pada org lain, ini akan mengelakkan kita daripada malapetaka yang lebih besar.

Najib memang ada sikit bodoh. tapi nak buat macamana. manusia penuh dengan sifat kekurangan. bodoh salah satu drpnya. kita harus redha.

Anonymous said...

kelam kabut UMNU ni wei...aku kalu parti kencing aku...aku pun apa lagi blah la...

Anonymous said...

Jangan ler taksub pada umno. Apa yang Najib buat memang tak patut.

Anonymous said...

SETUJU sama sekali dgn. pandangan BERNAS GAP! Tapi nampaknya makin ramai si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK dlm. UMNO, yg. tak pernah hidup susah, di suap sudu 'emas' dr. lahir - takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya umat Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI! Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

Memang BALAnya buat umat ISLAM/Melayu kalau Terengganu jatuh kat PRJAHANAM – ini bukan psl PAS sebab PAS adalah KULI si KAPIRDAJALDAPBANGKAI/PKRSODOM; sampai takut nak laksana Huum Hudud ALLAH SWT!
Sedih betul –YB DS Ahmad Said dianiaya sebegini; bahkan majlis perkahwinan anaknya yg. begitu penting (pd. setiap ibubapa- apalagi pemimpin ISLAM/Melayu/UMNO yg. BERJASA begini), dicemarkan dan dianggap begitu remeh! Dahlah tu dilapurkan di Utusan:

….ADUN Pengkalan Berangan, A. Latiff Awang turut menyatakan berdiri teguh sebagai ahli UMNO dan tidak akan sesekali meninggalkan parti keramat itu yang sudah menjadi asas perjuangannya dari dulu, kini dan selamanya.

Anggota Exco kerajaan negeri itu menyatakan rasa sedih dan kesal
dengan peristiwa yang tak sepatutnya berlaku di negeri ini sekarang.

``Saya amat kesal kerana kebanyakan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan Ketua UMNO Bahagian tidak pernah diajak berbincang oleh mana-mana pemimpin tertinggi parti dalam hal pertukaran Menteri Besar,'' ujarnya.

(di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140513/po_24/3-ADUN-BN-nyatakan-pendirian , 3 ADUN BN nyatakan pendirian)

Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hukum Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hukum Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

GAP KEMBALI said...

mat said tak meliwat atau gadai agama.

kita ni orang melayu. orang ada majlis..

ALLAH apalah sangat kalau tunggu sampai 17..

adab melayu ni penting dalam politik. kata parti melayu. jadi kena uphold jugaklah sedikit adab.

kalau mat said tak turun lepas 17mei, aku pun akan balun dia.

macam dalam video tu lah, DIA DAH KATA DIA TAK MINTAK EXTEND PUN JAWATAN MB TU...

simple je..
ni sampai nak kait dia dengan anwar, itu low class punya jawapan lah.

Anonymous said...

Betul tu GAP!

Tak patut betul pemimpin ISLAM/Melayu yg. berjiwa rakyat spt. YB DS Ahmad Said diHINA sampai sebegini - dan apa KEJADAHNya ada pula si pemimipin UMNO yg. tergamak boleh TERGELAK besar psl. PENGHINAAN ini (lihat di http://medantempurkedah.blogspot.com/2014/05/krisis-tganu-kerana-ku-nan-dan-raof-2.html , KRISIS T'GANU !! KERANA KU NAN DAN RAOF, 2 LAGI ADUN KELUAR PARTI ??, 13 May 2014)?!

Dan tak bermakna kalau kita sayang UMNO, kita harus ikut cakap pemimpin mcm. LEMBU bodoh - apalagi kalau pemimpin yg. LIBERAL PENGKHIANAT! Mcm. YAB Ayahanda Tun, tak semua yg. beliau cakap termasuk bila beliau mengutuk ISMA, kita harus setuju, tetapi TIDAK bermakna kita benci dgn. beliau, yg. banyak JASA pd. umat Islam/Melayu.

Makcik Sambal Belacan

Anonymous said...

Setuju...Dato Ahmad Said batalkan keluar UMNO...aku suka dia...Tapi kalo keluar UMNO jadi tak suka lah...Rekod baik dah ada..orang dah tahu...tapi kalo mengkhianti UMNO...ramai orang akan Sumpah...

Anonymous said...

BANYAK PUNAHSIHAT KAT PUTRAJAYA TU BEBAL DAN BENGUNG. CUMA PANDAI AMPU BODEK. JENIS YES BOS. SEMUA OK BOS. JANGAN LUPA BOS....25% BOS.
TAK KAN NAJIB TARAK PAKAI OTAK. MACAM TUN M KATA NAJIB SANGAT LEMAH. PIMPINAN NAJIB SANGAT LEMAH. JANGAN EGO SANGAT.
DAH TAU TRENGGANU NYAWA2 IKAN. MENGAPA MAU CARI PASAL.
SEKARANG TUNJUKANLAH BAGAIMANA CERDIKNYA KAMU.
GUNAKAN IDEA KAMU YANG PALING BRILIANT TU. SATUUUUUUUU MALAYSIA. MINTAK TOLONG CINA. MANA TAU DAPAT 2/3.

Anonymous said...

Knp la umno ni da jd mcm tah* ...
Ape ke bodoh sgtke rakyat ni dgn alsan 'sudah janji setahun' melalui buletin utama tu...
Seme rakyat pon muak even penyokong umno bn dgn b.u bodoh tu...
Tgk isu syria,b.u ckp apa?
Mlm td isu seludup diesel punca thailand bergolak dgn siap bom2 sana cni..psl minyak???seriyesli???
Ironinya xde plak nk bom pdrm,upp,askar malaysia sb depala yg mhalang penyeludup minyak!
Seme org pon taw kisah tak bai dr dulu lg...
Knpla najib makin x cekap. Mcm jeneral yg ade seme kelengkapan moden,tp pegi lastik musuh,siap serang org sendiri!

Kemonla...ini bukan 1950an..
Pls kekal relevan,buat perangai relevan...
Ape punya alasan yb said ckp setahun,terus x blh bg sesaat pon dr tempoh setahun tu utk ahmad said!
Serupa mcm malaikat maut umno ni!
X lambat,x cepat walopon sesaat!
Tp dgn org cina...mcm2 blh jd.
Ingat rakyat bodoh ke?
Nmpk sgt kemaruk tahap pkr.
Mana slogan winnable candidate? Dah win,kena cabut?
Mana slogan calom ikut merit,dah menang,kalau bgus apa slh kekal kalopon ahmad said ade buat janji setahun!

Babai umno.
Sila pupus.
Harga kereta x turun pon.pui.

Anonymous said...

Bagi aku Mat Said performed...yg.patut step down Najib..
Benda dah elok gi kacau buat hapa..ada akai ka..
Tak kisah la ada janji ke tidak..benda kita yg buat..kecuali Mat Said x perform..

Anonymous said...

Kesian Mat Said. Habis madu sepah di buang.
Inilah kerja orang tak berhati perut.Lagak sombong dan angkuh.Macam dia nak tongkat langit.
Ingat ini hari mat Said, esok lusa hari kamu pula. Tak kira apa jawatan kamu hi ini. Sampai masa kamu juga akan turun kebawah..Ketika itu kamu tahu langit itu tinggi atau rendah.

By;Cikgu"S:

Anonymous said...

Semoga mat said tabah dan kembali tenang. Keputusan kluar umno dlm keadaan emosi... rasa malu rasa disisihkan... semua tu dgn kehendak Allah.
Baliklah kpd umno... jasamu tetap akan dikenang. Pemimpin silih berganti... perjuangan bangsa dan agama kita teruskan

Anonymous said...

Ya setuju
Jgn baik sgt dgn manusia dr 2 negeri ni

Hang baru sekali.
Aku dah kena beberapa kali

Alhamdulillah bila kurang buat job dgn puak2 2 negeri tu, ok skit bisnes

Anonymous said...

Kalau benar kata2 tuan, aku pun sanggup byr mat said dan rakan2nya
Biar byr supaya bn dpt perintah.

Asalkan jgn jatuh pd puak2 laknat yg jual agama dan kaki bontot !!

Anonymous said...

Sabotak kepala butuh nko !!
Jilat balik ludah nko

Bn jatuh kt pas kr ?
Sah nko ni anjing ku nan telur kecut
X pun gundik SUK gemuk cam babi pawah tu

Anonymous said...

Aku tetap suka walaupun dia keluar umno. Kena ajar skit beruk2 bangang umno munafik kt kl tu !!
Tp jgn masuk PAS dah la

Anonymous said...

Najib bodoh
Dia ingat pak dia mantan pm, dia pun boleh jd pm jugak
Sial la. Mcm sepupu dia jugak. Hancur umno dan negara kalau dpt kt pondan sekor tu

Anonymous said...

Salam Bro,aku cuma nak cakap satu aje iaitu PM kita ni punya penasihat yang teruk!

Anonymous said...

Kalau najib ada telur, sila jawab dakwaan ketua bhgn x di ajak berbincang pun. Jwb !!

Jgn dok komen pasai dia dan muhyidin x tau ttg kenduri. Munafik gila. Dgr apa mat said ckp. Najib kata itu hal peribadi. Bohong berdepan. Gentleman tp x bertempat dan masa