Monday, June 9, 2014

ALLAHUAKBAR ALHAMDULILLAH : DUN JOHOR LULUS ENAKMEN LPHJ ! ADUN PAS PUN SOKONG DEMI MELAYU !


tahniah tuanku sultan johor !
tahniah umno johor !
tahniah jugak pada adun pas yang SOKONG demi melayu !

antara berita baik enakmen ini...

1) tanah yang ditambak.. BAKAL JADI KAWASAN REZAB MELAYU BARU YANG BANYAK DI JOHOR.

2) LPHJ akan banyakkan kawasan pinggir bandar milik melayu yang akan KELILING BEBERAPA BANDAR PENTING DI JOHOR...

3) rumah mampu milik 28 ribu akan dibina... KUOTA melayu 6.5, cina 2.5 dan india 1.

lain lain baca kat artikel bawah...

YESSSSSS KITA SEMAKIN BERTAPAK KUAT INSYAALLAH.. GAP MOHON KERAJAAN NEGERI LAIN BUAT JUGAK PERKARA INI DEMI ANAK CUCU KITA !

baca kenyataan mantap prof ramlah adam..

LAGI CERITA BLOGER JOHOR..KLIK SINI




21 comments:

Aspirasi said...

terbaik bro.. alhamdulillah..

Anonymous said...

tanah kat danga bay yang ditambak tuh dikira rezab melayu x?

Anonymous said...

pas ni semua pig eater bakal nangis guling2...
sepet tak tau diri!!!

Anonymous said...

Melayu Johor.. urmmm
Tokey cina sedang senyum girang
Cina Taiwan.. Cina Singapork
Welcome toJohor !!

Anonymous said...

DAULAT TUANKU!
Sebenaqnya sistem Raja Berpelembagaan (Constitutional Monarchy) dibahagi dua iaitu “Executive Monarchy” (Raja mempunyai kuasa sosial-politik) dan “Ceremonial Monarchy” (Raja hanya sbg. SIMBOL Adat) – dan di TANAH MELAYU pusaka nenek moyang kita ni, Kesultanan Melayu BUKAN hanya sbg. “Ceremonial Monarchy”(palsu dilapurkan si Wikipedia tu– di http://en.wikipedia.org/wiki/Constitutional_monarchy , Executive monarchy versus Ceremonial monarchy), tetapi Kesultanan Melayu kita juga mempunyai kuasa besar “Executive Monarchy” (walau tidak mutlak), mengikut Perlembagaan Persekutuan - Perkara-Perkara 3(1),37 (1), 39, 40,41,42,44, 153 dan banyak lagi ; yg. ada di antara kuasa ini sebenaqnya berlansungan dr. sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS laknat lagi! KEBENARAN ini sebenaqnya mahu diSEMBUNYIkan oleh loyar-loyar-LONGKANG si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM – seolah Perlembagaan Persekutuan hanya berasaskan undg-undg si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS secara mutlak, terutamanya dari Parlimen British-ZIONIS (Westminster system)!

Lihat di - http://zanas.wordpress.com/kembalikan-kekuatan-orang-melayu-62-tahun-yang-lalu/artikel-153-perlembagaan-malaysia/ ,
Artikel 153 Perlembagaan Malaysia:

Artikel 153 Perlembagaan Malaysia memberikan tanggungjawab kepada Yang di-Pertuan Agong menjaga hak keistimewaan orang Melayu dan penduduk asal Malaysia, secara kumpulannya dirujuk sebagai Bumiputera. Artikel mengspesifikkan bagaimana kerajaan pusat melindungi kepentingan kumpulan-kumpulan ini dengan mendirikan kuota kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam. Ia juga biasanya dianggap sebagai sebahagian daripada sosial kontrak, dan biasanya dikatakan sebagai pertahanan legal bagi ketuanan Melayu — kepercayaan orang Melayu bahawa mereka adalah penduduk asal Malaysia......

Dan lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg. membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “hiasan Adat“ – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) –
Lihat artikel BERNAS ini di:

https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ ,

Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

7 April, 2012

Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi di Negara ini memartabatkan Islam sebagai Agama Negara – Fasal 1 Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan – “Islam adalah agama bagi Persekutuan;” atau dalam teks asalnya “Islam is the religion of the Federation;”[2] Jika diterjemahkan ke bahasa Arab ia bermaksud – “Al Islam deen alDawlah”. Bersandar kepada ketinggian kedudukan Islam sebagai Agama Negara ini, Fasal 1 Perkara 37 Perlembagaan Persekutuan mewajibkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk membuat satu komitmen atas nama suci Allah dengan melafazkan sumpah – wallahi; wabillahi; watallahi untuk memelihara agama Islam pada semua masa. Lafaz sumpah ini dilakarkan secara khusus di dalam Jadual Keempat Perlembagaan Persekutuan.

Atas sifat dan kedudukan Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Utama Negara (The Supreme Head of Federation), semua pihak yang ada hubung kait dengan pemerintahan Negara ini juga terikat untuk melaksanakan sumpah berkenaan kerana segala urusan pemerintahan dalam Negara ini bersumberkan kepada kuasa eksekutif Baginda sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan. Justeru, berpaksikan kepada kedudukan Islam sebagai Agama Negara dan komitmen Ketua Utama Negara, segala agenda Negara sama ada dalam bentuk dasar mahupun perundangan semestinya berpaksikan kepada prinsip Islam dan tidak boleh sama sekali menyanggahi atau menjejaskan ketinggian dan kedaulatan Agama Negara…..(TERUSkan MEMBACA)

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Caya laa johorr....

Anonymous said...

Isu pemberian tanah pajakan kekal 999 tahun zaman menteri besar boneka pakatan rakyat . patut pun almarhum sultan azlan tendang pakatan haram ini dan bagi perak pada BN. padan muka.

Anonymous said...

Jadi, MB tak boleh buat semua-semua di atas tu tanpa campurtangan Sultan ke?

Rakyat bagi mandat pada Sultan ke pada MB?

Siapa kerajaan? UMNO ke Sultan?

Anonymous said...

Alhamdullilah , tahniah bagi rakyar johor,, bagi adun yang kata tak dan nak kaji lantaklah diorang, yang bangkang pun puak yang tak reti bersyukur yang nak hak samarata.... minta minta DYM semua negeri berbuat begitu juga, bukan apa takut masih ade yang menunduk lagi biar sultan buat ke3putusan

Anonymous said...

Aku orng johor.. aku tau la ape yg brlaku kt johor ni.. skrg ni sultan johor sedang rancak rampas tanah2 croboh dapigs kt sluruh johor. Tu yg buat puak2 dapigs hangin satu bdn. Pngkhiant melayu ialah Org2 pjbt tanah... abis tanah johor digadainya

Anonymous said...

TINDAKAN MEMBERI TANAH HAK MILIK KEKAL 999 TAHUN BERLAKU DI PERAK TANP PENGETAHUAN SULTAN DAN KUASA2 TERTENTU DGN INI PERLU DIBUBARKAN DAN TERMANSUH.

Anonymous said...

rakyat bagi mandat pd adun...mb lantikan sultan..bukan umno yg lulus kan usul tp sidang dewan...

Hulubalang said...

Umpama sebuah perniagaan, owner melantik ceo/manager utk mentadbir walaupun, mereka boleh buat keputusan tp kuasa mutlak tetap ada pada owner...adoiii..

Anonymous said...

Org Melayu yg anti Sultan tak fikir bila ada MB yg 'berkuasa' melebihi Sultan lagi jahanam!!! Itu sebab kita yg memang sentiasa menjunjung duli taat kepada Raja dan Sultan2 mengambil kira andainya mereka kata Sultan akan berSultan dimata Beraja dihati....maka rakyat akan sentiasa ditindas, tak pernah berlaku pun.....TETAPI SEBALIKNYA cuba fikir sebalinya andainya Sultan tiada kuasa dan MB atau KM berkuasa penuh....SIAPA yg sebenarnya nanti akan berSultan dimata dan Beraja dihati????

Anonymous said...

Yg bangkang tu ketaq lutuit...

Lu bangkang benda baguih mmg bolooo aaa...

Anonymous said...

Apa komen najib, penjilat juboq cina?

Anonymous said...

Patek merafak sembah Tuanku....
Daulat Tuanku...3x.

Inilah perubahan yang teramat baik, bersyukur sekiranya semua sultan2 d gabenor2 negeri bertindak begini. Memang tak akan hilang hak2 melayu didunia sampai kiamat. Hak2 inilah khazanah kita yang mesti dilindungi tanpa ada suara2 sumbang mendangkal d merobeknya.

Rang Undang2 yg sedang dlm penelitian peguam negara sekarang juga semestinya harus melalui penglibatan kesultanan d rajaa2. Jika tidak ia pasti akan merendah2kan kekebaalan sistem beraja kita yg telah banyak dicabar olih anasir2 penghancur negara.

YB Nancy harus peka atas status ini.

Tahniah kpd rakyat Johor.

Anonymous said...

alhamdulillah.. harap2, DYMM Sultan Johor akan terus menjaga kepentingan rakyat Johor demi kesejahteraan rakyat..

Anonymous said...

Daulat tuanku, sekarang kerajaan dan rakyat johor perlu bertindak mengambil balik pulau batu putih dari singapore diatas saranan DYMM Sultan Ibrahim, Sultan Johor.

CucuBahaman said...

Bangun Melayu Bangun diBumi Melayu!!!

Anonymous said...

iyor lah...buat lah apa pun...ada aku kisah....