Friday, August 27, 2010

ANIFAH AMAN LEBIH JANTAN DARI HISHAMUDIN !


pertama kali aku melihat kejantanan anifah aman apabila dia berani berdepan dengan 20 penunjuk perasaan 'anti ISA' di london sebulan lepas.

malam tadi, dalam buletin utama anifah aman sekali lagi menjadi jagoan jantan apabila cukup berani dan tegas memberikan jawapan balas terhadap isu 600 orang sewel indon yang bakar bendera malaysia di depan kedutaan kita di jakarta.

takde hu ha..takde amaran.. terus sound tepat kat indon, malaysia ada undang-undang dan ada harga diri. siap sound lagi kalau dah salah dalam malaysia,mesti ikut undang-undang malaysia !

perrghghh... tuan-tuan dan puan-puan.. dengan ini gerakan anti pkr melakukan/memberikan tabik spring kepada anifah aman kerana TEGAS DAN BERANI mempertahankan maruah malaysia !

ketegasan anifah aman ini mengingatkan aku kepada bekas menteri luar iraq, tareq aziz yang banyak membalon amarika dan britain daripada terus memperlekehkan bumi iraq.

bayangkan, kalau hishamudin jadi menteri luar ? teka jawapan apa yang akan diberi oleh menteri KDN paling lemah dalam sejarah umno ni ? apapun, bangsa melayu menunggu tindakan menteri amaran hishamudin terhadap 4 budak cina yang direman kerana baling cat kat surau. samada lepas atau didakwa ?

salute untuk anifah aman !

17 comments:

Anonymous said...

YEAH..CAYA LAH MACAM NI LAH MENTERI
KITA NAK TAK MACAM SILEMBIK DAN PENGECUT TU...HIDUP DATO ANIFAH...

Anonymous said...

MCA awal2 lagi dah suruh "revoke their citizenship" pasai ingat puak2 UMNO yang buat. Tapi bila dapat tau cina yang buat terus minta maaf. Tak nampak lagi ka permainan cina ni wahai KDN!

Megat Alam Gempita said...

1.Tabik spring buat Anifah Aman, Menteri dari Sabah ni berani macam Panglima Salleh dari keturunan Bajau Sabah. Hishammudin keturunan Turki dari Johor ni tak tau ler asyik bagi amaran memanjang sesekali biar ler berani macam Kiyai Salleh Selempang Merah.

2.Apapun, insiden di Indonesia tu ada kaitan dgn usaha Anwar Juburi n Izzah memalukan Anifah kerana Anifah pernah tuduh Anwar jubur pengkianat di Washington dulu. Kes tsbt sedang dibicarakan di mahkamah.

3.Perseteruan Anwar - Anifah juga disebabkan usaha Anwar menanam kebencian rakyat Sabah terhadap Anifah (dan Musa Aman) jika mereka tak tegas terhadap Indonesia termasuk dalam isu pendatang haram Indon dan Pino yang berlambak di Sabah. Almaklumlah PKR Sabah sekarang tengah bergolak nak cover line ler.

antudurex said...

hishamuddin, Menteri Dalam Reban Ayam..

Miak Bujat said...

Yup... salute to Hanifah Aman. Hishamuddin bila lagi? Asyik amaran ajer... buatnya takde... hampeh...

Abu Garcia said...

Ha.....boleh tahan jugak menteri ni ... ada harapan jadi TPM atau PM.

Almaklumlah, aku tengok senarai pemimpin (under 60) UMNO, entah sapa la yang layak PM/TPM selepas DS Najib ...agak kabur rasanya.

Yang dok perasan nak jadi PM sebelum 40 ada la...

Anonymous said...

comfirm akan diberi peluang dan dinasihatkan oleh menteri KDN nie.Walaupun diambil tindakan tetapi tindakan mungkin berupa maran sahaja.Boringnya KDN kini.

Anonymous said...

Yes aku pun selut kat Anifah Aman ni, memang dia ada gut..... Mat lembik tu dok sibuk cerita pasal dia cucu Datuk Onn..dia tak tau kalau Datuk Onn hidup lagi mesti dia menangis tengok cucu dia yang lembik kotek...harapkan badan aja

Nasionalis1982 said...

Anifah Aman mmg terbaik. Lihat cara dia beri kenyataan media. dengan intonasi suara, air muka, dan gaya badan, benar2 menggambarkan betapa sakitnya hati rakyat Malaysia.

terima kasih.

Anonymous said...

pada aku isamudin ni nampak lemah sejak pegang menteri pelajaran lagi..
.

Anonymous said...

Setuju Anifah the Best!!!
Tegas dan Berani!!!
Hisham Plastik!!!

Anonymous said...

Saya harap kita hantar wakil dari blogger yang mewakili rakyat malaysia mengucapkan syabas dan tahniah kepada anifah aman diatas keberaniannya.

Anonymous said...

satu dalam seribu, pemimpin yg dicari, tak kisah la dari negeri mana pon...

Ms Pearl said...

Tun Mahathir tetap di hati. Fanatik tak? :D

Anonymous said...

syabas! hidup anifah! hidup sabahan...

Anonymous said...

aku juga sokong bukan saja hisham..ramai lagi menteri yang bebal patut letak jawatan..

azienmat said...

Kalau Hisham dia akan cakap 'Saya memberi amaran 'sekeras2nya' kepada demonstrator2 tersebut, kalau tidak saya akan memberi amaran lagi setiap hari dalam setiap berita utama'