Wednesday, November 30, 2011

BLOGER PENAMINANG DEDAHKAN AKHLAK PAS !

bloger penaminang berada dalam kelas tersendiri apabila kerap kali berjaya  membogelkan PAS. KLIK SINI

21 comments:

cucunenekkebayan said...

http://cucunenekkebayan.blogspot.com/2011/11/politik-jijik-barisan-nasional.html

cucunenekkebayan said...

POLITIK JIJIK BN

Anonymous said...

Aku berjiran dgn org yg taksub Pas...perangai diaorang memang terok bro....kuat pedengki

Anonymous said...

tak sejijik :

1.nik aziz tipu rakyat klantan isu air

2.nik aziz sesatkan Muslim UMNO

3.hj hadi kafirkan Muslim UMNO

4.mat sabu sapu bini kawan

5.mat sabu kantoi tipu PDRM

6.hj kunyit taruk blakang

7.hj kunyit kantoi taruk chinadoll

8.hj kunyit pecah belah Muslim Melayu

9.PAS & PKR cebok bontot DAP

10.PAS & PKR sokong murtad

11.PAS & PKR angkat pompuan sundal ambiga jadi khalifah

lu sendri makan pengat sendri mau ingat..malas nak taip bnyk2

Anonymous said...

Wei cucunenekebayan,blog hg x laku ka yg dok mai menempek kat sini

Anonymous said...

Apa yg Pas cemuhkan dan cercakan pada BN telah balik semula pada mereka..ibarat meludah ke langit akhir nya terkena batang hidung sendiri.

ڤنا مينڠ / PENA MINANG said...

Assalamualaikum

Dah lama tak bagi komen...nak bagi komen sikit.

1) Syukran Jazilan kepada GAP sebab sudi link-kan blog den yang tak seberapa pada blog kalian.

2) Jawab soalan CUCUNENEKKEBAYAN : Yang jijik tu kalian....Syiah yang kafirkan sahabat Nabi S.A.W dan mencela Aisyah dengan gelaran PELACUR pun kalian boleh 'taqrib' dengan mereka. Semata-mata nak dapat undi.

JADI KEPADA KITA SEMUA AHLUS SUNNAH, JANGAN JADI MACAM PAS. TAK ADA PRINSIP. DULU KATA NEGARA ISLAM, BILA BIG BROTHER DAP MARAH, TWIST JADI NEGARA KEBAJIKAN...

TU TAK MASUK LAGI ISU SYIAH DALAM PAS. USTAZ PAS, AZHAR IDRUS KANTOI SESATKAN ULAMA HADIS....MACAM2 LAGILAH....

Apa pun sekarang ni den tengok bukannya PAS ganti UMNO, tetapi SYIAH LAKNATULLAH ganti PAS. Bukti : MAT SABU PRO SYIAH DILANTIK JADI TIMBALAN PRESIDEN.

Anonymous said...

Hudud pas terengganu:
http://penaminang.blogspot.com/2011/10/liwat-isteri-bolehkata-mp-pas-tapi.html

akubekaspkr said...

A'kum,

Syiah seperti yg dianuti sebahagian kepimpinan PAS ada juga baiknya, khususnya kepada kepimpinan UMNO. Mudah menceritakan kepada rakyat, persoalannya sudahkah kepimpinan UMNO bangun dari tidur mereka?

Unknown said...

tolong link kan blog sya..

http://nungkok.blogspot.com/

Anonymous said...

Pengakuan Seorang bekas Pengikut PAS

Al-Hassan al-Bashri rahimahullah berkata: "Ketahuilah mudah-mudahan Allah mengampuni Anda bahawa kejahatan para pemimpin itu merupakan salah satu bentuk murka Allah Ta'ala. Murka Allah itu tidak dapat dihadapi dengan pedang, tetapi dapat dicegah dan ditolak dengan doa, taubat, kembali ke jalan Allah, dan menjauhkan diri dari segala dosa. Sesungguhnya jika murka Allah dihadapi dengan pedang, murka tersebut akan menjadi lebih parah." [Al-Wajiiz fii 'Aqiidatis Salafish Shaalih, hal. 190]

Maka kami berpegang kepada sunnah dengan menyokong pemerintah Muslim yg ada sekarang yg kebetulannya adalah UMNO. Kerajaan kita tidak lah seburuk mana, kuasa politik dipegang oleh umat Islam, rakyat Islam diberikan keistimewaan ekonomi, peluang belajar yg luas, umat Islam bebas beribadah tanpa perlu rasa takut dan curiga kepada orang kafir, sistem keselamatan dan pertahanan yg rata2 nya dikuasai oleh orang Islam...banyak lagi. Jika PAS memerintah, maka segala ketaatan kami secara hukumnya adalah kepada PAS. Ini kehendak ugama. Tetapi melihat kezaliman mereka selama ini serta korupsi mereka sedangkan belumpun benar2 berkuasa, maka sebelum mereka menjadi pemerintah , maka PAS akan kami tentang bersungguh2 sebelum nasi menjadi bubur.

Menyokong PAS adalah haram kerana PAS adalah tidak syarie yang mana tidak ada nas Quran atau Hadith yg membenarkan perjuangan PAS utk menjatuhkan pemimpin yg sedia ada. Perlembagaan PAS sendiri (yakni Quran dan Hadith) mengharamkan kewujudan PAS. PAS wajib ditolak kerana perjuangan mereka adalah perjuangan khawarij. Utk kami, kami sangat jelas akan perkara ini kerana kami mendengar dengan jelas bahawa PAS akan mengangkat senjata jika gagal di dalam demokrasi sepertimana FIS di Algeria dan Ikhwanul Muslimin di Mesir.

Anonymous said...

Politik Melayu/Islam berada di persimpangan. Mereka perlu membuat pilihan yang betul bukan saja untuk diri sendiri malah buat generasi yang akan datang.

Nor Basra

Anonymous said...

HAKIKATNYA PAS TIDAK DOMINAN DALAM PAKATAN. JADI TIDAK ADA GUNANYA BERGANTUNG HARAP PADA PAS UNTUK MEMBELA MELAYU ISLAM.

Anonymous said...

Saudara/i,

Cucu PR (cucnenek kebayan) cakap politik lawan jijik? Wow! Soalnya tidakkah politik PR juga akan dilihat seumpama itu juga?

Sedarlah bahawa halangan kepada PR bukanlah kekuatan lawannya! Halangan bagi PR bukanlah kekurangan itu dan ini! Sebaliknya, halangan bagi PR adalah kelebihan yang dimiliki tetapi digunakan secara negatif!

Akibat terover dalam menggunakan kelebihan yang ada (kutukan dan cacimaki) membuatkan umum melihat PR sebagai 'Parti Kutuk dan Rejam' tetapi bukan parti bangun dan sejahtera.

Kini, marhaen tidak berharap PR akan sedar tentang keterlanjuran sebaliknya dari sudut moral politik, marhaen berasa serba salah sama ada mahu memberikan markah pas atau gagal buat PR.

Satu yang pasti, marhaen mahu melihat PR bukan cuci tangan tetapi terlebih dahulu cuci semua karat hijau, merah dan biru yang mengotori laman PR sebelum PR mahu dilihat sebagai lebih tidak jijik!

Tanpa dilihat bersih dari kejijikan, marhaen akan nampak PR seumpama "devil that they don't know" tetapi bukan "devil that they know".

PEMERHATI

Anonymous said...

peh pakar hadith ke dia ni?

headbomb said...

dap ganti pas.. ingat tu pasal perangai macam vavi seko2 juak2 paih ni.. hehe

Anonymous said...

Pemerhati 9.50am,

Kupasan yang menarik untuk dibaca dan difahami oleh rakyat2 rasional. Akan tetapi ianya ibarat mencurah ke daun keladi kalau orang PR yang baca.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

akuantiPAKATAN.

November 30, 2011 11:12 AM

TQ

PEMERHATI

Anonymous said...

Lepasni mana-mana rakyat Johor yang kerja di Singapura bolehlah pakat ramai-ramai berhenti kerja , bukan pasal apa takut kerja di Singapura tak sempat sembahyang Subuh.Jum lah kita makan tidur di Masjid. Anak bini kita suruh aja Ustaz Bob Lokman tanggung.

Melayu Perak said...

GEMPAR!!!! MAKSIAT ADALAH SATU KEBAJIKAN DI KEDAH??



ALOR SETAR: Kerajaan Kedah digesa memantau kewujudan pusat hiburan di negeri itu yang dikatakan hidup bagai cendawan tubuh selepas hujan kerana fenomena itu boleh mencalar imej negeri yang majoriti masyarakatnya beragama Islam.

Mufti Kedah, Datuk Sheikh Muhammad Baderuddin Ahmad, berkata kewujudan pusat hiburan tanpa kawalan dan pemantauan pihak berkuasa boleh memberi kesan negatif dalam institusi masyarakat, selain menyinggung perasaan umat Islam di negeri ini.

“Fenomena ini tidak seharusnya berlaku di negeri ini mempunyai pegangan Islam yang kuat dan pasti ia meninggalkan kesan tak baik, khususnya kepada masyarakat Islam jika dibiarkan tanpa pemantauan.

“Justeru, saya harap perkara ini dipandang serius pihak berkaitan kerana kita tidak mahu usaha menggalakkan rakyat mendalami penghayatan Islam menerusi penghayatan dan amalan, pada masa sama ada pihak cuba menggagalkan usaha berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau mengulas laporan akhbar baru-baru ini yang mendakwa kewujudan pusat hiburan di bandar raya ini bagai cendawan tumbuh elepas hujan, sekali gus mencetuskan persoalan mengenai penguatkuasaan dijalankan kerajaan negeri pimpinan PAS sepanjang tempoh tiga tahun mentadbir negeri.

Sehubungan itu, Muhammad Baderuddin berharap isu itu dapat diatasi dengan bijak oleh pihak berkuasa tempatan termasuk kerajaan negeri dalam usaha memelihara keharmonian Islam di Kedah.
“Malah, Sultan Kedah, Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah dalam amanatnya ketika bertitah sempena sambutan Maal Hijrah baru-baru ini turut meminta umat Islam di negeri ini supaya mendalami Islam dengan penghayatan sebenar dan kita tidak mahu perkara seumpama menggagalkan usaha berkenan,” katanya.


PERGHH HABES SATU,SATU BENDA ALLAH TAALA NAK TUNJUK KAT RAKYAT KEDAH YANG KERAJAAN PAS NI MEMANG PALING TERUK MEMERINTAH..WALAUPUN PENAFIAN DIBUAT YANG MENGATAKAN SEJAK 3 TAHUN KERAJAAN PAS MEMERINTAH TIDAK PERNAH ADA 1 LESEN PUSAT HIBURAN PUN DI KELUARKAN OLEH MEREKA..

(BETUL TETAPI YANG MENGELUARKAN LESEN ITU PEJABAT DAERAH,PEJABAT DAERAH PUN DI BAWAH KERAJAAN NEGERI)JADI KENAPA EXCO EXCO ATAU MB SENDIRI TIDAK PERNAH AMBIK TAU DALAM HAL INI?BILA MUFTI BERSUARA MACAM MACAM PENAFIAN DI BUAT..

SEPATUTNYA SEBAGAI PEMERINTAH YANG MENTADBIR NEGERI KEBAJIKAN PAS SEPATUTNYA MEMPERKENALKAN LEBIH BANYAK PUSAT PUSAT RIADAH KELUARGA ATAUPUN TEMPAT BERIBADAT SUPAYA ANAK ANAK MUDA SEKARANG LEBIH TERTARIK KEPADA PEKARA YANG MENDATANGKAN KEBAIKKAN DAN FAEDAH.BUKANNYA MEMPERBANYAKKAN PUSAT MAKSIAT.

ADAKAH PUSAT PUSAT MAKSIAT TERSEBUT KEPUNYAAN TAIKO DAP?SEHINGGA PAS TIDAK BERANI MENGAMBIL TINDAKKAN?SEMALAM BLOG INI JUGA MENGELUARKAN SATU ARTIKEL BERKENAAN PUSAT MAKSIAT BARU DIBUKA DI ALOR MENGKUDUSINI

PEKARA INI SEHARUSNYA TIDAK BERLAKU JIKA PAS BETUL BETUL MENTADBIR BERLANDASKAN SYARIAT ISLAM YANG DI LAUNGKAN SEBELUM MEREKA MEMERINTAH..TETAPI HAL SEBALIKNYA TERJADI..BERCAKAP MENGUNAKAN MULUT BOLEH LA,TETAPI BILA DAH PEGANG KUASA SEMUANYA HALAL BELAKA.

PMK
KITA TUNGGU APA MB DAN EXCO EXCO JAWAB..MESTI TAK TAU LAGI...HEHE

Anonymous said...

politik-. . .hal yang aku sendiri pun tidak faham. . . . . . . .adakah politik yang jujur dalam dunia ni? . . . .jangan la kmu sibuk cari kesalahan orang lain, tapi bentuk la diri dengan keperibadian yang mulia,. . . .untuk para pemimpin,- jangan hanya dedahkan keburukan pihak lain, buat la sesuatu hal dengan ikhlas tanpa meninggi diri kerana, rakyat sendiri akan menilainya,