Thursday, May 24, 2012

TAK HABIS LAGI STRAITS TIMES SINGAPURA BURUKKAN BN.



Carolyn Hong harps on the matter of Malaysian government for suing Ambiga.

She complains about the grouses of Bershit 3.0 supporters and points fingers at the upperhand tactic by the police.

The opposition’s victory in March 2008 general election is again brought up by her to boost PR.  

C.Hong earns just a breath of respect from Ambiga for listening to her complains.

Hasn't C.H. got sense of the best judgement ?
Cannot she reflect the negative part of PR in all aspects ?
H.S.  

29 comments:

Jawajohor said...

BAGUS JUGA BUKAN MELAYU JADI PM.
BARU MELAYU YANG BODOH TAHU NASIB ANAK CUCU NANTI. DAH ADA KUASA NAK BAGI ORANG. KAN KERJA BODOH NAMANYA TU.
MENYESAL, AIR MATA DARAH SEKALIPUN DAH TAK GUNA.
TENGOK SINGAPURA APA DAH JADI.
HARAP HARAP MELAYUBSEDAR DAN BERSATULAH UNTUK MENJAGA TANAH MELAYU HAK ORANG MELAYU NI.
KEPADA MELAYU PAS PKR JANGAN JADI MENANG
SORAK KAMPUNG TERGADAI.
KPD MELAYU DAP, UNTUNGLAH KAMU JADI MENTERI NANTI. - PUPPET MINISTER.

Juara Wira said...

nape asyik si carolyn tu je yg nak menyibuk haa?????? heee.... ni mesti ada something.. maklum la kabel depa ni perhhhhhh!!!!

Anonymous said...

KALAU DIBUAT PERBANDINGAN, LEBIH RAMAI SUKU SAKAT AMBIGA KENA SAMAN OLEH KERAJAAN SINGAPORK BERBANDING LAIN-LAIN NEGARA DI DUNIA.

Anonymous said...

AKU CADANG NAJIB BERDEBAT DGN MENTERI SINGPURA LKY..

NAK TGK PUAK PEMBANGKANG NAK SOKONG MANA UMNO KA PAP KA

KALAU PAP JUGAK DEPA SOKONG MMG SAHLAH SINGPURA MMG NAK MASUK MASUK MESIA DAH NI

tobeng said...

Di negara cina s'pork,jangan kata demo,kutuk2 maharalaja lee kuan yew dan kerajaan sikit pun boleh kena buang negara.Nasib baik sikit akan kena saman sampai muflis tinggal sehelai sepinggang.

Geli aku bila cina s'pork nak cerita pasal kebebasan bersuara dan hak asasi manusia di negara lain,sedangkan negara dia diperintah diktator cina.

Melayu bahlol yg sokong dap komunis memang nak mampus.Kalau dap menang, pap spork boleh control Malaysia pakai proksi.

Bilalah Melayu2 ni nak cerdik sikit.

Tun Teja said...

Persoalannya mengapa pensyarah undang-undang Azmi Sharom menganggap kes ini adalah kes yang remeh? Kes yang kecil? Beliau mengejek kerajaan kerana tidak menguntungkan dari segi politik.
“It won’t won any fence sitters for sure,” kata pensyarah ni.
Wartawan C.H ini bersama pensyarah yang tersebut sudah kekurangan idea yang lebih cerdik lagi untuk membuktikan yang pembangkang adalah pehak yang betul. Mereka tidak mahu menerima kekalahan.

Anonymous said...

ANON 6:17,

PAS DAN KERJASAMA UMMAH

yahudi jauh lebih bagus mentadbir dan lebih bijak berniaga berbanding mukmin di palestine.

menggunakan analogi MP Shah Alam, makanya dalam konteks sesama mukmin, Pah lebih rela bekerjasama dengan yahudi berbanding sedara sepalestine.

nampaknya Pah menerusi analogi MP Shah Alam langsung tak hairan kalau kampung tergadai pada yahudi!

wallahualam

KITA

Minah HINGGA said...

WAHAI ORANG MELAYUUUU

JANGAN UNDI UMNO
JANGAN UNDI PAS
JANGAN UNDI PKR

UNDILAH DAP ATAU PAP
NASIB MELAYU 100% TERJAMIN.
TANAH MELAYU TIDAK AKAN TERGADAI.
ORANG CINA AKAN JADI BURUH.
ORANG MELAYU AKAN JADI TOWKAY.

FIKIR FIKIR KAN LAH

Anonymous said...

Anon 6.42
Tuan Aspan Dan tuan sakmongkol tentu gembira GEMBIRA.

Anonymous said...

Kalau hampa baca hati akan marah, olih yang demikian jangan dibaca tulisan dari luar ini, hampa kan dah tau depa yang dari luar ni amat jealous dan sakit hati dgn negara yang bernama Malaysia..

Anonymous said...

adoi mcm la negara depa tu bebas sgt..jgn kn demp 100k org, 1 org je pun x bleh..saman sampai bankrap..nie la bangkai gajah dpn mata x nmpk, bangkai kuman sebelah tambak, mata cam teleskop..

Anonymous said...

biasalaaahhh NST S'pore tuu siapa yg punya......sama cam harakah jugaklaa....

Anonymous said...

Karpal perjuangkan PM bukan Melayu

Oleh KASTHURI JEEVANDRAN pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 23 Mei -Pengerusi DAP, Karpal Singh menegaskan, selagi hidup, beliau akan terus berjuang untuk memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.


Menurutnya, meskipun ketika ini pakatan pembangkang bersetuju bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah calon paling layak memegang jawatan nombor satu negara, namun beliau secara peribadi menganggap tidak ada undang-undang yang boleh menghalang jawatan itu disandang oleh calon bukan Melayu.

"Selagi saya hidup, saya akan berjuang untuk melihat seorang bukan Melayu menjadi Perdana Menteri,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mengulas kenyataannya dalam beberapa laporan akhbar berbahasa Inggeris sebelum ini tentang beliau menamakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sebagai bakal Perdana Menteri, Karpal mengakui tersilap menyebutnya tetapi tetap menegaskan calon bukan Melayu akan menyandang jawatan tersebut suatu hari nanti.

"Saya akui tersasul menyebut menamakan Lim Guan Eng sebagai Perdana Menteri tetapi buat masa ini, kita (pakatan pembangkang) sepakat untuk pilih Anwar jika menang pilihan raya nanti," jelasnya.

Menurut Karpal, tidak termaktub dalam Perlembagaan negara yang menyebut hanya orang Melayu dibenarkan menjadi Perdana Menteri. "Saya tidak pasti sama ada hasrat untuk melihat bukan Melayu menjadi Perdana Menteri termakbul dalam era saya, namun saya tetap akan memperjuangkan impian ini," tegas beliau.

Sementara itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Kota Alam Shah, M. Manoharan turut senada dengan Karpal yang mahu melihat bukan Melayu memegang jawatan Perdana Menteri.

Kata beliau, tidak ada salahnya mana-mana kaum di negara ini menyandang jawatan tersebut.

LIHAT DGN MATA DGR DGN TELINGA SENDIRILAH NANTI

ORG AKAN MNGKIN KUAR STTMNT..BUKAN SAJA BUKAN MELAYU BUKAN ISLAM BOLEH JADI PM...SYAITAN PUN BOLEH JD PM''''....

bertindaklah bijaksana dlm politik..jgn ikut berderummm lori lalu...kita pun berderummmm juga..

Anonymous said...

apa salahnya singapura? sahabat baik nik aziz? kan depa kata kerana dia lge nak peluk Islam. mana tau china singapork semua menderu masuk Islam kerana nik aziz?

Anonymous said...

kita jangan duduk diam dan melihat nasib negara diperkotak katikkan singapork yg.menjadi penyumbang utama kegiatan fuckatan..

why not kita support dan gerakkan usaha menaja pembangkang negara itu untuk buat huru hara...kita galakkan mereka buat gerakkan bawah tanah dan sekurang-kurangnya buat demo bersih kat singapork untuk kasi Pap tertonggeng..

gen2felda

arab said...

saja nak cuba nasib kali ini, mohon link kan blog saya. www.hurairahady.blogspot.com

terima kasih admin GAP.

Tukang Komen said...

Kan cantik kalau Guan Eng jadi PM. Ramai rakyat dari tanah besar akan diimport jadi warga negara malaysia. Orang punjub dari india boleh jadi rakyat atas sokongan Karpal. Mungkin Melayu lebih bahagi dibawah naungan orang sepet. Yang paling bahagia ialah Nik Aziz dan geng gengnya. Pas bolih bubbar dan join Dap.

Anonymous said...

Minah Hingga

Melayu bodoh sahaja yang undi DAPigs.
Greedy like pigs like DAP
DAP - Dracula and parasite

Melayu jadi papa kedana kalau undi DAPigs

Anonymous said...

Gap minta siarkan Video ni . Azmin kena dgn penduduk Kelana Jaya

http://www.youtube.com/watch?v=2ujzI7monZE&feature=player_embedded

Minah HINGGA said...

Anon 9.00 pm.
WELL DONE !
YOU'VE GOT THE MESSAGE, CLEAR.
BANYAK MELAYU TAK SEDAR DIRI.

Anonymous said...

aku org malaysia yg duk spore.... suratkhabar ni orang singapore pun tak suka beli.........

Anonymous said...

aku pengundi atas pagar dah muak dgn org yg janji nak kasi kuasa kat bangsa lain selain melayu jadi PM...korang ni memang bingai tahap cipan menyokong benda yg korang sendiri tak tgk hanya didendangkan dgn lagu2 merdu ditelinga maka menjeritlah kamu dijalanan meminta BERSIH konon, tolong jawap soalan mudah teman yg tak belajo tinggi macam lawyer2 haprak ambiga dan penyokong labu si PAS ini: 1) Bersih ke si Ambiga dari kekotoran najis muhalazaah? 2) menyokong keganasan hanya untuk memenuhi impian politik bersihke? agama islam mengajar umatnya melawan pemerintah ke? 3) apakah tujuan anda bangsa melayu beragama islam yg terlebih2 memekik mencaci merosakan segala keamanan yg arwah saudara mara maha nescaya arwah dato nenek kamu perjuangkan dulu dengan menentang kerajaan dijalanan 4) alangkah bodohnya kamu semua yg mengaku berpelajaran tinggi dan pandai tetapi hati kelam mata buta telinga tuli ..dimana cerdiknya kamu... 5) tiada kerajaan didalam dunia ini yg sempurna walaupun korang mengkiblatkan diri kearah hak asasi barat yg tunggang langgang katanya BERSIH?!!..ini semua jajahan minda dek ketamakan kuasa dimanakah akal kamu wahai penyokong PAS...6) kamu menjerit2 akan bersih sedarkah kamu yg kuasa politik yg ada pada bangsa kamu akan "dibersihkan" satu persatu nanti..inilah bangsa yg mudah lupa disebabkan dijolok dan dijanjikan kesenangan....7) kenapa tidak kita bersihkan monopoli satu bangsa lain dlm ekonomi membekal dgn meminta ekuiti menjadi 50% kepada bangsa kamu? 8) lebih 50 tahun merdeka adakah kamu semua tidak dapat makan nasi dirumah setiap hari kerana PM kamu Melayu?adakah kamu kebulur? tidak dpt pergi kesekolah ? kamu menjadi apa yg kamu jadi hari ini adalah kerana kerajaan yg kamu momokan sekarang.ambiga menjadi lawyer disebabkan oleh keamanan yg dijaga oleh pihak polis 9) menyokong tidak salah kerana itu hak individu tapi biarlah dizahirkan dipeti undi bukan dijalanan...gunakan akal bukan lutut...adakah kamu dengki bangsa kamu menjadi pemerintah? 10) jgnlaaa kamu melaungkan slogan kebencian kerana kamu hidup dimalaysia ini atas keamanan yg dijaga oleh pihak kerajaan...aku telah mambulatkan hati membuat pilihan dari atas pagar ini....aku mahukan negara tanah melayu yg tercinta ini aman damai semoga aku dan anak cucuku dpt mencari rezeki yg halal dan menyembah Allah yg esa tanpa ada lagi bangsaku yg menjadi penderhaka seperti watak si Buang dlm cerita SARJAN HASSAN....sedarlah kamu sedang dipecah lunyaikan oleh proxy jiran kamu maka waspadalah ..pilihan bijak dijari kamu..jgn sia sia kanya...

Anonymous said...

Carolyn Hong Chee Bai!!!

Anonymous said...

Carolyn Hong is a Bastard Bitch!!

I dare you to critisize your own Government!!

Carolyn Hong is a KAW BU CHUA!!!

Anonymous said...

pembangkang tak boleh hidup kat sana... Jadi dia menyibukla nak jadi pembangkang kat negeri orang...bodoh punya nonya!

Anonymous said...

minta izin copy comment tuan yg bagus ni

Anonymous said...

xleh bukak ,,,invalid id apssalha

Anonymous said...

Carolyn Hong,

you should look at your back yard first before commenting about my country. Have you ever write any article to pressure your government to repeal the draconian law (ISA)at Malaysia's govt is ahead of that.

Kiasu.

Anonymous said...

Hei, mana boleh LKY berdebat dengan Najib sekarang sebab dia dah kena sakit parkinson.