IKLAN BERBAYAR

Saturday, June 30, 2012

LGE PANIK DITUDUH PECAH LOBANG. JALAN MUDAH SAMAN !



I would like to bring up a story that symbolizes one’s character.

farmer had three workers in his rice farm. Everyday his workers must report to plough his land from dawn of the day without fail. One day, he found out that his workers came to start their work late when the sun started to rise. The farmer was very furious. 

When he lined them up to dig out for a reason, the workers told him that they were struck with diarrhoea and they were lacked of sleep. So the farmer demanded them to apologize. But the workers refused to listen to the farmer’s nasty demand, whereas to the thoughts of the workers, the farmers in fact should show them some feelings of understanding for their sufferings. Hence, out of tantrum, the farmer summoned each of them to his detention room, took a big thick iron chain and whipped each of the workers at a time.

This kind of reaction by the farmer shows that he punished them out of fury with his utter senseless revenge to teach his worker a lesson. He is merciless, revengeful, malicious and a numbskull idiot.

Think of the mentality of the farmer as described above; compare his character with Lim Guan Eng. Can we please have some discussion about the character of this villainous politician?  

H.S.

29 comments:

Anonymous said...

June 26, 2012 12:15:00 PM GMT+08:00
Baru-baru ni, ada disebut oleh YB Farid ( BN Penang ) tentang surat yang dihantar oleh seorang peguam kepada semua pemilik tanah di kawasan pulau, yang bertujuan untuk bertanya para pemilik tersebut sekiranya ingin menjual tanah mereka. Cara surat ditulis memang kerja peguam, ayatnya menimbulkan tandatanya kepada pemilik tanah apakan masalah kepada tanah mereka, suruh menghubungi mereka dan bila dihubungi barulah tahu, nak jual ke tanah tu ? memang peguam ni jenis CELAKA BESAR, pecacai dia tu peguam MELAYU. Yang hairannya ialah, bagaimana peguam BABI ni boleh dapat nama semua pemilik tanah. Mestilah PEJABAT TANAH ada sumbangan dan EXCO yang jaga tanah pun ada peranan. Cuba semak, dalam EXCO Pulau Pinang, bewak mana yang ada kuasa tentang tanah.

Anonymous said...

kata parti yang memperjuangkan demokrasi tulen...tegur sikit SAMAN...bongkar sikit SAMAN... hok tu takpa lagi..ni suratkhabar pun boleh diboikot...apa punya demokrasi pala atok dia.........

Anonymous said...

小孩不笨船东PAP的新加坡

Bomo Siam said...

Apabila benda 'rahsia' lebih banyak dpd yg tak rahsia.....

UMNU dah sediakan 'peti besi' rahsia utk simpan benda rahsia, sejak penubuhannya. Malangnya, peti besi tersebut dah tak termampu menampung permintaan longgokkan 'benda2 rahsia' tersebut.

Bila berlaku limpahan, carik kambing, taruh cat hitam!

Mana ada manusia yg tak suka korek 'rahsia' UMNU!

Bomo Siam said...

Penggiat seni 'saman-menyaman' ni yg paling unggul di Msia ialah UTUSAN...!

Kerana apa? Kerana dia la bapak pembawa segala fitnah!

Rakyat Msia pulak anggap, jika saman Utusan, bermakna saman UMNU jugak!

Jadik, salahkah LGE mewakili rakyat Msia yg benar2 sayangkan negara, saman Utusan/UMNU???

Anonymous said...

Heh...apek kiasu ni pon selalu wat kenyataan yg xde fakta nape gomen xnak saman ha?

Adaka patot dulu dia kata kat Johor xselamat byk kes jenayah compare dgn PP...cibai tol...nape xsaman jer ..

pthuiiklll

Anonymous said...

WAHAI BOMOH SIAM(NAMA PUN DAH TAHU SIAPA)
SALAH SATU RAHSIA UMNO IALAH ANWAR ALJUBURI(GELARAN YANG DIBERI MAT SABU AL MUKA BAU PUKI MAH)
DAH KELUAR NAK TUNJUK BAGUS KONON,
TAHI BABI NAK TUTUP GUNA DAUN KELADI, BOLEHKE?

Bomo Siam said...

Suma rakyat Msia tahu......

Bahawa hakim2 mahkamah yg kendalikan kes, bukan professional sepenuhnya! Mereka2 ini bekerja dgn dibayar gaji melalui duit rakyat. Tetapi, bukan rakyat yg lantik mereka secara direct. Kerajaan UMNU yg lantik!

Kenapa 'kerajaan UMNU', bukannya kerajaan Msia? Kerana Msia skrg di dominan olih UMNU! Memerintah ikut perangai UMNU! Komponen lain, suma dah expired, cuma ikut belakang punggung je!

Jadik, utk menang kes utk lawan UMNU...peluangnya amat tipis, terutama pd kes2 yg berkepentingan!

Jika LGE menang, maka Msia dah bersedia utk ditadbir olih sesiapa saja yg dipilih rakyat! Tak kira, Melayu ka, Cina ka, India ka or other Sabah & Sarawak!

Ingat! Utusan itu Melayu! LGE itu bukan Melayu!!!

Bomo Siam said...

Semasa Utusan secara jelas mengungguli fitnah keatas Avwar, puak2 UMNU bersorak melompat teramat gembiranya.

Berkumandang gendang dipalu..."kenapa Anwar tak saman Utusan? Takut rahsia terbongkar ka?"

Bila tup2 Anwar saman Utusan, dikatakan pula..."Woi Anwar! Nak tutup mulut Utusan ka? Mana teloq hg!"

Aku amat bimbang, jika Anwar menang nanti, puak2 hangpa akan berkata pulak...

" Woi apadah jadik ni? Gaji Hakim tak cukup ka?"

...cerita aku ni ada sequelnya. Tunggu lepas GE13 nanti!!!

Bomo Siam said...

Kenapa puak2 UMNU risau sgt akan LGE or Anwar saman Utusan...

Depa bukan saman UMNU!

Lagipun, tempat yg akan diperdengarkan irama saman tersebut adalah MAHKAMAH!

Tempat paling menarik utk kita melepak melepas tension!!!

Betui tak Jin?

Anonymous said...

Wahai Bomoh Siam...! Kalau anda mengaku rakyat Malaysia, bersyukurlah dan berterima kasihlah kepada kerajaan BN kerana dengan kerajaan ini lah yang menjadikan anda ada sampai sekarang....Anda dapat JAMIN ke bila LGE ini jadi kepala pemerintah akan melindungi anda...? Adakah anda tiada makan / KEBULUR semasa kerajaan BN ini..Cuba terangkan mana JANJI PEMBANGKANG pada PRU12 yang telah DITEPATI...? Tapi cuba anda RENUNG apa yang PM sekarang da bagi kat Rakyat yang tiada dalam Janji BN semasa PRU12...? Adakah anda pasti semua Pemimpin PR itu bersih dari amalan Rasuah / Kroni...? Oleh Bomoh Kedah.

Bomo Siam said...

'LGE PANIK DITUDUH PECAH LOBANG. JALAN MUDAH, SAMAN!'

Yg bagi pecah lobang tu bukannya LGE. Budak suruhan UMNU, Utusang yg baling kayu, hingga 'berlobang' sarang tebuan tu!

Nak salahkan tebuan jugak ka???

Makin kehujung usia, makin kalut akai UMNU nih...!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

bomo siam...ari tu aku dengor ada org gelorkan nko...minum 5sen, mabuknya sekupang....hahaha.....memang sesuai sgt dgn nko....hahaha....dari ari ni, mcm ni la yg patut dijawab pada semua ayat2 merapu nko tu....jawab betul2 pun bukan ada apa guna utk org mcm nko ni....jgn salahkan org lain plak pasal ko sendiri yg mintak....hehehe...

Bomo Siam said...

8:52,

Jgn nak kelentong la, bahawa apa yg aku ada hari, atas ehsan UMNU. Jauh Semanggang Dari Api!!!

Apa yg aku ada hari ni, kemudahan rezeki yg aku ada hari ni & apasaja yg aku ada hari ni...BUKAN DARI UMNU!

Segalanya dari AllahSWT belaka...!

Direct or indirect, HARAM bagi aku mengatakan ianya dari usaha UMNU!!!

Bomo Siam said...

Sesiapa saja yg cara hidupnya & cara matinya adalah Islam, mengatakan, malah ada yg berikrar bahawa negara ini aman & maju kerana UMNU....

BERTAUBAT la cepat2 sementara ada kesempatan!!!

Bomo Siam said...

Harap2 kes saman LGE ni tak jadi macam ke Mat Sabu bersama komunis & Mat Inderanya sudah la......

Saksi pendakwa merapat sembah, memohon maap dari Bro Mat Sabu dlm mahkamah, pasai terikut-ikut perangai utusang!

Bang Mat! Punya berbulunya UMNU pg hg, Tuhan je yg tahu...!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

Alooo....UMNU!

Ada sapa2 yg nak saman Mahfuss?

Pasai dia kata, rakyat tak pernah bagi mandat kat Najib. Rakyat itu hari bagi kat Pak Lah!

Ada? Ada ka? Woi..Takdak ka?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Cakap banyak pun tak guna bomo siam ka jawa ka pergi mampus semua tunggu saja PRU13.Masa tu tengok la sapa yang angkat bungkus.La ni cakap pun tak guna.

Bomo Siam said...

Jurnal Wall Street (WSJ), membuat ramalan bahawa pelabur tidak mahu kekal dalam jangka waktu panjang sebab tahap pengeluaran dan unjuran pegeluaran CPO Felda adalah rendah berbanding dengan pesaing2nya. Felda adalah pengeluar CPO yang ketiga di dunia.

WSJ merakamkan pendedahan FELDA, dua hari sebelum IPOnya tentang penurunan keuntungan sebanyak 50% dalam suku tahun yang pertama adalah sangat mengejutkan berbeda dengan apa yang disebutkan dalam prospektus penyenaraian FGVH.

Sementara prospektus merakamkan permintaan global minyak makan dan lemak (fats) meningkat 4.2% (produk utama minyak kelapa sawit), WSJ mempertikaikan bagaimana pertumbuhan yang baru dilaporkan oleh Felda hanya mampu menunjukkan pendapatan sebanyak 1.8% sahaja.

...Klu ini benar2 berlaku, tulun la, tulun la jgn saman aku. Pi saman WSJ!

Bomo Siam said...

Ada sapa2 yg teringin nak saman Facebook pulak?

Aku pun ada terima perspektus FGVH tempuhari. Nak cerita sikit....

FGVH adalah pensenaraian kedua terbesar selepas Facebook yang menjana USD16. Seperti juga Facebook, FGBH kini ditakuti akan mengalami nasib yang sama.

Untuk pengetahuan umum, Facebook sehingga hari ini masih mengalami kesan IPO atau penyenaraiannya yang penuh dengan kontroversi. Facebook berdepan dengan beberapa tindakan mahkamah oleh beberapa pemegang saham Facebook dan pelabur institusi yang mendakwa bahawa Facebook tidak mendedahkan kedudukan kewangannya yang sebenar dan juga membuat pendedahan secara selektif kepada beberapa pelabur akan maklumat tertentu.

Adalah dikhuatiri IPO FGVH akan mengalami nasib yang sama khasnya kerana pensenaraian ini adalah lebih kontroversi lagi dari Facebook. Bayangkan apabila pemegang saham antarabangsa tahu cerita tentang segala kontroversi perihal lantikan pengerusi, tribunal, dakwa-dakwi dan segala yang dilalui pahit maung dalam IPO FGVH ini.

Perhatikan gelagat mengambil keuntungan pada harga yang dijangka tinggi pada hari IPO tetapi lebih penting adalah siapa yang akan bertahan menjadi pemegang saham dalam jangka waktu jauh.

Anonymous said...

Bosannye aku kalau juak pakatan haram ni bg hujah.... bomoh Siam ni ayat mcm musangka... Setakat hujah cut n paste... Sesuai JD pencacai basuh break Lim guan eng....

Sintaro bomoro said...

BOMO SIAM PERCAYA CAKAP ORANG LCE KA.......LOWER CERTIFICATE OF EDUCATION, BUT NOW PENILAIAN MENEGAH RENDAH.
CAKAP SEMUA BOLIH , BUAT TAK PANDAI PUNYA.......MACAM ITU EMPTY TIN.
LU ADA FAHAM TAK, BOMO SIAM KE MUSANG KING KA.........

Anonymous said...

jgn layan babi tonyok suruhan LGE mcm bomoh siam ni..

sama juga paper singapork..semuanya bodoh2 belaka..

mereka dari golongan 'cina barbarik' tetapi boleh berbahasa inggeris & cekap menipu tanpa hati perut..

itu sahaja kebolehan mereka..

cailah cina2 yg beradab sopan walaupun kurang kaya untuk lepak2..bukan golongan tonyoik

Anonymous said...

Bomo siam minum 5 sen mabuk sekupang. Jgn2 nko pun ada beli ipo fgvh tu. Kalo nko sendiri dok hentam dan tak yakin, pasal apa beli? Tapi kalo nko tak beli, baguih la. Pasal org mcm nko tak layak utk dpt kebaikan darinya.

Anonymous said...

Ramai org melayu ari ni marah kat kerajaan pasal kata diaorg, yg kaya raya kroni2 dlm kerajaan...sebenornya diaorg2 ni jeles...diaorg nak juga jadi kaya tapi nak kaya dgn cara senang...ada juga yg nak kaya tapi usaha apa pun tak mau...tau2 nak jadi kaya mcm tu aje...mcm nak duit tu jatuh dari langit...nak jadi kaya, usaha la woi...bukannya kerajaan tak buka peluang...mcm saham fgvh ni...rebut la peluang...ada duit lebih, labur la sikit...labur unit trust ke...labur dlm insurance investment linked ke...ini yg baru dikatakan usaha...kalo yakin pandai meniaga, buka bisnes sendiri ke...member aku jual santan kelapa jer, hidup dia bole tahan gak ari ni...

Tun Teja said...

Wahai semua rakan bangsa ku, ingatlah, jangan buat keputusan mengundi dengan perasaan berang kerana kebencian kamu dengan pemimpin bangsa kamu yang pintar dan berwibawa, sudah jauh maju kehadapan untuk membela negara mu. Leburkan perasaan iri hati jauh hilang dari peringatan kamu. Semaikankan satu keinsafan pengajaran didalam fikiran kamu dari pendirian seorang ketua menteri Pulau Pinang ini yang menentang kuat terhadap perjuangan bangsa kamu menegakkan kebenaran sejagat untuk kesejahteraan masa depan generasi anda.
1. Singkirkan pemimpin politik yang berkepentingan memajukan ugama Islam yang sesat, ugama Islam yang terlalu banyak ‘bidaah’.
2. Singkirkan pemimpin yang berpakain seperti bangsa mu sendiri tetapi mementingkan keluarga dan puak mereka sahaja.
3. Singkirkan pemimpin politik yang mahu bereformasi bercanggah dengan akidah, dan dengan moral yang berkehidupan songsang.

4. Undilah dengan kecerdikan fikiran anda, untuk kedaulatan Negara yang tercinta. Bumi yang satu sahaja tinggal untuk bangsa kamu, bumi yang bertuah, penuh dengan hikmat dan alam tumbuhan menghijau menyuburkan kesihatan fisikal dan mental kamu.

Tun Teja said...

1. Lim Guan Eng spoke to the press that he is innocent from the accusation of treason is just a ‘faded, inconspicuous escape from public’s suspicion against him’.
2. His resolution to sue the two pro-UMNO media and Perkasa cief information Ruslan Kassim was a display of his nasty, vindictive thinking. He indirectly abuses his power as a chief minister. A notorious, villainous politician’s mentality can be read by any logic reader who can interpret that he is the kind of oppressive chief minister.
Just like mentor LKY in Singapore before, this middle-age crook LGE seems to copy the old guard’s nasty resolution. He enjoys suing his opposition parties for millions of dollars, and when the defendants cannot afford to pay the summons, they finally fall into the state of bankruptcies. This is what LGE plans in his sickening, loathsome decision-making.
3. Lim Guan Eng is consumed with his strong hatred vengeance against UMNO. Lim Guan Eng does not sue the editors for clearing his reputation, but he wants to apply the toughest pressure to the editors and Perkasa chief Ruslan Kassim out of his utter revenge against Perkasa. He has harboured his revenge against Perkasa and UMNO for a long time, and he is waiting for a suitable time to strike them. He thinks he can jump for joy when his motive succeeds, if the court judges on his side, he thinks he can enjoy his comfort. He believes he can show his sinister smiles to the press, especially Singapore Straits Times and all his secret confidential business allies in Singapore, as well as Master L…. an old ragged mentor politician in the southern. He thinks he can show his peacock pride when the editors group loose in his suing case.
4. He had said so many times all his hostilities against UMNO in the media. He created lies and fearful scenarios to the Chinese voters to add more fears, worrying about economic situations to the young people in future should UMNO continue governing Malaysia. He ever told his supporters that should UMNO win in Penang, UMNO would demolish all the temples in Penang. All he wanted to propagate is UMNO will reign with tyranny government to the Chinese. He is such a dead racist politician.
5. In reality, UMNO is not that wicked as he painted. UMNO is the most tolerant political party that promote racial, and religious-cum culture harmony throughout the whole Malaysia. UMNO is well-known of the privileges for all Malaysians.
6. He bullied the lower-income group during his tenure until now, especially the UMNO supporters just like what happened in Singapore almost five decades ago when LKY began to rule Singapore. It was a pity that the Malays in Penang were discriminated and left to defend for themselves without much help.
7. He led the anti-Lynas supporters with his provoking and fiery speech to the DAP supporters in the rally. Anwar is another master mind idiotic brain-dead who provoked and misled Fuckatan Rakyat supporters into Himpunan Hijau demonstration.
8. Lim Guan Eng is indeed a racist opposition leader who is blindly supported by his other pro-communist comrades in his Fuckatan Rakyat.

Anonymous said...

Bomo Siam, kau tiada modal banyak idea nak bersembang disini, pergi jauh dari halaman ini kerana halaman ini memerlukan fikiran-fikiran yang bernas dan cukup matang, kalau kau asyik nak bersembang macam jahanam otak mereng kerana kau tak boleh menunjukkan response dari halaman warta ini, tak gunalah nama kau dan tulisan kau disini, buang masa dan tempat sahaja.

Tun Teja said...

Lim Guan Eng denied that he had a secret meeting with PAP leaders.

He said he had nothing to do with leaking any secret to PAP.

LGE could have learnt the strategic blue print from Mentor LKY how to:

• break apart the strength of UMNO.
• encourage Malay supporters to abandon and betray UMNO party
• lure the Malays in his state to join his DAP party
• hijack the Malay elites into unity with DAP
• win favours from the Malays by psychological means
• keep sensitive agenda secret from the Malays

It was LKY at the time of commencing his PAP government in Singapore who managed to eliminate many Malays abandoning PKMS (Pertubuhan Kesatuan Melayu Singapura). PKMS was a legacy left by UMNO before Singapore merged with Malaysia. Now the party is still going but becomes like withered vegetables because they have been abandoned by credible Malays who prefer to join PAP as what mostly Malays hold strong convictions that their social-economy and education achievement are better guaranteed by the present government.

Perhaps DPM Muhyiddin Yassin is unaware of his opposition’s tactic, he should not be so oblivious of many perpetrators around the country.
He said many politicians met Singaporean politicians on bilateral or business issues, however, make sure there is no abuse of power agenda is hidden behind the curtain.

We Malays should not be lenient to Fuckatan Rakyat.