Sunday, August 26, 2012

BUKTI DAP BUKAN PARTI DEMOKRASI.

6 comments:

warisan tmk said...

Tepat sekali, DAP hanya menggunakan sistem demokrasi untuk mendapatkan kuasa. Tetapi, apabila sudah berkuasa, mereka akan bertindak sebagai DIKTATOR.

Melihat gelagat DAP, teringat kita gelagat Parti Komunis Malaya(PKM), atau yang dikenali sebagai BINTANG TIGA, yang telah dapat menguasai beberapa bandar dan pekan selama 2 minggu berikutan Jepun menyerah kalah pada tahun 1945, sebelum tentera British kembali semula ke Tanah Melayu. Tercatit di dalam lembaran sejarah KEKEJAMAN Tentera BINTANG TIGA, terutama terhadap orang Melayu.

Kebetulannya, banyak kawasan yang suatu masa dahulu dianggap kawasan HITAM(di mana terdapat sokongan kuat terhadap PKM) seperti Batu Gajah, Ipoh dan Sitiawan di Perak, kawasan-kawasan ini jugalah kubu kuat DAP sekarang.

Tidak mustahil, DAP menjadi WADAH DEMOKRASI bagi mereka yang suatu masa dahulu adalah penyokong-penyokong kuat PKM.

Wahai umat Melayu/Islam, berwaspadalah terhadap DAP, yang akan melakukan apa sahaja untuk berkuasa di negara tercinta ini, termasuk pemimpinnya memakai songkok dan menyertai perarakan Maulidur-radul di Pulau Pinang, untuk memikat hati umat Melayu/Islam. Sedangkan cita-cita mereka yang sebenarnya ialah untuk menghancurkan kuasa Melayu/Islam.

Anonymous said...

Saya sokong Tun Mahathir,sb klu dap memerintah malaysia, dh tentu dia akan jd diktator di negara ini,datuk ku pernah berpesan jangan sesekali memberi peluang kepada cina(dap) memerintah negara ini sb mereka ini tersangatlah kejamnya,pasti kita org2 melayu akan menumpang di negara sendiri,berfikirlah sejenak sebelum mengundi PR,kita kena bersyukur kpd Allah sb tlh memberikan kita aman dan bahagia di bumi Malaysia yg bertuah ini,jgnlah kita terlalu tamak sehingga sanggup menggadai kemewahan yg dikecapi skrg ini dgn memberi peluang kpd PR utk memerintah,PR belum tntu dpt memberi yg lebih baik dr kerajaan BN,jgnlah jd seperti perumpamaan ini " Yang di kejar tak dpt yang dikendong keciciran" atau "Mendengar guruh di langit air tempayan dicurahkan".Saya sentiasa berdoa kpd Allah supaya kerajaan BN kekal memerintah negara Malaysia ini, Aminnnnnnnnnnnnnnn.

Anonymous said...

Mana2 DIKTATOR sifat sama saja guna undang2 & institusi negara bagi kepentingan peribadi.......

dulu penganut2 komunis... mengganas...

terdahulu.. penjajah2 british & raja2 boneka mereka memburu pemimpin2 melayu yang bantah kuasa penjajah... dato' maharajalela, dota' bahaman, tok gajah, tok janggut, datok naning dll dibunuh kejam ....

di zaman Madey... peristiwa misteri pembunuhan politik di Memali, Lubuk Merbau sampai hari ini tidak dibicara & diadili.... begitu murah nyawa2 mangsa kekejaman umno & pdrm...

perhatikan kerajaan sekular Syria sekarang mmembunuh puluhan ribu bangsa & rakyat sendiri hanya nak jaga kerajaan sekular keluarga Hafiz.......... umno hari ni pun sekadar nak jaga legasi Madey & ketua2 umno disetiap peringkat yg korup, tamak & angkyh itu sja.. dengan topeng perjuangkan Melayu...

warisan tmk said...

Hanya seseorang yang mindanya bercelaru akan MENUDUH Tun Mahathir sebagai seorang diktator.

Sepanjang pemerintahan Tun Mahathir, beliau mendapat sokongan majoriti melebihi 2/3 dari rakyat Malaysia di dalam semua PRU.

Setiap tindakan Tun Mahathir pula adalah mengikut saluran undang-undang termasuk dalam kes pengharaman UMNO, kes Mamali, kes pemecatan Salleh Abbas, kes kuasa Raja-Raja, kes pemecatan dan pendakwaan terhadap Anwar Ibrahim dan sebagainya.

Sekiranya Tun Mahathir tidak disukai oleh rakyat Malaysia sepanjang pemerintahannya, sudah tentu BN akan ditolak oleh rakyat. Jangan salahkan sistem pilihanraya, kerana sepanjang pemerintahan Tun Mahathir, PAS tetap bertahan di Kelantan...bermakna PRU kita adalah ADIL...

Amat ZALIM bagi sesiapa sahaja yang cuba membandingkan sebuah kerajaan yang mengamalkan demokrasi seperti Malaysia dengan negara-negara Arab tertentu yang tidak mengamalkan demokrasi.



2-CAR,2-CAR said...

“I do not know when he will call for elections but if he gives himself a bit more time, we would be able to revive support from the rakyat,” said Dr Mahathir, who was asked to comment on the preparedness of Barisan's election machinery in facing the coming 13th general election.}MAHADIAK BOHONG TAK TAU,tapi DIA TAU...!!!!

He also clarified his recent blog posting that Malaysians would be better off with the “devil they know” compared to the “angel they did not know”, made in reference to Pakatan's populist promises while demonising the Government.

“We are the devil people know, they are the angels people don't know. Sometimes even angels also can do a lot of wrong things,” he said.}NI KATA MAHADIAK...Kita ni SETAN,yg RAKYAT KENAL dan TAU..???

He warned that Pakatan's call for a change of Government via the polls would lead to dire consequences for the nation.} 2-CAR,2-CAR...kita nak TUKAR LAH..!!

NAK 2-CAR,2-CAR

Anonymous said...

Berikut adalah petikan yang dikemukakan Karpal daripada hansard bagi persidangan Dewan Rakyat pada 18 Januari 1993:

"Jika Malaysia ingin menjadi sebuah negara yang mengamalkan Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan, kekebalan yang diberikan kepada Raja-Raja perlulah dihapuskan." [Tepuk]’ [Hansard 18 Januari, 1993, halaman 16