Friday, September 21, 2012

MANA PERGI SUARA PENYANGAK.

Sedang ramai pihak dari pelbagai NGO dan parti politik serta orang perseorangan menyuarakan bantahan terbuka terhadap filem Innocence of Muslims yang menghina Islam dan Nabi Muhammad S.a.w, terdetik pula pertanyaan ke mana perginya suara NGO BERSIH dalam isu ini?

Melihat pada struktur organisasi NGO tersebut yang antara lainnya membariskan beberapa nama terkenal yang beragama Islam seperti Hishamuddin Rais, A. Samad Said, Maria Chin dan lain-lain, patutnya wajar sekali untuk NGO terbabit turut tampil menyuarakan pendirian rasmi mereka.

Sebelum ini asal sahaja timbul perancangan untuk membuat perhimpunan besar berunsur politik dan pro pembangkang di ibukota, berminggu-minggu berbulan-bulan sebelum tarikh perhimpunan sudah beratus-ratus kenyataan sokongan dikeluarkan oleh pemimpin NGO BERSIH yang beragama Islam.

Sekarang dalam isu penghinaan terhadap Nabi Muhammad s.a.w dan agama Islam yang suci ini, walaupun sudah masuk minggu kedua isu filem Innocence of Muslims riuh rendah diperkatakan oleh masyarakat seluruh negara dan dunia, namun satu patah kenyataan pun tak kedengaran dari geng-geng BERSIH.

Selaku Pengerusi Bersama NGO BERSIH, patutnya dah lama A.Samad Said menyuarakan pendirian rasmi sama ada bersetuju dengan motif penghinaan yang dipaparkan oleh filem Innocence of Muslims itu atau turut sama membantahnya sama seperti orang Islam yang lain.

Takkanlah nak kena tunggu lampu hijau dari Ambiga Sreenevasan dulu? Jika demikian tiada gunalah A.Samad Said menjawat kedudukan sebagai pengerusi Bersama NGO BERSIH, tak begitu?

Atau barangkali isu ini tak memberi keuntungan untuk pakatan pembangkang agaknya. Takpun, disebabkan tiada tajaan fulus mulus ratusan ribu RM untuk mereka maka sebab itu pemimpin muslim dalam BERSIH hanya berdiam diri sahaja?.

Jika nak dikatakan isu penghinaan oleh filem murahan ini terhadap Islam langsung tiada kena mengena dengan polisi dan dasar NGO BERSIH, orang lain juga akan mempertikaikan apa kaitannya berbaju kuning dan berdemonstrasi di malam sambutan kemerdekaan yang mereka anjurkan tempohari.

Demi untuk melampiaskan nafsu politik kepartian pembangkang A.Samad Said yang juga adalah Sasterawan Negara sanggup bersuara mempromosikan demonstrasi BERSIH 3.0 yang serba ganas sebelum ini, kenapa tidak kali ini?

Setidak-tidaknya tunjuklah sedikit keprihatinan selaku orang Islam dan rakyat Malaysia dengan membuat kenyataan tegas membantah kebiadapan yang dipaparkan oleh filem tersebut.

Takkanlah tiada sekelumitpun perasaan terguris atau sensitiviti di hati A.Samad Said, Maria Chin dan Hishamuddin Rais untuk bersuara berhubung isu ini. Senyap sunyi saja maknanya seperti setuju dengan motif cerita filem Innocence of Muslims yang memperlekeh dan menghina Nabi kita.

Kita harap selepas artikel ini dibaca oleh mana-mana balaci NGO BERSIH, akan terdetiklah idea untuk mereka mengusulkan saranan segera meminta A.Samad Said, Maria Chin dan Hishamuddin Rais hadir ke mana-mana perhimpunan bantahan terhadap filem Innocence of Muslims yang dijadualkan esok selepas Solat Jumaat

17 comments:

Ali said...

Tunggu apa kata nga n ngeh

Anonymous said...

Semua NGOK BERSHIT terutamanya
AnuGAY AlJuburi kuat Liwat
dah banyak makan
duit yahudi ZIONIS!!!
Hat tuh depa dok senyap cam
tikuh dalam beghas!!!

Anonymous said...

meme kapir lagu tu ....pemimpin pujaan hati lu mahadeath kutuk hina nabi hukum nabi mu x kata pung, bodo sungguh lah mu ni..bodo lebih dari lembu nfc laa mu ni...otak lembab sgt

Anonymous said...

ni blogger bodo. bila mu nak hbs mkn lendir bodo sungguh mu ni otak letak pala lutut. x dak sapa nk komen blog mu sbb isu bodo,ke mu buat2 bodo.Mu beljar siket lg bg cerdik isu murtad d malaysia mu dak mau angkat bg suruhorg isle fikir tahap mana la ni d malaysia...kalau dak mu pun x cerdik jugak...

Anonymous said...

Mrk cume NGOk BERSHIT..sbb tu xpeka pasal Islam...

Anonymous said...

Salam Bro,mereka mungkin takut kena marah dengan DAP tak ?

CIFUT said...

Israel tak bagi dana utk himpunan cam ni, tu yg senyaaaaaap je tuh. Tak masyuk.

Anonymous said...

OTAK DAH TERLAMPAU BERSIH HINGGA MEMORY MENGENAI NABI MOHD DAH TERDELETE/HILANG? GANJIL GILLER DEPA NI

Aliffnajmi said...

Mana mungkin mereka yg memperjuangkan LGBT akan mahu turut memperjuangkan maruah Rasulullah dan Islam.

hangkedee said...

PAs PKr barua DAPIG &Yahudi

usin said...

gap dh buat aku terkejut sedetik bila menyebut hisham rais, a samad said beragama islam. termenung aku sebentar. oh ya, dorang tu namanya seperti org islam. mungkin masih kekal sebagai org islam. hrp2 begitu. tp, hati perut mereka nampaknya dh terlalu liberal hingga tak peduli pasal penghinaan terhadap nabi SAW. pilihanraya lebih penting dari agama. (sebenarnya menang pilihanraya dgn apa cara sekalipun..hehehe)..

Anonymous said...

Nak mampos..? Boss aku tu funder film tu. Kalau aku sound, miss sorru la bai...

Anonymous said...

Bro, tak masyuk la bro..nanti fund kena tarik la bro..

Anonymous said...

Terang terangan BULLSHIT dapat duit dari Yahudi. Sbb tu Diorg tak berani nak bersuara. Takut berdepan dgn masalah. Namun hanya Allah je tahu, terdetik atau tak hati diorg bila kes ni terjadi. Iman ada tak de wallahualam. Errr..ada ka? Kalau ada iman tak mungkin bodoh malah sanggp sponsor lagi BULLSHIT 1,2,3

Anonymous said...

Woi balaci balaci yahudi..memamg pokemak la korang..mati cepat la lagi baik dr buat dosa banyak2...hero konon...pokemak..

Anonymous said...

Relax..la...bro., tok janggut putih dan Hishamuddin Rais kan dah murtad..!!!

Anonymous said...

malaun yang bela sangat ambiga dulu pun senyap.....

sebenarnya dia org ni sayang siapa????....apakah ambabiga lebih dihormati????

aku bole agak.....

-anti jubur-