Friday, October 19, 2012

STRAITS TIMES SINGAPURA MAKIN KUAT MENIPU.



Singapore Straits Times exposes another pack of lies.

Malaysia Bureau Chief Carolyn Hong dug out a case of suspicious donation to Umno Sabah.
On her article, she wrote that Umno Sabah branch absorbed RM40 million for spending on political parties’ election campaigns.   

1.    She alleged that PM Najib refused to reveal the sources that gave Umno Sabah the      hefty sum.

2.    She reproduced the accusation by Paul Low, the chief of TIM (Transparency International Malaysia) that corruption did happen behind the curtain of opaque financing. 

3.    She alleged that  Sarawak state elections spent hundreds of millions for political campaigning.

4.    She put her phrase to implicit from Tony Pua’s comment that Sabah Chief Minister Musa Aman received corruption money RM 40 million from a timber merchant. She belittled the effectiveness of Pemandu, the government’s reform unit.   
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -   
         
1.    Carolyn Hong is a disgraceful journalist. She is skilful at fabricating lies as long as she could dig out information from a big tank of liars consisting liar politicians, vindictive political analysts as well as newspapers published by discreditable journalists belong     to pro-opposition party.

2.    Carolyn Hong writes towards the direction where her main objective is to discredit       good reputation of Umno Sabah as well as the mainland.
      H.S.

11 comments:

Anonymous said...

Pembangkang turut dapat sumbangan politik: Nazri

KUALA LUMPUR: Pembangkang tidak seharusnya mempertikai Umno Sabah mendapat sumbangan luar untuk kegiatan politik, sedangkan DAP sendiri mendapat wang kira-kira RM3.5 juta daripada penyokong setianya untuk membina bangunan baru di Pulau Pinang, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.
Beliau berkata tiada halangan mahupun menjadi satu kesalahan untuk mana-mana pihak termasuk pembangkang menerima sumbangan dan wang bagi kegiatan politik.

"Tiada masalah untuk mana-mana parti terima apa-apa sumbangan. Kita faham DAP pun dapat. Tetapi kalau Umno dapat lebih, itu kerana penyokong Umno lagi ramai.

"Bukan satu kesalahan...tetapi kalau hendak dijadikan satu kesalahan, kita bersedia buat undang-undang," katanya menjawab soalan tambahan Tan Kok Wai (DAP-Cheras) ketika sesi soal jawab di Dewan Rakyat hari ini.

Baru-baru ini, Jabatan Peguam Negara memutuskan bahawa elemen perbuatan rasuah tidak dibuktikan dalam sumbangan yang diterima oleh Umno Sabah.

Dana itu ialah sumbangan yang dibuat kepada Badan Perhubungan Umno Sabah dan bukannya untuk tujuan persendirian Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman.

Nazri turut menjelaskan bahawa siasatan mengenai sumbangan yang diterima Umno Sabah bukan dijalankan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tetapi Suruhanjaya Bebas Menentang Rasuah Hong Kong (ICAC) yang telah menyatakan tiada unsur rasuah dalam siasatan itu.

"Duit itu masuk ke bank akaun atas nama Badan Perhubungan Umno Sabah. Kalau Yang Berhormat tidak bersetuju boleh tanya ICAC sebab mereka yang siasat dan menutup kes," katanya.

Terdahulu beliau ditanya mengenai jumlah pemimpin tertinggi dalam kerajaan yang sedang disoal siasat oleh SPRM kerana rasuah.

Katanya, sehingga kini, enam individu dalam kategori itu disiasat yang melibatkan seorang bekas menteri besar, dua anggota Parlimen, dua exco dan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

"Peruntukan akta SPRM tidak benarkan kita zahirkan (dedahkan) kes terkini yang sedang disiasat. Ini kerana kalau tengah siasat, kita bagi tahu orang, itu kesempatan pada orang itu untuk sembunyi fakta dan maklumat dan saksi-saksi juga boleh dikompromi.

"Selagi belum didapati bersalah termasuk dibawa untuk didakwa di mahkamah, kita tidak boleh zahirkan. Kita kena berlaku adil kepada mereka juga," katanya. - BERNAMA

Anonymous said...

.

Banyak minum air suam untuk kesihatan yang baik .

.

Tun Teja said...

1. Carolyn Hong should be condemned for writing full of lies in her report on Singapore Straits Times.
• How dare she mentioned PM Najib to support her lies ?
• How dare she mentioned Sabah Chief Minister Musa Aman consumed the corrupted money from Hong Kong timber trade?
2. She is a first class liar like an illegitimate daughter of an idiot family, full of insane, damnable schemes in her head.
3. Singapore Straits Times chief editor Warren Fernandez should be dragged into conspiracy involving defamation against Malaysian authorities if he cannot discipline this woman liar journalist.
4. She reproduced inaccurate sources from the vindictive Tony Pua, the DAP liar kingpin.
5. Didn’t BN people investigate and hit out back at Opposition leader like Anwar Ibrahim and Lim Guan Eng also receive hefty millions from foreign and local rich sources promoting their political campaigns?
6. Carolyn Hong binds together with opposition party to spread slanders against Malaysian authorities in Singapore. She works together with crook political analysts who harbour grudge against Umno, such as:
Oh Ei Son,
Ong Kee Beng
James Chin,
Shaharuddin Baharuddin,
Wan Saiful Wan Jan,
Arnold Puyok ,
Ong Kian Ming
And more malicious politicians
Here are SST journalists in the same gang:
Yong Yen Nie, Teo Cheng Wee, Lester Kong and Salim Osman.

Tun Teja said...

She doesn’t have a gut to write about the surgeon Susan Lim in Singapore.
She doesn’t want to write about Ng Boon Gay the CNB chief in Singapore.
She doesn’t have a gut to write about Amy Cheong in Singapore.
She doesn’t have a cheek to write about the case of Pastor Kong of City Harvest church in Singapore.

Why?
Because they are celebrity crooks in Singapore Straits Times.

Anonymous said...

I fully agree with your comment Tun Teja

Anonymous said...

1. Kalau sesiapa nak cari rawatan di hospital Singapura, jangan dapatkan rawatan dari Surgeon Susan Lim, dia ni bertugas di Mount Elizabeth Hospital Orchard Rd, kerana dia sudah melebehi batasan. Dia sudah menyapu bayaran sejumlah 25 million SG dollar dari seorang keluarga diraja Brunei Pengiran Anak Hajah Dami, adik perempuan isteri Sultan Brunei yang sakit barah. Tukang bedah Susan Lim ini walau bagaimana pun tak dapat merawat betul, si sakit itu akhirnya meninggal dunia pada tahun 2007.
2. Apabila Persatuan Perubatan Singapura membawa dia ke mahkamah, si pembedah ni kena bayar saman hanya $10, 000 sahaja. Tentu dia boleh bayar kan? Terlalu rendah baginya. Mahkamah tentu menyebelah pehaknya.
3. Surgeon Susan Lim ini memang penyedut dollar dari orang diraja kalau mahu cari rawatan disini. Ingatlah semua orang diMalaysia, jangan kasi muka dengan tukang pembedah ini, jauhkan dari si mata duitan doctor Susan Lim.

Anonymous said...

Kesah Ng Boon Gay, 46 tahun, pengarah Central Narcotic Bureau ( Pusat Narcotic Biro) telah mengelibatkan seks dengan pengarah penjualan, dari syarikat IT bernama Ms Cecilia Sue Siew Nang,36 tahun antara June dan December in 2011. Lantarannya Ng B G tak payah mencari tender contract dari lain syarikat, kerana perempuan yang melayani seks dengan NG B G sudah tentu mendapat semua tawaran perniagaan secara mudah tanpa pemeriksaan tender.

Inikah yang dikatakan Singapura tiada corruption ? Skandal begini dilakukan oleh penjawat awam Singapura. Ini dinamakan ‘meritokrasi’?

Anonymous said...

Kesah Ng Boon Gay, 46 tahun, pengarah Central Narcotic Bureau ( Pusat Narcotic Biro) telah mengelibatkan seks dengan pengarah penjualan, dari syarikat IT bernama Ms Cecilia Sue Siew Nang,36 tahun antara June dan December in 2011. Lantarannya Ng B G tak payah mencari tender contract dari lain syarikat, kerana perempuan yang melayani seks dengan NG B G sudah tentu mendapat semua tawaran perniagaan secara mudah tanpa pemeriksaan tender.

Inikah yang dikatakan Singapura tiada corruption ? Skandal begini dilakukan oleh penjawat awam Singapura. Ini dinamakan ‘meritokrasi’?

1. Kesah Amy Cheong dua minggu yang lepas. Betina cina ni rakyat PR dari Australia. Dilahirkan di Malaysia, sudah itu dipelihara di Australia semasa umurnya lapan tahun. Sudah mendapat jawatan tinggi di NTUC Singapura, bekerja selama 10 tahun sebagai penolong pengarah NTUC.
2. Kata betina ni dalam FB dia, memaki-maki ‘f***’ kepada orang Melayu kerana menganjurkan perkahwinan dibawah kolong rumah pangsa. Menghina rakyat Melayu hanya kahwin dan cerai sahaja sehingga berlambak penceraian. Apa bangsa dia makan vavi tak ada yang bercerai ke? Keling pun sama juga. Bangsa mereka lagi ramai yang bercerai, tetapi kenapa menghina bangs Melayu di alam cyberspace ? Inikah satu kenyataan perkauman membencikan kebudayaan orang Melayu?
3. Sudah lah orang Melayu yang tidak mampu menjalankan perkahwinan anak mereka di hotel-hotel atau di Dewan sewaan, kerana bayarannya mahal. Lagi pun, kerajaan Singapura sudah benarkan bawah kolong rumah pangsa boleh digunakan untuk mengerjakan jenazah kematian orang cina atau perkahwinan orang Melayu. Sewanya memang murah dari yang lain. Tetapi datang si betina Amy Cheong menghina perkahwinan orang Melayu di Facebook.
4. Apabila kenyataan nya di pantau, baru padan muka dia. PM Singapura mengalu-alukan pembuangan kerja betina ini selama 24 jam.
5. Tetapi ada juga orang parlimen Melayu yang kowtow tak mahu sangat mengecam betina ini. Zainal Sapari, ahli parlimen baru, katanya berharap betina ini tidak dimasukkan kepenjara. Ini memberi peluang yang lain lagi supaya memang mudah menghina budaya orang Melayu.

Unknown said...

Are Strait Times trying to control the thinking of Malays in Singapore? Strait Times is controlled by Singapore Press Holding, who is government controlled.

Tun Teja said...

Pastor Kong Hee, the founder of City Harvest Church was arrested for criminal breach of trust, misused the church fund totaled $23 million which were used to finance his wife, Sun Ho's secular music career to connect with people.
In June 2012, Kong Hee and four other members of the church were arrested by the CAD. All five face multiple charges of criminal breach of trust, while three face multiple charges of falsifying accounts of the church. Approximately S$3 million of donated and tithed money was used for Ho's expenditures.

Anonymous said...

Nur Erzy, you can go to hell with your monkey business!! You idiot admin monkey woman !! You sell PKR shit and PAS shit in your shop!!