Friday, November 9, 2012

LYNAS : FOTO SERIBU MAKNA.


lynas menang dalam kes mereka di mahkamah semalam.

setelah hampir setahun di lanyak puak komunis DAP laknatullah, dibantu oleh penyangak pas haram jadah akhirnya lynas sudah boleh memulakan operasi.

aku melihat foto di atas. pekerja lynas yang majoritinya melayu berdoa tanda kesyukuran atas keputusan.

yang mengetuai doa pulak nampak macam karkun.

aku yakin pekerja lynas majoriti melayu ni akan bersungguh-sungguh menjayakan lynas di samping menidakkan segala tohmahan dan fitnah yang dap laknatullah lemparkan.

dari tangan yang berdoa, satu keluarga di atas akan dapat makan.

harap anak-anak dan penyokong pas tak apply kerja di lynas. 


KUANTAN 8 Nov. - Keputusan Mahkamah Tinggi di sini, yang membenarkan Lynas Advanced Material Plant (LAMP) beroperasi disambut dengan doa dan air mata kesyukuran oleh pekerja syarikat itu yang berhimpun di pekarangan Kompleks Mahkamah Kuantan sejak awal pagi ini.

Kumpulan pekerja dan penyokong Lynas kira-kira 500 orang yang rata-ratanya beragama Islam itu turut berulang kali melaungkan takbir sebagai tanda meraikan kejayaan sebaik sahaja dimaklumkan keputusan Hakim, Datuk Mariana Yahya yang memihak LAMP.

Dalam masa sama, suasana menjadi sayu seketika apabila ada dalam kalangan pekerja LAMP menangis dan menadah tangan berdoa tanda bersyukur kepada Allah SWT di atas keputusan itu yang sekali gus menjamin periuk nasi mereka tidak terjejas.

Senyuman dan keceriaan juga jelas terpancar di wajah setiap daripada mereka berikutan loji memproses nadir bumi itu akhirnya dibenarkan beroperasi sekali gus meninggalkan segala kegelisahan sebelum ini berhubung kedudukan LAMP yang ditentang pihak anti-Lynas melalui pelbagai usaha.

74 comments:

Anonymous said...

First.. hehehe tgh keje ni. Syabas buat pekeje kilang Lynas dan kerana akhirnya berjaye stelah susah payah digantung tak bertali akibat bantahan pembangkang. Seksa wo hidup bile periuk nasi ditabur pasir oleh org luar.

Anonymous said...

Kalo nnt ada penyokong pakatan haramJADAH yg akan/bekerja di Lynas tuh se eloknye mrk minum air asid atau bahan2 radioaktif....mampos la cepat sbb krn karenah perjuangan parti mrk mnyusahkn org2 yg xberdosa utk mncari rezki wat keluarga...

usin said...

alhamdulillah syukur, akhirnya kerja jahat dan dengki khianat pembangkang terhadap LYNAS berakhir. setiap doa makhluk teraniaya akan dimakbulkan Allah SWT.

Anonymous said...

Nanti bila dh maju...cai2 pembangkang pn beramai2 la masuk keje dan conquer lynas mcm kt proton & petronas.

Anonymous said...

Alhamdulillah

Anonymous said...

habis nak cari kerja kat kelate tak de..merantau le melata..lepas dok sebar fahaman pelik-pelik.
kena batang hidung semua HALAL

tugas memberi peluang kerja tak reti,yg tahu kutip derma ,buat ladang tak jadi ,pelaburan pak man telo.

Banyak retorik dari kerja..BINGAI berlapis-lapis

Anonymous said...

Nanti cai2 PR berkata..Oh..UMNO dh beli hakim,sbb tu Lynas menang.Puuiih

Anonymous said...

Bab lynas ni dari yang profesional sampai ke yzng tak faham2 cuba menggagalkannya. Sebenarnya memang tak faham tapi disebabkan politik mereka jadi pak turut saja. Seelok2nya persatuan sekerja lynas saman fuziah dan gang2 yang memyusHkan hidup mereka.

Anonymous said...

ISU LYNAS INI SENANG SAJA DILIHAT.MENGAPA ISU INI TIMBUL? JAWAPANNYA ADALAH KERANA KILANG INI DITERAJUI OLEH ORANG MELAYU DAN YANG PASTI CINA DAP SAKIT HATI DAN HASUT MELAYU BODOH PAS/PKR DENGAN BERI MINUM AIR KENCING MEREKA SUPAYA IKUT SERTA BERDEMO BANTAH KILANG LYNAS ITU. ITU SAJA YANG KITA NAMPAK. KALAU CINA PEGANG KILANG TU TENTU ISU INI TAK TIMBUL. TAPI TAK HERAN LA KERANA PARA PENGIKUT DAN PEMIMPIN PAS/PKR TELAH DITARBIAH OLEH DAP DAN TERPAKSA IKUT TELUNJUK MEREKA KERANA NAKKAN PUTRAJAYA.BBBBBBBBOOOOOOODDDDDDOOOOOHHHHHH PUNYA MELAYU.IKUT LAGI CINA KOMUNIS TU.

Anonymous said...

APA YANG BENAR AKAN TERSERLAH JUA KEBENARANNYA WALAU BAGAIMANA PUN DIASAK DAN DIMANIPULASI, BERSYUKURLAH PROJEK YANG BERTEKNOGI TINGGI INI DAPAT DITERUSKAN DAN ANAK BANGSA DAPAT MENUMPANG MANCARI SESUAP NASI DI SINI,KEPADA BANGSA KU YANG MASIH LAGI MENJADI ANJING PEMBANGKANG KHUSUSNYA HAMBA DAP TOLONGLAH BERMUHASABAH DIRI USAH LAGI JADI PAK TOLOL DAN BADUT YANG HANYA MERENDAHKAN MARUAH DIRI DAN BANGSA......GUNALAH AKAL YANG MULIA ITU UNTUK MELIHAT SESUATU PERKARA SECARA RASIONAL USAH JADI PAK TURUT YANG TIDAK TAHU APA-APA ...YANG CUMA TAHU MENGANGGUK,GELENG-GELENG......INGATLAH MEREKA YANG MENENTANG LYNAS ITU SEBENARNYA SAKIT HATI,MEREKA DAH SENANG LENANG DAN KAYA-RAYA.......CUBA FIKIRKANLAH ANAK BANGSA KITA YANG BERTEDUH DAN MENCARI SESUAP NASI DI SITU.......SELURUH PAKAR SUDAH MEMBUAT KENYATAAN YANG PROJEK INI SELAMAT......MENGAPA MASIH LAGI PERCAYA PEMIMPIN PEMBANGKANG YANG KELULUSAN DAN KECERDIKAN NYA BOLEH DIPERTIKAIKAN......TERUTAMA SEKALI SI YB FAUZIAH......YANG MANA MANUSIA INI AMAT TIDAK DIPERLUKAN OLEH BANGSA DAN TIDAK BOLEH DIGANTUNG HARAP....BELIAU UMPAMA SAMPAH TIADA NILAI SATU SEN PADA BANGSA KITA.......USAH PERCAYA LAGI MANUSIA SEBEGINI.....FIKIR-FIKR KAN LAH.......yg ikhlas MAMUD KOTA BHARU.

Anonymous said...

aku sokong SAMAN SAJA FUZIAH DAN KUNCU-KUNCU TOLOL NYA......SAMAN,SAMAN,SAMAN,SAMAN,SAMAN...USAH BERDIAM DIRI LAGI TOLONG AJAR MEREKA.

Anonymous said...

SALAM BRO,TAHNIAH KEPADA SEMUA WARGAKERJA LYNAS.KEBENARAN TELAH TERBUKTI.UNTUK MASA DEPAN,JIKA ADA PENGAMBILAN PEKERJA BARU TAPIS DULU DAN PASTIKAN MEREKA YANG DIAMBIL BEKERJA IALAH PENYOKONG KERAJAAN SAHAJA.KALAU ADA PENYOKONG PEMBANGKANG YANG MOHON KERJA,SURUH DIA MINTA KERJA PADA DAP ATAU NUAR BERAHIM

Anonymous said...

simpan lah semua artikel-artikel mahupun gambar-gambar berkenaan penentangan DAP, PKR dan PAS terhadap Lynas...andaikata akan datang ada di kalangan mereka-mereka ini yang bekerja di Lynas, print dan balingkan sahaja semua artikel2 berkaitan penentangan mereka ini ke muka mereka..lebih senang, kalau ada je di antara mereka bekerja di Lynas..PECAT SAJA!! Kita tak mau benda sama yang berlaku di Proton dan Petronas berulang di Lynas..

Anonymous said...

Alhamdullillah..
Tahniah kepada semua ahli kerja lynas..semoga kalian manafaatkan rezki utk membesarkan anak menjadi insan yng berguna pada agama,bangsa dan negara.



Kepda penyokong PAS jngn gugurkan keimanan kita hanya kerana tidak memenuhi apa yng kita inginkan.Kerana apa yng berlaku adalah atas kehendak Allah SWT.Sekiranya Allah SWT tidak mengizinkan lynas beroperasi maka tidak beroperasilah kilang ini.

Terimalah apa yng berlaku sebagai qada dan qadarnya!


expas

Anonymous said...

Memang menarik melihat apa yg terjadi di mahkamah. Kumpulan anti-Lynas yg dilembukan oleh ahli politik dungu dgn fakta bodoh dan pekerja Lynas yg tahu apa yg mereka buat dan akan hadapi di kilang tempat mereka bekerja. Andaikata ada pekerja Lynas yg join kumpulan anti-Lynas mungkin lainlah ceritanya. Sesungguhnya anda tidak akan tahu Lynas itu berbahaya melainkan anda sendiri yg bekerja dan menghadapinya. Bak kata orang hanya jauhari yg mengenal manikam.

Anonymous said...

penentang lynas rata-rata dari keturunan mata sepet! renung-renungkan la apa agenda puak-puak ini sebenarnya

Anonymous said...

tengok...ramai umat Melayu Islam yg merupakan pekerja di kilang tu.

yang bantah? cam kan sebijik2 wajah2 mereka. takkan tak faham2 lagi?

Anonymous said...

alhamdullilah.... kepada pekerja dan pengurusan LYNAS, tanggungjawap anda sekarang ialah menjayakan misi & visi. baut sehabis baik. jangan kianat dalam pekerjaan dan tanggungjawap. pastikan semua elemen selamat.

Anonymous said...

Tapi lembu2 PAS mana perasan apa agenda si mata sepet kerana mereka telah bodoh secara semula jadi.

Anonymous said...

PASTIKAN TAKDE SEORANG PUN PENCACAI PR DAN MEREKA2 YANG MENENTANG LYNAS DITERIMA BEKERJA DALAM TU..

Anonymous said...

kemenangan lynas kemenangan rakyat malaysia. Tuhan maha mengetahui

Anonymous said...

kalau ada cina komunis mintak kerja di Lynas, pastikan hanya bagi level rendah..

kalau ada ahli pas mintak kerja di Lynas, pastikan mereka hanya kerja pungut sampah..

LAGI BAGUS DIUJUDKAN SYARAT KHAS SESIAPA APPLY KERJA DI LYNAS MESTI ADA KEAHLIAN UMNO !!!

gen2felda

liwatOmega said...

GELAK TENGOK BAHLOL BAHLOL PAS N PKR.
KATA PEMIMPIN, TAPI BAHLOL DAN BODOH TERSANGAT.
WHAT A DISGRACE. !
JOM PERGI launch !

Anonymous said...


Pastikan penyangak dan keturunan dpd pakatan haramjadah DAP, PAS dan PKR tidak dibenarkan bekerja di Lynas sampai kiamat. TAPIS SEKETAT-KETATNYA.. Emosi aku tengok mereka berdoa sebagai majoriti muslim yg bekerja di sana sedangkan penentangnya cina haramjadah dan salahudin ayob yg JADI songsang demi kepentingan politiknya..

SELAMAT MAJU JAYA LYNAS..PASIKAN ANDA TIDAK SEPERTI YG MEREKA KATAKAN..

Anonymous said...

SEBENAR NYA NURUL DAPAT HIDAYAH DARI BAPAK AL JUBURRI.

SI SABU JADI SAKSI........HA HA HA

Anonymous said...

Terbaaeekk(mcm boboboi)..... tu le dari awalkan mike dh kaboor

aloya said...

Alhamdulillah syukur! Moga Lynas Malaysia akan maju dan dapat sediakan lebih banyak peluang pekerjaan pada anak bangsa kita.

Anonymous said...

BODOH BERLAKU CERDIK......
SEMUA ORANG TAHU, TAPI TETAP TAK MALU, MUKA TEBAL, OTAK UDANG. HEROINE KONON. !
SYABAS LYNAS.

headbomb said...

dalam kepala otak penchacai hanya.. jadi kuli batak cina dap.. bodoh bukan melantun2 lagi tetapi bodoh tahap tertinggi... itulah melayu pas dan pkr... pui

Anonymous said...

betul tu..

pastikan takde pencacai pakatan diterima bekerja. kang tak pasal2 depa sabotaj. habis laaaa..

Anonymous said...

TABUR PASIR KAT PERIUK NASI ORANG............HATI BUSUK, MULUT BUSUK DAN PERANGAI BUSUK PUNYA BINATANG BERUPA ORANG.

hamna said...

tahniah kepada lynas, syabas

Anonymous said...

Migrasi ekonomi berlaku apabila sesebuah negeri itu tidak produktif.Oleh itu rakyatnya akan merantau mencari pekerjaan kenegeri lain yng berkembang pesat.

Dan kilang Lynas antara yng akan menjadi tumpuan para pencari kerja.

Untuk memastikan isu Lynas selesai, pihak pengurusan perlu memastikan pencari2 kerja ini bukan penyokong Pakatan Rakyat.Kena tulis notis di depan pintu masuk kilang"TIADA PEKERJAAN UNTUK ANTI LYNAS!" atau "PENYOKONG PAS TIDAK DI PERLUKAN BEKERJA DI KILANG INI"

atau klu nak cantik lagi..tambah

"ANDA MAHU CARI KERJA? SURUH NIK AJIS BUAT KILANG SENDIRI! "


pok ngah nik ajis said...

Mana pegi sifauziah meroyan. . .????!!!!lynas dah on operation. .bukankah MP kuantan siFauziah ni yg deman kura kura hari tu kata lynas akan mencemarkan alam sekitar serta menyebarkan radiasi kpd penduduk . .

Hari ni. . Beberapa ratus mulut harus disuap oleh fauziah saleh kiranya kilang yg memproses nadir bumi. .bakal ditutup dek kerenah politik fauziah saleh. .

itulah hakikat sebenar PKR. . Cari dan buat ada kesalahan demi politik populis meskipun ramai org tekorban. . .

Anonymous said...

LYNAS - Kemenangan FAKTA mengatasi AUTA. KEBENARAN mengatasi KEBATILAN. KEBIJAKSANAAN mengatasi KEBEBALAN.

TAHNIAH kepada LYNAS dan Kakitangan serta pekerja-pekerjanya. Bagaimana pun saya sekadar mengingatkan pihak pengurusa LYNAS agar berwaspada kepada 'musang berbulu ayam' yang mungkin akan menyelinap kedalam LYNAS dengan niat 'mensabotaj' LYNAS dari dalam. Orang yang 'busuk hati' tidak mungkin akan berpuas hati diatas kegagalan mereka untuk 'memusnahkan' LYNAS. MEMUSNAHKAN dari DALAM mungkin lebih berkesan. Elok jika LYNAS mengambil langkah berhati dengan mengelakan 'setitk nila' yang boleh merosakan 'susu sebelanga'. Jangan sampai 'nasi menjadi bubur'. Walaupun bukit tidak akan runtuh kerana salakan 'anjing', kewaspadaan harus menjadi amalan supaya tidak ada 'makhluk2 perosak' di LYNAS. Wallhualam.

Anonymous said...

boleh ke camtu? takkan korang tak kenal puak2 pakatan tu camne? depa tak tahu malu dan amat pentingkan diri sendiri. for sure akan ada yang mohon bekerja kat sana nanti.

Anonymous said...

Setuju pendapat anon 7.13 am.

Anonymous said...

tak abis abis lagi bodoh nya puak PAS n PKR...
bangga dapat jadi anjing belaan dan penyapu najis DAPigs....

Zaeydee said...

Terharu jugak aku...menitis air mata ni...akhirnya kebenaran menang juga.. Alhamdulillah..teruskan agenda untuk majukan negeri dan neara..ayuh warga Lynas buktikan...kamu semua mempunyai maruah...

Anonymous said...

Alhamdullilah, kebenaran akhirnya muncul jua.... syukur kepada-Mu ya Allah...

Anonymous said...

Radiasi kilang Lynas sudah tersebar!

Adam Adli


26 Februari ini, masa depan bumi Kuantan bakal ditentukan; samada bumi ini mampu dipertahankan dengan kuasa rakyat, atau kapitalis terus menang lagi. Ini bukan kali pertama dalam sejarah negara kita, bumi kita dieksploitasi untuk kepentingan dan keuntungan orang-orang kaya dan kapitalis asing.

Sejarah sudah membuktikan bahawa segala macam sumber perut bumi kita telah teruk dirompak demi keuntungan sesetangah pihak; dan keuntungan ini tidak mungkin dinikmati sama oleh masyarakat tempatan. Jika dahulu, hasil-hasil bumi seperti timah, balak dan getah menjadi sumber-sumber yang dirompak serakusnya dari bumi kita, hari ini, selepas hasil-hasil ini sudah kontang, bumi kita digunakan lagi sekali oleh pihak asing; kali ini, untuk memproses bahan beradioaktif. Dari jauh di tanah asing, sanggup diangkut nadir bumi ini, dan diproses di bumi kita dan kemudian akan diangkut semula ke bumi asing itu. Mengapa? Mengapa nadir bumi ini tidak diproses sahaja di tempat asalanya? Bukankah lebih menjimatkan? Sekali lagi bumi kita hanya menjadi mangsa eksploitasi.

Dalam dunia ini, diketahui bahawa hasil nadir bumi ini sentiasa diproses di Tanah Besar China. Biarlah pakar-pakar mengulas dengan lebih mendalam akan perihal ini; bagi saya sebab musababnya pastilah kerana ia tidak selamat diproses di tempat asalnya, berbanding Tanah Besar China yang tidak pernah kekurangan ruang yang selamat. Semudah itu. Malangnya, apabila nadir bumi ini dicadangkan agar diproses di bumi kita, kerajaan kita bersorak gembira; kononnya bakal jadi negara yang boleh memecahkan monopoli China dalam industri ini. Alang naifnya. Kilang sekecil yang terdapat di Gebeng itu hanya ibarat kedai runcit kampung yang cuba bersaing dengan gedung membeli belah milik usahawan dari negara atas angin, tidak mungkin ia memecahkan monopoli, dan semestinya satu hari nanti terpaksa pula bergantung kembali kepada kuasa besar itu. Bagi saya, sebelum berniat untuk memecahkan monopoli industri bahan beradioaktif, baiklah diselesaikan dahulu masalah ayam dan daging yang masih belum cukup dan sentiasa mahal di pasar borong.

Satu perkara yang sering menjadi kerisauan atas isu kilang Lynas ini adalah kesan radiasinya. Seperti yang didedahkan media dan pengkaji, Lynas sendiri mengakui bahawa mereka tidak mempunyai persediaan yang cukup untuk menguruskan sisa buangan kilang ini, apa lagi mekanisma keselamatan menghadapi risiko tersebarnya gelombang radioaktif. Namun yang demikian, ramai yang tidak sedar, bahawa radiasi kilang ini telahpun lama tersebar! Tersebarnya radiasi berbahaya ini bagaimanapun secara terpilih. Saya yakin, penduduk Kuantan yang setiap minggu berkumpul menyuarakan bantahan tidak dicemari dengan radiasi ini, sebaliknya yang terkena kesannya adalah orang-orang yang kebanyakannya tinggal di Kuala Lumpur dan Putrajaya, dan sebahagian kecil di bumi Kuantan sendiri.

Anonymous said...

sambungan....

Radiasi yang tersebar ini tidak pula menjejaskan jantung, saraf, paru-paru, mahupun kulit! Satu-satunya organ yang terjejas teruk oleh radiasi dari kilang Lynas di Gebeng ini hanyalah otak; dan sesekali mulut.

Radiasi sedia diketahui mampu menjejaskan fungsi otak. Samada kita gagal mengawalnya, atau otak tidak berfungsi dengan sepatutnya. Kesan terhadap otak ini pula disedari hanya tersebar di Putrajaya dan Kuala Lumpur, dan mangsanya sentiasa dilihat samada berbaju kemeja lengkap bertali leher, berbaju batik, ataupun bersongkok tinggi. Radiasi dari nadir bumi Lynas yang hinggap di otak ini turut disedari tidak mengenal pangkat dan taraf sosial. Setakat ini, empat lapisan masyarakat yang dikesan terjangkit otaknya dengan partikel radiasi ini bergelar menteri, ketua cawangan, media dan mahasiswa.

Yang paling awal terkena kesan berbahaya ini tentulah menteri, dan berlakunya infeksi ini sebaik sahaja selesai upacara menandatangani perjanjian antara mereka dengan pemilik kilang nadir bumi Lynas ini. Radiasi ini telah menjadikan mereka tidak mampu untuk bercakap benar, gemar mengeluarkan kenyataan yang cetek, dan tidak lagi berpegang pada janji "rakyat didahulukan". Arakian, selepas mereka dijangkiti, diketahui bahawa tersebarnya pula kesan radiasi ini ke tiga lapisan yang lain melalui tangan, mulut, dan akaun bank.

Lapisan kedua iaitu ketua cawangan, diikuti dengan media, dan mahasiswa seperti yang dikatakan tadi, dijangkiti juga sebelum kilang Lynas ini beroperasi lagi. Dengan hanya berbalas salaman antara menteri dengan ketua cawangan, dilapik dengan transaksi akaun bank, maka otak ketua-ketua cawangan ini pun turut sama dijangkiti oleh radiasi yang terus membengkak. Jika radiasi pada menteri membuatkan mereka berbohong, dan melupakan janji; radiasi pada ketua-ketua cawangan ini menjejaskan kebolehan bersuara dan berbudi bahasa mereka mereka. Maka keluarlah kata-kata kesat yang diselang-selikan dengan penumbuk dan penendang ke atas orang-orang tempatan yang tidak dihinggapi partikel radiasi walaupun saban waktu berkampung di sekitar kawasan kilang Lynas itu.

Pada pihak media pula, melalui mulut menteri, kesan radiasi ini disebarkan melalui kenyataan dan kemudian disambut dengan ulasan-ulasan karut. Otak yang dijangkiti ini menyebabkan mereka menjadi berat sebelah dan mula menggadai identiti. Bayangkan, bagaimana seorang penyampai televisyen yang terkenal sebagai pejuang alam sekitar, boleh berubah kiblatnya menjadi pejuang kilang radioaktif. Betapa hebatnya penangan kesan radiasi yang disebar oleh menteri ini. Akhir sekali, golongan yang selama ini dilihat sebagai pembela hak masyarakat pula turut dihinggapi. Sekali lagi, melalui tangan yang bersalam, mulut yang memuji, radiasi disebarkan. Menggunakan taraf sebagai mahasiswa, mereka mempertahankan kilang radioaktif ini dengan kata-kata muluk yang kadang kala diselang-seli dengan hujah ala bilik kuliah. Sedihnya melihat bagaimana otak-otak ini dirosakkan oleh radiasi kilang nadir bumi Lynas ini. Inilah yang dimaksudkan bahawa bahaya radiasi ini bukan perkara main-main. Belum lagi beroperasi sepenuhnya, sudah pun kesan buruknya tersebar, bayangkan bagaimana agaknya masa hadapan penduduk Kuantan?

Anonymous said...

sambungan...

Hari ini, kilang maut Lynas ini sudah pun mendapatkan kebenaran sementara untuk beroperasi. Masa kian suntuk untuk kita membuktikan bahawa seperti di Bukit Merah dahulu, kilang ini harus ditutup, dan Lynas ini harus dihalau! Mengaut keuntungan wang ringgit untuk dinikmati hanya sesetengah individu berkepentingan tidak semulia mempertahankan nyawa dan kesihatan puluhan ribu penduduk tempatan yang berada di sekitar kilang tersebut. Sejarah dunia sudah membuktikan bagaimana pusat-pusat operasi yang memuntahkan radiasi ini tidak pernah selamat. Jika Ukraine dan Jepun yang kepakarannya tidak pernah diragui suatu masa dahulu sudah pun menjadi mangsa; apa lagi kita? Seperti sindiran popular yang sering dilempar kepada pihak berwajib: sebelum bina kilang beradioaktif, baiki dahulu tingkap kereta Proton! Sekurang-kurangnya, bila radiasi mula tersebar, sempat kita menutup tingkap kereta untuk menapis partikel-partikel maut itu dari terkena diri kita, atau sekurang-kurangnya, otak kita.

*Adam Adli ialah aktivis mahasiswa, bergiat aktif dalam pertubuhan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM).

haji suhairi bakal bapak mertua cucu anak haram adam adli yang tak habis belajar...lepas ni jual jubor le .. said...

adam adli...pandai la kau...kau ingat kalau PR dapat tawan putrajaya..diorang nak tutup kilang lynas tu ...kirim salam...kau ingat toky kilang tu senang-senag nak tutup selepas melabur berjuta-juta....kau ingat tokey kilang tu tak pandai undang-undang ,,,kau ingat tokey kilang lynas tu tak pandai pujuk pemimpin PR....last-last pemimpin PR termasuk si fauziah tu akan kata..."kita akan memastikan kilang ini beroperasi dengan kawalan yang LEBIH ketat.." itu je..yang akan terjadi......tak caya tunggu..tu pun kalau PR menang la......

Anonymous said...

syarat ut kerja di Lynas ialah tiada sifat bodoh semulajadi (bukan penyokong pas/pkr) & tak makan babi

Anonymous said...

11:34

Adam Adli hari nie dah kena jubor ke belum?

Elehhhhh..pointer pun paras hidung 2.0 ada hati nak bebicara term2 saintifik hahahahahahaha!

Woiii budak bodoh semulajadi ko pegi baca laporan MP PAS Dr Rosli confirm bukan pakar liwat tetapi pakar nuklear.Lynas Selamat!

Nasib baik kerajaan wujudkan upsi utk pelajar cukup makan mcm ko boleh belajar klu tak jadi attenden parking kereta haram.Porahhh lah.
Ko pegi melancap lagi bagus buat kajian ko punya sperm klu jadi manusia suka meliwat atau suka di liwat!

Anonymous said...

Semua orang tahu Adam Adli pencacai DAP melalui Anwar aljubori. Kau tu bodoh orang suruh makan taik kau sudah makan akhirnya kena buang u. Siapa nak percaya dgn kau..pakar satu dunia sahkan LYNAS selamat, apakah kelulusan kau mengitu ini karut marut untuk sama2 Fauziah laknat menidakan LYNAS. betoi-betoi cai bodoh. Jangan claim lah kau mahasiswa sebab majority mahasiswa telah menolah kau di Malaysia ni. DAP cemburu melihat orang melayu buka bisnes besar, anak-anak melayu/islam dapat cari rezeki disitu. yang selalu demo pasal lynasa ni cina DAP dan mat sabun saja termasuk kau. samalah DAP protes orang melayu nak beli Penang Port, DAP protes roti gardenia pasal melayu punya. DAP protes KR1M pasal mula sekali digerakan oleh Mydin/islam. kau derhaka kepada bangsa.

Anonymous said...


BUMI Allah ini akan binasa dan dibinasakan oleh penduduk bumi ini sendiri, selain bencana yang akan Allah tentukan umpama; Taufan Shandy, Sunami, kebanjiran, kekontangan, kebakaran dan lainya.

bencana akibat kerakusan dan kegilaan nafsu shawat manusia, ketagihan sex, ketagihan dadah, mangsa hiv dan sebagainya.

manusia yang guna otak dan bersandarkan kekuasaan Allah tidak berhenti berusaha untuk terus hidup dimuka bumi ini, selari dengan ; berkerjalah kamu seolah-olah kamu akan hidup seribu tahun lagi dan beramallah kamu seolah-olah kamu akan mati esok hari.

50 tahun lalu manusia pertama jejak kebulan; neil amstrong dan....menggunakan penerbangan sportnik yang termaju. HARI INI kerana kebodohan dan kejahilan kebanyakan melayu terpapar dengan rasa sombong menolak anjakan kemajuan sains diprojek lynas dikuantan dan repit dijohor.

TIDAK PERLU LYNAS DAN REPIT PON. Hari ini jika Allah turunkan bencana, segala-segala yang berada dimuka bumi ini akan lebur, lumat, hamPas. kebinasaan ini tidak pilih siapa, dimana, Pembangkang dimalaysia ini adalah DAJJAL ahir zaman.

AKU bukan nak bangga bila banding dan sebut amerika. sebuah negara besar super power pucuk kepimpinan pembangkang sudah melupakan kekalahanya dalam pilihanraya presiden barrack obama dan mitt romney. masing-masing berkerjasama melakukan kerja untuk kesejahtraan rakyaat tanpa hasad dengki sepanjang masa, itu negara kafir, masih ada sifat-sifat tolak ansur dan sedia menerima hakikat siapa yang kalah dalam jawatan yang ditanding.

KEPADA semua pekerja LYNAS teruskan bekerja dengan reda Allah, muga rezeki yang diperoleh akan mendapat kebarkatan yang berkekalan didunia dan akhirat.

Anonymous said...

woiiii
budak bodoh...

Ingat ko quote nama Adam Adli akan membuatkn orang terpegun dgn ko punya hujah.
Kahkahkahkah ko punya result pun menunjukan IQ ko tak sepatutnya berada di UPSI lagi mau cerita Lynas yng banyak melibatkan istilah saintifik.

Woiii pegi melancap ar buat kajian ko punya sperm ada kena radiasi tak sebab ko pun dah nak kawin hahahahaha.

Anonymous said...

DAP.lain takde...kasi rosak melayu..

nak.kuasa kini cina2 dap.begitu mendabik dada....

setelah 55 thn pendatang berani bagi penumbuk pada org asal sini

balik la hoi...ini bukan negara ko

Anonymous said...


adam adli sekandang keturunan lbgt, otak pon entah apa-apa; pejuang apa ke benda???? lu melancap bolihlah.

pui.

Anonymous said...

adam adli yg selalu mabuk tepi longkang lrg hj taib 5 tu?

Anonymous said...


aku org Kuantan.. dari awal lagi aku mmg tak percaya pasal fitnah Lynas ni. Aku jenis apabila ada org buat cerita tidak kisah dari parti mana aku akan duduk diam2 , fikir dan buat kajian sendiri.. aku rujuk pada wikipedia apadia rare earth, aku rujuk pada kajian pakar nuklear..aku baca pasal rare earth di bandar La Rochelle, Paris. selepas tu barulah aku buat kesimpulan..masalahnya org Melayu cepat melatah dan dengar cakap org, tak buat kajian sendiri dulu..

Anonymous said...


HEROIN lynas; MP fauziah tron terkencing bila mahkamah umum lynas bolih diteruskan.

MP BODON jadi heroin lynas,,,,

MARI ramai-ramai pakat demo depan rumah dia, MP Fauziah buka kilang anak sahaja.

Anonymous said...

Betul 12:36

Gua respect sama lu..

Jangan jadi melayu lembu mcm Adam Adli dan pengikut PAS bofoh semula jadi.

Dr Rosli seorang pakar nuklear buakan ahli umno tetapi MP parti PAS. .sekali lagi sebut MP PAS! kajianya Lynas selamat.Pakar nuklear tu bukanya pakar ternak kambing. Ahlul PAS tolak bukan kah itu boddddd...dohhhhhhhh namanya!

Jom kita gi solat jumaat.
Lupakan isu Lynas utk menunaikan kewajipan.
Allahuakhbar!

Anonymous said...

"STOP LYNAS SAVE MALAYSIA"

IDIOTIC STATEMENT!!!!

Anonymous said...

Warga Lynas paskan mengundi pada PRU13 hancurkan parti pakatan rakyat

Anonymous said...

Adam Adli, lu memang terbaik. Stop lynas from umngok...

Anonymous said...

Kau kata bahaya kilang lynas . Kelulusan ko. Profesor kata ok ko kata bahaya. Tula otak pra pengikut ajaran sesat. Otak ko yg rosak

Anonymous said...

anon1:39 hahahahahahaha

Cara ko berfikir membolehkan saintis mengambil sample tisu otak ko bila mati nanti utk merungkai kenapa ko boleh jadi bengap!

hahahaha nak terguling aku ketawa..hahaha Adam Adli pointer 2.0 terbaik?

Oiiii bodol 2.0 ko boleh letak yng terbaik, aku pointer 3.8 ko boleh panggil terbaik infiniti kahkahkahkah

psttt ko punya komen 1.39pm,bontot datang period ker tak gi sembahyang jumaat?Atau ko nie....markah Adam Adli bodoh?

Anonymous said...

Aku setuju kalau semua kerja yg available dekat lynas ke FGVH ke semuanya kena screen test klu sokong pembangkang jangan amik sebab mereka nilah yang tak setuju semua usaha dan dasar yg dijalankan kalau nak sgt gi mintak keja ngan LGE

HIDUP UMNO hidup pembela Islam Dan Melayu

Anonymous said...

teman bukan pekerja lynas dan bukan juga penduduk kuantan tetapi teman rasa bangga dengan kehadiran lynas yg menggunakan teknologi tinggi untuk dimanafaatkan rakyat kuantan khasnya dan rakyat malaysia amnya. tahniah lynas dan semua pekerjanya semoga menjadi sykt yg termaju didunia. pi jahanam dgn puak anti lynas

Anonymous said...

Memang betul lu cakap bro. Taraf manusia ke mc tu yg keje proton & Petronas?

Ibarat mak dia buat kuih, dia tolong jualkan. Dapat duit joli kasi anak bini. Lepas tu kutuk mak dia punya kueh tak bagus! Apa sial punya orang la..

Anonymous said...



SYABAS LYNAS..
BUKTIKAN ANDA BUKAN SPTMANA SIBANGANG ADAM ADLI CAKAP..

Puak haramjadah ni akan bangkang secara membuta tuli apa2 sahaja kebaikan yg kerajaan umno/bn buat .. lihatlah kes proton, jambatan Pulau Pinang, PLUS, Putrajaya.. dll.. semua mereka bangkang kemudiannya menjadi idaman mereka pula..samalah nanti dgn Lynas.. esok APABILA BERJAYA daripada MP PAS, anak beranak mereka akan menyosong ke sana untuk cari PEkerjaAN.. MEREKA SUDAH BIASA MENELAN BALIK LUDAHAN TERMASUK KAHAK HANYIR MEREKA SEMULA.. AMAT MULIA BAGI MEREKA UNTUK MENELAN LUDAHA MEREKA SEMULA..

AYUH PENDUDUK KUANTAN PASTIKAN ANDA BERALIH ARAH UNTUK PRU 13 INI.. PASTIKAN TIADA TEMPAT UNTUK PENIPU, PENFITNAH, PELIWAT, PENYOKONG MURTAD, PENZINA, PRO MATA SEPET, KUMPULAN MUNAFIK BERSARANG LAGI DI HATI ANDA..

.OEJ.

Anonymous said...


hakikatnye adalah

..BUKAN LYNAS YANG CINA TENTANG..
TAPI MEREKA TENTANG APA YANG KERAJAAN YANG BERTERASKAN MELAYU BUAT..

Anonymous said...

adam pandai buat karangan le...
hee..hee..hee..

otai JB said...

Bro,aku suka ayat akhir tu. Satu lagi utk pihak pengurusan lynas, tolong la; check background setiap individu yg memohon kerja d lynas. Hanya umno & blogger pro umno saja yg menpertahanka sewaktu d serang habis2an olh pakatan haram.jadi bila pokok dah nak keluarkan hasilnya,pastikan anak umno yg duduk sekitarnya dapat merasai madunya. Jangan dibagi anak2 pas&cina dap laknat tu kerja d lynas. Semoga lynas terus maju...aminn..

otai JB said...

Adam Adli ni bodoh-sebodoh-bodohnya. Belajar tak habis, nak megajar org. Ini menunjukan siadam ni banggang. Kalau pakar nuklear dlm pas cakap selamat, dia boleh cakap bahaya pula. Tu la, belajar separuh jalan, nak tunjuk pandai pula. Baik lu kasi buntut kat nuar la....

Anonymous said...

yang tersurat dan tersirat , rakyat malaysia lihat... siapa penyokong lynas ... majoriti berbangsa melayu dan siapa yang membangkang lynas ...majoriti berbangsa .... bukakanlah mata wahai bangsa melayuku....

Anonymous said...

Lynas nie tk bahaya bersyarat,,,,kalau kilang ni nk buat kat kg aku pun aku akan bantah,,,,biasaler melayu yg ramai tu pekerja bawahan,,

Anonymous said...

Wahai anon 8.03
Terserlah lg kebodohan ko..
Bodoh ko tahap tertinggi.. Dah pakar nuke dpd PAS dan dpd PBB kata Lynas selamat..ko ckp apa...ko siapa... Bangangnye ko ni...ko bagi bontot kat anua berahim lg baik la..kasi dia servis... Pasti naik sikit tahap iq ko..

Anonymous said...

Woi..anon 8.03.. Cer ko cek siapa ALP Lynas.. Bkn melayu ke. Engineer kat situ cer ko cek..bkn melayu ke.... Kepala butuh ko lah..main hentam je..

Anonymous said...

Alhamdulillaah. Kebenaran mengatasi kebatilan dan kesesatan. Untuk PAS dan PKR yang masih Muslim, sudahlah menganggu periuk nasi orang di Kuantan. Dengki khianat ada hadnya... Biarlah DAP dengan agenda kafir mereka. Kamu tak perlu tertipu dengan mereka itu...

Dan kamu tentu tahu perihal doa orang yang teraniaya. Jika mereka kalah dan Lynas tak dapat beroperasi, pasti doa mereka makbul dan kamu akan mendapat murka dan celaka Allah dengan segera. Kamu tak akan dapat hidup di dunia selamanya. Kamu akan diadili juga di mahkamah akhirat nanti...

Bertaubatlah dan mari tegakkan Islam bersama-sama tanpa terikat dengan Assobiyah parti dan hasad dengki!

Anonymous said...

Yea! Pekerja Lynas menang!!! Hancurkan PAS musuh Islam!!! PTUIH!!!!