Thursday, March 7, 2013

LAHAD DATU : PANDANGAN DARI SUDUT ISLAM ! PENGGANAS INI WAJIB DITENTANG !

4 comments:

Anonymous said...

...(02:03)sesebuah kerajaan islam yg sudah bertapak,dia sama sekali tidak boleh diturunkan,dijatuhkan atas alasan apa sekalipun,samaada dia kerajaan yg zalim,samaada dia kerajaan yg melakukan penyelewengan....islam melihat bhw sesebuah kerajaan islam apabila sudah bertapak di satu tempat maka penduduk ditempat itu perlu taat kpd kerajaan itu dan umat islam yg lain perlu iktiraf kerajaan di tempat itu (3:22)

...maknanya menjatuhkan sebuah kerajaan umat islam yg sah adalah haram, muthlaqan dan dgn kata lain wajib taat pd pemerintah islam..

Apahal dgn Muhammad bin Abdul Wahhab yg memerangi Khalifah Utsmanniah dan dituruti sama oleh Abdul Aziz ibn Saud kemudiannya...?

Ikhlaslah brother Idris....

Do lookup Abdul Aziz ibn Saud The Betrayar of Islam by Sheikh Imran Hussein.
http://www.youtube.com/watch?v=g1zsBhtOfnE

Anonymous said...

TANYA SAMA SAMSIDAR KENAPA KO KANGKANG...
NANTI JAWAB SAMSIDAR ANWAR NAK TUNGGANG...

Xpas said...

Dlm sesuatu negara ummat Islam, keseluruhan ummat Islamnya dipanggil Al Jama'ah. Pemimpin yg dipilih oleh jumhur ummat Islam dipanggil Ulil Amri. Menyanggahi dan menentang Al Jama'ah dan Ulil Amrinya dipanggil bughat. Menjadi tanggungjawab kewajipan Ulil Amri menjaga keselamatan rakyatnya, dan tugas ini diserah kpd pasukan keselamatan.
Angota keselamatan yg Muslim Mukmin yg bertugas menjaga keselamatan warga, mentaati pemerintah (Ulil Amri) adalah juga mentaati Allah swt. Bila mrk gugur dlm membenteras golongan bughat ini insyaAllah mrk gugur sbg syuhada'.
Kita tunggu pandangan Majlis Fatwa Kebangsaan yg punya pakar pakar yg arif.

joe42 said...

Mari kita ramai2 tubuhkan tabung mendakwa penghianat tian chua.