Sunday, March 17, 2013

LAHAD DATU : SATU LAGI PENGGANAS SULU TAJAAN ANWAR MAMPUIH..



LAHAD DATU 17 Mac - Seorang lagi pengganas Sulu terbunuh dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan di Kampung Tanjung Batu, di sini hari ini. 

Walau bagaimanapun, Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib berkata, tiada anggota keselamatan tercedera dalam kejadian pada pukul 10.15 pagi itu.

Panglima Medan Tentera Darat, Leftenan Jeneral Datuk Seri Zulkiple Kassim berkata, pertempuran antara anggota keselamatan dan kumpulan pengganas bermula jam 9.55 pagi tadi. 


Sebelum ini, pihak Polis mendedahkan barangan tinggalan pengganas Sulu yang ditemui.

Dua laras senapang jenis M1 Garand, enam bilah parang panjang dan lima helai seluar dalam berwarna putih adalah antara pelbagai barangan peribadi milik kumpulan pengganas Sulu yang ditemui sepanjang hampir dua minggu Ops Daulat dijalankan. 

Kesemua barangan itu termasuk berpuluh-puluh pakaian celoreng pelbagai warna, but perang dan beg sandang ditemui di beberapa lokasi persembunyian kumpulan pengganas yang mati ditembak di Kampung Tanduo dan Kampung Tanjung Batu dekat sini.

Turut ditemui dua kad perakuan tentera milik pemerintah pengganas Sulu di Sabah, Komander Musa yang masing-masing menggunakan nama Habib Musa A. Abdullah dan Gen. Musa A. Abdullah.

Pada kedua-dua kad itu tertera jawatan Musa sebagai Naib Ketua Staf Tentera Diraja Sulu yang berpangkalan di Tawi-Tawi, Filipina.

Komander Musa disahkan mati ditembak dalam pertempuran di Tanjung Batu yang turut mengorbankan 30 lagi pengganas lain pada 7 Mac lalu

Sumber memaklumkan, kesemua barang itu milik pengganas Sulu yang ditemui di dalam beg yang ditinggalkan selepas mereka diserang oleh pasukan keselamatan Malaysia.

Pakaian Seragam Pengganas Sulu

10 comments:

Anonymous said...

Bunuh semua saki baki Pengganas kiram....jangan ada yang hidup menyusahkan kerajaan nak kena bagi makan 3 kali sehari pula. Tembak tepat kepala bagi mampus...

Langsi said...

IC Warganegara Msia yang MahaFIRAUN dok bagi kat dia takkan tak jumpa kot?.... toksah nak belawok la wei!

Anonymous said...

Tembak buntut biar x blh berak..

Anonymous said...

Tempat nkor di neraka dah siap sebelah karpal . Baik nkor btobat.

mohamed said...

langsi
"IC Warganegara Msia yang MahaFIRAUN dok bagi kat dia takkan tak jumpa kot?.... "

Ini satu statement dari engkau sendiri yang mengiakan dan menyokong kata2 TUN bahawa IC Malaysia diberi mengikut peraturan yang tewrsedia ada.

Ini bermana seseorang pemohon itu disiasat dan ditapis dan ditapis lagi sebelum ia di beri keryaatan.

Bila teryata mereka akan menjadi rakyat yang berguna dan setia kepada Negara, mereka di beri kerakyatan. Sebab itulah:

"IC Warganegara Msia yang MahaFIRAUN dok bagi kat dia takkan tak jumpa kot?.... "

Memang tak jumpa. Pengganas ini bukan dari kumpulan mereka....




Anonymous said...

err..spender putih tu cam pernah tengok..sama dengan nuar kiram punya laa..

Anonymous said...

Suka suka je ko nk tuduh org terlibat ye.... korang yg bawa dia ke perhimpunan UMNO korang tk siar pulak.Bukan kiram tu berkwn ngan UMNO ke? Pastu nk libatkan org lak... ko tapis la komen aku ni PENAKUT punye admin

Anonymous said...

Jgn la lari dri tjuk wahai langsi.....orng cite pasal pnganas awak cite pasal pokok keladi.....tamat ting satu 4 buln j k.... klau ada kaitan pun ...bung liwat waktu tu...

Anonymous said...

kepada pasukan keselamatan berhati hati menjalankan tugas di tiga kawasan merah aku cadangkan racun air di parit parit dan sungai kechil mereka ini akan mencari air untuk terus hidup penganas penganas ini akan duduk dekat dengan sumber air seperti mana penganas kominis dulu mereka sanggup tinggal berhampiran air dicelah celah batu sehingga pasukan keselamatan tidak berjumpa jejak mereka satu lagi buat serang hendap di laluan keluar masuk kg tanjung batu pasukan keselamatan kita kalah dengan serang hendap dan tempak tepat dari itu polis dan tentera harus kembali balik cara kita hapus penganas kominis dulu tanam seberapa banyak periuk api di laluan keluar mereka dan tepi laut itu saja cara untuk menghapuskan mereka.

Umnonono said...

Puak ko sendiri iktiraf Sabah kepunyaan Sultan Sulu lepas tu tuju kat orang lain.