Monday, April 29, 2013

HAPUSKAN DAP LAKNATULLAH : KEPADA MELAYU JOHOR KAMI BERGANTUNG HARAP !



Pilihanraya berdarah 1969 merupakan satu pengajaran keras yang tidak harus dan tidak akan dilupakan oleh rakyat Malaysia.  Orang yang bijak pasti tahu bahawa mereka yang melupakan sejarah akan terpaksa melalui yang sama berkali-kali.  

Bagaimanapun, setelah bertahun berlalu dalam suasana aman dan makmur, segala trauma dari tragedi tersebut, walaupun tidak pernah dilupakan, mula kelihatan bagai sebuah mimpi yang ngeri.  

Pun begitu `jauh di dalam minda kita, kita sentiasa waspada kalau-kalau sejarah itu berulang, terutamanya sejak pemecatan Anwar Ibrahim.  Sejak pemecatannya, beliau terus mengancam negara ini dengan drama ganas setiap kali melihat ‘peluang’ untuk berbuat demikian.  Dan setiap kali juga, drama itu menyegarkan kembali ingatan terhadap tragedi 13 Mei.  

Reformasi, Bersih atau apa jua nama demonstrasi yang didalanginya, matlamatnya adalah jelas iaitu untuk mencetuskan huru-hara, ketidakstabilan dan krisis.  Kita pasti, sekiranya beliau kalah lagi dalam PRU kali ini, maka bagi Pakatan Rakyat, anarki adalah perlu untuk memastikan impiannya menjadi Perdana Menteri tercapai.  

Beliau tahu bahawa impian tersebut tidak begitu sukar untuk dicapai dengan DAP, yang menjadi dalang utama tragedi 13 Mei, berada di pihaknya.  

Mengimbas sejarahnya, tragedi tersebut tercetus apabila DAP tidak lagi mampu menyembunyikan warna sebenar mereka sebagai rasis dan chauvinis Cina. 

 Sejak azali lagi, parti DAP lahir dan hidup atas kebencian terhadap Melayu, kerajaan, Sultan dan apa saja yang merujuk kepada perkara-perkara ini.  

Sebelum pilihanraya 1969 yang diadakan pada 10 Mei, keadaan sudah pun mula tegang berikutan tempoh berkempen yang panjang iaitu 21 hari.  

Tempoh itu digunakan sepenuhnya oleh pembangkang (DAP, Gerakan dan PPP) untuk mempromosi perkauman, kebencian, prasangka, keraguan serta keangkuhan kerana kejayaan mereka menguasai ekonomi negara ini.  Mereka juga menghina dan memperlekehkan Melayu yang ketinggalan jauh di belakang.  

Bertitik tolak dari situ, keputusan PRU kemudiannya menyaksikan Perikatan kehilangan majoriti 2/3 iaitu pengurangan jumlah kerusi Parlimen dari 89 kepada hanya 66.  Gabungan pembangkang Cina memenangi 25 kerusi manakala PAS 12.  

Pembangkang menganggap keputusan tersebut sebagai kemenangan di pihak mereka, atau sekurang-kurangnya di Kuala Lumpur.  Maka, pada 13 Mei, mereka pun mengadakan perarakan lengkap dengan penyapu yang diikat di kenderaan sebagai simbol ingin ‘menyapu bersih’ Melayu dari bandar itu.  Mereka turut melaungkan kata-kata kesat dan mendabik dada bongkak terhadap Melayu.  

Pertumpahan darah berlaku apabila mereka gagal mengawal diri dan berarak memasuki kawasan Melayu, iaitu Kampung Baru, untuk mempamerkan keangkuhan mereka.  Jelas, mereka telah tersilap congak akan tahap kesabaran kaum Melayu yang selama ini dilihat lemah lembut dan suka mengalah.  Mereka tidak menyangka bahawa kaum Melayu akan bangkit melawan mereka.  

Dalam sekelip mata, Kuala Lumpur pun menyaksikan Cina dipancung, Melayu ditikam, rumah dibakar dengan sekeluarga di dalamnya, kereta dimusnahkan dan sebagainya.  Dalam satu kejadian, kongsi gelap Cina telah mengarahkan semua kaum Cina keluar dari panggung wayang sebelum mereka masuk ke dalam dan membunuh semua Melayu.  Keadaan huru-hara ini pantas merebak ke luar Kuala Lumpur terutama di bandar di mana terdapat ramai kaum Cina.  

Maka, darurat pun diisytiharkan di Kuala Lumpur.  Pasukan keselamatan seramai 2000 dari Rejimen Askar Melayu DiRaja dan 3600 polis dikerahkan untuk mengawal keadaan.  300 keluarga Cina dipindahkan ke pusat pelarian di Stadium Merdeka dan beberapa tempat lain bagi memastikan keselamatan mereka.  

Pada 16 Mei, Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) ditubuhkan dengan perkenan YDP Agong, Sultan Ismail Nasiruddin Shah diketuai oleh Tun Abd. Razak.  Dengan Parlimen digantung, maka Mageran memegang kuasa tertinggi selama 18 bulan.  Mageran telah memperkenalkan langkah keselamatan bagi memulihkan keadaan termasuk menubuhkan pasukan sukarelawan, tentera sempadan dan battalion pasukan polis.  Keadaan pulih secara perlahan-lahan. 

Laporan rasmi menunjukkan kematian berjumlah 196 orang, cedera 439, hilang 39 dan ditahan 9143.  Bagaimanapun ramai yang percaya bahawa jumlah kematian adalah jauh lebih tinggi.  Angka-angka lain yang signifikan dalam sejarah ini ialah jangka masa kempen yang panjang iaitu 21 hari, serta keganasan yang bermula pada hari ke-3 selepas pilihanraya.  

Sehingga ke hari ini, DAP terus konsisten menuduh UMNO sebagai dalang dan sebagai rasis kerana masih mengingati tragedi itu.  

Soalnya, bagaimana UMNO boleh melupakannya jika DAP masih lagi membawa sikap perkauman yang sama sejak 1969 sehingga kini?  Bukankah jelas bahawa orang-orang yang bijak tidak akan melupakan sejarah?

Ia mungkin satu kebetulan bahawa Pilihanraya ke-13 ini yang digelar sebagai ‘ibu kepada semua pilihanraya’, diadakan dalam bulan yang sama iaitu bulan Mei.  Tetapi, kejadian bom di ceramah, letupan di bilik gerakan, pukul dan belasah serta kata-kata kesat termasuk membangkitkan semangat perkauman yang sedang dilakukan oleh DAP tidak mungkin satu kebetulan.  Malah, ia memperlihatkan seolah-olah semua ini adalah dirancang.  Dalam kata lain, seolah-olah ada  percubaan untuk mengulangi sejarah 13 Mei 1969.  

Hanya beberapa hari lepas, kita dikejutkan dengan pembunuhan pegawai tinggi kastam dengan tembakan.  Ia mungkin tiada kena mengena dengan pilihanraya, namun kita tidak boleh menolak sebarang kemungkinan.  

Penggunaan bahan letupan dan pembunuh profesional bukanlah cara Malaysia.  Malaysia mungkin telah melihat jenayah ganas tapi bukan dengan cara ini.  Jenayah sebegini pastinya dirancang rapi dengan dana yang banyak.

Maka, berbalik kepada Anwar Ibrahim, Raja Drama yang mempunyai hubungan akrab dengan puak Neo-con.  Pihak Neo-con sudah terdedah sebagai dalang di belakang kejatuhan beberapa pemimpin dan kerajaan di beberapa negara seawal 1940-an lagi.  

Objektifnya ialah menguasai sumber negara tersebut, lokasi yang strategik dan seterusnya memerintah dunia.  Ini dilakukan melalui rangkaian yang kompleks dalam bentuk NGO, agen, alat dan boneka yang telah dilatih, dibentuk, ‘dicipta’ dan ‘dipasang’ di negara-negara sasaran. 

Modus Operandi mereka adalah sama dengan strategi perjuangan Anwar iaitu memburukkan kerajaan sedia ada, mengadakan demonstrasi jalanan yang kemudiannya bertukar menjadi ganas.

Kita telah pun menyaksikan perkara yang sama berlaku di negara-negara Arab, yang mana dirujuk sebagai ‘Arab Spring’.  Kerajaan negara itu jelas telah gagal menangani ‘serangan’ oleh NGO, agen dan alat-alat Neo-con yang menyamar sebagai pejuang kebebasan, pertubuhan hak asasi serta parti politik.  Akibatnya, satu demi satu negara Arab jatuh dengan pantas, bagaikan kesan domino.  

‘Arab Spring’ inilah yang menjadi impian Anwar dan beliau tidak pernah menyembunyikannya.  Beberapa kali beliau dilaporkan menyebutnya di dalam wawancara dan kenyataan dalam media antarabangsa.  Antaranya, Financial Times pada 13 Januari 2013, Anwar berkata “Malaysia Spring dalam persiapan untuk berlaku.  PR pasti menang mana-mana pilihanraya yang bersih”.  

 Pada 24 Februari 2013 di Bangkok, Inter Press Service melaporkan Anwar berkata “Arab Spring adalah berguna bagi dunia Islam.”  Dan pada 15 April 2013, kepada US business Channel, CNBC, mungkin menyedari kenyataannya sebelum ini adalah ‘silap’, maka Anwar meringankan sedikit nadanya dengan berkata, “Peralihan dalam demokrasi dilakukan melalui pilihanraya maka kita tidak boleh membandingkan Malaysia dengan Timur Tengah atau Arab Spring”. 

Dengan hakikat impian ‘Malaysia Spring’ Anwar, dan DAP yang sarat dengan kebencian yang meluap-luap, serta dengan PAS yang mengalami kecelaruan emosi, ekstremisme rambang dan kesetiaan buta tuli, ditambah lagi dengan dana yang tiada hadnya dari pihak Neo-Con, maka tidak mustahil bahawa pengulangan sejarah 13 Mei kini berada dalam pembikinan.  

Jika difikirkan, slogan pembangkang sendiri, iaitu ‘Ini Kalilah’ dengan sendirinya menggambarkan maksud yang jauh lebih besar dari sekadar ‘sebuah pilihanraya yang paling penting’.  ‘Ini Kalilah’ seolah-olah tiada pilihan, iaitu hanya sekali ini sahaja dan buat kesekian kalinya.  

Oleh itu, bukanlah satu paranoia atau tokok tambah jika dikatakan bahawa keganasan yang berlaku dalam kempen pilihanraya kali ini hanyalah permulaannya.  Satu keganasan yang jauh lebih besar dan serius dijangka berlaku pada hari pengundian, sepertimana yang didedahkan oleh bekas pemimpin DAP yang telah meninggalkan parti itu.  

Tetapi jika kita melihat kembali sejarah 1969, hari ketiga selepas pilihanraya adalah hari yang benar-benar bahaya di mana kemenangan atau kekalahan boleh saja menjadi punca.  

Adakah kita sudah bersedia?  

22 comments:

Anonymous said...

segalanya sudah terlambat kini....
diramalkan johor akan menjadi antara negeri yg paling banyak beralihnya kerusi bn kpd pakatan rakyat, selain perak, sabah dan sarawak.
senario ini sekaligus akan membuka jalan kepada pr untuk melangkah ke putrajaya.
usaha untuk menarik pengundi2 cina nampaknya sia2..
pengundi baru yg celik IT jelas memihak kepada pr....pengundi2 muda dengan fakta dan angka akan dengan mudah mempengaruhi golongan tua untuk menukar undi mereka dari bn ke pr.

jelas sekali di tempat kerja saya, seorang demi seorang telah beralih sokongan kerana mereka gagal untuk berhujah dan berdebat....politik wang tidak lagi berkesan kpd yg berakal....lagi pun rakyat dah mula faham bahawa wang yg ditaburkan oleh pemimpin2 bn adalah juga merupakan wang rakyat yg dirompak.

Anonymous said...

melayu johor bukannya bodoh....mereka kini berusaha mendapatkan maklumat yg tepat.

sedikit demi sedikit sokongan mereka beralih kepada pakatan rakyat yg terbukti melalui negeri2 yg telah diperintah.

semakin hari semakin ramai orang luar berhijrah ke johor kerana pendidikan, bisnes, pekerjaan dan melalui ikatan perkahwinan.

pengaruh umno dengan sendirinya semakin lemah dan akan terus dilemahkan.

cukup dengan sokongan melayu 30% dijohor, putrajaya akan menjadi milik pakatan rakyat.... in sya allah.

perubahan nampaknya wajib dilakukan untuk membawa pemerintahan yg lebih adil, telus, dan berintegriti.

ALLAHUAKBAR !!!

celana biru said...

MALAYSIA TAK AKAN SELAMAT DI BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN RAKYAT.
PENINDASAN KAUM AKAN MENGGILA.

freemalaysiakini said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan Malaysiakini

Freemalaysiakini2.com

Johor voter said...

Johoreans, don't give them a chance to bring dysharmony to our state ! We are all rationalist, only believe in a good tract record and not mere say and promises. Reject all these racist, chauvinist, extremist and social vandalist.

Anonymous said...

sepatutnya kaum cina dan pendatang lain x diberi hak mengundi drp awal2 lagi...mereka xde hak pun...satu lg, mereka tidak boleh memiliki sejengkal tanah pun di bumi melayu ini...barulah hak2 melayu terjaga...ini mungkin nampak keras bagi mereka yg tidak mengerti konsep pemerintahan dlm islam...

Anonymous said...

Adakah Penipu Rakyat adil..telus dan berintegriti? Cukup2lah tu menipu rakyat. Ada isu saja gag order...ada isu saja salah umno bn..apa ni? Ya Allah..semoga Kau hancurkan PR..kasi tumbang pakatan!

Anonymous said...

Peningkatan mendadak pengundi cina berdasar senarai spr begitu ramai mencapai lebih 12k dlm 3 tahun sejak 2009. Projek perumahan banyak skali dan pembeli datang dari luar johor majoritinya dari perak, penang dan selangor utara yg bekerja di singapura. Tidak akan balik semula ke kg utk bekerja krn Spura gaji 2.5x ganda. Ramai sudah beli rumah di gelang patah area dan tukar kpd alamat johor. Tempat mengundi brdasarkn alamat ic maka, LKS ke gelang patah krn ramai org kgnya ada di sini. Nak tahu berapa ramai rakyat Malaysia yg bekerja di Spura? Hampir 500 ribu!! dan 80% berulang alik ke Johor iaitu samada rumah sewa, saudara atau rymah sendiri. Ghani Othman kena bekerja keras krn dari seranai ramai kawan kawan cina sy di sini, tiada seorang pun memberi petunjuk menyokong BN! Di sini jugalah seorang Pengurus bank yg telah digantung kerja krn mengugut anak buahya yg menyokong BN akan diberhentikan kerja... Survival melayu semakin hampir utk terhakis. Masa depan anak anak kecil melayu semakin sukar, mereka semakin tamak dan rasis dan mula bersikap memonopoli keadaan dan kawasan. Hanya melayu Singapura shj sudah merasakan akan kepayahan hidup menjadi bangsa minoriti krn ic di sana lebih menulis suku kaum spt jawa, bugis, boyan dan amat sedikit melayu (5%?). Melayu telah dipecahkan kpd rumpun bangsa. Walhal kaum C dan I masih tetap ditulis sebagai C dan I menjadikn mereka bangsa yg dominan.fikir fikirkan lah!

Tun Teja said...

Maznah Mohamad pensyarah dan penganalisa longkang bercakap melalui CNA.

Semalam 29/04/2013di Channel News Asia Singapura pada 7.45 malam, Timothy Goh bercakap dengan wakil CNA Glenda Chong dari KL. Lepas itu Glenda Chong bersoal jawab dengan Associate Professor of Malay Studies di National University of Singapore, nama dia Maznah Mohammad.

Mengikut pendapat Maznah, sama seperti apa yang diwarwarkan di akhbar Straits Times Singapura, tiada berita positif tentang BN, semuanya memehak kepada pakatan racun. Orang Melayu semacam ini makan gaji dengan PAP tentu mahu jaga periuk nasi, takut hendak memuji dan membentangkan perjuangan Umno dan BN yang sungguh memelihara kepentingan rakyat Melayu dan semua bangsa diMalaysia.

Kata penganalisa palsu beruk ini, berulang kali di sebut BN terlalu ‘defensive’ dan pembangkang merentasi realisasi hidup setiap hari. Tak ada kemajuan ekonomi dan pertahanan, keselamatan kerajaan BN yang di hargai dalam pendapat penganalisa Melayu berok kaotow. Juga BN suka menjatuhkan marwah pemimpin pembangkang. Perkara yang benar, Umno mesti hebahkan, pakatan rakyat yang memalukan pemimpin BN tidak disebut. Inilah Maznah Mohammad pensyarah longkang dari Singapura.

Tiada kesalahan pemimpin BN memang mesti ‘membela’ perjuangan parti untuk kemajuan memerlukan rakyat didahulukan dan kemajuan didahulukan. Kemudian betina penganalisa ini menghina BN jika Husam Musa berjaya dalam kawasan Putrajaya, meramalkan kekalahan teruk BN. Lagi lagi dia sebut pasal korapsi oleh BN.

Mana penyiaran berita korapsi Aljuburi yang membeli ramai banduan masuk dalam parti Parti Kencingkan Rakyat ?
Mana penyiaran berita Selangor dan Kelantan bermasa’alah dengan air bersih ?
Mana berita korupsi PAShit yang memberi tanah percuma kepada Ngeh dan Nogr di Perak ?
Mana penyiaran berita dalang pencerobohan di Lahad Datu yang dirancang oleh Aljuburi?
Mana penyiaran berita kejahatan dan pengkhianat Bershit Ambabiga Dildo?

Dan banyak lagi criminal dari pembangkang.

Anonymous said...

Majoriti masih BN. Byk kawan aku yg dulu pkr sekarang nekad undi BN.

SEE..sdng berlansung said...

PERHATIKAN ...NGO NGO CINA ATAU KELAB PERSATUAN TAK KIRA APA SEDANG AKTIF BERLATIH AKTIVITI SKRG...

MRK BERKUMPUL...MMBUAT AKTIVITI YG SAMA DGN PERASSAAN YG PENUH...

JK ANDA ADA KUASA SILA BERTINDAK...

MRK MUNGKIN MENGIKUTI PRU13 Diblog facebook atau apa sj gathering dgn rancak..dan leader2 plan someting..

SEE..sdng berlansung said...

5 MEI TARIKH BERKHATAN BERAMAI

ANU SUKA BERKHATAN ..AWET MUDA KIKIKI..
HD....ISLAM TAK MENGHALANG BERKHATAN KALI KEDUA JK MEMERLUKAN

LIM KIT SIANG ...WA SANGGUP POTONG WOO...TIGA EKOR HOOO..LG MAU MAKAN...AWET MUDA OOO

Anonymous said...

umno terbukti mampu pertahan maruah melayu dan islam. bukan seperti anwar ibrahim yg hanya pentingkan diri sendiri

Anonymous said...

Zapin, ghazal,kuda kepang,keroncong dan banyak lagi warisan kesenian melayu johor akan pupus..warisan bangsa yang tak ternilai harganya akan lenyap perlahan-lahan.Nak harapkan siapa yang pertahankan warisan ni semua??Cina ke??

Anonymous said...

Sedih tgk statement ko...nak tanya ko nih org johor ker....sedara mara ko pernah tak kena bunuh ngan komunis?sila jawap...

Anonymous said...

Ko org johor ker nak tanya sket....aper perubahan ko nak buat kat johor nih?cakap pakai akal bkn pakai nafsu..

Tun Teja said...

Wartawan Joyce Lim (Johor Baru) dari Straits Times Singapura menyalahkan BN kerana bersimpati dengan Lim Kit Sial.

1. Semalam 29/04/2013, Isnin melaporkan adal sekular tentang LKS dalang rusuhan 44 tahun yang lalu disebarkan di Gelang Patah. Wartawan bodoh, tidak tahu mengira umur LKS katannya berumur 72 tahun, bukankah dia berumur 84 tahun keatas? Pembohong lagi Joyce Lim ni. Lim Kit Sial kata dia dituduh bermain kad perkauman. Beberapa ahli DAP membuat repot polis tentang risalah yang melanggar undang-undang kempen pilihan raya. Satu daripada risalah menuduh DAP berpakat dengan PAP menyebarkan pengaruh Lu Ikan Yu di Malaysia, tetapi pencetak risalah tidak di berikan nama.

2. Pada pagi siang, seorang ahli MCA telah ditumbuk semasa menyebarkan risalah BN semasa ahli penyokong DAPigs berkempen di situ.
3. Kemudian Lim Kit Sial mendesak BN Dato’ A Ghani Othman menangani isu pencetakan risalah yang memburukkan DAP LKS.

4. Pembohong Lim Kit Sial mengadu kepada wartawan Joyce Lim dari STS dia berada di Sabah semasa rusuhan 1969. Pemimpin pembangkang semua cakap bohong!! Penipu!!!

5. Wartawan gampang Jos Limbo menyalahkan penyokong Umno yang menyebarkan risalah itu.

6. Mana lagi Lim Kit Sial nak lari dari kerja jenayah nya? Memang dia dalang dan sentiasa dalang perosak keamanan di Malaysia, lepas itu mahu lepas tangan dan berbohong dengan media Singapura untuk mencari simpati. Tua kutuk!!

Anonymous said...

Anon
1)April 29, 2013 at 11:01 PM dan
2)April 29, 2013 at 11:08 PM

Kau adalah penyokong pakatan ranap kucing kurap!!! Penyokong yang bawa sial, jahanam kepada negara.

Tun Teja said...

Pakatan Rakyat DAP Lim Kit Siang perompak tanah orang Melayu. Mahu menawan kubu kawasan BN. DAP pengkhianat bangsat harus di kuburkan !!!

UNDI BN / UMNO RAKYAT SELAMAT,
GENERASI TERPELIHARA AKAN DATANG,
EKONOMI NEGARA AKAN BERTAMBAH SEJAHTERA.

ANWAR ALJUBURI PETUALANG NEGARA BERSETONGKOL DENGAN PEROMPAK TANAH MELAYU DAP.

HAPUSKAN PAKATAN RANAP, PEMIMPIN PARTI YANG BERTARAF LONGKANG !!!

kalinda mini said...

BILA SAMPAI MASANYA ORANG MELAYU AKAN BARSATU UTK MEMPERTAHANKAN NEGARA AGAMA BANGSA CUMA BIMBANG WAKTU ITU SUMENYA TERLEWAT UMNO DAN PAS MASING2 MEMPUNYAI KESILAPAN ORANG UMNO LEKA DIULIT KEMEWAHAN PAS PULAK DGN PAHAMAN EXTREMIST

Anonymous said...

from jurusalem to new government...fikirkan

http://www.youtube.com/watch?v=qdQ2dARecE0

Anonymous said...

Anon 11:02. Dia ni cina sial dari redbean atau melayu kepala hangguk tak sedar diri. Kalu dia undi pakatan dia dpt projek ke?TAK..MALAH KENA PIJAK2 DAN DI PANGGIL ' BARUA'