Monday, June 6, 2011

KISAH BENAR UDA HOLDINGS : BAHAGIAN 1

 memetik Laporan Akhbar menyatakan:
"KUALA LUMPUR: UDA Holdings Bhd. (UDA) yang sedang menerima ‘serangan’ bertubi-tubi daripada pelbagai pihak, pada Rabu digemparkan pula dengan peletakan jawatan Pengarah Urusannya, Datuk Jaafar Abu Hassan selepas enam tahun menerajui agensi itu.

Jaafar dipercayai telah menghantar surat peletakan jawatannya Isnin lalu, sehari sebelum mesyuarat Lembaga Pengarah pada Selasa, lapor Utusan Malaysia .

Beliau dipercayai berbuat demikian atas pilihan sendiri kerana sebab-sebab dalaman dan peletakan jawatan beliau sudah diterima oleh Lembaga Pengarah.

Malah, peletakan jawatan beliau juga disahkan bukan kerana mendapat tawaran daripada mana-mana organisasi.

Utusan Malaysia gagal mendapatkan pengesahan berhubung perkara tersebut.

Sumber berkata, setakat ini UDA tidak berhasrat membuat pengumuman peletakan jawatan Jaafar dan tidak menolak kemungkinan ia akan diumumkan oleh Kementerian Kewangan dalam tempoh terdekat ini.Ini kerana, pelantikan Jaafar dibuat oleh Kementerian Kewangan."

Sumber Utusan Malaysia.
SILA KLIK GAMBAR INI.

Di atas ini merupakan Syarat Syarat yang telah di TETAP kan oleh Datuk Jaafar ketika menghantar surat perletakkan Jawatannya. Dan perletakkan jawatan nya bukan lah kerana kepincangkan dalam struktur UDA sebaliknya adalah kerana TEMBELANG NYA SUDAH PECAH!!!

Dan untuk makluman Datuk Jaafar sebenarnya telah di arahkan untuk melatkkan Jawatan dan bukan kerana Beliau yang ingin Meletakkan Jawatan pengarah Urusan Uda Holdings. Sebab itu lah Syarat Syarat nya tak masuk akal sama sekali.

Apakah Logik Syarat syarat yang di tetapkan oleh Jaafar ini dalam menghantar surat perletakkan jawatan? Hangpa boleh nilai sendiri tahap apa yang telah di lakukan Jaafar ini selama mana beliau menduduki kerusi Managing Derector Uda Holdings.

petikan daripada blog gomo. KLIK SINI .
NANTIKAN KUPASAN BAHAGIAN 2.

23 comments:

Anonymous said...

Sdra GAP,

Apa yang berlaku di dalam UDA, khususnya UDA Holdings amat menyedihkan kita. Harapkan pagar, pagar makan padi.

UDA ditubuhkan untuk menyediakan ruang-ruang perniagaan dan kediaman yang mampu dimiliki oleh MELAYU/BUMIPUTRA di tengah-tengah bandar, kerana pembangunan oleh pihak swasta, terutama Pemaju Cina, amat mahal dan tidak mampu dibeli oleh peniaga-peniaga Melayu/Bumiputra.

UDA sewajarnya menjadi SOCIAL ENGINEERING INSTRUMENT bagi Kerajaan untuk mengimbangkan penduduk di kawasan bandarnya yang majoritinya adalah kaum Cina. Dengan menyediakan perumahan mampu milik dan ruang perniagaan mampu milik, dapatlah Kerajaan menarik kaum Melayu/Bumiputra berhijrah ke bandar, berniaga di bandar dan tinggal di bandar. Dengan itu, akan bertambahlah umat Melayu/Bumiputra di bandar, dan kawasan-kawasan seperti Kepung, Seputih, Ipoh, George Town dan lain-lain tidaklah kekal sebagai CHINATOWN.

Malangnya, UDA tidak dilihat menjayakan missi ini. Di Pulau Pinang, terdapat rumah-rumah kedai dimajukan dengan harga jualan mencecah BERJUTA-JUTA ringgit...manalah Melayu/Bumiputra mampu beli. Akhirnya property yang dimajukan akan jatuh kepada pemilikan Cina juga.

Diharap, sedikit KEKECOHAN melibatkan UDA Holdings sekarang akan membuta mata Kerajaan untuk mengkaji semula peranan UDA di dalam menjadi FACILITATOR kepada penghijrahan Melayu/Bumiputra ke bandar-bandar.

Anonymous said...

Suruh dia pergi mampus saja.Mungkin lepas n i dia masuk PKR plak.

Anonymous said...

Biasalah org kecewa saja yg masuk PKR. Lepas tu burukan kerajaan. Semua kerajaan tak betul. Tuduh org lain macam dia juga tapi kerajaan tak ambil tindakan. Nak heret cerita org lain sama. Berani buat mesti berani tanggung. Berani buat tak berani tangggung yg bunuh diri akhirnya. Jadi isu politik lagi.

Anonymous said...

kisah ketamakkan orang UMNO..kahhhhhhh..

Anonymous said...

Samaada dia tu Umno atau tidak salah tetap salah dan kami tak spin kat orang lain.Dia buat salah dia tanggung sendiri.Kami juga tak membela org yang semacam ni.

Karl said...

Bayangkan kalau malaun ni orang puak2 belah sana. Maka melolong2 la mereka sambil baring2 atas jalanraya tak puas hati. Tapi kita ni sentiasa rasional, di pihak mana pun, kalau tak betul, semua kena hentam.

I salute my brothers in cyber! Hentam mereka yang lahanat!

opisboi said...

syukur alhamdulillah dgn penyiaran besar2an cerita muktamar pas 2-3hari lepas olih pihak media secara besar2an, sahabat2 aku dulu yg tegar umno dah mula tertarik hati dgn cara sistem pemilihan pas yg jauh lebih telus dari umno..terima kasih tv3..terima kasih utusan, berita harian tak lupa juga rtm..itulah org kata kita hanya merancang allah yg menentukan.

Karl said...

opisboi,

eh bukan tv3, utusan, berita harian & rtm tu perkakas kerajaan ke? kira ko berterima kasih jugak kat kerajaan la ni ye? "perkakas" yang ko benci tu jugak la sekarang ko nak berterima kasih ye. Betul la apa ko cakap, puak2 ko hanya boleh merancang, Allah yang menentukan. Sekarang ni satu persatu Allah tunjukkan muka sebenar puak2 macam ko. Hehe.

Aku rasa dalam haramkah pun tak banyak cover muktamar hamPAS ni, ye la siarkan iklan ubat kuat lagi masyuk beb. Heh.

TiS said...

Inilah contoh orang yang tak sedar diri yang diberikan amanah, kemudian mendapat imbuhan bulanan yang lebih besar dari gaji menteri. Nanti bila dah tak de kerja, dia cari kerja salahkan kerajaan.

whiteorange said...

Dah sampai masanya UMNO mengubah dasar melantik ketua ketua Bahagian UMNO jadi pengerusi itu, pengerusi ini.

Bagilah kepada individu individu Melayu yang dah membuktikan kewibawaan dan kejayaan dalam busine tulin ... Tapi pastikan bukan jenis malaon malaon yang tak tau kenang budi macam PAS PKR terutamanya yang mudah tergagap gagap

Anonymous said...

ini macam bukan pagar makan padi lagi dah, tapi dengan makan dan jual padi sekali nihhh... kacau2.

Anonymous said...

Terima kasih BERITA HARIAN kalau tak ada berita harian susah aku nak tengok result nombor ekor.

Terima kasih TV3,kalau tak ada TV3 anak aku nak masuk mentor pun susah.anak aku orang melayu.

Servant of God said...

Hmm...

Alhamdulillah.

Satu telah disisihkan.

Semoga selepas ini boleh uncover mana2 duri dalam daging kerajaan supaya boleh dibuang.

Biarlah juak2 bangang tuh nak kutuk kita ke apa. Kita di sini tidak taksub pada ketua. Sapa corrupt, tak reti buat keje, kita buang!

Insya Allah.

Servant of God said...

Anonymous said...

Terima kasih BERITA HARIAN kalau tak ada berita harian susah aku nak tengok result nombor ekor.

Terima kasih TV3,kalau tak ada TV3 anak aku nak masuk mentor pun susah.anak aku orang melayu.

June 6, 2011 9:59 PM

-----------------

To whoever paid this moron to attack pro-UMNO and BN blogs, I congratulate you, for a number of reasons.

Firstly, you always seem to get the dumbest fucks around. I mean, most dirtbags, in a bid to harrass their political opponents, just have the bad luck of finding what turns out to be the village idiot.

You (or you guys), on the other hand, always seem to get the regional champion dumb fucks! I mean, look at that moron anon I quoted above. Suddenly spewing drivel about BH n TV3? That's at least Dewa Kebodohan Peringkat Tiga Daerah man!

Secondly, I salute your optimism. Or, at least, your psywar efforts. It seems that you really believe that hiring these misbegotten keyboard jockeys (and I use that term loosely, because these bastards only know how to copy and paste) would cause the general Malaysian population to think well of you. It's incredible! Truly, you (or you guys) must be geniuses!

Since you are people of great intellect and worthy of my respect, please contact me because have I got a deal for you! There's this bridge, very busy, just perfect for you to set up toll booths and collect money without any effort!

Here's a picture of the bridge:
http://www.asiatour.com/x-photos/malaysia/bridge1.gif

Interested? Of course you are! You're geniuses! Just drop me a line at:
theresonebornlikemeeverysecond@asshats.com

Anonymous said...

Si badak ni la yg menghancurkan tanah org melayu!!

kau hidop senang kt dunia ni tp kau jgn ingat kau senang di akhirat kelak,

tembelang dh pecah pastu kau disuruh letak jawatan 2yg membuatkan kau letak syarat2 mata duitan kau..cilaka punya badak!

tobeng said...

Kenapa tak siasat aje malaun ni?Apa dah jadi dengan uda dibawah pimpinan jaafar ni?Kalau ada penyelewengan sampai uda jadi syarikat komersial yg cuma mengutamakan keuntungan drp agenda 'memelayukan' hartanah bandar,mamat ni antara yg patut disiasat dan dihukum.

ANACONDA said...

PUKIMAK SORANG NI TAK TAU SEJARAH KEMERDEKAAN TANAH MELAYU...

PUKIMAK SORANG NI TAK TAU YG PUKIMAK NI PRODUK DEB...

PUKIMAK SORANG INI TIDAK ADA ROH & JIWA MELAYU...

ATAU MUNGKIN SI PUKIMAK NI DAH TELAN HOLLY WATER DAP...

MUNGKIN JUGA SI PUKIMAK SORANG NI TEMAN BERJUBO DGN SI NUAR...

LAST SEKALI PUKIMAK SORANG NI AKAN JUMPA NICKY AJIS, CIUM TANGAN, MINTA AMPUN DGN TUA HANJING NI LALU MASUK PAS MENUJU KE SYURGA...

Anonymous said...

Terima kasih BERITA HARIAN kalau tak ada berita harian susah aku nak tengok result nombor ekor.

Terima kasih TV3,kalau tak ada TV3 anak aku nak masuk mentor pun susah.anak aku orang melayu.

June 6, 2011 9:59 PM

------------------
Anon bodo,
Yang kau beli nombor ekor dan suruh anak masuk mentor sapa suruh. Kau ni memang melayu isle PAS, tak reti nak jaga diri sendiri dan anak kau.

Anonymous said...

MELAYU KURANG AMANAH WALAUPUN MENGANUT AGAMA ISLAM!!! SYAITAN JUGA JADI IKUTAN. AKHIRNYA MELAYU AKAN HILANG SEGALA2NYA DIMALAYSIA!!!

Anonymous said...

Sibadak ni banyak lagi penyelewengan yg dibuat di uda. kala dibongkar oleh SPRM, boleh telanjang badak ni. SPRM tak baca blog ke? senyap aje. tangguk aje kat UDA tu gerenti dapat sibadak ni.

Anonymous said...

yang ganti jaapar nanti agaknya lah berbudi bahasa, bersopan santun dan berhati mulia atau PEROMPAK lagi besar? MOf kena turun saka la kot.

Anonymous said...

ada sesiapa tau perihal laku pengurus besar kanan uda urban tak? dengar cerita ni kaki songlap, kalau ikut $ kurang sikit dari sibadak tu sbb badan kecik, tapi kereta dia CC besar. manyak nye duit tu. harinya pasti tiba ya!!!

Anonymous said...

cuma sekarang ni yg mana kuncu kuncu jafar tu di turunkan pangkat...kebanyakkan staf uda terutama udamall bukan nya ade kelulusan tinggi....cuba selidik kelayakan senior manager udamall...kebanyakkan tak de diploma atau degree...majoriti semua nya keluliusan LCE dan MCE je.... tapi kerana dek org ni tak berpelajaran so jafar angkut naik jadi post senior agar dapat si gemok ni monopolasi dia org yg tak educated ni....kalau tak caya cuba tuan tuan tanya uda staf tu adakah udamall staf yg jadi senior manager ade degree tak.... malah cakap org puteh pun tak tau ni pulak nak deal dg org luar....bangkit uda...naik kan balik maruah kakitangan uda....sejak dulu lagi staf lama ni di tindas dan diberi kpd yg bukan hak nya...timbang timbang la kalau nak naik kan pangkat staf tu