IKLAN BERBAYAR

Friday, March 30, 2012

STRAITS TIMES SINGAPURA TERUS SERANG NAJIB.

Dear Sir,
Carolyn Hong continues her crusade against PM Najib.  PM Najib and PM Lee H L establish good economic ties between the two countries. 
The economic co- operation in Iskandar is one of the results from the good relation between Singapore and Malaysia .
However, the Straits Times reporter C.H hits another blow to PM Najib. She undermines the trust of ETP  envisioned by PM Najib.
     ·    
The line between the report from the Malaysian Bureau Chief C.H. and the line represented by the two  leaders from Singapore and Malaysia totally show unparallel ones.
         
 DAP and PKR supporters in Singapore overwhelmingly greet their  poodle from the Straits Times.  She should write the about the strengths and the progress by ETP instead of interferring in Malaysian internal affairs.
Regards,
H.S.

16 comments:

Otak geliga said...

Singaporelah negara Asia Tenggara yg PALING TIDAK DEMOKRATIK tapi nak berlagak sebagai polis, peguam, & lecturer yg mengamalkan demokratik

mereka TIDAK LAYAK nak berbicara berkaitan Malaysia....jati diri sendiripun dah lama terhapus, ad hati nak mengkritik org lain....heh

bila nak ambil Anwar jd Presiden /penasihat ekonomi???...hehehe

Anonymous said...

AKU PUN PELIK KENAPA CINA SINGAPURA MAHU SANGAT CINA DAP MENGUASAI MALAYSIA????????PELIKKAN??????????TENTU MELAYU PAS DAN PKR BOLE MEMBERI JAWAPAN DISINI........................

Anonymous said...

laki aku pernah keje kat spor. kawan2 dia kat sana kata, org msia untung ada pemerintah melayu, tapi org msia tak rasa mcm mana sakit duk bwh pemerintah cina. memanglah, org2 mcm ni mana tau nak bersyukur, nak-nak yg sokong biaDAP tu...

Anonymous said...

Chua Soi Lek memang jahanam, dasar gunting dalam lipatan, dasar musuh dalam selimut, kepada PM dan kepimpinan UMNO, sudah-sudahlah nak membela MCA, parti MCA sekarang ini umpama mayat hidup saja, menunggu masa untuk dikuburkan.

Berhubung dengan coretan saya di atas, apa yang menggeramkan saya terhadap Chua Soi Lek ini adalah dia menghasut ahli MCA menentang Lynas, malahan dengan kurang ajarnya beliau buat kenyataan akhbar bahawa MCA menentang Lynas kononnya mendatangkan kemudaratan. Inilah sikap musuh dalam selimut dan anjing tersepit yang masa susah minta tolong pada UMNO, tapi untuk kepentingan diri sanggup tikam UMNO dari belakang, pimpinan MCA sekarang ini tidak boleh dipercayai kerana sanggup buat apa saja walaupun menjahanamkan parti komponen Barisan Nasional yang lain demi untuk mengejar populariti politik.

Chua Soi Lek ini memang bangang dan bengap kot, apa tidaknya, sudah dibuat kajian oleh saintis yang berkelayakan dan laporannya mereka bahawa Lynas adalah tidak membahayakan dan kerajaan sendiri memberi jaminan bahawa sekiranya urus tadbir Lynas tidak dijalankan dengan betul hingga mencetuskan walaupun bahaya yang kecil, maka operasi Lynas akan ditamatkan. Ko tak faham lagi ke Chua Soi Lek, bodoh macam kerbau si Chua Soi Lek pelakon porno yang tua kutuk tak sedar diri ini?

Perdana Menteri perlu memberi respon segera terhadap sikap dan kelakuan Chua Soi Lek ini kerana sikap mendiamkan diri akan menyebabkan Chua Soi Lek jahanam ini akan bertambah keras kepala dan nak berlagak dengan lebih lagi. MCA sekarang ini kelihatan seperti mahu menjadi musuh dalam selimut terhadap parti komponen lain kerana MCA sekarang ini terlalu lemah dan ibarat mayat hidup yang menunggu masa untuk kuburkan saja, oleh kerana MCA dah nak mampus maka pimpinan MCA yang dasar pengkhianat ini sanggup menjahanamkan parti komponen dalam Barisan Nasional untuk jadi seperti mereka.

GAP minta tolong buat ulasan berkenaan perkara ini untuk mendedahkan petualang musuh dalam selimut, gunting dalam lipatan dalam Barisan Nasional iaitu MCA yang mana ketua perosaknya adalah Chua Soi Lek pelakon porno tua ganyut nak mampus tak sedar diri.

MCA perlu sedar sikap mereka inilah yang menyebabkan mereka kalah teruk pada PRU 12 yang lalu, malahan kalau di lihat di Parlimen Kuantan, mengapakah semua DUN dimenangi oleh BN sedangkan calon parlimen dari MCA bagi parlimen kuantan boleh kalah kepada PKR? Ini bermaksuad, kalau MCA nak bersikap pelampau hingga sanggup kacau parti komponen lain dalam BN, maka penyokong parti berkenaan akan tolak MCA tapi sokong calon parti komponen yang lain dalam Barisan Nasional.

Chua Soi Lek cakap kalau MCA kalah lebih teruk pada PRU 13 nanti maka MCA akan tolak semua jawatan dalam kerajaan di peringkat pusat, negeri atau PBT, biarkan tiada langsung wakil MCA dalam kerajaan, sekadar menyemak sajalah. Tapi nak tengok jugalah apakah Chua Soi Lek jahanam ini akan buat seperti dikatakannya itu.

Anonymous said...

Hi GAP. Saya org S'pore. Dulu slalu jugak baca ST, tgk CNA. Tapi kebelakangan ini mula mual baca dan tgk kedua-duanya. Entah ye, dari tempo dan gaya tulisan serta paparan berita, rasanya kedua-dua media tu ade agenda mereka tersendiri. Macam berat sebelah gitu. Sejak itu, simpan duit lagi bagus dari beli sampah ST tu. Kalau tgk TV pun, lagi baik tgk TV3 atau Astro.

Anonymous said...

Pls come to Malaysia, we, UMNO will like to see you and talk to you. You are welcome. OK? Come. We wait for you. Thank you.

jejakazman said...

tk gune punyer jiran....selalu baling batu sembunyi tangan....jangan percaya kat singapura...anyway....im the first...he he he

Anonymous said...

PAP MENUNGGU 50 Thn utk jadi PM MALAYSIA (tunku terpaksa cantas hasrat pap...)..budak2 melayu yg tak tau apa2 otak ingat anti rasuah semata2 akan mbuat kesilapan terbesar dgn memangkah DAP... '
MEREKA SUNGGUH2 BSABAR!

...
DAPcenderungisu perkauman KUANTAN 29 Mac –DAP didakwa semakin giat memainkan isu perkauman termasuk meminta masyarakat Cina bersatu memberi sokongan kepada mereka bagi membolehkan negeri lain turut mengikut ‘jejak langkah’ Pulau Pinang yang diterajui oleh parti itu. Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, malah di hadapan masyarakat Cina, pemimpin DAP mendakwa segala masalah yang berlaku di negara ini berpunca daripada UMNO dan oleh itu orang Cina perlu bersatu menyokong mereka. Menurutnya, DAP juga menuduh MCA sebagai penghalang kepada usaha mereka untuk menguasai negeri-negeri lain. “Sekarang DAP memainkan isu-isu perkauman. Kebelakangan ini juga, ucapan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng di mana-mana sahaja, dia suka menyentuh kejayaan membentuk kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh pemimpin DAP.
.....
DAP TETAP DAP WAHAI AHLUL PAS YG BODOH...
KO INGAT KO NAK TIPU DIA..DAP SIAP2 Siaga UTK AMBIK ALIH BYK NEGERI CALON DAP MELAYI PUN DAH BRUCAP TAK DENGAKA.. BILA2 Masa boleh push ADUN DIA dia JADI MB..KM DAN PM.... TGK PERAK AHLUL PAS..
.KO BIJAK KE DAP BIJAK..MEREKA NAK NGA NGE JADI MB..MASIH BUTA MASIH PEKAK MASIH BODOH DAN DIPERBODOHKAN ANUA. ANUA TARGET PM. BILA ORG DIA ADA MAJORITY CINA MENANG..NAK TOLAK MELAYU NAIK ATAS BUAT APA. cita2 PAP TU tcapai tu

Fenomena said...

MOHON MAHFUZ OMAR TRANSLATE BERITA NE... KAH KAH KAH !!

Anonymous said...

As a Singaporean I find the Carolyn Hong pathetic. She is really pro Anwar Aljuburi and DAP the anti Malay party.

I'm really sick and tired reading her articles. Now I just ignore what she wrote.

Singapore Malay Berita Harian also bias . pro Aljuburi and DAP.

As Malay Singaporean , we are quite fortunate to receive TV1 . So Malays here knew that Carolyn Hong articles are full of nonsense.
She quoted many of her articles from the Pro Aljuburi portal ie Malaysiakini and Malaysia Insider.

I hope many Singaporean know your blog , PAPAGOMO , Dr MIM , AIDC etc .


Memerhati dari Singapura

Anonymous said...

Buat sementara ini aku fikir Carolyn Hong cuma bimbang akan prestasi ekonomi Malaysia yg akan di jana dg projek2 seperti yang diumumkan oleh Datuk Najib akan menyaingi ekonomi Singapura.

Jika ekonomi Malaysia dapat berkembang sepertimana yang di ramalkan, maka saya fikir kepenting Singapura sebabagai pusat kemersial dirantau ini akan tergugat. Dan Singapura akan menjadi tak lebih dp sebuah pulau kecil di selatan Malaysia Barat.

Anonymous said...

jgn gap.cina mca aku paling respect ialah solek..dia bijak susun strategi.. nafsu dia.sama kuat ngan nuar.cuba chek..

kita mest ingat sokongan cina pd mca sama constant.. malah yg lebih ekstrem turn dap..

so relax brother

Anonymous said...

PUTRAJAYA 30 Mac – Pemimpin Pas termasuk presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang perlu menyatakan pendirian sama ada golongan biseksual boleh diterima sebagai pemimpin di negara ini.

Setiausaha Gabungan NGO Malaysia (GNM), Mohd. Jurit Ramli berkata, tindakan Pas yang terus berdiam diri seolah-olah parti itu menyokong secara senyap golongan biseksual untuk menjadi pemimpin negara.

Semalam, dua tokoh ulama Kelantan menyeru umat Islam supaya menolak pemimpin yang mengamalkan biseksual kerana amalan tersebut dilaknati Allah. - UTUSAN

Tun Teja said...

1. To all Singaporeans and Malaysians I hope we should not feel tired and simply ignore all articles that are written by Malaysian Correspondent Bureau to Straits Times when we found the message delivered by these reporters are biased. We should stand up together and criticize constantly their unparallel reports about the political situation in Malaysia towards the oncoming GE 13.
2. We should show concern the unpredictable outcomes of every report by these reporters, including from CNA channel newsasia correspondent Melissa Goh.
3. We must pull up our socks together, take appropriate actions to counter-attack their pro-opposition reports, demand justification why these reporters especially Carolyn Hong always continue to crusade against PM Najib.
4. We must highlight the degrading reports about the present Malaysian government. I have followed all these articles everyday written by pro-opposition reporters and their names stick to the tip of my fingers.
5. I wish the relevant authorities in Malaysia and Singapore take appropriate actions against these reporters. Their reports can jeopardize the public trust to the Malaysian government.
6. Zuraidah Ibrahim, Warren Fernandez from the Straits Times are responsible for all publications in their newspapers. Malaysian Embassy in Singapore should wake up from sleep. Also Foreign Minister of Malaysia.

Fencesitter said...

Carolyn Hong ... 2 words .... So stupid ........

Tun Teja said...

1. Perhaps intervention from the Foreign Minister of Malaysia is legally required through Malaysian Embassy in Singapore. Intervention from Home Minister of Malaysia should show legal concern.
2. Yaacob Ibrahim and DS Rais Yatim both in the media field of department, should filter the dirts from their drinking coffee in the cups before swallowing into their throats.