Tuesday, March 12, 2013

DENDAM KESUMAT ANAK PUAKA TERHADAP POLIS !



Nampaknya, semakin ramai yang menjauhi Pakatan Rakyat apabila tersebarnya video Nurul Izzah memperlekeh pasukan keselamatan yang bertugas di Lahad Datu tatkala mereka menggadai nyawa mempertahankan negara.   Kenyataan tersebut dibuat oleh Nurul Izzah dalam satu ceramahnya di Lucky Garden Bangsar pada 16 Februari 2013, di mana krisis Sulu berada di puncak.  

Entah dendam, entah memang bodoh si Nurul Izzah anak kepada Anwar Ibrahim ini bila bercakap mengenai pasukan-pasukan keselamatan negara.  Jelas kelihatan bahawa wanita yang bercita-cita ingin menjadi pemimpin atasan negara ini, rupanya langsung tidak punya pengetahuan mengenai pasukan keselamatan negara.   

Pertama sekali, dalam memperkatakan mengenai keselamatan negara, seorang yang bergelar pemimpin tidak boleh sama sekali memandang rendah terhadap musuh, kerana ia akan mendedahkan pasukan sendiri kepada risiko kekalahan, sekali gus membuktikan yang pemimpin itu langsung tidak menghargai nyawa pasukan keselamatan kita sendiri.   

Keduanya, seorang yang bergelar pemimpin dan bermimpi untuk menerajui negara wajib membuat kerja rumah mengenai keselamatan dan pertahanan negara.    

Ketiganya, sesiapa sahaja, tidak semestinya seorang pemimpin atau yang bercita-cita menjadi pemimpin, wajib mempunyai pengetahuan mengenai apa yang ingin diperkatakannya, terutamanya di pentas ceramah.  

Kegagalan menepati semua syarat ini telah menyebabkan Nurul Izzah kelihatan amat bodoh serta tidak punya hati perut dalam memperkatakan tentang nyawa pasukan keselamatan.  

Kita hanya mampu menggeleng-gelengkan kepala menyaksikan kebodohan dan keceluparan Nurul Izzah dalam video tersebut di mana beliau mengkritik penghantaran pasukan keselamatan yang ramai ke Sabah dan memanggil mereka sebagai ‘Polis Hutan’.   Katanya, Polis Hutan tugasnya adalah melawan komunis dan oleh kerana komunis telah tiada, maka penghantaran pasukan ini ke sana adalah tidak relevan sama sekali!!??   Malah, Nurul Izzah juga menyindir Barisan Nasional kerana tidak membenarkan pengganas komunis tersohor, iaitu Chin Peng, pulang ke Malaysia.     

Selain ‘Polis Hutan’, Nurul Izzah juga mempertikaikan penghantaran Cawangan Khas atau Special Branch (SB) untuk menangani krisis Sabah.  Menurut Nurul Izzah, tugas SB ialah mencari ‘budak hilang’!!??   Justeru, katanya, SB harus dihapuskan dan jadikan mereka semua sebagai Pegawai Penyiasat!!??  

Untuk pengetahuan Nurul Izzah, beberapa pasukan PDRM yang dihantar ke Sabah adalah Unit Cawangan Khas, Pasukan Operasi Khas dan Pasukan Gerakan Am.  

Pasukan Polis Hutan yang diperkatakan Nurul Izzah adalah tidak wujud lagi atas sebab yang disebut oleh Nurul Izzah sendiri iaitu tamatnya insergensi komunis.  

Oleh itu, pada tahun 1989, pasukan tersebut telah dirombak fungsinya daripada menentang pengganas komunis kepada usaha menjaga keselamatan di sempadan dan perairan negara, ancaman pencerobohan Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI), aktiviti rompakan di laut, penyeludupan, anti pengganas, ketenteraman awam, mencari dan menyelamat (SAR) dan pencegahan jenayah.  

Sejajar dengan rombakannya, namanya turut ditukar kepada Pasukan Gerakan Am (PGA).  

Justeru, apa yang berlaku di Sabah adalah menepati kesemua fungsi PGA, dan bagi Nurul Izzah untuk menyatakan penghantaran pasukan ini ke sana sebagai salah atau tidak relevan, menunjukkan yang Nurul Izzah bercakap kosong dan langsung tidak punya apa-apa pengetahuan yang melayakkan beliau untuk mengulas mengenai isu Sabah.  

Kenyataan Nurul Izzah mengenai Cawangan Khas pula boleh ditafsirkan sebagai langsung merepek atau merapu dan tidak boleh dipakai.   Apa Nurul Izzah sangka hanya CIA sahajakah unit perisikan yang wujud di dunia ini?   Mentang-mentanglah bapanya ‘ngam’ dengan CIA.  

Tidakkah Nurul Izzah tahu bahawa Cawangan Khaslah yang berjaya membongkar selera seks songsang bapanya, mendapat bukti rakaman suara serta menjejaki langkah bapanya ke pertemuan dengan agen-agen Zionis di seluruh pelusuk dunia?   Mungkin benar Nurul tidak tahu, kerana cerita begini tidak mungkin diceritakan oleh bapanya sebagai ‘bedtime story’ atau ‘dinner talk’ dalam keluarga mereka.  

Untuk pengetahuan Nurul Izzah, Cawangan Khas bukanlah berfungsi untuk mencari ‘budak hilang’ kerana itu merupakan fungsi Bahagian Siasatan Jenayah dan Orang Hilang.  Fungsi Cawangan Khas adalah untuk mengumpul risikan berkaitan ancaman dari dalam dan luar negara, sebarang aktiviti subversif dan sabotaj oleh kumpulan pelampau atau individu yang boleh mengancam kestabilan negara, - seperti bapa Nurul Izzah dan Nurul Izzah sendiri.   

Unit ini juga bertanggungjawab memperolehi, mengolah, menilai dan mengedar maklumat serta memberi nasihat kepada jabatan-jabatan di dalam dan luar pasukan, serta pertubuhan-pertubuhan yang berkenaan. Jabatan ini terbahagi kepada beberapa cawangan seperti Inteligen Teknikal, Inteligen Sosial, Inteligen Luar, Inteligen Politik, Inteligen Ekonomi dan Inteligen Keselamatan.  

Jelas, dalam Krisis di Sabah, Unit ini amat diperlukan bagi pengumpulan maklumat dan kerja-kerja perisikan yang halus dan sulit.  Justeru, jika mereka ini ‘ditukar’ untuk menjadi ‘Penyiasat’ seperti saranan Nurul Izzah,  ke mana pula nak dipindahkan pegawai-pegawai penyiasat yang sedia ada di Jabatan-jabatan polis seluruh negara?  

Atau, mungkinkah Nurul Izzah sebenarnya gentar dengan penghantaran unit ini ke Sabah kerana takut bukti-bukti pendalangan bapanya terbongkar dengan lebih luas lagi?   Jika tidak, kenapakah Nurul Izzah inginkan Unit yang sudah terkenal dengan kehebatan risikannya dan kecekapannya ini dimansuhkan saja?   

Setakat ini, kita tahu yang Nurul Izzah mahu polis dikurangkan, dan Cawangan Khas dimansuhkan, tetapi kita tidak tahu apakah yang Nurul Izzah atau Pakatan Rakyat akan lakukan dalam krisis Sabah, sekiranya mereka yang menjadi kerajaan.  Setakat mengutuk tindakan kerajaan dan pasukan keselamatan memang mudah, tetapi kata orang, orang yang bijak tidak akan mengutuk jika dia sendiri tidak berupaya membentangkan cadangan penyelesaian yang baik.  

Namun, telah terbukti kini yang Nurul Izzah adalah jauh dari bijak, jadi apalah yang diharapkan darinya.  Kita lihat sendiri bagaiamana cadangan yang diberi Nurul Izzah bukanlah penyelesaian, tetapi bala bencana yang besar kepada negara.  

Apapun, kita tahu Nurul Izzah amat berdendam dengan pihak polis kerana berjaya menangkap bapanya dan mendedahkan keburukan dan kejahatan keluarganya.   

Tetapi, kalau ya pun dendam, janganlah ditunjuk bodohnya pada orang.  Apatah lagi dengan Nurul Izzah merupakan nama wajib dalam kabinet PR sekiranya parti itu memenangi pilihanraya kali ini.   Tak mungkin rakyat sanggup mempunyai Menteri yang bodoh macam Nurul Izzah.  Mana mungkin Menteri yang tak tahu apa-apa tentang keselamatan dan pertahanan negara mampu memastikan negara ini selamat dan sejahtera? 

SUMBER DET

26 comments:

Anonymous said...

Saya perhatikan yg PR ni banyak buat demand yang tak menasabah:
1. Hapuskan ISA (dah berlaku pun);
2. Kurangkan bajet pertahanan negara kepada maksima 1%;
3. Bekukan pengambilan anggota baru polis;
4. Bubarkan PGA & Special Branch;
5. dan mungkin ada yang lain lagi yang saya tak ingat.
Kenapa mereka minta begitu? Adakah untuk melemahkan pertahanan negara? Jika pertahanan negara lemah, siapa yang dapat faedahnya?

Anonymous said...

Nurul Izah a/p BABI (Bapak Anwar Ibrahim) bukan saja bangang, malah bodoh, tolol dan bahlol.

Dia ni bukan tahu apa apa. Yang dia tahu hanya mengangkang untuk dirodok pukinya dengan konek.

Mula mula dulu dia dan Tian Chua merapu kata kapal selam tak boleh menyelam. Lepas tu merapu pasal orang Melayu bebas untuk MURTAD. Sekarang dia merapu lagi pasal isu keselamatan.

Memang pada dia ni anak beranak jadi orang suruhan dan tunggangan Amerika, Yahudi dan Zionis.

Elok kita gelarkan dia ni ANJING a/p BABI.

Anonymous said...

Sebenarnya banyak pemimpin dalam PKR, Pas dan DAP ni yang mempunyai fikiran dan pengetahuan macam si Nurul ni..banyak cakap je tapi tak tau apa2..cakap merapu dan berlagak pandai.. hancur dan kelam kabut Malaysia ni kalau diperintah oleh PR..

Anonymous said...

huh...xpayah layn budak x sedar diri 2.....buang stim je...membazir yg amat.....jijikkkk.....

Jijan Mali.... said...

Kahkahkah...bodoh punya betina. Dok terpekik terlolong atas pentas melalak menunjukkan kebodohan diri sendiri. Aku tak tahu siapa yang lebih bodoh - betina anak Nuar Berahi ni ke atau pencacai-pencacai yang mendengar betina ni memperbodohkan diri sendiri dan juak-juak yang mendengar tu. Kesimpulannya semuanya tak boleh pakai sebab semuanya telah mengkepala lututkan otak masing2 disamping membenarkan diri mereka disontot oleh anak peliwat negara Nuar Berai Al-Juburi Wal-Liwati Al-Bureti...kahkahkah.

MELAYUJATI said...

Kokok berderai derai, jubur berselepet tahi cirit.....ha ha itulah keluarga cacamarba aljubur.....

Anonymous said...

dia ni dgn bapak dia sama je..semua ni pengkhianat negara..boleh bla la parti kencing rakyat

Anonymous said...

Pendapat saya mereka yang menyokong PKR adalah manusia yang tidak cukup akal, tak bermaruah dan sebenarnya mereka telah bersubahat dengan golongan manusia yang gilakan kuasa.

Anonymous said...

SESUAI BENOR TAJUK TU.......CANTIK DAN MOLEK !

Anonymous said...

Aku dulu masa jaga rumah Anwar, budak hingus ni lari bogel sampai pintu depan rumah. Nasib baik la masa tu hp tak ujud lagi.

Nico Bellic said...

LOL Puaka Family




HANTU KAK LIMAH 2 DOWNLOAD !! SERIUS NI
Awek Kantoi Webcame !! !! SERIUS NI
Gambar Tangkal Yang Digunakan Pengganas sulu
Gambar CANDID awek Jepun !! HOT

Anonymous said...

YOU ULANG I SAMAN YOU!!!

TANYA SAMA NALLA KENAPA BERGOYANG...

NANTI JAWAB NALLA SAMSIDAR AISKRIM ANWAR SIT BLAKANG...

usin said...

just 1 comment about her, BENGAP MUKARRAB!!!

Pekong Pondan said...

The entire family are tainted by Anwars homosexuality and betrayal of Malaysia to terrorists (See Wikileaks)

It's high time to arrest the homo...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

doncin cai said...

ini celita sudah basi weiiii

Anonymous said...

semua tu adalah arahan bapaknya bg mengaleh isu besar yg sedang dihadapi bapa nya...sama jg dgn tian chua...rakyat malaysia akan meberi fokus kpd 2 ekor belukang ni saja..dgn itu aljubri dapat memikir apa lagi rancangan jahatnya selepas ni...apa pun..jgn risau...kami xakan undi PR...tobat lahooom

Anonymous said...

kesian, pada suatu masa dulu dia di sanjung sebagai seorang puteri yang bapak dia dianiaya. masa itu pun saya dah meluat kerana tidak percaya langsung teori aniaya itu. gambar besar dia terletak dengan megahnya di universiti dan disanjung mahasiswa pembangkang. hati saya selalu berkata jika dia naik hanya kerana auta, maka dia akan jatuh juga pada suatu masa. sekarang telah terbukti. dia meniti kejatuhan dan orang semakin menyampah. sedarlah wan azizah, anda juga akan menerima nasib yang sama kerana banyak buat auta.

Anonymous said...

KELUARGA TOLOL NI SIMPATI DENGAN TEOH BENG HOCK SAJE. ATM DAN PDRM DISIFATKAN MACAM ANJING...........ITU LAH KELUARGA ALJUBURRI YANG HANYA BERFIKIR MELALUI JUBUR , BUKAN OTAK.
MALANG BUAT MALAYSIA KALAU BARUA BARUA INI PIMPIN NEGARA.......HANCUR DI BATNYA.

Anonymous said...

bagus la tu..bapak pakar toron depan belakang keluar pulak anak BABI betina@nurul izzah

Anonymous said...

Sejak dah tak der ISA ni makin rancak pulak dia org plan utk menghuru harakan negara. sekarang barulah anda tau betapa pentingnya ISA utk keamanan negara kan. Negara maju pun ada sistem sama seperti ISA utk mengawal agenda agenda utk memporak perandakan negara mereka.

Anonymous said...

Agaknye laa..anak puaka ni syok kot kat ASP handsome kat zaman dia g Uni kot, kena tolak cinta tu jadi gila meroyan sekejap.

Anonymous said...

Hidupkan kembali ISA agar pengkhianat2 ni boleh disumbat lebih awal sebelum mereka melakukan kejahatan di bumi bertuah ni

Anonymous said...

kat dalam pembangkang semua tu baghal dan pihak yang ada akal sedikit inilah satu-satunya...terimalah seadanya, he he.

Anonymous said...

keluarga setan puaka terkutuk laknatullah yg di-rejam.

Anonymous said...

Siapa yang takutkan ISA?

ORANG JAHAT SAHAJA.

Dato IBrahim Ali walaupun 2 kali masuk tahanan ISA masih mempertahankan ISA. Kenapa? Sebab dia orang baik.

Anonymous said...

bapak kaki kongkek dan jubur, bermakkan dr bengong, jadilah anak haram yang bila bercakap ikut otak mereng.

nurul anuar ahli parlimen banggang bila beri idea, idea tahap longkang.

nak jaga kampong bolihlah tak pakai polis dan tentera. ini negara berdaulat, polis nak dikurang. nanti bila kena ceroboh bolih kasi kangkang jer ker??? betina bodoh bagi idea sewel.

aku cabar babi 2 ekor ni nurul dan tan cua, pegi sabahlah berlakon, mau tau kalau tak mampos nanti....