Tuesday, May 28, 2013

TOP URGENT : PENIAGA PIGGY MULA NAIKKAN HARGA, BOIKOT JIHAD WAJIB DITERUSKAN..SIKIT LAGI MAMPUS LAH MEREKA !


maklumat terbaru.
peniaga piggy mula menaikkan harga barang.
mereka mula terkesan dengan gerakan boikot dan buy chinese last.
jelas kenampakan piggy ini cuba melawan..

silap piggy, mereka kuasai ekonomi KERANA MELAYU LAH PEMBELI UTAMA !

jika melayu TARIK BALIK KUASA BELI EKONOMI MEREKA, peniaga cina akan mengalami kerugian dalam jangka masa panjang..

melayu, sebelum barang tengok alamat pengedar,nama pengedar..
pastikan barangan muslim yang kita beli..

kuasa ekonomi sebenarnya berada dalam tangan melayu.
jika 3.34 juta ahli umno boikot peniaga cina amacam ?
jika berbelas juta umat islam boikot peniaga cina apa akan jadi ?
jika bumiputra sabah sarawak pun boikot ?

3 kelompok ini sudah cukup untuk melingkupkan peniaga cina yang tak kenang budi ni !
kuasa beli ekonomi ada dalam tangan melayu bumiputra.

BOIKOT SAMPAI MEREKA BANKRAP !
BOIKOT SAMPAI MEREKA HANCUR EKONOMI !

PERCAYALAH, SIKIT LAGI MASA MAKA MAMPOSLAH MEREKA !

86 comments:

Anonymous said...

Lagi satu, please hold beli big ticket item for 6- 10 months especially renovate rumah. Sabar je dulu.

Anonymous said...



yg barang Melayu tak jual spt barangan hardware (Melayu kene ada yg jlnkan perniagaan ni)...aku beli online

tggu dlm 2-3 mggu brg sampai. ada susah skit tapi takpe..aku akan konsisten dlm kempen boikot cina ni

tiada cina...tiada lagi babi

Anonymous said...

Bro GAP,
Kau rasa cina ni berani sebab apa?
Aku jawab..
Cina berani buat benda ni semua sebab ada nya sekelumit melayu yang lupa daratan. Contohnya Anwar Ibrahim. Kuncunya macam Adam Adli. Masakan cina berani tunjuk konek kalau tak ada melayu yg berani jugak tunjuk konek..

Aku sokong boikot beli barang cina. Tapi apa yg paling pentingadalah apa alternative orang melayu? Kalau kita beli d8 kedai runcit..apakah jaminan kedai runcit itu akan mendapat bekalan? semua orang faham cina menguasai keseluruhan ekonomi di bumi malaysia ini. Tapi kalau cina ni main bangsat tak nak supply barang ke kedai runcit? Mamacama dgn orang kampung? Mesti kena ada alternative bro.

Kerajaan kena initiate pengangkutan penghantaran barang oleh org melayu. Kena ada distributor org melayu. Kena ada bank melayu yang sanggup tolong anak melayu berniaga. Baru boikot ni eeffective.

Pasal melayu berani tunjuk konek sampai cina pun berani tunjuk konek, pendapat aku kita kena ada counter back yg effective utk lawan red army bean contohnya. Kita kena lahirkan org yg boleh melawan anwar ibrahim..lahirkan org yg boleh lawan rafizi..mak lampir..lim kit sial..kapal pusing..

Pada aku tak perlu PM atau menteri terhegeh nak jawab..
Aku sokong tun daim cakap pasal punahsihat najib..pecat dan campak je..pru13 lepas bukan pasal najib nak kadi president..
Aku ada highlight dalam comment kau GAP masa pru.

Yang lain kau tambah la GAP..

Anonymous said...

Peniaga skala besar daripada Kelantan khasnya dan dimana-mana juga di seluruh negara tolong iklankan perniagaan anda dan mesti sanggup buat bekalan ke seluruh negara. Walaupun anda penyokong pas! Asalkan bukan sepet.

Anonymous said...



perhimpunan agong UMNO yg akan dtg ni..aku nak cadang Tun Mahathir sbg presiden baru


Anonymous said...

tolong keluarkan t-shirt: "Membeli-belahlah di Kedai Muslim, ini adalah jihad"

Anonymous said...

Boikot tetap boikot , sampai bila bila , kita tak akan mati kalau boikot kedai cina , jihad ekonomi tetap diteruskan , ingat tu ! ajar anak anak kita supaya jangan pergi kedai cina !

Anonymous said...

kalau anwarinas dari parti isler sanggut "berjihad" untuk memjadikan Dapig paling dominan dalam kolek pembangkang, makanya apa salahnya pihak isler sejati melakukan jihad ekonomi bagi menghukum Dapig atas peliwatan mereka terhadap parti isler?

Anonymous said...

In sha Allah,selalu peruncit ada banyak sumber barang2...cme slalu cina potong jalan dgn bg harga murah,org kita je rambang mata,padahal kurang seposen dua je..
Kalau search kt internet pn,ramai mlayu/bumi/india boleh supply..
kalau Bab barang2 basah,org kita plg byk supply,smpi sstgh brg xbleh nk support,tpksa import..
Niaga bro,mst byk sumber,harganya je yg lainya..

Anonymous said...

Teruskan kempen boikot beli dikedai cina saya akan sokong 120% dan skg saya dh tidak membeli produk keluran cina lagi...biar mereka insaf dan mengenang budi skit. C8na babi ni mmg nk kena ajar skit biar tahu adab dan berbudi bahasa dn tahu asal usul dulu yg merempat dan menagih budi org2 melayu utk menjadi warganegara.

Anonymous said...

apa kata mukmin jangan tukar perhiasan dan perabut rumah untuk raya tahun ini dan tahun depan kecualilah kalau ianya produk mukmin.

pasti impaknya akan menyedarkan pekilang dan peruncit perhiasan dan perabut rumah yag rata-rata adalah bukan mukmin.

Fikir-Fikirkan

Anonymous said...

kepada para peruncit, dapatkan bekalan peruncitan anda daripada Mydin berdekatan...ia lebih murah berbanding pengedar Dapig berdekatan.

Anonymous said...

Saya harap pihak2 berkenaan dapatlah mengukuhkan boikot ini dengan berbincang dengan persatuan india muslim yang kuat menyokong BN agar menghentikan pembelian barang-barang cina DAP ni. Macam teh dan susu tu selalu banyak diorang beli dan kita pulak yang makannya di kedai mamak.

Perluaskan, sistematik dan strategikkan boikot ini.

Anonymous said...

Tahniah semua atas semangat abc bcl ...didik anak dan generasi y kita...kita tidak boleh bertolak dan ditolak beransur ansur...ini masa utk bumi buktikn tanpa babi kita bole idup...ada babi asyik suka menyondol...duit dan maksiat raja babi babi ini

Anonymous said...

Barangan hardware lebih murah dikedai melayu atau sekurang2nya sama. Peniaga melayu lebih ikhlas & beretika. Mereka tidak mengambil untung keterlaluan. Jika mahal sedikit adalah kerana mereka mendapat harga yg tinggi dari supplier bukan niat mereka utk mencekik darah. Jika sesuatu barang naik harga, cina akan menjual stok lama dengan harga baru tapi peniaga melayu tidak begitu. Memang ada beza antara peniaga yg 'sembahyang bang' dgn peniaga pemakan babi. Tanamkan rasa puas membeli dikedai melayu & membeli produk keluaran melayu.

Anonymous said...

KITA TENGOK SCORE BOARD NANTI..

SATU2 cina TERJUN BANGUNAN..SATU.....TERJUN JAMBATAN ...LUGI OOOO WA LUGIII....DUA...

GANTUNG DIRI...ARKK. TIGA..

Anonymous said...

Kerajaan BN wajib bersama boikot perniagaan cina.

Pengusaha2 kaya Melayu perlu dimaklum tentang ini.Ada yg tak baca blog begini.

Kedai2 Muslim perlu bergabung menubuhkan pasar borong utksemua jenis barabg2 keperluan.Kalau tak dpt bekalan dr Negri China beli dr Indonesia.

Minta ikhsan Dtk Bukhairy dan Mydin membekalkan keperluan dapur khasnya ke seluruh negara.Bina banyak pusat borong.

Kita yg tak mampu nak berniaga besar2an terus beli di kedai2 Muslim Melayu atau India Muslim.Jgn membelibelah dipasaraya cina.

Anonymous said...

saya sudah... anda bila lagi... ini kalilah...

Anonymous said...

Anon 707pm.

Kalau nak ikut hati memang aku akan sokong cadangan kau sepenuhnya. Tun M mmg tak ada tolok bandingnya. Tapi kita kenalah lihat ke depan juga. Bagilah peluang kepada melayu lain untuk tunjuk bakat. Ada juga kebaikan dari najib ini walaupun karekternya nampak lemah.

Najib mungkin tak seberapa, tapi aku akui dia sedang berusaha sedaya upaya kemampuannya. Melihat air mukanya di tv aku rasa dia penuh kesal kerana ditipu dek cina2 rasis. Kini melayu bangkit marahkannya juga, termasuklah aku ni.

Buat masa ni kita akan pendamkan dulu rasa marah ni demi persatuan orang melayu. Harap2 najib dapat membuat yang lebih terbaik sebelum perhimpunan agung nanti, dan kita tak perlu jatuhkan dia. Kita manusia waras cuma sedikit terkilan dan tiada yang perfect sepanjang masa. Harapnya najib sedar jika dia biarkan dirinya dihina oleh musuh2 politiknya, itu adalah penghinaan juga kepada org2 yg menaikkannya ketampuk kuasa..

Kita akan sokong najib dan kita harap najib pandang berat rintihan orang2 melayu yang kecil2 ini. Cina2 bermaharajela melapah ekonomi bumi melayu ini dan kita tak mahu selamanya mendapat sisa2 dan tulang sahaja. Besarkan lagi kek supaya kita boleh bersaing.

Langkah pertama dengan memboikot barangan cina ini mungkin langkah yang kecil seperti gigitan semut api, tapi aku yakin jika semut api itu banyak menyegat, boleh koma dibuatnya.

Kita tak mahu melampau batas, kita hanya inginkan mesej orang2 kerdil melayu ini dilihat dan diambil tindakan oleh mereka2 yang diberi amanah ke tampuk kuasa.

Aku amat yakin umno adalah anugerah dari Allah kepada umat melayu. Pemimpin boleh datang dan pergi tapi umno tetap kekal dulu kini dan selamanya.

Tsunami cina akan kita takung buat siraman benih2 pokok melaka yang akan tumbuh merata2 megah sebagai pohon melayu tempat berteduhnya negara tercinta ini. InsyaAllah.


Anonymous said...

Semangat boikot aku tengah tinggi ni...kita semua mesti teruskan boikot peniaga piggy!!! Bagus GAP, teruskan keluar artikel sebegini untuk membakar semangat juang boikot orang melayu waras

Anonymous said...

Cetak dan jual t shirt 'MALAY FIRST' banyak2...

Anonymous said...

slogan kita...''rapatkan saf''...org melayu islam faham apa ertinya insyallah sahabat..

Anonymous said...

I am not a politician, in fact I don't like politic. But I am a Malay. In the USA people like me are called Rednecks. You can call me Browneck or a racist to the bone if you please, cause I hate chinese for what they are and you know what they really are. For all my brothers; let's join hand in this first battle of a mighty Holy War against them. Human learns to crawl before they can walk and run. Boycott chinese commodities.

Anonymous said...

Buy muslim first!

Anonymous said...

Support Melayu punya produk
http://melayudanbumiputera.blogspot.com

Anonymous said...

Anai2 menguyah, semut2 api akan mengigit. Dua tentera kerdil akan bergabung.

Harap gap dapat anjurkan cara bagaimana semut2 api boleh menyerang pula. Makanan semut api ialah kacang merah. Tunjuk aje arah. Beri senarai blog2 facebook dll yg boleh digigit.

Anonymous said...

kita kena kuat semangat untuk kempen ini.kempen ni bukan untuk sehari dua.mane2 orang melayu yang mampu.mulakan dengan barang makanan dulu.sape2 yang ade tanah luas sikit.ternahla ayam kampung.org cina xsuka ternak ayam kampung sebab lambat pulangannye.tapi dia org suka mkn ayam kampung.gunakan kaedah seperti itu.

Anonymous said...

tempat aku ada kedai runcit cina dekat saja.. naik motor 2 minit sampai tapi kedai mamak naik motor 10 minit sampai.. boikot punya pasal, kedai mamak pilihan aku..

dimana ada sepet disitu pasti ada melayu penjilat juboq sepet.. hampehh

Anonymous said...

Saya harap pihak2 berkenaan dapatlah mengukuhkan boikot ini dengan berbincang dengan persatuan india muslim yang kuat menyokong BN agar menghentikan pembelian barang-barang cina DAP ni. Macam teh dan susu tu selalu banyak diorang beli dan kita pulak yang makannya di kedai mamak.

Perluaskan, sistematik dan strategikkan boikot ini.

May 28, 2013 at 8:04 PM


ko cakap sama mamak tu kalo dia beli susu keluaran cina, dia akan diboikot juga macam cina.

Anonymous said...

AKU HARAP MARA (MAJLIS AMANAH RAKYAT) AKAN BERTINDAK SEBAGAI PENGANTARA UNTUK MENINGKATKAN EKONOMI MELAYU ISLAM. MACAM SELEPAS 13 MEI 1969. AKU MASIH INGAT BAGAIMANA ORANG ORANG MELAYU BANGKIT TERJUN DIBIDANG PERNIAGAAN.

AYOH TANAMKAN TEKAD. DEMI BANGSA MELAYU DAN UGAMA ISLAM YANG DIREDHAI ALLAH.

Anonymous said...

Mcm nilah bagus ..bersatu ..jgn dorang ingat melayu lemah.. Hangat-hangat taik ayam.. Kita pun memang beli kadai melayu/ india ..

PeniagaMelayu said...

Anon May 28, 2013 at 7:05 PM kata...

Tapi kalau cina ni main bangsat tak nak supply barang ke kedai runcit?

___________________________

Supplier cina akan berbondong2 supply brg mereka kat kedai melayu kerana kempen boikot ni sebab kat kedai mereka dah tak laku. Percayalah.

Tolonglah melayu semua, tak payah fikir negatif sangat. Cina dah lama boikot kedai2 bumiputera ni jadi apa nak heran ?

Anonymous said...

boikot..boikot..boikot...
grrr...marahnyer aku...
p/s:kalo ade jual sticker ABC sila war2 kn seantero dunia..aku nk bli.

Anonymous said...

TSUNAMI BABI MELANDA UMAT ISLAM MELAYU


AMALAN AGAMA MEMBABI BUTA
PERANGAI DAN KELAKUAN GILA BABI

Anonymous said...

Hai lah cina pendatang....tak lama lagi lu orang akan mampos cepat...sikit masa lagi lu bunuh sama lu pya bangsa sendiri....haha...itu jam, red bean army jd bloode red cina army...

Anonymous said...

Cina yg bg flyers, gua pandang muka dia semacam jek.bila tgk reaksi gua cam tu, terus cina tu blah.x tggu lg.gua mmg tggu nak hamun jek cina tongsan tu.

Anonymous said...

Tmpt saya anak melayu dah start buka kedai motor.nmpk ramai yg support.alhamdulillah...kedai moto cina x sunat kosong.cina apek tu blh layan tv lg.haha...padan muka lu...kita org melayu tggu nak halau lu je dari kawasan melayu ni.
Tggulah masanya...

Anonymous said...

Kami cadangkan produk yg dibuat oleh cina disarankan (wajib) tidak menggunakan nama melayu.spt contoh safi atau syahirah.ini bagi menggelakan dari melayu tertipu.
Cina mmg sengaja menipu melayu.
Selepas ini mereka wajib menggunakan nama bangsa cina mereka sendiri.spt ahleng syampoo atau wong lancau soap.mereka mesti bangga dgn nama bangsa mereka.
Kerajaan harus bertegas!!...

Anonymous said...

mintak jasa baik tuan2 kat sini recommend syarikat bumiputera untuk house renovation area shah alam/klang..terima kasih

Anonymous said...

Cikgu cadangkan kita buat nationwide roadshow macam si baghal Anwar buat. beri penerangan di masjid-masjid. ustaz2 PAS hentikan ceramah politik dan hentikan kutuk sesama Islam. UBAH..UBAH..wahai ustaz PAS. Kuliah maghrib mesti edarkan flyers produk Muslim dan kempen BCL/BBC.

Anonymous said...

Aku dah lama x masuk kedai cina,selagi barang tu ada kat kedai muslim aku beli biar mahal sikit x pe.

Anonymous said...

aku ni bukan setakat boikot barang cina saja,nengok muka cina pun aku dah tak boleh dah..

Anonymous said...

Bukan sahaja barangan cina, tapi kita tak perasan juga yang hari-hari kita dok guna. Petrol. Jangan pergi petrol pam milik cina. jalan lah beberapa km lagi. Mesti jumpa petrol pam melayu. Kasi boikot habis-habisan. Kasi mampos itu kafir cina tu..

Anonymous said...

Dari pembelot RED BEAN ARMY....

BUNUH BISNES CINA....

Senang macam ABC...

Anonymous said...

Ko ada seliper getah lama lama. Ko ukir ABC di bawah tapak seliper tapi ingat bro itu ABC kasi terbalik lihat dicermin. Beli spray tin cat spray kat ABC terbalik lepas tu ko pakai selipertu ko...... malas nak cita buat la apa apa kausuka.

Anonymous said...

Hoi....tak ada lain tulis ke asik boikot !!! Lebih baik boikot makan satu kali saahaja. Hari-hari makan roti canai dengan air suam. Baju dan kasut tak payah tukar sepanjang tahun. Pasti banyak kedai Cina akan tutup

Anonymous said...

Alhamdullillah... gamai dah start boikot.

Tonto Jr

Anonymous said...

Bro, bulan puasa ni, puak cina di pasar Bukit Mertajam sepakat nak naikkan harga barang & salahkan BN atas semua tu. byk peniaga melayu dapat supply di pasar tu, bila kos meningkat harga makanan pun naik, salah sapa salah BN. watch out...
x bayan lepas

Anonymous said...

supplier mereka telah menaikkan harga untuk brg2 yg mereka letak kat kedai2 melayu..contoh kat kuantan korg bandingkan harga ayam antara pasaraya melayu n pasaraya cina.supplier ladang sama ok...tp aku tetap beli kat kedai melayu!!BUY MALAY FIRST!!

Anonymous said...

Tuan GAP, saya sokong usaha Boikot barangan jualan kaum cina ni. Mesti untuk jangka-panjang baru ada kesan. Boikot barangan cina ni mesti jadi darah-daging kita sampai akhir zaman. (p/s: Saya suka idea GAP pasal -"Tentera Anai-Anai Melayu" :))

Anonymous said...

AKU PAKAI INSURANS KERETA TAKAFUL IKHLAS, BELI BARANG RUMAH KAT PASARAYA MELAYU, KAD KREDIT AKU BANK ISLAM, PINJAMAN KERETA AKU BANK RAKYAT, PINJAMAN PERIBADI AKU BANK RAKYAT..INSURANS DIRI PUN AKU NAK PAKAI TAKAFUL, SIMPANAN AKU DI BANK2 ISLAM, MINYAK KERETA PUN KAT TOKEY MELAYU
HAMPIR SEPARUH GAJI BULANAN AKU PADA SALURAN SYARIAH KORANG BAGAIMANA? JOM UBAH!!

Anonymous said...

Ayuh bergerak tentera anai-anai dan semut semua. Kita (tentera anai-anai) runtuhkan perniagaan runcit cina chauvinis perlahan-lahan dan kita (lasykar semut) bina istana konsumerisme kita. Masa untuk bertindak!

Anonymous said...

Terima kasih dan sekalung tahniah untuk saudara 11:09 mlm. Harap semua berdikit-dikit mengikut jejak langkah saudara. Wassalam.

Anonymous said...

Salam,

Aku terima kasih banyak2 pd GAP yg tidak jemu memperingati JIHAD EKONOMI Tentera AANAI-ANAI!!
Teruskan bro..fokus BCL, hal negara biar pemimpin atas yg aturkan. mereka fhm Insya Allah. Menteri Pengguna dh beri GREEN LIGHT! barakallah!!

Anonymous said...

WEi konco Anwar yg ditangkap POLIS last weekl di kedai makan Cina tu.. Melayu PR apa nama ntah. itu pasal jiwa pun dh terbalik sbb makan kedai Cina..

Anonymous said...

Kad VISA aku Bank Islam jugak.. akaun gaji masuk BIMB, simpan tetap tabung haji.. Insya ALlah kita kan berjaya.. sama ada cepat atau lambat

PAstikan pembelian utk bulan PUASA dan Aidilfitri MAKSIMUM di kedai Muslim- JAKEL kedai kain.. brg2 di TESCO.. mana2 kedai Malyu runcit yg jual brg2 buat biskut, kek

Anonymous said...

Tolong bagi tau mekanik muda tu. Dulu tahun 80an ada buku kaedah mudah baiki motosikal dalam bahasa melayu.pengarangs
seorang india dan ada buka kelas baikimotor dibrickfield. Buku tu bagus ada banyak gambar bahagian enjin kalau dibarai itu tentu boleh pasang balik.satu hari ada seekor cita datang jumpa india tu nak beli hak cipta buku tu konon nak bagi hadiah bila beli minyak hitam enjin.india tu cakap kat saya kalau jadi dia nak jual pejabat(kelas) dan hakcipta buku kemudian hijrah ke australia. Namak tak bertapa cerdiknya persatuan mekanik motor cina.

Anonymous said...


BOIKOT BARANG CINA...ANWAR IBRAHIM SAJA YG SUKA BARANG CINA!!

Anonymous said...

Semalam melilau aku cari gas dengan belakang kereta aku ada 1 tong gas kosong.

Jauh jugak aku pegi cari kedai melayu. Bukan takde kedai jual gas kt tempat aku....ada jual tapi tu kedai sepet punya.

Last2 aku pegi KR1M. Ingat ada jual gas kt situ rupanya takde. Hampa betul aku. Aku siap pesan kt cashier tu suruh bagitau pihak atasan dia mintak jual gas Petronas kt KR1M.

Jenuh giler aku cari semalam. Last2 pagi tadi dengan hati yang terkilan beli jugak la gas kt kedai area rumah aku. Kedai sepet punya.

Sedih wehh.

Kesimpulannya...semua KR1M MESTI ADA JUAL GAS MEMASAK.

Anonymous said...

Ada yang minta syarikat orang melayu untuk kerja kerja renovation bagi kawasan Shah Alam dan Kelang.

Aku ada kenalan seorang kontrektor melayu yang buat ubahsuai rumah ni, kerja tambahan ruang rumah, grills, plaster ceiling, pendawai letrik, hiasan dalaman dan lain lain lagi yang berkaitan ..

Tuan boleh hubungi En Nasaruddin nombor telefon 0122361767

Kalau dia tanya mana dapat nombor telefon ni..katakan customer dia yg ubahsuai rumah di Denai Alam Bukit Subang...

Semua pihak harus berusaha dan bekerja untuk menyumbang kepada usaha dan kempen boikot cina kafir pemakan babi tu..

Bolehkah umno mempelopori "supermarket UMNO" ...sebanyak mungkin ...fikirkan!!!

Anonymous said...

Alhamdullilah.....

doa aku berpuluh tahun utk kita melayu/islam berjihad ekonomi telah Allah tunjukkan dan amalan aku yg dah berpuluh tahun x membeli dari cina....telah Allah terjemahkan.....teruskan....jgn takut....biaq pi depa naikkan rega....dlm ekonomi...ada 1 bab yg dipanggil goverment intervention....insya Allah....goverment akan bukak mata kalu rega barangan melambung tinggi......aku percaya....DS Muhyiddin byk idea dlm field eco or comparison eco.....ingat x mase dia jadi menteri HEP & KDNKK dlu.....cina wat hal psl kelapa...dia kate x pe.....kami import kelapa dri india (melalui kopeasi melayu).....bila cina wat hal naikkan rega ayam.....DS Muhyiddin kate x pe.....kita import dri Indonesia......amiiiiiikkk kauuuuu.....byk supplier & penternak cina bungkus mase tu....so, sedara2 ku aku mengajak, menyeru & merayu....istiqamah kan kempen ini & jgn segan2 tulis & email ke DS Najib & DS Muhyiddin ttg akar umbi ini telah bergerak.....tapi tulisan tu biaq lah ada faktanya.....pasai org melayu yg x sedaq diri tu biaq pi lah......lelama dia akan terpinggir.....yg penting kita sebarkan & kempenkan boikot ini kpd seluruh melayu/islam....agar kita mendapat sokongan majoriti/popular...Allah hu Akhbar

Anonymous said...

Saya pun boikot. BCL BBC! Moto - Rapatkan Saf, Fardhu Kifayah First dan BMF - Beli Melayu First! Perawakan diri pula - Tunjuk muka garang jer kat mana2 cine yang bertembung dengan saya hatta didalam lif! Muka garang mata buntang! MGMB!

Masa untuk berlemah lembut dan bertoleransi sudah TAMMAT!

Anonymous said...

Aku rasa kenaikan mendadak harga rumah di bandar adalah permainan cina juga supaya melayu tk mampu beli... Tanpa kenaikan sebarang kos kpd petrol..besi. ..simen... Batu... Tp harga rumah naik mendadak.. Dulu harga 160k Je sekarang dh jd 400k dan ke atas... Mereka main harga menyebabkan melayu terpinggir dr bandar...
Mereka juga hanya bina rumah kos tinggi sahaja d bandar skrg ni...

Anonymous said...

kepada yang habis gas masak beli terus dari gas petronas ..confirm dari melayu kita..

Anonymous said...

kepada yang kerja gaji ciput tapi ada tanah baik berenti pi bela ayam daging dan ayam telur, nak kasi ayam cepat besar dan gemuk bagi makan jagung rebus dengan ikan insyaallah ayam cepat besar dan gemuk

minat buku said...

Dari permulaan kempen boikot ini aku merasa akan ada suara-suara sinikal dari kalangan orang melayu sendiri. Memang terbukti ada pandangan yang 'bernas dan fair' dari blog ternama spt AKJ & Mummy Rokiah yang tak mahu percaya boikot ini ada impaknya.

Cuma aku nak ingatkan! iYa.. Melayu urban ternyata menolak kita tetapi jangan lupa pula Melayu kampung yang telah memenangkan kita.

So, jangan pandang sebelah mata, dan kepada peniaga2 cina jangan takut bisnes anda ditempat melayu urban, konfem takkan terjejas...

Anonymous said...

blog rokiah tuu tapis komen, kalu dia berani lepaskan saja semua komen.. kompom berdesupp si rokiah tuu kena belasah dgn melayu.

Anonymous said...

Hold beli kereta second hand sementara waktu. Dealer akan bungkus sekrlip mata. Melayu paling ramai beli 2nd hand. Beli terus dari owner..

Anonymous said...

Siarkan gps coordinate sekali. Google map.

Anonymous said...

Cina wholesale akan clear stok mereka kpd melayu disebabkan peruncit cina tak mau order sb barang x laku. Silap haribulan dgn harga runtuh.. Kalau x cashflow x jalan..

Anonymous said...

repair kete kat bengkel melayu. kat bengkel cina kang kene kencing. barang tak rosak pun disuruhnya tukar.

Anonymous said...

MANA PERGI PENGUATKUASA KEMENTERIAN PENGGUNA? UNTUK BUAT KERJA-KERJA RUTIN JER?
SINCE MEREKA TELAH MENAIKKAN HARGA-HARGA BARANG, JADI APA LAGI? AMBIKLAH TINDAKAN JANGAN DIAM JER. BILA MEREKA MENGAMBIL TINDAKAN BARULAH KEMPEN BOIKOT DAPAT DISELARASKAN. KALAU BENAR-BENAR JUJUR BANTULAH BANGSA INI, DAN NEGARA INI YANG SANGAT KU CINTAI MALAYSIA. JANGAN AMBIK TAK KISAH JER

Anonymous said...

Nak renovate house? Call kntraktor Melayu ni Atan 0166251955

Anonymous said...

Call je Petronas di hotline ni 1300888427. Bgtau yg kau nak supplier Melayu hntar gas kat engko

Anonymous said...

Cepat adakan alternative baru optimum impact cepat cepat rebut peluang ini rajah bumiputera

Anonymous said...

Aku nak boikot low yatt tapi nak beli komputer ngan hfone kat mane?

Anonymous said...

puas jugak merayau nak beli tv kedai melayu/islam tapi tak jumpa..trpaksa gak beli ngan cina, tp muka kelat la..dlm hati memang sengsara..tp tv dh rosak, trpaksa gak le cari ganti..

jadikan perniagaan mereka pilihan terakhir(cina), mmg diakui kita tak mampu nak beli semua dr muslim, tp banyak dr muslim kita boleh beli..terutama kedai2 runcit dlm kwsn melayu, tolonglah majukan perniagaan mereka, bila maju ramai lg akan buka mcm2 perniagaan..biar lambat asal tak sedar langsung..

kuasa beli di tangan melayu/muslim..jadi pada kita nak kayakan atau miskinkan sape?..gunakan sebaiknya..

teruskan jihad ekonomi..allahhuakbar..

Anonymous said...

Komputer beli kat koperasi ukhwah kat medan tuanku... h/p tak yah beli lagi la... pakai sampai hancur... tak mati takde h/p... haha

Anonymous said...

Kat Mydin pun ada jual tv... takkan pun beli kat mudah.. second hand pun ok...

Anonymous said...

barang2 kat kedai rakyat 1 malaysia (KR1M)pun naik harga. Apa kes? dulu susu tepung 1 M, 600 gm RM9.90....sekarang dan RM11.90. Dan banyak lagi barang di KR1M naik harga......cuba cerita sikit....kerajaan yg diundi melayu ni nak jaga rakyat ke nak jaga peniaga cina? jangan sampai org melayu meluat tengok muka PM.....peace

Anonymous said...

Beli TV di TESCO tkpun di AONBiG (ex Carrefour). Xpyh pegi kedai Cina..sure kena 'sembelih' la..

Anonymous said...

Tuan, kalau tak silap Ali Cafe tersebarai dalam barangan BBC dan perlu di boikot barangan Cina ini. Mungkin perlu beri teguran kepada pengurusan TV3 kerana hari-hari mengeluarkan iklan barangan tersebut.

Anonymous said...

Nak renovate rumah call roslan 013 397 9585. Back ground enguneer

Anonymous said...

kpd peniaga2 runcit boleh contact felda trading utk dptkan bekalan barang runcit...

Anonymous said...

Kerajaan sedang membanyakkan premis kedai coop di seluruh negara. Selain tu dptkan juga produk coop1m

Unknown said...

Yoa !!!!!!!!!!
:[