Sunday, April 20, 2014

TIBA MASANYA KERAJAAN TAK LAYAN DAN TOLAK PERSATUAN RASIS NI..BODOH SUNGGUH !


KLIK SINI

11 comments:

Anonymous said...

YA ALLAH; tolonglah selamatkan Tanah Melayu, pusaka nenek moyang kita dr. sebelum dijajah si KAPIR LAKNAT Barat-ZIONIS dan mana-mana puak pendatang KAPIR yg. dibawa si PENJAJAH buas tu!!

Lihat artikel BERNAS Zaini Hassan, ini; mengingatkan oemimipin Islam/Melayu kita yg. asyik TERLALKAI - di http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20140416/re_02/Tanah-Masjid-Tanah-TUDM-dan-Tanah-Air :

Tanah Masjid, Tanah TUDM dan Tanah Air

Oleh Zaini Hassan

16/04/2014

Dilema status tanah masjid

BENARKAH tanah-tanah masjid, surau, tanah-tanah perkuburan dan institusi keIslaman lain di negara ini tidak memiliki status hakmilik atau geran?

Adakah kerajaan BN yang menaungi beberapa negeri terlalu yakin bahawa negeri mereka akan kekal dinaungi selama-lamanya.

Jika ia berada di bawah BN, atau di bawah Pas seperti di Kelantan mungkin tiada masalah, tetapi bagaimana sekiranya terlepas kepada tangan DAP seperti di Pulau Pinang atau kuasa politik Melayu yang dipegang oleh DAP seperti di Selangor atau Perak?

Saya difahamkan di Selangor hampir kesemua tanah masjid dan institusi agama Islam tidak mempunyai geran hakmilik, yang membuka ruang untuk diambil alih sewenang-wenangnya pada bila-bila masa.

Ingatan ini, saya difahamkan telah dititahkan berkali-kali oleh DYMM al-Sultan Selangor, tetapi tidak diendahkan oleh kerajaan BN yang terdahulu.

Sekarang sudah terlambat.
Difahamkan ada antara di negeri pembangkang itu mahu meminta tanah untuk mendirikan masjid pun amat sukar. Macam-macam syarat diletakkan.

Antaranya, jika tanah masjid diberikan, kena agih juga sama rata untuk tanah kuil, tokong dan gereja. Mereka mempunyai kepercayaan semuanya harus sama-rata, termasukkan jika diluluskan lima hektar tanah masjid dalam masa yang sama kena lulus juga lima hektar tanah bagi rumah ibadat agama-agama lain.
Tahniahlah diucapkan kepada orang Melayu Islam yang telah bersetuju dengan langkah tersebut.

Bak kata pepatah Melayu kuno "nasi sudah menjadi bubur." Saya tidak kata kita tidak boleh makan bubur, namun saya masih belum berjumpalah orang memakan bubur sebagai makanan ruji setiap hari......

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

anti kominis dan DAPpigs said...

Apa susah2....kalau persatuan ding dong ni buat hal lagi, declare saja persatuan ni persatuan haram, seangkatan dengan parti kominis Melaya tu. Once declare saja, kita tangkap saja berok malaun yang masih degil lagi tu sumbat masuk lock up kat resort Bamboo river buat peneman saudara B.A.B.I kita tu....

Anonymous said...

Kjaan kene betegas....

Cina dpt 51% undi ....sbb tu belagak

Anonymous said...

TUTUP JER SEKOLAH VENARKULAR.

MEREKA TELAH LANGGAR KONTRAK SOSIAL.

MACAM MENDOKONG BIAWAK HIDUP.

MACAM DURI DALAM DAGING.

TUTUP SEKOLAH VENARKULAR HABIS CERITA.

tobeng said...

Nokharromm punya dong zhong..

Anonymous said...

i GOD gap u BATman GAP

Anonymous said...

Kalau kerajaan tak tutup sekolah vernakular menternak babi ni maka kerajaan harus membina sekolah khas etnik-etnik bumiputera yang lain.

Anonymous said...

dah berbuih mulut agar persatuan ni di haramkan, tutup semua sekolah vernacular..tapi Najib & Muhyiddin buat buat pekak badak jer.....

Anonymous said...

apa kerajaan perlu buat ialah ketegasan dan jangan keterlaluan kompromi. dalam melaksanakan hak2 perlembagaan maka kesungguhan dan keberanian adalah tuntutan wajib. jika pihak berkenaan tidak sanggup memikul tugas dan t/jawab mempertahankan apa yg termaktub dalam perlembagaan, sila undur diri. jangan sampai bila kita mati, kubur yg sepatutnya direnjis air mawar dan dibacakan surah yasin oleh anak cucu akan disirami dengan air kencing berserta sumpah seranah mereka. kumpulan seperti dong zong atau apa zong sekalipun jika sudah keterlaluan, kurang ajar, biadap dan lupa apa perjanjian menerima keturunan mereka menjadi rakyat malaysia wajar diberi pengajaran. batalkan pendaftaran pertubuhan tersebut. jika masih bergerak juga atas kapasiti apapun, ambil tindakan dengan menangkap mereka. adakah dengan memberi muka dan kompromi berlebihan kepada golongan ini akan menyebabkan mereka hormat dan menyokong kerajaan? jangan haraplah. golongan ini akan sentiasa, aku ulangi SENTIASA melakukan provokasi, khianat dan menghasut masyarakat cina supaya benci kpd kerajaan yg memerintah. usaha seperti ini sentiasa berterusan sebab kerajaan melalui agensi yg terlibat tidak ambil berat, tidak apa, malas dan paling malang ialah bodoh tak sensitif dengan kesannya. kita lihat sekarang sejak tampuk pemerintahan dilepaskan oleh tun mahathir kpd penggantinya, kumpulan2 tertentu masyarakat cina semakin berani malah kurang ajar dalam menunjukkan rupa diri mereka yg sebenar. bukanlah bermaksud masyarakat cina semua begitu, tetapi kumpulan2 yg hormat kpd perlembagaan dan ada jati diri sebagai rakyat malaysia akan tenggelam dek gelombang biadap kumpulan2 pendesak kaum mereka. jika melihat keadaan ini bukan sesuatu yg mendesak untuk segera diambil tindakan, jangan menyesal jika suatu masa malaysia tiada rakyat bertaraf bumiputera. yakinlah bahawa jalan kearah melupuskan hak bumiputera sedang giat dirintis oleh kumpulan pendesak bukan bumi dengan dibantu oleh bumiputera yg kemaruk kuasa dan kurang akal.

Anonymous said...

dong zong puki anjing tak guna haram jadah! bodoh anjing nak sangat bahasa cina pegi china la. main sini buat apa? tak guna dunia akhirat. makhlok mata duitan

Anonymous said...

TUTUP JE SEKOLAH CINA NI. SEKOLAH CINA NI MELANGGAR AKTA BAHASA KEBANGSAAN. PEDULI APA CINA NI DPT UNDI 51%.KITA MASIH ADA INSTITUSI RAJA2 MELAYU DI TANAH MELAYU NI.DULU KITA BENARKAN ANAK2 MEREKA BELAJAR BAHASA MANDRIN ATAS ALASAN NAK BALIK KE NEG CINA. BILA CINA TAK BAGI DORANG NI BALIK TUTUP JELAH SEKOLAH MANDRIN NI.BERAPA KETAT ANAK2 CINA NIBYG FASIH BAHASA MELAYU DUDUK DI NEGARA INI?