IKLAN BERBAYAR

Tuesday, November 30, 2010

KISAH BENAR AIR SELANGOR DI BULETIN UTAMA MALAM INI.

malam ini dalam buletin utama jam 8 , KISAH BENAR AIR SELANGOR DAN ISU TABUNG BUDI akan disiarkan.

juga pada masa yang sama RTM akan menyiarkan kisah ini scara eksklusif jam 8 malam.

saksikan kebenaran fakta daripada SYABAS dan bezakan pembohongan isu air yang dimainkan oleh kalid gagap.

SEBARKAN.. 

MELAYU ITU ANUGERAH TUHAN !

anwar anugerah tuhan
pkr anugerah tuhan
pas anugerah tuhan
dap anugerah tuhan
kalid gagap anugerah tuhan

tapi anugerah dari sudut yang mana ?

dulu selepas kewafatan baginda rasulullah saw para sahabat r.a ajmain terus mempertahankan anugerah tuhan yang telah dikurniakan. kurniaan teragung iaitu kalimah iman dan islam.

anugerah ini yang memungkinkan abu bakar as siddiq r.a berperang dengan kafirin dalam perang ar riddah. perang pertama dalam sejarah selepas kewafatan nabi muhammad saw.

perang gerakan ar riddah ini merupakan anugerah tuhan yang diberikan kepada sahabat r.a ajmain.

jika perang menentang murtad ini boleh berlaku selang beberapa bulan selepas kewafatan rasulullah saw, apakan pula halnya DUGAAN  kita umat yang telah ditinggalkan jauh 1500 tahun jaraknya.

umar la katab adalah khulafah ar rashidin yang ke 2. hebatnya pemerintahan umar, dia bisa menaklukkan 2/3 dunia. islam bertapak di seluruh benua hingga ke bumi china dan india.

umar al katab dibunuh oleh pemuka islam yang munafik, abu lu'lu ah. abu lu'lu adalah seorang pemuka syiah yang menikam umar semasa solat subuh jemaah. syiah adalah musuh utama islam.

kepada ahli politik yang cuba menggunakan syiah untuk kepentingan politiknya adalah umpama lahanat yang bersetuju dengan pendapat syiah yang mengatakan muhammad ,abu bakar,umar uthman itu patung quraisy !

kesultanan melayu sudah bertahan selama hampir 500 tahun. dikala seluruh rakan kesultanan islam telah tumbang, raja-raja melayu masih terus dapat menahan asakan puak munafik dan kafirin.

kerajaan islam pertama pasca khalifah yang berempat adalah khalifah muawiyah, diikuti dengan abasiah dan seterusnya di seluruh pelosok dunia telah telah melahirkan dinasti islam yang bersilih ganti.

tatkala kafir memancung kepala kesemua saki baki wali-wali dan ahlul bait keturunan rasulullah, anugerah tuhan  telah menetapkan agar kesemua keturunan ahlul bait ini menukarkan nama dan penampilan mereka dalam menyampaikan syiar islam.

islam bukan bermula tapaknya di melaka, sebaliknya di bumi trengganu. hakikat ini diakui oleh para sarjana sejarah yang pernah singgah di trengganu. dalam aksi kekagumannya, sarjana sejarah inggeris ini menyatakan kehidupan sosial dan tingkah laku  umat melayu di trengganu ini laksana kehidupan 'muhammad'.

500 tahun kesultanan melayu yang ada darah ahlul bait ini pertahankan islam. 

dikala kerajaan islam yang hebat seperti demak,acheh,patani,palembang tumbang kerajaan kesultanan melayu ini masih terus bertahan.

inggeris mengakui bangsa melayu ini bukan sebarangan bangsa. bangsa ini pernah digelarkan sebagai ma-da-yo oleh sejarah sanskrit ribuan tahun yang lalu.

bangsa melayu tidak mampu ditewaskan dengan peperangan senjata mahupun tangan. 

tun perak,sultan pahang,kesultanan johor,kesultanan selangor antara pimpinan islam anugerah tuhan yang diberikan peluang untuk berentap dengan kuasa asing. melayu yang wan azizah cuba jahanamkan ini senantiasa menang.

melayu pernah sedikit terleka, ini ulangan sejarah yang sama. namun leka melayu akan disusuli dengan kebangkitan luar biasa mereka.

malayan union adalah senjata kafir sejak 1500 tahun untuk menghapuskan islam dan penganutnya.

inggeris akui melayu tidak dapat ditumbangkan dengan senjata, namun melayu dirosakkan dengan akal pemikirannya. samalah peringatan dan  ulangan hadis rasullah saw.

malayan union melayu bangkit. 13 may melayu jugak bangkit.

hari ini bangsa melayu berperang akidah juangnya dengan anwar ibrahim , anjing kafirin paling setia selepas kamal attaturk.

bukan sekadar itu partai pas juga manifestasi ulangan kelompok penggadai dan Penghancur islam yang hebat selepas khawarij dan syiah.

sayang anugerah yang tuhan kurniakan ini tidak kita rebut.

kita masih membisu dalam mempertahankan agama suci islam. masih berkira-kira persoalan remeh temeh sebagai alasan menzahirkan kelemahan .

aku terasa terpencil dan sedikit kecewa dengan anugerah yang tuhan telah berikan kepada pimpinan umno yang dapat menguasai negara sejak kita merdeka lagi.

baru 2 tahun menjadi pembangkang, segala semangatnya telah hilang. 

BANGKITLAH WAHAI SAUDARAKU.


ANWAR PM , KIT SIANG TPM ..HADI ?

tugas hadi wat ceramah je la. habis 2 penceramah, MC umum kutip duit jihad ..bawak karung ke hulu ke hilir.

sejak dari tahun 50an sampai ke politik siber, status pas sekadar menjadi pelacor politik terulung malaysia. boring-boring buat demo atau pun baring atas jalan raya...kah kah kah

Monday, November 29, 2010

AYAT QURAN DILACOR LAGI..YA ALLAH AMPUNKAN DOSA KAMI


YA ALLAH ..hancurkan lah parti pkr ini ! KLIK SINI

ISU AIR SELANGOR : PEMBOHONGAN PAKATAN SELANGOR (BAHAGIAN 5)

KALID GAGAP KATA ;

penswastaan air diberikan kepada pihak yang rapat dengan ketua eksekutif kerajaan sedangkan mereka tiada kepakaran dan tiada track rekod yang baik.

RAKYAT WAJIB TAHU  ;

penswastaan air diberikan kepada syarikat yang memiliki tenaga kepakaran yang tinggi,kedudukan kewangan yang kukuh dan telah menunjukkan prestasi yang cemerlang.

sebagai contoh PUAS diswastakan kepada anak syarikat puncak niaga iaitu SYABAS kerana puncak niaga punyai track rekod yang baik dalam pengurusan air sejak 2006.

RAKYAT WAJIB TANYA PADA KALID GAGAP :

apa jaminan pengambilalihan SYABAS oleh kerajaan pakatan nasibnya tidak sehancur sepertimana KSSB tunggang langgang kan urusan pasir di selangor ?


TOK JANGGOAT PUTIH ?

tok janggoat putih
dulu bukan main hebat aksinya mempertahankan bahasa melayu
sanggup melucutkan jawatan sasterawan negara
gara-gara kecintaannya terhadap bahasa ibunda tercinta

kesana kemari melaku aksi
demontrasi BERSIH dia tunjangi
alasannya mahu mempertahan bahasa ibunda pertiwi

hari ini dia hadir di kongres PKR
mendengar secara langsung akan gagasan wan azizah

KETUANAN MELAYU HARUS DIHAPUSKAN.

sayang tok janggoat sudah tak peduli lagi
antara makna bahasa dan maksud tersirat MENGHAPUSKAN HAK BANGSA SENDIRI

mungkin tok janggoat sudah diliwat akalnya 
oleh anwar al jxxxxi ?

NAJIB WAJIB BAGI INSENTIF KEPADA WAN AZIZAH.

aku bersetuju wan azizah hina bangsa melayu. malah aku galakkan wan azizah pertingkatkan lagi serangan beliau terhadap bangsa melayu.

kalau boleh bukan sekadar ia dilakukan secara annually sahaja, malah wajib dicernakan dalam setiap program mingguan hatta bulanan partai pkr.

kita wajib memberi galakan secara berterusan kepada wan azizah untuk terus menerus menghina bangsa melayu.

bloger pro umno juga harus memberikan liputan luar biasa akan setiap patah perkataan dan bait-bait hebat wan azizah.jangan marahi kak wan , dia semakin serius untuk 'menolong' kita.

galakan insentif berbentuk geran atau biasiswa wajar diberikan pihak kerajaan kepada wan azizah atas kerjasa keras beliau  membantu umno dalam menaikkan kebencian bangsa melayu terhadap pkr.

come umno, come on presiden umno..mana nak dapat pihak lawan yang suka jaringkan gol sendiri ?

tak lupa selain wan azizah, pak tua niky ajis wajib juga diberikan insentif yang layak. 

namun aku agak gusar bila kit siang mulai kurangkan serangan beliau terhadap melayu. mungkin ada sesuatu yang tak kena kot ?

PKR SUDAH BERSEDIA MENGKUBURKAN PAS ?

wan azizah mencetuskan polemik sekali lagi. polemik ini lebih ganteng daripada makna katastrophi.

jijah mahu hapuskan ketuanan melayu. tampak ia beralas pedang bermata dua. 

pertama mahu menjilat terus saki baki sokongan  antai melayu yang sedia ada. mengekalkan penghinaan ke atas bangsa  melayu penting untuk survival PKR. menganjingkan nama melayu merupakan laba politik besar untuk mereka.

jelas mainan politik sebegini pernah menguntungkan mereka tanggal 8 mac 2008.

namun dicelah-celoh sorakan menghina melayu, secara halusnya PKR bakal menghancurkan masa depan pas semasa pru ke 13 nanti.

perkiraan politik punyai 2 acara. pertama mengekalkan momentum perjuangan dan kedua menang pada hari pengundian.

bobrok mungkin parti pas ini. di akhir pertembungan penentuan kerusi pru ke 13 nanti, pas akan bertembung dengan partai umno di kerusi majoriti pengundinya melayu.

di saat pkr begitu taksub menghina bangsa, pas terlupa implikasinya pas juga bakal terbabit sama.

lihat betapa ketinggalannya pemikir pas dalam menjana survival politik mereka. dalam ketawa ia bisa mendatangkan duka nestapa.


Sunday, November 28, 2010

SELANGOR BOLEH TUMBANG PADA PRU KE 13 ?

kenyataan kit siang yang menyatakan selangor bakal tumbang perlu dipandang serius. 

aku hanya boleh bercakap atas dasar pengamatan kami tentang ngo yang menjadi 'PERANCANG KAJIAN STRATEGIK KIT SIANG' yang senantiasa tepat dalam menyalurkan maklumat perincian,ketepatan data dan keputusan.

NGO PERANCANG KAJIAN STRATEGIK KIT SIANG bukan sebarangan NGO. think thank ini paling cekap menganalisa isu.

bila kit siang kata selangor bakal tumbang, ianya datang datang rumusan kumpulan NGO kit siang. KLIK SINI

SSDE KUALA SELANGOR. PEMBONGKARAN ISU AIR KALID GAGAP !

kupasan menarik bloger umno kuala selangor dalam siri ceramah SSDE di kuala selangor. KLIK SINI

CAI ANWAR DAH KELUAR ! TAHNIAH UNSPINERS !

bloger unspinners dah keluarkan cai-cai anwar dalam memenangkan barua dia dalam pemilihan pkr.hebat unspiners. KLIK SINI

Saturday, November 27, 2010

KD TUANKU SULTAN ISMAIL PETRA SEMAKIN SIHAT.


Tuanku Ismail Petra kelihatan berada dalam keadaan sihat ketika disorong dengan kerusi roda menaiki kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Alphard.

Pengelola Istana Diraja Kelantan, Datuk Abdul Hamid Hamad berkata, Pemangku Raja, Tengku Muhammad Faris Petra telah memperkenankan supaya ayahanda baginda dibawa pulang ke Istana Mahkota.

Juga menarik ialah apabila doktor peribadi Sultan Kelantan, Dr Amir Ramli menegaskan, penilaian tahap kesihatan Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra yang dilakukan oleh panel perubatan dikuatiri tidak tepat kerana ia dijalankan dalam keadaan tertekan.

Beliau mempertikaikan kewibawaan 10 pakar perubatan yang menggotai panel itu berkata, ini kerana pemeriksaan berkenaan dilakukan secara mengejut selepas beberapa insiden yang berlaku sejak Selasa lalu.

Panel terdiri 10 pakar perubatan dilantik Kerajaan Negeri Kelantan dengan perkenan Pemangku Raja, Tengku Muhammad Faris Petra buat pertama kali berpeluang melakukan pemeriksaan kelmarin terhadap kesihatan Sultan Kelantan sejak dibawa pulang ke negeri ini pada 4 Mac lalu.

"Pemeriksaan yang dibuat secara mengejut itu tidak kena pada masanya ketika baginda masih berada dalam trauma.

"Dari segi etika memang tidak boleh buat laporan perubatan tanpa kerelaan dan keadaan pesakit yang tertekan, saya dapat tahu baginda tidak dapat rehat yang cukup sejak dua tiga hari lalu," kata Dr Ramli.

Selain itu Dr. Amir yang juga pakar perubatan dalaman berkata, beliau tidak menolak kemungkinan pada masa ini tahap kesihatan Sultan Kelantan semakin menurun jika dibandingkan sebelum ini iaitu sejak pulang pulang menjalani rawatan di Singapura.

"Sebelum ini Tuanku okay, rasional, sentiasa senyum dan gelak.

"Sekarang pasukan pakar perubatan di Istana Mahkota mengajar tuanku untuk bangun dan berjalan, boleh saya katakan perubahan dalam peringkat 80 peratus," kata doktor peribadi Sultan Kelantan sejak baginda pulang dari Hospital Mount Elizabeth.

Sultan Kelantan juga telah memfailkan satu writ habeas corpus berhubung penahanan yang didakwa dialami oleh baginda. Ia difailkan melalui enam peguam mewakili baginda.

Permohonan itu merupakan kes pertama seumpamanya yang akan didengar di Mahkamah Khas sejak ditubuhkan pada 1993.

Raja Aziz Addruse yang mengetuai barisan peguam berkenaan berkata, permohonan hanya dapat difailkan setelah mereka berjaya mendapatkan arahan daripada ahli keluarga diraja itu.
Lima pihak yang dinamakan sebagai responden dalam permohonan itu termasuk Ketua Polis Kelantan, Ketua Polis Negara, Ketua Pengarah HUSM Kubang Kerian.

Juga dinamakan ialah Ketua Pengarah Kesihatan (Kementerian Kesihatan Malaysia) dan juga Kerajaan Malaysia.

Sehubungan itu, kerajaan juga dituntut supaya membuat penjelasan berhubung layanan yang diberikan ke atas Sultan Kelantan yang didakwa telah dinafikan hak dan kebebasannya.

Ditanya sama ada Pemangku Raja,Tengku Muhammad Faris Petra akan dinamakan sebagai reponden, peguam kanan Raja Aziz Addruze menolaknya dan menuding tanggungjawab itu ke atas kerajaan persekutuan dan polis, beliau berkata: "Bagi kami, Pemangku Raja tidak relevan dalam perkara ini.


Pihak yang aktif adalah polis dan kerajaan persekutuan - mereka adalah pihak yang menghalang sultan,” katanya.


Peguam Param Cumaraswamy, yang juga hadir pada sidang media itu berkata kerajaan persekutuan perlu menjawab banyak soalan.


Pada sidang media sama, seorang lagi peguam, Datuk Param Cumaraswamy berkata pihak polis perlu membuat penjelasan segera dalam isu melibatkan penahanan baginda tuanku.


"Kedua-dua ketua polis negeri Kelantan dan ketua polis negara ada banyak penjelasan yang perlu dibuat, mengapa sultan diperlakukan sebegitu rupa. Mereka bertanggungjawab (untuk jelaskan) kepada rakyat dan perlu bertanggungjawab atas segala tindakan yang telah diambil," katanya lagi.


Amat jelas kini kemelut istana Kelantan tidak berkisar dalam istana semata-mata kerana ia kini menjadi kes yang dibicarakan di mahkamah.

SSDE MALAM INI DI PARLIMEN KALID GEREJA !

ssde serang parlimen kalid gereja malam ini..

JOM HADIR.

27 nov 2010. sabtu jam 9 malam.
parlimen shah alam , dun batu tiga.

lokasi : rumah tn haji abu bakar bin sharif.
alamat : lot 625 jalan tegas ,kg padang jawa shah alam.
penceramah : sdr ezam mohd nor dan ustaz ahmad najib (bekas YDP pas gombak)

sms maklumat ini kepada rakan anda. jom tumbangkan kalid gereja di shah alam !

SSDE. TAHNIAH UMNO BAHAGIAN KLANG !

ceramah ssde di telok gong klang sekali lagi mempamerkan semangat rakyat untuk menumbangkan pakatan selangor pada pru ke 13 nanti..

efisensi dan kreativiti seluruh jentera umno bahagian klang dalam menarik rakyat hadir ceramah cukup hebat..

gambar akan kami uploadkan dalam masa terdekat.

betul ke ketua umno bahagian klang namanya dato mazlinor ? jika benar gap dan pengurusan ssde ucapkan tahniah kepada anda..SYABAS UMNO KLANG ! 

tabik gap kepada kamu !

Friday, November 26, 2010

KALID HALANG BANTUAN KEPADA RAKYAT.

kalid kata pakatan rakyat adalah untuk membantu rakyat. kuasa rakyat, dari rakyat untuk rakyat kepada rakyat. semua program pakatan rakyat dinamakan 'rakyat'.

rakyat itu, rakyat ini. paling kecoh kisah pemberian air percuma kepada rakyat.

air percuma ini adalah siri kerja yang takde buat homework, tak proper dan kelam kabut.

orang yang mampu bayar pun layak dapat anugerah ini. sayang flat kat taman medan yang sepatutnya dapat rasai  hadiah ini tak dapat. pasal meter air mereka pukal dan bukan individu.

jadi SYABAS buat tabung budi. tujuannya menolong secara langsung 'rakyat yang susah' di selangor. kategori ini layak mendapat bantuan tabung budi.

konsep tabung budi ini cukup mudah.

-rakyat selangor yang kata dia sepatutnya tak layak dapat subsidi air pasal mampu bayar, akan isi borang SYABAS dan minta mereka serahkan duit subsidi dan dikumpulkan dalam tabung budi.

-duit ini pulak adalah subsidi air RM11 yang pakatan selangor bagi.

-tabung budi ini pulak punyai database. list-list rakyat yang paling miskin tak mampu bayar bil air. tak kisah yang tertunggak atau apa pun. 

-penyiasat SYABAS akan selidik latar belakang penerima sebelum bantuan diserahkan kepada mereka.

-maknanya penubuhan tabung  budi ini berkonsep 'rakyat senang' tolong 'rakyat miskin'.

aku dapat tahu program ini mendapat sambutan hangat daripada pihak rakyat yang memberi dan menerima.

2 hari lepas kalid gagap dan pakatan rakyat MENGANCAM SYABAS supaya memberhentikan bantuan direct ini kepada rakyat.

kalau tak batalkan tabung budi ini, lesen SYABAS akan dibatalkan.

busuk hati tak kalid gagap ? dek kerana politik dendam rakyat pun jadi mangsa kalid gagap.

SSDE MALAM INI

 26 november 2010 (jumaat) 9 malam 

( 2 CERAMAH )

bahagian klang, dun pelabuhan klang
lokasi : perkarangan bilik gerakan umno cawangan kg hamid tuah telok gong.
penceramah : sdr fairus khairuddin dan ustaz kamal saidin

bahagian kuala selangor, dun bukit malawati.
lokasi : dewan masyarakat bintang gemilang bandar baru kuala selangor.
penceramah : sdr zahid md arip dan ustaz ahmad najib

SEBARKAN

SSDE MALAM INI

26 november 2010 (jumaat) 9 malam 

( 2 CERAMAH )

bahagian klang, dun pelabuhan klang
lokasi : perkarangan bilik gerakan umno cawangan kg hamid tuah telok gong.
penceramah : sdr fairus khairuddin dan ustaz kamal saidin

bahagian kuala selangor, dun bukit malawati.
lokasi : dewan masyarakat bintang gemilang bandar baru kuala selangor.
penceramah : sdr zahid md arip dan ustaz ahmad najib

SEBARKAN

PAKATAN SELANGOR TERCUNGAP-CUNGAP

kempen kembalikan hak air kepada rakyat yang dimainkan oleh pakatan selangor makin tak dapat sambutan.

asal kempen nak kutip 100 ribu tandatangan. yang baru dapat tak sampai 800.
mengikut maklumat terbaru, kalid arahkan kesemua ketua kampung di selangor dapatkan 200 tandatangan kat kampung masing-masing.

tak cukup dengan itu, kalid bayar iklan kat malaysiakini di tapak baner yang paling atas. iklan yang kerajaan negeri buat tu bayarannya RM1500 sehari. 10 hari RM15000 semuanya pakai duit rakyat.

kempen ni dinamakan kembalikan hak air kepada rakyat selangor.

cuba tanya kalid ?

kembalikan yang macamana ?
siapa yang curi air penduduk selangor, makhluk asing ke ?

kalid tolonglah berhentikan gimik murahan sebegini. basic kehidupan kat dunia sekarang ni, semuanya berbayar kalid. masuk toilet kat central market pun dan 50sen.

takkan SYABAS buta-buta nak bagi free je air kat pengguna. rasional lah sikit. kerja dan flow  air mentah yang kotor dibersihkan sampai jernih takkan takde kosnya kalid.

rakyat selangor lebih matang dalam menilai persoalan HAK dan KEPERLUAN. tak salah bayar lebih sedikit asalkan kualiti air dan perkhidmatan SYABAS berada dalam keadaan paling memuaskan.tunggu pendedahan seterusnya tentang isu ari selangor.


KARPAL KATA THE WORLD IS WATCHING.

politik slapstik.

politik slapstik ni bermaksud cuba nak memberi gambaran bahawa wacana pandangan politiknya diangkat di seantero dunia. 

gambaran dan persepsi sanya dia diangkat untuk menjadi jagoan menegakkan demokrasi dan hak asasi. hari ini karpal singh mengulangi gonggongan politik slapstik.

the world is watching, kata pak karpal. isunya menyentuh tentang kes liwat anwar bin ibrahim.

karpal singh manifestasi punjabi mudah lupa. karpal sebenarnya bukan penganut sikh yang baik. dia bercakap bohong dalam perjuangannya.

sayang dignity dan maruah nya hancur tatkala dia bersetuju untuk membela peliwat teragung.

the world is watching ertinya karpal cuba membawa arah akan judgement liwat kes anwar yang  berat sebelah. anwar dinafikan hak sebagai  tertuduh.

kasihan, karpal cuba menakutkan tuan hakim dengan ugutan kiasan sebegini. murah sungguh jatidiri karpal singh.

karpal juga wajib tahu  THE WORLD ALSO WATCHING YOU tatkala kamu menyatakan anwar sememangnya seorang peliwat pada sidang parlimen disember 1997.

kepada ahli parlimen BN, tolonglah printkan hansard parlimen ni dan serahkan pada karpal. punjabi mudah lupa.

Thursday, November 25, 2010

KP SELANGOR : KJ LANTIK BUDAK KJ !

kj lantik budak kj iaitu zainuri menggantikan budak kj iaitu suhaimi ghazali sebagai kp umno selangor.KLIK SINI.

OMG ! OMG ! OMG ! OMG ! 

BRAVO SINAR HARIAN ! KEMPEN 'SELAMATKAN AIR' OLEH PAKATAN GAGAL !

akhbar sinar harian sekali lagi menampilkan keberanian pemberitaan. 

kempen kutip 100 ribu tandatangan dalam siri KEMBALIKAN HAK AIR SELANGOR oleh pakatan semakin tak mendapat sambutan.

BRAVO SINAR HARIAN ! TAK LUPA JUGA...KEPADA UTUSAN,BERITA HARIAN,TV3 DAN RTM !


tahniah wartawan sinar harian kerana berani ! gap bangga dengan kamu .

kah kah kah kalid padan muka.. hati busuk tuhan tak suka tau :)