IKLAN BERBAYAR

Monday, April 29, 2013

HAPUSKAN DAP LAKNATULLAH : KEPADA MELAYU JOHOR KAMI BERGANTUNG HARAP !



Pilihanraya berdarah 1969 merupakan satu pengajaran keras yang tidak harus dan tidak akan dilupakan oleh rakyat Malaysia.  Orang yang bijak pasti tahu bahawa mereka yang melupakan sejarah akan terpaksa melalui yang sama berkali-kali.  

Bagaimanapun, setelah bertahun berlalu dalam suasana aman dan makmur, segala trauma dari tragedi tersebut, walaupun tidak pernah dilupakan, mula kelihatan bagai sebuah mimpi yang ngeri.  

Pun begitu `jauh di dalam minda kita, kita sentiasa waspada kalau-kalau sejarah itu berulang, terutamanya sejak pemecatan Anwar Ibrahim.  Sejak pemecatannya, beliau terus mengancam negara ini dengan drama ganas setiap kali melihat ‘peluang’ untuk berbuat demikian.  Dan setiap kali juga, drama itu menyegarkan kembali ingatan terhadap tragedi 13 Mei.  

Reformasi, Bersih atau apa jua nama demonstrasi yang didalanginya, matlamatnya adalah jelas iaitu untuk mencetuskan huru-hara, ketidakstabilan dan krisis.  Kita pasti, sekiranya beliau kalah lagi dalam PRU kali ini, maka bagi Pakatan Rakyat, anarki adalah perlu untuk memastikan impiannya menjadi Perdana Menteri tercapai.  

Beliau tahu bahawa impian tersebut tidak begitu sukar untuk dicapai dengan DAP, yang menjadi dalang utama tragedi 13 Mei, berada di pihaknya.  

Mengimbas sejarahnya, tragedi tersebut tercetus apabila DAP tidak lagi mampu menyembunyikan warna sebenar mereka sebagai rasis dan chauvinis Cina. 

 Sejak azali lagi, parti DAP lahir dan hidup atas kebencian terhadap Melayu, kerajaan, Sultan dan apa saja yang merujuk kepada perkara-perkara ini.  

Sebelum pilihanraya 1969 yang diadakan pada 10 Mei, keadaan sudah pun mula tegang berikutan tempoh berkempen yang panjang iaitu 21 hari.  

Tempoh itu digunakan sepenuhnya oleh pembangkang (DAP, Gerakan dan PPP) untuk mempromosi perkauman, kebencian, prasangka, keraguan serta keangkuhan kerana kejayaan mereka menguasai ekonomi negara ini.  Mereka juga menghina dan memperlekehkan Melayu yang ketinggalan jauh di belakang.  

Bertitik tolak dari situ, keputusan PRU kemudiannya menyaksikan Perikatan kehilangan majoriti 2/3 iaitu pengurangan jumlah kerusi Parlimen dari 89 kepada hanya 66.  Gabungan pembangkang Cina memenangi 25 kerusi manakala PAS 12.  

Pembangkang menganggap keputusan tersebut sebagai kemenangan di pihak mereka, atau sekurang-kurangnya di Kuala Lumpur.  Maka, pada 13 Mei, mereka pun mengadakan perarakan lengkap dengan penyapu yang diikat di kenderaan sebagai simbol ingin ‘menyapu bersih’ Melayu dari bandar itu.  Mereka turut melaungkan kata-kata kesat dan mendabik dada bongkak terhadap Melayu.  

Pertumpahan darah berlaku apabila mereka gagal mengawal diri dan berarak memasuki kawasan Melayu, iaitu Kampung Baru, untuk mempamerkan keangkuhan mereka.  Jelas, mereka telah tersilap congak akan tahap kesabaran kaum Melayu yang selama ini dilihat lemah lembut dan suka mengalah.  Mereka tidak menyangka bahawa kaum Melayu akan bangkit melawan mereka.  

Dalam sekelip mata, Kuala Lumpur pun menyaksikan Cina dipancung, Melayu ditikam, rumah dibakar dengan sekeluarga di dalamnya, kereta dimusnahkan dan sebagainya.  Dalam satu kejadian, kongsi gelap Cina telah mengarahkan semua kaum Cina keluar dari panggung wayang sebelum mereka masuk ke dalam dan membunuh semua Melayu.  Keadaan huru-hara ini pantas merebak ke luar Kuala Lumpur terutama di bandar di mana terdapat ramai kaum Cina.  

Maka, darurat pun diisytiharkan di Kuala Lumpur.  Pasukan keselamatan seramai 2000 dari Rejimen Askar Melayu DiRaja dan 3600 polis dikerahkan untuk mengawal keadaan.  300 keluarga Cina dipindahkan ke pusat pelarian di Stadium Merdeka dan beberapa tempat lain bagi memastikan keselamatan mereka.  

Pada 16 Mei, Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) ditubuhkan dengan perkenan YDP Agong, Sultan Ismail Nasiruddin Shah diketuai oleh Tun Abd. Razak.  Dengan Parlimen digantung, maka Mageran memegang kuasa tertinggi selama 18 bulan.  Mageran telah memperkenalkan langkah keselamatan bagi memulihkan keadaan termasuk menubuhkan pasukan sukarelawan, tentera sempadan dan battalion pasukan polis.  Keadaan pulih secara perlahan-lahan. 

Laporan rasmi menunjukkan kematian berjumlah 196 orang, cedera 439, hilang 39 dan ditahan 9143.  Bagaimanapun ramai yang percaya bahawa jumlah kematian adalah jauh lebih tinggi.  Angka-angka lain yang signifikan dalam sejarah ini ialah jangka masa kempen yang panjang iaitu 21 hari, serta keganasan yang bermula pada hari ke-3 selepas pilihanraya.  

Sehingga ke hari ini, DAP terus konsisten menuduh UMNO sebagai dalang dan sebagai rasis kerana masih mengingati tragedi itu.  

Soalnya, bagaimana UMNO boleh melupakannya jika DAP masih lagi membawa sikap perkauman yang sama sejak 1969 sehingga kini?  Bukankah jelas bahawa orang-orang yang bijak tidak akan melupakan sejarah?

Ia mungkin satu kebetulan bahawa Pilihanraya ke-13 ini yang digelar sebagai ‘ibu kepada semua pilihanraya’, diadakan dalam bulan yang sama iaitu bulan Mei.  Tetapi, kejadian bom di ceramah, letupan di bilik gerakan, pukul dan belasah serta kata-kata kesat termasuk membangkitkan semangat perkauman yang sedang dilakukan oleh DAP tidak mungkin satu kebetulan.  Malah, ia memperlihatkan seolah-olah semua ini adalah dirancang.  Dalam kata lain, seolah-olah ada  percubaan untuk mengulangi sejarah 13 Mei 1969.  

Hanya beberapa hari lepas, kita dikejutkan dengan pembunuhan pegawai tinggi kastam dengan tembakan.  Ia mungkin tiada kena mengena dengan pilihanraya, namun kita tidak boleh menolak sebarang kemungkinan.  

Penggunaan bahan letupan dan pembunuh profesional bukanlah cara Malaysia.  Malaysia mungkin telah melihat jenayah ganas tapi bukan dengan cara ini.  Jenayah sebegini pastinya dirancang rapi dengan dana yang banyak.

Maka, berbalik kepada Anwar Ibrahim, Raja Drama yang mempunyai hubungan akrab dengan puak Neo-con.  Pihak Neo-con sudah terdedah sebagai dalang di belakang kejatuhan beberapa pemimpin dan kerajaan di beberapa negara seawal 1940-an lagi.  

Objektifnya ialah menguasai sumber negara tersebut, lokasi yang strategik dan seterusnya memerintah dunia.  Ini dilakukan melalui rangkaian yang kompleks dalam bentuk NGO, agen, alat dan boneka yang telah dilatih, dibentuk, ‘dicipta’ dan ‘dipasang’ di negara-negara sasaran. 

Modus Operandi mereka adalah sama dengan strategi perjuangan Anwar iaitu memburukkan kerajaan sedia ada, mengadakan demonstrasi jalanan yang kemudiannya bertukar menjadi ganas.

Kita telah pun menyaksikan perkara yang sama berlaku di negara-negara Arab, yang mana dirujuk sebagai ‘Arab Spring’.  Kerajaan negara itu jelas telah gagal menangani ‘serangan’ oleh NGO, agen dan alat-alat Neo-con yang menyamar sebagai pejuang kebebasan, pertubuhan hak asasi serta parti politik.  Akibatnya, satu demi satu negara Arab jatuh dengan pantas, bagaikan kesan domino.  

‘Arab Spring’ inilah yang menjadi impian Anwar dan beliau tidak pernah menyembunyikannya.  Beberapa kali beliau dilaporkan menyebutnya di dalam wawancara dan kenyataan dalam media antarabangsa.  Antaranya, Financial Times pada 13 Januari 2013, Anwar berkata “Malaysia Spring dalam persiapan untuk berlaku.  PR pasti menang mana-mana pilihanraya yang bersih”.  

 Pada 24 Februari 2013 di Bangkok, Inter Press Service melaporkan Anwar berkata “Arab Spring adalah berguna bagi dunia Islam.”  Dan pada 15 April 2013, kepada US business Channel, CNBC, mungkin menyedari kenyataannya sebelum ini adalah ‘silap’, maka Anwar meringankan sedikit nadanya dengan berkata, “Peralihan dalam demokrasi dilakukan melalui pilihanraya maka kita tidak boleh membandingkan Malaysia dengan Timur Tengah atau Arab Spring”. 

Dengan hakikat impian ‘Malaysia Spring’ Anwar, dan DAP yang sarat dengan kebencian yang meluap-luap, serta dengan PAS yang mengalami kecelaruan emosi, ekstremisme rambang dan kesetiaan buta tuli, ditambah lagi dengan dana yang tiada hadnya dari pihak Neo-Con, maka tidak mustahil bahawa pengulangan sejarah 13 Mei kini berada dalam pembikinan.  

Jika difikirkan, slogan pembangkang sendiri, iaitu ‘Ini Kalilah’ dengan sendirinya menggambarkan maksud yang jauh lebih besar dari sekadar ‘sebuah pilihanraya yang paling penting’.  ‘Ini Kalilah’ seolah-olah tiada pilihan, iaitu hanya sekali ini sahaja dan buat kesekian kalinya.  

Oleh itu, bukanlah satu paranoia atau tokok tambah jika dikatakan bahawa keganasan yang berlaku dalam kempen pilihanraya kali ini hanyalah permulaannya.  Satu keganasan yang jauh lebih besar dan serius dijangka berlaku pada hari pengundian, sepertimana yang didedahkan oleh bekas pemimpin DAP yang telah meninggalkan parti itu.  

Tetapi jika kita melihat kembali sejarah 1969, hari ketiga selepas pilihanraya adalah hari yang benar-benar bahaya di mana kemenangan atau kekalahan boleh saja menjadi punca.  

Adakah kita sudah bersedia?  

FOTO ZULNORDIN SAKAT KALID GEREJA !


terbaiklah zul...

dari mula jumpa sampai abis asik dok nyakat je si gila kalid gereja ni..aku tinggal di shah alam.

jelas kedapatan mood jentera pas untuk up kalid gereja tak seperti 2008.

lebih menarik di kawasan shah alam ,taman eng ann, berkeley, bukit kuda KURANG LANGSUNG nampak foto kalid gereja dinaikkan !

ALLAHUAKBAR ! RAKYAT JOHOR HALAU KIT SIANG ..BAPAK RASIS LARI MENCICIT !

UBAH ALA DAP ADALAH DIA TAK PERNAH BERUBAH !





PENGUNDI CINA SUKA DEMOKRASI ALA PAKATAN !






PENGUNDI CINA SUKA HURU HARA ALA PAKATAN !





 


AYUH SELURUH PENGUNDI , KITA HANCURKAN MALAYSIA DEMI KIT SIANG DAN PAKATAN !



Sunday, April 28, 2013

JOHOR TOLAK RASIS DAP : KALED NORDIN TIDAK MAHU RAKYAT JOHOR BERPECAH !



JOHOR DALAM BAHAYA : UNDI KIT SIANG, ANDA DAPAT HADIAH INI..


pernah pijak kepala melayu.
tidak mustahil pijak kepala india.
tidak mustahil pijak kepala sikh.

JOHOR DALAM BAHAYA : KIT SIANG SUDAH MULA GAME RASIS ??!



Sebelum pilihanraya bermula, Kit SIang melalui Melayu yang dikuda, Salahuddin Ayub menyebut pihak BN akan bermain politik rasis.


Pelbaga kata-kata biadap dan rasis telah keluar dari penceramah DAP lain di seluruh Johor, tetapi belum lagi dari mulut Kit Siang. 



Kali ini dia sudah bertambah galak dengan waktu kempen tinggal seminggu dan hadhirin di ceramahnya sudah menarik ribuan penonton Cina.



Ketika program walkabout hari ini ketika bertemu dan bersapa dengan pengundi Cina Gelang Patah,Lim Kit Siang berkata secara terbuka dgn pengundi Cina Gelang Patah kata org cina yang tak undi kaum sendiri sebagai pengkhianat. 



Kata-kata sedemikian akhirnya mendedahkan bahawa DAP bukanlah pejuang demokrasi atau multiracialism tetapi perjuangan perkaumancuvanis cina.



Sebelum ini, tukang kempen DAP hanya bermain secara diam-diam dan sorok untuk memberi tekanan kepada kaum CIna untuk mengundi Lim Kit SIang.



Difahamkan ada 100 operatif psywar CIna yang MENGUGUT PENGUNDI CINA dimana  mana-mana kaum Cina yang tak undi Lim Kit Siang boleh dikesan dan mereka akan di "hukum."



Satu SMS dalam bahasa CIna tersebar yang mana satu tekanan dilakukan dari cina pro DAP kepada pemimpin tertentu dalam masyarakat Cina untuk tidak membantu calun BN.



<遗臭万年>


各位华社学校神庙庆中元体育会,所有理事, 之前张秀福是很受尊敬的人市议员, 竟然和总会长勾结巫统出卖我们华社,{振林山 }这位汉奸走狗不应该在我们华社学校神庙出现. 会污染我们 如果被巫统胜了 我们华人连狗都不如 .希望华人要争气!
请转发出去!

致张秀福助选团;你们这班汉奸走狗,狗阵污桶己腐败了几十载,你们卖华暝政算是华人公会,为何至今还不觉醒呢?为了私利任何事都能违背良心去做,丢尽我族的脸.(老大做太监、小弟做小狗,有钱好办事做戏也一流)



Maknanya bermaur rasis:



semua pertubuhan cina, sekolah, tokong  , semua ajk, teoh siew hock adalah seorang ahli majlis yang dihormati sebelum ini, beliau bersama dengan presiden telah khianat masyarakat cina. ( gelah patah ) orang sedemikian tidak harus berada di pertubuhan, sekolah dan tokong. Mencemarkan kita. Kalau BN menang, kita masyarakat cina akan dihina. Demi kebaikan masyarakat cina , tolong sambung. 

kepada rombongan bantuan undi teoh siew hock, kamu semua pengkhianat. Umno bn telah berpuluh tahun rasuah. Kamu semua ini tidak layak mewakili masyarakat cina. Mengapa sampai sekarang masih tidak insaf? Demi kepentingan diri perkara apa pun boleh buat. Memalukan kaum Cina ( boss jadi sita, adik jadi anjing. Ada duit boleh sesuka hati dan pandai berlakon)



Ianya berbau rianya di kesan di mana  Jason diuguy supaya yak membantu Ghani walaupun dia mahu menyokong. Adakah penyokong Jason tidak bergerak???



JAGA KELANTAN PUN GAGAL, ADA HATI NAK JAGA PUTRAJAYA !


INTIPATI PETIKAN CERAMAH TUN M OLEH UTUSAN.

 Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir mengesa pengundi di Putrajaya agar memastikan calon Pas, Datuk Husam Musa kalah teruk pada Pilihan Raya Umum ke-13.



"Saya datang sebab saya tak mahu Putrajaya jatuh kepada orang yang tak sepatutnya, tentukan Husam dikalahkan dengan teruk sekali. Apakah sumbangan Husam, Nik Aziz, Pas kepada Putrajaya? Orang buat elok-elok baru bak balaih.


Kita tak boleh percaya orang macam ini," kata Dr. Mahathir dalam ceramahnya di Presint 9 hari ini.

"Balik betulkan Kelantan. Kalau dah berjaya di Kelantan, minta izin dengan kita supaya boleh bekerja di Putrajaya. Kalau dia nak jual goreng pisang pun saya benar. Itu latihan yang terbaik untuk jadi PM. Bagi kuali, minyak kelapa dah pandai barulah jadi PM."

"Sebelum daripada itu duduk diam-diamlah di Kelantan, itu tempat kamu. Betulkan dulu tempat kamu. Tiru presint-presint di Putrajaya ini. Buat pejabat-pejabat dan rumah yang baik di Kelantan, selepas itu baru boleh minta kerja di Putrajaya. Sikit demi sikit boleh naik pangkat," tegas beliau.

Dr. Mahathir yakin penduduk Putarajaya akan mengekalkan pentadbiran Putrajaya di bawah kerajaan yang bersih, cekap dan amanah.


Saya diberitahu Husam datang ke sini untuk bertanding. Semalam Nik Aziz datang ke sini. Saya sedih mereka yang dianggap ulama kerap berbohong. 


Husam ini dihantar ke sini kerana percaya saya akan bertanding di Putrajaya. Semua orang tahu saya sudah bersara. Saya tidak mahu bertanding. Seluruh dunia tahu saya tidak berniat untuk bertanding.

Ini alasan untuk Husam bertanding di sini. Ini satu lagi penipuan yang datang daripada mulut orang bergelar ulama, mulut berbohong. Kononnya Pas itu Islam, Islam itu Pas. Maka tempat tak ada Pas tidak adalah Islam. Apakah 1.6 bilion orang Islam sudah tidak Islam? Sudah jadi kafir?

Niat Nik Aziz kafirkan semua orang Islam supaya dia seorang Islam. Ini sikap bongkak. Apa hak dia nak kafirkan orang UMNO? Tanpa usul periksa dia dengan mudah menuduh orang UMNO kafir. 

Saya dilahir sebagai Islam membesar sebagai Islam. Saya sembahyang, puasa, zakat, menunaikan haji dan umrah. 

LAUTAN PENGUNDI BERSESAK DALAM CERAMAH TUN M DI PUTRAJAYA !