IKLAN BERBAYAR

Thursday, October 30, 2008

GATALNYA KHALID BERAHI-M !!!!!



inilah wajah pemimpin mahsyur pakatan rakyat. melihat pada yang HARAM dan berpeluk BUKAN MUHRIM sudah menjadi amalan baru. apa pandangan nik aziz tentang gambar ini ? hj hadi atau dewan ulamak pas ? mana suara komentari pemuda pas selangor..salehin mukhyi tido ke atau buat2 bodoh ? fatwa ini harus atau halal ya sheikh..


dulu melayu pkr kata seks itu sedekah.
dulu anwar yang hari jumaatnya membaca khutbah boleh menari 'kopi dangdut' dengan ah so.
KINI KHALID BERAHI-M mula menunjukkan taring nya..


kini sifat keterbukaan mula terserlah.lepas menjual satu persatu hak islam dan melayu khalid berahi-m kini dijamahkan dengan pelbagai hidangan enak2 DAP.hassan ali melopong je la.


yang pasti ada banyak lagi simpanan gambar2 kandid yang pasti menggegarkan !!!! kita dedah satu persatu.


gambar ihsan bloger medan info...periksa punya periksa rupa-rupanya blogmaster medan info orang kanan somebody..

Wednesday, October 29, 2008

TAHNIAH YB NASIR AHLI PARLIMEN KUALA NERUS.

YB nasir( berbaju biru) bersama dato seri najib dan mantan MB

akhirnya perjuangan para blogger untuk 'mencecah' ke tahap 2 berkomunikasi dengan ahli parlimen berjaya dihasilkan.


ucapan tahniah diberi kepada ahli parlimen kuala nerus, YB NASIR kerana berani menjalinkan persahabatan dengan para blogger. tindakan bijak YB kuala nerus ini boleh dijadikan langkah pemangkin untuk blogger-blogger bertukar pandangan,memberi idea,meluah kritikan bernas demi untuk menjamin kelangsungan agama dan bangsa.


semoga YB NASIR berjaya menduduki kerusi majlis tertinggi (MT) dalam pemilihan umno nanti.
INI ADALAH KOMEN BALAS DARIPADA YB NASIR
'terima kasih,alhamdulillah siapalah ahli parlimen tanpa media/blogger,saya berharap jika ada apa-apa isu berbangkit atau mana-mana blogger yang ingin berkomunikasi dengan saya sila lakukan sedemikian jangan takut,insyaALLAH saya akan memberikan respon yang terbaik,tlg sampaikan kepada sahabat-sahabat yang lain'.


sila layari blog

Wednesday, October 22, 2008

GAP BUKAN AHLI UMNO, TAPI........

sejak gap wat blog ni, ramai dan memang ramai menanyakan akan latar belakang gap.kebanyakan bertanya tentang latar belakang politik. entah la dari mana nak mulakan tulisan pun gap tak tau...bukan apa bila gap melihatkan pertembungan 2 watak bekas presiden dan presiden umno. ada pula bloger yg berpatisan hingga ke tahap boleh mewujudkan hamas dan fatah dalam umno.keadaan ini jika kamu tanya pada gap..gap hanya boleh jawap HENTIKAN.


dulu waktu almarhum ishak baharom mengajar kami, arwah ada menceritakan tentang PERBEZAAN PENDAPAT yg ketara antara para sahabat r.a ajmain. umar al katab sewaktu menjadi khalifah ke 2 pernah memecat panglima perang terkenal iaitu khalid al walid/saad bin abi waqas ( gap tak ingat mana satu)..panglima perang ini dipecat umar ra sewaktu beliau mengepalai gerakan tentera islam. arwah dato ishak baharom bagi tau kami panglima perang tersebut secara HIKMAH DAN PROFESIONALNYA tatkala menerima watikah pemecatan berkata ' aku berkhidmat demi agamaku bukan umar' ..dan beliau berundur secara terhormat..


apa yg patut kita faham akan peristiwa besar ini adalah sikap yang cukup mulia para sahabat ra meletakkan PERSOALAN KEUTAMAAN KEHENDAK AGAMA melebihi segala-galanya..


hari ahad lepas paklah melepaskan rasa kecewa pada tun madey kerana sikap berterusan menghentam beliau walaupun beliau akan 'mempercepatkan' proses bersara...

bagi gap tun madey dan paklah ada jasa..ada kebaikan dan kelemahan. dulu tun madey membelasah tunku abdul rahman selepas peristiwa 13may..tunku memberitahu secara terbuka surat layang tun madey yang ditulis selama 10 minit itu telah menghancurkan JASA beliau selama 17 tahun.


dato harun menteri besar selangor dan merupakan kepala melayu di kg baru waktu 13may telah membawa masuk kembali tun madey setelah dipecat tunku. namun tun madey jugalah yang telah bersetuju dengan hussein onn untuk membenarkan PM ke 3 itu menyumbat bekas menteri besar selangor itu ke penjara pudu kerana skandal rasuah bank rakyat.dato haron dipenjara 6 tahun.

namun semua tidak akan lupa akan jasa tun madey selepas 6 bulan menjadi PM beliau telah merampas semula ladang2 milik GUTHRIE/BRITISH dalam serangan pada waktu subuh..perkara itu dilakukan oleh tun dan bukannya khalid ibrahim..khalid sekadar menjalankan arahan sahaja.dek kerana tindakan ini menyebabkan hampir 200 ribu hektar ladang sawit yang asalnya milik british telah beralih tangan kepada malaysia.gara2 serangan tun madey inilah pihak kerajaan british telah membuat keputusan dan menguatkuasakan undang2 mana2 pengambil alihan syarikat british hendaklah diberikan notis tunjuk minat terlebih dahulu.


siapa pun tidak boleh lupa jasa tun madey melancarkan serangan ke atas majlis raja2 melayu dalam krisis antara eksekutif dan aristokrat pada tahun 1983..tun madey disambut bagai wira oleh 50 ribu penyokong nya di kedah selepas membelasah secara maksima sultan pahang tentang isu balak. dan kemuncak penghapusan mutlak kuasa raja2 melayu bila jaafar selvaraju penjaga gol hoki perak dan jurulatih hoki bernama gomez dibelasah sultan johor.


sebentar tadi rais yatim menempelak pemilihan agung umno tahun ini..LEBIH BAIK JAWATAN PERINGKAT TERTINGGI DITENDER..kata rais yg memberi kiasan tentang parahnya politik wang yang berlaku..namun rais perlu juga menghuraikan punca politik wang yang sebenarnya bermula pada pemilihan 1993..ITULAH BAPAK SEGALA POLITIK WANG bila tun madey yang pada mulanya berkecuali tiba2 membuat U TURN memberi endorsement kepada bapak penggadai anwar ibrahim menentang tun ghafar...ya ghafar tewas dengan taburan wang yang dilakukan oleh anwar..ya selepas beberapa bulan peristiwa itu tun madey memohon maaf kepada tun ghafar di lapangan terbang trengganu dan kemudiannya di heathrow...jadi untuk rais menyalahkan paklah dalam isu politik wang yg berleluasa dalam pemilihan adalah sikap melupakan punca sejarah..ANWAR LAH PUNCA SEGALA POLITIK WANG


terlalu banyak pro kon tun madey..paklah pun begitu..ada vvip pernah membisikkan pada gap bahawa paklah ini terlalu baik..cukuplah..umno telah dibalas segala dosanya dalam pilihanraya lepas..


entah bila agaknya satu momentum baru perlu dimulakan bagi mendapatkan semula kepercayaan rakyat. pakatan rakyat telah menunjukkan segala kelemahan nya hingga ke status 'boleh dibogelkan'...namun lauk dan peluang ini dibiarkan sahaja oleh umno..


satu pihak melayu yang dulunya memberi undi protes kepada umno..kini mula sangsi kepada pakatan terutamanya pas dan pkr..namun sayang umno tidak ambil peluang..perak dan selangor lauknya banyak dah macam bufet ramadan. dosa pakatan dibiarkan saja berlalu...arrrghh...peluang peluang..BN walaupun dah tewas 5 negeri masih sibuk berebut seluar dalam busuk..yaakkk..


raja2 melayu sudah sedar..gap dan melayu yang non partisan pun sudah sedar nasib bangsa/agama di hujung tanduk...tun/paklah tariklah handbrake..

ada banyak nak tulis..tapi tak mau panjang2..nak tido..
ps:- tahniah dr riduan tee abdullah..anda memberikan hujah paling lengkap dalam siri hujah di tv9 isnin lepas..saksikan ...

PART 1


PART 2


PART 3

Monday, October 20, 2008

ANWAR SATU RAHMAT KURNIAAN ILLAHI.

NUAR APASAL MUKA ENGKO NAMPAK LAIN ? NAMPAK BUROK ?ADE APE2 KE ?

gap semakin menyukai dunia politik malaysia..cukup mencabar.ada yg minta babi,minta kuasa,minta jawatan tpm,minta dihapuskan itu hapuskan ini...sebut saja apa yg nak dihancurkan oleh pakatan rakyat,..semuanya ada ..bagai memilih ubat seks dipasaran..ada yg mahu mengetat,memanjang,meng lama..arrgg..persetan ini semua.


apa yg tinggal dalam seluar dalam melayu habis semua mau ditanggalkan..biar dia rasa.padan muka..inilah bisikan2 yg kerap didengar di warong kopi..dendam kesumat melayu pakatan rakyat mahu melihat nasib melayu dijahanamkan..


dia mula lupa penubuhan negara islam dan hudud .dia sudah mula mencongak jawatan2 dalam kabinet bayangan..hudud...'syyyy..nanti kita ada strategi'.kata org pas..'tapi sheh dulu sheh ada kata umno sesat,ahli neraka,sekular sebab tolak hudud ?tanya gap. 'ente tak faham..ana nak lepas tengkok ana aje..orang melayu taksub..bila ana cerita neraka mereka takut sheh..kalau tak jadi hudud takpe..JANJI NIAT ADA...ingat sheh dalam quran kata bila nak buat baik niat je dah dapat pahala..kalau buat 2 kali pahala..buat masa ni NIAT OK DAH SHEH'.arrrgg..ke situ pulak dia konar.


bila aku fikirkan sudah segala macam hak islam dan melayu sedang diletakkan dalam senarai gadai entah bagaimana datang satu kurniaan ilham..


SIKAP PENGGADAI ANWAR,PAS,DAP,BAR COUNCIL DLL merupakan satu rahmat terbesar.rahmat yang pernah umat2 terdahulu tempuhi. satu ulangan sejarah watak yg ada dalam quran dan hadis sebagai tanda INGAT. mereka ini tidak lain dilahirkan oleh tuhan sebagai watak antoganis..watak sesat,jahat,keparat yg perlu orang 'disebelah sana'..iaitu kita kembali menguatkan diri kembali dengan sepenuh yakin untuk bangkit mempertahankan apa yang hak dan batil.


hasan al bana,syed qutd,ikhwanul muslimun pernah mengalami masalah yg sama kita hadapi.namun pertempurannya lebih ganas dan melibatkan keperluan menggadai nyawa.


diponegoro,wali songo juga dihadapkan dengan dengan peristiwa yang sama.percubaan mencabul akidah dan perjuangan bangsa.


kini umat islam melayu menghadapi ulangan isu yg sama.percubaan menghina islam,menggadai islam,menggadai hak bangsa dan segala nya...apa kita akan senyap ? lupa sejarah yg tuhan dah tunjukkan ? buat bodoh je ?


ATAU


kita yg makan belacan ini mengambil satu ketetapan dan konsensus..PERTAHANKAN MARUAH ISLAM..PERTAHANKAN MARUAH BANGSA DARIPADA DIGADAI OLEH PENGKHIANAT2 MELAYU PAKATAN RAKYAT ! SAYANG KITA LEPASKAN PELUANG KEEMASAN INI. MARI KITA BERTARUNG DENGAN MEREKA. GUNAKAN APA SAHAJA YG ADA.OTAK,KEPALA HOTAK,MATA,MULUT,TULIS,SMS APA JE BAGI MENYANGGAH SEGALA KEBOBROKAN MELAYU PAKATAN RAKYAT INI!


BANGKIT ISLAM..BANGKIT LAH WAHAI BELACAN !

RATU ANJING; YANG MELENGKING ITU-
(Panggak Binasa Terlajak Kata)

I
Ratu anjing itu pun melengking,
menyalak galak mengasah taring,
setelah lepas tersepit pengancing,
lalu keluar dari akal yang sinting,munci;
Wajah yang sering berpaling dan sanggah yang polang-polingmenunjuk telunjuk berkait kelinking.
Makhluk juga; Takdirnya dia ... anjingtabiat 'bagai melihat bayang di air yang bening'.

II
Masyarakat anjing itu pun riuh menyambut pulang seorang tokohdari paksina kedaksina gamat gemuruh menggoncang tulang-tulang tanpa rohpameo pusaka dari benua jauh,
panggak yang terlanjur angkuh,
alibi 'telur tembelang' di hari ketujuh,
telah jatuh ke wajah ratu yang selingkuhmenggadaikan kabilah mudah diperbodoh

III
Suci suatu subuh itu terganggu,
salak anjing antara azan yang syahdumelihat kelibat siluman dan hantu,
tawakal muazin menuju nawaitutertip titipan taqwa pada yang satubiarkan ratu anjing itu menyalak waktu,
bukit bukau tetap jitugunung-ganang tetap padu,
manusia perlu berakal dan berilmu

IV
Alam maya bukan mutlak milik kitadipinjamkan
cuma sementaradipentas ini kesempatan bersama
berjuta makhluk berbagai rupaketentuan anjing-anjing juga adaVKok anjing biar menyalakkok bukit diar berpuncakkok terasa menyelar bijakbumi juga tempat berpijakpadah kata bila kata terlajak

V

Kok anjing biar menyalak

kok bukit diar berpuncak

kok terasa menyelar bijakbumi juga tempat berpijak

padah kata bila kata terlajak

Dr Ibrahim Ghaffar, Bukit KaparSelangor. 22 September 2008
Petikan dari Utusan Malaysia 16 Oktober 2008

Sunday, October 19, 2008

KEPADA BLOGGER DAN KOMENTAR BLOG GAP !

SALAM SAUDARA..

harap saudara-saudara ku para blogger dan komentar tegar dalam blog GAP boleh menulis email kepada gap di
gerakan_anti_pas08@yahoo.com
kerana ada pelawaan..

BLOGGER
Abe mie
penembak tepat
pewaris melayu
Aidc
Angin perubahan
Sedingin salju
Pewaris melayu
Perak bangkit
Penembak tepat
Anak Malaysia
Taipingmali
Uncle nano
Fikiran kami
Waadat
Kembara politik
Tok janggut
Ouk ouk
Keris warisan
Tok wan
Keris pusaka melayu
Melayu sepang
Air kopi
Kancil sempit
Sejarah melayu
Qaseh nuryz
Mimpi 916..

KOMENTAR

Piggy singh
Pok nik klate
Yeop perak
Fadzrul hisyam
Che moq
Odieneology
Lancer
Megat
Luth textile
Anak bapa saya
Bapa yahudi
Al jubri lidah bercabang
Add
Awang kata
Ysnizam
Poning palo
Kulaan
Meet uncle shah
Al haadi
Gafaro
Wokyoh

( KALAU ADA NAMA2 YG GAP TERLUPA SILA EMAILKAN KEPADA GAP 'NAMA BLOG ATAU NAMA TAG KOMENTAR' SAUDARA...) TK

Thursday, October 16, 2008

ANWAR BAPAK APA ?




SILA BERIKAN GELARAN YANG BERSESUAIAN DENGAN KETUA BADUT NEGARA ANWAR IBRAHIM. PEMBERIAN ANUGERAH INI HENDAKLAH BERSESUAIAN DENGAN APA JUGA SUBJEK DAN OBJEK YANG BOLEH DIKAITKAN DENGAN BELIAU. SEPERTI CONTOH AIR KOPI ADALAH MINUMAN KEGEMARAN ANWAR MAKA BOLEHLAH DIBERI GELARAN 'BAPA KOPI'...

Wednesday, October 15, 2008

' POLITIK BARU YB JOSEPHINE'.. KARYA AGUNG UMAT MELAYU !



BRILLIANT,EXTRA-ORDINARY,HEBAT,JAGOAN,HERO ! ia adalah karya chamil wariya yg boleh dianggap masterpiece dalam senarai cerpen kesedaran politik yg pernah wujud sejak zaman kemerdekaan tanah melayu ! setaraf keperwiraan chamil seperti karya2 agung shakepeare yang membangkitkan persoalan kehidupan masyarakat english.


ahhh...inilah jiwa penulisan yg gap tunggu..yg selama ini diam dan akhirnya bangkit sebagai libasan minda jiwa2 melayu yg lemah yg lupa !!!!
SEBARKAN KEPADA SEMUA UMAT ! ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR ALLAHUAKBAR


Politik baru YB J


PAGI itu resah YB Josephine, yang lebih mesra dengan panggilan YB J sukar dikawal. Sepanjang perjalanan menuju ke Dewan Perhimpunan Warga Cha di ibu kota, fikirannya terganggu. Tuduhan bahawa dia anti-Islam dan anti-Melayu sungguh-sungguh menghantui perasaannya sejak malam tadi lagi. Entah mengapa baru sekarang dia begitu, dia sendiri tidak tahu. Dia juga tidak pasti sama ada pemandunya, Ahmad, menyedari gelora jiwanya ketika itu. Kalau dia tahu pun, peduli apa, YB Josephine berbisik sendirian.


Pemandu itu memang sedia maklum pendirian politiknya tentang kepentingan kaumnya vis a vis orang Melayu. Dan dia tahu Ahmad menghormati pendiriannya, walaupun dilihat anti- Melayu, anti-Islam sebagai hak asasi tinggal dalam sebuah negara demokrasi. Bukankah kebebasan asasi itu dijamin oleh Perkara 5 hingga Perkara 13 Perlembagaan Persekutuan. Tetapi YB J akui demokrasi ada yang tidak sempurna dan kerap disalahgunakan oleh pihak yang berkuasa. Tetapi hakikat itu tidak menghalang rakyat menempatkan pembangkang di Dewan Rakyat. YB Josephine adalah salah seorang daripadanya.


Ah, tudahan dia anti-Islam, anti-Melayu tuduhan yang melulu bentak YB J seolah-olah mahu menyedapkan dirinya.. Ia juga tuduhan yang tidak berasas, hati kecilnya bersuara lagi. Dia meyakinkan dirinya bahawa kenyataankenyataan yang dibuatnya atas nama pelbagai kaum untuk memperjuangkan kepentingan kaumnya, bukan sesuatu yang rasis. Amensty International, organisasi hak asasi antarabangsa akan menyetujuinya. Begitu juga dengan Bangsa-Bangsa Bersatu. Ketua Pembangkang, di Parlimen pun tidak pernah menganggapnya rasis. Yang menganggapnya rasis hanya orang Melayu di dalam Parti Orang Melayu (POM).
“Aku juga bukan anti-Islam. Aku bukan anti Melayu,” pujuk hati YB J yang sudah dua penggal bergelar YB itu, mewakili Parti Bertindak Rakyat. Parti itu dianggotainya sejak berada di kampus lagi, walaupun Akta Universiti dan Kolej Universiti melarang para siswa membabitkan diri secara langsung dalam mana-mana organisasi siasah. Lagi pun penguatkuasaan undang-undang itu sekadar melepas batuk di tangga. Lebih dari itu, ia adalah satu lagi undang-undang lapuk, kata YB J.


Kata hatinya lagi: “Aku sekadar memperjuangkan kepentingan kaum aku, sama seperti pemimpin Melayu dalam POM memperjuangkan kepentingan bangsanya, sama seperti pemimpin Parti Orang Islam (POI) berjuang untuk bangsa menggunakan wajah Islamnya.”
Malah YB J berasakan kelantangannya memperjuangkan kepentingan kaumnya itulah yang telah membantunya menang kali kedua kerusi Parlimennya. Kali ini dengan majoriti yang lebih besar lagi. Apa yang membanggakan dia adalah perjuangan yang dianggap anti-Melayu dan anti-Islam itu kini turut disokong pengundi-pengundi Melayu di kawasan pilihan rayanya itu. Pada mulanya dia sendiri terkejut apabila dimaklumkan sebahagian besar pengundi Melayu yang merupakan 20 peratus keseluruhan pemilihan berdaftar dalam kawasan Parlimen Alam Maya telah memangkahnya.


Ini satu perkembangan luar biasa. Tidak mungkin mereka menyokong aku, bisik hatinya. Tetapi apabila dimaklumkan oleh para pekerja parti bahawa pengundi Melayu di semua peti undi telah beralih arah mendokongnya, dia menerimanya dengan fikiran terbuka. Baguslah kalau orang Melayu menerima perjuangan Malaysia Barunya.


Tidak puas hati bermonolog dengan perasaannya, YB J secara spontan berpaling kepada Ahmad, pemandunya yang sejak tadi tekun dengan tugasnya.
“Kamu fakir saya anti-Islam, anti-Melayu?”


Pertanyaan


Ahmad yang sudah menghampiri usia bersara itu tidak menjawab, seolah-olah dia tidak mendengar pertanyaan itu. Matanya tertumpu ke jalan raya. Tugasnya adalah untuk mempastikan YB J selamat ke majlis yang ingin dihadirinya. Dan tiba tepat pada waktunya. Majlis itu penting kerana YB J akan mengadakan dialog dengan generasi muda seketurunan dengannya yang belajar di luar negara tetapi kebetulan berada di tanah air kerana bercuti. Ahmad sendiri tidak pasti sama ada pelajar yang pernah mempersendakan lagu Negara Ku sewaktu menuntut di sebuah universiti di Seberang Laut turut berada dalam kelompok itu. Kalau pun ada, pemandu YB J tidak ambil pusing. Budak itu memang kurang ajar. Ada ke patut Malaysia dianggap sebagai Negara Kuku (ejaan Inggerisnya cuckoo) yang bermaksud gila. Dan kreativiti digunakan untuk menghalalkan perbuatan biadapnya itu. Cuma Ahmad berfikir kalau semua orang dibiarkan menghina lagu Kebangsaan dengan lirik yang memperlekehkan kehidupan orang Islam, dan atas nama kreativiti, maka kesannya terhadap perhubungan kaum adalah negatif.


Ahmad tidak tahu apakah yang sebenarnya mengganggu bosnya itu sejak dari tadi lagi. Dia jarang begitu. Ahmad dapat mengesan YB J lain macam sahaja pagi itu. Dia dapat membaca keresahan dan kegelisahan YB J. Seolah-olah ada sesuatu yang tidak kena walaupun apa yang sebenarnya berkocak di dalam diri YB J dia tidak pasti. Sepanjang ingatan Ahmad, YB J juga tidak pernah berbual dengannya tentang politik, apa lagi tentang isu-isu semasa - kecuali memberi arahan yang ada kaitan dengan perjalanan atau jadual kerja. YB J juga tidak bertanya sama ada dia mengundi pom atau parti apa pada pilihan raya yang lalu.


Lazimnya, sepanjang perjalanan, baik ke pejabat atau majlis-majlis rasmi dan tidak rasmi yang lain, YB J akan menghabiskan masa membaca akhbar atau membelek-belek fail. Tetapi pagi itu YB J lain macam sahaja. Dia kelihatan resah. Gelisah. Fikirannya juga seolah-olah tidak menentu. Apa yang dibuat serba tak kena. Sekejap dia membelek ucapan utama yang akan disampaikan sebentar lagi menghuraikan gagasan Politik Baru Malaysia Baru yang dipeloporinya. Sekejap dia membelek akhbar-akhbar yang memang menemani YB J ke mana juga dia pergi.


Ahmad cuba mencongak mungkin keresahan YB J ada kaitan dengan suhu politik negara sedang panas ketika itu. Bahangnya terasa di mana-mana. POM sendiri sedang menghadapi pergolakan yang hebat berkait dengan kepimpinannya. Pertarungan kepentingan puak-puak di dalam parti sedang mengambil tempatnya. Kalaulah tidak kerana kedudukan politik kerajaan agak lemah selepas kehilangan majoriti dua pertiga, sudah lama Operasi Lalang, seperti yang pernah dibuat pada 1987, dilaksanakan, agaknya. Mungkin juga tidak kerana di bawah kepimpinan sekarang, kerajaan mengambil sikap yang lebih liberal terhadap para pengkritiknya.


Ahmad juga terfikir mungkin perasaan YB J terganggu dengan tindakan kalangan yang tidak diketahui siapa mereka melempar bom petrol ke rumah keluarga ahli Parlimen Sepohon Beringin, Su Lan. Barangkali, fikir Ahmad, YB J, bimbang kejadian yang sama boleh menimpa diri atau keluarganya.


Mana tahu selepas keluarga Su Lan, bosnya YB J pula yang menjadi mangsa. Dan yang dilempar itu bom betul-betul. Meletup pula. Tidakkah nahas YB J. Sekonyong-konyong Ahmad terbayang kejadian letupan bom berani mati yang berlaku di Damsyik, Syria yang ditonton menerusi Buletin Utama di TV3 beberapa hari lalu. Kalau kejadian yang sudah menghiasi kehidupan harian di Iraq, Israel, Tebing Barat, Gaza atau Afghanistan itu menular di negara ini, alangkah malangnya bumi bertuah ini. Minta disimpang malaikat 44, Ahmad berkata sendirian di dalam hatinya.


Tetapi fikir Ahmad, amaran kalau tidak diendahkan berbahaya. Dia teringat apa yang diceritakan berlaku pada 13 Mei 1969. Bapanya menceritakan dalam tragedi selepas pilihan raya umum pada 10 Mei itu, orang Cina dan Melayu berbunuh-bunuhan. Perjuangan yang mahu menafikan hak-hak istimewa orang Melayu dan kaum bumiputera lain yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan, tidak dapat diterima oleh mereka. Kata-kata kesat dan menghina orang Melayu oleh para penyokong parti-parti pembangkang sewaktu berarak meraikan kemenangan besar di Kuala Lumpur dan bandar-bandar utama lain pada pilihan raya 1969 itu tidak dapat ditelan oleh orang Melayu. Parang yang terbiar tumpul selama ini diasah tajam. Dalam keadaan itu tercetuslah pergaduhan yang dahsyat menyebabkan Parlimen digantung dan pemerintahan darurat diisytiharkan. Negara diletakkan di bawah perintah berkurung. Ahmad sendiri belum lahir ketika itu. Tidak lama selepas itu, peralihan kuasa berlaku daripada Tunku Abdul Rahman kepada timbalannya, Tun Abdul Razak.


“Mat, saya ni anti-Melayu dan anti-Islam ke?,” YB J secara mendadak mengulang semula pertanyaannya apabila tiada jawapan daripada pemandunya.
Ahmad, yang sejak tadi membisu seribu bahasa selamba menjawab: “Mungkin tidak YB.” Dia memberi jawapan berlapik. Maksudnya: Mungkin tidak, mungkin ya bergantung pada mata yang menilai.
“Apa maksud kamu mungkin tidak.”
" Ini soal persepsi YB. Persepsinya begitulah. Hakikatnya YB tidak membenci Melayu tidak juga membenci Islam. YB sekadar memperjuangkan kepentingan kaum YB. Tidak salah YB berbuat demikian. Kalau YB tidak memperjuangkan kepentingan kaum YB sendiri, siapa lagi. Tetapi cara YB itu barangkali disalahertikannya.”
“Maksud kamu?" Tanya YB J yang masih belum jelas lagi.


Bergantung


“Yalah, ia bergantung pada mata yang memandang. Bukan sahaja di kalangan orang Melayu, tetapi di kalangan bukan Melayu. YB kena ingat di kalangan bukan Melayu pun bukan semuanya menerima politik baru Malaysia baru YB. Kalau tidak masakan parti satu kaum seperti Parti Orang Cina (POC) masih boleh bertahan.”
“Apa maksud kamu. Saya tidak begitu jelas?"


“Yalah bagi YB perjuangan YB adalah pelbagai kaum. Tetapi dalam tindak tanduk, perjuangan pelbagai kaum YB itu tidak tertonjol. YB mahu menghapuskan tulisan jawi dan ganti dengan tulisan Cina . Bagi mereka itu bukan perjuangan pelbagai kaum. Ia perjuangan satu kaum. Kalau benar pelbagai kaum, YB patut mempertahankan tulisan jawi.” Ahmad memberanikan diri untuk memberikan pandangannya.


Mengesan bosnya ingin mendengar pandangannya lagi, Ahmad berkata: “Patutnya kalau YB benar-benar ingin menjadi pejuang pelbagai kaum, kepentingan orang Melayu jangan diketepikan sewaktu mengetengahkan kepentingan kaum Cina. YB perjuangkan kepentingan kedua-duanya sekali. Penerimaannya saya pasti berbeza. YB akan dilihat sebagai mahu menjaga kepentingan kaum YB, tetapi pada waktu yang sama tidak menafikan hak orang Melayu.”
Itu perjuangan POM dan POC, dengus YB J di dalam hatinya. Bosan aku dengan Si Ahmad ini, dia berkata sendirian. Aku penganjur politik baru dan tidak mahu terikat dengan kerangka politik lama, katanya lagi kepada dirinya.


Perbualan YB J dengan pemandunya habis di situ sahaja. Dia tidak mahu lagi mendengar pandangan karut pemandunya. Dia mahu terus melayan perasaan: Aku percaya pada Politik Baru Malaysia Baru, tegas YB J pada dirinya. Setiap warganegara, tanpa mengira apa keturunan mereka patut diberi hak yang sama mengikut undang-undang. Tidak ada bangsa yang patut diberi layanan istimewa. Tidak ada warga yang patut diberi darjat atau kelas kedua. Kita semua orang Malaysia.


YB J enggan melayan Ahmad lagi. Sebaliknya, dia membelek akhbar Utusan Malaysia yang secara rasmi diboikot oleh partinya. Perhatiannya tertumpu pada artikel berjudul Jangan Padam Rekod Negara yang ditulis oleh seorang generasi muda Cina yang menolak tesis politik baru Malaysia baru.


Ah, satu lagi propaganda yang memperlekehkan kaum aku, dengus hati YB J. Jangan-
jangan yang menulis artikel ini orang Melayu. Mereka masih menganggap kaum aku sebagai berketurunan pendatang. Tidak guna punya generasi baru. Dengus YB J. Bisik hatinya lagi: Betullah dulu nenek moyang aku berhijrah ke bumi bertuah ini untuk mencari kekayaan, membebaskan diri mereka daripada kemiskinan dan keperitan hidup di China. Itu dulu. Generasi Cina sekarang sudah menjadi warganegara Malaysia dan mereka hendaklah dilayan seperti warganegara Malaysia..


Dikejutkan


Sedang YB J asyik dengan lamunannya, dia dikejutkan dengan suara pemandunya yang memaklumkan, “Kita sudah sampai YB.”
Menunggu dia di luar ialah para penganjur dialog yang bakal berlangsung. Salah seorang daripada mereka membuka pintu kereta YB J, bersalaman dengannya dan memperkenalkannya dengan ahli jawatankuasa penganjur yang lain. Diiringi oleh mereka, YB J dibawa ke pentas. Menurut kiraannya ada 500 orang di dalam dewan pagi itu. Dia bangga dengan kehadiran begitu ramai anak bangsanya yang ingin bertemu dengannya. Apa yang lebih membanggakan YB J ialah mereka belajar luar negara dengan biayai sendiri, bukannya bantuan kerajaan.
Selepas ucapan-ucapan aluan oleh pengerusi penganjur selesai, YB J dijemput untuk memberi ucapannya. Inilah detik-detik yang ditunggu-tunggu oleh YB J. Gagasan politik baru Malaysia barunya akan dihebahkan kepada dunia bebas. Dia teringat buku Kee Thuan Chye yang berjudul 8 Mac The Day Malaysian Woke Up. Momentum rakyat Malaysia atau lebih tepat lagi warga bukan Melayu Malaysia yang sudah jaga dari lena itu mesti ditingkatkan. Pagi itu dia berazam untuk berbuat demikian.


Tetapi tanpa diketahui oleh YB J, di kalangan 500 orang generasi muda yang hadir pada pagi itu ada yang tidak setuju dengan pandangan politiknya itu. Salah seorang daripada mereka berazam untuk membetulkan penyimpangan politik YB J dengan caranya yang tersendiri.
Apabila YB J bangun untuk menuju ke rostrum ucapan, seorang anak muda dari belakang pentas berjalan tenang menuju ke arahnya. YB J tersenyum kepadanya. Dia menyangka anak muda seketurunan dengannya ingin mengiringinya ke rostrum atau bersalaman dengannya.
YB J menghulurkan tangan. Tiba-tiba YB J tergaman dan berdiri kaku. Dia tidak percaya dengan apa yang dilihatnya. Tergenggam erat pada tangan anak muda yang seolah-olah mahu membalas salam tangan yang dihulur itu ialah sepucuk pistol jenis Revolver yang betul-betul diajukan ke arah dada YB J.


Tanpa berkata apa-apa, anak muda itu melepaskan beberapa das tembakan. Salah satu daripadanya tepat mengenai jantung YB J. Dia rebah ke lantai.
Para hadirin menjadi panik. Mereka yang berada di atas pentas turut tergamam melihat apa yang berlaku. Kejadian menjadi hiruk-pikuk dan tidak terkawal. Pihak penganjur yang tidak menduga kejadian malang itu berlaku, tidak tahu berbuat apa-apa. Beberapa orang anggota polis berpakaian preman yang menjadi tetamu yang tidak diundang dalam majlis itu, meluru ke arah pentas. Rakan-rakan mereka yang berpakaian seragam yang berkawal di luar juga bergegas masuk ke dewan.


Tetapi belum sempat mereka berbuat apa-apa, kedengaran beberapa das tembakan lagi. Kali ini yang rebah adalah anak muda itu sendiri.
Apabila pihak polis tiba di tempat kejadian, kedua-dua mereka - YB J dan anak muda yang berpakaian kemas itu, sudah tidak lagi bernyawa.
Sewaktu pemeriksaan dibuat ke atas mayat anak muda yang tidak dikenali itu, terselit sehelai nota yang ditaip rapi, ditulis dalam bahasa Kebangsaan.


Ia berbunyi: YB Josephine adalah ancaman terhadap keharmonian. Lebih baik riwayatnya ditamatkan supaya masyarakat berbilang kaum boleh tinggal aman damai di negara bertuah ini. Saya berkorban untuk masa depan.






Monday, October 13, 2008

SILA TULIS APA JE KRITERIA2 UNTUK MENJADI PM KE 6 !



AKU BAGI CAN ENGKORANG TULISKAN SENARAI2 KEPENTINGAN/KRITERIA YG PATUT ADA UNTUK MENJADI PM KE 6? aku diarah oleh bos aku untuk membuat survey secara jujur ikhlas kurang ajar dll supaya dapat dinilai kehendak pasaran. kehendak pasaran yg rakyat malaysia kehedaki untuk memenuhi kriteria jadi PM..


PILIHAN GAP


1) SEMBAHYANG 5 WAKTU JEMAAH TAK TINGGAL.JEMAAH DI MASJID

2) QURAN SUNAH SECARA 100% DILAKSANAKAN SEBERAPA YG MAMPU

3) ARTIKEL 11 ATAU KES MURTAD SELESAI..ORANG ISLAM TAK BOLEH KELUAR AGAMA

4) EKONOMI YG ADIL UNTUK MELAYU DAN BANGSA2 LAIN.

5) TIADA RASUAH KRONI KOMISEN PERCENT ORANG DALAM

6) BERTEGAS KEPADA MANA2 PIHAK YG CUBA GUGAT ISLAM DAN KEDAULATAN MELAYU. CONTOH BAR COUNCIL PKR DAP DAN ANWAR

7) KASI HENYAK ANWAR CUKUP2..

8) KOS HIDUP DAH MAKIN MEREPEK..ORG KAT LEMBAH KLANG MAKAN PUN BAGET2 JE..KASI MINIMISEKAN SEPERTI CONTOH SEGALA TOL KAT LEMBAH KLANG 50% KASI TURUN !

9) MAU JUJUR DAN BERANI CAKAP..MULUT LASER KE MULUT BEBAS CUKAI KE..MENEGUR MANA YG SALAH . TAK MAU AMPU SANA AMPU SINI !

10) PASUKAN BOLASEPAK MALAYSIA DIBUBARKAN. AMIK 20 PLAYER BAWAH 15 TAHUN NIGERIA,IVORY COAST GHANA BG KERAKYATAN.

11) LAGU2 BODOH DAN TONGONG PENYANYI MELAYU YG ADA LIRIK 'KECEWA' 'MAAFKAN KU' 'KU MENYINTAI' DLL DIHARAMKAN DI RADIO.MEMBODOHKAN OTAK MELAYU..MELEMAHKAN OTAK MELAYU.
LAIN2 ENGKORANG TAMBAH LA...

Saturday, October 11, 2008

DATO SHAH RUKH KHAN.ALAHAI ALI RUSTAM APA STRATEGI KAU BUAT NI ?



kerajaan negeri melaka akan menganugerahkan gelaran dato ship kepada shah rukh khan dalam sambutan tuan yg dipertua negeri melaka yang akan disambut nanti. aku dapat tau berita ni dalam news at tv3.


aku pun tak tau la apa yg ali rustam fikir dalam kepala otak dia berat 20 paun itu ? apa perlu di beri gelaran kepada seorang warga india yg jelas rosak akidahnya dalam semua filem lakonan beliau ?


atau ini strategi ali rostam untuk mengambil hati rosmah yang sememangnya peminat setia SRK ? masih ingat lagi gambar rosmah bersama SRK di genting.


SRK pernah menjawap satu satu wawancara beliau bahawa beliau pengamal sekular yang jelas walaupun beragama islam. malah isterinya masih hindu dan SRK juga menyediakan anak2nya untuk memilih apa sahaja agama yang minat demi menyuburkan fahaman sekularisme .


apa sumbangan SRK kepada umno sampai dianugerahkan gelaran dato ?


SRK pernah jadi calon kumpulan aspirasi universiti malaya ka ?
SRK yang lead demonstrasi UITM pasal kuota 10% ke ?
dato nenek SRK pernah membunuh jww birch ke ?
atau SRK pernah bersama2 dato onn menubuhkan umno ?
atau SRK pernah membawa pasukan bolasepak negeri melaka menjuarai kejohanan champions league mengalahkan barcelona tahun lepas ?

bagaimana satu contoh terbaik MUNAFIK PALING SESAT DUNIA boleh dianugerahkan gelaran dato oleh sebuah negeri umno ? dah takde idea lagi ali rustam ?

ali rustam tak sedar diri lagi nampaknya.masih dibelengu pemikiran kolot dan rendah IQ pemikiran nya sebagai pentadbir negeri !

kalau beginilah IQ naib presiden umno,ketua menteri melaka cuba meraih populariti murahan maka banyak lah lagi 'lauk2' yang umno bagi kepada pembangkang PR.

RUPANYA ALI RUSTAM MASIH BERMENTALITI RTM LAGI...ALAHAI MELAYU !

Wednesday, October 8, 2008

NAJIB ..TOTAL CHANGES ATAU TOTAL DISASTER ?

SEPAKAT MEREKA BERDUA INI..SAMA2 PEGANG HIDUNG

umno telah dibalas segala kesilapannya oleh tuhan yg maha esa pada pilihanraya umum mac lalu.sebut sahaja apa yg tidak ada pada pimpinan umno semuanya telah dilakukan. rasuah,kronisme,angkuh,lupa daratan,tak kenal agama ,sesat,pemabuk,kaki perempuan,kaki belasah,tak ingat neraka,syaitan,sesat,jahil,nak mampos dan segala macam gelaran telah diberi kepada mereka.


petang ini paklah melakukan satu tindakan yang sama juga sepertimana yg telah dilakukan oleh tun madey. MELETAK JAWATAN SECARA BERMARUAH. sama juga ertinya nama rasuah yang umno kiaskan secara lebih lembut sebagai politik wang.


kalau dulu tatkala gelombang kebangkitan melayu pada era reformasi dan selepas pilihanraya 1999 menyebabkan hampir keselurahan kerusi umno di negeri2 melayu tergugat, pihak majlis keselamatan negara,perisik tentera telah menyampaikan amanah agar tun madey meletak jawatan secara terhormat atau umno akan terus kalah. istilah PERALIHAN KUASA diadvertisekan secara lembut bagi menggantikan perkataan letak jawatan yang agak keras istilahnya.


apa puncanya umno tewas teruk..ianya bukan kerana anwar,pas,dap,makal sakti,minyak TETAPI kerana umno terlalu arrogant kepada TUHAN dan UMAT MELAYU.


PERSOALAN BESAR YG UMAT MELAYU PERLU FIKIRKAN. APAKAH BERANI NAJIB MELETAKKAN KEMBALI KEUTAMAAN AGAMA DAN BANGSA SEBAGAI PAKSI ATAU RUKUN PEMERINTAHAN BELIAU SEBAGAI PM KE 6 PADA MAC 2009 ?


apa najib akan lakukan kiranya ada umat melayu mahu isu artikel 11 atau murtad di case close kan once n for all ?


apa kaedah art of war yang akan diguna pakai oleh najib untuk berdepan dengan munafik melayu anwar ibrahim ?


perlukan najib mencontohi sikap bapanya serta dr madey dan ghazalie shafie menikam karier politik tunku abdul rahman selepas 13 may ?isu ini pernah boleh dianggap sebagai tindakan biadap tetapi menyelamatkan nasib bangsa.


HARAP BUKAN ROSMAH TEMPAT RUJUKAN YA TOK JIB !

Monday, October 6, 2008

AL FATIHAH

allahyarham norazmi paling kanan sekali..arwah boleh digelar 'benteng ezam' bila berdepan dengan apa2 risiko yg melibatkan FIZIKAL selama 10tahun era reformasi. (GAMBAR IHSAN MEDAN INFO KITA)

sewaktu gap beraya di trengganu, gap mendapat khabaran pemergian ke rahmatullah seorang SAHABAT BAIK yang gap kenali sejak era reformasi lagi..sahabat gap yang bernama norazmi telah meninggal dunia pada pagi sabtu 4 oktober 2008 akibat sakit yang belum dapat gap pastikan.


walaupun kami dari segi ideologi politik sudah tidak lagi SEHALUAN namun dasar persahabatan tetap kami teruskan. arwah yang gap kenali seorang yang cukup mesra bersama rakan2 kelilingnya. banyak kenangan pahit manis yang gap pernah lalui bersama arwah norazmi.


semoga ALLAH SWT mencucuri rahmatNya ke atas roh allahyarham norazmi sahabat baik gap.


AL FATIHAH

Friday, October 3, 2008

MELAYU PAKATAN SEMAKIN KHURAFAT..




permintaan aku..kalau boleh dibawah gambar besar 40 kaki anwar itu TOLONG LETAKKAN COLOK DAN KEMENYAN..KALAU BOLEH DENGAN BUAH OREN,KUIH APAM DAN NENAS..OH JANGAN LUPA KAIN KUNING..mana tau ada kedapatan penyokong pakatan yang akan mendewakan gambar ini untuk meminta nombor ekor..nama pun dah matching..dato seri...latok latok kasi lombor latuk !
mungkin sambutan thaipusam di batu caves nanti bolehlah di arakkan sekali gambar anwar ini menaiki ratusan anak tangga kuil di batu caves...dan yang paling layak memikul KAVADI ANWAR ini perlulah melayu yang berbadan besar ..manusia paling sesuai kalid ibrahim..
teruskan lah lagi wahai melayu pakatan rakyat..apa juga cara untuk menyesatkan akidah kamu demi anwar..APA KATA LEPAS INI BUAT KUIL ANWAR PULA ?

Thursday, October 2, 2008

HINDRAF TAMBI..LU SUDAH LEBEY TAMBI !

wa keling..banyak berani kasi kacau melayu punya hari raya haa ? mau tunjuk samseng ka.
keling menguasai melayu pakatan rakyat..bila zina pun dipanggil sedekah apakan pula maruah melayu2 pakatan ini..melacur agama dan hak bangsa DEMI UNDI..
http://www.malaysiakini.com/news/90645

tadi aku sempat tgk bernama news jam 7.30 malam..ceritanya pasal HINDRAF seramai 1000 orang serbu rumah terbuka umno kat PWTC pada raya pertama...tak puas dengar detail aku dengar pulak berita jam 8 mlm..dpd 1000 orang 200 puak hindraf ini dapat masuk..kasi kecoh..


reporter yg temubual ah so cina nama chan kata 'aya apasat mau bising2..kita mau makan'.. makcik melayu sorang lak kata apa kehal buat kecoh kat majlis hari raya melayu..satu orang mamat hindu pulak kata walaupun dia bersetuju dengan perjuangan hindraf namun kaedah mengacau majlis orang lebih2 lagi hari raya amat tidak dipersetujui..shahrir samat pulak kata 'unneccassary'..


GAP KATA ? hindraf lu orang sudah lebih brader..sudah berani kasi kacau majlis hari raya melayu..


dulu masa waktu demonstrasi kau di kedutaan britain jalan ampang kau kata
1) kau nak saman queen elizabeth
2) kau kata kerajaan british zalim dan kena bayar 1juta per head setiap kepala anak indu yang masuk jadi buruh kat ladang tanah melayu
3) kau kata kerajaan malaysia(melayu) melakukan etnik cleansing secara tersusun..kau bagi contoh di kg rawa,kg medan..


selepas anwar sambut kau di padang chetti klang kau MAKIN BESAR KEPALA
1) kau buat tuntutan baru..timbalan perdana menteri mesti india


SEKARANG ...HARI INI LEPAS ORANG MELAYU SELESAI BERPUASA DAN MENYAMBUT HARI RAYA PERTAMA KAU BERANI BUAT KACAU DI PWTC..apasal kau berani buat kat pwtc ? pasal karpal singh kata dia nak jadi manager pwtc tempoh hari ke atau kau memang nak tunjuk samseng ?


SIAPA AJAR KAU SAMSENG ? anwar ibrahim kan..apasal kau tada pergi permatang pauh kasi bgtau lu punya perdana menteri 16sept pasal hindraf..ooo aku lupa anwar belum jadi lagi PM..engko worang sudah kena tipu sama itu lahabau..sekarang lu tada tempat mau pergii..lu kacau lagi aaa..waa manyak bagus la lu..

apasal lu orang tara kasi kacau lagi itu queen elizabeth ? mau tutup cerita asal ka tambi ?

ATAU KAU MEMANG MAU KASI KACAU MELAYU..sama macam lu kacau orang melayu punya kenduri dekat kg medan...lu kasi hantam itu orang tua...ooo sudah lupa ka...lu kata lu 3rd and 4th class citizen ? ayo tambi..lu sudah lupa ka lu punya hirarki HINDU ADA KASTA brahma dan paling rendah paria ! tada mengaku ka..lu hindraf sudah kasi hina ini agama hindu lu tau ka..itu kasta punya sistem lu bikin juga la..apa kecoh2 ..kalau lu kecoh ini malaysia ada 1st 2nd 3rd class citizen..lu kasi kacau juga la lu punya agama hindu ..tanya lu punya sami apasal ada 1st 2nd 3rd class hindu ? sudah lupa haaa tambi..ada minum ka...tannik vangge tambi...ayoyo..

sikarang ada tukar cerita aaa..? pusing pusing pusing...
INI MACAM..AN'NEY GAP MAU KASI TAU SAMA LU TAMBI ! lu dengar baik2 aa..
JANGAN LEBIH TAMBI ...