IKLAN BERBAYAR

Tuesday, August 31, 2010

TUNKU ABDUL RAHMAN : BANGKITLAH ANAK MELAYU !



ALLAHUAKBAR ! MERDEKA MERDEKA MERDEKA

kali ini merdeka dalam hati aku penuh bermakna. bukan sekadar nombor nya sudah mencecah 53 tahun, tetapi cabaran yang aku fikirkan paling hebat pasca kemerderkaan sudah ada di depan mata.

memang dulu, kebanyakan perang menuntut kemerdekaan adalah lebih berbentuk fizikal. tidak perlu merenung jauh, perhatikan sahaja bagaimana anak melayu bernama leftenan adnan ditikam bertubi-tubi kerana bangkit menentang penjajahan. leftenan adnan mempertaruhkan nyawa, begitu juga dengan berpuluh dan beratus lagi pahlawan melayu.

perit hidup sejarah zaman dulu bagi generasi muda hanya sekadar berlandaskan kepada pemahaman literalisasi dan buku sejarah. buku sejarah sekadar mencatit sejarah, tetapi mendengar sendiri rintihan kaum tua akan pengalaman sukarnya hidup lebih menusuk jiwa.

arwah atok dan nenek aku sudah lama pergi. tapi bisikan mereka akan perit hidup susah bangsa melayu takkan aku lupakan. kenapa aku takkan lupakan ? kerana nasihat mereka pada ketika aku berumur belasan tahun realitinya sudah menjelma di depan mata.

arwah nenek aku pernah cakap pasal keluarganya lari ke hutan di kapar. menyaksikan beberapa kerat pakciknya ditikam,dibunuh oleh jepun. ubi kayu adalah makan utama. bagaimana mereka berselindung di hutan kerana dikejar jepun.

apapun nasihat arwah tok yang tidak akan aku lupakan sampai mati adalah pesanannya mengenai bangsa cina. dia kata cina adalah yahudi nombor dua. aku muda dan tak paham akan maksudnya.

tapi hari ini kebenaran kata arwah tok adalah cukup tepat. itu nasihat orang tua yang telah meninggal pada tahun 1987, pada usia 73 tahun.

pada aku kemerdekaan kali ini akan aku optimakan usaha dan daya juang. bukan kerana aku tahu cina itu yahudi nombor dua, tetapi yang lebih berbahaya apabila ada anak bangsa sendiri menjadi jalang dan pengkhianat kepada agama dan bangsanya sendiri.

proses pembaikan umat akan senantiasa bermula dengan kealpaan pimpinan. umno sudah di ajar,umno sudah di beri amaran oleh rakyat pada 2008. bagi aku itu qada dan qadar ALLAH swt.

sayang parti yang diharapkan menjadi pengganti dan dapat mengubah keadaan masalah islam dan bangsa tidak bertindak seperti yang diharapkan. 2 tahun pasca 2008,pas lebih hancur dan lebih teruk jika dibandingkan dengan kewujudan umno selama 50 tahun !

apa yang diucapkan sebelum memerintah adalah lain sekali praktikalitinya pasca 2008. apa gelaran yang harus diberikan kepada pas/pkr ? jawapan pelacor agama dan bangsa.

lebih teruk mereka tidak insaf akan teguran,tidak peka pada kritikan. ayat quran diguna suka hati kepala bapak mereka asalkan cina dan india bagi undi..nik ajis adalah bapak penyesat umat. ini hakikat. anwar bagaimana ? hhmm aku terdehem kerana kamu tahu apa yang aku tahu.

merdeka kali ini membawak erti besar dalam hidup. aku tidak pernah bermusuh dengan cina tetapi aku bermusuh dengan pemimpin yang usik dan pertikaikan hak agama dan bangsa aku. aku yakin jika rakan sekelas berbangsa cina membaca tulisan aku,pasti 110% mereka setuju. dulu waktu sekolah memang kami melayu cina india adalah saudara. kami sudah lama praktikan konsep 1 malaysia. nak tahu kenapa ? asal ada gaduh sahaja, sekolah kami melayu cina india akan bersama berentap dengan sekolah lain yang datang dengan kumpulan melayu cina dan india jugak.

kami kerap saling kutuk mengutuk. cina aku panggil lancau, cina panggil india pundek dan india panggil melayu belacan..kutuk kami cukup mesra. kerana kami bersama di sekolah campur yang sama.

masalah kit siang,tony pua,namawee adalah hasil kesilapan pendidikan sekolah SJKC.. mereka tak bercampur dengan melayu dan india, dek kerana itulah mereka bila berpolitik sanggup melanggar adab dan sensititiviti kaum.. SJKC tidak melahirkan personaliti negawaran, mereka melahirkan personaliti ultra kiasu yang sempit kepala otaknya.

percayalah tuan-tuan, aku akan melakukan yang terbaik, tahap paling maksima untuk kembalikan semula maruah kita yang diganyang.

selama yang kamu kenal gap, ini baru permulaan. merdeka paling bermakna apabila anwar,nik ajis,kit siang dan seluruh gerombolan otak sempit mereka ditumbangkan dalam pru ke 13 nanti !

kepada seluruh pejuang mujahid anak bangsa sebelum kemerdekaan, aku ucapkan terimakasih atas pengorbanan kamu. sesuatu yang tidak mampu untuk kami generasi baru tempuhi.

namun darah dan keringat kamu memberikan kemerdekaan tetap akan kami pelihara dan pertahankan sampai ke akhir hayat.

Monday, August 30, 2010

RANKING TERBARU BLOGER ANTI PAKATAN. TQ PARPUKARI (SEJAK BILA PARPU JADI MURSIDUL AM ? )


1 MyKMU 615
2 Agenda Daily 632
3 House PK @ ParpuKari 741
4 Gerakan Anti PKR @ GAP 823
5 The Unspinners 897
6 Pisau 965
7 Rocky’s Bru 1,285
8 Dr Novandri 1,637
9 Taipingmali 1,886
10 AIDC 1,898
11 Media Permatang Pauh 1,969
12 RBF 2,105
13 The Flying Kicks 2,323
14 Perak Today – The Portal 2,328
15 Malaysia-Instinct 2,418
16 Out Syed The Box 2,539
17 Papa Gomo 2,940
18 Anwar Pembohong 3,059
19 UMNO Online 3,156
20 McTheory 3,380
21 Keris Putera 3,577
22 Kickdefella 3,857
23 Husin Lempoyang 3,923
24 UMNO Reform 4,836
25 Bumiyang 4,838
26 Panglima Perang Cyber 4,892
27 Pilhan Anda 5,143
28 Medan Info Kita 5,374
29 Azli Shukri 5,473
30 Dato Kadir Jasin 5,874
31 Big Dog 5,929
32 Another Brick In The Wall 6,335
34 My Anger 6,779
35 Beranikan Hati 7,145
36 Pribumi Perkasa 7,672
37 Apa Yang Tersirat 7,910
38 Paneh Miang 8,243
39 Melayu Bersatu 8,369
40 Warisan2057 9,198
41 Penghuni Gua 9,270
42 Nobisha 9,990
43 Tunku Aisha 10,229
44 RajahMas 10,331
45 Mutiara Melayu Penang 10,495
46 Jeffry Damien 10,692
47 Satu Lima Tiga 10,780
48 Angin Perubahan 11,383
49 Satu Melayu 11,459
50 Nasionalis 1982 11,815
51 Kedah Times 12,353
52 Semut Hitam 12,886
53 Mahaguru58 13,220
54 Jebat Must Die 13,740
55 Cucu Tok Selampit 14,062
56 Gelombang Wangsa Maju 14,418
57 DR 1221 14,995
58 Anak Merdeka 15,060
59 Wake Up! 15,823
60 GaraManis 16,795
61 Gelagat Anwar 16,884
62 Pengundi Setia Sg Rapat 17,451
63 X-PKR 17,582
64 DetGuaq 18,973
65 Waadat 21,640
66 Melayu Pasir Gudang 21,648
67 Analisa Kumbang 21,826
68 Rahman, Ah Chong, Muniandy 21,959
69 Putra Merdeka 21,966
70 Kluangman 22,144
71 Anak Omak 22,152
72 Kamalfarsya 23,088
73 Mesin Taip Buruk 23,874
74 Unit Media Baru Pemuda UMNO 24,713
75 Apanama 26,205
76 Sahabat Gunung 27,179
77 Voices Around 27,705
78 Exception 28,656
79 Sanggul Melayu 28,661
80 Just Read 28,855
81 Sri Tri Buana 28,960
82 Tomyam Poktek 31,185
83 Nuraina Samad 31,716
84 Senjaliza 32,381
85 Gelombang Rakyat 34,970
86 Kita Mesti Selamatkan Melayu 35,661
87 Tukang Dok Peghati 37,682
88 Tun Faisal 42,198

SAIFUL : VIDEO INI USIANYA SETAHUN.


video ini usianya setahun. pada saat video ini dikeluarkan setahun yang lalu ia berlegar sekitar waktu 10 malam terakhir ramadhan. aku ingat lagi.

saiful kata dia tekad nak bersolat tarawih walaupun sekali di masjid. saat itu ancaman yang diterimanya cukup hebat.

sampai bila kesnya hendak selesai ?

anwar berpuluh kali tangguh !
karpal dah tak mampu nak bidas saiful kerana karpal tahu saiful benar.
hakim pulak makin memualkan. asyik ikut telunjuk si peliwat.
nasib saiful untuk hidup seperti anak muda lain terus diabaikan.

aku cukup yakin, jutaan umat mendoakan agar saiful tabah. insyaallah kemenangan saiful semakin hampir..kepada pembaca yang nak ucapkan selamat berpuasa dan hari raya..sila komen dalam artikel ini.

SAIFUL BUKHARI AZLAN, GAP DAN ISTERI MENDOAKAN AGAR KAMU TERUS TABAH.KAMI SENANTIASA MENDOAKAN KEMENANGAN KAMU. INSYAALLAH. HARAP BOLEH BERTEMU KAMU.

FB MELAYU BABI ! LAGI TUGAS UNTUK HISHAMUDIN !



setakat ini, sudah 3 perkara penghinaan terhadap islam/melayu dilakukan oleh anak-anak komunis. aku masih ingat lagi waktu kes sorang budak melayu secara berseloroh dia ada bom nak letupkan gereja, tak sampai 30 minit polis dah ketuk pintu.

hishamudin aka kerismudin aka H20.. orang melayu sedang memerhatikan kecepatan kamu bertindak.

3 KES PENTING UNTUK HISHAMUDIN.

1) 4 budak cina simbah cat kat surau. akan didakwa pada 22 september 2010. budak ini dah mengaku salah,keluarga dia dah mengaku salah. nampaknya takde masalah untuk mensabitkan kesalahan penjara 2 tahun.

2) namawee.. anjing kurap ni dah kena sound dengan ds najib. hari ni dah masuk 24jam masih takde apa-apa tindakan.. aku harap hishamudin tau nak bukak youtube. ds najib cakap kita kena ada bukti.. bukti dah depan mata.

3) FB melayu babi kat atas.KLIK SINI

aku akan memerhatikan seca mikro 3 perkara penting khas untuk tugasan hishamudin H20.

penghinaan ini semua hasil tarbiyah anwar dan pas ! sundalan !

NIK AJIS : 'BAPAK PENGELIRU UMAT' !

sekali lagi aku nak ingatkan bangsa melayu, pas tidak mewakili susuk tubuh kamu dalam hal ehwal islam. pas sekadar sebuah persatuan yang berdaftar dengan pendaftar pertubuhan. pas sama tarafnya dengan persatuan bahasa tamil ladang midland.

nik ajis bukan wali kita,bukan ketua kita dalam islam. dia sekadar ulamak politik yang memungkinkan dia melacurkan kesucian islam demi perjuangan sempit pas !

ingat, pegangan kita adalah quran dan hadis. nik ajis ulamak politik yang gila pada jawatan menteri besar, itu sahaja. kerana jawatan itulah, dia sanggup melacurkan ayat quran demi untuk mengekalkan kuasanya sahaja.

TOLAK PAS BERMAKNA KITA TELAH SELAMATKAN AGAMA ALLAH !
"Jika PAS diisytiharkan menang di bumi Serambi Mekah ini, maka esoknya sebelum ayam berkokok, sebelum burung keluar dari sarangnya, sebelum fajar menyinsing, kita nobatkan baldatun tayyibatun warabbun ghafur (negara indah lagi diredhai Allah)" -(Kempen PAS pada Pilihanraya Umum 1959)

"Kita bersyukur dengan pendirian DAP sekarang kerana mereka sudah berubah sikap dan sanggup bekerjasama dengan PAS asalkan tidak mendirikan negara Islam"-(Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 12 Mei 1999)

Pas sedia gugur slogan negara Islam "Jadi untuk mencari perdamaian itu, setakat mana yang boleh kita hendak kepada Islam, tapi kalau nampak menyusahkan tak apa........"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 25 Jun 1999)

"Pembentukan negara Islam memerlukan masa lama" - (Timbalan Presiden Pas [ni dulu le.. hehe] Abdul Hadi Awang : Berita Harian, 28 Jun 2001)

"DAP boleh bekerjasama dengan PAS, tetap tidak dalam hal berkaitan dengan sebarang usaha ke arah pembentukan sebuah negara Islam" - (Ahli Parlimen DAP Bukit Mertajam, Chong Eng : Utusan Malaysia, 22 April 1999)

"Kenapa disebut benda begitunya, kalau berpakat.... berpakatlah. Kalau berpakat dan bertengkar itu tidak bererti. DAP bukannya tidak mengetahui bahawa PAS sejak berpuluh2 tahun lagi kerja dia (PAS) ialah Islam"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 30 Jun 2001)

"Negara Islam yang didirikan oleh UMNO nampaknya lebih diterima oleh masyarakat Cina. PAS terlalu bising untuk menegakkan negara Islam. UMNO pula melakukannya secara diam-diam tanpa disedari rakyat.PAS seperti ayam bertelur sebiji tetapi riuh sekampung."-(Penasihat DAP Dr. Chen Man Hin : Mingguan Malaysia, 30 September 2001)

"Kita mahu mewujudkan negara pelbagai kaum dan agama, bukan negara Islam yang diperjuangkan PAS"-(Dr. Chen Man Hin : Berita Harian, 15 Dis 2001)

"PAS tidak perlu memberitahu mengenai garis panduan yang digunakan untuk menubuhkan negara Islam kepada Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana "...dianggap membazir berikutan mereka yang diberitahu tidak membaca dan tidak 'reti' al-Quran" - (Ketua Dewan Ulama PAS Harun Taib : Berita Harian 13 November 2001)

"Allah menurunkan nabi untuk menjunjung nama Islam... Sekarang UMNO cuba mempertahankan simbol Islam sahaja pada nama-nama badan tersebut seperti Bank Islam, sedangkan pada syiar dan penghayatan Islam tidak pernah ada" - (Nik Aziz Nik Mat : HarakahDaily 21 Jun 2000)

"Kalau ada ustaz tolong UMNO hari ini melawan PAS, di zaman nabi pun ada ustaz-ustaz melawan Nabi Muhammad sendiri dan ustaz itu adalah di kalangan ahli kitab Yahudi dan Nasrani. Saya amat hairan dengan langkah UMNO itu, kerana ia adalah sama dengan zaman nabi dulu"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 15 April 1995)

"Tidak ada orang yang berhak menjaga dunia ini kecuali orang yang belajar ilmu agama Islam"-(Nik Aziz Nik Mat : Berita Harian, 17 April 1995)

"Tiada siapa di muka bumi ini yang tahu menjaga dunia termasuk menguruskan soal budaya, ekonomi serta harta benda melainkan ulamak" - (Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 6 November 1999)

"Kita balah dengan UMNO kerana apa? Kerana Islam. Kita baik dengan orang lain pasal apa? Pasal dia terima dasar Islam, KIta cegah sesuatu kerana apa? Kerana kita nak buat Islam... Contohnya UMNO, lagu mana UMNO sesat, pasal cari petunjuk lain. Nak jaga Melayu, tapi pi undi Hindu, contoh sesat... bila tinggal Quran" - (Penceramah Pas Bunyamin Yaakob di Ketereh, Kelantan, 22 Februari 2001)

"Sebagai seorang Islam, kita wajib menyokong dan bersama dalam jemaah yang memperjuankan Islam, iaitu PAS"-(Siaran pilihanraya kecil Parlimen Padang Terap, 1985)

FATWA KARUT PAS

"Umat Islam Malaysia wajib sertai PAS"-(Fadzil Noor : Harakah, 3 Oktober 1997)

"Orang lawan Islam tak dok hujah, nak bincang hal gapo dia, hal keadilan, bakpo ya rigat (tangkap) Nuar Berahim tu bakpo. Dia liwat bila, atas bangunan mana, atas bangunan, bila? Royak (beritahu) tarikh sekian sekian, bangunan tak buat lagi, liwat guano, liwat lagu mana? Beghuk (beruk) tak leh naik nyior hok tak tumboh lagi."-(Ceramah Nasruddin Hj. Daud di Kadok, Ketereh, Kelantan, 18 Februari 2001)

"Tiada apa yang perlu dibimbangi DAP sekiranya PAS mahu mengekalkan dasar penubuhan negara Islam kerana perlembagaan asal akan dikekalkan"-(Abdul Hadi Awang: Berita Harian, 2 Ogos 2001)

"Anjing pun pandai bersatu. Anjing, bila musuh masuk dalam kampung, walaupun tengah berkelahi sesama dia, dia bersatu, kejar sesiapa yang masuk. Bila dah dapat tangkap musuh ini, masa tu lah dia kelahi balik. Anjing pun pandai, kami lebih pandai daripada anjing lagi"-(Abdul Hadi Awang: Utusan Malaysia, 6 Julai 2001)

"Menentang Pas adalah haram mengikut al-Quran" - (Nik Aziz Nik Mat : Berita Minggu, 24 April 1994)

"Isu ini tidak akan menyebabkan pakatan pembangkan berpecah. Cuma sedikit salah faham berhubung penubuhan negara Islam"-(Fadzil Noor : Utusan Malaysia, 6 Julai 2001)

"One may misunderstood this to be a move towards setting up an Islamic state but PAS will not drop this because it is in the opposition's front election manifesto of 1999"-(Fadzil Noor : Sunday Star, 29 Julai 2001)

"Everyone knows that the Malaysian constitution has to be changed before an Islamic state can be implemeted and this means that a two-third majority is needed. As far as I am concerned, PAS has never made such a call"-(Fadzil Noor : Sunday Star, 29 Julai 2001)

"Langkah menubuhkan negara Islam ini akan dibuat sama corak seperti di Kelantan iaitu tauke judi dan arak akan diberi tempoh tertentu untuk menutup perniagaan mereka"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 30 Julai 2001)

"Tafsiran negara Islam yang dikehendaki oleh PAS sebenarnya sudah terkandung dalam Manifesto Barisan Alternatif (BA) yang dikemukakan pada pilihanraya yang ke 10 itu"-(Nik Aziz Nik Mat : Harakah : 1-15 Ogos 2001)

"Kita akan berpegang kepada manifesto. Isu negara Islam tidak akan muncul dalam konteks pakatan"-(Fadzil Noor: Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

"Kita perlu adakan kerjasama dan kerjasama itu dibuat atas perkara yang kita persetujui... kita mesti akur dan patuh. Jadi kita gugurkan apa yang menjadi idealisme kita"-(Fadzil Noor: Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

Tidak ada... memang tidak ada. Dalam manifesto kita menghormati pendirian parti masing-masing. ........ dan tidak berbangkit soal penubuhan negara Islam dalam pakatan-(Fadzil Noor: Temuramah Berita Minggu, 5 Ogos 2001)

"Ketika kita menghormati impian dan matlamat jangka panjang setiap parti dan individu, kita turut saling menghormati perbezaan pendapat. Amat jelas bahawa manifesto tidak menyebut hasrat ahli pakatan untuk membentu negara Islam adalah matlamat bersama"-(Presiden Keadilan Dr. Wan Azizah Ismail dan Presiden PRM Dr. Syed Hussin Ali : Sin Chew Jit Poh, 28 Julai 2001)

"Walaupun ada usaha dibuat untuk mengiktiraf, Malaysia tidak akan menjadi negara Islam selagi ia tidak berdasarkan al-Quran dan hadis"-(Nik Aziz Nik Mat: Utusan Malaysia, 20 Ogos 2001)

"Usaha mengumpulkan ulamak muktabar dunia ke negara ini untuk mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam tidak bermakna sekiranya pelaksanaan hukum Islam sebagaimana yang dianjurkan dalam al-Quran dan hadis diketepikan"-(Abdul Hadi Awang : Berita Minggu 12 Ogos 2001)

"PAS ingin terus menegaskan hasrat untuk memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukumnya menuju keredhaan Allah. Namun ia tidak akan dipaksakan dalam konteks hubungannya dalam BA. Ia akan kekal menjadi satu visi PAS yang akan diusahakan secara bersendiri atau dengan mana-mana parti yanhg sejalan dengannya"-(Fadzil Noor : HarakahDaily, 7 September 2001)

"Bagi menentukan Malaysia sebuah negara Islam termasuk menetapkan bahawa ketua kerajaan mestilah daripada kalangan orang Islam"-(Abdul Hadi Awang : Utusan Malayu, 4 Oktober 2001)

"Pemimpin UMNO mengisytiharkan negara ini sudah menjadi sebuah negara Islam dengan harapan untuk mengelirukan rakyat terhadap perjuangan PAS"-(Nik Aziz Nik Mat :HarakahDaily, 22 Oktober 2001)

"Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan sebuah negara Islam, dia (DAP) boleh tengok sendiri dan baca perlembagaan itu"-(Nik Aziz Nik Mat : Utusan Malaysia, 4 Ogos 2001)

Sunday, August 29, 2010

LAGI PUTARBELIT NIK AJIS DIBONGKAR !

KLIK SINI

JOM PERHATI HISHAMUDIN @ H20 !


PEKAN 28 Ogos - Datuk Seri Najib Razak mengarahkan pihak berkuasa menyiasat seorang pemuda dari Muar Johor, Wee Meng Cheng atau lebih dikenali 'Namewee' yang mengulangi perbuatan biadapnya dengan menerbitkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman.

Tegas Perdana Menteri, siasatan menyeluruh perlu dilakukan dan jika mempunyai bukti kukuh, kes tersebut akan diserahkan kepada mahkamah untuk menentukan hukuman yang sewajarnya.

''Kita tengok dulu, jika ada bukti cukup, boleh dakwa dan serahkan kepada mahkamah untuk jatuhkan hukuman," tegasnya.Beliau mengulas tindakan Namewee sebelum ini yang pernah mencetuskan kemarahan rakyat dengan klip videonya berjudul Negarakuku.

Namewee dikatakan mengulangi perbuatan itu dengan menerbitkan klip video terbaru berunsur perkauman yang berjudul Namewee F*** Racism Malaysia Nah!!!

Perdana Menteri memberi amaran bahawa kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mana-mana pihak yang cuba menjejaskan keharmonian dan perpaduan kaum.

ANWAR : MASA DEPAN AZMIN LEBIH PENTING DARIPADA PKR !


anwar silap. kenapa aku kata anwar silap ?

kerana percaturan politik yang menguntungkan azmin sebenarnya telah membuka ruang yang lebih besar untuk kelompok oputunis yang lain menghentak meja.

strategi anwar yang senantiasa menyebelahi azmin walaupun ditegur banyak kali oleh rakan separti lain, nampaknya seperti tidak lut, dan sampai ke mati tidak akan lut.

perkara ganjil anwar menyayangi azmin lebih daripada wan azizah adalah tidak mengejutkan. cuba tanya pada khalid jafar, pernahkah di depan matanya melihat aksi kelam kabut anwar memujuk azmin yang lari balik ke bilik hotel, dek kerana permintaannya (azmin ) tidak dipenuhi ? cuba tanya kalid jaafar juga, dek kerana perkara itu anwar yang sepatutnya menghadiri mesyuarat menteri kewangan di maldive terpaksa membatalkan agendanya kerana melayan karenah azmin ali.

perkara ini berlaku sudah lama, sewaktu anwar menjawat jawatan menteri kewangan. hari ini, ia berulang kembali. namun silap anwar ia mengulangi strategi lapok yang sama.

jefry kitingan bekas timbalan menteri , masuk pkr gara-gara percaya dengan janji anwar untuk memberikan autonomi penuh sekiranya dia masuk pkr. jefry mengambil risiko politik yang cukup tinggi.

hari ini jefry kitingan berpatah arang dengan anwar. nanah politik mula membuak keluar bau busuknya apabila jefry mulai mempertikaikan kredibiliti janji anwar. jefry tahu dia hanya digunakan oleh anwar untuk dijadikan batu loncatan politik peribadinya, mengejar jawatan memanda menteri 'at all cost'.

jefry kena tipu. dia kena tipu kerana azmin ali menganggapnya sebagai musuh politik berbahaya yang boleh mengancam peluangnya untuk menjawat kerusi timbalan presiden pkr.

memang benar jefry tidak akan bertanding, tetapi bagi azmin ali, jefry sebenarnya punyai team yang lebih kuat dan sama gah sepertinya. jefry adalah tag team zaid ibrahim dan chua jui meng.

menyekat jefry di sabah, memberi ruang sepenuhnya untuk azmin ali berkuasa penuh terhadap 'perwakilan' yang bakal memilih jawatan tertinggi di peringkat pusat sewaktu persidangan PKR hujung tahun ini.

bagaimana azmin ali memancung pengaruh zaid,CJM dan jefry ? dengan menggantung 12 ketua pkr sabah yang juga merupakan orang kuat jefry.

tindakbalas jefry juga tidak menghampakan, apabila berani menggelarkan anwar sebagai 'PEMBOHONG BERSIRI' berdasarkan isu 16 september dan fitnah RM2juta yang anwar gunakan untuk melabelkan beberapa ahli parlimen pkr yang menjadi bebas.

silap anwar apabila buat-buat tak tahu akan beberapa kesilapan teknikal/gencatan senjata seperti yang telah dipersetujui oleh kumpulan azmin dan jefry. syarat gencatan senjata ini mudah, tiada tindakbalas antara satu sama lain.

tetapi azmin ali manusia rakus, anwar pula suka menikus bila kehendak azmin tidak dipenuhi.

azmin ali melalui agennya dalam biro tatatertib parti iaitu animah fera telah melaksanakan perintah ultimatum,memecat 12 orang kuat jefry. surat kuat kuasa pula dilakukan oleh seorang lagi barua azmin dalam peringkat pimpinan pusat, saifudin nasution.

seperti biasa anwar diam membisu. tidak akan sesekali tunduk kepada cakap dan bantahan orang lain melainkan kekasih awal dan akhirnya, azmin ali.

cukup janggal bila dua lelaki gila babi ini saling cinta mencintai tanpa memperdulikan pandangan orang sekeliling. apa hebatnya chemisty percintaan dua orang gila ini ?

tetapi anwar dan azmin silap. mengulangi sikap autokrat dan kuku besi dalam parti jahiliah ini tidak akan bertahan lama.

oposisi mereka juga memasang strategi yang sama. opisisi mereka juga telah membaca sejarah yang sama. oposisi mereka juga memahami belit politik mereka.

silap anwar dan azmin apabila menyangka PKR masih berpaksikan 'kekuatan melayu'. kekuatan melayu yang pernah menunjangi parti mereka seperti mana dahulu. pasca 2008, kemaraan beberapa kumpulan oputunis dan berpaksikan akidah liberalisme,anti melayu,anti islam,anti aristokrat,anti establisment,pejuang kiri,sosialis sudah semain kuat mencengkam hirarki parti.

dari bawah hinggalah ke atas, kumpulan anti establishment ini semakin dilihat menunjangi parti.

keterbukaan anwar dalam mengaturcara hala tuju parti sebenarnya bakal memerangkap dirinya sendiri.anwar sudah banyak terlepas cakap, dan cakapnya itu tidak mampu ditarik balik. anwar bisa menipu diri sendiri, tetapi dia tidak bisa menipu pemimpin parti.

gelojohnya anwar melanyak dasar islam,dasar melayu dan dasar keserdehanaan politik sudah tidak dapat dipulihkan semula. saat ini, telah lahir banyak sekali dubuk-dubuk politikal liar dalam PKR. mereka sudah tidak peduli akan semangat anwarisme, bagi mereka anwarisme sudah lama mati. yang mematikannya adalah anwar sendiri.

mementum kumpulan politikal liar ini lebih berpengaruh dan ganas. jika partai pas pun mereka boleh jinakkan sehingga menjadi pariah dalam pakatan, apatah lagi anwar dan azmin !

SELAMAT BERKUBUR PKR !

Saturday, August 28, 2010

TAWARAN TERBUKA: TAMPAR NAMAWEE !


ayuh bangsa melayu pi tampar muka namawee ! jangan lupa suruh kawan amik video/gambar masa namawee kena tempeleng dengan kamu !

KDN HARUS TAHAN NAMAWEE DIBAWAH ISA !

MASANYA SUDAH TIBA UNTUK TAMATKAN NAMAWEE ! ANJING KURAP DARI KETURUNAN BABI KOMUNIS ! MATA SEPET,MUKA BABI,MULUT MACAM ANJING KURAP..ITULAH NAMAWEE !

Ini video klip yang baru dibuat oleh Namewee pada 25 Ogos 2010. Video ini bertajuk "Namewee FxxK Racism Malaysia NAH!!! SxxK Banana".

Puan Hajah Siti Inshah Mansor (Pengetua SMK Tunku Abdul Rahman) dihina oleh Namewee dengan perkataan kesat dan maki hamun. Ini bukan kali pertama Namewee berkelakuan biadap sebegini. Minta maaf kemudian dia buat lagi dan lagi. Tidak pernah serik sebab tidak dikenakan tindakan. Kalau tindakan mahu dikenakan ada pihak yang membelanya mengatakan ianya adalah zalim.



Dalam video ini juga Namewee mempertikai juga mempertikai ibadah puasa orang Islam. Mengapa perlu kurang ajar sampai begini? Inilah rasis sebenar. Sebelum ini Namewee pertikai azan seperti kokokan ayam, hari ini dia pertikai ibadah puasa pula. Apa yang Namewee mahu sebenarnya?

Mungkin ada dalang yang mempertahankannya. Sebab itu dia berani sangat. Pada 17 Ogos 2007, dalam forum
"Love the country; Defend Meng Chee" di Kuala Lumpur Selangor Chinese Assembly Hall, Lim Kit Siang dan Tony Pua hadir sama menjadi panel untuk membela Namewee habis habisan. DAP cakap pihak lain sebagai rasis, tetapi mereka terus melindungi dan mempertahankan Namewee yang rasis ini. Sama ratakah ini?

Kementerian Pelajaran juga dikecam dengan bahasa dan isyarat lucah oleh Namewee. Memang jelas Namewee adalah penghasut terbesar untuk memecahkan perpaduan kaum di negara ini. Jika orang Melayu yang berkelakuan begini sudah tentu riuh besar DAP. Namun jika Namewee buat, pasti akan ada pembelaan habis habisan untuk Namewee nanti.

Orang Islam di negara ini perlu ingat, perkara ini bukan lagi soal politik tetapi perkara ini sudah ke tahap mencerca kesucian agama. Namewee mengecam amalan puasa di kalangan umat Islam di bulan Ramadhan ini. Cukup rasis. Namewee perlu dikenakan tindakan yang lebih keras. Jika tidak dia akan ulangi lagi perbuatan biadap ini. Buat orang Islam dalam PAS dan PKR, cubalah melihat isu ini dari sudut lain selain politik.


sumber angin perubahan

Friday, August 27, 2010

NURUL IZAH PUAKA KATA BERDOSA ?

nurul izah sang puaka, anti kepada negara malaysia dan petualang nombor 2 selepas bapaknya yang kaki hasut negara luar benci malaysia berkata :

'LAGI BERDOSA KALAU SAYA BIAR KEZALIMAN UMNO-BN BERTERUSAN'.

ini pula kata rakyat :

'LAGI BERDOSA KALAU KAMI RAKYAT MALAYSIA MENGANGKAT PELIWAT AGAMA DAN BANGSA IAITU ANWAR IBRAHIM SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA ' !

CAMPURTANGAN AZMIN, PKR SABAH BERGOLAK !

aku baca kenyataan setiausaha agung parti keldaian rakyat akan penggantungan 12 pemimpin utama pkr sabah yang berkuatkuasa semalam. 12 orang pemimpin PKR sabah itu adalah orang kuat jefry kitingan.mereka digantung kerana didakwa berkomplot menubuhkan parti cinta sabah (PCS) tahun lepas.

azmin ali sudah bagi signal kepada seluruh pemimpin yang bercita-cita mahu berebut jawatan dengannya.

jawatankuasa pemecatan ini diketuai oleh animah fera, bekas ketua wanita PKR selangor yang sememangnya merupakan talibarut azmin ali. disusuli dengan kenyataan media pemecatan oleh setiausaha agung, saifudin nasution.

animah dan saifudin adalah budak suruhan azmin ali. sementara jefry kitingan pula mewakili satu kem lain dalam PKR, dipercayai dari kumpulan chua jui meng dan zaid ibrahim.

menyantas kekuatan jeffry di sabah merupakan langkah awal azmin untuk menyekat 2-3 kumpulan lain daripada menguasai kerusi timbalan presiden PKR, yang bakal dikosongkan oleh syed husin pada pemilihan agung hujung tahun ini.

azmin ali mendapat arahan daripada anwar ibrahim. ini adalah hakikat kerana sememangnya hanya azmin ali sahaja yang layak mengetuai parti ini nanti bila anwar disumbat ke penjara sungai buloh nanti.

modus operandi anwar dan azmin sama. anwar sewaktu bertanding kerusi timbalan presiden umno memulakan langkah awalnya di sabah, manakala azmin ali pula mengikuti langkah operasi yang sama, memangkah 12 orang yang tidak sebulu dengannya dan melantik 12 lagi ketua baru. SELAMAT BERKUBUR PKR !

------------------------------------------------------------------------------------------------

KENYATAAN MEDIA PEJABAT SETIAUSAHA AGUNG PARTI KEADILAN RAKYAT

Pejabat Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada 25 Ogos 2010 telah menerima hasil siasatan Jawatankuasa Disiplin terhadap aduan penubuhan Parti Cinta Sabah.

Laporan siasatan tersebut mengesahkan berlakunya perlanggaran terhadap disiplin parti mengikut Fasal 27.7 iaitu patuh kepada perlembagaan parti, menjalankan dasar-dasar parti dan memelihara nama baik parti yang membabitkan dua belas (12) penama yang diadu.

Jawatankuasa Disiplin juga telah mencadangkan hukuman penggantungan satu tahun dikenakan ke atas mereka yang akan hanya berkuatkuasa tertakluk kepada perakuan oleh mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat (MPP) pada 29 Ogos 2010 yang akan datang.

Pada masa yang bersama dua belas (12) penama tersebut mempunyai hak untuk mengemukakan rayuan dalam tempoh empat belas (14) hari bermula dari 29 Ogos 2010 nanti.

DUA BELAS PENAMA KES SIASATAN JAWATANKUASA DISIPLIN PARTI KEADILAN RAKYAT

1. Daniel John Jambun

2. Awang Ahmad Sah

3. Moses @ Mozes Michael Iking

4. Nicholas James Guntobon

5. Paul Kerangkas

6. Slyvester @ Balon Mujim

7. Innocent Makajil

8. Nasir Samie

9. Harry Kujukok Manisit

10. Rubbin bin Guribah

11. Gosibin Yosundang

12. Guandee Kohoi

Saifuddin Nasution Ismail

Setiausaha Agung

Parti Keadilan Rakyat

Tarikh 26 Ogos 2010

ANIFAH AMAN LEBIH JANTAN DARI HISHAMUDIN !


pertama kali aku melihat kejantanan anifah aman apabila dia berani berdepan dengan 20 penunjuk perasaan 'anti ISA' di london sebulan lepas.

malam tadi, dalam buletin utama anifah aman sekali lagi menjadi jagoan jantan apabila cukup berani dan tegas memberikan jawapan balas terhadap isu 600 orang sewel indon yang bakar bendera malaysia di depan kedutaan kita di jakarta.

takde hu ha..takde amaran.. terus sound tepat kat indon, malaysia ada undang-undang dan ada harga diri. siap sound lagi kalau dah salah dalam malaysia,mesti ikut undang-undang malaysia !

perrghghh... tuan-tuan dan puan-puan.. dengan ini gerakan anti pkr melakukan/memberikan tabik spring kepada anifah aman kerana TEGAS DAN BERANI mempertahankan maruah malaysia !

ketegasan anifah aman ini mengingatkan aku kepada bekas menteri luar iraq, tareq aziz yang banyak membalon amarika dan britain daripada terus memperlekehkan bumi iraq.

bayangkan, kalau hishamudin jadi menteri luar ? teka jawapan apa yang akan diberi oleh menteri KDN paling lemah dalam sejarah umno ni ? apapun, bangsa melayu menunggu tindakan menteri amaran hishamudin terhadap 4 budak cina yang direman kerana baling cat kat surau. samada lepas atau didakwa ?

salute untuk anifah aman !

Thursday, August 26, 2010

MAAF DITERIMA,TAPI HUKUMAN MESTI DITERUSKAN ! HISHAMUDIN JANGAN LEMBIK !



SEREMBAN: Keluarga empat remaja yang ditahan berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian di sini, memohon maaf kepada masyarakat Islam atas perbuatan anak mereka.Cheng Kok Foo, 38; Wong Seow Wai, 43; Loh Teck Ai, 53 dan Leong Foong Kuen, 53, masing-masing memohon maaf dan bersalaman dengan pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail, dalam satu pertemuan anjuran MCA Negeri Sembilan di surau itu, pagi ini.


kat atas kenyataan 4 keluarga anak cina yang simbah cat kat surau. 2hari lepas aku dedahkan memang 4 anak cina yang simbah cat ni.


maaf ? aku terima namun hukuman mesti dijalankan...diteruskan ! hishamudin menteri amaran, kalau kau lepaskan budak ni.. kau akan jadi musuh nombor satu bloger dan musuh nombor satu melayu !


jangan lembik ! 2 anak melayu dah kau sumbatkan dalam penjara dalam kes arson gereja gombak, kes kepala lembu pun kau dah jatuh hukum.


kalau 4 budak cina ni lepas memang kau siap hishamudin !

SIALAN ! DAP MASUK MASJID DI SELANGOR LAGI !



lagi satu penghinaan.

apa jaminan teo nie ching BERSIH untuk melayakkan dia masuk masjid ?
tak pakai tudung,pakaian ketat silap aribulan datang bulan ?
apatah lagi kalau kaki seks bebas macam elizabeth wong ?

sundalan punya pas, kalau nak undi pun takkan sampai tahap gila babi macam ni !

22 Ogos 2010, Teo Nie Ching (Ahli Parlimen DAP Serdang) telah masuk untuk berceramah dan menyampaikan sumbangan kepada ahli-ahli PAS di Surau Al-Huda Kajang Sentral. Bukan sekadar masuk ke dalam surau, malah Teo pergi ke barisan saf pertama untuk berceramah kepada orang Islam di dalam surau. Pada waktu tersebut, jam 9.33 malam. Ini bermakna, sama ada Teoh memberikan tazkirah selepas selesai solat terawih atau antara solat terawih.

Ini satu penghinaan kepada umat Islam. Apakah sampai tiada langsung wakil rakyat Islam untuk dijemput ke surau tersebut? Apakah tiada tempat lain untuk menyampaikan sumbangan dan ucapan hingga terdesak membawa masuk DAP memijak sejadah di saf pertama untuk memberi tazkirah? Mengikut Mazhab As Syafie, orang kafir haram dan ditegah sama sekali untuk masuk ke dalam masjid sebagaimana firman Allah SWT dalam Surah At Taubah, ayat 28.

"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid Al-Haraam sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu dari limpah kurniaNya, jika Ia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana" surah At Taubah ayat 28.

Al-Qurtubi, di dalam tafsirnya Al-Jami’ li-Ahkam Al-Quran melaporkan bahawa Ibn ‘Abbas r.a. berkata yang najis itu kesyirikan yang menjadi pegangannya, bukan tubuh badannya.
Pegangan DAP masih lagi ideologi sosialis.

Orang Islam tidak akan miskin jika DAP tidak beri bantuan dan sumbangan. Mereka sudah berkempen sampai dalam surau dan masjid untuk bertazkirah, memberi sumbangan dan meraih undi daripada orang Islam. Ingat, mereka ada agenda yang tersendiri. Jika orang Melayu tidak sokong DAP, nescaya DAP tidak akan boleh berkuasa.

DAP hanya mahu kuasa melalui undi orang Melayu. Hari ini mereka akan berlakon baik, bila berkuasa nanti terserlahlah sikap sebenar DAP. Berhati-hatilah bangsaku. Apa yang Khmer Rouge buat pada orang Islam di Kemboja perlu diambil iktibar.

Wednesday, August 25, 2010

DUNGU = PAS

KALID GAGAP NAK BUAT RUMAH PERLINDUNGAN BAYI !

aku baca kenyataan ni kat blog exco selangor. aku tak pertikai akan solusinya, tapi melaka dan N9 dah pun buat benda yang sama.

cuma aku nak cakap pasal ke dungu an penyokong pas dalam setiap forum bila melibatkan kes pembuangan bayi..masa melaka istihar buat perkara yang sama bukan main lagilah dorang bertempik sakan..kes buang bayi ni semuanya salah umno....

korang baca je lah forum membabitkan forumer pas taraf IQ bawah kepala lutut kat web tranungkite... ada sorang mangkuk penulis pas namanya rozmal malakan siap buat entri ' kalau nak buang bayi pi hantar kat N9'.. dungu bukan ? KLIK SINI

kalau nak bezakan IQ tinggi korang dengan IQ penyokong pas,boleh baca forum kat tranungkite. ujian bezakan IQ tinggi korang dengan penyokong pas ni boleh dibuat secara harian,mingguan dan bulanan.

Kerajaan Selangor akan menubuhkan Rumah Perhentian Sementara bagi melindungi bayi yang dibuang dan ditinggalkan oleh ibu bapa atau pihak lain yang tidak bertanggungjawab.

PEMBOHONGAN KELUARGA PUAKA DIBUKTIKAN !




nurul izah belajar menipu dari bapaknya, anwar ibrahim. 3 ogos lepas nurul izah dari keluarga puaka ni pergi indon untuk memburukkan nama malaysia. DEB dan kapal selam dibantai penuh ereksi dan emosi tanpa ada ada sebarang fakta yang logika.

yang penting bagi nurul izah anak puaka ni, nama malaysia mesti di damage kan semaksima mungkin..

kat atas gambar pelancaran peluru dari kapal selam KD RAHMAN ke sasaran.. tepat dan hebat.

nurul izah dan bapa puakanya boleh berambus dari malaysia. KLIK SINI untuk baca detail ujian kapal KD RAHMAN.