IKLAN BERBAYAR

Sunday, July 31, 2011

SALAM RAMADHAN DR GAP.

salam ramadhan aku ucapkan kpd rakan blogers,ahli kelab penyokong fb gap,pembaca disayangi dan tak lupa rakyat malaysia.baru balik tarawih buat 8 je.moga ramadhan tahun ini lebih baik amalan dan pahalanya dpd yg lepas. Aku akan aktif menulis semula esok.

Kpd anwar dan pemimpin melayu pakatan inilah masa mustajab untuk kamu bertaubat di atas keterlanjuran kamu melacorkan maruah agama dan bangsa.

jangan malu untuk memohon maaf di atas kesilapan kamu baik kepada tuhan dan sesama manusia.

ALLAH SWT MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG
Published with Blogger-droid v1.7.2

FAKTA MENGKAGUMAKAN NAMUN...

jumlah rakyat malaysia 28 juta.
67% daripada kaum bumiputera.

angka ini menunjukkan pola penguasaan dan dominasi kaum bumiputera di malaysia.

usaha yang lebih keras dan gigih perlu dilakukan untuk memaksimakan sumber sedia ada.

pastikan kita mendominasi semula kuasa perniagaa,pendidikan dan menguatkan lagi kuasa politik.

langkah pertama yang harus dilakukan adalah menghancurkan suara-suara politik puaka yang sentiasa menggadaikan hak islam dan melayu.

anda tahu siapa yang aku maksudkan !

Saturday, July 30, 2011

PEMBEBASAN EO6 : BUKTI PAS IKTIRAF SOSIALIS DAN KOMUNIS.



Kami Tentera Pembebsan Nasional
selalu bersedia untuk membela nusa
kalau musuh cuba nekad mengancamkan rakyat
biar bererai badan dan nyawa untuk kebebasan rakyat
siapa berani cuba menentang
angkat tangan rampas senjata.
Kami Tentera Pembebasan Nasional
selalu bersiap bersedia bertempur
biar tanah padang rumput berlumuran darah
itulah kewajipan kami sebagai pembela rakyat
biar negeri hancur terbakar
asal jangan dijajah lagi.
Kami Tentera Pembebasan Nasional
mara ke hadapan di garisan muka
siap menyerang musuh hingga hancur lebur
Tentera Pembebasan Nasional cukup kuat semangat waja
membentuk republik rakyat
kekal hibupnya abadi.

senikata dan irama dicipta oleh Johan
dipersembahkan dalam majlis perasmian Rejimen Ke-10 PKM pada 21 Mei 1949.

NUR ALERT . BLOGERS BERSAMA KAK JAT.

Nur alert.sistem terbaru bagitau kanak2 hilang.kerjasama kementerian wanita dgn blogers.detailnya akan diperincikan.
Published with Blogger-droid v1.7.2

ADAKAH UMAT ISLAM/MELAYU BERSEDIA MENERIMA PERJUANGAN KOMUNIS ?

RAHMAN PALIL BERJIWA BESAR.

syabas kami ucapkan kepada adun sementa (parlimen kapar) yb rahman palil.

desas desus mengatakan bahawa beliau tidak mahu lagi bertanding pada pru ke 13 nanti merupakan satu pengorbanan terbesar rahman palil kepada parti.

rahman palil sudah 4 penggal menjadi adun. jika dinilaikan pada prestasi , yb rahman memang teruja dalam memberikan sumbangan kepada rakyat.

namun atas dasar semangat mahu memenangkan parti umno, kabar yang mengatakan rahman palil tidak lagi mahu bertanding merupakan satu contoh terbaik untuk kesemua pimpinan umno.

najib mahukan winnable candidate. rahman palil pulak memberikan laluan kepada muka baru.

kalau macamnilah gayanya jiwa pemimpin umno seperti yang ditunjukkan oleh rahman palil, insyaallah selangor akan kembali pulang ke gagang.SYABAS YB !

PEMBEBASAN EO6 : INILAH KEJAYAAN PAS !

silap kalau kita mengatakan pembebasan tahan eo6 (tahanan akta darurat)  itu adalah berpunca daripada kekuatan mereka.

parti sosialis malaysia punyai kaitan dengan parti rakyat malaysia. parti rakyat malaysia pula adalah serpihan daripada parti sosialis  rakyat malaysia.

sebut nama dr syed husin, dr nasir (adun kota damansara),arutchelvan,hasan karim,arwah rustam a sani,latipah koyak,johnson chong,faizal sanusi,dr sanusi  semuanya berlegar kepada perjuangan sosialis yang sama.

parti sosialis rakyat malaysia berpecah dua apabila syed husin ali mendesak agar digugurkan nama sosialis pada nama parti mereka.

desakan ini ditentang oleh dr nasir dan arutchelvan, yang tetap kepingin untuk mengangkat nama sosialis untuk diasimilasikan dengan jenama parti mereka.

hasil pergeseran ini, maka berpecah dualah parti sosialis rakyat malaysia.

dr syed husin ali dijemput masuk menyertai parti keadilan nasional yang kemudiannya ditukarkan nama kepada parti keadilan rakyat.

namun serpihan pemimpin parti rakyat malaysia ini tidak mendapat layanan yang setimpal daripada azmin ali.

kongres pkr di ipoh dan seremban telah meletakkan sejarah akan hancurnya barisan pimpinan parti rakyat malaysia di dalam kelompok pimpinan tertinggi pkr.

dr syed husin ali dibalas tuba.
serpihan pimpinan parti rakyat malaysia sudah lebur dalam saf pkr.

hari ini gerakan dan nostalgia lama idelogi sosialis cuba dihidupkan kembali.

mereka sebenarnya sudah lama mati. fakta nya mudah, jika benarlah parti sosialis malaysia ini kuat, tidak mungkin dr nasir (adun kota damansara) dan dr jeyakumar (tahan eo6) bertanding di atas tiket pkr dan dap pada pru 2008.

2008 pakatan menang kerana undi protes daripada rakyat.

telahan ini dibuktikan dengan fakta. pakatan letak calon posman,tukang jual vcd,tukang jual insuran semuanya boleh menang ...menang kerana protes rakyat dan bukannya atas faktor kekuatan parti yang diwakili.

pas selepas pru 2008 telah berubah penampilan dan wajah politiknya.

melayu mana yang pernah menyangka bahawa pas berani untuk menggadaikan kalimah ALLAH demi memenuhi tuntutan dan kemarukan undi bukan islam.

silap terbesar pas adalah dia galak dalam menggadaikan hak dan maruah islam dan melayu ditangan gabungan  pembangkang.

bila mat sabu mengiktiraf perjuangan kiri komunis sewaktu muktamar yang lepas, orang bukan islam sudah tersenyum riang. dia cuba melupakan fakta akan kekejaman komunis sepanjang gerakan gerila mereka melanyak ribuan umat melayu.

musuh bangkit bila ada munafik bersama mereka.

semalam tahanan eo6 telah dibebaskan. asal gambaran mereka ini hanyalah umpama kecilnya zarah kuman, namun telah dibesarkan namanya hasil daripada lacuran politik yang telah pas lakukan.

apa jasa parti sosialis malaysia dalam pembentukan sejarah negara bangsa ?

pernahkan kamu dengar nama mereka sejak 20 tahun yang lalu ?

sekarang gerakan sosialis akan terus mekar berkembang hasil persetubuhan dan perzinaan politik pas.

maklumat kajian penduduk di malaysia semalam telah mencatatkan sesuatu. jumlah penduduk malaysia melepasi angka 28 juta manakala 67% daripadanya adalah kaum melayu.

aku yakin kaum melayu tidak akan melupakan sejarah persundalan politik paling jijik pernah pas lakukan dalam sejarah politik bangsa. 

eloklah moto pas ditukar daripada membangun bersama islam kepada membangun bersama sosialis.

tahniah pas.

Friday, July 29, 2011

HARAPAN MENGGUNUNG KIT SIANG SEBELUM '4' !

kit siang dalam temubualnya berkata tidak mustahil untuk kita (pakatan) tumbangkan kerajaan.

dah lama kit siang mencuba. adat politik ada turun naik. mudah.

kit siang, kami nak bagitau kau ....


kami (blogers pro umno) akan lawan kamu habis-habisan ! jangan pulak  lepas kalah kamu lari balik dongshan ,china ! 


foto kit siang bertemu pakcik (sebelah bapanya) serta keluarga besar kit siang di wilayah dongshan, china !





KONSPIRASI KERISMUDIN DAN AG ?

sebut nama AG, lembik.
sebut nama kerismudin, lagi lembik.
tapi takkan IGP nak jadi lembik gak ?
KLIK SINI

RAKYAT MALAYSIA FAHAM ERTI POLITIK OTAK UDANG.

pasca pilihanraya 1999, penyebutan beberapa istilah dan jenama baru dalam melayari arus politik dalam negara nampaknya semakin subur.

istilah demokrasi,rakyat,keterbukaan,transperansi,telus,good governance dan segalanya kerap diaturkan dalam perbualan pemain politik.

hari ini gaya politik sebegitu sudah menyerap masuk dalam frasa perbualan harian rakyat marhaen.

ini adalah signal yang baik untuk menjenamakan demokrasi di malaysia.

bicara ilmiah sudah menjalar dalam masyarakat. masyarakat kosmopolitan tampak lebih selesa dengan gaya perbahasan politik sebegini.

hari ini SPR berani untuk berdepan dengan para pengkritik mereka.

bershit mendesak agar 8 tuntutan pilihanraya dilakukan segera.

namun cara penyampaian mereka adalah dengan melakukan protes jalanan. protes jalanan dianggap sebagai solusi mengkatamkan permintaan mereka.

tak puas dengan itu, wacana haram  dilakukan demi memuaskan kehendak bershit.

sayang dikala peluang perdebatan sihat terbuka luas untuk penyangak bershit melontarkan hujah dan protes, mereka sekali lagi cuba untuk mencetus ribut .

SPR di boo banyak kali semasa sesi berlangsung. sebenarnya SPR tak perlu melayan pertubuhan haram, tapi sikap profesionalisme amalan mereka, event ini tetap dilangsungkan.

bagaimana kita hendak bertukar pendapat,menyanggah fakta di pihak yang bertentangan kiranya amalan politik beruk seperti mem booo pihak yang tidak sealiran dilakukan ketika sesi sedang berlangsung.

politik monkey penyokong pakatan menggambarkan rendahnya tahap pemikiran dalam debat politik mereka.

masyakarat sivil sebut rakyat malaysia melihat aksi 'cara dan corak penyelesaian masalah' yang dilakukan oleh monyet pakatan laksana cakap tidak serupa bikin.

dikala pemimpin mereka melaungkan slogan-slogan politik hebat, penyangak mereka pula lebih memilih jalan politik kuno sebagai cara membidas hujah.

adakah ini kualiti pembangkang yang kita mahu ? sunguh berotak udang.

DAP LAKNATULLAH MULA BERGADUH SAMA SENDIRI !

dap penang dalam keadaan berantakan.

jef ooi dan exco dap penang bergasak pasal kuota dan senarai nama untuk projek kos rendah di penang.

exco dap penang tu bengang pasal jef oi hantar 178 nama (orang dia) untuk mendapat manafaat skim rumah kos rendah tersebut.

baguslah tu, teruskan aksi berantakan ini di penang. kepada mereka berdua ini nasihat aku..

lawan tetap lawan.
membujur lalu melintang patah.

kalau kamu perlukan service kami, jangan segan dan malu. email je kat kami. kami sedia membantu.

CONTOH CELARU POLITIK.


HARIMAU MALAYA : CADANGAN UNTUK FAM.

banyak pendapat telah dikemukakan pasca keputusan bolasepak kelayakan piala dunia zon asia tenggara.

semua dah tahu keputusan jadi tak perlu aku detailkan pendapat.

fokus kita sekarang, ke mana arah kita selepas keputusan malam tadi ?

kami berada dalam stadium bukit jalil. mood penyokong bola sepak malaysia sebenarnya berada di dalam keadaan cukup luar biasa.

sudah lama kita tak melihat sokongan, jerit pekik,nyanyian tanpa henti selama 5 jam sebelum dan semasa perlawanan berlangsung.

signal ini menunjukkan bahawa kepercayaan rakyat malaysia terhadap peningkatan kualiti bolasepak negara sudah mula mendaki naik.

menyalahkan keegoan rajagopal kerana enggan meletakkan  tonggak pertahanan berpengalaman dan berada dalam form yang tinggi ( nurhafiz zamani misbah dan subramaniam) dikala kritikan kelemahan bek pertahanan harus dihentikan.

kurangkan sikap menjadi 'cry baby' tiap kali kita berhadapan dengan masalah. 

game sudah berlalu. kita tetap bersama rajagopal dikala saat menang dan kalah.

cadangan aku.

beberapa pemain kebangsaan (skuad senior dan junior) wajar dihantar bermain di kelab luar negara seperti jepun dan korea.

dah tiba masanya mereka mendapat peluang bermain dalam liga yang lebih kualiti permainannya.

harus diakui, kekurangan  skil,mental game dan kepantasan merupakan isu yang wajar digodak dengan kadar segera.

cool down dan jadilah kita peminat bolasepak harimau malaya yang ada semangat kesukanan yang tinggi.

skuad senior sudah boleh memikirkan rancangan dan persiapan rapi untuk kejohanan piala asia tahun hadapan.

skuad olimpik pula sudah berjaya melangkah ke pusingan kumpulan kelayakan olimpik.

kalau menang, insyaallah 2012 pasukan bolasepak malaysia bakal masuk kejohanan olimpik. ini pasukan pelapis yang satu hari nanti akan menjadi pemain skuad senior.

aku harap kita memberikan sokongan moral kepada semua pemain.

selesai game malam tadi, puluhan ribu penyokong malaysia masih tetap memberikan sokongan luar biasa kepada skuad malaysia. sesuatu yang hebat. chemistry pemain dan peminat cukup serasi.

kekalkan momentum ini.

sekali lagi harapan aku, hantarlah seberapa banyak pemain untuk beraksi di negara korea dan jepun. safee sali saja tak mencukupi.

kepada seluruh pemain, blog gerakan anti pkr mengucapkan terimakasih di atas semangat juang anda.

anda layak mendapat salute daripada rakyat malaysia !

TAHNIAH HARIMAU MALAYA

Puas hati game tadi.menang kalah adat bertanding.singapura macam cite tinju labu labi la.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Thursday, July 28, 2011

BEZA KERAJAAN ISLAM UMNO DAN PAKATAN !

kerajaan BN pahang melarang GRO melayu bekerja di kuantan.
kalid kata..yang penting kita enjoyyyyyyy....

SELAMAT BERJUANG HARIMAU MALAYA !

aku akan buat live dari bukit jalil !
doa kami kepada anda player harimau malaya.
pastikan anda memberikan persembahan terbaik.
matlamatkan kemenangan untuk nama...
HARIMAU MALAYA !

RUSUHAN AMK : RAKYAT MALAYSIA DAH TAHU SIAPA WAJIB DIPANGKAH !

inilah yang dinamakan blessing.
inilah yang dinamakan rahmat.
inilah yang dinamakan rezeki datang bergolek.

amk menggangap rusuhan dan kekacauan sebagai daya penarik politik.

mereka beranggapan bahawa dengan rusuhan penuh sensasi dan dramatik yang skripnya diulang setiap kali boleh mendatangkan simpatisan dan sokongan luar biasa rakyat malaysia.

budaya merusuh adalah sinonim dengan pkr.
budaya merusuh adalah sinonim dengan pas.
tapi budaya merusuh budak budaya dap. 
dap adalah pencatur kepada segala bidak tindakan agresif di atas.

harapan pkr/pas dengan merusuh ia bisa mendatangkan kerlipan dan publisiti media.

mereka memfokuskan kepada skala sokongan dalam ruang lingkup pemerhatian politik yang sempit.

ini yang aku suka.
aku suka mereka merusuh.
kalau boleh tiap-tiap minggu merusuh.

kerja kami semakin mudah dengan tindakan 'brilliant' politikal sensasi kamu.

rakyat malaysia pernah membuktikan bahawa mereka boleh menjadi penentu kepada jatuh bangun sesebuah parti.

1999 rakyat trengganu memilih gaya kasar politik pas lalu memberikan mereka peluang untuk mentadbir negeri.

sayang dari tahun 1999 hingga 2004, yang mampu dilakukan oleh kerajaan pas trengganu hanyalah memansuhkan tol 50 sen di jambatan sultan mahmud dan berceramah setiap malam , 24 jam tanpa henti.

rakyat trengganu sedar dan menolak politik picisan sebegini.

hari ini pakatan baik di mana negeri pun mengulangi skrip yang sama. merusuh untuk mendapat politikal mileage dan berharap rakyat akan mengangkat mereka ke junjung putrajaya.

rakyat malaysia suda memberikan signal yang cukup cukup cukup positif kepada kami.

politik pakatan adalah gila.
politik pakatan tak menguntungkan rakyat.
politik pakatan menghina setiap undi dan kepercayaan rakyat.

hari ni dalam selang 3 bulan, hampir 4 rusuhan politik dilakukan oleh pakatan.

di masjid sentul, perhimpunan bershit,kes liwat anwar dan terbaru insiden semalam.

ahh cukup bagus.lagi banyak rusuhan politik pakatan, maka lagi banyak lagilah deruan sokongan rakyat kepada kerajaan.

hooray ! rahmat rahmat.

PAKATAN SELANGOR TETAP NAK CEMARKAN BULAN RAMADHAN !

hip hip hooray !
hip hip hooray !

pakatan selangor kata mereka tidak akan menutup pusat hiburan dan mereka boleh beroperasi di bulan puasa. 

takebeer !
takebeer !

VIDEO SERBU NAJIB : SIAPA ZAKI YAMANI ?


apa kesalahan saya. itu jerit si zaki yamani, amk yang sekali lagi cuba buat kecoh sewaktu najib sedang melintas kawasan public semalam.

apa kesalahan saya ?

bodoh punya zaki. ko pergi serbu macam orang bawak bom memanglah polis tahan.

aku kenal siapa zaki yamani ni.
dia budak azmin ali. dia nobody dalam senarai susur galur amk.

dia tidak belajar habis. dia dibuang daripada ITM kerana  gagal dalam pelajaran. dia ni budak alor setar. 

bila dah kena tendang daripada ITM, dia sertai reformasi. dia menjadi waluk utama azmin ali di gombak sehingga 2004.

lepas tu azmin ali buang dia. pasal mamat ni tak kompeten,tak berpelajaran ,gemuk dan tak up to date dalam ber fesyen.

sepanjang lepas kena buang dari ITM dan selepas dipecat , mamat ni menganggur. kejap jual insuran kejap jual kereta..

macam biasa performance dia dalam hidup gagal, sentiasa gagal.

2004 dia hilang.

2011 kini dia muncul semula. cara nak tarik perhatian anwar dan azmin adalah dengan menyerbu najib petang semalam.

sumber bagitau dia nak jadi calon semula, dia nak masuk bertanding pada pru ke 13 nanti. dengan cara merusuh dia berharap anwar dan azmin akan panggil dia semula.

beginilah caranya orang pkr nak letakkan kelayakan di mata anwar untuk dipilih menjadi calon pru. pandai merusuh antara kriteria utama.

hutang piutang dia banyak. masalah kewangan dia meruncing.


jadi dengan merusuh, maka harapannya untuk diangkat sebagai pejuang akan dilihat.

sungguh memualkan gaya politik merusuh macamni. bagi aku elok amk ulang banyak kali agenda rusuhan sebegini.

memudahkan kerja kami untuk memberitahu kepada rakyat akan perangai beruk kononnya bakal pemimpin ! 

Wednesday, July 27, 2011

SAH ! ANWAR BAKAL DIKUBURKAN PAS !

pakatan semakin mengakui anwar itu liabiliti mereka.

terbaru mereka sudah bersedia menerima kenyataan bahawasanya anwar bakal ke penjara sungai buloh ekoran kes liwatnya.

pakatan siap buat cadangan, siapa layak menggantikan anwar selepas dia kembali ke habitat asalnya di penjara sungai buloh ?

hahahaha
pelacor politik pakatan.
saling lacor
dan dilacorkan.

DIPLOMAT EU NAK HANTAR PEMANTAU PILIHANRAYA.

diplomat kesatuan eropah kata mereka bercadang nak hantar pemantau pada pru ke 13 akan datang.

aku cadangkan kepada kerajaan, sila jemput mereka. tak perlu larang mereka.

sepatutnya dah lama mereka ni hadir selaku pemantau pilihanraya. di kebanyakan negara juga pernah dilakukan pemantauan yang sama.

ini peluang terbaik untuk kita memcuci balik tahi najis palat yang pakatan dah rosakkan nama malaysia di peringkat antarabangsa.

jika pemantaun kesatuan eropah kata perjalanan sistem pilihanraya ke 13 berjalan baik, aku harap pakatan jangan kata pulak ini konspirasi umno dan kesatuan eropah.

politik bodoh yang pakatan buat ni elok di kantoikan dengan cara sedemikian.

USTAZ AKEDEMI FANTASIA DAH PENING KEPALA.

ustaz gila glamer, dr asri dah pening kepala.

masalah yang dia sendiri cipta cuba diheretkan permaslahannya dengan orang lain.

kau sendiri cari pasal, kau pulak cuba heret orang lain untuk terpalit sama .

semalam dia keluarkan kenyataan mendesak agar ulamak muda umno mengkaji semula kedudukan mereka dalam umno.

hahaha.. taklah jantan sangat ustaz akedemi fantasia ni.

selama ini dialah jagoan nak tunjuk kehebatan mengutarakan hujah dan justifikasi. revolusi mesir la, sokong bershit la, sokong demonstrasi jalanan lah..

kena gertak sikit dengan MKN dah goyang teloq.

awat lagu tu ustaz, tak jantan lah. berani buat berani tanggung le ustaz ooi !

GAP CABAR SINAR HARIAN !

sinar harian sekali lagi nak jadi populis.
sinar harian cuba menjadi adil kononnya.

pemberitaan tajuk utama sinar harian lebih banyak condong ke arah  mensensasikan isu.

ramai dah tahu akan sikap hooligan perusuh bershit pada perhimpunan 9 julai.

8 tuntutan bershir sekadar kelangsungan menutup kelemahan ketara 3 tahun pakatan.

banyak hujahan balas dah dikemukakan.

kesan dan masalah sepanjang minggu ke arah bershit memang nyata menyusahkan rakyat. damage telah terpalit ke muka bershit.

YDPA telah keluarkan kenyataan agar perhimpunan bershit diharamkan. tetapi macam biasa, politikal sensasi digunapakai dalam mainan politik pakatan. haram atau halal mereka tidak peduli , asalknya rusuhan dan isu bisa dicipta demi untuk memburukkan nama malaysia.

bershit punyai alternatif untuk menggunakan stadium sebagai tempat perhimpunan. tetapi penyangak politik ini tetap mahukan perjuangan demokrasi melalui jalan raya.

YDPA dah minta bershit dibatalkan.
polis dah minta perhimpunan dibuat di stadium.

namun semuanya tak diendahkan oleh pakatan. hasilnya semua dah tahu.

nama malaysia diburukkan pakatan.
nama polis diburukkan pakatan.
nama spr diburukkan pakatan.

nasib baiklah blogers dah melakukan serangan balas. damage yang mereka cuba lakukan telah dipatahkan dengan cukup baik oleh pengamal alternatif media.

bershit itu pertubuhan haram.
tak berdaftar dengan ROS.
sama juga istilahnya dengan nama pakatan rakyat.

jadi mengikut undang-undang dan rules of law, yang haram itu tetap haram.

tapi sinar harian cuba nak tunjuk angkuh dengan masih mengiktiraf ambabiga sebagai panel mewakili bersih dalam forum 'apa selepas 9 julai' yang berlangsung semalam.

sinar harian nak tunjuk keras kepala.
sinar harian nak tunjuk ketelusan dalam pengamalan media.

sayang faktor sanggahan di atas ditolak tepi. yang penting bagi mereka, mereka perlu menjadi populis dalam senarai media cetak.

kalau begitulah sikap dan corak pemikiran sinar harian.

aku cadangkan/cabar sinar harian untuk menjemput tokoh zionis,salman rushdie,taslima nasrin,pelukis kartun yang menghina rasulullah saw,ketua militan FARC,ketua pemberontak tamil eelam,sami tibet,ketua pro nazi dari jerman, ketua militan protestan di ireland, ketua cartel dadah colombia dan segalanya untuk diberikan peluang hadir memberikan pandangan politik mereka di malaysia.

sinar harian, kalau kamu dah iktiraf sangat pertubuhan haram bersih, maka kami cabar kamu untuk melakukan undangan yang sama ke atas senarai nama-nama pertubuhan haram di atas.

elok kiranya  sinar harian bekerjasama dengan akhbar yahudi dalam mempopularkan penubuhan negara israel !