IKLAN BERBAYAR

Saturday, July 31, 2010

HASAN ALI MINTAK NYAWA,TOLONG JANGAN BALUN AKU !


tengok gambar kat atas..hasan ali pening pasal gelombang kebangkitan rakyat selangor menolak pakatan semakin kuat arusnya.

bab hasan ali ni aku taknak detailkan banyak sangat.buang masa je..

kenapa hasan ali takut SSDE ?

pasal dia takut keterlanjurannya melacorkan maruah politik pas selangor dalam isu arak dibongkar dan digemburkan semula.

seluruh umat islam cukup kecewa bila hasan ali tak sampai 24 jam boleh tarik hand brake dan siap salam ronie liu dalam isu rampasan arak.

dulu bukan main lagi, cakap berdegar-degar macam ayam berak kapor. selangor penuh maksiat la,arak la,pelacoran la.

bila ujian tuhan kena batang hidung sendiri , dia pulak beralah dengan partai dap yang maha sialan. hasan ali,kalid gereja samad sama je pesyen nya..mulut longkang manyak busuk.

UMNO GEMPUR SELANGOR MALAM INI !


aku baru balik ceramah umno gempur semenyih dan petaling jaya selatan..memang hebat sambutan rakyat. melayu cina india semua ada..nanti aku upload gambar , keletihan bro. jam sekarang pukul 4.36 pagi..

MINGGU DEPAN SELANGOR BAKAL MALATOP ? tungguuuuu...

kat bawah ni jadual ceramah untuk malam ni..sebarkan pada rakyat.

31 Julai / Sabtu / 8.30 mlm
Dun Lembah Jaya
Pejabat Penyelaras Dun Lembah Jaya
No 9, Jalan Seri Intan 5
Taman Seri Intan
Lembah Jaya Selatan, Ampang

Penceramah
YB Tan Sri Isa Samad
Fairus Khairuddin


31 Julai /Sabtu / 8.30 mlm
Dun Perrmatang
Rumah Fatimar
Kg Bukit Belimbing
Kuala Selangor

Penceramah
YB Datuk Satim Diman
Zahid Md Arip
YB Datuk Seri Noh Omar


31 Julai /Sabtu / 8.30 mlm
Dun Sg Air Tawar
Pusat Khidmat Parlimen Sabak Bernam
Bagan Nakhoda Omar
Sungai Air Tawar

Penceramah
Abu Bakar Yahya
Ust Kamal Saidin

Friday, July 30, 2010

DAP LAKNATULLAH ,SYABAS ZUL NORDIN !


HARAMKAN DAP!
Salam 2 all.

Cadangan mutakhir pemimpin DAP, Tony Pua, Ahli Parlimen DAP (PJ Utara) untuk memansuhkan diskaun bumiputra dalam sektor tertentu pembangunan sekali lagi membuktikan sikap cauvinis, rasis, anti Melayu dan anti perlembagaan yang dianuti oleh kepimpinan DAP.

Dan yang paling malang, orang Melayu saperti Tan Sri Khalid Ibrahim boleh bersetuju dengan cadangan bodoh saperti itu.

Persoalannya bukan isu diskaun bumiputra, tetapi soal prinsip perlembagaan dan keharmonian kaum yang telah dibina sekian lama.

Perkara berkaitan hak istimewa Melayu telah tercatat dengan jelas didalam Perlembagaan dan tidak perlu dikupas. Dan ini adalah antara formula kepada perpaduan dan keharmonian agama dan kaum selama ini.

Kepimpinan DAP kini semakin angkuh dan kurang ajar didalam mempersoalkan perkara asasi Perlembagaan. Mereka seolah-olah lupa sikap cauvinis dan rasis yang mereka amalkan adalah punca terjadi rusuhan kaum 1969.

Dan bila kita mengingatkan supaya peristiwa hitam 13 Mei itu dijadikan iktibar, maka pemimpin DAP lah antara yang paling bising menyalak mendesak supaya peristiwa itu tidak diungkit-ungkit lagi. Kerana apa? Kerana mereka tidak mahu rakyat khususnya generasi baru mengetahui sejarah hitam mereka!!

Saya membaca lapuran Majlis Gerakan Negara (NOC) bertarikh Oktober 1969 yang membutirkan secara terperinci apa sebenarnya yang berlaku sebelum 13 Mei 1969.

Kenyataan saperti “Melayu sudah tidak berkuasa”, “ini negeri bukan Melayu punya”, “halau Melayu keluar” dan macam-macam lagi yang dibuat selepas DAP memenangi beberapa kerusi di Selangor akhirnya mencetuskan perasaan marah orang Melayu dan berakhir dengan peristiwa berdarah itu. Dan ada antara petualang DAP yang aktif pada masa itu masih hidup dan melalak kesana kemari hari ini.

Kalau tahun 1969 mereka tidak mendapat sokongan orang Melayu, tetapi hari ini bukan sahaja Melayu haprak, pak janggoat-pak janggoat pun turut menyokong mereka. Maka bertambah besarlah kepala mereka, makin menjadi-jadi kesombongan mereka.

Tambah pulak ada Melayu yang tergamak menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada puak-puak cauvinis ini. Hanya kerana nafsu serakah mahu menduduki Putrajaya!! Dan yang lebih teruk, Melayu haprak dan pak janggoat-pak janggoat inoi disamatarafkan dengan sahabat Nabi saw!!

Cuba bayangkan kalau tahun 1969, lebih 40 tahun lepas, mereka meraikan kemenangan kecil itu dengan memaki hamun dan menghina bangsa Melayu, cuba bayangkan apa yang akan mereka lakukan kalau mereka menguasai kerajaan persekutuan, apatah lagi menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri!!

Tengok sendiri apa yang mereka buat di Pulau Pinang, Selangor, dan buat seketika di Perak. Dan yang paling malang, ada orang Melayu yang sanggup bersekongkol dengan pelampau-pelampau cauvinis dan rasis ini.

Dan ada antara Melayu haprak ini yang sanggup menipu diri sendiri dengan mendakwa persekongkolan ini adalah demi dakwah dan mendekatkan DAP kepada Islam. Apa yang saya nampak, mereka yang makin lama makin terikut-ikut rentak DAP.

DAP semakin tegar dengan semangat anti Islam dan anti Melayunya. Kenyataan terbaru “mursyidul am” DAP Karpal Singh menolak sama sekali gagasan penubuhan negara Islam jelas membuktikan DAP masih dengan sikapnya.

Dan ini sepatutnya sudah cukup menyedarkan bangsa Melayu yang beragama Islam bahawa mereka sedang bermain dengan api apabila rela diperkudakan oleh kafir harbi ini. Tetapi tidakn segelintir bangsa Melayu ini sanggup sekali lagi menipu diri sendiri dengan mendakwa kenyataan Karpal itu adalah kenyataan peribadi dan bukan pendirian DAP.

Betapalah bangsa yang punya Al Quran ditangannya boleh menjadi begitu bodoh! Memang kebodohan itu bukan suatu jenayah, tetapi kebodohan itu akan membawa kemusnahan kepada agama, bangsa dan tanahair sendiri!!

Pada saya sikap cauvinis, rasis, ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan kepimpinan DAP ini semakin melampau. Hari demi hari mereka mengasak umat Islam dan orang Melayu dengan pelbagai isu.

Daripada isu tanah, isu biasiswa, isu hak istimewa, kini menular kepada mempertikaikan institusi Islam, Raja-Raja Melayu, badan kehakiman, Polis DiRaja Malaysia, SPRM, SPR, Mahkamah Syariah membawa kepada isu-isu negara Islam, kalimah ALLAH dan lain-lain.

Sekiranya tidak dibendung segera, saya yakin sikap melampau kepimpinan DAP ini akan menjadi barah kepada kestabilan dan keharmonian agama dan kaum yang telah lama kita nikmati selama ini.

Atas alasan itu, saya percaya sudah tiba masanya kita bertindak tegas terhadap kepimpinan DsAP ini. Saya mencadangkan supaya Pendaftar Pertubuhan mengambil tindakan untuk membatalkan pendaftaran parti DAP ini, ianya hendaklah diisytiharkan sebuah pertubuhan haram yang membahayakan rakyat dan negara ini.

Rakyat Malaysia tidak memerlukan kepimpinan yang cauvinis, rasis, berfikiran ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan saperti DAP. Meminjam kata-kata Presiden Ahmadinejad, “kepimpinan DAP ini wajib dihapuskan daripada peta politik negara ini”!!

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
18 Sya’ban 1431
29 Julai 2010

http://zul4kulim.blogspot.com/2010/07/haramkan-dap.html

DAP LAKNATULLAH !


Hikayat Pada Masa Itu...

DAP dan para pemimpinnya kini sering merujuk kepada kejayaan Singapura. Singapura itu dan Singapura ini. Malah, kononnya Pulau Pinang juga kini mendapatkan pelbagai nasihat daripada republik itu.

Kelmarin, Tony Pua, penasihat ekonomi DAP yang juga Ahli Parlimen PJ Utara, turut merujuk kepada sistem yang diamalkan di Singapura apabila mahu menasihati kerajaan Selangor supaya mansuhkan diskaun pembelian rumah untuk bumiputera.

Apabila beliau memperlekehkan Pelaburan Langsung Asing (FDI) ke Malaysia, dia juga merujuk kepada Singapura yang menurutnya republik itu berada di tahap tertinggi berjaya menarik pelaburan berbanding dengan negara-negara ASEAN lain.

Asyik-asyik Singapura. Kita memang sedar DAP dan parti yang memerintah Singapura sekarang iaitu PAP ialah adik-beradik. Mungkin kerana itu, tumpuannya banyak berkiblatkan republik itu.

Singapura ialah sebuah negara sudah tiada beraja yang mengamalkan sistem republik. Ada juga desas-desus yang mengatakan corak sistem sebegitulah yang diidam-idamkan oleh DAP. Benar atau tidak, saya tidak tahu, tapi berat-beratnya macam betul? Apapun hanya Allah Yang Maha Esa sahaja yang amat mengetahuinya.

Ekoran kegawatan politik yang memperlihatkan – teori saya – orang Melayu berpecah kepada enam (rujuk Cuit 25 Mac 2009: Melayu bukan UMNO lagi, Melayu sudah minoriti) maka tiada mustahil akhirnya, Singapura akan bersambung dengan Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Selangor, Putrajaya, Perak, Pulau Pinang (sudah seakan-akan Singapura sekarang) serta Kedah. Apabila kesemua negeri ini bersambung dengan satu ideologi, maka tidak mustahil sistem pemerintahan yang diidam-idamkan oleh DAP itu akan menjadi kenyataan.

Pada masa itu, Singapura akan dikenali sebagai Singapura Raya (the greater Singapore) dan ia tidak perlu bimbang lagi dan pada masa itu DAP akan menjadi sebuah parti yang akan mendapat sokongan padu orang- orang Melayu yang berpecah enam tadi.

Pada masa itu juga, Pas akan terus bekerjasama dengan DAP – sama-sama bertepuk belakang – dengan disokong oleh jiran seberang Tambak Johor (yang pada masa itu semua pihak akan bersetuju bahawa Tambak Johor bukan lagi bernostalgik, dan ia akan dirobohkan bagi membolehkan air laut Selat Tebrau yang cukup kotor itu dapat mengalir dengan tenangnya dan kapal-kapal dapat berlayar melalui selat itu.)

Pasa masa itu, Tony Pua serta Lim Guan Eng serta Lim Kit Siang (mungkin akan menjadi Menteri Mentor Malaysia) akan memerintah. Tony Pua pada masa itu tidak perlu lagi mencadangkan itu dan ini, tapi sudah boleh meminda apa-apa sahaja akta yang difikirkan perlu untuk rakyat Malaysia, khususnya yang berkepentingan orang Melayu.

Pada masa itu juga, orang Melayu akan menjadi orang yang paling tenang kehidupannya di alam maya ini. Dan, pada masa itu juga orang Melayu tidak lagi akan bercakap mengenai soal perpaduan Pas-UMNO, kerana mungkin UMNO sudah tiada lagi, atau mungkin sudah bertukar nama.

Pas pada masa itu, akan menjadi parti yang paling gembira kerana dapat mengembangkan ajaran agamanya tanpa sebarang paksaan (berbanding masa sekarang dan pada zaman Mahafiraun dulu).

Nik Aziz Nik Mat, jika masih hidup pada masa itu akan menjadi orang yang paling gembira, segembiranya beliau apabila dapat berjabat tangan dengan Lee Kuan Yew di Kota Bharu tidak lama dulu.

Pada Masa Itu Lagi...

SEKARANG DAP terlalu memuja Singapura kerana hebatnya negara itu. Dan memuji orang Malaysia kerana dapat bekerja dengan gaji besar di negara itu.

Pada masa itu, Singapura bukan lagi menjadi tempat tinggal yang paling baik untuk rakyat di negara pulau itu. Mereka mahu mencari tapak-tapak rumah yang lebih besar. Jika sekarang mereka hanya menghuni di rumah-rumah kiub, mereka mahukan rumah-rumah banglo.

Ia hanya boleh diperoleh di tanah Semenanjung yang cukup luas ini. Sekarang pun, jika orang Singapura diberi kerakyatan Malaysia - saya boleh bayangkan, pintu sempadan akan pecah dirempuh mereka.

Mereka mahu mencari tanah yang lebih luas untuk hidup. Sekangkang kera, sudah tidak cukup. Jutawan dan bilionwan sana mahukan rumah yang lebih besar untuk mendirikan mahligai masing-masing. Negara pulau itu sudah terlalu kecil.

Itu pasal sekarang pun, ramai yang sudah bermastautin di Australia atau New Zealand kerana mereka mahukan tanah yang luas.

Pada masa itu, soal batasan sempadan bukan masalah lagi. Berduyun-duyunlah orang seberang sana, mencari ketenangan di tanah Semenanjung atau Sabah dan Sarawak yang penuh dengan kehijauan ini.

Tanah kini terbentang luas bagi mereka. Tidak perlu lagi ke Australia atau pun New Zealand.

Hukum alam sebenarnya berputar. Ia ada kitarannya. Hanya orang yang tidak tahu sejarah, tidak pernah percaya wujudnya kitaran seperti ini. Ingat sejarah; Singapura dulu milik orang lain, kini milik orang lain.

Malaysia juga tidak terkecuali.

ELIZABETH WONG RATU KANGKANG TAK PAHAM ISU !

1. Selasa lepas saya membawa sekumpulan pemberita untuk melawat sebuah kawasan perlombongan pasir di Kambing Susu berhampiran Berjuntai Bestari dan Rawang. Ia bukan perlombongan haram seperti yang dilaporkan oleh sesetengah akhbar. Ia merupakan kawasan perlombongan yang ada permit tetapi melanggar undang-undang dan dipercayai ada unsur penipuan yang serius.

2. Permit melombong pasir di Kambing Susu diberikan kepada Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) sepanjang 10 KM sejak pertengahan tahun lalu. Saya dimaklumkan KSSB pula membahagikan kawasan ini kepada 6 kontraktor yang berdaftar dengannya. Ada yang dapat 1KM ada yang dapat 2 KM. Mereka ini diberi kebenaran mengeluarkan pasir sungai.

3. Dalam masa yang sama KSSB juga mengeluarkan permit mengeluarkan pasir atas tanah atau lombong berhampiran kawasan tersebut.

4. Lawatan ke kawasan tersebut menunjukkan tidak ada satu kawalan alam sekitar dibuat dengan terancang. KSSB dengan sewenang-wenangnya mengubah aliran sungai Selangor masuk ke dalam lombong miliknya. Sebahagian sungai Selangor telah terputus kerana aliran sungai tersebut diubah ke dalam kawasan perlombongan berhampiran.

5. Saya difahamkan apabila berlaku hujan lebat, air sungai akan mengalir dengan deras sambil membawa pasir masuk ke dalam lombong tersebut. Ini membolehkan kontraktor untuk pasir lombong mengaut pasir sungai. Kontraktor terbabit juga menggunakan dua kaedah lombong iaitu dengan mengorek dan menyedut.
6. Kaedah menyedut ini sangat bahaya kerana orang biasa tidak akan mengetahui ke dalaman yang telah dibuat oleh kontraktor terbabit. Jika terlalu dalam, maka pada masa akan datang akan berlaku banyak kejadian tanah runtuh di sekeliling. Malah tidak mustahil tompokan tanah yang tinggal sedikit sahaja di tengah kawasan perlombongan pasir tersebut boleh runtuh. Ini akan menyebabkan pencawang elektrik di tanah tersebut akan turut tumbang.

7. Dua isu alam sekitar yang sangat serius di sini ialah kemusnahan aliran Sungai Selangor dan ke dalaman lombong yang mungkin sehingga mencecah 50 kaki boleh menyebabkan tanah runtuh. Sebahagian Sungai Selangor tersebut telah mati kerana terputus aliran air. Saya cabar mana-mana konsultan alam sekitar yang berkomplot dengan kerajaan negeri Selangor agar turun ke sana dan mengulas isu ini.

8. Saya juga dimaklumkan bahawa kontraktor-kontraktor yang dilantik oleh KSSB di Kambing Susu tidak diberi panduan Pelan Pengurusan Alam Sekitar (EMP - Environmental Management Plan)seperti yang sepatutnya. Kerajaan negeri Selangor sebelum ini memperkenalkan EMP bagi setiap projek pembangunan mahu pun pengeluaran hasil bumi seperti pasir ini. Baru-baru ini juga YB. Elizabeth Wong menyatakan bahawa kerajaan negeri masih menggunakan EMP untuk perlombongan pasir ini. Malangnya EMP tersebut tidak diberikan kepada kontraktor yang terbabit. Jadi apa guna EMP tersebut?


Penyelewengan KSSB

9. Satu lagi isu serius di Kambing Susu ialah dakwaan penyelewengan oleh KSSB. Saya mendapat dokumen yang menunjukkan KSSB hanya membayar doket sebanyak RM 12, 000 kepada pejabat Tanah dan Galian Hulu Selangor antara Mei - Disember 2009 bagi permit melombong pasir sungai sepanjang 10 KM Sungai Selangor di mukim Sungai Tinggi - Serendah.

10. Pada Mei 2009, KSSB membayar sebanyak RM 5, 400.00 bagi kebenaran mengeluarkan hasil pasir berjumlah 1800 meter padu di kawasan 10 KM bagi bulan Jun - Ogos 2009. Pada Ogos 2009, KSSB membayar lagi RM 3, 000.00 bagi kawasan yang sama bagi menyambung permit mengeluarkan pasir untuk 1 ribu meter padu pasir. Pada Oktober 2009 KSSB membayar sebanyak 3, 600 lagi untuk mengeluarkan 1200 meter padu pasir sehingga Disember 2009.

11. Namun berdasarkan dokumen yang dihantar kepada saya dan disahkan pula oleh salah satu kontraktor KSSB, sebuah syarikat yang mendapat permit di situ Jendela Teguh Sdn Bhd telah membayar KSSB sebanyak RM 171, 400.00 dalam tempoh Jun - Disember 2009. Berdasarkan pembahagian royalti sebanyak RM 4 kepada KSSB dan RM 3 kepada PTG bagi setiap meter padu yang dikeluarkan (171, 400.00/7 x 3), PTG sepatutnya menerima tidak kurang daripada RM 73, 457.00 bagi permit pengeluaran pasir kawasan tersebut dari Jun - Disember 2009.

12. Ini hanya bagi 1KM milik syarikat tersebut. Ada lagi 9 KM yang diberikan kepada syarikat lain. Jika dibuat kiraan kasar 1KM boleh menghasilkan RM 73 ribu, maka 10 KM boleh menghasilkan sekitar RM 730 ribu kepada Pejabat Tanah dan Hulu Selangor. Apakah ini bukan penyelewengan dan korupsi.

13. Penyelewengan ini berpunca daripada kaedah pengawasan dan pengurusan yang dilakukan oleh KSSB bukannya PTG. Dahulu kuasa mengira dan menentukan jumlah kutipan ditentukan oleh PTG melalui buku doket. Mereka yang diberi kebenaran pasir perlu membayar doket terus kepada PTG dan ia dalam bentuk buku beserta no siri. Ini mengelakkan sebarang penyelewengan.

14. Malangnya hari ini, KSSB membeli doket kepada PTG dan kemudiannya mengeluarkan doket sendiri melalui cetakan komputer. Ini membolehkan pelbagai manipulasi dibuat kerana ia dilakukan oleh sebuah entiti swasta.

15. Menurut maklumat yang ada pada saya, sehingga Jun 2010 Jendela Teguh telah membayar sebanyak RM 910, 000 kepada KSSB. Namun jumlah yang dibayar kepada PTG hanyalah RM 213, 000.00. Berdasarkan nisbah pembahagian, PTG sepatutnya menerima RM 390, 000.00.

16. Jumlah bayaran KKSB kepada PTG sebanyak RM 213, 000.00 merupakan jumlah keseluruhan perlombongan pasir di Kambing Susu ini d. Jumlah yang dibayar oleh Jendela Teguh hanyalah untuk 1 KM kawasan pengeluaran pasir yang peruntukkan kepadanya. Bayangkan apa yang terjadi kepada kawasan seluas 9 KM lagi. Satu sen pun tidak masuk kepada PTG. Jika benar maklumat ini maka kita tertanya-tanya siapa yang dapat laba?

17. Saya tidak kata saya benar 100 peratus dalam isu ini. Namun angka-angka yang ada menunjukkan satu siasatan secara serius perlu dilakukan bukan sekadar menafikan atau membuat tuduhan kebudak-budakkan kepada "pembawa mesej" seperti saya.

Kerajaan Kartun

18. Saya terbaca kenyataan YB Elizabeth Wong dalam The Star hari ini kononnya ia perlombongan pasir haram dan mencemarkan alam sekitar. Isu perlombongan pasir haram tidak timbul kerana saya tidak menyatakan ia perlombongan haram. Apa yang saya katakan ialah berlaku penyelewengan dan kemusnahan alam sekitar.

19. Beliau mendakwa EMP dibuat sebelum permit dikeluarkan. Tapi mengapa kontraktor terbabit tidak mendapat EMP? Apakah YB Elizabeth faham beza antara EMP dengan EIA - Kajian Kesan Alam Sekitar? Apa guna ada pelan pengurusan alam sekitar tetapi tidak memberikan kepada kontraktor terbabit supaya alam sekitar terjaga?

20. Saya juga terkejut apabila beliau menafikan berlakuknya masalah perubahan aliran sungai dan runtuhan ban sungai di Kambing Susu sedangkan puluhan wartawan dan lensa kamera menyaksikannya sendiri kejadian tersebut.

21. Lebih melucukan YAB Menteri Besar semalam (seperti dilaporkan oleh Sinar Harian hari ini) turut mengakui fakta ini dan berjanji untuk memperbaikinya.

Sementara itu, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Negeri menyiasat dakwaan ban tersebut dipecahkan oleh pihak berkepentingan.

“Kita sudah siasat dan jawapannya ban itu perlu dibetulkan dan KSSB akan menanggung kos tersebut. Kita juga menghantar jurutera untuk melihat keadaan tersebut,” katanya. - Sinar Harian

22. Bukankah ini merupakan kerajaan kartun? Menteri Besar mengakui, EXCO Menafikan? Saya kata ada berlaku kemusnahan alam sekitar dan penyelewengan di kawasan perlombongan Kambing Susu, Elizabeth pula kata ia bukan kawasan pengeluaran pasir haram. Janganlah buat cerita kartun banyak sangat. Lagi pun isu haram atau halam perlombongan pasir bukan di bawah potfolio beliau, jadi mengapa terlebih sudu dari kuah? Ada apa-apakah?

23. Tindakan melatah Elizabeth seolah-olah membuktikan bahawa perjuangan beliau terhadap alam sekitar dahulu bukan ikhlas tetapi hanya alat untuk memburukkan kerajaan lalu. Bagaimana seorang pejuang alam sekitar seperti YB. Elizabeth boleh menafikan tanpa menyiasat terlebih dahulu? Nampaknya kepentingan diri dan parti sudah lebih penting daripada kepentingan rakyat dan alam sekitar.

24. Sekarang ini tidak banyak kita saksikan kartun-kartun berinspirasikan "lawan bodoh". Tapi kerajaan negeri hari ini sangat komited untuk meneruskannya. Mereka mendakwa hasil pendapatan pasir zaman saya sangat kurang berbanding sekarang. Memanglah kurang kerana pengeluarannya kurang dan dilakukan atas tanah persendirian.

25. Dahulu PTG hanya mengutip RM 3 setiap meter padu daripada pengusaha pasir kerana ia adalah tanah persendirian. Sekarang ini kerajaan negeri mengutip RM 7 kerana ia dilakukan atas tanah kerajaan. Yang tidak pernah dijelaskan ialah berapa banyak pasir dikeluarkan sekarang berbanding zaman saya dahulu? Kalau hendak dapat duit banyak dari pasir, koreklah satu Selangor ini maka akan bertambah dengan banyaklah pendapatan hasil pasir.

26. Hendak tingkatkan pendapatan pasir tidak perlu KSSB atau tokoh korporat terkemuka, pegawai PTG pun tahu sebab yang perlu dibuat ialah keluarkan permit banyak-banyak dan kutip cukai RM 3 untuk satu meter padu. Soalnya, apakah ini pengurusan hasil negeri yang betul? Meningkatkan hasil pasir dengan melombong secara besar-besaran? Apa kata selepas ini kita buat pula pembalakan secara besar-besaran? Tentulah jumlah hasil balak Selangor akan meningkatkan dengan banyak dan bolehlah kerajaan negeri mendabik dada berjaya meningkatkan hasil balak pula.

27. Saya harap kerajaan negeri tidak terus buat cerita kartun untuk memperbodohkan orang ramai.

dr khir toyo

AKHIRNYA SINAR HARIAN DILIWAT ANWAR !


Oleh Tom Yam, AIDCclub

Akhirnya akhbar Sinar Harian yang sebelum ini cuba menjadi akhbar yang neutral dan telus telah hilang kredibilitinya apabila diliwat Anwar sewaktu kunjungan Penasihat Ekonomi Selangor yang sebelum ini pernah menyebabkan negeri Selangor berlubang di seluruh negeri gara-gara isu korek pasir secara haram.



Dalam sesi temubual eksklusif dengan Sinar Harian dua hari lepas dan disiarkan di muka hadapan dan halaman tengah akhbar tersebut semalam, adalah jelas editornya cuba memberi imej yang positif kepada Anwar hingga sanggup dicabuli prinsip kewartawanan yang dipegang.

Anwar semasa ditemubual Sinar Harian sekali lagi menyalahkan pihak kerajaan sebagai punca tulang belakangnya sakit, walaupun fakta sebenarnya adalah berbeza sekali sebagaimana dakwaan Anwar.

Akhbar Sinar Harian dalam laporan tersebut seolah cuba memperbesarkan isu yang diperkatakan Anwar, apabila menfokuskan kenyataan kecederaaan tulang belakang adalah disebabkan pihak berkuasa. Rujuk
sini fakta laporan suruhanjaya tersebut

Dalam laporan Suruhanjaya Diraja menyiasat kecederaan Anwar sewaktu tahanan polis, ada dimuatkan kenyataan seorang pegawai perubatan Dr. Vasantha yang menyatakan Anwar pernah mengaku pernah jatuh kuda 6 tahun dari tarikh tersebut (1998) serta mengidap penyakit cervical spondylosis dan pernah mendapat rawatan neuorologi .

Penyakit Cervical Spondylosis ini boleh menyebabkan leher tangan terasa sakit dan kebas walaupun sudah mendapat rawatan pembedahan dan menyebabkan tekanan kepada tulang belakang. Malah ada pakar mengatakan walaupun sudah dilakukan pembedahan namun kebarangkalian untuk pulih 100 peratus adalah sukar.


Dalam buku tersebut Ahmad Lutfi telah memasukan petikan akhbar Cina yang melaporkan Anwar jatuh kuda semasa menunggang kuda di Country Resort Bukit Kiara, yang merupakan milik taiko judi Vincent Tan. Anwar pada masa tersebut merupakan penerusi penaja Majlis Ekuin Malaysia dan kejadian itu berlaku sebelum Anwar dimasukan ke penjara.

Selain itu menurut Dr Jeyaindran, cakera teranjak yang dialami Anwar juga dipercayai akibat bermain sepak takraw di Penjara Sungai Buloh pada pertengahan 1999. Sewaktu dipenjara pihak Kementerian kesihatan pernah menasihat Anwar menjalani pembedahan dengan 4 pilihan rawatan namun ia ditolak Anwar dengan mewujudkan persepsi memburukkan pihak kerajaan.

Berdasarkan laporan tersebut adalah jelas membuktikan punca kecederaan tulang belakang Anwar langsung tiada kaitan dengan pihak berkuasa.

Anwar yang telah mengarahkan MB Selangor memperuntukkan bajet sebanyak RM 15 juta untuk kerja-kerja memulihkan imej kepada media di dalam negeri, semasa sesi temuramah tersebut jelas meneruskan tabiatnya yang suka berbohong kepada umum, cuma kali ini menggunakan ruang yang ada di Sinar Harian untuk mewujudkan simpati kepada dirinya.

Taktik menyalahkan pihak berkuasa dan menagih simpati Anwar ini sebelum ini banyak digunakan sewaktu beliau berkunjung ke luar negara, hingga tidak ada satu pun perkara positif dilakukan pihak berkuasa pada kaca mata Anwar.

Sedangkan menurut laporan Suruhanjaya Diraja berkaitan kecederaan Anwar menunjukkan punca Anwar sakit belakang adalah disebabkan jatuh dari kuda yang ditunggang 6 tahun sebelum beliau dimasukan ke penjara,manakala isu kecederaan mata lebam sebenarnya bukan punca kepada kecederaan tulang belakang yang dialami.

Sekiranya apa yang disampaikan oleh Anwar itu disiarkan di Suara Keadilan ataupun Harakah, ataupun Malaysiakini ia tentu tidak mengejutkan namun kini akhbar yang memegang slogan telus dan tulus itu sanggup dijadikan alat dan kuda tungangan terbaru oleh Anwar dengan menafikan apa yang di sebut di dalam laporan suruhanjaya diraja.

Adalah jelas pemaparan tembual Anwar dalam akhbar tersebut seolah menunjukkan kepada umum bahawa editor Sinar Harian dan pemilik akhbar berkenaan seakan sudah dipengaruhi oleh sentimen Anwarisme dengan cuba memberikan imej positif sepenuhnya kepada tokoh islam liberal tersebut.

tom yam AIDC

Thursday, July 29, 2010

NIK AJIS KATA ANWAR KONSISTEN MACAM RASULULLAH SAW !?


KOTA BHARU, 28 Julai: Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim seorang yang tegas mempertahankan prinsip perjuangan.

Katanya, ketegasan itu sama seperti pernah ditunjukkan Nabi Muhammad saw semasa berhadapan dengan pelbagai fitnah pembesar Quraisy.

“Kerana ketegasan mempertahankan kebenaran perjuanganlah maka Nabi saw sanggup meninggalkan Kota Mekah menuju ke Madinah. Baginda tidak pernah bertolak ansur dengan pelbagai tawaran pembesar Quraisy.

“Anwar seorang yang mendokong prinsip ketegasan di atas kebenaran yang diperjuangkan selama ini,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Ketua Pembangkang tersebut dalam satu wawancara dengan sebuah akhbar hari ini menyebut kerjasama Umno dan PAS tidak akan menjadi realiti meski pun tanpa kehadiran Menteri Besar Kelantan.

sumber haprak-daily

gap cakap.

hehe...teruskan lagi dengan fatwa dan pandangan mengarut ni. nik ajis memudahkan kerja bloger untuk menjahanamkan pas. dari dulu lagi aku dah cakap, makin banyak nik ajis bersuara makin senang kerja kami. hidup pok nik !

KOMPLOT SINAR HARIAN DENGAN PELIWAT?

KLIK SINI

CERAMAH SELAMATKAN SELANGOR DE !


CERAMAH SELAMATKAN SELANGOR DARUL EHSAN (SSDE)

30 JULAI (jumaat) 8.30 malam

SEMENYIH
pejabat adun semenyih
35 semenyih central 1
43500 semenyih

PENCERAMAH
yb ahmad maslan
ezam mohd nor
zahid md arip
safarizul mustafa

PETALING JAYA SELATAN

dewan MBPJ
PJS 4 taman indah jaya

PENCERAMAH
noh omar
satim diman
ezam mohd nor
salamon salamat

SELURUH RAKYAT DIJEMPUT HADIR. KEPADA PENIAGA SILA BERNIAGA DI LOKASI CERAMAH.FREE JE TAK KENA SEWA ,TAK MACAM CERAMAH PAS. hehe

RAHSIA NOTA TEOH BENG HOCK DISOROK OLEH TAN HOCK CHUAN !

Perlu jelas kewujudan nota Beng Hock - Ezam

KUALA LUMPUR 27 Julai - Seorang senator hari ini menggesa pihak berkuasa supaya memberi penjelasan sama ada wujud nota ditulis oleh mendiang Teoh Beng Hock sebelum beliau meninggal dunia.

Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, penjelasan itu perlu dibuat oleh polis, Jabatan Peguam Negara dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang terbabit dalam inkues kematian pembantu politik kepada Exco kerajaan Selangor itu.

''Saya menganggap dakwaan yang disiar di dalam blog dan akhbar mengenai kewujudan nota ini adalah sangat serius kerana ia tidak pernah dikemukakan sebagai bahan bukti di mahkamah.

''Kewujudan nota ini juga akan memberi kesan besar dalam proses inkues kematian beliau yang berlangsung sekarang," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Beng Hock, 30, ditemui mati pada 16 Julai tahun lalu di tingkat lima Plaza Masalam, Shah Alam, selepas memberi keterangan dalam siasatan berhubung penyalahgunaan wang kerajaan Selangor kepada SPRM negeri itu, yang pejabatnya terletak di bangunan berkenaan.

Mohamad Ezam yang juga bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkata, penjelasan itu adalah penting bagi mengelak pihak berkuasa dituduh cuba menyembunyikan kewujudan nota berkenaan.

''Pihak yang terlibat dalam inkues mendiang perlu menjawab sama ada betul atau tidak dakwaan ini kerana sekiranya tidak dijawab ia akan memberi gambaran yang tidak baik kepada pihak berkuasa kelak," katanya.

KLIK SINI UNTUK BACA ARTIKEL AKU TENTANG NOTA TBH !

Wednesday, July 28, 2010

PETRA FITNAH SAIFUL BERZINA, TAPI DIA LUPA ANWAR KAKI JUBOR !

Tuduhan Zina yang di lemparkan RPK ke atas Saiful Bukhari dan Farah Azalina Timbalan pendakwaraya adalah satu Fitnah jahat bagi menjejaskan perjalanan kes Liwat Anwar Ibrahim!

Ianya juga bertujuan untuk menjatuhkan kreabiliti Saiful Bukahri dan juga barisan Pendakwaraya dalam kes tersebut! Bagaimana RPK boleh menyampaikan kepada dunia Saiful Bukhari berzina sedangkan RPK sendiri di UK! Apakah RPK punyai Teropong Ajaib?

Ghani Patail menggugurkan Timbalan Pendakwaraya Farah Azalina yang di fitnah ini tampa sebarang siasatan mahupun sebarang laporan! Apakah kerana tekanan pembangkang maka Ghani Patail bertindak menggugurkan Timbalan Pendakwaraya Farah Azalina?

Kita juga mengesa RPK mahupun pemimpin Pembangkang yang melemparkan Fitnah Saiful Bukhari Berzina ini menyatakan di mana lokasi Penzinaan ini berlaku, Tarikh, Saksi dan bukti yang ada bagi mengheret Saiful Bukhari dan Farah Azalina ke Muka Pengadilan!!!

Mohon Rakan Rakan Pejuang Barisan Hadapan membawa isu ini dalam menyangkal Fitnah terbaru pakatan Haram!

Saiful Bukhari sampaikan Salam pada semua! Terima kasih atas bantuan dan sumbangan perjuangan Ikhlas saudara sekalian!

24 Jam Saiful Bukhari di kawal Polis bagi menjamin keselamatannya dari sebarang ancaman Bunuh! Nak ke luar pun susah! Nak berzina dekat mana???

artikel di atas dipetik daripada blog papa gomo..

kenyataan gap pulak.

aku nak tulis mudah je,biar orang paham.

samada saiful bercinta
samada saiful tidak bercinta

itu adalah perkara normal bagi manusia. pasangan lelaki adalah wanita, dan pasangan anwar pulak adalah jantan. jadi cinta mana yang songsang ?

pasal petra....tak payah layan la..dia takde telor !

PENCEMARAN SERIUS SUNGAI SELANGOR ! (BAHAGIAN 2)




GAP SETUJU DENGAN TONY PUA !

dato haron selepas peristiwa 13 may,telah menyusun strategi terbaik memantapkan kehidupan sosio ekonomi bangsa melayu.

DEB wujud selepas 13 may. ini hakikat dan tujuannya adalah mulia. menaik tarafkan kehidupan bangsa melayu tak kira dia umno atau pas asalkan ia selaras dengan peruntukan perlembagaan.

DEB adalah manifestasi perlaksanaan daripada peruntukan artikel 153. yang memberikan hak kepada kaum bumiputera tentang keistimewaan kuota dalam persetujuan kontrak sosial.

artikel 153 adalah jaminan hak kepada bumiputera. kenapa jaminan ini diberi ?

kerana orang melayu secara dasarnya telah bersetuju dengan syarat-syarat menuju kemerdekaan iaitu diberikan 'status kewarganegaraan' kepada cina dan india.

maknanya kalau nak merdeka, melayu mesti setuju cina dan india dapat kewarganegaraan percuma dan pada masa yang sama hak keistimewaan melayu diperuntukkan dalam artikel 153.

kalau salah satu digubal,maka yang satu lagi perlu digubal juga. baru adil dan saksama.

ini adalah sistem barter yang telah melayu setuju untuk mendapat kemerdekaan. artikel 153 iaitu hak keistimewaan orang melayu diperuntukkan dengan syarat 'hak kewarganegaraan' percuma diberikan kepada cina dan india.

hari ini tony pua, ahli parlimen dap daripada PJU telah meminta agar diskaun perumahan bumiputera selangor dimansuhkan. alasannya supaya keadaan ekonomi nampak lebih kompetetif.

tony pua telah menyentuh hak keistimewaan melayu dan artikel 153 sepertimana yang telah diperuntukkan dalam perlembagaan.tony pua telah menyentuh kontrak sosial negara.

aku bersetuju dengan cadangan tony pua, tetapi cadangan pemansuhan diskaun perumahan bumiputera ini tidak adil jika hanya sebelah pihak sahaja yang kena.

jika diskaun perumahan bumiputera ini dimansuhkan, aku juga menyarankan agar status kewarganegaraan tony pua di tarik balik sebagai balasan terhadap cadangan beliau.

tony pig pua dan keluarga komunisnya boleh berambus ke tanah besar china,merempat kat beijing atau jadi penternak babi di ghuangzhong..kalau susah pergi jadi sekuriti guard kat jusco singapura. kau jadi babi kat sana dalam tempoh 1 tahun,barulah kau tahu nikmatnya hidup di malaysia !

LU PUNYA MUKA MACAM ANAK BABI 6 BULAN LA TONY PIG PUA !

PENCEMARAN SERIUS SUNGAI SELANGOR ! (BAHAGIAN 1)



Negeri yang paling popular ketika ini adalah Selangor. Hari-hari ada sahaja liputan berkenaan kes isu curi pasir di Selangor. Aktiviti mengorek pasir ibarat seperti melombong emas di Selangor.

Masalah kecurian dan aktiviti pengkorekan pasir masih lagi gagal menemui tanda-tanda jalan penyelesaiannya. Masalahnya sampai bila isu curi pasir di Selangor ini akan berkesudahan?

Saban hari ada sahaja isu pasir didedah dan diperdebatkan bukan sahaja di dalam media, malah menjadi buah mulut dan perbincangan di warung-warung kopi.

Hari ini, media sekali lagi dibawa Ketua Pembangkang Selangor, Dato’ Seri Dr Mohamad Khir Toyo melihat sendiri aktiviti perlombongan pasir tidak terkawal berdekatan Lot Kambing Susu, Off Jalan Km 29.5 di Batang Berjuntai, yang bakal menyebabkan pencemaran yang serius di Sungai Selangor.

Kewujudan ban (benteng) sedia ada dan lencongan air sungai untuk proses pembersihan pasir telah menyebabkan sistem ekologi sungai tersebut terganggu dan mencemarkan alam sekitar apabila air sungai tersebut mengalir ke dalam pusat takungan air seterusnya pencemaran air akan menyebabkan kos merawat air meningkat pada masa depan.

"Lencongan air di sungai ini untuk tujuan pembersihan pasir bakal menyebabkan pencemaran bekalan air untuk Lembah Klang khususnya di Selangor bagi jangka panjang.

Satu klausa sepatutnya diwujudkan dalam terma kontrak melombong pasir agar sebarang kerosakan alam sekitar akibat perlombongan pasir diperbaiki oleh pengusaha mahupun KSSB.

Sungai yang tercemar perlu dibaik-pulih agar pihak pembekal air tidak perlu membelanjakan kos yang tinggi untuk merawat air yang tercemar akibat perlombongan tidak bertanggungjawab begini.

Sungai Selangor merupakan salah satu sumber bekalan air untuk negeri Selangor dan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal-Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong perlu turun ke sini untuk melihat pencemaran alam yang berlaku akibat perlombongan pasir tidak terkawal," katanya.

artikel dipetik daripada blog sahabat gunung.

Tuesday, July 27, 2010

LAGI BUKTI TERBARU KSSB REMBAT DUIT !






Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo, hari ini, mendedahkan berlaku penyelewengan yang serius dalam Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) dalam pembayaran royalti perlombongan pasir di Kambing Susu berdekatan Berjuntai Bestari.

Menurut Dr. Mohamad Khir, KSSB hanya membayar sebanyak RM 12, 000.00 (DUA BELAS RIBU) kepada Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Hulu Selangor antara Mei - Disember 2009 bagi permit melombong pasir sungai sepanjang 10 KM Sungai Selangor di mukim Sungai Tinggi - Serendah. Menurut kiraan kasar jumlah sebenar yang sepatutnya diterima oleh PTG Hulu Selangor ialah lebih RM 700 ribu.

Pada Mei 2009, KSSB membayar sebanyak RM 5, 400.00 bagi kebenaran mengeluarkan hasil pasir berjumlah 1800 meter padu di kawasan 10 KM bagi bulan Jun - Ogos 2009. Pada Ogos 2009, KSSB membayar lagi RM 3, 000.00 bagi kawasan yang sama bagi menyambung permit mengeluarkan pasir untuk 1 ribu meter padu pasir. Pada Oktober 2009 KSSB membayar sebanyak 3, 600 lagi untuk mengeluarkan 1200 meter padu pasir sehingga Disember 2009.

Namun berdasarkan rekod yang dikemukakan oleh Dr. Khir, salah sebuah syarikat yang mendapat permit di situ Jendela Teguh Sdn Bhd telah membayar KSSB sebanyak RM 171, 400.00. Berdasarkan pembahagian royalti sebanyak RM 4 kepada KSSB dan RM 3 kepada PTG bagi setiap meter padu yang dikeluarkan (171, 400.00/7 x 3), PTG sepatutnya menerima tidak kurang daripada RM 73, 457.00 bagi permit pengeluaran pasir kawasan tersebut dari Jun - Disember 2009.

Yang lebih mengejutkan ialah jumlah ini merupakan untuk kawasan sepanjang 1KM yang diberikan kepada Jendela Teguh ini. Dalam masa yang sama terdapat atau 6 lagi kontraktor yang mendapat kawasan antara 1 - 2KM setiap satu bagi permit yang sama.

Jika dibuat kiraan kasar 1KM boleh menghasilkan RM 73 ribu, maka 10 KM boleh menghasilkan sekitar RM 730 ribu kepada Pejabat Tanah dan Hulu Selangor. MALANGNYA hanya RM 12, 000 yang dibayar kepada PTG Hulu Selangor.

Menurut sumber lagi, pada tahun 2010 Jendela Teguh telah membayar sebanyak RM 910, 000 kepada KSSB. Namun jumlah yang dibayar kepada PTG hanyalah RM 213, 000.00. Berdasarkan nisbah pembahagian, PTG sepatutnya menerima RM 390, 000.00.

Jumlah bayaran KKSB kepada PTG sebanyak RM 213, 000.00 merupakan jumlah keseluruhan perlombongan pasir di Kambing Susu ini. Namun jumlay yang dibayar oleh Jendela Teguh hanyalah untuk 1KM kawasan pengeluaran pasir yang peruntukkan kepadanya. Bayangkan apa yang terjadi kepada kawasan seluas 9 KM lagi. Satu sen pun tidak masuk kepada PTG. Siapa yang membahamkannya?

Penyelewengan di Kambing Susu ini sahaja sudah membabitkan jutaan ringgit. Tinjauan media massa di kawasan tersebut juga mendapati KSSB telah menutup aliran sungai dan melencongkan ke dalam lombong pasir miliknya. Ini menyebabkan semua hasil pasir sungai masuk ke dalam lombongnya. Sungai terputus dua dikerjakan KSSB.

Dalam masa yang sama tempat timbang lori hanya dilaksanakan oleh pekerja KSSB tanpa membabitkan pegawai PTG. Terdapat lori yang tidak melalui kawasan timbang kerana wujud dua jalan yang seiring, satu dengan penimbang, satu tanpa penimbang.

Ini merakyat ekonomi selangor atau merompak ekonomi selangor?
sumber mykmu

FOTO GELOMBANG RAKYAT (SSDE) !




hujan lebat tapi rakyat tak berganjak..apa lagi aku nak kata..rakyat tak sabar nak tumbangkan pakatan selangor ! tahniah..KLIK SINI untuk detail ceramah selamatkan selangor darul ehsan di ijok dan kapar.

MANJIT SINGH BANGGALI BASTARD !


semalam bukan main biadap peguam benggali bernama manjit singh nak penggal kepala anuar shaari. lagi angkuh dia cakap nak bawak kepala anuar shaari jalan-jalan tengah bandar.

apa dia ingat ini jaipur ke ?
apa dia ingat ini cerita bodoh hindustan macam amitabh bachan ke ?
apa dia ingat malaysia ini kepala bapak dia punya ke ?
apa dia ingat banggali majoriti kat malaysia ke ?

dia panggil anuar shaari 'malay bastard' !
anak anjing punya manusia, apa lu ingat melayu takde maruah ke !!!

manjit singh sebelum kau panggil malay itu bastard, lebih baik cermin muka kau tu dulu !

benarkah ada cerita tentang manjit.... dia mempunyai 2 anak melayu ?

benarkah ada cerita tentang manjit ,isteri pertama beliau adalah melayu tetapi manjit tak peluk islam ?

jika benarlah cerita ini, manjit singh sendiri telah 'menggelarkan' 2 anak melayu nya sendiri sebagai malay bastard.

bodoh punya banggali ..nak main isu perkauman tetapi tak sedar diri dikalangan keluarganya pun kabarnya ada 'pertalian melayu' !

banggali mabok,bodoh macam petra...perangai babi macam anwar ! KLIK SINI untuk baca kronologi kes banggali bastard bernama manjit singh !

VIDEO ANWAR KENCING TUN GHAFAR !


Monday, July 26, 2010

BENARKAH MANJIT SINGH ADA RAHSIA ?

hari ini peguam benggali bernama manjit singh tunjuk besar kepala.dia kata nak penggal kepala anuar shaari kerana dedahkan kaitannya dengan anwar dan petra.dia berani tunjuk besar kepala dengan memanggil anuar shaari 'malay bastard'..

tepat jam 12 tengahari esok, kita tengok siapa sebenarnya bastard, banggali atau melayu !?

RM15 JUTA LAWAN GELOMBANG SSDE !



Umno menyifatkan tindakan kerajaan Selangor memperuntukkan RM15 juta untuk program penerangan, menunjukkan ianya seperti 'cacing kepanasan' ekoran kempen 'Selamatkan Selangor' yang digerakkan Umno negeri sekarang.

Ketua penerangan Umno negeri, Abdul Shukor Idrus berkata, kempen tersebut mula menampakkan kesan sehingga kerajaan negeri itu sanggup menggunakan duit rakyat untuk program penyampaian maklumatnya.

Kempen 'Selamatkan Selangor' yang dilancarkan oleh Umno negeri Jumaat lalu dan turut menurunkan bekas pemimpin PKR Ezam Mohd Nor, akan berlangsung selama tiga minggu sehingga 8 Ogos depan.

Abdul Shukor berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor memperuntukkan RM15 juta oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu untuk melawan propaganda BN dan laporan media arus perdana yang didakwa memihak.

Dalam satu majlis dialog hari ini, menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim berkata, peruntukan tersebut bersamaan dengan RM3 untuk setiap 5.2 juta rakyat Selangor. Dana itu, kata Khalid, akan digunakan untuk menyebarkan maklumat melalui portal TVSelangor, Selangor Kini dan juga akhbarnya.

Mengulas usaha tersebut, Abdul Shukor berkata kerajaan negeri tidak perlu mengambil tindakan seperti itu semata-mata untuk menonjolkan kesan pentadbiran mereka. "Kalau mereka rasa hendak berlawan dengan kita, mereka tidak perlu guna duit rakyat? Gunakanlah duit parti mereka sendiri. "Buat apa (kerajaan negeri) hendak membazirkan duit rakyat lagi semata-mata untuk tujuan politik mereka," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Tambahnya, jumlah RM15 juta itu sepatutnya boleh disalurkan untuk membantu masyarakat kurang berkemampuan dan juga golongan yang tidak bernasib baik seperti warga tua.

"Kalau mereka tepati janji kepada rakyat, tidak perlu disebarkan (keberkesanan pentadbiran), mereka boleh rasakan sendiri," tambahnya yang juga ADUN Kuang.

Mengulas mengenai usaha menampilkan Ezam dalam program 'Selamatkan Selangor', Abdul Shukor berkata, Ezam merupakan individu paling layak untuk mendedahkan "kepincangan" dalam Pakatan Rakyat, mahupun dalam parti PKR.

Katanya, ia kerana Ezam antara orang yang mengasaskan parti itu dan orang yang paling tepat untuk menceritakan kepincangan dalam parti mereka. "Tiada siapa yang boleh nafikan apa yang Ezam cakap (dalam program 'Selamatkan Selangor') sebab Ezam adalah (bekas) orang kanan dalam parti itu. Beliau lebih tahu apa yang berlaku.

"Apa yang Ezam cakap akan menggusarkan mereka, sebab itu mereka kelam kabut dan begitu tertekan sekarang hingga sanggup gunakan duit rakyat untuk jelaskan pendirian mereka,"

KENYATAAN MEDIA ANUAR SHARI



1. Saya merujuk kepada laporan polis yang telah dibuat oleh Datuk Nallakarupan pada 24 Julai 2010 di Balai Polis Brickfields berhubung ugutan peguam Manjeet Singh Dhillon "yang mahu memotong kepala saya dan berjalan di jalan raya". Laporan polis tersebut telah mendapat liputan media cetak dan elektronik di dalam negara.

2. Semua rakyat Malaysia dijamin hak mereka dalam perlembagaan termasuklah dalam hal kebebasan bersuara. Namun semua rakyat Malaysia juga tertakluk kepada undang-undang negara termasuklah Ketua Pembangkang dan pengamal undang-undang yang saya pasti lebih tahu kesan dari perbuatan dan percakapan mereka.

3. Saya menegaskan bahawa tidak gentar samasekali dengan ugutan tersebut dan menyerahkan sepenuhnya kepada pihak berkuasa untuk menangani isu ugutan ini. Ini kerana saya berkeyakinan penuh terhadap sistem keselamatan dan keadilan negara memberi keadilan kepada rakyatnya.

4. Perlu saya tegaskan di sini bahawa saya bertanggungjawab penuh dengan kenyataan yang telah saya buat meminta Manjeet, Amarjit dan Americk Singh membuat penjelasan tentang hubungan mereka dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya akan tetap kekal berada di dalam negara dan tidak akan lari ke luar negara atau berlindung di mana-mana kedutaan asing walaupun telah mendapat ugutan bunuh dari Manjeet Singh Dhillon.

5. Saya juga amat hairan dengan sikap Manjeet yang beria-ia tidak mahu dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar. Apakah ini kerana beliau takut dengan pendedahan ini, masyarakat Malaysia akan dapat melihat kaitan Datuk Seri Anwar dengan Raja Petra Kamarudin dan P. Balasubramaniam. Jika ini dapat dikaitkan, maka akan terbongkarlah siapa penaja sebenar Raja Petra dan Balasubramaniam di luar negara.

6. Namun saya kira penafian Manjeet ini sudah terlambat. Ini kerana rakyat Malaysia sudah matang menilai serta boleh melihat kaitan di antara Datuk Seri Anwar serta PKR dengan Raja Petra dan Balasubramaniam dalam misi mereka memburuk-burukkan imej Malaysia dari luar negara.

7. Episod ugut ini juga mendedahkan 'Harapan Baru Buat Malaysia' anjuran Datuk Seri Anwar iaitu politik ugut dan saman serta politik bermuka-muka. Ini kerana disebalik kempen beliau untuk kebebasan bersuara, beliau menggunakan cara yang amat tidak beretika untuk menutup mulut mereka yang membicarakan segala kepincangannya.

8. Ingin saya tegaskan sekali lagi, saya tidak gentar dengan ugutan ini dan akan terus bersuara untuk kepentingan agama, bangsa dan tanahair.

Sekian, Terima Kasih.


ANUAR SHAARI

MASYAALLAH ! 4 ULAMAK JUMPA SAIFUL ?

MASYAALLAH ! MASYAALLAH ! MASYAALLAH !

cukup mendebarkan. inilah cara ezam mendedahkan satu persatu kebajingan anwar attaturk membohongi seluruh rakyat malaysia.

dalam ceramah berapi beliau di kuala langat pada sabtu malam, buat pertama kalinya rakyat dikejutkan dengan satu lagi pendedahan terbaru isu anwar attaturk meliwat saiful bukhari.

28hb jun 2008, negara telah dikejutkan dengan pengakuan bekas pembantu peribadi anwar iaitu saiful, mendakwa telah diliwat oleh majikannya.

selang 2 hari pengakuan menggemparkan ini, ezam telah bersetuju membawa saiful bertemu dengan 4 ulamak terkenal...

SIAPA 4 ULAMAK INI ?
SIAPA 4 ULAMAK INI ?

4 ULAMAK INI ADALAH DARI PARTI PAS !
aku ulang..
4 ULAMAK INI ADALAH DARI PARTI PAS !

nantikan pendedahan ekslusif nama-nama ulamak pas yang bersetuju bertemu saiful..masyaallah, makin terungkai kebenaran..masyaallah !

Sunday, July 25, 2010

2 'KETUA BABI' MALAYSIAKINI !



hahahaha

MALAYSIAKINI PANAS DENGAN SSDE !


haha..web taraf babi daripada malaysiakini semakin 'pro umno' apabila semakin banyak memaparkan artikel tentang ceramah SSDE (selamatkan selangor darul ehsan) yang baru masuk hari ke3.

kasihan,mungkin kepala babi malaysiakini iaitu steven gan panas pasal semakin ramai 'pelanggan berbayar' web nya telah menarik diri dan tak lagi subscribe berita bodoh mereka...

gap dan beberapa pihak akan mematikan web malaysiakini ..perlahan lahan..biar dia mati dalam kesakitan..

korang baca sendirilah bagaimana web malaysiakini terpaksa menjadi 'neutral' semula dan berani menyiarkan kritikan beberapa penceramah SSDE seperti ezam,noh,satim,shukor yang membalon anwar dan pakatan..

pesan aku,jangan percaya kelembutan secara tiba-tiba malaysiakini yang nak jadi suara umno..ini semua agenda psywar yang mudah dibaca.

steven gan kepala babi daripada malaysiakini tahu dia bakal masuk ISA kerana menyerang dan hina institusi raja-raja melayu !

UMNO GEMPUR SELANGOR MALAM INI !



CERAMAH SELAMATKAN SELANGOR DARUL EHSAN.


25 JULAI 2010 (AHAD) 9 MALAM

KAPAR
kediaman rumah haji amin bin haji moin (SEMENTA)

PENCERAMAH
noh omar,satim diman dan zahid md arip

KUALA SELANGOR
dewan generasi warisan
batu 8 kampung ijok

PENCERAMAH
zahid md arip,shukor idrus dan noh omar.

SEBARKAN MAKLUMAT CERAMAH INI KEPADA RAKYAT !

KEBANGKITAN RAKYAT SELAMATKAN SELANGOR BERMULA !


ombak gerakan kebangkitan rakyat selangor menumbangkan pakatan semakin kuat.

KLIK SINI untuk sesi ceramah selamatkan selangor darul ehsan di shah alam.
KLIK SINI untuk sesi ceramah selamatkan selangor darul ehsan di kota raja.

aku akan upload gambar dan fakta menarik sesi kebangkitan rakyat di pandamaran dan kuala langat..aku kepenatan la sahabat.

Saturday, July 24, 2010

GEMPAR KES TEOH BENG HOCK ! ADA PEMBELOT DALAM WAKIL KERAJAAN ?

siapa tan hock chuan ?

dia adalah wakil kepada peguam negara untuk mengendalikan inkues kematian teoh beng hock.

sepertimana dr pornthip yang dipertikai kan kredibilitinya dalam hal memberikan justifikasi kematian teoh beng hock, wakil kepada peguam negara iaitu tan hock chuan juga kabarnya diragui kredibiliti dan kejujurannya mempertahankan maruah kerajaan dalam kes teoh.

aku menerima maklumat panas ,menyatakan tan hock chuan yang dilantik sebagai wakil peguam negara telah membelot kerajaan !

maklumat telah memberitahu aku bahawa tan hock chuan telah 'menyembunyikan' surat berbahasa cina tulisan tangan teoh beng hock yang menyatakan rasa tidak tenteram/gusar/bimbang tentang masalah yang melanda beliau. kabarnya dalam surat tulisan mendiang teoh itu, dia menerima ancaman dan mahu membunuh diri.

sayangnya,tan hock chuan selaku wakil kepada peguam negara ini tidak langsung mendedahkan isi kandungan surat terakhir teoh beng hock untuk dijadikan bahan bukti kukuh menafikan penglibatan agensi yang dituduh (SPRM) kononnya bersubahat mahu membunuh teoh !

aku cabar tan hock chuan mendedahkan surat terakhir mendiang teoh di sesi inkues, jangan sembunyikan kebenaran dan jangan jadi talibarut kepada dap !

UMNO GEMPUR SELANGOR MALAM INI !


CERAMAH SELAMATKAN SELANGOR DARUL EHSAN

24 JULAI 2010 (SABTU) JAM 9 MALAM

KUALA LANGAT

rumah tuan haji othman haji dollah
lot 2855 jalan cempaka
kampong batu 10 kebun baru
42500 jalan panglima garang

PENCERAMAH
noh omar,satim diman dan ezam mohd nor

KLANG

perkarangan bilik gerakan
umno cawangan sri pendamaran
kg pandamaran, pelabuhan klang

PENCERAMAH
noh omar,shukor idrus dan ezam mohd nor.

SEBARKAN KEPADA RAKYAT,JIRAN TETANGGA,SEDARA MARA !