IKLAN BERBAYAR

Saturday, April 28, 2012

BUKTI JELAS KERETA POLIS DISERANG PERUSUH BERSHIT !


kau balun kereta polis sampai lumat !
kereta terbabas.
kau balun pulak polis dalam kereta !
LAGI NAK KATA KAU BAIK ?


beb aku baru balik dari demo bershit.
banyak foto dan video keganasan perusuh bershit akan aku upload nanti !

LIVE BERSHIT

LIVER BERSHIT



terbaru aku jangkakan paling ramai pun pendemo setelah berkumpul akan mencecah 30 ribu orang shj

TERBARU..DEPAN MENARA MAYBANK !


aku anggarkan lebih kurang 5 ribu dah berkumpul depan menara maybank. dorang tengah duduk dan akan bergerak ke kawasan yang lebih sempit lagi.

JELAS 70% PENDEMO ADALAH CINA !

LIVE BERSHIT BERSAMA GAP HARI INI...(VIDEO KERETA POLIS DITENDANG PENDEMO BERSHIT)

baru balik menonton pesta bershit kat dataran merdeka tadi.
audience lebih kurang 1500 ++.
pendemo dan bystander sama banyak.

aku jangkakan jumlah pendemo bershit pada jam 2 petang ini  sekitar 25-30 ribu orang sahaja. sama seperti tahun lepas. mereka berharap jumlah pendemo akan mencecah 500 ribu..tapi itu adalah jangkaan yang tak bisa dicapai.

apapun..

SAKSIKAN PERHIMPUNAN BERSHIT SECARA LIVE DARI BLOG GAP !

insyaallah aku akan update beserta dengan foto dan kupasan setiap jam!

ps :-lihat video kat bawah.. saat ke 14..kereta polis ditendang pendemo !..


Friday, April 27, 2012

BETAPA SIALNYA PAS MEMBAWA PERJUANGAN AMBIGA SAMPAI KE MADINAH !


Masjid Nabawi atau dikenali juga sebagai sebagai Nabi di Kota Madinah yang mana juga disitu terletaknya Makam Rasulullah SAW telah digunakan sebagai tempat untuk melancarkan perjuangan Ambiga. Gambar diatas dirakam dalam perkarangan Masjid Nabawi (Tanah Haram) Madinah.

BERSIH MANIFESTASI RENDAHNYA KUALITI POLITIK PEMBANGKANG.


aku mulai aktif dalam sistem pilihanraya di malaysia pada tahun 1999. pilihanraya 1999 merupakan siri pilihanraya umum yang ke 10.

ada beberapa point yang aku nampak perlu dihiglightkan sepanjang penglibatan pru yang telah aku hadapi.

jelas  pilihanraya yang berlangsung sebelum 1999 kebanyakan generasi sebaya aku ini sekadar mengetahuinya dalam bentuk pensejarahan.

1969 apa yang berlaku.
pilihanraya 1980 an apa yang berlaku.
pilihanraya 1990 apa yang berlaku.

itu adalah sejarah. dalam beberapa jam sahaja lagi akan berlaku lagi siri pengkayaan demokrasi dalam malaysia, perhimpunan bersih yang kononnya mahu mendesak pembersihan secara total implementasian pilihanraya di malaysia.

bersih merupakan satu NGO yang tidak berdaftar, menuntut satu perubahan total dalam pilihanraya yang halal. sungguh melawakkan bila yang haram menuntut perubahan halal.

macam-macam perangai yang berlaku sejak pilihanraya 2008, lebih khusus pasca kemenangan pakatan. 

anwar sejak beberapa bulan yang lepas kerap mengeluarkan kenyataan bahawasanya terdapat keraguan luar biasa di pihak pakatan akan penambahan jumlah pengundi baru di selangor.

bagi anwar, isu ini perlu dimainkan olehnya dalam membentuk satu lagi sudut sempit pemikiran politik dikalangan penyokong pakatan.

pada pilihanraya 1999 terdapat lebih kurang 650 ribu pengundi baru yang mendaftar. penambahan mendedak ini berlaku ekoran isu politik yang berlaku pada tahun 1998.

anwar dan pas menggunapakai isu penambahan 650 ribu pengundi baru ini kononnya sebagai mewakili suara anak muda yang menyokong perjuangan islah dan reform.

beberapa bulan lepas anwar mempertikai peningkatan jumlah pengundi baru di selangor.

lebih spesifik, dalam statistik yang ditunjukkan oleh akhbar utusan semalam terdapat hampir 2.2 juta pengundi baru yang telah mendaftar sebagai pengundi.

lebih mikro lagi hampir 1.3 juta pengundi baru itu datangnya daripada bangsa melayu.

antara 1999 dan 2012, anwar dilihat cuba menutup realiti politik yang sedang dan akan berlaku.

1999 anwar mendakwa pengundi baru menyokong perjuangannya.
2012 anwar mendakwa pengundi baru itu merupakan satu fraud,kesalahan,muslihat.

game anwar dalam cubaannya untuk meng david copperfield kan pemikiran dan celik politik rakyat dilihat sudah ketinggalan zaman.

rakyat sudah berani untuk membuat analisa. rakyat sudah berani mengkritik. rakyat juga bisa memuji.

sikap rakyat yang sebegini yang anwar enggan MENGAKUI.

jika anwar mendakwa 650 ribu pengundi baru tahun 1999 merupakan signal protes kepada BN, kenapa pulak anwar tidak menggunapakai teori politik yang sama dengan peningkatan jumlah pengundi baru tahun 2012 ?

lebih mikro dalam menilai isu ini aku bawakkan pulak dakwaan anwar mengenai jumlah pengundi baru yang dianggap meragukan itu.

kata anwar dia merasa pelik mengenai jumlah yang dimaksudkan. lebih spesifik anwar memberi contoh akan pertambahan pengundi baru di parlimen shah alam dan kota raja.

sebut shah alam rakyat akan ingat kalid gereja.

rasa-rasanyalah kalid gereja itu popular sangatkah persona nya hingga memaksa pertambahan hampir 15 ribu pengundi baru di shah alam, atau persona bejat kalid gereja itu memungkinkan signal akan ketidaksabaran pengundi baru untuk menolak beliau dari parlimen shah alam ?

pilihanraya 1999 telah menobatkan buat pertama kalinya untuk hj hadi menjadi menteri besar trengganu yang sah.

kemenangan hj hadi itu dianggap sebagai kemenangan pembangkang.

hj hadi mengangkat sumpah menjadi menteri besar trengganu.

dengan proses ini secara tidak langsung hj hadi mengiktiraf perjalanan demokrasi dalam sistem pilihanraya di malaysia.

saat itu tiada langsung kedengaran akan polemik pengundi hantu.
saat itu tiada langsung kedengaran akan isu postal vote.
saat itu tiada langsung kedengaran akan pengundian 2 kali.

pas pada tahun 1999 selepas merampas trengganu mengiktiraf perjalanan sistem pilihanraya di malaysia. 

2008 pembangkang mendapat keputusan lebih baik daripada itu.

pakatan memperolehi hampir 80 kerusi parlimen dan 5 buah negeri jatuh ke tangan mereka. di negeri sembilan pakatan berjaya menafikan 2/3 kerusi DUN.

saat 8 mac 2008, kenapa takde langsung kedengaran protes ala bersih ?

siri pilihanraya kecil juga memberikan kemenangan luar biasa kepada pakatan.

bermula dengan pilihanraya kecil parlimen kuala trengganu yang dimenangi oleh wahid endut, ia diikuti dengan 8 siri kemenangan pakatan dalam mengalahkan BN.

menang pilhanraya umum dan menang besar pilihanraya kecil,  kenapa pada saat itu tiada langsung kedengaran akan isu fraud dalam pilihanraya, undi hantu, sistem SPR tak adil dan sebagainya ?

inilah masalah pembangkang. mereka enggan mengakui kelemahan. 

sikap enggan mengakui kelemahan yang akhirnya dibawa kepada perhimpunan bersih yang akan berlangsung esok.

betapa rendahnya kualiti politik yang cuba di bawa pembangkang.

jantan mereka dalam berpolitik nampak semakin tiada. perhimpunan bersih yang berlangsung esok sekadar laksanaan politik pakatan yang cuba menutup kelemahan diri.

8 mac 2008 dan hari ini dah masuk 4 tahun BN tewas di 4 buah negeri. 

pernah dengar ke BN di selangor,kedah,kelantan dan pulau pinang cuba melaksanakan protesan politik ala bersih setiap tahun ?

tidak. BN mengakui akan protes rakyat, BN terima secara jantan akan kekalahan yang diterima. dari situ BN telah bingkas bangun  lalu  memperbetulkan semula langkah perjalan politik mereka.

hari ini move BN di negeri yang dimaksudkan semakin disenangi oleh rakyat. signalnya lihat sahaja siri keputusan 8 pilihanraya kecil yang terakhir.

BN berjaya mengalahkan pakatan. 
hari ini move sebegini semakin memeningkan pakatan. 

asas dan basic kehidupan yang sebegini simple enggan pakatan implementasikan. gagal dan bingkas bangkit bukanlah amalan dalam diari politik mereka.

apa yang mereka laksanakan adalah tatkala gagal, tuduhlah orang lain yang menjadi punca kegagalan. sungguh meloyakan lagi pathetic pada tahap paling hina.

viktor yuvschenko merupakan pemimpin pembangkang paling vokal  di ukraine.

sebelum kebangkitan arab spring, viktor merupakan pelopor utama gerakan orange revolution.

gerakan orang revolution yang dibawa viktor memungkinkan gerakan pengepungan puluhan hari parlimen ukraine oleh penyokong viktor. dakwa viktor terdapat penyelewengan dalam sistem pilihanraya yang dijalankan .

januari 2005 viktor dinobatkan menjadi presiden ukraine. gerakan revolusi orange dianggap sebagai pemangkin kemenangan rakyat yang mengdambakan pengkayaan pengimplementasian demokrasi dan hak asasi.

dunia menganggap kemenangan viktor itu sebagai permulaan pencerahan kepada demokrasi yang lebih adil kepada negara bekas soviet itu.

tak sampai 100 hari kejayaan revolusi orange, viktor memecat orang kanannya yang sama berjuang menuntut pilihanraya yang adil di ukraine atas kesalahan rasuah. 

arab spring. katanya ia dianggap sebagai simbol pendemokrasian dan melepas bebaskan negara benua arab dari tangan diktator.

rakyat baghdad pernah meraikan kekalahan sadam di tangan amarika.

rakyat baghdad pernah meraikan penangkapan sadam dari lubang di daerah tirkit.

rakyat iraq pernah meraikan penggantungan sadam di tangan amarika.

kerjasama moqtada as sadr dan amarika dalam menjahanamkan sadam dan bumi iraq sudah menjadi sejarah. 

syiah si moqtada as sadr jugalah orang yang terlibat secara langsung dalam menggantung matikan sadam pada hari raya aidiladha 6 tahun lepas.

tumbangnya sadam dianggap sebagai bermulanya hari pecerahan di bumi iraq.

hari ini, tiap-tiap hari rakyat iraq mati diletop dan  dibunuh di tempat awam.

hari ini rakyat iraq akhirnya menikmati hasil tuaian demokrasi yang mereka ingini.

arab spring.

kisah demokrasi ala arab sedang dan masih berlaku di sana.

tunisia sudah hancur.
mesir semakin hancur.
syria makin hancur.
bahrain menuju kehancuran.

asalnya konon mahu mengimplementasikan demokrasi. kesan menelan sahaja gaya amalan demokrasi tanpa menggunakan otak akhirnya menyebabkan kemusnahan.

bukan sahaja negara hancur, malah ia semakin meleret kepada pertembungan sektarian iaitu pertembungan membunuh syiah melawan sunah.

barat yang asalnya ambil berat kini buat tak tahu.

pas pernah menganggap perjuangan medan tahrin di mesir sebagai kebangkitan rakyat yang halal.

lepas beberapa bulan, timbul pembunuhan yang tak terkawal di kalangan rakyat tak berdosa di mesir, pas buat-buat tak tahu.

ini namanya sokongan pembahlolan politik sembrono.


indonesia yang dianggap sebagai pelopor kebangkitan demokrasi  total di asia tenggara  masih lagi berada di takuk lama walapun suharto telah lama tumbang.

sekadar melakukan demonstrasi jalanan tiap-tiap hari di jakarta tidak memungkinkan peningkatan kepada kemasukan  FDI di indonesia.


inilah yang selama ini dilakukan oleh pakatan. asal apa juga kebangkitan rakyat di luar negara, mereka sedaya upaya mengasimilasikan move itu dalam gerakan politik di malaysia.

bila dah terkantoi silap, macam biasa mereka akan senyap.

perhimpunan bersih merupakan siri politik pakatan dalam merendahkan intelektual dan peka politik yang sedang berlaku di kalangan rakyat.

rakyat malaysia punyai cara dalam merubah lanskap politik.

rakyat malaysia mampu dan berani melakukan perubahan dalam politik. cara mereka adalah sewaktu memangkah pada hari pilihanraya.

cubaan pakatan mengajak rakyat malaysia melakukan ulangan arab spring takkan berjaya sampai bila-bila.

majoriti 27 juta rakyat malaysia rasional jika dibandingkan dengan 20 ribu para pendemo bersih yang akan berlangsung esok.

rakyat malaysia menilai kerja dan kualiti politik dalam memangkah parti. rakyat malaysia tidak terpengaruh dengan slapstik janjian politik yang mencurigakan.

perhimpunan bersih dan gaya politik pakatan yang sedang mereka amalkan adalah politikal konfrontasi. 

otak jarang mereka gunakan. akal jarang mereka guna pakai. aku berkeyakinan selepas perhimpunan ini, majoriti rakyat akan semakin meluat dengan cara pakatan berpolitik.

pru ke 13, rakyat malaysia akan menunjukkan kepada pakatan stail politik mereka sebenarnya GAGAL.

VIDEO PENUH AMBIGA DIBODOHKAN SECARA SISTEMATIK !

PARASIT PAS PECAH LOBANG !

KLIK SINI

Thursday, April 26, 2012

SEORANG PEMIMPIN PAKATAN MULA BERCAKAP RASIONAL.



Senator Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim has become the first Pakatan Rakyat leader to oppose holding the Bersih 3.0 rally at Dataran Merdeka.

Tunku Abdul Aziz, who is also DAP vice-chairperson, said he opposed street demonstrations and warned that the event slated for Saturday would cause chaos.

"They all start with peaceful intentions. No one wants to cause chaos... But it can turn out to be violent and when that happens, who will be responsible?" he said.

Speaking to reporters at the Parliament lobby, Tunku Abdul Aziz said it was "irresponsible" of opposition lawmakers to support the holding of the rally at Dataran Merdeka because he believes the act would violate the law.

Bersih should instead take up the authorities' offer for an alternative venue as they are better at deciding security concerns.

"The whole idea is to protest. Why does it matter where? DBKL is the owner of (Dataran Merdeka)," he said.



Asked if his view went against the constitutional right to peaceful assembly, Tunku Abdul Aziz said he had "all (his) adult life" been a defender of individual freedom and human rights.

"I am not opposed to assembly, the law provides for us to assemble but what I'm saying is: Who is responsible for security in our country? The police.

"Whatever we do, we have to consult the police. If they advise us (to) change our route (or) should do it somewhere else, that's what we should do because (they) are an established legal authority," he said.

He also admitted that not all laws were good laws, but leaders and lawmakers should push for changes in Parliament and not on the streets.

However, the 78-year-old pointed out that this was his personal opinion which he had raised with his DAP colleagues.

He could not say if others in Pakatan Rakyat shared his views.

"We may be part of any party or organisation, but that does not mean we abandon our conscience," he said.



In the wake of his controversial remarks, Tunku Abdul Aziz later issued a written statement to the press late this afternoon saying that he had spoken to DAP secretary-general Lim Guan Eng and DAP parliamentary leader Lim Kit Siang on the matter.

"I wish to reiterate, even though I do not agree with the approach taken by Bersih, that is my personal view.

MALAM NI DI DUSUN TUA.


OTAK KOMUNIS KIT SIANG.

dulu kit siang nak tubuh RCI untuk kes TBH.
lepas tu nak tubuh RCI untuk kes MAS.
kemudian cadang tubuh RCI untuk kes PKFZ.

banyak lagi cadangan RCI yang kit siang utarakan. dakwa kit siang itu sebagai jalan mencari jawapan kepada setiap masalah yang membabitkan rakyat.

apa kata kit siang jika aku bersetuju untuk kit siang cadangkan RCI pula untuk menangkap bapak pencetus rusuhan 13 may 1969 ? 



YA SAYA AKUI PAKATAN MEMANG BAHALOL, KATA HADI.

jangan marah haaa.
hj hadi ngaku PTPTN penting.
itulah paku terakhir untuk keranda pakatan yang dah takde modal.

SELANGOR BANGKIT : MENIAGA MENIPU CARA KALID.


Pengambilalihan Hutang Talam Corp Meragukan

 Kerajaan negeri menggunakan mekanisme yang tidak ada semak dan imbang (dengan izin check and balance) dengan pembelian hutang oleh Selangor Industrial Corporation Sdn. Bhd (SIC) yang tidak memerlukan kelulusan Kementerian Kewangan untuk membuat pinjaman dari CIMB Bank yang membiayai pembelian hutang.

 Adalah pelik tiada kos konsultansi dalam proses pengambilalihan dan penebusan hutang Talam Corp ini seperti yang diakui oleh YAB Menteri Besar.

Mesti ada dokumen perjanjian dan yuran guaman. Difahamkan SIC perlu menanggung kos guaman dan konsultasi sebanyak RM 700 ribu.

MENGEJUTKAN ! PETANDA MELAYU TAK SABAR TUMBANGKAN PAKATAN !



fakta kat bawah aku amik daripada petikan artikel utusan malaysia hari ini.

pengundi berketurunan melayu paling ramai menjadi pengundi baru sejak 2008-2011.


Seramai 2,270,002 pengundi baru telah didaftarkan dari 2008 hingga 2011 .
DARIPADA JUMLAH ITU 1,347,772 ADALAH MELAYU !
.
155,420 orang berdaftar pada (2008)
279,270 pemilih (2009); 
826,462 pemilih (2010) 
1,008,850 pemilih (2011).

Untuk tahun 2008, seramai 82,309 pengundi Melayu atau 53 peratus mendaftar diikuti Cina (29.4 peratus) dan India (8.1 peratus).

Bagi 2009,  seramai 187,828 pemilih atau 67.3 peratus ialah Melayu diikuti Cina (19.8 peratus) dan bumiputera Sarawak (4.8 peratus) .

 2010, seramai 466,137 pemilih (56.4 peratus) adalah orang Melayu diikuti Cina (27 peratus) dan India (6.6 peratus).

Pada tahun lalu pula, seramai 611,498 pemilih atau 60.6 peratus terdiri daripada orang Melayu diikuti Cina (22 peratus) dan India (6.7 peratus),"

kerana kesedaran luar biasa orang melayu yang melihat betapa jahanammnya pakatan, mereka akhirnya melaksanakan tugas mendaftar sebagai pengundi baru.



.

AMBIGA KALAH DEBAT DENGAN KJ.

TEST


Test

Published with Blogger-droid v2.0.4

Wednesday, April 25, 2012

WAH CAKAP BESAR ! CAKAP BANYAKKKKK BESAR !

apa ? jangan mimpi ?
apa ? mimpi jangan ?

kalau dah YAKINNNNNNNNNNNNNNN sangat boleh kekalkan selangor, apa lagi yang tuan hamba tunggu  !

bubarkan sahaja dun selangor !
JOM KITA RENTAP !

tak sabar rasa di hati nak berentap dengan lu orang di tanah tumpah darahku ! cepat lah wei bubarkan DUN !

beb lu punya bongkak aaaa kasi gua panas lagi wei !
gua makin bersemangat lagi wei bila lu orang bongkak !
bubar DUN lah kalau berani !
jom kasi rentap sama blogers !

SELANGOR BANGKIT..ERR SORI BUNGKUS !

KLIK SINI

DENDAM POLITIK : NURUL IZAH BAKAL DIBUNGKUSKAN DARI DALAM !

KLIK SINI

ADEGAN BERAHI MAHASEWEL !

VIDEO PANAS JAM 2 PETANG INI !

video panas jam 2 petang ini. tunggu !

KISAH IC : PAKATAN NAK BOM ISU TAPI SAYANG KANTOI LAGI !



The image of a 'MyKad' bearing the words 'Pemastatutin Sementara'and assigned an expiry date has gone viral on the Internet since it was posted on Facebook last week.

Purportedly issued to a Burmese national, this has raised questions as to whether foreigners have been given citizenship and whether the corresponding voting rights could be used to rig the next general election.

A check with the Election Commission online database confirmed that the purported MyKad holder is not a registered voter.

The National Registration Department (NRD) clarified today that the 'MyKad' is the old version of the temporary resident card it had issued from 2001.

"(At that) time, the government (did) not have different types of cards for citizens, permanent residents and temporary residents,” the NRD said in a statement to Malaysiakini this morning.

"The only way to differentiate them was (by printing) four red square boxes in front of the card for permanent residents, with the words 'Pemastautin Tetap' and five green triangles for temporary residents with the words 'Pemastatutin Sementara' (and) the expiry date.”

NONE
The department explained that, in 2006, it introduced a new Permanent Resident card which is red in colour. Called MyPR, it bears the words'Pemastautin Tetap'.


At the back are details of the entry permit number/country of origin, or birth certificate number for those born locally.

LAGI SERANGAN STRAITS TIMES SINGAPURA TERHADAP NAJIB !


Singapore Straits Times is sceptical about PM Najib’s new laws.   

1.    Carolyn Hong, the Malaysian Bureau Chief journalist speculates her doubts whether PM Najib’s new laws would invite more urban voters.

· The Repeal of Internal Security Act (ISA)
·Lifting the ban on university students’ participation in politics. Relaxation of Home Minister’s control over newspapers.

2.    She scrubs off PM Najib’s tenacious performance.

She overlooks all the PM’s noble and praiseworthy material contribution to the Malaysian low-income people. She foregoes the indispensable shiny qualities of PM Najib that displays scrupulous assessment of the PM.

3.    The journalist seeks agreement of her dislikes of PM Najib’s new laws from political observers. According to them, it is the urban, middle-class voters are the part of society that mistrust the government most.

4.    By all means Carolyn Hong enjoys criticisms from those anti-governments in order to add more information to readers here.  She picks on the ambiguity layout of the new laws.

5.    The journalist emphasizes again the flaws of PM Najib, and she is relieved upon gaining the negative facts from unhealthy minds of DAP MP’s comments. She blames on factors such like ‘Corruptions and its enabling twins, and extreme patronage system’ that could sway voters away. She grudges against the supporters of race supremacy.
It is truly unjustified for Carolyn Hong to deliberately indulge herself with scepticism to the present government. She toys her imagination with hideous words to nurture her secret intentions of tarnishing Malaysian government.
H.S.

PAS CABAR KUASA SULTAN !



Azizan Perlekeh Istana Kedah

Menteri Besar Kedah, Dato’ Seri Azizan Razak buat kesekian kalinya membuktikan sifat takbur Ulama-ulama PAS apabila meletakkan fatwa yang di keluarkan oleh Mufti atau Jawatankuasa Fatwa sama ada diwartakan atau tidak, sebagai tidak boleh dicabar atau dirayu atau disemak dinafikan atau dipersoalkan oleh mana-mana Mahkamah Sivil atau Mahkamah Syariah.

Alasan beliau iaitu fatwa Ulama adalah jauh mengatasi sistem mahkamah seolah-olah meletakkan kedudukan Ulama menjangkaui taraf manusia biasa iaitu tidak mungkin berbuat silap, malah mungkin juga berhak mengampunkan dosa manusia lain seperti mana yang pernah dilakukan oleh Nik Aziz.  

Pendirian seperti ini, jelas menyalahi ajaran Islam dan menyerupai Kristian yang meletakkan padri sebagai wakil Tuhan.  Sedangkan menurut Islam, Ulama juga manusia biasa iaitu ada kelemahan masing-masing malah Islam juga memperingatkan kita tentang wujudnya Ulama jahat hatta sejahat-jahat manusia ialah Ulama yang jahat.  Jika tidak, tidak mungkin kita diperingatkan tentang Ulama-ulama jahat yang sering menyesatkan ummah.  

Fatwa bukan statik dan ia boleh berubah atau dipinda mengikut kesesuaian masa.  Ia juga bukan satu hukum tetapi merupakan pandangan tentang hukum agama.   Ulama pula bukan maksum dan bukannya menerima wahyu terus dari Allah SWT.   

Oleh yang demikian, apakah jaminannya yang pandangan para Ulama tersebut tepat?  Dan apa pula jaminan yang Ulama yang terlibat dalam membuat fatwa itu adalah Ulama yang sebenar-benarnya sedangkan ijazah agamanya hanya diiktiraf oleh manusia, bukan Allah SWT.  

Sesiapa juga, hatta orang kafir juga jika mengikuti pembelajaran agama Islam di universiti dan belajar bersungguh-sungguh tidak mustahil akan lulus dengan cemerlang juga.  Maka apakah mereka juga boleh dikira sebagai lebih tinggi darjat di sisi Allah SWT dan diangkat sebagai Ulama? 

Akibat dari ‘ketakburan’ kerajaan PAS ini, Tunku Laksamana Kedah, Tunku Mansor Tunku Kassim telah membuat kenyataan yang membayangkan pihak istana juga merasa tersinggung kerana tindakan ini dikhuatiri mencabar kuasa DYMM Sultan Kedah sebagai Ketua Agama Islam Negeri.  

Jika Ulama-ulama PAS sudah meletakkan diri mereka sebagai lebih tinggi darjat dan taraf dari manusia biasa, maka Tunku atau DYMM Sultan juga tentunya berada di kedudukan lebih rendah dari mereka serta tidak berhak mempersoal atau mencabar pandangan mereka.  

Dari segi rekod, bukan sesuatu yang asing apabila fatwa yang dikeluarkan oleh majlis fatwa bercanggah atau berbeza dan kemudiannya diubah setelah mendengar pandangan umum.  Ini adalah perkara biasa kerana yang terlibat di dalam Majlis Fatwa ialah manusia biasa.  

Kerajaan negeri Kedah seharusnya kembali berpijak di bumi nyata dan merendah diri.  Bukankah Ulama itu seharusnya bersifat zuhud dan sedia mendengar pandangan semua.  

Kedegilan dan ketakburan yang ditonjolkan oleh kerajaan Negeri Kedah hanya menjauhkan lagi orang kafir dari Islam.   Cukup-cukuplah PAS mencemarkan imej dan nama agama Islam, janganlah ditambah lagi penghinaan terhadap orang Islam dengan menunjukkan sikap yang bertentangan dengan Islam.   Entah kenapa PAS sering menonjolkan sikap yang salah di tempat yang salah.  Contohnya, apabila perlu bertegas dalam isu murtad, mereka berlembut tetapi apabila perlu bersikap terbuka seperti dalam isu fatwa ini, mereka berdegil dan berkeras pula.  

Kita pasti, pemimpin PAS Kedah bukannya akan mengambil masa untuk merenungkan kebenaran dalam artikel ini, tetapi sebaliknya tidak akan membuang masa langsung untuk mencaci dan menuduh penulis sebagai jahil, sesat dan sebagainya.  Begitulah sifat orang yang takbur akibat terlalu sibuk mengejar dunia. 

ADAKAH PAS AKAN MENYOKONG PERHIMPUNAN INI ?

nik ajis apa pandangan anda ?
hj hadi apa pandangan anda ?
dewan ulamak haron taib nak kecek apa ?
adakah pas secara majoriti akan terus mengiktiraf LGBT ?

Tuesday, April 24, 2012

SELANGOR BANGKIT : KOREK SELANGOR SAMPAI BERLUBANG.




 Kerajaan Negeri Mewujudkan Monopoli Dalam Industri Pasir

 Pewujudan syarikat tunggal Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB)
menguruskan pasir dari tanah-tanah kerajaan menjadi KSSB tidak
kompetitif, tidak telus dan tidak bertanggungjawab.

 KSSB tidak takut hilang perniagaan kerana mereka tidak mempunyai pesaing dalam industri ini.

 Lebih memburukkan, KSSB turut mengawal kutipan doket pasir yang dahulu dibuat oleh pejabat tanah daerah. Pihak swasta telah ambil alih peranan kerajaan. Ini lebih mendedahkan pada amalan rasuah dan penyelewengan.

 Kerajaan Negeri Melalui KSBB Gagal Menguruskan Hasil Pasir.

 Dato’ Menteri Besar mendakwa pewujudan hanya satu syarikat boleh membendung aktiviti mencuri pasir. Persoalan mengapa masalah kecurian pasir masih berleluasa dan kerap dilaporkan?

 Antaranya dakwaan kegiatan curi pasir di belakang kampus Unisel,
Lembangan Sungai Langat di Kuala Langat dan Dengkil, Sepang.

 Malah ada laporan polis dan dakwaan kecurian pasir menggunakan lori KSSB di mana KSSB merayu atas kompaun akibat “kesalahan mengeluar bahan batuan tanpa wibawa yang sah” misalnya di Kuala Selangor.

 SPRM turut menahan setiausaha sulit seorang Exco kerajaan negeri bagi membantu siasatan berhubung dakwaan rasuah melibatkan kelulusan kontrak perlombongan pasir dan lawatan ke China.