IKLAN BERBAYAR

Friday, September 30, 2011

CINA DAN MELAYU. PAS DAN DAP.

perhatikan kepada print skrin di atas.

singapura yang kononnya menjadi idola dap dalam penegakan hak demokrasi tidak bersedia untuk melantik bangsa selain cina untuk menjadi perdana menteri.

manakala di malaysia pula, pas sedia menggadaikan maruah agama dan bangsa demi untuk menegakkan ketuanan cina.

soalan ?
siapa yang mengamalkan politik otak udang ?

APA PANDANGAN NIK AJIS TENTANG FOTO INI ?

foto elizabeth kangkang memakai tudung mengadap nik ajis.

foto ini dirakamkan setelah gambar bogel dan pengakuan eli kangkang bersekedudukan dengan pemuda melayu.

rasanya, apa fatwa nik ajis dalam mendepani kes sebegini tatkala hudud pas dilaksanakan nanti.

ANWAR,NAJIB,ROSMAH DAN LIWAT.

anwar cuba nak sepina najib dan rosmah dalam kes liwat.
semuanya dilakukan berdasarkan kepada faktor foto.

hairan ?

kenapa anwar tak nak sepina ezam yang mengaku bertemu saiful di tepi highway. saiful menceritakan kisahnya diliwat anwar. 

insiden dalam lif sewaktu anwar menyorok di hotel quality di shah alam selepas saiful membuat laporan polis. dalam lif kedapatan anwar,jijah,saifudin nasution dan zulkifli nordin.

kenapa anwar taknak sepina zulkifli nordin ?
akhir sekali, kenapa anwar begitu takut untuk sepina rahimi ?

3 watak di atas punyai kredibel untuk menceritakan kronologi dan insiden liwat. anwar kenapa tak sebut 3 nama ini.

CONTOH POLITIK BARU PAKATAN. (SAMSENG DAN BIADAP)

foto di atas adalah print skrin akan pengakuan sultan johor yang tersinggung dengan kebiadapan ketua menteri pulau pinang lim guan eng.

tahun lepas, sultan selangor pernah melahirkan rasa kecewa bilamana tok garu nik ajis memperlekehkan titah baginda untuk tidak menjadikan masjid sebagai medan berpolitik.

insiden itu berlaku selang 2 hari sebelum hari pengundian prk parlimen hulu selangor.

2 insiden ini menunjukkan akan stail dan gaya politik baru pakatan. 
2 pemimpin bertaraf ketua menteri dan menteri besar boleh berlagak angkuh di negeri orang lain.

PANDANGAN PERKASA.

Thursday, September 29, 2011

PKR TOLAK UNDANG-UNDANG GANTI ISA. APA PUNYA BARAL LA AZMIN ALI NI !

dulu pakatan mahu isa dihapuskan.

lepas mansuh, pakatan kata kami tak setuju dengan undang-undang alternatif sebagai ganti kepada isa.

jika kamu menolak undang-undang alternatif sebagai galang ganti kepada pemansuhan isa, maka sewajarnyalah kamu yang mahu dianggap sebagai pembangkang yang punyai nilai dan kredibel mengusulkan tatacara alternatif sebagai cara menghalang kegiatan terorisma dan subversif daripada bertapak di malaysia.

jangan setakat kata isa itu zalim.

jangan sekadar berkata kami tak setuju undang-undang alternatif menggantikan isa.

keluarkan hujahan timbal balas kepada pihak keselamatan negara, langkah-langkah yang sepatutnya diambil bagi mengekang niat/hajat terorisma dan anasir subversif.

dahlah tak sokong, kini dok sibuk nak politikkan isu pulak.

isu keselamatan melibatkan nyawa rakyat, bukan setakat ahli politik sahaja.

pembangkang yang ada otak sepatutnya berani untuk 'melangkau' jauh dan meninggalkan stail politik otak sempit.

aku nak tanya azmin ali  ?

kalau pihak keselamatan sudah tahu al qaeda,ltte,kumpulan sin fein dll telah ada cawangan di malaysia, apa sepatutnya pihak keselamatan lakukan ?

nak tunggu bangunan meletop baru nak tangkap atau buat tindakan pre emp dahulu ?

azmin ali, jangan banyakkan songeh lah dalam hal keselamatan ni. mana ide kamu nak kekang supaya kejadian kat baghdad tidak berlaku di malaysia...

asyik nak bantah.
asyik nak politikkan isu.
apa punya baral lah pembangkang kat malaysia ni ?

OOI ! PAS KATA NAJIB KHIANAT MELAYU !

ooi
pas kata najib khianat melayu.
ulang
ooi
pas kata najib khianat melayu.

pasal apa pas kata macamtu, gap ?
puncanya pada isu kuota bumi yang najib didakwa mahu hapuskan...

ooi
sejak bila pas ni pro melayu gap ?
ooi 
sejak bila pas berani cakap pasal melayu gap ?
ooi 
pas tak takut dap mereka marah ke, bila pas cakap bab melayu ?

tiba tiba pas nak perjuangkan isu melayu.

pemimpin pas hidu gam ke malam tadi, sampai tersasul nak cakap bab melayu.

tiba-tiba pas cakap bab perjuangan melayu
bunyinya macam regim zionis mintak maap kat orang palestin.
boleh percaya ke parti pelacor macam pas ni ?

KERAJAAN PAKATAN SELANGOR JADIKAN RAKYAT MUSUH POLITIK MEREKA !

berita baik.

protes melata dikalangan rakyat marhaen terhadap kerajaan selangor makin meluas.

keadaan ini makin tak terkawal. 
rakyat selangor protes dalam hal yang kepelbagaian.

antaranya isu kalimah ALLAH yang dilacorkan oleh kalid gereja samad, isu YBK,arak,salah laku dan tadbir urus syarikat monopoli pasir selangor,isu pendidikan yang melibatkan penutupan IKYS,menghalang pembinaan UITM di serendah,cubaan menutup 2 asrama penuh yayasan selangor....list ini berterusan tak larat nak tulis.

kali ini golongan peniaga di selangor pula dah mula tunjuk protes. habislah kau pakatan selangor.

pakatan bodoh berpolitik. 
mereka melayan rakyat sebagai musuh politik. 
baral punya politik baru.

BALA DAH DATANG.

dewan himpunan penyokong pas (dhpp) mendesak mahukan pas memberikan mereka kerusi parlimen/dun di setiap negeri pada pru ke 13 nanti.

maknanya, setiap negeri ada satu calon parlimen dan dun yang diwakili oleh dewan himpunan penyokong pas.

desakan dhpp ni boleh buat pas jadi parti sewel.

rasa-rasanya pas nak bagi ke kerusi parlimen/dun kepada dhpp yang belum teruji setianya kepada pas ?

bala bala.

OH, RUPANYA FATWA DAP LAGI TINGGI DARI PAS !

NAJWA LATIF, ABANG GAP SOKONG KAMU.

najwa latif adalah satu fenomenan dunia hiburan.

anak gadis bijak menggunakan teknologi media untuk menzahirkan bakatnya...hari ini dia dikecam gara-gara lirik yang katanya menghina tuhan..

inilah masalah bila mengkritik tak gunakan otak.jelas dan nyata lirik lagu ciptaan kakak najwa ini tiada langsung berniat untuk menduakan tuhan...

najwa latif sama seperti ana rafali..keduanya punyai bakat yang baik.

zaman remaja sekarang sudah berubah. kita wajib terima perubahan persekitaran namun haruslah ia berlegar dalam dunia yang boleh dikawal.

kalau najwa latif ini berada di amarika, sudah pasti dia akan menjadi satu fenomena sama seperti justin bieber.

adik najwa, abang gap tetap sokong bakat hebat kamu.
lahirkan lagi lagu-lagu kehidupan dan ketuhanan.

pedulikan dengan sikap antagonis segelintir manusia. blogers pro umno berharap agar kamu jagalah agama dan tatasusila..

good luck adik najwa...

GUAN ENG HARUS MINTAK MAAF KEPADA SULTAN JOHOR !


ini dia bukti lim guan eng celaka haram dap laknatullah menghina negeri johor.

puaka ni wajib diheret ke istana johor, desak dia mohon maaf kepada sultan dan rakyat johor.

bodoh punya ketua menteri !

HUDUD ; MAINAN POLITIK NIK AJIS/PAS.

kami berjaya melacurkan islam. hooray !
dah jangka. pakatan haram J dah decide untuk tidak bersetuju perlaksanaan hudud dalam perjuangan politik mereka.

bila munculnya isu hudud mainan nik ajis, diikuti dengan ketidaksetujuan dap maka arakiannya terserlahlah sekali lagi di benak otak umat islam bahawasanya ini adalah wayang tinggi produksi sahaja.

islam, hancur lulur dilacurkan maruahnya oleh pas,dap dan anwar.

mohon kepada pakatan haram J, tukarlah skrip politik ni. dah basi sangat...

Wednesday, September 28, 2011

NAMEWEE ITU ANJING ATAU BABI?


Cuba jawap soalan aku. Namewee ni babi atau anjing
Published with Blogger-droid v1.7.4

ANWAR GUSAR DENGAN MEDIA INTERNET.

beberapa hari lepas anwar berceramah di batu 6, kuala nerus trengganu.

kata anwar depan audience, anak muda perlu bangkit untuk menguasai perang politik dalam media internet.

anwar detailkan lagi. anak muda harus kuasai perang politik media internet seperti blog,fb dan twitter.

macam biasa, anwar gunakan ayat kebangkitan anak muda mesir dalam percubaan menghasutnya.

anwar nampak gusar melihatkan kebangkitan anak muda menentang pakatan sampai terpaksa menggunakan hujah di mesir sebagai daya penarik untuk menghasut anak muda aktif dalam politik blog dan fb.

kenapa anwar mohon anak muda aktif dalam menyokongnya ?

adakah anwar sudah mendapat signal akan kedapatan penolakan besar-besaran anak muda terhadap falsampah dan ideologi politikal songsangnya..

risau sungguh riak kata anwar..

ARTIKEL KAKI BAKAR..!

ada 2 stail berbeza yang kedapatan pada pembangkang.

satu yang berani menegur dan berani memuji. 
satu lagi kumpulan pak angguk.

kumpulan pertama itu tidak disukai oleh majoriti penyangak pembangkang pasal ke utaraan isu tidak selari dengan mereka.

terbaru artikel panas ni... sekali baca konpem pakatan mendidih. KLIK SINI

PAKATAN : LOW CLASS PUNYA KUALITI.

dulu bukan kemain lagi desak kerajaan untuk mansuhkan ISA.
zalim lah, diktator lah,kuku besi lah..

bila najib mansuhkan ISA pakatan siap buat ceramah lagi.
kata mereka kami ragui perubahan pasca pemansuhan ISA.

pulak dah.
kekal salah.
mansuh pun salah.

takyah cakap banyak, rakyat makin meluat dengan sikap hipokrit politik sebegini.

kalau ron 95 turun sampai RM1 satu liter, agak-agak apa pakatan nak pusing ?

TENG CHANG KIM : SPEAKER DUN SELANGOR YANG SAKIT OTAK.

teng chang kim speaker dun selangor mula tunjukkan kebodohannya semalam.

dalam twitternya, teng kata....

hudud; umno sometimes yes sometimes no,mca and gerakan say no to hudud but ok to islamic state,mic doesnt what to do. all bn parties need psychiatrists.

setakat ini, rakyat cukup analisis dalam game dan flip flop pakatan dalam membincangkan hal hudud dan negara islam.

nik ajis dulu pernah kata tak mahu hudud.
kemudian dia kata pas akan laksanakan hudud.
hj hadi pernah kata dia nak buat hudud.
namun dalam muktamar lepas declare tiada lagi hudud.

anwar pernah membantah hudud.
kemudian anwar menyokong nik ajis laksanakan hudud.

kepada speaker dun selangor yang bangang, sekarang siapa sebenarnya perlukan rawatan psikiatri ?

HUDUD : WAYANG DAH MASUK KLIMAKS.

dap tuduh akhbar the star menipu tentang kenyataan lim guan eng yang mahu menarik dap keluar dari pakatan jika hudud dilaksanakan.

kenyataan ini dikeluarkan semalam.

kenapa dap taknak lagi konsisten untuk keluar pakatan ? pasal wayang sudah masuk klimaks bukan...

hai lah rakyat, asyik kena tipu dengan wayang politik pakatan je.

TAFSIRKAN FOTO INI ?

Tuesday, September 27, 2011

ALHAMDULILLAH..RAJA-RAJA MELAYU DAH NAMPAK !

ingat lagi foto di atas ?

sewaktu kecoh kes dumc timbul pula kisah akan beberapa umat islam mendapat bantuan dari gereja. foto di atas adalah satu daripada beberapa insiden yang punyai masalah umat yang sama.

masalah kewangan yang menghimpit kehidupan. semalam hampir kesemua raja-raja melayu dan NGO islam bersidang dan berjaya mencapai resolusi meyakinkan.

kami dalam blog pernah menyuarakan pendapat akan betapa perlunya raja-raja melayu masuk dan menyelesaikan masalah umat ini.

APA RESOLUSINYA ? KLIK SINI

REHDA : PENDEDAHAN BLOG FLYINGKICK ?!

 Apabila Sahabat BLOGGER GERAKAN ANTI PKR-GAP, mengulas tentang kerenah seorang AJK REHDA (Persatuan Hartanah dan Pemaju Perumahan) yang menjadikan alasan mengapa Rumah Murah tidak wajar dibina, ia sebenarnya mempunyai kaitan yang sangat besar dengan perancangan jangka panjang DAP.

Walaupun tidak secara rasmi, kebanyakan syarikat-syarikat pemaju perumahan di dalam REHDA merupakan penyokong kuat DAP atau lebih tepat lagi pengumpul dana pilihanraya untuk parti tersebut terutama di Selangor, Perak, Pulau Pinang, Johor dan Melaka serta Negeri Sembilan.

REHDA jugalah yang memekak dan menyalak di Kedah apabila kerajaan negeri Kedah, enggan berkompromi tentang 50% rumah baru yang dibina diperuntukkan kepada Bumiputera. Di Perak, taktik yang digunakan ialah membina rumah kos sederhana dan kerap kali memberi alasan kuota Bumiputera telah habis dijual, sekaligus memperlihatkan kecenderungan untuk mengurangkan populasi Melayu-Bumiputera di kawasan perumahan baru. 

Hal ini terlihat jelas di Pulau Pinang. Rumah-rumah baru yang dibina, bukan untuk Melayu-Bumiputera memandangkan harga-harga yang ditawarkan jauh di luar kemampuan Melayu-Bumiputera, bahkan untuk Cina-Cina yang masih mempunyai fikiran Barisan Nasional di dalam kepala mereka.

Garis panduan yang ditetapkan oleh kerajaan, seringkali dicabuli dan dilanggar sesuka hati. Di bandar-bandar besar, perumahan baru sememangnya tidak lagi untuk Islam-Bumiputera. Perhatikanlah, setiap kawasan baru di negeri-negeri Pakatan Rakyat, akan dibangunkan pusat-pusat maksiat dan perlecehan terhadap masjid serta surau. Bangunan untuk sekolah agama, juga ditiadakan.

Modus operandi ahli-ahli REHDA itu disusuli pula dengan pemindahan pengundi-pengundi Cina dari kawasan-kawasan 'sure DAP menang' ke kawasan-kawasan baru itu. Dan kawasan-kawasan baru itu seringkali dibina di kawasan-kawasan bermajoriti Melayu dengan jumlah pengundi Cina yang agak besar. 

Melaka sedang berhadapan dengan fenomena yang sama. Kawasan Krubong yang terletak tidak jauh dari Stadium Hang Jebat, satu ketika dahulu merupakan kawasan dominasi 98% Melayu, kini telah bertukar komposisi. Pembangunan dan kawasan penempatan baru dengan orang Cina Perak dan Selangor serta Johor mula memasuki kawasan tersebut merupakan fenomena terkini di kawasan yang suatu ketika dahulu merupakan kawasan perkampungan Melayu dengan kebun dan estet getah yang sekarang sudah bertukar menjadi bandar perumahan dan industri ringan serta sederhana.
seterusnya KLIK SINI

REHDA JANGAN CARI PASAL !

baca dan klik pada print skrin di atas. 

ajk REHDA (persatuan real estate dan housing developers) iaitu che king tow bagitau projek perumahan rakyat telah disalahgunakan oleh pemilik dengan menyewanya kepada penduduk imigran.

mandat dan peruntukan undang-undang yang meminta agar setiap kawasan perumahan baru dilaksanakan sekali dengan pembinaan rumah kos rendah katanya menekan mereka pasal kebanyakan pemilik rumah kos rendah tersebut akan menyewakannya kepada warga asing.

INI ALASAN BANGANG APA YANG REHDA BAGI ?

pada hari yang sama kenyataan ini keluar, keluar lagi statement REHDA (dekat bajet 2012) bahawasanya kos pembinaan rumah baru bakal meningkat 20% ..

alasan.. kos bahan binaan naik dan kekurangan tenaga pekerja.

isu pertama kata pembinaan rumah kos rendah yang dibeli telah disewakan kepada imigran. kita desak REHDA keluarkan fakta dan statistik sebagai sokongan. 

adakah ia alasan REHDA kepada kerajaan untuk 'malas' nak bina rumah kos rendah pasal tak menguntungkan ?

isu kedua. kenapa bila nak dekat pembentangan bajet 2012, REHDA keluarkan kenyataan kos pembinaan umah baru akan naik 20% ?!

memang perangai kapitalis.

POLITIK BARU YANG TAK DEMOKRASI.

nampak sedih benar bila aku baca statement din pudu sentral semalam. dia nampak kecewa.

situasi kritikal boleh diatasi,pakatan kena jiwa besar tajuk yang keluar semalam.

selama ini pakatan cukup kritikal mengkritik BN dalam isu kepelbagaian pendapat. kata mereka BN bakal menemui kehancuran dek kerana timbul perbezaan pendapat daripada parti komponen.

apapun pakatan nak cakap, BN setakat ini berjaya menyelesaikan isu permaslahan dalaman dalam semangat musyawarah yang tinggi.

politik baru katanya cuba mebawa gaya pemikiran politik pendemokrasian yang lebih tinggi. 

itu cakap-cakap yang keluar waktu ceramah pakatan dan sidang media.

bila situasi beda pendapat berlaku dalam pakatan, rupanya mereka tak dapat kawal sampai terpaksa isithar 'gag order' mintak semua tutup mulut.

nak tutup masalah, istihar gag order. cet, ingat dengan tutup mulut tu orang tak boleh email ke ?

politik baru yang retorik.

SIMPTOM TEKANAN PERASAAN ?

KEPADA KELUARGA SARBAINI, REDHOLAH.


aku gesa kepada seluruh keluarga allahyarham sarbaini agar redholah dengan keputusan koroner semalam.

cadangan nak panjangkan isu ini sampai nak tuntut kepada penubuhan suruhanjaya tak mendatangkan manafaat.

kita faham akan kesedihan keluarga allahyarham sarbaini. lebih elok dan molek gamaknya agar sedekah dan tahlil terus diberikan kepada arwah. itu lebih membantu arwah sebenarnya.

ps:- kepada para pengkomen, harap anda tidak menulis sesuatu yang boleh menyentuh perasaan keluarga sarbaini. 

RAJA NAZRIN SHAH :INILAH UCAPAN TUANKU YANG PALING HEBAT !


KUALA LUMPUR 26 Sept. - Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah hari ini bertitah Islam telah mula dijadikan instrumen bertujuan meraih pengaruh dan mendapatkan kuasa sehingga ke peringkat sedia berkompromi kepada prinsip-prinsip menyentuh akidah.

Pada masa sama baginda dalam titah ucapannya turut mengingatkan bahawa kemusnahan ummah bukan lagi menghadapi pencerobohan daripada Alfonso de Alburque atau Stamford Raffles atau Francis Light mahu pun Yamashita tetapi ia datang daripada pencerobohan baru melalui manipulasi fakta sejarah, mempersendakan lagu kebangsaan dan menghina bendera negara.

Baginda bertitah pencerobohan baru itu turut berlaku melalui perlanggaran penggunaan kalimah suci Allah yang telah sekalian lama menjadi hak eksklusif umat Islam tanpa menghiraukan sensiviti serta terhirisnya perasaan mereka.

''Nama suci Allah yang termaktub di dalam al-Quran diambil dan dijadikan terjemahan kepada perkataan God. Allah yang merupakan kalimah yang amat suci di kalangan umat Islam kini turut dinamakan kepada simbol pujaan agama lain.

''Kalimah suci Allah bukan sekadar nama am yang bermaksud Tuhan walau apa bentuknya. Kesucian kalimah Allah amat tinggi di sisi Islam. Kalimah tersebut apabila dicetak pada kertas, tidak boleh dipijak, tidak boleh dijadikan bahan bungkusan, tidak boleh dibawa ke dalam tandas. Allah adalah nama khas-Tuhan Maha Suci-Tuhan Maha Agong. Allah adalah satu-satunya," titah baginda.

DAULAT TUANKU !

Monday, September 26, 2011

ANWAR NEKAD JUMPA KEKASIH LAMA.


wajah ceria tahap gaban anwar menggambarkan ilusi dan fantasi nostalgia cinta lama.

shamsidar bertemu anwar tanpa jijah.
gap tunggu, bila agaknya kemunculan afifah ?
nurul ijah tak marah ke papanya bertemu kekasih lama ?

aku renung foto ni lama-lama..aku dapat rasakan anwar nekad mahu berjumpa kekasih lamanya sebelum pemergiannya ke habitat asal di bamboo river..


AKTA KEBANKRAPAN WAJIB DIKAJI SEMULA !

RM100 UNTUK WARGA EMAS. INTELEKTUAL RAKYAT CUBA DIPERBODOHKAN PAKATAN !

heboh bila diperkatakan akan sikap perihatin kerajaan pakatan selangor yang membelanjakan RM100 untuk setiap warga emas dalam program jom shopping pada bulan aidilfitri ini.

RM100 ? 

cuba baca petikan kata nik nazmi adun pkr dalam web haprakdaily.


Melalui program jom shopping itu, setiap dari mereka diperuntukkan wang belanja RM100 oleh kerajaan negeri untuk membeli barang keperluan mereka.


Dalam Adun Seri Setia Nik Nazmi menjelaskan, kerajaan negeri sentiasa perihatin dengan apa yang telah dijanjikan kepada rakyat.



"Ini ada salah satu usaha kerajaan dalam menghargai apa yang telah dilakukan oleh warga emas selama ini dan ini juga salah satu cara kekayaan negeri ini dapat dikongsi bersama dengan rakyat.


RM100 bukan kemain kecohnya, sampai dinaiktarafkan sumbangan itu sebagai aksi 'berkongsi kekayaan' dengan rakyat...

RM100 tu dianggap kongsi kekayaan ke ?
bro, BN lagi banyak berbakti la bro..

PRATONTON FILEM 'BEWAK PAKATAN' RABU INI.

pra tonton filem aksi 'bewak pakatan' akan dilangsungkan pada hari  rabu ini.

beberapa pelakon terkenal telah menyatakan kegembiraan dalam melakonkan watak dan skrip yang telah dibekalkan oleh filem produksi.

niky ajis memegang watak hero tunggal yang tetap mahu pendirian politiknya diteruskan.

anwar yang terpakukasima akan kesalahan lampau terpaksa mengambil pendirian untuk menyokong niky ajis.

watak antagonis lakonan kempal singh dan guan eng 'lambung' kabarnya dilakonkan dengan cukup berkesan.

penonton akan dikejutkan dengan kemunculan aksi hadi di penghujung cerita. klimaks kemunculan hadi ini penting, samada mahu bergabung dengan kumpulan dap gangster atau membiarkan niky ajis mati 'ditikam' dalam babak terakhir ?

adakah, pada hari rabu ini pra tonton filem 'bewak pakatan' akan menyaksikan ending yang tragis atau berakhir dengan peluk cium dan aksi romen beramai-ramai ?

ANWAR DAN LELAKI 'BERBAJU KURUNG' ???

2 PEGUAM TAK PERCAYA PADA ANWAR ?!

Sunday, September 25, 2011

BAJET 2012: CADANGAN DAN HARAPAN ANDA

apa cadangan anda pada najib dalam pembentangan BAJET 2012 nanti. apa harapan anda sebagai rakyat?
Published with Blogger-droid v1.7.4

FAKTA : 30 PERKARA KEJAYAAN PAKATAN SELANGOR.


1- Kerajaan Negeri membazir wang rakyat apabila membeli hutang syarikat korporat Talam Corporation bernilai RM392 juta menggunakan duit rakyat.
2- Kerajaan Negeri gagal mengeluarkan kertas putih mengenai kedudukan hutang Talam Corporation seperti yang dijanjikan oleh Menteri Besar dalam sidang DUN.
3- Kerajaan Negeri membatalkan pembinaan UiTM Selangor di Serendah Hulu Selangor.
4- Kerajaan Negeri merampas tanah rakyat Yayasan Basmi Kemiskinan YBK di Hulu Selangor.
5- Kerajaan Negeri menutup institusi latihan kemahiran untuk bumiputra Institut Kemahiran Yayasan Selangor IKYS
6- Kerajaan Negeri menyita, mendenda dan menyewa tanah untuk projek terusan dan kolam takungan padi di Tanjung Karang.
7- Kerajaan Negeri gagal mentadbir Universiti Selangor UNISEL dengan baik sehingga mengalami kerugian besar dan pengurangan kemasukan pelajar baru amat ketara.
8- Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengan membelanjakan RM 800 ribu untuk sambutan hari jadi Yayasan Selangor.
9-Kerajaan Negeri gagal menguruskan perlombongan pasir yang mengakibatkan hasil pasir tidak seperti yang dijanjikan iaitu RM150 juta.
10- Kerajaan Negeri menipu DYMM Sultan Selangor dan rakyat apabila gagal mengutip hasil pasir sebanyak RM150 seperti yang dijanjikan MB Selangor.
11- Kerajaan gagal mengurus kewangan Kumpulan Semesta Sdn Bhd KSSB dengan cermat dengan memberi bonus dengan jumlah yang tidak munasabah.
12-Kerajaan Negeri gagal mengurus Institusi Pejabat Menteri Besar sehingga terdapat intipan litar kamera tertutup di dalam bilik Menteri Besar.
13- Kerajaan Negeri gagal mengurus kontrak bekalan kerajaan tempatan dengan baik sehingga berlaku penggunaan surat sokongan oleh Ahli Majlis, Pengerusi JKK Kampung Baru untuk mendapatkan projek.
14- Kerajaan Negeri menyeleweng apabila Exco dari Pandamaran tidak diambil tindakan walaupun dia menyalah gunakan kepala surat dan cop rasmi untuk melobi projek.
15- Kerajaan Negeri gagal mentadbir PKNS dengan baik sehingga mengadaikan hartanah PKNS kepada REIT.
16- PKNS telah berbelanja boros untuk perpindahan ke pejabat baru yang dilihat tidak munasabah.
17- PKS telah membazir wang rakyat dengan membiayai kos perkahwinan angkasawan negera seperti yang disebutkan di dalam sidang DUN sebanyak RM 520 ribu.
18- Kerajaan Negeri gagal memantau PKNS yang telah membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM 935 ribu kepada seorang konsultan untuk berkhidmat selama 6 bulan.
19- Krajaan Negeri gagal mengurus air Selangor dengan baik sehingga menyekat pembinaan projek saliran air sungai dari Pahang yang boleh mengakibatkan Selangor akan mengalami krisis air menjelang 2014
20- Kerajaan Negeri menipu rakyat dengan membentangkan pakej rangsangan ekonomi bernilai RM50 Biliion tetapi sehingga sekarang masih belum dilaksanakan.
21- Kerajaan Negeri melalaui EXCO dari Pandamaran menghalang penguatkuasaan MBSA untuk menyekat jualan arak di S.Alam.
22- Kerajaan Negeri membiarkan masjid dijadikan gelanggang politik
23- Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM330,367.96 untuk kos rawatan YB Cheah Wing Yin di Pusat Perubatan Subang akibat kemalangan.
24. Kerajaan Negeri gagal mengawal pertumbuhan pusat hiburan apabila terdapat 4000 premis hibutan, spa, pusat urut dan judi berbanding 700 sebelum ini
25- Kerajaan Negeri menyalahgunakan kepala surat Pejabat Menteri Besar untuk mengutip dana parti sewaktu sambutan 100 hari pentadbiran kerajaan negeri.
26- Kerajaan Negeri engkar dengan titah DYMM Sultan Selangor dalam isu perlantikan SUK Kerajaan Negeri.
27- Kerajaan Negeri gagal mengawal kewangan Yayasan Selangor sehingga kerugian hampir RM8 juta selepas 2 tahun memerintah berbanding sebelum itu YS mempuyai wang tunai sebanyak RM80 juta.
28- Kerajaan Negeri gagal menjaga sentimen agama apabila mempertikaikan tindakan JAIS menyerbu DUMC yang dikesan cuba memurtadkan orang Islam di Selangor.
29- Kerajaan Negeri gagal mengawal tingkah laku Adun-Adun bukan Islam sehingga mereka mencemarkan tempat solat di surau dan masjid di Selangor.
30- Kerajaan Negeri gagal untuk mengotakan janji dalam manifesto ketika PRU 12 yang lepas